デジタル・プラットフォーム
Digital platform as infrastructure
★デジタルプラットフォームは、ユーザー間の対話や取引を容易にするソフトウェア ベースのオンライン インフラストラクチャである。デジタル プラットフォームは、検索エンジンの場合と同様に、ユーザーが大量の情報をナビゲートできるようにするデータ アグリゲーターとして機能する。デジタルマーケットプレイスの場合と同様に、ユーザー間の取引を可能にする仲人=媒介者として機能する。または、オンライ ン コミュニティの場合のように、新しいコンテンツの開発をサポートする共同ツールとして使用できる。[1]デジタル プラットフォームは、ソーシャル メディアプラットフォームで情報の検索とユーザー間のマッチングの両方を可能にする場合など、これらの機能のいくつかを組み合わせることもできる。[2] デジタル プラットフォームは、データ アーキテクチャが多かれ少なかれ分散化されており、多かれ少なかれ分散された意思決定に基づいて管理できる。
A digital platform is a software-based online infrastructure that facilitates interactions and transactions between users. Digital platforms can act as data aggregators to help users navigate large amounts of information, as is the case with search engines; as matchmakers to enable transactions between users, as is the case with digital marketplaces; or as collaborative tools to support the development of new content, as is the case with online communities.[1] Digital platforms can also combine several of these features, such as when a social media platform enables both searching for information and matchmaking between users.[2] Digital platforms can be more or less decentralized in their data architecture and can be governed based on more or less distributed decision-making.[3][4] |
デジタルプラットフォームは、ユーザー間の対話や取引を容易にするソフトウェア ベースのオンライン インフラストラクチャである。 デジタル プラットフォームは、検索エンジンの場合と同様に、ユーザーが大量の情報をナビゲートできるようにするデータ アグリゲーターとして機能する。デジタルマーケットプレイスの場合と同様に、ユーザー間の取引を可能にする仲人=媒介者として機能する。または、オンライ ン コミュニティの場合のように、新しいコンテンツの開発をサポートする共同ツールとして使用できる。[1]デジタル プラットフォームは、ソーシャル メディアプラットフォームで情報の検索とユーザー間のマッチングの両方を可能にする場合など、これらの機能のいくつかを組み合わせることもできる。[2] デジタル プラットフォームは、データ アーキテクチャが多かれ少なかれ分散化されており、多かれ少なかれ分散された意思決定に基づいて管理できる。[3] [4] |
Operations Based on governance principles that can evolve over time, platforms shape how their users orchestrate digital resources to create social connections and perform market transactions. Digital platforms typically rely on big data stored in the cloud to perform algorithmic computations that facilitate user interactions.[5] For instance, algorithms can be designed to analyze a user's historical preferences with the aim of providing targeted recommendations of new users with whom to connect or of new content likely to be of interest. Platforms can be multisided, meaning that qualitatively different groups of users come to the platform to be matched with each other, such as buyers with sellers of goods, developers with users of applications, or consumers with advertisers.[1] Digital platforms can thus act as catalogs, as marketplaces, as mediators, and as service providers, depending on their focus and the groups of users that they manage to attract. Platform operations are such that platform organizations “connect-and-coordinate” more often than they “command-and-control”.[6] |
操作 時間の経過とともに進化する可能性のあるガバナンス原則に基づいて、プラットフォームはユーザーがデジタル リソースを調整して社会的なつながりを構築し、市場取引を実行する方法を形成します。デジタル プラットフォームは通常、クラウドに保存されているビッグ データに依存して、ユーザー インタラクションを容易にするアルゴリズム計算を実行します。[5]たとえば、接続する新しいユーザーや興味を持ちそうな新しいコンテンツを的を絞った推 奨を提供することを目的として、ユーザーの過去の好みを分析するアルゴリズムを設計できます 。 プラットフォームは多面的になる可能性があります。つまり、購入者と商品の販売者、開発者とアプリケーションのユーザー、消費者と広告主など、質的に異な るユーザーのグループが互いにマッチングするためにプラットフォームにやって来ます。[1]したがって、デジタル プラットフォームは、その焦点と引きつけているユーザー グループに応じて、カタログとして、市場として、仲介者として、そしてサービス プロバイダーとして機能することができます。プラットフォームの運用では、プラットフォーム組織は「指揮と制御」よりも「接続と調整」の方が頻繁に行われ ます。[6] |
Economic and social significance Digital platforms orchestrate many aspects of our lives, from social interactions to consumption and mobility.[5][7] That's why law and technology scholar Julie E. Cohen described the digital platform as "the core organizational form of the emerging informational economy" that can, in some circumstances, replace traditional markets.[8] While measuring the size of the platform economy in absolute terms is notably difficult due to methodological disagreements,[9] there is consensus that revenues derived from digital platform transactions have been growing rapidly and steadily over the past twenty years, with the World Economic Forum estimating the growth to be 15-25% a year in emerging markets.[10] As of October 5, 2020, the five most valuable corporations publicly listed in the U.S. were all primarily digital platform owners and operators (Apple, Microsoft, Amazon, Facebook, Alphabet) and so were the top two in China (Alibaba, Tencent).[11][12] Digital platforms also increasingly mediate the global labor markets as part of the so-called gig economy. |
経済的および社会的意義 デジタル プラットフォームは、社会的交流から消費、モビリティに至るまで、私たちの生活のさまざまな側面を調整します。[5] [7]法律とテクノロジーの学者ジュリー E. コーエンが、デジタル プラットフォームを、状況によっては従来の市場に取って代わる可能性がある「新興情報経済の中核となる組織形態」と表現したのはこのためです。[8] プラットフォーム経済の規模を絶対値で測定することは、方法論上の意見の不一致により特に困難ですが、[9]世界経済フォーラムの推計によれば、デジタル プラットフォーム取引から得られる収益が過去 20 年間にわたって急速かつ着実に成長しているという点では一致しています。新興市場では年間 15 ~ 25% の成長が見込まれます。[10] 2020年10月5日の時点で、米国で上場している最も価値のある企業5社はすべて主にデジタルプラットフォームの所有者および運営者(Apple、 Microsoft、Amazon、Facebook、Alphabet)であり、中国の上位2社(Alibaba 、Alibaba、Alphabet )も同様であった。テンセント)。[11] [12] デジタル プラットフォームは、いわゆるギグ エコノミーの一部として世界の労働市場を仲介することも増えています。 |
Competition between digital platforms Due to the existence of network effects, competition among digital platforms follows unique patterns studied from multiple perspectives in the fields of economics, management, innovation, and legal studies.[13] One of the most striking features of digital platform competition is the strategic use of negative prices to subsidize growth. Negative prices happen, for instance, when a credit card company gives consumers cashback rewards on top of a free credit card to entice merchants to join their payment network.[14] This represents a case of a platform subsidizing one side of the network (consumers) to attract users on the other side (merchants). More recently, another striking pattern has been the growing competition between centralized corporate platforms and decentralized blockchain platforms,[4] such as the competition, in the banking sector, between traditional financial institutions and new "decentralized finance" (DeFi) ventures, or in the file hosting sector, between the likes of Dropbox, BOX, Amazon Cloud, SpiderOak, and Google Drive, on the one hand, and decentralized peer-to-peer alternative InterPlanetary File System, on the other. |
デジタルプラットフォーム間の競争 ネットワーク効果の存在により、デジタル プラットフォーム間の競争は、経済学、経営学、イノベーション、法学の分野で多角的に研究された独特のパターンに従います。[13]デジタル プラットフォームの競争の最も顕著な特徴の 1 つは、成長を補助するためにマイナス価格を戦略的に利用することです。たとえば、クレジット カード会社が消費者に無料のクレジット カードに加えてキャッシュバック特典を提供して、加盟店を自社の決済ネットワークに参加させる場合に、マイナス価格が発生します。[14]これは、プラッ トフォームがネットワークの一方 (消費者) に補助金を出して、もう一方の側 (販売者) のユーザーを引きつけるケースを表しています。最近では、別の顕著なパターンとして、集中型の企業プラットフォームと分散型ブロックチェーン プラットフォームの間の競争が激化している[4]。たとえば、銀行部門における、従来の金融機関と新しい「分散型金融」(DeFi) ベンチャーとの間の競争や、Dropbox、BOX、Amazon Cloud、SpiderOak、Google Driveなどのファイル ホスティング セクターと、分散型ピアツーピアの代替InterPlanetary File Systemの間のセクターです。、 もう一方の。 |
Examples Some of the most prominent digital platforms are owned, designed, and operated by for-profit corporations such as Google, Amazon, Facebook, Alibaba, Tencent, Baidu, and Yandex.[5] By contrast, non-corporate digital platforms, including the Linux operating system, Wikipedia and Ethereum, are community-managed; they do not have shareholders nor do they employ executives in charge of achieving predefined goals.[4] |
例 最も著名なデジタル プラットフォームの一部は、 Google、Amazon、Facebook、Alibaba、Tencent、Baidu、Yandexなどの営利企業によって所有、設計、運営され ています。[5]対照的に、 Linux オペレーティング システム、Wikipedia、イーサリアムなどの企業以外のデジタル プラットフォームはコミュニティによって管理されています。彼らには株主もおらず、事前に定義された目標の達成を担当する幹部も雇用していません。[4] |
Criticism Despite their notable ability to create value for individuals and businesses, large corporate platforms have received backlash in recent years.[15] Some platforms have been suspected of anticompetitive behavior,[16] of promoting a form of surveillance capitalism,[17] of violating labor laws,[18] and more generally, of shaping the contours of a digital dystopia.[19][5] |
批判 大企業のプラットフォームは、個人や企業に価値を生み出す顕著な能力にもかかわらず、近年反発を受けています。[15]一部のプラットフォームは、反競争的行為、[16]一種の監視資本主義の推進、[17]労働法違反、[18] 、そしてより一般的にはデジタル ディストピアの輪郭を形成している疑いが持たれています。[19] [5] |
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_platform_(infrastructure) |
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