はじめによんでください

ジーン・ウェルトフィシュ

Gene Weltfish, 1902-1980

池田光穂

☆ ジーン・ウェルトフィッシュ(出生名レジーナ・ウェルトフィッシュ)(1902年8月7日 - 1980年8月2日)は、1928年から1953年までコロンビア大学で教鞭をとったアメリカ人人類学者、歴史学者である。彼女はフランツ・ボアズに師事 し、中西部平原のポーニー族の文化と歴史の専門家であった。1965年に出版された彼女の民族誌『失われた宇宙:パウニー族の生活と文化』は、今日に至る までパウニー族の文化に関する権威ある著作とみなされている。 また、彼女はルース・ベネディクトと共同執筆した1943年の米軍向けパンフレット『人類の諸民族』でも知られている。このパンフレットは、軍関係者に、 異文化のさまざまな同盟国と戦う準備として、世界の民族間の文化的な相違について教育することを目的としていた。著者は、人種間の認識される違いは生物学 的なものではなく文化的なものであると述べている。このテキストで使用されたデータの中には、第一次世界大戦中のIQ調査があり、米国軍の北部に住む黒人 の一部が南部に住む白人の一部よりも高いスコアを記録していた。このパンフレットは軍内で広く配布されたわけではなく、1950年代初頭には破壊的である として禁止された。 1940年代に社会活動に従事していたウェルトフィッシュは、FBIの注目を集めた。FBIは彼女(および他の左派活動家)が共産主義者ではないかと疑っ ていた。1952年と1953年には、1950年代の赤狩り中に「非アメリカ的活動」の調査を担当した上院の2つの小委員会から議会に呼び出され、尋問を 受けた。1953年の公聴会に出席する2週間前に、彼女は共産主義者であるかどうかというロイ・コーエン弁護士とジョセフ・マッカーシー上院議員の質問に は答えなかった。彼女のコロンビア大学での16年間の任期は終了した。彼女はブラックリストに載せられ、10年近くも教職に就くことができなかった。彼女 が大学でフルタイムで教鞭をとった最後の10年間は、フェアリー・ディキンソン大学で教えた。退職後も非常勤講師として教え続けた。

Gene Weltfish (born Regina Weltfish) (August 7, 1902 – August 2, 1980) was an American anthropologist and historian working at Columbia University from 1928 to 1953. She had studied with Franz Boas and was a specialist in the culture and history of the Pawnee people of the Midwest Plains. Her 1965 ethnography, The Lost Universe: Pawnee Life and Culture, is considered the authoritative work on Pawnee culture to this day.

She is also known for the 1943 pamphlet for the U.S. Army, called The Races of Mankind, which she co-wrote with Ruth Benedict. It was intended to educate military personnel about the cultural differences among the peoples of the world in preparation for their fighting with a variety of allies from other cultures. The authors stated that perceived differences between the races are cultural rather than biological. Among the data used in the text was an IQ study from World War I, which found higher scores among some northern Blacks in the United States forces than among some southern Whites. The pamphlet was not widely circulated within the Army, and by the early 1950s, it was banned as subversive.

Engaged in social activism during the 1940s, Weltflish attracted the attention of the FBI, which suspected her (and others on the Left) of being a communist. In 1952 and 1953 she was called to Congress for questioning by two of the Senate sub-committees dedicated to investigating "un-American activity" during the 1950s red scare. Two weeks before appearing at a 1953 hearing, in which she refused to answer questions from staffer attorney Roy Cohn and Senator Joseph McCarthy as to whether she was a communist, her 16-year appointment at Columbia was terminated. She was blacklisted and unable to find an academic position for nearly a decade. During her last decade in academia full-time, she taught at Fairleigh Dickinson University. She continued to teach part-time after retirement.
ジーン・ウェルトフィッシュ(出生名レジーナ・ウェルトフィッシュ) (1902年8月7日 - 1980年8月2日)は、1928年から1953年までコロンビア大学で教鞭をとったアメリカ人人類学者、歴史学者である。彼女はフランツ・ボアズに師事 し、中西部平原のポーニー族の文化と歴史の専門家であった。1965年に出版された彼女の民族誌『失われた宇宙: パウニー族の生活と文化』は、今日に至るまでパウニー族の文化に関する権威ある著作とみなされている。

また、彼女はルース・ベネディクトと共同執筆した1943年の米軍向けパンフレット『人類の諸民族』でも知られている。このパンフレットは、軍関係者に、 異文化のさまざまな同盟国と戦う準備として、世界の民族間の文化的な相違について教育することを目的としていた。著者は、人種間の認識される違いは生物学 的なものではなく文化的なものであると述べている。このテキストで使用されたデータの中には、第一次世界大戦中のIQ調査があり、米国軍の北部に住む黒人 の一部が南部に住む白人の一部よりも高いスコアを記録していた。このパンフレットは軍内で広く配布されたわけではなく、1950年代初頭には破壊的である として禁止された。

1940年代に社会活動に従事していたウェルトフィッシュは、FBIの注目を集めた。FBIは彼女(および他の左派活動家)が共産主義者ではないかと疑っ ていた。1952年と1953年には、1950年代の赤狩り中に「非アメリカ的活動」の調査を担当した上院の2つの小委員会から議会に呼び出され、尋問を 受けた。1953年の公聴会に出席する2週間前に、彼女は共産主義者であるかどうかというロイ・コーエン弁護士とジョセフ・マッカーシー上院議員の質問に は答えなかった。彼女のコロンビア大学での16年間の任期は終了した。彼女はブラックリストに載せられ、10年近くも教職に就くことができなかった。彼女 が大学でフルタイムで教鞭をとった最後の10年間は、フェアリー・ディキンソン大学で教えた。退職後も非常勤講師として教え続けた。
Biography

Regina Weltfish was one of two daughters; she was born in 1902 into a German Jewish family in New York City's Lower East Side. She grew up speaking German as her first language, taught by a German governess hired by her grandfather. Her father, to whom she was very close, died when she was 13. Encouraged by her grandmother, she went to the synagogue daily to say the kaddish for him during the first year after his death, an honor and responsibility traditionally reserved for a son.[1] Without a father, the family was in a difficult economic situation. Because her father had died without a will, the state managed his estate and kept it in trust. Weltfish's mother had to submit formal notarized petitions for every disbursement. To help the family, at 14 Weltfish started working as a school clerk and attended high school in the evenings.[1]

Education

Graduating from Wadleigh High School for Girls [2] in 1919, Weltfish entered Hunter College where she majored in journalism. She transferred to Columbia University's Barnard College, where she minored in philosophy under John Dewey. She graduated from Barnard in 1925 and enrolled in Columbia's graduate program in anthropology. She had already taken courses with Franz Boas during her senior year and continued to study with him as her adviser.

During this time, she married fellow graduate student Alexander Lesser, who also studied with Boas and became an anthropologist studying Siouan-speaking tribes. They were married for 15 years. Their daughter Ann was born in 1931.[3] The two did their first field work together in Oklahoma, working on Siouan kinship systems.

Happening to meet Henry Moses, a Pawnee in New York, Weltfish decided to study his tribe as the subject of her dissertation. She traveled to the reservation in Oklahoma, where tribal members still mostly spoke Pawnee language. Weltfish had not previously studied that language but learned it during her years of studies. She focused on the study of aesthetics and craftsmanship, learning the art of basket-making, which was practiced exclusively by Pawnee women. Her doctoral dissertation from Columbia was titled The Interrelation of Technique and Design in North American Basketry. She completed her dissertation in 1929, but did not formally receive her Ph.D. until 1950. At that time Columbia modified its policy requiring that grad students pay to publish dissertations (at a cost of $4,000) and began accepting copies of mimeographed theses.[1]

Career at Columbia University

In 1935 Weltfish was invited by Boas to teach at Columbia. She stayed on a year-to-year appointment until 1953.[4] Among her students at Columbia was Eleanor Leacock[5] and Vera Mae Green.[6] Columbia University never granted Weltfish tenure, most likely because of a long-standing practice of discrimination against women. In 1938 Ruth Benedict was the first woman to achieve tenure at Columbia but did not receive a full professorship until 1948, months before her death.[7] She intervened on behalf of Weltfish at a board meeting, when the trustees were considering terminating the younger woman's employment.[8]

The Races of Mankind

One of Weltfish's minor works, co-written with Ruth Benedict, had a surprisingly great effect. Published in 1943, The Races of Mankind was a pamphlet intended for American troops. It set forth, in simple language with cartoon illustrations, the scientific case against racist beliefs.[9] The publication of this pamphlet and the subsequent political furor that it caused during the 1950s, when it was decried as a piece of socialist propaganda, attracted the attention of anti-Communist authorities.[10]

The authors recounted some results of IQ tests, which were first administered to the American Expeditionary Force (AEF) in World War I. At a time when whites generally believed they were mentally superior to blacks, "Southern Whites" scored below "Northern Negroes" in the IQ test. Weltfish and Benedict argued that "The difference....[arose] because of differences of income, education, cultural advantages, and other opportunities," since southern schools spent only a fraction of the amount spent on education in the North. This statement provoked outrage among some in the military, which had many Southerners as career officers and troops. Weltfish and Benedict devoted most of pamphlet to explaining that perceived differences in group mental abilities vary in accordance with social and cultural factors, not biological ones.[11]

The pamphlet represented the Boasian way of thinking about race, which later became the standard view in anthropology and was endorsed with a 1948 UNESCO declaration. At the time, its contention that race was socially constructed was politically controversial, especially in the American South, where white Democrats had long maintained Jim Crow, racial segregation, disfranchisement of blacks, and white supremacy.[11]

More than 20 years later, Weltfish explained why she wrote the pamphlet:

"During the first four years of my graduate training at Columbia, Hitler rose to power in Germany, bolstering his heinous operations with racist theories developed from distorted anthropology. The books of Franz Boas were burned in Germany. In 1942, after [Boas'] death, Ruth Benedict, my senior colleague in the Anthropology Department, and I felt that we should carry the banner on the race question. In 1943, Ruth Benedict and I collaborated on a pamphlet, "The Races of Mankind," published by the Public Affairs Committee. The pamphlet was originally written at the request of the U.S.O.[United Service Organizations] for distribution to the men in the armed forces who had to fight side by side with allies such as the Huks in the Philippines and the Solomon Islanders. "The Races of Mankind" was used, not only for orientation by the army, but in the de-Nazification program in Germany after the war."

— (Memo by Weltfish, October 24, 1967, quoted in Pathe 1989:375)
Some far-right political groups in the US still consider Weltfish's work to be part of a conspiracy by Boas and his students to eliminate the study of race in psychology and anthropology in "preparation for the defeat of 'White Civilization' by the Jews".[12]
経歴

レジーナ・ウェルトフィッシュは2人姉妹の1人であり、1902年にニューヨーク市ロウワー・イーストサイドのドイツ系ユダヤ人家庭に生まれた。彼女は祖 父が雇ったドイツ人家庭教師からドイツ語を習い、ドイツ語を第一言語として育った。彼女と非常に仲が良かった父親は、彼女が13歳の時に亡くなった。祖母 の勧めで、彼女は父の死後1年間、毎日シナゴーグに通い、父のためにカディッシュを唱えた。これは名誉なことであると同時に、伝統的に息子だけに与えられ る責任でもあった。[1] 父を失ったことで、一家は経済的に苦しい状況に陥った。父は遺言を残さずに亡くなったため、遺産は州が管理し、信託財産として保管された。ウェルトフィッ シュの母親は、支出の度に公証人による正式な嘆願書を提出しなければならなかった。一家を助けるため、ウェルトフィッシュは14歳で学校事務員として働き 始め、夜間高校に通った。

教育

1919年にワドリー女子高校を卒業したウェルトフィッシュは、ハンター・カレッジに入学し、ジャーナリズムを専攻した。その後、コロンビア大学のバー ナード・カレッジに編入し、ジョン・デューイのもとで哲学を副専攻した。1925年にバーナード・カレッジを卒業し、コロンビア大学の大学院人類学課程に 入学した。彼女はすでに4年生の時にフランツ・ボアズの授業を受けており、その後もボアズの指導を受けながら研究を続けた。

この間、彼女は同じ大学院生であったアレクサンダー・レッサーと結婚した。レッサーもボアズの教え子であり、シウアン語族を研究する人類学者となった。2 人は15年間結婚生活を続けた。1931年には娘のアンが誕生した。[3] 2人はオクラホマ州で初めてフィールドワークを行い、シウアン族の親族制度について研究した。

ニューヨークに住むポーニー族のヘンリー・モーゼスと偶然出会ったウェルトフィッシュは、彼らの部族を自身の論文のテーマとして研究することを決めた。彼 女は、部族のほとんどがポーニー語を話していたオクラホマの居留地を訪れた。ウェルトフィッシュはそれまでポーニー語を学んだことはなかったが、研究期間 中にポーニー語を習得した。彼女は美学と工芸の研究に焦点を当て、ポーニー族の女性だけが実践していたバスケット作りの技術を学んだ。コロンビア大学での 博士論文のタイトルは『北米のバスケット編みにおける技術とデザインの相互関係』であった。彼女は1929年に論文を完成させたが、正式に博士号を取得し たのは1950年になってからであった。当時コロンビア大学は、大学院生が論文を出版するには費用(4,000ドル)を支払うことを義務付けるという方針 を変更し、謄写版刷りの論文のコピーを受け付けるようになった。[1]

コロンビア大学でのキャリア

1935年、ウェルトフィッシュはボアズに招かれてコロンビア大学で教えることになった。彼女は1953年まで1年ごとの契約で在職した。[4] コロンビア大学の彼女の学生にはエレノア・レオコック[5]とヴェラ・メイ・グリーン[6]がいた。コロンビア大学は、おそらく長年にわたる女性差別の慣 行が原因で、ウェルトフィッシュに終身在職権を与えなかった。1938年にはルース・ベネディクトがコロンビア大学初の女性終身教授となったが、彼女が教 授職に就いたのは1948年、彼女の死の数ヶ月前のことだった。[7] ベネディクトは、理事会が若いウェルトフィッシュの雇用を打ち切ろうとしていた際に、理事会の席で彼女の弁護をした。[8]

人類の種族

ウェルトフィッシュのあまり重要視されていない作品のひとつに、ルース・ベネディクトとの共著『人類の種族』があるが、この本は驚くほど大きな影響を与え た。1943年に出版された『人類の諸種族』は、アメリカ軍兵士向けのパンフレットであった。人種差別的信念に対する科学的根拠を、漫画のイラストを交え た平易な言葉で説明した。[9] このパンフレットの出版と、1950年代に引き起こされた政治的騒動により、社会主義的プロパガンダとして非難されたこのパンフレットは、反共産主義当局 の注目を集めた。[10]

著者は、IQテストの結果の一部を報告した。IQテストは、第一次世界大戦中にアメリカ遠征軍(AEF)に対して初めて実施されたものである。当時、白人 は一般的に黒人よりも知的に優れていると信じていたが、「南部の白人」はIQテストで「北部の黒人」よりも低いスコアを記録した。ウェルトフィッシュとベ ネディクトは、「この違いは、収入、教育、文化的優位性、その他の機会の違いから生じたものである」と主張した。南部の学校では北部の教育費のほんの一部 しか使われていなかったからだ。この主張は、南部出身者が多数を占める軍の士官や兵士たちから怒りを買った。ウェルトフィッシュとベネディクトは、パンフ レットのほとんどを、グループの精神能力の相違は生物学的なものではなく、社会的・文化的な要因によって異なることを説明することに費やした。

このパンフレットは、人種に関するボアソナリズム的な考え方を表しており、後に人類学における標準的な見解となり、1948年のユネスコ宣言で支持され た。当時、人種は社会的に構築されたという主張は、特にアメリカ南部では政治的に物議を醸し、南部では白人民主党が長年にわたりジム・クロウ法(黒人隔離 政策)、黒人の選挙権剥奪、白人至上主義を維持していた。

それから20年以上経って、ウェルトフィッシュは、なぜパンフレットを書いたのかを説明した。

「コロンビア大学で大学院のトレーニングを始めてから最初の4年間、ヒトラーがドイツで権力を握り、歪められた人類学から発展した人種差別理論を基に、そ の悪辣な活動を強化した。 ドイツではフランツ・ボアズの著書が燃やされた。1942年、ボアズの死後、人類学部の上司であったルース・ベネディクトと私は、人種問題について旗を掲 げるべきだと感じた。1943年、ルース・ベネディクトと私は、公共問題委員会から出版されたパンフレット『人類の諸種族』を共同執筆した。このパンフ レットは、フィリピンのフク族やソロモン諸島の島民など、同盟国と肩を並べて戦わねばならなかった軍隊の兵士たちに配布するために、U.S.O.の依頼で 書かれたものだった。「人類の諸民族」は、軍隊でのオリエンテーションだけでなく、戦後のドイツにおける非ナチ化プログラムでも使用された。

— (ウェルフィッシュによる1967年10月24日付メモ、パテ1989:375より引用)
米国の一部の極右政治団体は、今でもウェルフィッシュの研究を、ボアズとその教え子たちが「ユダヤ人による『白色文明』の敗北に備えて」、心理学や人類学における人種研究を排除するための陰謀の一環であると考えている。[12]
Blacklisted during the McCarthy period

In 1953 Weltfish lost her position at Columbia University after 16 years of employment as an adjunct lecturer.[13] The FBI had been interested in her political activities for some time, and in 1944 the head of the Anthropology department Ralph Linton, who had replaced Boas in 1937, reported her to the FBI for alleged communist sympathies. The FBI investigated Weltfish's activities, noting her political engagement in the Congress of American Women, her signatures on civil rights petitions, and her appearance on the radio station WNBC.[10] The FBI had classified the Congress of American Women, of which Weltfish was once president, among subversive organizations in the 1940s after its spokeswomen criticized some of President Harry S. Truman's foreign policies.[14]

In 1952 Weltfish was quoted in the Daily Worker as repeating a claim made by Soviet critics that the US Army had used germ warfare in the Korean War. Shortly thereafter she was subpoenaed to appear in the fall of 1952 before the McCarran Senate Judiciary Committee, where she was questioned. She refused to answer questions about her political affiliations, but when asked about the Daily Worker article, she said that she had been misquoted.[15][16]

In 1953 Senator Joseph McCarthy's Senate Committee on Governmental Operations was conducting hearings to determine whether un-American literature was being purchased by American libraries. Weltfish was called in for questioning regarding her role in writing the pamphlet, The Races of Mankind, which the committee had declared to be subversive. Two weeks before she was scheduled to appear, Weltfish was told by the trustees of Columbia that her employment contract would not be renewed at the end of the year.[17] The university said she was being dismissed based on the university's adoption of a new policy against the prolonged use of annual contract-based lecturers.[18] But, the university promoted other lecturers affected by the change to tenured positions rather than dismissing them. Weltfish maintained that she was fired because she was a woman. Later historians have concluded that she was fired because the trustees saw her as a political liability, who could threaten funding, in the tense and charged environment during the years of the red scare.[17]

On April 1, 1953, Weltfish was questioned by the United States Senate Subcommittee on Internal Security staffed by Roy Cohn and consisting of senators Joseph McCarthy, Karl Mundt, John McClellan and Stuart Symington. Weltfish responded negatively to the committee's demands that she name colleagues with communist sympathies. Asked about her own political position she refused to answer, invoking the Fifth Amendment.[19] Weltfish simply said that "she thought of herself as a good American and acted on issues as her conscience and knowledge dictated".[14] When asked about the nature of the claim made in the pamphlet that some northern blacks had scored higher on intelligence tests than southern whites, Weltfish responded that particular data set was from the US Army's records.[20]

Having lost her employment at Columbia, Weltfish was effectively blacklisted and remained unable to find a teaching position for the next eight years.[14] The Nebraska and Bollingen Foundations gave her some financial support, which allowed her to study museum materials from the Pawnee collection at the University of Nebraska. Based on this and her previous field work, she wrote The Lost Universe: Pawnee Life and Culture (1965) about Pawnee history and ethnography.[21]


マッカーシー時代にブラックリスト入り

1953年、ウェルトフィッシュは16年間非常勤講師として勤めたコロンビア大学を退職した。[13] FBIは以前から彼女の政治活動に関心を寄せており、1944年には1937年にボアズの後任となった人類学部の学部長ラルフ・リントンが、彼女が共産主 義にシンパシーを抱いているという疑いでFBIに報告した。FBIはウェルトフィッシュの活動を調査し、アメリカ女性会議における政治的関与、市民権請願 書への署名、ラジオ局WNBCへの出演などを指摘した。[10] FBIは、かつてウェルトフィッシュが会長を務めていたアメリカ女性会議を、1940年代にそのスポークスウーマンがトルーマン大統領の外交政策の一部を 批判したことを理由に、破壊的組織に分類していた。[14]

1952年、ウェルチは『デイリー・ワーカー』紙上で、朝鮮戦争で米軍が細菌兵器を使用したというソ連の批判者の主張を繰り返したと報じられた。その後ま もなく、彼女は1952年秋にマッカラン上院司法委員会に召喚され、そこで尋問を受けた。彼女は政治的所属に関する質問には答えなかったが、『デイリー・ ワーカー』の記事について尋ねられた際には、自分が誤って引用されたと述べた。[15][16]

1953年、ジョセフ・マッカーシー上院議員の政府運営に関する上院委員会は、反米的な文学がアメリカの図書館で購入されているかどうかを判断するための 公聴会を実施していた。ウェルトフィッシュは、委員会が破壊的であると宣言したパンフレット『人類の種族』の執筆における役割について尋問を受けるために 呼び出された。ウェルトフィッシュは出頭予定の2週間前に、コロンビア大学の理事会から、雇用契約が年末で更新されないことを知らされた。[17] 大学側は、年契約の講師を長期間雇用することに反対する新たな方針を採用したことを理由に、彼女を解雇したと述べた。[18] しかし、大学は、この方針変更の影響を受けた他の講師陣を解雇するのではなく、終身在職権のある地位に昇進させた。ウェルトフィッシュは、自分が解雇され たのは女性だからだと主張した。後年の歴史家たちは、彼女が解雇されたのは、理事たちが彼女を政治的な脅威と見なし、赤狩り時代の緊張感に満ちた環境下で 資金援助を脅かす存在とみなしたからだと結論づけている。

1953年4月1日、ウェルティッシュは、ロイ・コーエンがスタッフを務め、ジョセフ・マッカーシー、カール・マント、ジョン・マクレラン、スチュアー ト・シミントン各上院議員が構成員を務める米国上院国内治安小委員会の尋問を受けた。 ウェルティッシュは、委員会が共産主義シンパの同僚の名前を挙げるよう求めたことに対しては否定した。自身の政治的立場について尋ねられた彼女は、回答を 拒否し、憲法修正第5条を援用した。[19] ウェルトフィッシュは「自分は善良なアメリカ人であり、良心と知識に従って行動している」とだけ述べた。[14] パンフレットで主張されている、北部の黒人の一部が南部の白人を上回る知能テストの成績を収めたという内容について尋ねられた際、ウェルトフィッシュは、 その特定のデータは米国陸軍の記録によるものだと答えた。[20]

コロンビア大学を解雇されたウェルトフィッシュは事実上のブラックリストに載せられ、その後8年間、教職に就くことはできなかった。[14] ネブラスカ財団とボリンゲン財団から若干の経済的支援を受け、ネブラスカ大学でパウニー族のコレクションの博物館資料を研究することができた。これと彼女 の以前のフィールドワークを基に、彼女はパウニー族の歴史と民族誌について『失われた宇宙:パウニー族の生活と文化』(1965年)を執筆した。[21]

Later years

In 1961 Weltfish was hired at Fairleigh Dickinson University in New Jersey, where she worked until 1972, having reached the mandatory retirement age of 70.[5] After her retirement from Fairleigh Dickinson, Weltfish continued teaching as a part-time faculty member at the New School for Social Research and Manhattan School of Music in New York City, and as a visiting professor at Rutgers University in New Brunswick, New Jersey. At Rutgers, she participated in a new program in gerontology.[5] She died on August 7, 1980, just 5 days short of her 78th birthday.[5]


晩年

1961年、ウェルトフィッシュはニュージャージー州のフェアリー・ディキンソン大学に採用され、1972年に定年退職となる70歳を迎えるまで同大学で 勤務した。[5] フェアリー・ディキンソン大学を退職した後も、ウェルトフィッシュはニューヨーク市のニュースクール・フォー・ソーシャル・リサーチとマンハッタン音楽学 校で非常勤講師として、またニュージャージー州ニューブランズウィックのラトガース大学では客員教授として教鞭を執り続けた。ラトガース大学では、老年学 の新プログラムに参加した。[5] 彼女は1980年8月7日、78回目の誕生日を5日後に控えた日に亡くなった。[5]

Selected publications
1930a. "Prehistoric North American Basketry Techniques and Modern Distributions". American Anthropologist 32:454-495.
1930b. "Coiled Gambling Baskets of the Pawnee and Other Plains Tribes". Indian Notes and Monographs 7:277-295. Museum of the American Indian, Heye Foundation.
1931a. "Pottery Implements of the Ancient Basket-Makers". Plains Anthropologist 33:263.
1931b. "White-on-red Pottery from Cochiti Pueblo". Plains Anthropologist 33:263-264.
1932a. "Preliminary Classification of Prehistoric Southwestern Basketry". Smithsonian Miscellaneous Collections, Vol.87, No.6.
1932b. "Problems in the Study of Ancient and Modern Basket-Makers". American Anthropologist 34:108-117.
1932c. "Composition of the Caddoan Linguistic Stock". (Coauthor Alexander Lesser) Smithsonian Miscellaneous Collections, Vol.87, No.6.
1936. "The Vision of Fox Boy, a South Band Pawnee Text, with Translations and Grammatical Analysis". International Journal of American Linguistics 9:44-75.
1937. Caddoan Texts: Pawnee, South Band Dialect. Publication of the American Ethnological Society, Vol.17.
1943. The Races of Mankind. (Coauthor Ruth Benedict), The Public Affairs Committee, New York.
1953. The Origins of Art. Bobbs-Merrill, Indianapolis, Indiana.
1956. "The Perspective for Fundamental Research in Anthropology". The Philosophy of Science 23:63-73.
1958a. "The Linguistic Study of Material Culture", International Journal of American Linguistics 24:301-311.
1958b. "The Anthropologist and the Question of the Fifth Dimension", In Culture in History, edited by Stanley Diamond. Columbia University Press, New York.
1959. The Question of Ethnic Identity, an Ethnohistorical Approach. Ethnohistory 6:321-346.
1960. The Ethnic Dimension of Human History: Pattern or Patterns of Culture? in Selected Papers, Fifth International Congress of Anthropological and Ethnological Sciences, edited by Anthony C. Wallace. University of Pennsylvania Press, Philadelphia.
1965. The Lost Universe: Pawnee Life and Culture. Basic Books, New York.
1971. "The Plains Indians: Their Continuity in History and Their Indian Identity". In North American Indians in Historical Perspective, Edited by Eleanor Burke Leacock and Nancy Oestreich Lurie. Random House, New York.
主な出版物
1930a. 「北米先史時代のバスケット編みの技術と現代における分布」。アメリカン・アンソロポロジスト 32:454-495。
1930b. 「ポーニー族とその他の平原部族の巻き賭博用バスケット」。インディアン・ノーツ・アンド・モノグラフ 7:277-295。アメリカン・インディアン博物館、ヘイ財団。
1931a. 「古代のバスケットメーカーの土器製道具」『プレーンズ・アンソロポロジスト』33:263.
1931b. 「コチティ・プエブロの赤地に白の装飾の土器」『プレーンズ・アンソロポロジスト』33:263-264.
1932a. 「南西部先史時代のバスケット編みの予備的分類」『スミソニアン・ミッシブ・コレクション』第87巻第6号.
1932b. 「古代および現代のバスケットメーカー研究における諸問題」『アメリカン・アンソロポロジスト』34:108-117.
1932c. 「カドゥー語派の言語構成」共著アレクサンダー・レッサー)『スミソニアン・ミッシブ・コレクション』第87巻第6号.
1936年 「フォックス・ボーイの幻視、南バンド・パウニー族のテキスト、翻訳および文法分析付き」『アメリカ言語学国際ジャーナル』9:44-75。
1937年 「カドゥー語のテキスト:南バンド・パウニー族の方言」『アメリカ民族学会誌』第17巻。
1943年 『人類の諸種族』(共著者:ルース・ベネディクト)、ニューヨーク、公共問題委員会。
1953年 『芸術の起源』、インディアナ州インディアナポリス、ボブズ・メリル。
1956年 「人類学における基礎研究の視点」。『科学哲学』23:63-73。
1958a. 「物質文化の言語学的研究」、『国際アメリカ言語学ジャーナル』24:301-311.
1958b. 「人類学者と第五次元の問題」、スタンリー・ダイヤモンド編『文化の歴史』所収。コロンビア大学出版、ニューヨーク。
1959年 「民族のアイデンティティの問題、民族誌的アプローチ」『エスノヒストリー』6:321-346.
1960年 「人類史における民族の次元:文化のパターンまたはパターン?」『論文集』第5回人類学民族学科学国際会議、アンソニー・C・ウォレス編。ペンシルベニア大学出版、フィラデルフィア。
1965年 『失われた宇宙:ポーニー族の生活と文化』 Basic Books, ニューヨーク
1971年 「平原インディアン:彼らの歴史における継続性とインディアンとしてのアイデンティティ」 『北米インディアンを歴史的観点から』 Eleanor Burke LeacockとNancy Oestreich Lurie編、ランダムハウス、ニューヨーク
Eleanor Leacock
Vera Mae Green
エレノア・レアコック
ヴェラ・メイ・グリーン
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リ ンク

文 献

そ の他の情報

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