ゲイザ・フォン・ホフマン
Geza von Hoffmann, 1885-1921
ゲイザ・フォン・ホフマン(1885-1921)[1]は、オーストリア・ハンガリーの著名 な優生学者であり、作家である。オーストリア副領事館員としてカリフォルニアに滞在し、アメリカでの優生学の実践を観察し、執筆した。
Geza von Hoffmann
(1885–1921)[1] was a prominent Austrian-Hungarian eugenicist and
writer. He lived for a time in California as the Austrian
Vice-Consulate where he observed and wrote on eugenics practices in the
United States. His best known book, Die Rassenhygiene in den Vereinigten Staaten von Nordamerika (Racial Hygiene in the United States of America) described his observations in America.[2] His reports on American eugenicist activity influenced German and especially Berlin eugenicists up to the first World War. He served as a key connection between American and German eugenics activities. |
ゲイザ・フォン・ホフマン(1885-1921)[1]は、オーストリ
ア・ハンガリーの著名な優生学者であり、作家である。オーストリア副領事館員としてカリフォルニアに滞在し、アメリカでの優生学の実践を観察し、執筆し
た。 彼の最も有名な著書『Die Rassenhygiene in den Vereinigten Staaten von Nordamerika (Racial Hygiene in the United States of America)』は、アメリカでの観察について記したものである[2]。 アメリカの優生主義者の活動に関する彼の報告は、第一次世界大戦に至るまでドイツ、特にベルリンの優生主義者に影響を与えた。彼は、アメリカとドイツの優 生学の活動をつなぐ重要な役割を果たした。 |
Views on eugenics He shared his views with Germans and Hungarians “that eugenic policies should improve the racial qualities of the nation”.[3] He was predominantly concerned with improving the biological quality of the population.[4] Published in 1913, Racial Hygiene in the United States in America discussed the similarities of eugenics theories such as negative and positive eugenics and so-called practical social policies like sterilization and immigration. He endorsed “negative” eugenic policies on the practical level, while simultaneously emphasizing their theoretical value.[5] Negative eugenics programs included any activities that discourage or stop the reproduction or continuation of certain peoples deemed inferior. It could also include programs that simply limit certain people to the state. These programs would include sterilization, immigration bans, separate institutions for different groups, marriage restrictions and more. The people typically picked for negative eugenics were placed in racialized groups or somehow physically or mentally deemed "unfit". Positive eugenics entailed any programs that encourage reproduction, success or admittance into the state of certain groups considered superior. These programs could include restricting abortions, providing financial aid for additional children and more. According to his book, he viewed marriage limits, immigration laws, and forced sterilization as the best ways to practice eugenics as he observed it in the United States. They were all negative, which was the main criticism about both his work and United States' practice of eugenics.[5] His book Krieg und Rassenhygiene (War and Racial Hygiene) published in 1916 demonstrated his view of war as ultimately destructive to the "hereditary strength among European nations." [6] According to Hoffman, the best young men, representing the strength of the European nations at war, either died or were injured in other lands which hurt the genetic strength of the population. This observation came after the outbreak of World War I, which resulted in catastrophic loss of life. |
優生学に対する考え方 彼はドイツ人やハンガリー人と「優生政策は国家の人種的資質を向上させるべきである」という見解を共有していた[3]。 彼は人口の生物学的な質を向上させることに主に関心を寄せていた[4]。 1913年に出版された『アメリカにおける人種衛生学』は、否定的優生学や積極的優生学といった優生学の理論と、不妊手術や移民といったいわゆる実践的な 社会政策の類似性を論じたものである。彼は、現実的なレベルでは「負の」優生学的政策を支持し、同時にその理論的価値を強調した[5]。負の優生学プログ ラムは、劣等とみなされる特定の民族の繁殖や継続を阻止・抑制するあらゆる活動を含んでいた。また、単に特定の人々を国家的に制限するプログラムも含める ことができた。これらのプログラムには、不妊手術、移民の禁止、異なる集団のための別々の施設、結婚の制限などが含まれることになる。負の優生学で一般的 に選ばれるのは、人種的な集団に入れられたり、肉体的、精神的に「不適格」とみなされた人たちである。積極的優生学は、優秀と見なされる特定の集団の繁 殖、成功、国家への入学を奨励するあらゆるプログラムを含んでいた。このようなプログラムには、中絶の制限、子供を増やすための経済的援助などができる。 著書によると、彼は結婚制限、移民法、強制不妊手術などを、アメリカで観察した優生学を実践する最良の方法とみなしている。それらはすべて否定的であり、 それが彼の仕事とアメリカ合衆国の優生学の実践の両方に対する主な批判であった[5]。 1916年に出版された彼の著書Krieg und Rassenhygiene (War and Racial Hygiene)は、「ヨーロッパ諸国間の遺伝的強度」に対して最終的に破壊的であるという戦争に対する彼の見解を示していた[6]。[6] ホフマンによれば、戦争中のヨーロッパ諸国の強さを代表するような優秀な若者は、他の土地で死ぬか負傷するかして、国民の遺伝的強さを傷つけていた。この 観察は、壊滅的な人命損失をもたらした第一次世界大戦の勃発後に行われた。 |
Austro-Hungarian influence Geza von Hoffmann dominated the external group of eugenics in Eastern Europe. He and other members of the external group looked outside of Eastern Europe for influence on eugenics instead of relying on their own nations. His work, along with the work of other notable eugenicists in the Eugenic Society in Hungary, made that country between 1910 and 1918 the “vanguard of eugenic thinking in Europe." He compared and combined eugenics ideas in both Germany and United States and theorized about applying the combined concepts to Hungary society.[7] In his article titled "Eugenics in the Central Empires since 1914", he compared various eugenics societies and their different activities. He compared the German Society for Racial Hygiene, the German Society for Racial Hygiene in Munich, the International Society for Racial Hygiene, the Austrian Society for the Study of the Science of Population, the Czech Society for Eugenics, the Hungarian Society for Racial Hygiene and Population Policy.[8] Hoffmann further developed the concept of eugenics in Austria-Hungary and later internationally. He believed other eugenicists like István Apáthy and Madzsar were too focused on the "social and political" aspects of eugenics.[9] He believed eugenics study needed to look at and understand the biological aspect of the practice. He argued that the "biological perspective" was the most important aspect of understanding eugenics and racial hygiene.[9] |
オーストリア・ハンガリーの影響 ゲーザ・フォン・ホフマンは、東ヨーロッパにおける優生学の外郭団体を支配していた。彼と外部グループの他のメンバーは、優生学の影響を自国に頼るのでは なく、東欧の外に求めていた。彼の研究は、ハンガリーの優生学協会における他の著名な優生学者たちの研究とともに、1910年から1918年の間に同国を 「ヨーロッパにおける優生学思想の前衛」としたのである。彼はドイツとアメリカ両国の優生学思想を比較・結合し、その結合した概念をハンガリー社会に適用 することを理論化した[7]。 1914年以降の中央帝国における優生学」と題された論文では、さまざまな優生学協会とその活動の違いを比較している。彼はドイツの人種衛生協会、ミュン ヘンのドイツ人種衛生協会、国際人種衛生協会、オーストリアの人口科学研究協会、チェコの優生学協会、ハンガリーの人種衛生・人口政策協会を比較した [8]。 ホフマンはオーストリア・ハンガリーで優生学の概念をさらに発展させ、後に国際的にも発展させた。彼は、イシュトバーン・アパーシやマーツァーといった他 の優生学者が優生学の「社会的・政治的」側面に焦点を当てすぎていると考え、優生学研究には生物学的側面に目を向け、理解することが必要であると考えてい た[9]。彼は「生物学的視点」こそが優生学や人種衛生を理解する上で最も重要な側面であると主張していた[9]。 |
German connections Hoffman was among a group of Central and Southeast European eugenicists educated in Germany and Austria.[10] Despite being an Austro-Hungarian diplomat he "had strong connections with German racial hygiene."[9][10] Before the 1920s, Hofmann was the strongest connection between German and American eugenicists. World War I made it more difficult to keep up that contact.[11] However, despite the loss in contact, he continued to influence German eugenic practices significantly with his observations on American eugenic practices. |
ドイツとのつながり ホフマンはドイツやオーストリアで教育を受けた中央・東南ヨーロッパの優生学者たちのグループの中にいた[10]。 オーストリア・ハンガリーの外交官でありながら、「ドイツの人種衛生と強いつながりがあった」とされる[9][10]。 1920年代以前は、ホフマンはドイツとアメリカの優生学者を最も強く結びつけていた。しかし、第一次世界大戦により、その連絡を取り続けることが難しく なった[11]にもかかわらず、彼はアメリカの優生学的実践に対する観察により、ドイツの優生学的実践に大きな影響を与え続けた。 |
American observations Hoffmann was a rare European observer of eugenics in the early 1900s, and he offered a comprehensive research of eugenic legislation in United States.[5] He lived for several years in California as the Austrian vice-consulate. He kept his German colleagues, especially his Berlin colleagues, and even the German public, informed about the development of racial eugenics in United States.[2] In 1913, his book Die Rassenhygiene in den Vereinigten Staaten von Nordamerika (Racial Hygiene in the United States of America) was used as a standard work of the early American eugenics movement.[2] It outlined the scientific basis of eugenics. He explained the widespread acceptance of eugenic principles in United States. He argued that the ideas of Galton, Mendel and Darwin, “theories of evolution and decay, importance of heredity, and the possibility of race improvement” were becoming a part of American science and social life.[2] He described how even the American Presidents supported some forms of eugenics. He quoted Woodrow Wilson's presidential address where President Wilson acknowledges “that the whole nation has awakened to and recognizes the extraordinary importance of the science of human heredity, as well as its application to the ennoblement of the human family."[2] He quoted another President, Theodore Roosevelt, who used Edward A. Ross's phrase “race suicide" as his own.[2] Perhaps most importantly to German eugenicists, he described how American federal and state agencies were lending structure and financial support to eugenic research.[2] He outlined American marriage restrictions of “feebleminded” persons and he included information on the thirty-two states that forbid marriage and sexual relations between blacks and whites.[2] He discussed the first eugenic sterilization performed in the United States in Indiana in 1899.[12] According to Hoffmann, it was performed with no legal basis.[12] In 1907 the doctor in charge of the procedure asked the Indiana legislature to create laws permitting sterilization of mentally handicapped persons.[12] He documented the many states that followed suit in passing sterilization laws.[12] 1909 California and Connecticut 1911 Nevada, Iowa, and New Jersey 1912 New York 1913 Kansas, Michigan, North Dakota, Oregon[12] In his final chapter of the book, Hoffman addressed the fact that American eugenics is based on the concept of Charles Woodruff (American Eugenicist) that northwest Europeans are “our best citizens."[12] In 1910, he reported in the Journal of the International Society for Racial Hygiene, (Archiv für Rassen- und Gesellschaft) on a proposal by the American Genetic Association led by Harry H. Laughlin which stated that the “lowest 10 percent of American population be sterilized”.[11] However, he became less in favor of United States eugenic goals over time. He claimed that “rash actions, the lack of a powerful bureaucratic system, and the peculiarity of the American Constitution were partially responsible for getting sterilization laws passed, but also contributed to their poor enforcement”.[11] |
アメリカでの観察 ホフマンは、1900年代初頭のヨーロッパにおける優生学の稀有な観察者であり、アメリカにおける優生学関連法案の包括的な研究を行った[5]。彼は、 オーストリア副領事館としてカリフォルニアに数年間滞在した。彼はドイツの同僚、特にベルリンの同僚、そしてドイツ国民にさえもアメリカ合衆国における人 種優生学の発展について情報を提供し続けた[2]。 1913年、彼の著書『Die Rassenhygiene in den Vereinigten Staaten von Nordamerika(アメリカ合衆国の人種衛生)』は、初期のアメリカ優生学運動の標準書として使用された[2]。 この本は優生学の科学的根拠を概説したものである。彼は、優生学の原理がアメリカ合衆国で広く受け入れられていることを説明しました。彼は、ガルトン、メ ンデル、ダーウィンの考え、「進化と衰退の理論、遺伝の重要性、人種改良の可能性」がアメリカの科学と社会生活の一部になりつつあると論じた[2]。 彼は、アメリカの大統領たちでさえ優生学のある形態を支持していることを説明した。彼はウッドロウ・ウィルソンの大統領演説を引用し、ウィルソン大統領が 「全国民が人間遺伝の科学の並外れた重要性に目覚め、それを認識し、また人間家族の高貴化への応用を認めている」と述べている[2]。 彼はエドワード A. ロスの「人種の自殺」という言葉を自分自身のものとして使用したセオドア・ルーズベルトという別の大統領を引用した[2]。 おそらくドイツの優生学者にもっとも重要だったことは、アメリカの連邦政府や州の機関がいかに優生学の研究に対し組織や財政的支援をしていたかということ であった。 彼は、アメリカの「心の弱い人」の結婚制限について概説し、黒人と白人の結婚や性的関係を禁止している32の州についての情報を含んでいた[2]。 彼は、1899年にインディアナ州で行われたアメリカ初の優生学的不妊手術について述べている[12]。 [ホフマンによると、それは法的根拠なく行われた[12]。1907年、その手術を担当した医師が、インディアナ州の議会に、精神障害者の不妊手術を許可 する法律を作るよう要請した[12]。 彼は、それに続いて不妊手術法を可決した多くの州を記録した[12]。 1909年 カリフォルニア州、コネティカット州 1911年 ネバダ州、アイオワ州、ニュージャージー州 1912年 ニューヨーク州 1913年 カンザス、ミシガン、ノースダコタ、オレゴン[12]。 ホフマンは、この本の最終章で、アメリカの優生学が、北西ヨーロッパ人が「我々の最良の市民」であるというチャールズ・ウッドラフ(アメリカの優生学者)の概念に基づいていることを取り上げている[12]。 1910年、彼は国際人種衛生学会誌(Archiv für Rassen- und Gesellschaft)でハリー・H・ラフリン率いるアメリカ遺伝子学会の提案で「アメリカの人口の最低10パーセントを不妊化する」としたことを報告している[11]。 しかし、彼は時間の経過とともにアメリカ合衆国の優生学的目標に賛成しなくなった。彼は「軽率な行動、強力な官僚システムの欠如、アメリカ憲法の特殊性は、不妊手術法を成立させることに部分的に責任があったが、その不十分な施行にも貢献した」と主張している[11]。 |
Influence in Germany Hoffmann's work helped shape German's view of the United States. It revealed the importance of eugenics in United States to German eugenicists. German eugenicists often referred to his work in addition to the work of Harry Laughlin.[13] In part because of Hoffmann's work, the United States was considered by German eugenicists to be the "first country to enforce comprehensive eugenics legislation."[13] German eugenicists also believed that racial conflicts in the United States were what pushed such a systemized eugenics movement. In addition, because of Hoffmann's work, the United States was also looked down upon by German eugenicists for "lack of enforcement."[13] Hoffmann's assumed a pivotal historical significance for the eugenics movement in Germany. His connection reveals the importance of American eugenics to Germans before World War I and shows how American and German histories are connected. |
ドイツでの影響力 ホフマンの研究は、ドイツ人のアメリカに対する見方を形成するのに役立った。ドイツの優生学者にとって、アメリカにおける優生学の重要性が明らかになったのである。ドイツの優生学者たちは、ハリー・ラフリンの研究に加えて、しばしば彼の研究にも言及した[13]。 ホフマンの業績もあって、アメリカはドイツ人優生学者に「包括的な優生学の法律を施行した最初の国」と考えられていた[13]。またドイツ人優生学者は、 アメリカにおける人種間の対立が、このように体系的な優生学運動を推進させたと信じていた。さらに、ホフマンの活動により、アメリカはドイツの優生学者た ちから「施行されていない」と見下されるようにもなった[13]。 ホフマンは、ドイツにおける優生学運動にとって極めて重要な歴史的意義を持つ存在であった。このように、ホフマンとの関わりは、第一次世界大戦前のドイツ人にとってのアメリカの優生学の重要性を明らかにし、アメリカとドイツの歴史がいかに結びついているかを示している。 |
Recognition General Hoffmann was acknowledged as an expert in Germany and America on eugenics. [14] He “contributed to European and American debates on racial hygiene, eugenics and sterilization.”[3] His books and articles were published in both Hungary and abroad.[3] He first propagated his eugenics views in Hungary and then to the broader audience in the rest of Europe and North America.[3] Germany Hoffmann was praised for providing insight into eugenicist activities, structures, and attitudes in the United States.[12] He was however, criticized by Fritz Lenz who argued that Americans had a better negative eugenics operation but not enough positive eugenics.[12] Lenz believed American leaders were not pushing American women to have enough children. Lenz said it was a problem of “extreme dominance of the ladies."[12] Essentially, according to Lenz, American was doing enough to stop inferior reproduction but needed to encourage superior reproduction. Lenz also believed that women in America had too much choice about reproduction.[12] United States Hoffmann's work was respected in the United States in some circles as evidenced by the review of his book in the Bulletin of the American Academy of Medicine.[15] His book Die Rassenhygiene in den Vereinigten Staaten von Nordamerika (Racial Hygiene in United States) first published in 1913 was reviewed in the 14th Volume in 1913.[15] The bulletin reported that, while in United States as Vice-Counsel of Austria-Hungary, he gathered significant material for his book.[15] The book, according to the bulletin, is a good examination of the United States eugenics activities from chapter one's foundation of eugenics, chapter two's spread of eugenics in the America, chapter three's "marriage regulations with eugenics purpose", chapter four's sterilization of the degenerate and chapter five's selection of the immigrant.[15] The bulletin especially gave credit to the appendix that included marriage laws, sterilization laws, immigration laws, an "admirable bibliography comprising 927 numbers," and index of authors. According to the bulletin, there was "no other work which gives a more complete or concise statement of the progress of eugenics in the United States and every student of the subject should have access to the volume."[15] |
認知あるいは評価 一般 ホフマンはドイツとアメリカにおいて優生学の専門家として認められていた[14]。[彼の著書や論文はハンガリー国内外で出版された[3]。 彼はまずハンガリーで優生学の見解を広め、その後ヨーロッパや北米の他の地域のより広い聴衆に広めた[3]。 ドイツ ホフマンは、アメリカにおける優生学主義者の活動、構造、態度についての洞察を提供したことで賞賛された[12]。しかし、フリッツ・レンツは、アメリカ 人は負の優生学の活動は優れているが正の優生学は十分ではないと主張し、批判した[12] レンツは、アメリカの指導者がアメリカの女性に十分に子供を作るように促していなかったと信じていた。レンツはそれが「女性の極端な支配」の問題であると 述べている[12]。本質的に、レンツによれば、アメリカは劣った生殖を止めるには十分であったが、優れた生殖を奨励する必要があったのである。またレン ツは、アメリカの女性は生殖についてあまりにも多くの選択肢を持っていると考えていた[12]。 アメリカ 1913年に出版された『Die Rassenhygiene in den Vereinigten Staaten von Nordamerika(アメリカにおける人種衛生)』は、1913年の第14巻でレビューされている[15]。 同誌は、彼がオーストリア=ハンガリーの副顧問としてアメリカにいる間、自分の本のためにかなりの資料を集めていたと報告している[15]。 会報によれば、本書は、第1章の優生学の基礎、第2章のアメリカにおける優生学の普及、第3章の「優生学目的の結婚規則」、第4章の退廃者の不妊化、第5 章の移民の選別から、アメリカにおける優生学の活動をよく検討している[15]。会報は特に、結婚法、不妊化法、移民法、「927件からなる見事な参考文 献」と著者索引を含む付録に評価を与えている[16]。会報によれば、「アメリカ合衆国における優生学の進歩について、これほど完全かつ簡潔な記述を与え る著作は他になく、このテーマを学ぶ者はみなこの巻にアクセスすべき」[15]であった。 |
Works Die Rassenhygiene in den Vereinigten Staaten von Nordamerika (Racial Hygiene in the United States of America) 1913[2] “Eugenics in the Central Empires since 1914” [8] “Eugenic and Works of a General Character” with other authors [8] “Genealogy” [8] “Immigration and Emigration as Related to Racial Changes” [8] Krieg und Rassenhygiene (War and Racial Hygiene) 1916 [6] “Negative Eugenics, Sterilization, Segregation, etc.” [8] |
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https://en.wikipedia.org/wiki/Geza_von_Hoffmann |
https://www.deepl.com/ja/translator |
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