はじめによんでください

メリノール宣教会

Maryknoll Society, Maryknoll Fathers and Brothers, Catholic Foreign Mission Society of America

Fathers Thomas F. Price, seated at left, and James A. Walsh, seated at center, co-founders of the Maryknoll Fathers and Brothers, pose for a photo with fellow Maryknoll Fathers James E. Walsh, seated at right, Francis X. Ford, standing at left, and Bernard Meyer, at Maryknoll, N.Y., in 1918.

池田光穂

☆メ リーノール会(Maryknoll Society)は、貧しい人々や社会から疎外された人々への宣教師として奉仕するために米国で設立されたカトリックの男子使徒的生活協会である(メリー ノール神父・兄弟会とも呼ばれ、正式には米国カトリック外国宣教会(Catholic Foreign Mission Society of America)、ラテン語:Societas de Maryknoll pro missionibus exteris)。1911年、トーマス・ フレデリック・プライス、ジェームズ・アンソニー・ウォルシュ、メアリー・ジョセフ・ロジャースによって設立された。メリーノール という名前は、ニューヨーク州ウェストチェスター郡オサイニング村の郊外にある丘に由来しており、この丘には3つの会の本部がある。メリノール会は、荒れ た地域に移り住み、先住民と肩を並べて生活し、言葉を学ぶという評判から、「カトリック教会の海兵隊」と呼ばれることもある。メリノール会は、活動する国 々で「貧困と闘い、医療を提供し、地域社会を築き、平和と社会正義を推進する」ことに重点を置き、数多くの孤児院、小 学校、中学校を建設してきた。 [20世紀半ばには、この運動は解放の神学と結び付けられるようになった。クリストファー派とメリノール派[9]は共にメ リノール運動に関連している。メリノールとは、メリノール神父と兄弟が発行する月刊誌の現在の名称でもある。メリーノールという名称は、メリーノール・シ スターズやメリーノール宣教者会など、多くの関連カトリック団体に共有されている。これらの団体は、特に東ア ジア、アメリカ、ラテンアメリカ、アフリカにおけるカトリック教会の海外宣教活動に共同で焦点を当てるために緊密に協力し、歴史を共有する独立した団体で ある。

The Maryknoll Society is (also known as the Maryknoll Fathers and Brothers and officially as Catholic Foreign Mission Society of America; Latin: Societas de Maryknoll pro missionibus exteris) is a Catholic society of apostolic life for men founded in the United States to serve as missionaries to the poor and marginalized.

The society was founded in 1911 by Thomas Frederick Price, James Anthony Walsh, and Mary Joseph Rogers. The name Maryknoll comes from the hill outside the Village of Ossining, Westchester County, New York, which houses the headquarters of all three.[1] Members of the societies are usually called Maryknollers.[2]

Maryknollers are sometimes known as the "Marines of the Catholic Church" for their reputation of moving into rough areas, living side-by-side with the indigenous peoples and learning the language.[3][4] Maryknollers focus on "combating poverty, providing healthcare, building communities and advancing peace and social justice" in the countries they serve and have built numerous orphanages, primary schools and secondary schools.[5] Because of the way in which Maryknollers have especially engaged in social justice, Maryknoll is also sometimes seen as a movement that represents missionary service concerned with positive action for indigenous people.[6][7][8] In the mid-20th century, this movement came to be associated with liberation theology.[3]

The Christophers and The Maryknoll Affiliates[9] are both associated with the Maryknoll Movement. Maryknoll is also the current name of the semi-monthly magazine which the Maryknoll Fathers and Brothers publish.[10]

The Maryknoll name shared by a number of related Catholic organizations, including the Maryknoll Sisters, and the Maryknoll Lay Missioners. The organizations are independent entities with shared history that work closely together in the joint focus of the overseas mission activity of the Catholic Church particularly in East Asia, the United States, Latin America, and Africa.[3]
メリーノール会(Maryknoll Society)は、貧しい人々や社会から疎外された人々への宣教師として奉仕するために米国で設立されたカトリックの男子使徒的生活協会である(メリー ノール神父・兄弟会とも呼ばれ、正式には米国カトリック外国宣教会(Catholic Foreign Mission Society of America)、ラテン語:Societas de Maryknoll pro missionibus exteris)。

1911年、トーマス・フレデリック・プライス、ジェームズ・アンソニー・ウォルシュ、メアリー・ジョセフ・ロジャースによって設立された。メリーノール という名前は、ニューヨーク州ウェストチェスター郡オサイニング村の郊外にある丘に由来しており、この丘には3つの会の本部がある[1]。

メリノール会は、荒れた地域に移り住み、先住民と肩を並べて生活し、言葉を学ぶという評判から、「カトリック教会の海兵隊」と呼ばれることもある[3] [4]。メリノール会は、活動する国々で「貧困と闘い、医療を提供し、地域社会を築き、平和と社会正義を推進する」ことに重点を置き、数多くの孤児院、小 学校、中学校を建設してきた。 [20世紀半ばには、この運動は解放の神学と結び付けられるようになった[3]。

クリストファー派とメリノール派[9]は共にメリノール運動に関連している。メリノールとは、メリノール神父と兄弟が発行する月刊誌の現在の名称でもある [10]。

メリーノールという名称は、メリーノール・シスターズやメリーノール宣教者会など、多くの関連カトリック団体に共有されている。これらの団体は、特に東ア ジア、アメリカ、ラテンアメリカ、アフリカにおけるカトリック教会の海外宣教活動に共同で焦点を当てるために緊密に協力し、歴史を共有する独立した団体で ある[3]。
History
Background
Main article: James Anthony Walsh
Prior to 1906, the United States was on a roster of Catholic mission territories compiled by the Vatican. It was part of an era of heavy migrations of European Catholics to the United States and there was a cultural hostility to Roman Catholicism. The establishment of Maryknoll for foreign missions came at a time when the Catholic church was focusing its energies on that anti-Catholic bias within the United States.[11] "Out of the 17,000 Americans serving as Catholic priests at the time, for example, the number serving in foreign missions was 14."[12]


Fathers Thomas F. Price, seated at left, and James A. Walsh, seated at center, co-founders of the Maryknoll Fathers and Brothers, pose for a photo with fellow Maryknoll Fathers James E. Walsh, seated at right, Francis X. Ford, standing at left, and Bernard Meyer, at Maryknoll, N.Y., in 1918.

In 1907, Father James Walsh of Boston began publishing The Field Afar, a mission magazine that would later become Maryknoll. The following year, Mary "Mollie" Josephine Rogers (later Mother Mary Joseph, MM) began helping Walsh with editing, translating and writing.[13]

In 1910, Father Thomas Price was facing the failure of his attempt to begin a Catholic order for domestic mission work in the South. Price was overwhelmed with fundraising on top of his actual mission work and the many responsibilities he had as the order Superior.[14] Price and Walsh had corresponded and met in person that year at a conference in Montreal, Quebec, Canada.[14] The pair immediately began planning a national foreign mission seminary. They were complementary in character; Walsh had a knack for organization and planning things on a grand scale while Price was a "Tarheel" from North Carolina who was personable and charismatic.[15]

Foundation of the Maryknoll Fathers and Brothers: 1911–1919
The two received permission to travel to Rome, where Pope Pius X granted their request to found a new society on June 29, 1911.[1][16]


Founder Mary Josephine Rogers, second from right in the front row, with the first 'Teresians' – front row: Mary Louise Wholean, Anna Maria Towle, Sara Sullivan; Back Row: Mary Augustine Dwyer, Nora Shea, Margaret Shea, at Maryknoll in 1913.

Walsh immediately put an ad in The Field Afar: "Youths or young men who feel a strong desire to toil for the souls of heathen people and who are willing to go afar with no hope of earthly recompense and with no guarantee of a return to their native land are encouraged to write."[12] In 1912, The Catholic Foreign Mission Society of America (CFMSA) was launched in a rented property Hawthorne, NY with a total of six men.[17] Thomas McCann was the first candidate to become a full brother member of the Maryknoll Society on Nov. 21, 1912.[18]

That September, Rogers had relocated to New York to continue work on the magazine. She and five other women "secretaries" began living together at Hawthorne. Rogers emerged as their natural leader and envisioned the women as missioners in their own right and not merely serving in supportive roles to the men.[17][19][20]

"Mary's Knoll" and Foundation of the Teresians

St Teresa's Lodge at Maryknoll, NY, October 15, 1912

Walsh and Price had immediately begun a search for a permanent home for their new society. They contracted for a parcel in Pocantico Hills in July, 1912 but John D. Rockefeller, who owned the property on the other side and did not want a seminary as a neighbor, contested the purchase in court. In August, CFMSA gave up the parcel in return for a financial arrangement. Walsh and Price found a 93-acre hill in Ossining that included three houses and a barn and was now affordable due to the Rockefeller windfall. Wary of another incident of bias, Rogers, dressed as a "Lady from Boston" and accompanied by a lawyer, negotiated the sale. Walsh, dressed as her chauffeur, waited for two hours with the car.[21][22]

They made the purchase on August 20, 1912, for $44,500, a lower price than what had been offered for the previous parcel. Price dedicated the property to the Blessed Virgin Mary and the name "Mary's Knoll" was coined.[17][18][23] The hilltop had two homesteads at a distance from each other, the larger one became the first Seminary and the other was set aside for the "secretaries". A carriage house with quarters was converted into the chapel. The barn was allocated to the brothers and seminary students.

A few weeks later, Walsh asked the "secretaries" how they wished to be organized after the move to Maryknoll. They had been paid $25 a month by Walsh and Price for their work, which Walsh promised to continue, but he now asked them to make a decision if they wanted to continue as laywomen or to transform into a community living under Religious vows. "Do you wish Mollie to direct you, i.e., under my direction?… Write me on this subject…"[24][25][26] Each of the women responded affirmatively. Rogers replied to her colleagues, "I want you to know how wholly I belong to you in every hour of the day and night, to serve you, to love you, to watch over you and with you, under the guidance of the Holy Spirit, for of myself I can do nothing."[26]

On October 15, 1912, the women joined Rogers, who had moved to Maryknoll directly after the purchase to cook and help organize. They dubbed their building at Maryknoll "St. Teresa's Lodge". A postcard from a traveling priest in England was addressed to them as the Teresians, and the nickname stuck.[27][11][18] The Teresians began studying with the Scranton Sisters of the Immaculate Heart of Mary as they planned to petition for official recognition from Rome.[27][11] They designed uniforms with the Chi Rho symbol but rarely wore them and, under the advice of a retreat leader, used the Missal for their prayers – a rare occurrence among women at that time.[26]

Maryknoll now had nine men serving as brothers in addition to McCann. They named their building at Maryknoll "St. Michael's" Residence and themselves "The Brothers of St. Michael". Like the Teresians, most brothers spent much of those early years building, maintaining and updating the buildings at Maryknoll.[28]


The Venard Seminary of the Maryknoll Society, Scranton, PA circa 1918

The "Teresians" of Maryknoll assisting at The Venard, PA; July 18, 1918

Michael Hoban, bishop of Scranton, Pennsylvania, invited Maryknoll to establish a school in the city. In 1913, Maryknoll Preparatory Seminary was founded on Clay Avenue and students attended classes at St. Thomas College. Raymond Lane, who made his profession that year in the inaugural class, wrote that the success of the venture was greatly due to residents of Scranton who supported the new seminary with meals, transportation, and donations.[29] In 1915 the lease expired and the students joined the community outside Ossining for a year. In 1916, Walsh, after some difficulty, acquired 179 acres in Clarks Summit, PA and a school set up in an old farm house on the property. It became known as the Venard for Théophane Vénard. Price took charge of the Venard its first year, taking one of the Teresians to assist the new community.[1][2][30]


James E. Walsh arrives in China, 1918
First and second departures to China

Colorized lantern slide of Maryknoll Fathers James E. Walsh, second from left, and Francis X. Ford, third from left, with Bishop Auguste Gauthier, M.E.P. A large pile of woven baskets provides a backdrop. All three men wear cassocks and pith helmets. ca 1918

World War I ended in 1918 and three Maryknoll priests were ready to make the first Maryknoll mission to China.[31] James Edward Walsh, Francis X. Ford, and Bernard F. Meyer along with Price as Mission Superior departed for China on September 7, 1918.[32] Walsh and Meyer arrived first, Price and Ford some weeks later. Their first stop in Asia was Hong Kong (a British colony at the time), to acclimate briefly with the Paris Foreign Missions Society, which was the predominant Catholic organization in China.[33][34] From Hong Kong, they went to Yeungkong and started their missionary work in China from there. Although he was only successful at learning a few words in the local dialects, Price quickly set the tone for the mission and those that would follow;
Father Price liked China equally with us, but he had one enthusiasm only... all those precious souls that make up the vast population of common people that we went to help and to save. He gave this emphasis in a way that was very simple and yet highly important, and that was by taking very seriously every little piece of work that was done for the people – the simplest service in the Church, even though it should be attended by only a handful, the insistence on a complete schedule of church services for them just as if he had been in the biggest parish in his own country; the immediate planning for whatever they needed in the matter of religious, educational, medical and other help, even though plans could not be immediately realized, the most patient and courteous reception for every visitor; the scrupulous visits to the outlying villages, even though some of them contained only a few apparently hopeless apostates; and, in general, the placing of himself, his mission and all his energies and resources at the complete service of the people.

In short, Father Price knew why he went to China, and if we did not know it, we soon learned it from his example. I think this emphasis has persisted throughout the development of our missions, and I believe that his short and sacrificial mission career was a providential means in bringing this about.

— James E. Walsh [35]

Father Thomas F. Price, co-founder of the Maryknoll Fathers and Brothers, center, was pictured in a 1918 photo in China.

Maryknoll Orphanage at Luoding, China 1921
Daniel Leo McShane led the second Departure Group in 1919.[36] McShanes's first assignment was to assist Meyer. When the Maryknollers arrived, they discovered that Chinese orphanages did not accept infants or sick children. An orphanage was begun in Yeungkong in 1920. McShane was then sent to be the pastor of Luoding and immediately set up an orphanage for abandoned children there, as well, despite local opposition.[37] The abandoned babies were almost all female and traditionally drowned before the Maryknollers built facilities and began offering a few cents for every child. Soon the Yeungkong orphanage was averaging 450 baptisms a year and the Luoding facility close to a thousand.[37]

Death of founder Thomas Price: 1919
In August 1919, Price became seriously ill. With no adequate medical facilities in the area, he was transported to St. Paul's Hospital, Hong Kong. It was a long and arduous journey from Yeungkong by primitive means. Price was admitted on August 19, 1919 and underwent an operation in early September. The treatment was too late and Price died as a result of a burst appendix on September 12, 1919. His body was buried in the priests' plot in St. Michael's Cemetery in Happy Valley, Hong Kong.[34] In 1936, his body was exhumed and transferred to the cemetery at Maryknoll, New York. James E Walsh was named Superior of the mission following Price's death.[31]

Maryknolls Today
As of 2008, there are over 475 Maryknoll priests and brothers serving in countries around the world, principally in Africa, Asia and Latin America. Throughout their history, especially in the first half of the 20th century, Maryknoll missioners played a large role in the Catholic Church in East Asia where some missioners still work. Maryknoll also has extensive connections with many Latin American countries, where it has long worked to help alleviate poverty and bring constructive changes to the life of Latin America's poor.[38]
沿革
背景
主な記事 ジェームズ・アンソニー・ウォルシュ
1906年以前、アメリカはバチカンが編纂したカトリック宣教地の名簿に載っていた。当時は、ヨーロッパから米国へのカトリック信者の移住が盛んな時代で あり、ローマ・カトリックに対する文化的な敵意があった。外国宣教のためのメリーノール設立は、カトリック教会が米国内の反カトリック的偏見に力を注いで いた時期に行われた[11]。「例えば、当時カトリック司祭として働いていた17,000人の米国人のうち、外国宣教に従事していたのは14人だった」 [12]。


1918年、ニューヨーク州メリーノールで、メリーノール神父会の共同創立者であるトーマス・F・プライス神父(左)とジェームズ・A・ウォルシュ神父 (中央)と記念撮影をするジェームズ・E・ウォルシュ神父(右)、フランシス・X・フォード神父(左)、バーナード・メイヤー神父(右)。

1907年、ボストンのジェームズ・ウォルシュ神父は、後にメリノールとなる宣教雑誌『The Field Afar』の発行を開始した。翌年、メアリー・"モリー"・ジョセフィン・ロジャース(後のマザー・メアリー・ジョセフ、MM)が編集、翻訳、執筆でウォ ルシュを手伝い始めた[13]。

1910年、トーマス・プライス神父は、南部で国内宣教のためのカトリック修道会を始めようとしたが失敗に直面していた。プライスは、実際の宣教活動と修 道会総長としての多くの責任に加え、資金集めに追われていた[14]。プライスとウォルシュは文通をしていたが、その年、カナダのケベック州モントリオー ルで開かれた会議で直接会った[14]。二人はすぐに、海外宣教のための国立神学校を計画し始めた。ウォルシュは組織作りと壮大なスケールで物事を計画す ることに長けていた一方、プライスはノースカロライナ出身の「タールヒール」であり、人格者でカリスマ的であった[15]。

メリノール修道会の創立 1911-1919
1911年6月29日、ローマ教皇ピオ10世が新しい協会の設立を要請し、2人はローマへの渡航許可を得た[1][16]。


創立者メアリー・ジョセフィン・ロジャース、前列右から2人目、最初の「テレジアン」たち(前列)と: 前列:メアリー・ルイーズ・ホーリーン、アンナ・マリア・タウル、サラ・サリバン、後列:メアリー・オーガスティン・ドワイヤー、ノラ・シア、マーガレッ ト・シア(1913年、メリノールにて)。

ウォルシュはすぐに『フィールド・アファー』に広告を出した: 「1912年、アメリカ・カトリック外国宣教会(CFMSA)は、ニューヨーク州ホーソーンの賃貸物件を借りて、総勢6名で発足した[17]。トーマス・ マッキャンは、1912年11月21日にメリノール会の正会員となった最初の候補者であった[18]。

その年の9月、ロジャースは雑誌の仕事を続けるためにニューヨークに移っていた。彼女と他の5人の女性「秘書」たちはホーソーンで共同生活を始めた。ロ ジャースは彼女たちの自然なリーダーとして頭角を現し、女性たちを、単に男性たちをサポートする役割としてではなく、自分たち自身の宣教師として構想して いた[17][19][20]。

「メアリーの小丘」とテレジアンの創立

1912年10月15日、ニューヨーク州メリノールにある聖テレサのロッジ

ウォルシュとプライスは、すぐに新しい協会のための恒久的な家を探し始めた。1912年7月、彼らはポカンティコ・ヒルズの一区画を契約したが、反対側に 土地を所有し、隣人として神学校を望まなかったジョン・D・ロックフェラーは、この購入を裁判で争った。8月、CFMSAは金銭的な取り決めと引き換えに この区画を手放した。ウォルシュとプライスはオサイニングに93エーカーの丘を見つけ、そこには3軒の家と納屋があった。またもや偏見に満ちた事件が起こ ることを警戒したロジャースは、「ボストンから来た女性」に扮し、弁護士を伴って売却交渉を行った。ウォルシュは彼女の運転手に扮し、車とともに2時間 待った[21][22]。

1912年8月20日、彼らは44,500ドルで、前の区画に提示されていた価格よりも低い価格で購入した。プライスはこの土地を聖母マリアに捧げ、「マ リア・ノール」という名前が作られた[17][18][23]。丘の上には互いに離れた場所に2つの家があり、大きい方が最初の神学校となり、もう1つは 「秘書」のために確保された。宿舎付きの馬車小屋は礼拝堂に改築された。納屋は兄弟たちと神学生に割り当てられた。

数週間後、ウォルシュは "秘書 "たちに、メリノールに移転した後の組織のあり方を尋ねた。彼女たちはウォルシュとプライスから月25ドルの報酬を受け取っており、ウォルシュはその報酬 を継続することを約束した。「モリーにあなた方を指導してもらいたいですか、つまり私の指導の下で......この件について私に手紙を書いてくださ い......」[24][25][26]。聖霊の導きのもとで、あなたがたに仕え、あなたがたを愛し、あなたがたを見守り、あなたがたとともにいます。

1912年10月15日、女性たちは、調理と組織作りを手伝うために、購入後直接メリノールに移っていたロジャースと合流した。彼女たちはメリノールにあ る自分たちの建物を「聖テレサのロッジ」と名づけた。テレジアンは、ローマからの正式な認可を申請するために、無原罪のマリアの心のスクラントン・シス ターズのもとで学び始めた[27][11] 。

マッキャンの他に9人の男性が兄弟として奉仕していた。彼らはメリノールにある自分たちの建物を「聖ミカエル寮」と名付け、自分たちを「聖ミカエルの兄弟 たち」と名付けた。テレジア会と同様、ほとんどの兄弟たちは、初期の数年間、メリノールにある建物の建設、維持、更新に多くの時間を費やしました [28]。


1918年頃、ペンシルベニア州スクラントンのメリノール会ヴェナール神学校

1918年7月18日、ペンシルベニア州ヴェナールで支援するメリノール会の「テレジア人」たち

ペンシルベニア州スクラントンの司教マイケル・ホーバンは、メリノールに同市に学校を設立するよう招いた。1913年、メリーノール準備神学校がクレイ・ アベニューに設立され、学生はセント・トーマス・カレッジで授業を受けた。1915年、賃貸契約は終了し、学生たちは1年間オシニング郊外のコミュニティ に参加した。1916年、ウォルシュは苦難の末、ペンシルベニア州クラークスサミットに179エーカーの土地を取得し、その敷地内の古い農家に学校を設立 した。この学校は、テオファン・ヴェナールにちなんでヴェナールと呼ばれるようになった。プライスはヴェナールの初年度の責任者となり、新しい共同体を支 援するためにテレジアンの一人を連れて行った[1][2][30]。


ジェームズ・E・ウォルシュ、中国に到着、1918年
中国への最初の出発と2度目の出発

メリーノール神父ジェームズ・E・ウォルシュ(左から2人目)とフランシス・X・フォード(左から3人目)、オーギュスト・ゴーティエ司教 (M.E.P.)。3人ともカソックとヘルメットを着用している。

ジェームズ・エドワード・ウォルシュ、フランシス・X・フォード、バーナード・F・マイヤーの3人の司祭は、プライスを宣教総長に、1918年9月7日に 中国に向けて出発した[32]。アジアでの最初の訪問地は香港(当時はイギリスの植民地)であり、中国におけるカトリックの主要組織であったパリ外国宣教 会に短期間馴染むためであった。プライス神父は、現地の方言の単語を少し覚えることに成功しただけだったが、すぐにこの宣教と、その後に続く宣教の基調を 作った;
プライス神父は私たちと同じように中国が好きでしたが、彼の熱意はただ一つでした。それは、人々のために行われるあらゆる小さな仕事、たとえほんの一握り の人しか出席しないような教会での最も簡単な礼拝であっても、まるで自分の国で最も大きな教区にいたかのように、彼らのための教会礼拝の完全なスケジュー ルにこだわることであった; 宗教的、教育的、医療的、その他の援助に関して、たとえ計画がすぐに実現できなくても、彼らが必要とするものは何でも即座に計画すること。

要するに、プライス神父は自分がなぜ中国に行ったのかを知っていた。プライス神父の短い犠牲的な伝道活動は、このようなことをもたらすための摂理的な手段 であったと私は信じています。

- ジェームズ・E・ウォルシュ [35]

メリノール神父会の共同創立者であるトーマス・F・プライス神父(中央)は、1918年に中国で撮影された写真に写っている。

1921年、中国、羅定のメリノール孤児院
ダニエル・レオ・マクシェーンは1919年に第2次出発グループを率いた[36]。マクシェーンの最初の任務はマイヤーを助けることであった。マリクノ ラーたちが到着すると、中国の孤児院が幼児や病気の子どもを受け入れていないことがわかった。1920年、霊公で孤児院が始まった。その後、マクシェーン は羅定の牧師として派遣され、地元の反対にもかかわらず、すぐにそこに捨て子のための孤児院を設立した。間もなく、霊光孤児院では年間平均450件、羅定 の施設では1000件近い洗礼式が行われるようになった[37]。

創設者トーマス・プライスの死:1919年
1919年8月、プライスは重い病気にかかった。この地域には十分な医療施設がなかったため、プライスは香港のセント・ポール病院に搬送された。ヨンコン から原始的な手段で、長く困難な旅路であった。プライスは1919年8月19日に入院し、9月初旬に手術を受けた。治療は手遅れで、プライスは1919年 9月12日に盲腸破裂のため死亡した。1936年、プライスの遺体は掘り起こされ、ニューヨークのメリノール墓地に移された。プライスの死後、ジェーム ズ・E・ウォルシュが宣教会の総長に就任した[31]。

現在のメリノール
2008年現在、アフリカ、アジア、ラテンアメリカを中心に、世界各国で475人以上のメリノール司祭と兄弟が奉仕している。その歴史の中で、特に20世 紀前半には、東アジアのカトリック教会において、メリノール宣教師が大きな役割を果たし、現在もその活動を続けている宣教師もいます。メリーノール宣教師 はまた、ラテンアメリカの多くの国々とも広範なつながりを持っており、ラテンアメリカの貧困を緩和し、貧しい人々の生活に建設的な変化をもたらすために長 い間活動してきました[38]。
Maryknoll Seminary Building

The Asian-inspired fieldstone seminary at Maryknoll, a hill on the outskirts of Ossining, N.Y.
The Asian-inspired fieldstone seminary at Maryknoll, a hill on the outskirts of Ossining, N.Y. Designed by Maginnis & Walsh.[22][39]

Panorama of a missionary station built by Maryknoll Fathers (Makoko, Tanzania)
The Maryknoll Seminary Building is located in Ossining, Westchester County, New York. The building currently houses the headquarters of Maryknoll missions. The building has distinctive design, specifically with pagodas built into its architecture, to honor its founding purpose as a mission order to the Far East.[40]

Martyrs
Francis Xavier Ford, Maryknoll martyr. Fr. Ford was one of the first four Maryknollers to arrive in China in 1918[41] and died in a Canton prison in 1953.[42] A primary school named Bishop Ford Memorial School was founded by the Maryknoll Fathers in Hong Kong in 1952. The school is now run by the Catholic Diocese of Hong Kong[43]
Other notable Maryknollers

Residents at Gate of Heaven Leprosarium in Kongmoon 厓門倉山 Many of the buildings there erected by Bro Albert Staubli are still standing today. Photo taken on 2011 March 20.

Maryknoll Seminary alumni
Roy Bourgeois was ordained to the priesthood in the Maryknoll Fathers and Brothers in 1972, after which he worked with the poor in Bolivia until 1975. An outspoken critic of US foreign policy in Latin America, he founded the non-profit human rights organization, School of the Americas Watch (SOA Watch) in 1990. In 2005 he was awarded the Thomas Merton Award for his work. Following his participation in a women's ordination-to-the-priesthood ceremony in August 2008, he was warned of possible excommunication latae sententiae, marking the beginning of a four-year-long period of discussion and negotiation between Bourgeois and the Church, through the Maryknoll Society. Finally, on November 19, 2012, it was announced that Bourgeois had been officially canonically dismissed from both the Maryknoll Society, and the Roman Catholic priesthood, effective October 4, 2012.[44]
Everett Francis Briggs, Maryknoll missionary, studied the history of the Monongah Mining Disaster of December 6, 1907 described as "the worst mining disaster in American History". After discovering there was no memorial, he sought to ensure that the victims of the tragedy were not forgotten.
Miguel d'Escoto Brockmann, Foreign Minister of Nicaragua in the Sandinista government. Pope John Paul refused to meet him during his papal visit to the country on 4 March 1983, as he remained in that government contrary to Church discipline.[45]
Patrick Joseph Byrne, Apostolic Delegate to Korea from 1949 to 1950 who died in the custody of the Communists in Korea.
Fr. Vincent Robert Capodanno former Maryknoll missionary, Servant of God, and Medal of Honor winner during the Viet Nam War as a Navy Chaplain attached to the US Marines. He did his missionary work in Taiwan.
Fr. Robert W. Greene, served in China; placed under house arrest on Oct. 15, 1950; banished from China and marched under guard to Hong Kong on Apr. 13, 1952. Later authored best-selling novel "Calvary in China" about his work and incarceration, published in 1953.[46][47]
Fr. Joseph G. Healey serves in Kenya. He is noted for his innovative use of proverbs and other local verbal arts in ministry.
James Keller, founder of The Christophers.
Thomas Melville, a former Maryknoll priest, Catholic activist, one of the nine Catholic activists of Catonsville Nine[48]
Bishop Adolph John Paschang, Maryknoll missionary. A primary school named Bishop Paschang Memorial School was set up by Fr. John M. Mcloughlin, M.M. in Hong Kong in 1969. The school is still run by the Maryknoll Fathers in Hong Kong [49]
Thomas Frederick Price, one of the two Maryknoll founders. Fr Price was one of the first four Maryknollers to arrive in China in 1918.[50] Price Memorial Catholic Primary School was founded in Hong Kong for his labour in missionary work.
Bishop James E. Walsh, Maryknoll missionary. Fr James Edward Walsh was one of the first four Maryknollers to arrive in China in 1918.[41] Consecrated bishop of Kongmoon in 1927, he was imprisoned in 1959 and released in 1970 due to the improving US-China relationship. He became the last American missionary to be released by the Communist Chinese government.[51] A primary school named Bishop Walsh Primary School was set up by the Maryknoll Fathers in Hong Kong in 1963. The school is now run by the Catholic Diocese of Hong Kong[52]
Unfortunately, as with many dioceses and religious orders within the Catholic Church around the world, Maryknoll has been tainted with sex abuse allegations among its clergy. About eight priests, all now deceased, were part of the sexual abuse scandal in the Catholic Diocese of Honolulu. Though Maryknoll is a foreign mission order, priests and brothers are assigned, at times, to dioceses around the country. From the time it was a U.S. territory, Maryknoll priests have served in Hawaii. According to the 2015 Maryknoll annual report, the organization charged a significant amount ($19+ million) to address claims in Hawaii. Currently, at its headquarters in New York, several priests are monitored as they have been associated with inappropriate engagement with youth or vulnerable adults either while serving overseas or in the U.S.

An ex-Maryknoll priest, now deceased, recently was reported to have sexually abused a young boy for about eight years during the 1960s when he was assigned to parishes in Westchester County. This filing was reported in the June 13, 2019 issue of The Journal News. [53]

Another former Maryknoll priest, also deceased, has been cited for child sex abuse allegations in the Virginia Diocese of Richmond. He is one of six clergy recently added to the list priests from the diocese cited for 'credible and substantiated' allegations of sexual abuse against a minor. The announcement was made during June 2019.[54]

A deceased Maryknoll priest, was accused of abuse in a claim filed during 2019 by the son of lay missioners who lived close to the Maryknoll campus in Ossining, New York. The family ate their meals at the Maryknoll dining room. The claim was reported in the January 13, 2020 issue of The Journal News.[55]


メリノール神学校

ニューヨーク州オサイニング郊外の丘にある、メリーノール神学校のアジア風の野原石造りの神学校。
N.Y.州オシニング郊外の丘にある、アジア風の野原石造りのメリノール神学校。マジニス&ウォルシュの設計[22][39]。

メリノール神父たちによって建設された宣教ステーションのパノラマ(タンザニア、マココ)
メリノール神学校ビルは、ニューヨーク州ウエストチェスター郡オサイニングにある。この建物には現在、メリノール宣教会の本部が置かれている。この建物 は、極東への宣教団体としての設立目的に敬意を表し、特にパゴダを組み込んだ特徴的なデザインとなっている[40]。

殉教者
フランシスコ・ザビエル・フォード、メリノール殉教者。フォード師は1918年に中国に到着した最初の4人のメリノール師の一人であり[41]、1953 年に広東の刑務所で亡くなった[42]。1952年、メリノール神父たちによって香港にフォード司教記念学校という名の小学校が設立された。この学校は現 在、香港カトリック教区によって運営されている[43]。
その他の著名なメリノール会会員

厓門倉山にある天国の門の住民たち。アルバート・ストウブリ師によって建てられた建物の多くは現在も残っている。2011年3月20日撮影。

メリノール神学校卒業生
ロイ・ブルジョワは1972年にメリノール神父兄弟会で司祭に叙階された後、1975年までボリビアで貧しい人々のために働いた。ラテンアメリカにおける 米国の外交政策を率直に批判し、1990年に非営利人権団体「スクール・オブ・ジ・アメリカズ・ウォッチ(SOAウォッチ)」を設立。2005年にはその 功績が認められ、トーマス・マートン賞を受賞。2008年8月の女性司祭叙階式への参加後、破門の可能性を警告され、メリノール会を通じてブルジョワと教 会との4年にわたる話し合いと交渉が始まった。そして2012年11月19日、ブルジョワは2012年10月4日付で、メリノール会からもローマ・カト リック司祭職からも正式に解任されたことが発表された[44]。
メリノール会の宣教師であるエヴェレット・フランシス・ブリッグスは、1907年12月6日に起きたモモンガ鉱山災害の歴史を研究し、「アメリカ史上最悪 の鉱山災害」と評された。慰霊碑がないことを知った彼は、悲劇の犠牲者が忘れ去られないよう努めた。
ミゲル・デスコト・ブロックマン、サンディニスタ政権のニカラグア外相。教皇ヨハネ・パウロは、1983年3月4日のローマ法王庁訪問の際、教会の規律に 反して同政府にとどまったため、彼に会うことを拒否した[45]。
パトリック・ジョセフ・バーン、1949年から1950年まで韓国に派遣された使徒代表。
ヴィンセント・ロバート・カポダンノ神父 元メリーノール宣教師、神のしもべ、米海兵隊所属の海軍チャプレンとしてヴェトナム戦争で名誉勲章を受賞。台湾で宣教活動を行った。
1950年10月15日に自宅軟禁され、1952年4月13日に中国から追放され、香港まで行進。1953年に出版された彼の仕事と監禁生活を描いたベス トセラー小説 "Calvary in China "を後に執筆[46][47]。
ジョセフ・G・ヒーリー神父はケニアで奉仕。ヒーリー神父は、宣教において箴言やその他の現地の言葉を革新的に用いることで知られている。
ジェームズ・ケラー、クリストファーの創設者。
トーマス・メルヴィル、元メリーノール司祭、カトリック活動家、カトンズヴィル・ナインの9人のカトリック活動家の一人[48]。
アドルフ・ジョン・パシャン司教、メリノール宣教師。1969年、ジョン・M・M・クロフリン神父によって香港にビショップ・パシャン記念学校という名の 小学校が設立された。この学校は現在も香港のメリノール神父たちによって運営されている[49]。
トーマス・フレデリック・プライス(Thomas Frederick Price)、2人のメリノール創立者の一人。プライス師は1918年に中国に到着した最初の4人のメリノール師の一人で、プライス師の宣教活動の功績を 称え、香港にプライス記念カトリック小学校が設立された[50]。
ジェームズ・E・ウォルシュ司教、メリノール宣教師。ジェームズ・エドワード・ウォルシュ師は、1918年に中国に到着した最初の4人のメリノール宣教師 の一人であった[41]。1927年に孔門の司教に任命されたが、1959年に投獄され、米中関係の改善により1970年に釈放された。中国共産党政府に よって釈放された最後のアメリカ人宣教師となった[51]。1963年、ビショップ・ウォルシュ小学校と名付けられた小学校がメリノール神父たちによって 香港に設立された。この学校は現在、香港カトリック教区によって運営されている[52]。
残念なことに、世界中のカトリック教会内の多くの教区や修道会と同様に、メリノールも聖職者の性的虐待疑惑で汚染されている。カトリック・ホノルル教区の 性的虐待スキャンダルでは、約8人の神父(現在はすべて故人)がその一端を担っていた。メリノール修道会は海外宣教修道会であるが、司祭や兄弟たちは全米 の教区に配属されることもある。ハワイが米国領であった時代から、メリノール会の司祭たちはハワイで奉仕してきた。2015年のメリノール年次報告書によ ると、同団体はハワイでの請求に対応するために多額の費用(1900万ドル以上)を請求した。現在、ニューヨークの本部では、数人の司祭が海外や米国で奉 仕している間に青少年や社会的弱者と不適切な関わりを持ったとして監視されている。

元マリクノール司祭(現在は故人)は最近、ウェストチェスター郡の小教区に赴任していた1960年代に約8年間、少年を性的虐待していたと報告された。こ の申し立ては『ジャーナル・ニュース』紙2019年6月13日号で報じられた。[53]

同じく故人である別の元メリーノール司祭が、バージニア州リッチモンド教区の児童性的虐待疑惑で書類送検された。彼は最近、未成年者に対する性的虐待の 「信憑性があり、立証された」疑惑で引用された教区の司祭リストに加えられた6人の聖職者の1人である。発表は2019年6月中に行われた[54]。

亡くなったメリーノール司祭は、ニューヨーク州オサイニングのメリーノールキャンパスの近くに住んでいた信徒宣教師の息子によって2019年中に提出され た申し立てで虐待で告発された。一家はメリーノール食堂で食事をしていた。この申し立ては『ジャーナル・ニュース』紙の2020年1月13日号で報じられ た[55]。


Schools in Hong Kong
Several notable schools in Hong Kong were founded by Maryknollers; and several are still run by them.

Founded by the Maryknollers
Bishop Ford Memorial School, a co-educational primary school. This is the first ever school founded by the Maryknoll Fathers in Hong Kong after the Second World War.[56] It was founded in 1952 after the Maryknoller, Fr. Francis Xavier Ford for his mission in China. This school is now managed by the Catholic Diocese of Hong Kong,
Kwun Tong Maryknoll College, a secondary school for boys, now managed by the Catholic Diocese of Hong Kong,
Bishop Walsh Primary School, a co-educational primary school. This school was founded in 1963 after the Maryknoller, Bishop James Edward Walsh, who had suffered a lot for his mission in China. This school is now managed by the Catholic Diocese of Hong Kong,[52]
Pope Pius XII Primary School, a co-educational primary school in Hong Kong, founded in 1953, closed in 1979. Her legacy is inherited by Chai Wan Kok Catholic Primary School and Sham Tseng Catholic Primary School, both now run by the Roman Catholic Diocese of Hong Kong)
St. Patrick's School, a co-educational primary school, now managed by the Catholic Diocese of Hong Kong,
St. Patrick's Catholic Primary School (Po Kong Village Road), formerly PM section of St Patrick's School, also a co-educational primary school, now managed by the Catholic Diocese of Hong Kong
Marymount Secondary School initially known as the Holy Spirit School, then the Maryknoll Sisters' School, a secondary school for girls founded in 1927. This is the very second school set up by Maryknollers in Hong Kong.[56]
Marymount Primary School, a primary school for girls,
Maryknoll Convent School, primary and secondary school for girls.
The last three schools were in fact founded by the Maryknoll Sisters. Maryknoll Convent School is still managed by them in Hong Kong. However, sponsorship of the two Marymount schools was transferred to Christian Life Community. Nevertheless, these three schools are frequently viewed as members of the Maryknoll family in Hong Kong.

(The first school managed by the Maryknollers in Hong Kong was called St. Louis Industrial School, between 1921 and 1927, run by Fr Raymond Lane and Brother Albert Staubli. Management of the school was handed over to the Salesians in 1927 and later renamed as St Louis School.[56] Likewise, the first school founded by the Maryknollers in China was called St. Thomas School, a primary school in Yangjiang (previously known as Yeungkong) with the first graduation held in July 1923.[56] The second school founded by the Maryknollers in China was called Sacred Heart School, also a primary school, set up by Fr Bernard F. Meyer in Gaozhou (previously known as Kochow), with inauguration held on 5 October 1923. and first graduation in 1926 [56] Fr Adolph John Paschang once served in this Sacred Heart School in Gaozhou.[57])

Still run by Maryknoll Fathers and Brothers
Maryknoll Secondary School, formerly known as Maryknoll Technical Secondary School, a co-educational secondary school,
Maryknoll College (Senior Form), formerly known as Maryknoll Technical Secondary Evening School, a private co-educational evening school, senior forms only,
Maryknoll Fathers' School secondary section, a co-educational secondary school,
Maryknoll Fathers' School (Primary Section), a co-educational primary school,
Bishop Paschang Catholic School, formerly known as Bishop Paschang Memorial School, a co-educational primary school. This school was founded after the late Maryknoller, Bishop Adolph John Paschang, who had suffered a lot for his missionary work in China.
香港の学校
香港のいくつかの有名な学校は、メリノール会によって設立された。

メリノール会によって設立された学校
ビショップ・フォード・メモリアル・スクール、男女共学の小学校。第二次世界大戦後、メリーノール神父が香港に設立した最初の学校である[56]。 1952年、メリーノール神父フランシスコ・ザビエル・フォード師が中国での宣教のために設立した。この学校は現在、香港カトリック教区によって運営され ている、
クントン・メリーノール・カレッジは男子中等学校で、現在は香港カトリック教区が運営している、
ビショップ・ウォルシュ小学校(Bishop Walsh Primary School):男女共学の小学校。この学校は、中国での宣教のために多くの苦しみを味わったメリノール師、ジェームズ・エドワード・ウォルシュ主教にち なんで1963年に創立された。この学校は現在、香港カトリック教区によって運営されている[52]。
1953年に設立された香港の男女共学の小学校、教皇ピオ12世小学校は1979年に閉校した。彼女の遺産は、チャイ・ワン・コック・カトリック小学校と シャム・ツェン・カトリック小学校に受け継がれている。)
セント・パトリック・スクールは男女共学の小学校で、現在は香港カトリック教区が運営している、
セント・パトリックス・カトリック・プライマリー・スクール(ポーコンビレッジ・ロード)は、以前はセント・パトリックス・スクールのPMセクションで あったが、現在は香港カトリック教区が運営する男女共学の小学校である。
マリーマウント・セカンダリー・スクール(Marymount Secondary School)は、当初はホーリー・スピリット・スクール(Holy Spirit School)として知られ、その後マリーノール・シスターズ・スクール(Maryknoll Sisters' School)となり、1927年に設立された女子中等学校である。これは、メリノール修道士が香港に設立した2番目の学校である[56]。
メリーマウント小学校(Marymount Primary School)、女子小学校、
メリーノール修道院学校、女子初等・中等学校。
最後の3校は、実際にメリノール修道女会によって設立された。メリーノール修道院付属学校は、現在も香港で彼女たちによって運営されている。しかし、2つ のメリーマウント・スクールのスポンサーはクリスチャン・ライフ・コミュニティに移った。とはいえ、これら3校は香港ではしばしばメリノール家の一員とみ なされている。

(香港で最初にメリノール会が運営した学校はセントルイス実業学校と呼ばれ、1921年から1927年の間、レイモンド・レイン神父とアルバート・スタウ ブリ兄弟によって運営された。同様に、メリノール会によって中国で最初に設立された学校は聖トマス学校と呼ばれ、1923年7月に最初の卒業式が行われた 楊江(以前は永康)の小学校であった[56]。 [56]メリノール会によって中国で設立された2番目の学校は聖心学校と呼ばれ、同じくベルナルド・F・マイヤー神父によって高州(以前はコチョウと呼ば れていた)に設立された初等学校で、1923年10月5日に開校式が行われ、1926年に最初の卒業式が行われた[56][57]。

現在もメリーノール神父と兄弟たちによって運営されている。
メリーノール・セカンダリー・スクール、旧称メリーノール・テクニカル・セカンダリー・スクール、男女共学の中等学校、
メリノール・カレッジ(シニア・フォーム)、旧称メリノール・テクニカル・セカンダリー・イブニング・スクール、男女共学の私立イブニング・スクール、シ ニア・フォームのみ、
メリーノール・ファーザーズ・スクール(Maryknoll Fathers' School)中等部:男女共学の中等学校、
メリーノール・ファーザーズ・スクール(初等部):男女共学の初等学校、
ビショップ・パシャン・カトリック・スクール(旧名:ビショップ・パシャン・メモリアル・スクール):男女共学の小学校。この学校は、中国での宣教活動で 多くの苦しみを味わった故メリーノール師、アドルフ・ジョン・パシャン司教の名を冠して設立されました。
Catholic Church in China
Catholic Church in Japan
Catholic Church in Korea
Consecrated life
Dalian Catholic Church
Institute of consecrated life
Roman Catholic Diocese of Jiangmen
Secular institute
Society of apostolic life
Maryknoll House (Stanley)
中国のカトリック教会
日本のカトリック教会
韓国のカトリック教会
奉献生活
大連カトリック教会
奉献生活学院
ローマカトリック江門教区
世俗学院
使徒的生活協会
メリノールハウス(スタンレー)
https://en.wikipedia.org/wiki/Maryknoll_Society









ハ イランドにおける白人の代表としての神父

・ メリノール修道会

Pale - Sacerdote

Ajayo'xh, Ajpomil, Ajpk'ab', Ajb'ech, Chman

リ ンク

文 献

そ の他の情報


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