ロスロップ・ストッダード
Lothrop Stoddard, 1883-1950
セオドア・ロスロップ・ストッダード(Theodore Lothrop Stoddard、1883年6月29日 - 1950年5月1日)は、アメリカの歴史家、ジャーナリスト、政治学者、陰謀論者、白人至上主義者、白人民族主義者である。優生学と科学的人種主義を提唱 し、『白人至上主義に対する有色人種の上昇気流』(1920年)を含むいくつかの著書を書いた。彼は、異種族混血禁止法によって守られるべきと考える人種 的ヒエラルキーを提唱した。ストッダードの著書は、かつてアメリカ国内外に広く読まれた。
Theodore Lothrop Stoddard
(June 29, 1883 – May 1, 1950) was an American historian, journalist,
political scientist, conspiracy theorist, white supremacist, and white
nationalist. Stoddard wrote several books which advocated eugenics and
scientific racism, including The Rising Tide of Color Against White
World-Supremacy (1920). He advocated a racial hierarchy which he
believed needed to be preserved through anti-miscegenation laws.
Stoddard's books were once widely read both inside and outside the
United States. He was a member of the Ku Klux Klan, where his books were recommended reading.[1][2][3][4] He was also a member of the American Eugenics Society[5] as well as a founding member (along with Margaret Sanger) and board member of the American Birth Control League.[6] Stoddard's work influenced the Nazi government of Germany. His book The Revolt Against Civilization: The Menace of the Under-man (1922) introduced the term Untermensch (the German translation of Under-man) into Nazi conceptions of race. As a journalist he spent time in Germany during the first months of World War II, where he interviewed several prominent Nazi officials. After the end of the war, Stoddard's writing faded from popularity. |
セ
オドア・ロスロップ・ストッダード(Theodore Lothrop Stoddard、1883年6月29日 -
1950年5月1日)は、アメリカの歴史家、ジャーナリスト、政治学者、陰謀論者、白人至上主義者、白人民族主義者である。優生学と科学的人種主義を提唱
し、『白人至上主義に対する有色人種の上昇気流』(1920年)を含むいくつかの著書を書いた。彼は、異種族混血禁止法によって守られるべきと考える人種
的ヒエラルキーを提唱した。ストッダードの著書は、かつてアメリカ国内外に広く読まれた。 彼はクー・クラックス・クランのメンバーであり、彼の著書は推薦図書となっていた[1][2][3][4]。 彼はまたアメリカ優生学協会[5]のメンバーであり、アメリカ出生コントロール連盟の創設メンバー(マーガレット・サンガーとともに)、理事であった[6]。 ストッダードの研究は、ドイツのナチス政権に影響を与えた。彼の著書『文明に対する反乱』。The Menace of the Under-man (1922) は、Untermensch(ドイツ語ではUnder-man)という言葉をナチスの人種に関する概念に導入した。第二次世界大戦の初期には、ジャーナリ ストとしてドイツに滞在し、ナチスの高官たちにインタビューした。終戦後、ストッダードの著作は人気を失った。 |
Stoddard
was born in Brookline, Massachusetts, the son of John Lawson Stoddard,
a prominent writer and lecturer, and his wife Mary H. Stoddard.[7] He
attended Harvard College, graduating magna cum laude in 1905, and
studied law at Boston University until 1908. Stoddard received a Ph.D.
in History from Harvard University in 1914.[8] |
ス
トッダードは、作家・講演者として著名なジョン・ローソン・ストッダードとその妻メアリー・H・ストッダードの子として、マサチューセッツ州ブルックライ
ンに生まれた。ハーバード大学では1905年に優秀な成績で卒業し、1908年までボストン大学で法学を学んだ。1914年ハーバード大学で歴史学の博士
号を取得した。 |
Stoddard
authored many books, most of them related to race and civilization. He
wrote primarily on the alleged dangers posed by "colored" peoples to
white civilization. Many of his books and articles were racialist and
described what he saw as the peril of nonwhite immigration. He develops
this theme in The Rising Tide of Color Against White World-Supremacy
originally published in 1920[10][11] with an introduction by Madison
Grant.[12] He presents a view of the world situation pertaining to race
and focusing concern on the coming population explosion among the
non-white peoples of the world and the way in which "white
world-supremacy" was being lessened in the wake of World War I and the
collapse of colonialism.[page needed] In the book, Stoddard blamed the
ethnocentrism of the German "Teutonic imperialists" for the outbreak of
World War I.[13] Stoddard argued that race and heredity were the guiding factors of history and civilization and that the elimination or absorption of the "white" race by "colored" races would result in the destruction of Western civilization. Like Madison Grant in The Passing of the Great Race, Stoddard divided the white race into three main divisions: Nordic, Alpine, and Mediterranean. He considered all three to be of good stock and far above the quality of the colored races but argued that the Nordic was the greatest of the three and needed to be preserved by way of eugenics. He considered most Jews to be racially "Asiatic" and argued for restricting Jewish immigration because he considered them a threat to Nordic racial purity in the US. He warned that US was being "invaded by hordes of immigrant Alpines and Mediterraneans, not to mention Asiatic elements like Levantines and Jews."[14][15][16] Stoddard's racist beliefs were especially hostile to black people. He claimed that they were fundamentally different from other groups, they had no civilizations of their own, and had contributed nothing to the world. Stoddard opposed miscegenation, and said that "crossings with the negro are uniformly fatal".[1] During a 1921 speech in Birmingham, Alabama, President Warren G. Harding praised the book.[12] In The Revolt Against Civilization (1922), Stoddard put forward the theory that civilization places a growing burden on individuals, which leads to a growing underclass of individuals who cannot keep up and a "ground-swell of revolt".[17] Stoddard advocated immigration restriction and birth control legislation to reduce the numbers of the underclass and promoted the reproduction of members of the middle and upper classes. Stoddard was one of several eugenicists who sat on the board of the American Birth Control League.[18] The Nazi Party's chief racial theorist Alfred Rosenberg appropriated the racial term Untermensch from the German version of Stoddard's 1922 book The Revolt Against Civilization: The Menace of the Under-man. The German title was Der Kulturumsturz: Die Drohung des Untermenschen (1925).[19] |
ストッダー
ドは多くの著書を残したが、そのほとんどが人種と文明に関するものであった。彼は主に、「有色人種」が白人文明に対してもたらす危険性について書いた。彼
の著書や論文の多くは人種主義的なものであり、非白人移民の危険性について述べている。彼はこのテーマを1920年に出版された『The Rising
Tide of Color Against White
World-Supremacy』[10][11]でマディソン・グラントによる紹介とともに展開しています。 [12]
彼は人種に関連する世界情勢の見解を示し、世界の非白人民族の間で来る人口爆発と第一次世界大戦と植民地主義の崩壊の結果として「白人世界至上主義」が弱
められる方法に関心を向けていた[要ページ]。
この本の中でストッダードはドイツの「チュートン帝国主義者」の民族中心主義を第一次世界大戦勃発の原因として非難している[13]。 ストッダードは人種と遺伝が歴史と文明の指導的要因であり、「有色人種」による「白人」人種の排除または吸収は西洋文明の破壊をもたらすと主張した。ス トッダードは、『偉大なる人種の通過』のマディソン・グラントと同様に、白色人種を大きく3つに分けた。北欧系、アルプス系、地中海系である。彼は、この 3つの人種はいずれも優秀であり、有色人種の質よりはるかに優れていると考えたが、北欧系が3つの人種の中で最も優れており、優生学によって保存される必 要があると主張した。彼はほとんどのユダヤ人を人種的に「アジア人」であると考え、アメリカにおける北方人種の純度を脅かすものとして、ユダヤ人の移民を 制限するよう主張した。彼はアメリカが「レヴァン人やユダヤ人のようなアジア的要素は言うまでもなく、アルプス人や地中海人の移民の大群によって侵略され ている」と警告していた[14][15][16] ストッダードの人種差別的信念は特に黒人に敵対的であった。彼は、黒人は他の集団とは根本的に異なり、独自の文明を持たず、世界に何も貢献していないと主 張した。ストッダードは混血に反対し、「黒人との交わりは一様に致命的である」と述べた[1]。 1921年にアラバマ州バーミングハムで行われた演説で、ウォーレン・G・ハーディング大統領はこの本を賞賛している[12]。 ストッダードは『文明への反乱』(1922年)で、文明が個人への負担を増大させ、それが追いつかない下層階級の増大と「反乱の地鳴り」をもたらすという 理論を提唱した[17]。ストッダードは下層階級の数を減らすために移民制限と出生制限法を主張し、中流と上流のメンバーの繁殖を促進させることを主張し た[18]。ストッダードはアメリカ産児制限連盟の理事を務めた数名の優生主義者の一人であった[18]。 ナチス党の人種論者アルフレッド・ローゼンベルクは、ストッダードの1922年の著書『文明に対する反乱』のドイツ語版からウンターメンシュという人種用 語を流用している。ドイツ語のタイトルは『Der Kultur』。ドイツ語のタイトルは『Der Kulturumsturz: Die Drohung des Untermenschen』(1925年)である[19]。 |
Debate with W.E.B. Du Bois In 1929, Stoddard debated African American historian W.E.B. Du Bois on white supremacy and its assertion of the natural inferiority of colored races.[20][21] The debate, organized by the Chicago Forum Council, was billed as "One of the greatest debates ever held".[12] Du Bois argued in the affirmative to the question "Shall the Negro be encouraged to seek cultural equality? Has the Negro the same intellectual possibilities as other races?"[22] Du Bois knew the racism would be unintentionally funny onstage; as he wrote to Moore, Senator James Thomas Heflin "would be a scream" in a debate. "Du Bois let the overconfident and bombastic Stoddard walk into a comic moment, which Stoddard then made even funnier by not getting the joke". The transcript records Stoddard saying: "'The more enlightened men of southern white America ... are doing their best to see that separation shall not mean discrimination; that if the Negroes have separate schools, they shall be good schools; that if they have separate train accommodations, they shall have good accommodations.' [laughter]." Du Bois, in responding to Stoddard, said the reason for the audience laughter was that he had never journeyed under Jim Crow restrictions. "We have," Du Bois told him and the mixed audience.[12] This moment was captured in The Chicago Defender's headline: "DuBois Shatters Stoddard’s Cultural Theories in Debate; Thousands Jam Hall ... Cheered As He Proves Race Equality." The Afro-American reported: "5,000 Cheer W.E.B. DuBois, Laugh at Lothrop Stoddard."[12] |
W.E.B.デュボイスとの討論会 1929年、ストッダードはアフリカ系アメリカ人の歴史家W.E.B.デュボイスと白人至上主義と有色人種の自然的劣等性の主張について討論している [20][21]。シカゴフォーラム評議会が主催したこの討論会は「これまでに行われた最も素晴らしい討論会の1つ」として話題になった[12] デュボイスは「黒人には文化の平等を求めて奨励すべきでしょうか」という質問に対して肯定的に主張している[23][24]。デュボイスは、人種差別が舞 台上で意図せず笑いを誘うことを知っていた。「デュボイスは、自信過剰で大げさなストッダードに、滑稽な瞬間を歩かせ、ストッダードは冗談が通じないこと でさらに滑稽なものにしたのだ」。 記録には、ストッダードがこう言ったことが記されている。「南部白人の賢明な人々は......分離が差別を意味しないことを確認するために、最善を尽くしています。[笑)」。 デュボイスはストッダードに応えて、聴衆の笑いの原因は、ジム・クロウの制約の下で旅をしたことがないからだと述べた。「私たちはそうだ」とデュボイスは彼と混成の聴衆に語った[12]。 この瞬間は、『シカゴ・ディフェンダー』紙の見出しに収められた。「デュボイスは討論でストッダードの文化論を打ち砕き、数千人がホールに詰めかけた。彼 が人種平等を証明すると歓声が上がった"。Afro-American』紙が報じた。「5,000人がW.E.B.デュボイスを応援し、ロスロップ・ス トッダードを笑い飛ばす」[12]と報じている。 |
Reports from Nazi Germany Between 1939 and 1940, Stoddard spent four months as a journalist for the North American Newspaper Alliance in Nazi Germany. He received preferential treatment from Nazi officials compared to other journalists. An example was the Reich Ministry of Public Enlightenment and Propaganda's insisting that NBC's Max Jordan and CBS's William Shirer use Stoddard to interview the captain of the Bremen.[23][24] Stoddard wrote a memoir, Into the Darkness: Nazi Germany Today (1940), about his experiences in Germany. Among other events, the book describes interviews with such figures as Heinrich Himmler, Robert Ley and Fritz Sauckel, as well as a brief meeting with Hitler himself.[23] Stoddard visited the Hereditary Health Court in Charlottenburg, an appeals court that decided whether Germans would be sterilized. After having observed several dysgenics trials at the court, Stoddard stated that the eugenics legislation was "being administered with strict regard for its provisions and that, if anything, judgments were almost too conservative" and that the law was "weeding out the worst strains in the Germanic stock in a scientific and truly humanitarian way."[23][25] |
ナチス・ドイツからの報告 1939年から1940年にかけて、ストッダードは北米新聞同盟の記者としてナチス・ドイツに4ヵ月間滞在した。ストッダードは、他のジャーナリストと比 べて、ナチス当局から優遇されることがあった。例えば、帝国啓蒙宣伝省がNBCのマックス・ジョーダンやCBSのウィリアム・シラーにブレーメン号の艦長 へのインタビューにストッダードを使うよう主張したことである[23][24]。 ストッダードは回顧録『Into the Darkness』を書いている。Into the Darkness: Nazi Germany Today (1940)』を書き、ドイツでの体験を綴っている。その中で、ハインリッヒ・ヒムラー、ロバート・ライ、フリッツ・ザウケルといった人物とのインタ ビューや、ヒトラー自身との短い面会が描かれている[23]。ストッダードは、ドイツ人が不妊手術を受けるかどうかを決める控訴審であるシャルトテンブル クの遺伝性健康裁判所を訪問した。裁判所でいくつかの異人種間裁判を傍聴した後、ストッダードは優生学法が「その規定を厳格に守って運営されており、どち らかといえば判決はほとんど保守的すぎる」と述べ、「科学的かつ真に人道的な方法でゲルマン民族の中の最悪の系統を淘汰している」と述べている[23] [25]。 |
Postwar After World War II, Stoddard's theories were deemed too closely aligned with those of the Nazis and so he suffered a large drop in popularity.[26] His death from cancer in 1950 went almost entirely unreported despite his previously broad readership and influence.[27] |
戦後 第二次世界大戦後、ストッダードの理論はナチスの理論にあまりにも近いとされ、人気が大きく低下した[26]。 1950年に癌で死亡したが、それまで幅広い読者と影響力を持っていたにもかかわらず、ほとんど報道されることはなかった[27]。 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Lothrop_Stoddard |
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Stoddard's analysis
divided world politics and situations into "white," "yellow," "black,"
"Amerindian," and "brown" peoples and their interactions. Lothrop
Stoddard - The Rising Tide of Color Against White World-Supremacy (New
York: Charles Scribner's Sons, 1920)
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