On Welfare chauvinism
福祉ショービニズムあるいは福祉排外主義(Welfare chauvinism)とは、福祉国家を「守る」ために、外国人を排斥してもいいと いう主張である。ニューミレニアム以降は、福祉ショービニズムは、アングロサクソン諸国よりも、福祉の「発達」したといわれる中西欧や北欧においてマイル ドなかたちで推進されてきたと言われている。その理由は、これらの公共領域(国家や経済圏)では、外国人労働者が、言語・文化・国家資格制度などの障壁の ために労働市場に参入することが困難でありながら、他方で、高水準の福祉給付の対象者には、それを受け入れざるを得ない——本当は自国の労働者にケアして ほしい——という両義的な感情に由来するようである。
しかしながら、福祉国家は——すくなくとも適切な納税者にとって——あらゆる人に開かれたものであるという原則があるために、特定の人——ここ では外国人労働者——を排除してもよいという論理はそれと矛盾する。
ウィキペディア(英語)には次のような記述がある。
Welfare chauvinism is a term used for the political notion that welfare benefits should be restricted to certain groups, particularly to the natives of a country as opposed to immigrants. It is used as an argumentation strategy by right-wing populist parties, which describes a rhetorical connection between the problems of the welfare state and, in essence, immigration but also other social groups such as welfare recipients and the unemployed. The focus is placed on categorizing state residents in two extremes: the "nourishing" and "debilitating" and the contradiction between them in the competition for the society's scarce resources.[1][2][3]
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伝統的な福祉システムとそれに抗する福祉ショービニズムの誕生は、まず福祉というものがどのように構成されるのかを知る必要がある。以下の記述 は、ワークフェア(ウィキ・英語)からの引用である。
Traditional welfare benefits systems are usually awarded based
on certain conditions, such as searching for work, or based on meeting
criteria that would position the recipient as unavailable to seek
employment or be employed. Under workfare, recipients have to meet
certain participation requirements to continue to receive their welfare
benefits. These requirements are often a combination of activities that
are intended to improve the recipient's job prospects (such as
training, rehabilitation, and work experience) and those designated as
contributing to society (such as unpaid or low-paid work). These
programs, now common in Australia (as "mutual obligation"), Canada, and
the United Kingdom, have generated considerable debate and controversy.
In the Netherlands workfare is known as Work First, based on the
Wisconsin Works program from the United States.
福祉ショービニズムを理解するためには、それに先行するワークフェア(Workfare)という発想と政策がわかれば、その関連性が出てくるか もれない。ワークフェアとは、さまざまな福祉を受けるためには、それと先行してあるいはそれと同時に、働くための努力活動か実際に働く必要があるというの がその骨子である。「働かざるもの喰うべからず(If any would not work, neither should he eat)第2テサロニケ書 3:10」という新約聖書のことばにあることの現代版とも理解できる「働かざるものは福祉も受けられない(If any would not work, neither should he be received welfare)」ということになる。
There are two main types of workfare scheme: those that
encourage direct employment to get individuals off the welfare roll and
directly into the workforce, and those that are intended to increase
human capital by providing training and education to those currently in
the welfare system.[1], - .[1] -Peck, Jamie (1998). "Workfare: a
geopolitical etymology.". Environment and Planning D: Society and
Space. 16: 133–161. doi:10.1068/d160133
しかし、福祉国家はそれよりも1世紀近くの歴史をもつが、このワークフェアの発想の登場は、福祉ショービニズムよりも多少古い1960年代末の ニクソン政権時代だという。
Workfare is an alternative, and controversial, way of giving money to otherwise unemployed or underemployed people, who are applying for social benefits. The term was first introduced by civil rights leader James Charles Evers in 1968; however, it was popularized by Richard Nixon in a televised speech August 1969.[1] An early model of workfare had been pioneered in 1961 by Joseph Mitchell in Newburgh, New York.[2] - .[1](承前):[2]Leman, Christopher (1980). The Collapse of Welfare Reform: Political Institutions, Policy, and the Poor in Canada and the United States. Cambridge, Mass.: MIT Press. p. 217.
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