はじめによんでください

反LGBTQレトリック

Anti-LGBTQ rhetoric


池田光穂

☆ 反LGBTQレトリックは、レズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トランスジェンダー、クィア(LGBTQ)の人々を貶めるために使われてきたテーマ、 キャッチフレーズ、スローガンからなる。反LGBTQレトリックは広くヘイトスピーチの一形態とみなされており[1]、オランダ、[2]ノルウェー、 [3]スウェーデンなどの国では違法とされている[4]。 反LGBTQのレトリックはしばしばモラル・パニックや陰謀論で構成されている。LGBTQの運動や個人は、ユダヤ人や共産主義者を標的にした以前の陰謀 論と同様に、破壊的で異質なものとして描かれることが多い[5][6][7]。

Anti-LGBTQ rhetoric comprises themes, catchphrases, and slogans that have been used in order to demean lesbian, gay, bisexual, transgender, and queer (LGBTQ) people. Anti-LGBTQ rhetoric is widely considered a form of hate speech,[1] which is illegal in countries such as the Netherlands,[2] Norway,[3] and Sweden.[4]

Anti-LGBTQ rhetoric often consists of moral panic and conspiracy theories. LGBTQ movements and individuals are often portrayed as subversive and foreign, similar to earlier conspiracy theories targeting Jews and communists.[5][6][7]
反LGBTQレトリックは、レズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トラ ンスジェンダー、クィア(LGBTQ)の人々を貶めるために使われてきたテーマ、キャッチフレーズ、スローガンからなる。反LGBTQレトリックは広くヘ イトスピーチの一形態とみなされており[1]、オランダ、[2]ノルウェー、[3]スウェーデンなどの国では違法とされている[4]。

反LGBTQのレトリックはしばしばモラル・パニックや陰謀論で構成されている。LGBTQの運動や個人は、ユダヤ人や共産主義者を標的にした以前の陰謀 論と同様に、破壊的で異質なものとして描かれることが多い[5][6][7]。
As a foreign conspiracy
In 1969, the Greek junta exited the Council of Europe after being found in violation of the European Convention of Human Rights, judging that the European Commission of Human Rights was "a conspiracy of homosexuals and communists against Hellenic values".[8]

This discourse, promoted by the governments of Hungary and Poland, alleges that LGBTQ rights movements are controlled by foreign forces (such as the European Union) and are a threat to national independence and western civilization.[9][10][11][12] Anti-government protests in Russia and the Euromaidan have also been portrayed by the Russian government as the work of an LGBTQ conspiracy.[12] Furthermore, although Russia considers itself to be a European country, its government also considers its values as entirely different from those commonly seen within the European Union. More specifically, Russia used to protest against the common European Values in support of LGBTQ rights, however rather than complaining about these values, Russia has now chosen to openly express their own values, which are entirely against any support for LGBTQ rights.[13]
外国の陰謀として
1969年、ギリシャの政権が欧州人権条約違反を指摘され、欧州人権委員会は「ギリシャの価値観に反する同性愛者と共産主義者の陰謀」であると判断し、欧州評議会を脱退した[8]。

ハンガリーとポーランドの政府によって推進されたこの言説は、LGBTQの権利運動は(EUなどの)外国勢力によってコントロールされており、国民独立と 西洋文明に対する脅威であると主張している。 [9][10][11][12]ロシアにおける反政府デモやユーロマイダンもまた、ロシア政府によってLGBTQの陰謀の仕業とされてきた[12]。さら に、ロシアは自国をヨーロッパの国だと考えているが、政府は自国の価値観をEU内で一般的に見られるものとは全く異なるものだとも考えている。より具体的 には、ロシアは以前、LGBTQの権利を支持する欧州共通の価値観に抗議していたが、ロシアは現在、これらの価値観に文句を言うのではなく、LGBTQの 権利の支持に完全に反対する独自の価値観を公然と表明することを選択している[13]。
As an ideology
See also: Anti-gender movement


LGBT-free zone stickers distributed by the Gazeta Polska newspaper, 2019
In 2013, the conservative blog American Thinker published several articles using the phrase "LGBT ideology".[14] The Italian Catholic philosopher Roberto Marchesini [it] used the phrase in a 2015 article, equating it with the earlier concept of "gender ideology". In his article he does not define either "LGBT ideology" or "gender ideology".[14][15] In 2017, several conservative Islamic politicians in Malaysia and Indonesia denounced "LGBT ideology".[14][16]

During a sermon on 1 August 2019, Polish Archbishop Marek Jędraszewski called "LGBT ideology" a "rainbow plague" and compared it to the "Red Plague" of Communism.[17][18] Following this, the Czech cardinal Dominik Duka also commented on "LGBT ideology". However, because Czech society is secular and the Catholic Church has little influence on Czech politics, his comments had little impact.[14] In September 2019, Stanley Bill, a lecturer at Cambridge University who studies Poland, stated "Scaremongering about 'LGBT ideology' has almost become official policy in Poland with often nasty insinuations from members of the government and public media now the norm".[19]

In June 2020, Polish President Andrzej Duda drew international attention when he called LGBTQ an "ideology" and a form of "Neo-Bolshevism".[20][21] Agreement Party MP Jacek Żalek stated in an interview that the LGBT community "are not people" and "it's an ideology", which led to the journalist Katarzyna Kolenda-Zaleska [pl] asking him to leave the studio; the row caused controversy.[22] The next day, Duda said at a rally in Silesia: "They are trying to convince us that [LGBT] is people, but it is just an ideology."[23] He promised to "ban the propagation of LGBT ideology in public institutions", including schools, similar to the Russian gay propaganda law.[24] On the same day, PiS MP Przemysław Czarnek said on a TVP Info talk show, regarding a photo of a naked person in a gay bar, "Let's defend ourselves against LGBT ideology and stop listening to those idiocies about human rights or equality. These people are not equal to normal people."[24][25]

In July 2020, the European Union announced that it will not provide funding to six Polish towns that have declared themselves "LGBT-free zones", after nearly 100 local governments, a third of Poland's territory, declared themselves "free from LGBT ideology."[26] On 1 August 2020, the anniversary of the Warsaw Uprising, ultranationalist Robert Winnicki compared LGBT to communist and Nazi ideology. He stated, "Every plague passes at some point. The German plague passed, which was consuming Poland for six years, the red plague passed, the rainbow plague is also going to pass."[27]

In August 2020, Justice Minister Zbigniew Ziobro announced a new program for "counteracting crimes related to the violation of freedom of conscience committed under the influence of LGBT ideology". From a government fund intended to help victims of crime, PLN 613,698 was awarded to a foundation to combat the alleged crimes of "LGBT ideology".[28][29][30] The project, among other things, explores a supposed connection between LGBT ideology and the Frankfurt School.[31] At the 16 August "Stop LGBT aggression" rally that year, Krzysztof Bosak said that even irreligious people are among opponents of "LGBT ideology" because it is "contrary to common sense and rational thinking". He also said that the LGBT community is "a lower form of social life".[32]
イデオロギーとして
こちらも参照のこと: 反ジェンダー運動


ガゼタ・ポルスカ紙が配布したLGBTフリーゾーンのステッカー(2019年)
2013年、保守系ブログ「American Thinker」は「LGBTイデオロギー」という言葉を使った記事をいくつか掲載した[14]。 イタリアのカトリック哲学者ロベルト・マルケジーニ[それ]は2015年の記事でこの言葉を使い、それ以前の「ジェンダー・イデオロギー」という概念と同 一視した。彼の論文では「LGBTイデオロギー」も「ジェンダー・イデオロギー」も定義していない[14][15]。 2017年、マレーシアとインドネシアの複数の保守的なイスラム政治家が「LGBTイデオロギー」を非難した[14][16]。

2019年8月1日の説教の中で、ポーランドのマレク・ジェドラシェフスキ大司教は「LGBTイデオロギー」を「虹の疫病」と呼び、共産主義の「赤い疫 病」と比較した[17][18]。 これに続き、チェコのドミニク・ドゥカ枢機卿も「LGBTイデオロギー」についてコメントした。しかし、チェコ社会は世俗的であり、カトリック教会はチェ コの政治にほとんど影響を及ぼしていないため、彼の発言はほとんど影響を与えなかった[14]。 2019年9月、ポーランドを研究するケンブリッジ大学の講師スタンリー・ビルは、「ポーランドでは『LGBTイデオロギー』に関する脅し文句がほぼ公式 の政策となっており、しばしば政府や公共メディアのメンバーから意地悪な仄めかしがなされるのが普通になっている」と述べた[19]。

2020年6月、ポーランドのアンドレイ・ドゥダ大統領はLGBTQを「イデオロギー」であり「ネオ・ボリシェヴィズム」の一形態であると呼び、国際的な 注目を集めた。 [20][21]協定党のヤチェク・ジェレク議員はインタビューで、LGBTコミュニティは「人ではない」「イデオロギーだ」と発言し、ジャーナリストの カタジナ・コレンダ=ザレスカ[pl]がスタジオから退出するよう求める事態となり、この騒動は物議を醸した[22]。 翌日、ドゥダ大統領はシレジアの集会で「彼らは(LGBTが)人であるとわれわれを説得しようとしているが、それは単なるイデオロギーだ」と述べた [23]。 「彼は、ロシアの同性愛者宣伝法と同様に、学校を含む「公的機関におけるLGBTイデオロギーの宣伝を禁止する」ことを約束した[24]。 同日、PiSのPrzemysław Czarnek議員は、TVP Infoのトークショーで、ゲイバーでの裸の人格の写真について、「LGBTイデオロギーから自分たちを守り、人権や平等についての馬鹿げた話に耳を傾け るのをやめよう。この人たちは普通の人たちと平等ではないのだ」[24][25]。

2020年7月、欧州連合(EU)は、ポーランドの領土の3分の1に当たる100近い自治体が「LGBTイデオロギーからの解放」を宣言したことを受け、 「LGBTフリーゾーン」を宣言したポーランドの6つの町に資金を提供しないと発表した[26]。ワルシャワ蜂起の記念日である2020年8月1日、超国 家主義者のロベルト・ウィニツキは、LGBTを共産主義やナチスのイデオロギーと比較した。彼は「どんな疫病もいつかは過ぎ去る。6年間ポーランドを蝕ん でいたドイツの疫病は過ぎ去り、赤い疫病は過ぎ去り、虹の疫病もまた過ぎ去ろうとしている」[27]。

2020年8月、ズビグニェフ・ジオブロ法務大臣は、「LGBTイデオロギーの影響下で行われた良心の自由の侵害に関する犯罪に対抗する」ための新たなプ ログラムを発表した。犯罪被害者の救済を目的とした政府基金から、「LGBTイデオロギー」の犯罪容疑に対抗するための財団に613,698PLNが授与 された[28][29][30]。 このプロジェクトは、とりわけ、LGBTイデオロギーとフランクフルト学派との間の想定される関連性を探求するものである[31]。同年8月16日の「ス トップLGBTアグレッション」集会で、クシシュトフ・ボサクは、「LGBTイデオロギー」は「常識や合理的思考に反する」ものであるため、無宗教の人々 でさえも「LGBTイデオロギー」の反対者に含まれると述べた。彼はまた、LGBTコミュニティは「社会生活の低俗な形態」であるとも述べた[32]。
Criticism
According to Krakow Post, a Polish newspaper, "LGBT is not an ideology ... The phrase 'LGBT ideology' makes about as much sense as 'redhead ideology' or 'left-handed ideology.'" While the support of many LGBT people and their allies improved LGBT rights, they have differing political views.[20] According to Notes from Poland, "attacks on 'LGBT ideology' – which often rely on exaggerated, distorted or invented claims – result in the marginalisation and demonisation of such people."[33] Center-right presidential candidate Szymon Hołownia, who is a practicing Catholic, stated, "there is no such thing as LGBT ideology, there are [LGBT] people". He said that anti-LGBT rhetoric from politicians could lead vulnerable people to suicide.[33] In protest at the comments made by the president and Żalek, LGBT people have held pickets in various towns and cities in Poland, opposing the idea that LGBT is an ideology.[34][35][36][37] Activists also created a film, "Ludzie, nie ideologia" (People, not ideology) showcasing the families of LGBT people.[38]

An article in OKO.press compared the anti-LGBT campaign to the 1968 "anti-Zionist" campaign: during the anti-Zionist campaign, people said that they were targeting Zionism as an ideology, but ended up targeting Jews as people. Many Jews were forced out of the country in 1968, and LGBT people are emigrating from Poland in 2020.[24] According to Polish historian Adam Leszczyński, "LGBT ideology" is

a bag into which the right wing throws societal changes that do not suit it (eg. calls for equal rights for same-sex couples, which have been implemented in many countries, from the United States to South Africa). In the language of right-wing propaganda... 'LGBT ideology' serves to dehumanize minorities and create an enemy – and thus build political support for the right, which presents itself as the only defender of the traditional family, religion and social order. 'Ideology' also fits the right-wing perception of the world in terms of a conspiracy – ideology is 'promoted', someone disseminates it, someone is 'behind it' (eg. George Soros, a Jewish-American financier who supports, among others, LGBT organizations).[39]
批判
ポーランドの新聞『Krakow Post』によれば、「LGBTはイデオロギーではない。LGBTはイデオロギーではない。「LGBTイデオロギー 」という言葉は、「赤毛イデオロギー 」や 「左利きイデオロギー 」と同じくらい意味がある。多くのLGBTとそのアライの支持はLGBTの権利を向上させたが、政治的見解は異なっている[20]。ポーランドからのメモ によると、「『LGBTイデオロギー』に対する攻撃は、しばしば誇張された、歪曲された、あるいは捏造された主張に依存しており、そのような人々の疎外と 悪魔化をもたらす」[33]。中道右派の大統領候補シモン・ホウォウニアは、カトリック信者であるが、「LGBTイデオロギーなど存在しない。彼は、政治 家による反LGBTのレトリックは、弱い立場の人々を自殺に導く可能性があると述べた[33]。大統領とジェアレクの発言に抗議して、LGBTの人々は ポーランドの様々な町や都市でピケを行い、LGBTがイデオロギーであるという考えに反対した[34][35][36][37]。 活動家たちはまた、LGBTの人々の家族を紹介する映画「Ludzie, nie ideologia」(イデオロギーではなく人々)を制作した[38]。

OKO.pressの記事は、反LGBTキャンペーンを1968年の「反シオニスト」キャンペーンと比較している。反シオニストキャンペーンの間、人々は イデオロギーとしてのシオニズムをターゲットにしていると言っていたが、結局は人間としてのユダヤ人をターゲットにしていた。1968年には多くのユダヤ 人が国外に追い出され、2020年にはLGBTの人々がポーランドから移住している[24]。ポーランドの歴史家アダム・レシチンスキによれば、 「LGBTイデオロギー」とは次のようなものである。

右翼が自分たちに都合の悪い社会の変化(例えば、米国から南アフリカまで多くの国で実施されている同性カップルの平等な権利の要求)を投げ入れる袋であ る。右翼のプロパガンダの言葉を借りれば......「LGBTイデオロギー」は、マイノリティを非人間化し、敵を作り出し、伝統的な家族、宗教、社会秩 序の唯一の擁護者として自らを演出する右翼への政治的支持を構築するために役立つ。イデオロギー」はまた、陰謀という観点から見た右翼の世界認識にも合致 する。イデオロギーは「推進」され、誰かがそれを広め、誰かが「背後にいる」(例えば、LGBT団体などを支援するユダヤ系アメリカ人の金融家ジョージ・ ソロス)[39]。
Dehumanization

"Stay in the closet; gay=scum": graffiti in Madrid, Spain, followed by a neo-Nazi Celtic cross symbol
Dehumanization is a frequent feature of anti-LGBT rhetoric, which may take the form of comparing LGBT people to animals or equating homosexual relationships with bestiality.[40][41]

In 2025, the social media conglomerate Meta updated its hate speech policies to allow "allegations of mental illness or abnormality" based on sexual orientation or gender identity,[42][43] which the LGBTQ magazine The Advocate said would allow "hateful and dehumanizing rhetoric" on Meta's platforms such as Facebook and Instagram.[44]
人間性を奪う

「クローゼットの中にいろ。ゲイ=クズ":スペイン、マドリードの落書き。ネオナチのケルト十字のシンボルが描かれている。
非人間化は反LGBTのレトリックの頻繁な特徴であり、LGBTを動物に例えたり、同性愛関係を獣姦と同一視したりする形をとることがある[40][41]。

2025年、ソーシャルメディアコングロマリットであるメタ社は、ヘイトスピーチポリシーを更新し、性的指向や性自認に基づく「精神疾患や異常性の主張」 を認めるようにした[42][43]。LGBTQ雑誌『アドヴォケイト』は、フェイスブックやインスタグラムといったメタ社のプラットフォーム上で、「憎 悪的で非人間的なレトリック」を許容することになると述べている[44]。
Slurs
Further information: LGBT slang § Slurs
According to one study, "homophobic epithets foster dehumanization and avoidance of gay people, in ways that other insults or labels do not."[45] Another study found that homophobia "results in substantial health and welfare effects".[46]
スラーズ
さらに詳しい情報 LGBTのスラング § スラー
ある研究によると、「同性愛嫌悪の蔑称は、他の侮辱やレッテルにはない方法で、同性愛者に対する非人間性と回避を助長する」[45]。また別の研究では、同性愛嫌悪は「実質的な保健と福祉への影響をもたらす」[46]。
Calls for violence

"Death to faggots!": Serbian graffiti in Belgrade
Anti-LGBT rhetoric also includes calls for violence against LGBT people and suggestions that they should be killed or die,[47] such as in Cyprus,[48] Iran,[49] Russia,[50] the United States,[51][52] Malawi,[53] and Uganda.[54]

In Serbia, members of Obraz chanted "Death to faggots" (Serbian: Смрт педерима) and posted posters stating "we are waiting for you" (Serbian: чекамо вас) next to an image of a baseball bat. In 2012, the organization was banned by the Constitutional Court of Serbia due to extremism.[55][56]
暴力を呼びかける

「ホモに死を!」: ベオグラードのセルビア人の落書き
反LGBTのレトリックには、キプロス、[48]イラン、[49]ロシア、[50]米国、[51][52]マラウイ、[53]ウガンダ[54]のように、LGBTに対する暴力の呼びかけや、LGBTを殺すべきだ、死ぬべきだという提案も含まれる[47]。

セルビアでは、オブラーズのメンバーが「ホモに死を」(セルビア語:Смрт педерима)と唱え、野球のバットの画像の横に「我々はお前を待っている」(セルビア語:чекамо вас)と書かれたポスターを掲示した。2012年、この組織は過激主義のためセルビアの憲法裁判所によって禁止された[55][56]。
Anti-gay themes
Anti-gay activists claim that homosexuality goes against traditional family values, that homosexuality is a Trojan Horse, or that it destroys families and humankind[57] through homosexual recruitment which will lead to the extinction of humanity.[58]

Homosexuality as a cause of disasters
The argument that homosexuals cause natural disasters has been around for more than a thousand years, even before Justinian blamed earthquakes on "unchecked homosexual behavior" in the sixth century.[59] This trope was common in early modern Christian literature;[60] homosexuals were blamed for earthquakes, floods, famines, plagues, invasions of Saracens, and field mice. This discourse was revived by Anita Bryant in 1976 when she blamed homosexuals for droughts in California.[59] In the U.S., right-wing religious groups including the Westboro Baptist Church continue to claim that homosexuals are responsible for disasters.[61] Homosexuals have been blamed for hurricanes, including Isaac, Katrina, and Sandy.[62] In 2020, various religious figures including Israeli rabbi Meir Mazuz have argued that the COVID-19 pandemic is divine retribution for same-sex activity or pride parades.[63]

Following the September 2001 attacks, televangelist Jerry Falwell blamed "the pagans, and the abortionists, and the feminists, and the gays and the lesbians who are actively trying to make that an alternative lifestyle, the ACLU, People for the American Way" for provoking the aggression of Islamic fundamentalists and causing God to withdraw his protection for America.[64] On the broadcast of the Christian television program The 700 Club, Falwell said, "You helped this happen". He later apologized and said, "I would never blame any human being except the terrorists".[65][66]

In 2012, Chilean politician Ignacio Urrutia claimed that allowing homosexuals to serve in the Chilean military would cause Perú and Bolivia to invade and destroy his country.[67]

AIDS as punishment
Further information: AIDS § Stigma, and Gay-related immune deficiency
An outgrowth of the discourse on homosexuality causing disasters argues that HIV/AIDS is divine punishment for homosexuality.[68][59][69] During the early years of the AIDS epidemic in the 1980s, mainstream newspapers labeled it a "gay plague".[70][71][72] For a few years, the misleading technical name for the disease was gay-related immune deficiency.[73]

The slogan "AIDS Kills Fags Dead" (a pun on the commercial slogan for Raid insecticide "Raid Kills Bugs Dead") appeared during the early years of AIDS in the United States, when the disease was mainly diagnosed among male homosexuals and was almost invariably fatal. The slogan caught on quickly as a catchy truism, a chant, or simply something written as graffiti. It is reported that the slogan first appeared in public in the early 1990s, when Sebastian Bach, the former lead singer of the heavy metal band Skid Row, wore it on a t-shirt thrown to him by an audience member.[74] The slogan "AIDS cures fags" is used by the Westboro Baptist Church.[75][76]


反同性愛のテーマ
反同性愛活動家たちは、同性愛は伝統的な家族の価値観に反するものであり、同性愛はトロイの木馬であるとか、同性愛の勧誘によって家族や人類を破壊し[57]、人類の絶滅につながると主張している[58]。

災害の原因としての同性愛
同性愛が自然災害を引き起こすという議論は、6世紀にユスティニアヌスが「抑制のきかない同性愛行動」のせいだと地震を非難する以前から、1000年以上 前から存在していた[59]。この図式は近世キリスト教の文献では一般的であった[60]。同性愛は地震、洪水、飢饉、疫病、サラセン人の侵略、野ネズミ のせいにされていた。この言説は、1976年にアニタ・ブライアントがカリフォルニアの干ばつを同性愛者のせいにしたことで復活した[59]、 ウェストボロ・バプティスト教会を含む右派の宗教団体は、同性愛者が災害の原因であると主張し続けている[61]。 アイザック、カトリーナ、サンディを含むハリケーンの原因として同性愛者が非難されている[62]。 2020年には、イスラエルのラビであるMeir Mazuzを含む様々な宗教家が、COVID-19の大流行は同性間の行為やプライドパレードに対する神の報いであると主張している[63]。

2001年9月の同時多発テロ事件後、テレビ伝道者ジェリー・ファルウェルは、イスラム原理主義者の侵略を誘発し、神がアメリカの保護を撤回する原因と なった「異教徒、中絶者、フェミニスト、そしてそれを積極的にオルタナティブなライフスタイルにしようとするゲイやレズビアン、ACLU、アメリカン・ ウェイを求める人々」を非難した[64]。 キリスト教テレビ番組『The 700 Club』の放送で、ファルウェルは「あなたがこの事態を助長した」と述べた。彼は後に謝罪し、「テロリスト以外の人間を非難することはない」と述べた [65][66]。

2012年、チリの政治家イグナシオ・ウルティアは、同性愛者のチリ軍への従軍を認めると、ペルーとボリビアが自国を侵略し破壊することになると主張した[67]。

刑罰としてのエイズ
さらなる情報 AIDS §スティグマ、ゲイ関連免疫不全症
同性愛が災害を引き起こすという言説の発展形として、HIV/AIDSは同性愛に対する神の罰であるという主張がある[68][59][69]。 1980年代のAIDS流行の初期には、主流派の新聞はAIDSに「ゲイの疫病」というレッテルを貼った[70][71][72]。 数年間、この病気の誤解を招く専門的な名称はゲイ関連免疫不全であった[73]。

AIDS Kills Fags Dead(エイズはホモを殺す)」というスローガン(殺虫剤Raidのコマーシャル・スローガン「Raid Kills Bugs Dead(殺虫剤は虫を殺す)」をもじったもの)は、アメリカにおけるエイズの初期に登場した。このスローガンは、キャッチーな決まり文句として、あるい は聖歌として、あるいは単に落書きとして書かれたものとして、瞬く間に広まった。このスローガンが初めて公の場に登場したのは1990年代初頭で、ヘヴィ メタル・バンド、スキッド・ロウの元リード・シンガー、セバスチャン・バッハが、観客から投げられたTシャツにこのスローガンをつけていたと言われている [74]。

Homosexuality as unnatural

Graffiti in Poznań, Poland: "Boy–girl is the normal family". This has, in turn, been graffitied to add the word "not" in Polish, and two female symbols.
Describing homosexuality as unnatural dates back to Plato, Aristotle, and Thomas Aquinas. However, there is no single definition of "unnatural". Some of those who argue that homosexuality is unnatural in the sense of being absent from nature, an argument refuted by the presence of homosexuality in animals. Others mean that the genitals were created for reproduction (either by God or natural selection) and are not intended to be used for purposes they deem "unnatural". Proponents of this idea often argue that homosexuality is immoral because it is unnatural, but opponents argue that this argument makes an is–ought conflation. Some proponents of the "unnaturalness" thesis argue that homosexual behavior is the result of "recruitment" or willful sinfulness.[77]

Homosexuality as a disease
Nazi propaganda described homosexuality as a contagious disease[78] but not in the medical sense. Rather, homosexuality was a disease of the Volkskörper (national body), a metaphor for the desired national or racial community (Volksgemeinschaft). According to Nazi ideology, individuals' lives were to be subordinated to the Volkskörper like cells in the human body. Homosexuality was seen as a virus or cancer in the Volkskörper because it was seen as a threat to the German nation.[79] The SS newspaper Das Schwarze Korps argued that 40,000 homosexuals were capable of "poisoning" two million men if left to roam free.[80]

Some of those who called homosexuality unnatural, such as Traditional Values Coalition head and Christian right activist Louis Sheldon, said that if it were proven to be a biologically based phenomenon, it would still be diseased.[77] The psychiatric establishment in the west once medicalized same-sex desire. In the United States, homosexuality was removed in 1973 as a mental disorder from the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) as it did not meet the criteria for a mental disorder.[81][82][83] The Catholic Church still officially teaches that "homosexual tendencies" are "objectively disordered".[84] In 2016, anti-LGBT rhetoric was increasing in Indonesia under the Twitter hashtag #TolakLGBT (#RejectLGBT), stating that LGBT is a disease.[85] In 2019, Archbishop Marek Jędraszewski said that a "rainbow plague" was threatening Poland.[86] In 2020, the education minister defended an official who warned that "LGBT virus" was threatening Polish schools, and was more dangerous than COVID-19.[87]
不自然としての同性愛

ポーランド、ポズナンの落書き: 「少年少女は普通の家族である」。この落書きには、ポーランド語で 「not 」という単語と2つの女性のシンボルが追加されている。
同性愛を不自然なものと表現するのは、プラトン、アリストテレス、トマス・アクィナスにまでさかのぼる。しかし、「不自然」の定義は一つではない。同性愛 は自然界に存在しないという意味で不自然だと主張する人もいるが、これは動物に同性愛が存在することで反論されている。また、生殖器は(神または自然淘汰 によって)生殖のために創造されたものであり、彼らが「不自然」と考える目的のために使われることは意図されていないという意味の人もいる。この考え方の 支持者はしばしば、同性愛は不自然であるから不道徳であると主張するが、反対派はこの主張はis-oughtの混同であると主張する。不自然さ」テーゼの 支持者の中には、同性愛行動は「リクルート」または故意の罪過の結果であると主張する者もいる[77]。

病気としての同性愛
ナチスのプロパガンダは同性愛を伝染病と表現していたが[78]、医学的な意味ではなかった。むしろ、同性愛はナショナリズムが望む国民的あるいは人種的 共同体(Volksgemeinschaft)の隠喩であるVolkskörper(国民体)の病気であった。ナチスのイデオロギーによれば、個人の生活 は人体の細胞のようにフォルクスケルパーに従属するものであった。ナチス親衛隊の新聞『ダス・シュヴァルツェ・コルプス』(Das Schwarze Korps)は、4万人の同性愛者が放し飼いにされれば200万人の男性を「毒殺」する可能性があると論じていた[80]。

伝統的価値観連合(Traditional Values Coalition)の代表でありキリスト教右派の活動家であったルイス・シェルドン(Louis Sheldon)のように、同性愛を不自然であるとする人々の中には、同性愛が生物学的な現象であると証明されたとしても、それはやはり病気であるだろう と述べた者もいた[77]。 西洋の精神医学の権威は、かつて同性間の欲望を医学的に治療していた。アメリカでは、同性愛は精神障害の基準を満たさないとして、1973年に精神障害の 診断・統計マニュアル(DSM)から精神障害として削除された[81][82][83]。カトリック教会は現在でも「同性愛傾向」は「客観的にみて障害」 であると公式に教えている。 [84] 2016年、インドネシアではTwitterのハッシュタグ#TolakLGBT(#RejectLGBT)の下で、LGBTは病気であるとする反 LGBTのレトリックが増加していた[85] 2019年、マレク・ジェドラシェフスキ大司教は「虹の疫病」がポーランドを脅かしていると発言した[86] 2020年、教育大臣は「LGBTウイルス」がポーランドの学校を脅かしており、COVID-19よりも危険であると警告した当局者を擁護した[87]。
Homosexuality as a choice or lifestyle
"Gay lifestyle" redirects here. For the culture of gay people, see LGBT culture.
Along with the idea of "homosexual recruitment", the idea of a "gay lifestyle" or "homosexual lifestyle" is used by social and religious conservatives in the United States to argue that non-heterosexual sexual orientations are consciously chosen.[88][89] However, scientists favor biological explanations for sexual orientation, arguing that people typically feel no sense of control over their sexual orientation or attractions.[90] The term "gay lifestyle" may also be used disparagingly for a series of stereotyped behaviours.[91]

Christian right activists may worry that increasing LGBT rights will make the "gay lifestyle" more attractive to young people.[92] US media in the 1970s frequently used the term "alternative lifestyle" as a euphemism for homosexuality, and the term was employed in an anti-gay context by opponents of the Equal Rights Amendment, as well as supporters of California's Proposition 6, which would have barred openly gay teachers in public schools.[93] In 1977, while campaigning against a local ordinance protecting gay teachers against employment discrimination, anti-gay activist Anita Bryant stated, "A homosexual is not born, they are made".[94] US president Ronald Reagan described the gay rights movement in opposition to American culture, saying the movement was "asking for a recognition and acceptance of an alternative lifestyle which I do not believe society can condone".[93]

Homosexuality as sinful or ungodly
"Adam and Steve" redirects here. For the 2005 film, see Adam & Steve.
Further information: Religion and homosexuality

Two women standing on a university campus sidewalk, holding placards reading "Gay Hawks", "God Hates Fag Enablers", "God Hates Fags", and "Fags Doom Nations"
Members of the Westboro Baptist Church picketing at the University of Kansas
Many conservative Christians consider homosexual acts to be inherently sinful based on common interpretations of scriptural passages such as Leviticus 18:22 ("You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination"), Leviticus 20:13 ("If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall be put to death, their blood is upon them"), and 1 Corinthians 6:9–10 ("Do you not know that wrongdoers will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived! Fornicators, idolaters, adulterers, male prostitutes, sodomites, thieves, the greedy, drunkards, revilers, robbers—none of these will inherit the kingdom of God.")[95] The story of Sodom and Gomorrah, two biblical cities which were burned down due to the sins of its inhabitants, is mostly portrayed as divine retribution for homosexual behavior.[96][95]

Various inflammatory and controversial slogans, including some listed in the next section, have been used by opponent congregations and individuals, particularly by Fred Phelps, founder of the Westboro Baptist Church. These slogans have included "God Hates Fags", "Fear God Not Fags", and "Matthew Shepard Burns In Hell".[97]
選択としての同性愛、あるいはライフスタイルとしての同性愛
「ゲイのライフスタイル」はここにリダイレクトされる。同性愛者の文化については、LGBT文化を参照のこと。
同性愛者の採用」という考え方とともに、「ゲイのライフスタイル」または「同性愛者のライフスタイル」という考え方は、異性愛者以外の性的指向は意識的に 選択されたものであると主張するために、米国の社会的・宗教的保守派によって使用されている[88][89]。しかし、科学者たちは性的指向の生物学的説 明を支持しており、人々は一般的に自分の性的指向やアトラクションをコントロールする感覚はないと主張している[90]。

キリスト教右派の活動家たちは、LGBTの権利拡大が「ゲイのライフスタイル」を若者にとってより魅力的なものにすると懸念している[92]。1970年 代のアメリカのメディアは、同性愛の婉曲表現として「オルタナティブ・ライフスタイル」という用語を頻繁に使用し、この用語は反ゲイの文脈で男女同権修正 条項の反対派や、公立学校でゲイであることを公言している教師を禁止するカリフォルニア州の提案6号の支持者たちによって使用された[93]。 [1977年、同性愛者の教師を雇用差別から保護する地方条例に反対するキャンペーン中に、反同性愛活動家のアニタ・ブライアントは「同性愛者は生まれる のではなく、作られるのだ」と述べた[94]。ロナルド・レーガン米大統領は、同性愛者の権利運動をアメリカ文化と対立するものとして表現し、この運動は 「社会が容認できるとは思えないオルタナティブなライフスタイルを認め、受け入れることを求めている」と述べた[93]。

罪深い、あるいは神に背くものとしての同性愛
「アダムとスティーブ』はここからリダイレクトされる。2005年の映画については、『アダムとスティーブ』を参照のこと。
さらなる情報 宗教と同性愛

大学構内の歩道に立つ2人の女性。「Gay Hawks」、「God Hates Fag Enablers」、「God Hates Fags」、「Fags Doom Nations 」と書かれたプラカードを持っている。
カンザス大学でピケを張るウェストボロ・バプティスト教会のメンバーたち
保守的なキリスト教徒の多くは、レビ記18:22(「女と同じように男と寝てはならない: レビ記20:13(「男が女と同じように男と嘘をつくなら、二人とも忌まわしいことをしたのであり、彼らは死刑に処せられ、その血は彼らの上にある」)、 第一コリント6:9-10(「あなたがたは、不義を行う者は神の国を受け継がないことを知らないのか。惑わされてはならない!姦淫者、偶像礼拝者、姦淫 者、男娼、ソドム人、盗人、貪欲な者、酒飲み、逆上する者、強盗-これらの者はだれも神の国を受け継ぐことはない」)[95] ソドムとゴモラという聖書に登場する2つの都市は、住民の罪のために焼き払われたが、そのほとんどは同性愛行為に対する神の報いとして描かれている [96][95]。

ウェストボロ・バプティスト教会の創設者であるフレッド・フェルプスによって、特に反対派の信徒や個人によって、次のセクションで挙げたものを含む様々な 扇動的で物議を醸すスローガンが使用されてきた。これらのスローガンには、「神はホモを憎む」、「ホモではなく神を恐れよ」、「マシュー・シェパードは地 獄で焼かれる」などがある[97]。

Two identical posters side-by-side on an outdoor wall reading "God hates lechery" in Hebrew
Posters in Tel Aviv prior to the city's Pride Parade: "God hates lechery"
Homosexuality is also frequently considered sinful in Islam. In some Middle Eastern countries, acts of homosexuality are punishable by death. Anti-LGBT rhetoric and political homophobia are growing in some Muslim countries.[98]

Other religious leaders including Christians, Muslims, and Jews have denounced anti-LGBT rhetoric.[99]

A man with long hair and a beard, dressed as Jesus, holds up a sign reading "I'm Cool With It" atop a rainbow background. He is standing in front of a group of protesters holding anti-LGBT signs on the back of a semi truck, underneath a banner reading, "Homosexuality is Sin! Return to Jesus!". A line of police stand in between, guarding the protesters.
Counter-protester at an anti-LGBTQ demonstration in Seoul, 2017

The slogan "God made Adam and Eve, not Adam and Steve" alludes to a Bible-based argument that homosexuality is sinful and unnatural.[100][101] A 1970 editorial in Christianity Today quoted a graffito in San Francisco that read, "If God had wanted homosexuals, he would have created Adam and Freddy."[102] In 1977, anti-gay activist Anita Bryant made a similar comment using the phrase "Adam and Bruce".[102][103] The version with "Adam and Steve" first appeared on a protest sign at a 1977 anti-gay rally in Houston, Texas, featuring Christian religious right figures such as Phyllis Schlafly and National Right to Life Committee founder Mildred Jefferson.[104][105] The slogan was also used in "The Gay Bar," a 1977 episode of the sitcom Maude.[citation needed] In 1979, Jerry Falwell used the "Adam and Steve" slogan in a press conference cited in Christianity Today.[102][104] During the initial outbreak of HIV/AIDS in the United States in 1985, conservative congressman William E. Dannemeyer used the slogan to argue that gay men were a threat to public health.[106]

The phrase later acquired a certain notoriety, and, when used to name a pair of characters in a work of fiction, helps to identify them as members of a homosexual pair (as in Paul Rudnick's play The Most Fabulous Story Ever Told[104][107] and the 2005 film Adam & Steve).[104] The phrase was used by Democratic Unionist MP David Simpson during a debate on the Marriage (Same Sex Couples) Act 2013 in the British House of Commons, although his slip of the tongue saying "in the Garden of Eden, it was Adam and Steve" initially caused laughter in the chamber.[108][104] Zimbabwean presidential candidate Nelson Chamisa said in a 2019 interview that "[w]e must be able to respect what God ordained and how we are created as a people, there are a male and a female, there are Adam and Eve, not Adam and Steve".[109] The phrase has been reclaimed by LGBT people and used in blogs, comics, and other media mocking the anti-gay message.[104]

ヘブライ語で「神は淫乱を憎む」と書かれた2枚の同じポスターが屋外の壁に並んで貼られている。
テルアビブのプライド・パレード前のポスター:"神は淫乱を憎む」
イスラム教でも同性愛はしばしば罪深いものとされている。中東のいくつかの国では、同性愛行為は死刑に値する。反LGBTのレトリックや政治的同性愛嫌悪は、一部のイスラム諸国で拡大している[98]。

キリスト教、イスラム教、ユダヤ教を含む他の宗教指導者たちは、反LGBTの暴言を非難している[99]。

虹色の背景の上に「I'm Cool With It」と書かれた看板を掲げている。彼は、「同性愛は罪である!イエスに帰れ!」と書かれた横断幕の下にいる。その間に警察の列が立ちはだかり、抗議者たちを警護している。
2017年、ソウルの反LGBTQデモでのカウンタープロテクター

神はアダムとスティーブではなくアダムとイブを作った」というスローガンは、同性愛は罪深く不自然であるという聖書に基づいた主張を暗示している [100][101]。 1970年の『クリスチャントゥデイ』の社説は、「神が同性愛者を望んでいたなら、アダムとフレディを作っただろう」というサンフランシスコの落書きを引 用している。 「1977年には、反同性愛活動家のアニタ・ブライアントが「アダムとブルース」というフレーズを使って同様のコメントをした[102][103]。 1977年にテキサス州ヒューストンで開催された反同性愛集会で、フィリス・シュラフライや国民生活権委員会の創設者であるミルドレッド・ジェファーソン などのキリスト教宗教右派が参加した抗議看板に「アダムとスティーブ」と書かれたバージョンが初めて登場した。 [1979年、ジェリー・ファルウェルは『クリスチャニティ・トゥデイ』誌に引用された記者会見で「アダムとスティーブ」のスローガンを使用した [102][104]。 1985年に米国でHIV/AIDSが最初に発生した際、保守派の下院議員ウィリアム・E・ダネマイヤーはこのスローガンを使用して、ゲイ男性が公衆衛生 に対する脅威であると主張した[106]。

このフレーズは後に一定の悪評を獲得し、フィクション作品の登場人物のペアの名前に使われると、同性愛者のペアであることを示すのに役立つ(ポール・ラド ニックの戯曲『The Most Fabulous Story Ever Told』[104][107]や2005年の映画『アダムとスティーブ』のように)。 [104]このフレーズは、2013年に英国下院で行われた結婚(同性カップル)法に関する討論の際に、民主連合党員のデビッド・シンプソン議員が使用し たが、「エデンの園ではアダムとスティーブだった」という彼の舌足らずな発言は、当初議場内の笑いを誘った。 [108][104]ジンバブエの大統領候補であるネルソン・チャミサは、2019年のインタビューで「神が定めたこと、そして私たちが人としてどのよう に創造されたかを尊重できるようにならなければならない。
Homosexuality as a Western ill
Homosexuality is sometimes claimed to be non-existent in some non-Western countries, or to be an evil influence imported from the West.

Prime Minister Mahathir Mohamad of Malaysia employed anti-gay rhetoric as part of his "Asian values" program, describing homosexuality as one of several Western ills.[110] Mohamad used it for political advantage in the 1998 scandal involving the sacking and jailing of MP and former Deputy Prime Minister Anwar Ibrahim by Mohamad amidst accusations of sodomy that the Sydney Morning Herald termed a "blatantly political fix-up".[111] Anwar was subsequently subjected to two trials and sentenced to nine years imprisonment for corruption and sodomy.[112]

While in New York for a meeting of the United Nations, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad was invited to speak at Columbia University in New York to give a lecture. When responding to a student question afterward, he said, speaking through an interpreter: "In Iran, we don't have homosexuals like in your country."[113] In his native Farsi, he used the slang equivalent of faggot, not the neutral term for a "homosexual".[114]

Claims that homosexuality is a Western disease have been observed in Vietnam,[115] China,[116] India,[117] Ethiopia[118] and other African nations,[119] as well as among many Muslims worldwide.[120]
西洋の病としての同性愛
同性愛は非西洋諸国には存在しない、あるいは西洋から輸入された邪悪な影響であると主張されることがある。

マレーシアのマハティール・モハマド首相は、「アジア的価値観」プログラムの一環として反同性愛のレトリックを用い、同性愛を西洋のいくつかの病弊のひと つと表現した[110]。 [110]モハマドは1998年、シドニー・モーニング・ヘラルド紙が「露骨な政治的八百長」と評したソドミー疑惑の中で、モハマドによって国会議員で元 副首相のアンワル・イブラヒムが解任・投獄されたスキャンダルにおいて、政治的利益のためにそれを利用した[111]。

国民会議のためにニューヨークを訪れていたイランのマフムード・アフマディネジャド大統領は、ニューヨークのコロンビア大学に招かれ、講演を行った。その 後、学生からの質問に答える際、彼は通訳を介してこう言った: 「イランでは、あなたの国のような同性愛者はいない」[113]。母国語のペルシャ語では、「同性愛者」を意味する中立的な言葉ではなく、俗語のホモに相 当する言葉を使った[114]。

同性愛は西洋の病気であるという主張は、ベトナム[115]、中国[116]、インド[117]、エチオピア[118]、その他のアフリカ諸国[119]、また世界中の多くのイスラム教徒の間でも観察されている[120]。
Conflation with pedophilia
Further information: LGBTQ grooming conspiracy theory.

"Stop Pedofilii" van belonging to Fundacja Pro [pl], who claim that pedophilia is advocated by the "LGBT lobby"

The claim that homosexuals sexually abuse children predates the current era, as it was leveled against pederasts even during antiquity.[121] Lawmakers and social commentators have sometimes expressed a concern that normalizing homosexuality would also lead to normalizing pedophilia, if it were determined that pedophilia too were a sexual orientation.[122] A related claim is that LGBT adoption is done for the purpose of grooming children for sexual exploitation.[123] The empirical research shows that sexual orientation does not affect the likelihood that people will abuse children.[124][125][126]

Others have made hoaxes intending to falsely associate pedophilia with the LGBT community by rebranding it as a sexual orientation, including claims that the "+" in "LGBT+" refers to "pedophiles, zoophiles, [and] necrophiles",[127][128] as well as the invented terms "agefluid", "clovergender" (a hoax executed by users of the imageboard 4chan, whose logo is a stylized four-leaf clover), and "pedosexual".[129][130][131]

Starting in 2022, some conservatives, including Chaya Raichik of Libs of TikTok, started using the terms "grooming", "groomer" and "pro-pedophile" against their opponents and LGBT people over anti-LGBT legislation, such as laws restricting and banning discussion of sexual orientation and gender identity in schools. Critics say that these usages of the terms diminish the experiences of sexual assault survivors, smear the LGBT community, and are dangerous in general.[132]
小児性愛との混同
さらに詳しい情報 LGBTQグルーミング陰謀論

小児性愛は 「LGBTロビー 」によって提唱されていると主張するFundacja Pro [pl]所属の 「Stop Pedofilii 」バン。

同性愛者が子どもを性的虐待するという主張は、古代においてさえ小児性愛者に向けられたものであったため、現在の時代よりも以前からあった[121]。議 員や社会評論家は、小児性愛も性的指向であると判断された場合、同性愛を正常化することは小児性愛を正常化することにもつながるという懸念を表明すること がある。 [122]関連する主張として、LGBTの養子縁組は性的搾取のために子どもを手なずける目的で行われているというものがある[123]。実証的な研究に よれば、性的指向は子どもが虐待される可能性に影響しない[124][125][126]。

LGBT+」の「+」は「小児性愛者、動物性愛者、[and]屍姦者」を指すという主張[127][128]や、「agefluid」、 「clovergender」(ロゴが様式化された四つ葉のクローバーであるイメージボード4chanのユーザーによって実行されたデマ)、 「pedosexual(小児性愛者)」という造語など、小児性愛を性的指向として再ブランド化することによってLGBTコミュニティと偽って関連付ける ことを意図したデマを作った者もいる。 [129][130][131]

2022年から、Libs of TikTokのChaya Raichikを含む一部の保守派は、学校での性的指向や性自認についての議論を制限・禁止する法律などの反LGBTの法律をめぐって、反対派やLGBT に対して「グルーミング」、「グルーマー」、「プロペドファイル」という用語を使い始めた。批評家たちは、これらの用語の使用は、性的暴行の生存者の経験 を矮小化し、LGBTコミュニティを中傷し、一般的に危険であると述べている[132]。
"Gay agenda"
This section is an excerpt from Gay agenda.[edit]
"Gay agenda" or "homosexual agenda" is a pejorative term[133][134] for the normalization of non-heterosexual sexual orientations.

The term has been used to disparage advocacy for LGBTQ rights, rooted in the belief that LGBTQ activists seek to recruit heterosexuals into a "homosexual lifestyle".[135] The term "gay agenda" originated within the Christian religious right in the United States,[136] and has been adopted in nations with active anti-LGBTQ movements such as Hungary and Uganda.

「ゲイ・アジェンダ」
このセクションはGay agenda[編集]からの抜粋である。
「ゲイ・アジェンダ 「または 」ホモセクシュアル・アジェンダ "とは、異性愛者以外の性的指向を正常化するための蔑称である[133][134]。

この用語は、LGBTQ活動家が異性愛者を「同性愛のライフスタイル」に勧誘しようとしているという信念に根ざし、LGBTQの権利擁護を蔑視するために 使用されてきた[135]。「ゲイ・アジェンダ 」という用語は、米国のキリスト教宗教右派に端を発し[136]、ハンガリーやウガンダのような反LGBTQ運動が活発な国民にも採用されている。
Recruitment

Further information: Acquired homosexuality and Homosexual seduction
The charge of "homosexual recruitment" is an allegation by social conservatives that LGBT people engage in concerted efforts to indoctrinate children into homosexuality. In the United States, this dates back to the early post-war era.[137]: 91  Proponents were found especially among the New Right, as epitomized by Anita Bryant. In her Save Our Children campaign, she promoted a view of homosexuals recruiting youth.[137]: 115–116  A common slogan is "Homosexuals cannot reproduce — so they must recruit" or its variants.[138][139] Supporters of recruitment allegations point at "deviant"[140] and "prurient" sex education as evidence. They express concern that anti-bullying efforts teach that "homosexuality is normal, and that students shouldn't harass their classmates because they're gay", suggesting recruitment as the primary motivation.[141] Supporters of this myth cite the inability for same-sex couples to reproduce as a motivation for recruitment.[141][142][143][144]

Sociologists and psychologists describe such claims as an anti-gay myth,[145][146] and a fear-inducing bogeyman.[147] Many critics believe the term promotes the myth of homosexuals as pedophiles:[148][149]

In 1977, Anita Bryant successfully campaigned to repeal an ordinance in Miami-Dade County that prohibited discrimination on the basis of sexual orientation. Her campaign was based upon allegations of homosexual recruitment.[143] Writing about Bryant's efforts to repeal a Florida anti-discrimination law in the Journal of Social History, Michel Boucai wrote that "Bryant's organization, Save Our Children, framed the law as an endorsement of immorality and a license for 'recruitment'."[150]
Oregon's proposed 1992 Ballot Measure 9 contained language that would have added anti-LGBT rhetoric to the state Constitution. U.S. writer Judith Reisman justified her support for the measure, citing "a clear avenue for the recruitment of children" by gays and lesbians.[151]
In a 1998 debate in the British House of Lords on lowering the same-sex age of consent to 16 (equalising it with the opposite-sex age of consent), former Labour cabinet minister Lord Longford opposed the change by stating that "If some elderly, or not so elderly, schoolmaster seduced one of my sons and taught him to be a homosexual, he would ruin him for life." The age of consent was equalised in the UK in 2001.[152]
A small newspaper in Uganda's capital attracted international attention in 2010 when it outed 100 gay people alongside a banner that said, "Hang them", and claimed that homosexuals aimed to "recruit" Ugandan children, and that schools had "been penetrated by gay activists to recruit kids."[54] According to gay rights activists, many Ugandans were attacked afterward as a result of their real or perceived sexual orientation.[153] Minorities activist David Kato, who was outed in the article and a co-plaintiff in the lawsuit against the paper, was subsequently murdered at home by an intruder[154] and an international outcry resulted.[155][156]
In 1998, The Onion parodied the idea of "homosexual recruitment" in an article titled "'98 Homosexual-Recruitment Drive Nearing Goal", saying "Spokespersons for the National Gay & Lesbian Recruitment Task Force announced Monday that more than 288,000 straights have been converted to homosexuality since January 1, 1998, putting the group well on pace to reach its goal of 350,000 conversions by the end of the year."[157][158] According to Mimi Marinucci, most US adults who support gay rights would recognize the story as satire due to unrealistic details.[157] The Westboro Baptist Church passed along the story as fact,[159][160] citing it as evidence of a gay conspiracy.[161]
同性愛者の勧誘(説)

さらに詳しい情報 後天的同性愛と同性愛の誘惑
「同性愛者の勧誘」とは、LGBTが子どもたちに同性愛を教え込むための協調的な取り組みを行っているという、社会的保守派による主張である。アメリカで は、この主張は戦後初期にまでさかのぼる[137]: 91 推進派は、特にアニタ・ブライアントに代表される新右翼の間で見られた。彼女は「セイヴ・アワ・チルドレン」キャンペーンにおいて、同性愛者が青少年を勧 誘しているという見方を広めた[137]: 115-116 よくあるスローガンは、「同性愛者は生殖できない-だから勧誘しなければならない」またはその亜種である[138][139]。勧誘疑惑の支持者は、証拠 として「逸脱」[140]や「prurient」な性教育を指摘する。彼らはいじめ防止の取り組みが「同性愛は正常であり、生徒たちは同性愛者だからと いってクラスメートに嫌がらせをしてはいけない」と教えていることに懸念を表明し、勧誘が主な動機であることを示唆している[141]。この神話の支持者 は、勧誘の動機として同性カップルが繁殖できないことを挙げている[141][142][143][144]。

社会学者や心理学者はこのような主張を反同性愛神話、[145][146]、恐怖を誘発する厄介者と表現している[147]。 多くの批評家はこの用語が同性愛者を小児性愛者とする神話を助長していると考えている[148][149]。

1977年、アニタ・ブライアントは、性的指向による差別を禁止するマイアミ・デイド郡の条例を廃止するキャンペーンに成功した。彼女のキャンペーンは、 同性愛者の勧誘の申し立てに基づいていた[143]。 Michel Boucaiは、『Journal of Social History』誌に、フロリダ州の差別禁止法を廃止するためのブライアントの努力について書いており、「ブライアントの組織であるSave Our Childrenは、この法律を不道徳の是認と『勧誘』のライセンスとして仕立て上げた」と書いている[150]。
オレゴン州が1992年に提案した投票法案第9号には、州憲法に反LGBTのレトリックを追加する文言が含まれていた。米国の作家ジュディス・ライズマンは、ゲイやレズビアンによる「子どもの勧誘のための明確な手段」を挙げて、この法案への支持を正当化した[151]。
1998年にイギリスの貴族院で行われた、同性間の同意年齢を16歳に引き下げる(異性間の同意年齢と同等にする)ことについての議論において、労働党の 元閣僚であるロングフォード卿は、「もし年配の、あるいはそうでない校長が、私の息子のひとりを誘惑して同性愛者であることを教え込んだとしたら、その息 子は一生破滅するだろう」と述べて、この変更に反対した。イギリスでは2001年に同意年齢が平等化された[152]。
ウガンダの首都にある小さな新聞は2010年、「彼らを吊るせ」という横断幕とともに100人の同性愛者を公表し、同性愛者がウガンダの子どもたちを「勧 誘」することを目的としており、学校は「子どもたちを勧誘するために同性愛者の活動家によって侵入されている」と主張し、国際的な注目を集めた[54]。 「同性愛者の権利活動家によれば、多くのウガンダ人が、彼らの性的指向が事実である、あるいはそう認識された結果として、その後攻撃された[153]。こ の記事で暴露され、同紙に対する訴訟の共同原告であったマイノリティの活動家デイヴィッド・カトは、その後、侵入者によって自宅で殺害され[154]、国 際的な反発を招いた[155][156]。
1998年、ザ・オニオンは「'98 Homosexual-Recruitment Drive Nearing Goal」と題した記事で「同性愛者のリクルート」という考えをパロディにしており、「ナショナリズム・タスクフォースのスポークスマンは月曜日に、 1998年1月1日以来28万8000人以上のストレイトが同性愛に改宗したと発表した。 「157][158]ミミ・マリヌッチによれば、同性愛者の権利を支持する米国の成人のほとんどは、非現実的な細部のために、この記事を風刺として認識す るだろう[157]。 ウエストボロ・バプティスト教会は、この記事を事実として伝え、ゲイの陰謀の証拠として引用した[159][160]。
Homosexual conspiracies
Further information: Gay agenda
"Homintern"
During the Cold War, anti-queer commentators in the United States sought to link homosexuality and Communism, using the terms "homintern" and "homosexual mafia" as shorthand for a purported homosexual conspiracy in the arts. "Homintern" is a reference to the "Comintern", the Soviet-sponsored international organization of communist political parties.[162] According to historian Michael S. Sherry, the term was probably used jokingly among artists and writers in England in the 1930s to mock the idea of a powerful cabal of queer artists.[162] Coining of the term has been attributed to various writers including W. H. Auden, Cyril Connolly, Jocelyn Brooke, Harold Norse, and Maurice Bowra.[163][164]

Sherry coined the phrase "homintern discourse" to refer to mid–20th century American conspiracy theories targeting gay artists, many of whose works were prominently used as propaganda in the Cultural Cold War against the Soviet Union.[165] During the second Red Scare in the 1950s, the "homintern" was invoked by American Senator Joseph McCarthy, who used it to claim that the administrations of Franklin D. Roosevelt and Harry S. Truman were set on destroying America from within.[166][better source needed] According to Sherry, the "homintern discourse" began to decline with the growth of 1960s counterculture and skepticism about the United States' role in the Cold War and Vietnam War.[165][167]

"Gaystapo"
The term "Gaystapo" (French: Gestapette) was coined in France in the 1940s by political satirist Jean Galtier-Boissière for the Vichy education minister, Abel Bonnard. It was subsequently applied by National Front leader Jean-Marie Le Pen to Florian Philippot, whom he accused of being a bad influence on Marine Le Pen.[168][169]

"Gay mafia"
The English critic Kenneth Tynan wrote to A.C. Spectorsky (editor of Playboy) in 1967 proposing an article on the "Homosexual Mafia" in the arts.[170] Spectorsky declined, although he stated that "culture hounds were paying homage to faggotismo as they have never done before". Playboy would subsequently run a panel on gay issues in April 1971.

The similar term, "velvet mafia," used to describe the influential gay crowd who supposedly ran Hollywood and the fashion industry in the late 1970s, was coined by New York Sunday News writer Steven Gaines in reference to the Robert Stigwood Organization, a British record company and management group.[171]

"Gay mafia" became more widely used in the US media in the 1980s and 1990s, such as the American daily New York Post. The term was also used by the British tabloid The Sun in 1998 in response to what it claimed was sinister dominance by gay men in the Labour Party Cabinet.[172][173][174][175]

"Lavender mafia"
While the term "Lavender Mafia" has occasionally been used to refer to informal networks of gay executives in the US entertainment industry,[176] more generally it refers to Church politics. For example, a faction within the leadership and clergy of the Roman Catholic Church that allegedly advocates the acceptance of homosexuality within the Church and its teachings.[177]

"Gay lobby"

Marchers at Prague Pride 2017 carry a satirical "Homo Lobby" sign
Marchers at Prague Pride 2017 carry a satirical "Homo Lobby" sign, a phrase used as a slur by right-wing populist movements in the Czech Republic.
The term "homo lobby" or "gay lobby" is often used by opponents of LGBT rights in Europe. For example, the Swedish neo-Nazi party Nordic Resistance Movement runs a "crush the homo lobby" campaign.[178] According to the German newspaper Der Tagesspiegel, advocating for LGBT rights could accurately be called lobbying, but the term Schwulen-Lobby ('gay lobby') is insulting because it is used to suggest a powerful conspiracy which does not actually exist.[179]

In 2013, Pope Francis spoke about a "gay lobby" within the Vatican, and promised to see what could be done.[180] In July 2013, Francis went on to draw a distinction between the problem of lobbying and the sexual orientation of people: "If a person is gay and seeks God and has good will, who am I to judge?" "The problem", he said, "is not having this orientation. We must be brothers. The problem is lobbying by this orientation, or lobbies of greedy people, political lobbies, Masonic lobbies, so many lobbies. This is the worse problem."[181][182]
同性愛の陰謀
さらに詳しい情報 ゲイの陰謀
「ホミンテルン」
冷戦時代、アメリカの反クィアの論者たちは、同性愛と共産主義を結びつけようとし、芸術における同性愛の陰謀と称する略語として「ホミンテルン」や「ホモ セクシャル・マフィア」という言葉を使った。「ホミンテルン」とは、ソ連が後援していた共産主義政党の国際組織である「コミンテルン」のことである [162]。歴史家のマイケル・S・シェリーによれば、この言葉はおそらく1930年代にイギリスの芸術家や作家の間で、クィア芸術家たちの強力な陰謀と いう考えを嘲笑するために冗談半分で使われていた[162]。この言葉の造語は、W・H・オーデン、シリル・コノリー、ジョスリン・ブルック、ハロルド・ ノース、モーリス・ボウラなど様々な作家によるものとされている[163][164]。

シェリーは、ゲイのアーティストをターゲットにした20世紀半ばのアメリカの陰謀論に言及するために「ホミンテルン言説」というフレーズを作った。シェ リーによれば、「ホミンテルン言説」は、1960年代のカウンターカルチャーの成長と、冷戦とベトナム戦争におけるアメリカの役割に対する懐疑心によって 衰退し始めた[165][167]。

「ゲイスターポ」
ゲシュタポ」(仏: Gestapette)という言葉は、1940年代にフランスで政治風刺家のジャン・ガルティエ=ボワシエールがヴィシー政権の教育大臣アベル・ボナール のために作った造語である。その後、国民戦線の指導者であるジャン=マリー・ルペンによって、マリーヌ・ルペンに悪い影響を与えていると非難したフロリア ン・フィリポに適用された[168][169]。

「ゲイ・マフィア」
イギリスの批評家ケネス・タイナンは、1967年にA.C.スペクタースキー(『プレイボーイ』の編集者)に手紙を書き、芸術における「同性愛マフィア」 についての記事を提案した[170]。スペクタースキーは、「文化猟犬たちは、かつてないほどホモティズモに敬意を表していた」と述べているものの、これ を断った[170]。プレイボーイ』はその後、1971年4月にゲイ問題に関するパネルを掲載する。

1970年代後半にハリウッドやファッション業界を牛耳っていたとされる影響力のあるゲイの集団を表現するために使われた「ベルベット・マフィア」という 似たような言葉は、ニューヨーク・サンデー・ニュースのライターであるスティーヴン・ゲインズによって、イギリスのレコード会社兼マネージメント・グルー プであるロバート・スティグウッド・オーガニゼーションに関連して作られた[171]。

ゲイ・マフィア」は1980年代から1990年代にかけて、アメリカの日刊紙『ニューヨーク・ポスト』など、アメリカのメディアでより広く使われるように なった。この用語はまた、労働党内閣におけるゲイ男性による不吉な支配であると主張したことに対して、1998年にイギリスのタブロイド紙『サン』によっ て使用された[172][173][174][175]。

「ラベンダー・マフィア」
ラベンダー・マフィア」という用語は、アメリカのエンターテインメント業界におけるゲイの幹部たちの非公式なネットワークを指すのに使われることもあるが [176]、より一般的には教会政治を指す。例えば、ローマ・カトリック教会の指導部や聖職者の中で、教会やその教えの中での同性愛の容認を主張している とされる一派のことである[177]。

「ゲイロビー」

プラハ・プライド2017の行進者たちは風刺的な「ホモ・ロビー」の看板を掲げる
プラハ・プライド2017の行進者たちは風刺的な「ホモ・ロビー」の看板を掲げている。
「ホモ・ロビー」や「ゲイ・ロビー」という言葉は、ヨーロッパではLGBTの権利に反対する人たちがよく使う。例えば、スウェーデンのネオナチ政党「ノル ディック・レジスタンス運動」は「ホモ・ロビーを潰せ」キャンペーンを展開している[178]。ドイツの新聞『Der Tagesspiegel』によれば、LGBTの権利を擁護することは正確にロビー活動と呼ぶことができるが、「シュヴーレン・ロビー(ゲイ・ロビー)」 という言葉は、実際には存在しない強力な陰謀を示唆するために使われるため、侮辱的である[179]。

2013年、教皇フランシスコはバチカン内の「ゲイロビー」について語り、何ができるか検討すると約束した[180]: 「もし人格が同性愛者で、神を求め、善意を持っているならば、誰がそれを裁くことができようか。「問題なのは、そのような指向を持つことではない。私たち は兄弟でなければならない。問題なのは、この指向によるロビー活動、あるいは貪欲な人々のロビー活動、政治的なロビー活動、メーソンのロビー活動、多くの ロビー活動だ。これがもっと悪い問題だ」[181][182]。
Anti-transgender rhetoric

Anti-transgender graffiti in Rome's Municipio VIII district
Further information: Transphobia
See also: 21st-century anti-trans movement in the United Kingdom
Misgendering
Further information: Misgendering
See also: Deadnaming
Misgendering is the act of labelling others with a gender that does not match their gender identity.[183] Misgendering can be deliberate or accidental. It can involve using pronouns to describe someone that are not the ones they use,[184] calling a person "ma'am" or "sir" in contradiction to the person's gender identity,[185] and using a pre-transition name for someone instead of a post-transition one[186] (deadnaming).[187][188]

Deception and masquerade
Some terms often considered to be anti-trans such as shemale, trap, and ladyboy are perceived to promote the belief that trans women are men masquerading as women. The concept of a person whose gender identity differs from their assigned birth sex has often been twisted into jokes about how repulsive such a person must be.[189] Transgender individuals are often perceived as more deceptive than sexual minorities.[190]

Bathroom bills
Further information: Unisex public toilet § Criticism
This section is an excerpt from Bathroom bill.[edit]
A bathroom bill is the common name for legislation or a statute that denies access to public toilets by gender or transgender identity. Bathroom bills affect access to sex-segregated public facilities for an individual based on a determination of their sex as defined in some specific way, such as their sex as assigned at birth, their sex as listed on their birth certificate, or the sex that corresponds to their gender identity.[191] A bathroom bill can either be inclusive or exclusive of transgender individuals, depending on the aforementioned definition of their sex.

Proponents of the bills argue that such legislation is necessary to maintain privacy, protect modesty held by most cisgender people, prevent voyeurism, assault, molestation, and rape[192], and ensure psychological comfort.[193][194] Critics of the bills, including advocacy groups and researchers, argue that such legislation does not enhance safety for cisgender people and may increase risks for transgender and gender non-conforming cisgender people.[195][196][197] Additionally, studies have not identified documented cases of transgender individuals attacking cisgender individuals in public restrooms,[195][198] though there has been one reported incident of voyeurism in a fitting room.[199] Organizations such as the American Medical Association, the American Psychological Association, and the American Academy of Pediatrics have expressed opposition to bathroom bills, citing concerns about their impact on public health and safety.[200][201][202][203]

反トランスジェンダーのレトリック

ローマのムニシピオ8区の反トランスジェンダーの落書き
さらに詳しい情報 トランスフォビア
イギリスの21世紀の反トランス運動も参照のこと。
ミスジェンダー
さらなる情報 ミスジェンダー
も参照のこと: デッドネーミング
ミスジェンダー(Misgendering)とは、性自認と一致しない性別で他人にレッテルを貼る行為のことである[183]。本人が使っている代名詞と は違う代名詞を使って相手を表現したり[184]、その人物の性自認に反して「奥さん」や「先生」と呼んだり[185]、移行後の名前ではなく移行前の名 前を使ったり[186](デッドネーミング)することがある[187][188]。

欺瞞と仮装
シーメール、トラップ、レディーボーイなど、しばしば反トランスとみなされる用語の中には、トランス女性は女性の仮面をかぶった男性であるという信念を助 長すると認識されているものがある。性自認が割り当てられた出生時の性別と異なる人格という概念は、しばしば、そのような人格がいかに嫌悪感を抱かせるか というジョークにねじ曲げられることがある[189]。トランスジェンダーは、性的少数者よりも欺瞞的であると認識されることが多い[190]。

トイレ法案
さらなる情報 男女兼用公衆トイレ § 批判
このセクションはトイレ法案からの抜粋である[編集]。
トイレ法案とは、性別やトランスジェンダーであることを理由に公衆トイレへのアクセスを拒否する法案や法律の通称である。トイレ法案は、出生時に割り当て られた性別、出生証明書に記載された性別、または性自認に対応する性別など、何らかの特定の方法で定義された性別の決定に基づいて、個人が性別分離された 公共施設にアクセスすることに影響を与える[191]。トイレ法案は、前述の性別の定義によって、トランスジェンダーを包括することも排他することもでき る。

法案の支持者は、このような法律はプライバシーを維持し、ほとんどのシスジェンダーが持つ慎み深さを守り、盗撮、暴行、痴漢、レイプ[192]を防ぎ、心 理的な快適さを確保するために必要であると主張している[193][194]。擁護団体や研究者を含む法案の批判者は、このような法律はシスジェンダーに とっての安全性を高めるものではなく、トランスジェンダーや性別不適合のシスジェンダーにとってのリスクを増大させる可能性があると主張している。 [195][196][197]さらに、トランスジェンダーが公共のトイレでシスジェンダーを攻撃したという文書化された事例は研究によって確認されてい ない[195][198]が、試着室で盗撮された事件が1件報告されている[199]。 米国医師会、米国心理学会、米国小児科学会などの団体は、トイレ法案が公衆衛生と安全に与える影響への懸念を理由に反対を表明している[200] [201][202][203]。
In feminism
Further information: Gender-critical feminism
See also: Womyn-born womyn
Some positions within feminist theory have used denialist rhetoric viewed as transphobic. Those that hold these positions are known as trans-exclusionary radical feminists, or "TERF" for short. This term was coined by feminist blogger Viv Smythe in 2008 as a value-neutral descriptor of feminists that engage in denialism.

In 1979, American radical feminist Janice Raymond published The Transsexual Empire: The Making of the She-Male. In it, she wrote that, "All transsexuals rape women's bodies by reducing the real female form to an artifact, appropriating this body for themselves."[204] A common position in radical feminism maintain that trans women are not women in a literal sense and should not be in women-only spaces.[205]

Some second-wave feminists perceive trans men and women respectively as "traitors" and "infiltrators" to womanhood.[206] In a 1997 article, Australian lesbian feminist Sheila Jeffreys wrote that "[T]ranssexualism should be seen as a violation of human rights." Jeffreys also argued that by transitioning medically and socially, trans women are "constructing a conservative fantasy of what women should be. They are inventing an essence of womanhood which is deeply insulting and restrictive."[207]
フェミニズムにおいて
さらに詳しい情報 ジェンダー批判的フェミニズム
も参照のこと: 女性生まれの女性
フェミニズム理論の中には、トランスフォビックとみなされる否定的なレトリックを用いる立場もある。このような立場をとる人々は、トランス排他的ラディカ ル・フェミニスト、略して「TERF」として知られている。この言葉は2008年にフェミニストのブロガーであるヴィヴ・スマイスによって、否定主義に従 事するフェミニストを価値中立的に表現する言葉として作られた。

1979年、アメリカのラディカル・フェミニスト、ジャニス・レイモンドが『トランスセクシュアル帝国』を出版した: を出版した。その中で彼女は、「すべてのトランスセクシュアルは、現実の女性の形を人工物に貶め、この身体を自分たちのために流用することによって、女性 の身体をレイプする」と書いている[204]。ラディカル・フェミニズムの一般的な立場は、トランス女性は文字通りの意味で女性ではなく、女性だけの空間 にいるべきでないと主張している[205]。

第二波フェミニストの中には、トランス男性とトランス女性をそれぞれ女性性への「裏切り者」と「侵入者」と認識する者もいる[206]。 1997年の論文で、オーストラリアのレズビアン・フェミニストであるシーラ・ジェフリーズは、「トランスセクシュアリズムは人権侵害とみなされるべきで ある」と書いている。ジェフリーズはまた、医学的、社会的に移行することによって、トランス女性は「女性のあるべき姿について保守的な幻想を構築してい る」と主張した。彼女たちは、深く侮辱的で制限的な女性性の本質を作り出している」[207]。
Social contagion
Some anti-transgender rhetoric centers on the idea of transgender identity being due to indoctrination or social contagion. According to GLAAD, "Another prominent anti-LGBTQ trope includes the use of anti-trans buzzwords like 'gender ideology' and 'transgenderism' to claim that the LGBTQ+ community and its allies aim to indoctrinate or brainwash kids into identifying as transgender."[208] This is seen in some conservative publications arguing that peer pressure and social media causes teens, especially those assigned female at birth, to be influenced into becoming transgender; they argue this in results in harm to youth by leading them to undergo transition.[209][210]

Social contagion rhetoric has seen use in the TERF and transmedicalism community with the term transtrender. This a pejorative term that implies some people, especially transgender youth and non-binary people, choose to be transgender due to a trend or social contagion.[211]

A scientifically unsupported hypothesis called rapid-onset gender dysphoria (ROGD) also incorporates the idea of social contagion.[212] The hypothesis is that people who identify as transgender in adolescence rather than before puberty do so as a result of social contagion.[212] It is believed that that people assigned female at birth as well as people with mental health issues, neurodevelopmental disorders, or maladaptive coping mechanisms are particularly susceptible to ROGD.[212][213] Clinical data from transgender adolescents does not support an association between recent/rapid knowledge of one's gender and mental health issues, neurodevelopmental disorders, self-harm, depression symptoms or social support.[213]

The term rapid-onset gender dysphoria was created in 2016 on 4thWaveNow, a blog against gender-affirming care.[214] Through 4thWaveNow, TransgenderTrend, and Youth Trans Critical Professionals, Lisa Littman found parents to participate in her study on ROGD.[214] This study ended up being corrected after publication to make it clear it established a hypothesis, but did not prove it.[214] Despite the correction, ROGD increased in use following the study.[214]

ROGD has been used to argue against gender affirming care for minors and positive LGBT representation in schools.[215] According to a study in Pediatrics, "The deleterious effect of unfounded hypotheses stigmatizing TGD youth, particularly the ROGD hypothesis, cannot be overstated, especially in current and longstanding public policy debates. Indeed, the notion of ROGD has been used by legislators to prohibit TGD youth from accessing gender-affirming medical care".[212] The Coalition for the Advancement and Application of Psychological Science calls for the elimination of the term due to its potential to limit and stigmatize gender-affirming care.[216]


社会的伝染
反トランスジェンダーのレトリックの中には、トランスジェンダー・アイデンティティが洗脳や社会的伝染によるものだという考えを中心に据えたものがある。 GLAADによれば、「もうひとつの顕著な反LGBTQの表現には、『ジェンダー・イデオロギー』や『トランスジェンダー主義』のような反トランスの流行 語を用いて、LGBTQ+コミュニティとその同盟者が、子供たちをトランスジェンダーとして認識するように教え込む、あるいは洗脳することを目的としてい ると主張するものがある。 「208]これは、仲間からのプレッシャーやソーシャルメディアによって、10代の若者たち、特に出生時に女性と割り当てられた若者たちがトランスジェン ダーになるよう影響を受けると主張する保守的な出版物にも見られる。

社会的伝染のレトリックは、TERFやトランスメディカリズムのコミュニティにおいて、トランス・トレンダー(transtrender)という用語で使 われている。これは、一部の人々、特にトランスジェンダーの若者やノンバイナリーな人々が、トレンドや社会的伝染によってトランスジェンダーであることを 選択することを意味する蔑称である[211]。

急速発症性同一性障害(rapid-onset gender dysphoria:ROGD)と呼ばれる科学的に裏付けされていない仮説もまた、社会的伝染の考え方を取り入れている[212]。この仮説は、思春期前 ではなく思春期にトランスジェンダーであると認識する人々は、社会的伝染の結果としてそうなるというものである。 [212]出生時に女性と割り当てられた人や、精神保健上の問題、神経発達障害、不適応な対処メカニズムを持つ人は、特にROGDになりやすいと考えられ ている[212][213]。トランスジェンダーの青年の臨床データでは、最近/急速に自分の性別を知ったことと、精神保健上の問題、神経発達障害、自傷 行為、うつ症状、社会的支援との関連性は支持されていない[213]。

急速発症性同一性障害(rapid-onset gender dysphoria)という用語は、ジェンダー肯定ケアに反対するブログである4thWaveNowで2016年に作られた[214]。 4thWaveNow、TransgenderTrend、Youth Trans Critical Professionalsを通じて、リサ・リットマンはROGDに関する研究に参加してくれる親を見つけた[214]。

ROGDは、未成年者に対する性別肯定ケアや、学校におけるLGBTの積極的な表現に反対する議論に用いられてきた[215]。 Pediatrics誌の研究によれば、「TGDの若者に汚名を着せる根拠のない仮説、特にROGD仮説の悪影響は、特に現在および長年の公共政策論争に おいて、誇張しすぎることはない。実際、ROGDという概念は、TGDの青少年がジェンダーを肯定する医療を受けることを禁止するために議員によって使用 されてきた」[212]。心理科学の進歩と応用のための連合は、ジェンダーを肯定する医療を制限し、スティグマを与える可能性があるため、この用語の廃止 を求めている[216]。

Transgender as mental illness
See also: Transgender health care misinformation
Conservative groups and governments have classified transgender identities as a mental disorder or caused by mental illness. For instance, Peru passed a short-lived insurance law in 2024 categorizing transgender identities as a mental disorder.[217] The American College of Pediatricians, described as an anti-LGBT group by the Southern Poverty Law Center, says that "adolescents can embrace their bodies through counseling alone when it is directed toward underlying psychological issues."[218][219] The belief that non-cisgender identity are mental disorders is an underlying assumption of conversion therapy.[220]


精神疾患としてのトランスジェンダー
こちらも参照のこと: トランスジェンダーに関する誤った保健情報
保守的な団体や政府は、トランスジェンダーのアイデンティティを精神障害や精神疾患によるものと分類している。例えば、ペルーでは2024年にトランス ジェンダーのアイデンティティを精神障害と分類する保険法が短期間で可決された[217]。 南部貧困法律センターによって反LGBT団体とされているアメリカ小児科学会は、「カウンセリングが根本的な心理的問題に向けられている場合、青年はカウ ンセリングだけで自分の体を受け入れることができる」と述べている[218][219]。非シスジェンダーのアイデンティティが精神障害であるという信念 は、転換療法の根本的な前提である[220]。

Legality and censorship
Hate speech against LGBT people, or incitement to hatred against them, is criminalized in some countries,[221] for example, the Netherlands,[2] Norway,[3] and Sweden.[4]
合法性と検閲
LGBTに対するヘイトスピーチや憎悪の扇動は、オランダ[221]、ノルウェー[2]、スウェーデン[3]など、いくつかの国では犯罪とされている[4]。
List of organizations designated by the Southern Poverty Law Center as anti-LGBTQ hate groups
Biphobia
"Drop the T"
Globohomo – Variant of the Cultural Marxism conspiracy theory
Homophobic propaganda
Identity politics
Lavender scare
Lesbophobia
LGBTQ stereotypes
Religion and homosexuality
Societal attitudes toward homosexuality
Stop Murder Music
Transgender health care misinformation
Transmisogyny
南部貧困法律センターが反LGBTQヘイト団体に指定した組織のリスト
バイフォビア
「Tを捨てよ」
Globohomo - 文化マルクス主義陰謀論の変種
同性愛嫌悪プロパガンダ
アイデンティティ政治
ラベンダー恐怖症
レズビアンフォビア
LGBTQのステレオタイプ
宗教と同性愛
同性愛に対する社会的態度
ストップ・マーダー・ミュージック
トランスジェンダーの保健に関する誤った情報
トランスミソジニー
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https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-LGBTQ_rhetoric

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Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1996-2099

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