ナンシー・フレイザー
Nancy Fraser, b.1947
☆ ナンシー・フレイザー(/ˈfreɪzər/、1947年5月20日生まれ)は、アメリカの哲学者、批判理論家、フェミニストであり、ニューヨーク市にあ るニュースクールで政治・社会科のヘンリー・A・ルイーズ・ローブ教授および哲学教授を務めている。アイデンティティ・ポリティクスに対する彼女の批判と 正義の概念に関する哲学的業績で広く知られているフレイザーは、 また、現代のリベラルフェミニズムとその社会正義問題への無関心に対する強硬な批判者でもある。[3][4] フレイザーは3か国4つの大学から名誉博士号を授与されており、アメリカ哲学協会から2010年のアルフレッド・シュッツ社会哲学賞を受賞している。 [5] 彼女は2017年から2018年の期間、アメリカ哲学協会東部支部の会長を務めた。
Nancy
Fraser (/ˈfreɪzər/; born May 20, 1947) is an American philosopher,
critical theorist, feminist, and the Henry A. and Louise Loeb Professor
of Political and Social Science and professor of philosophy at The New
School in New York City.[2] Widely known for her critique of identity
politics and her philosophical work on the concept of justice, Fraser
is also a staunch critic of contemporary liberal feminism and its
abandonment of social justice issues.[3][4] Fraser holds honorary
doctoral degrees from four universities in three countries, and won the
2010 Alfred Schutz Prize in Social Philosophy from the American
Philosophical Association.[5] She was President of the American
Philosophical Association Eastern Division for the 2017–2018 term. |
ナ
ンシー・フレイザー(/ˈfreɪzər/、1947年5月20日生まれ)は、アメリカの哲学者、批判理論家、フェミニストであり、ニューヨーク市にある
ニュースクールで政治・社会科のヘンリー・A・ルイーズ・ローブ教授および哲学教授を務めている。アイデンティティ・ポリティクスに対する彼女の批判と正
義の概念に関する哲学的業績で広く知られているフレイザーは、
また、現代のリベラルフェミニズムとその社会正義問題への無関心に対する強硬な批判者でもある。[3][4]
フレイザーは3か国4つの大学から名誉博士号を授与されており、アメリカ哲学協会から2010年のアルフレッド・シュッツ社会哲学賞を受賞している。
[5] 彼女は2017年から2018年の期間、アメリカ哲学協会東部支部の会長を務めた。 |
Early life and education Fraser came from a mixed second generation immigrant family, with a Jewish father and a mother of Irish Catholic and Jewish heritage. Her father's parents were Eastern European immigrants of primarily Lithuanian and Polish descent. Her maternal grandmother's family was of Irish Catholic descent. Her grandmother's father was a Jewish peddler. She describes her parents as "Jewish and very Jewish-identified", but not religious. She had a bat mitzvah and attended High Holiday services at synagogue.[6] She earned her bachelor's degree in philosophy at Bryn Mawr College in 1969, and a PhD in philosophy from the CUNY Graduate Center in 1980. |
幼少期と教育 フレイザーは、ユダヤ人の父とアイルランド系カトリックおよびユダヤ人の血筋を持つ母を持つ、移民2世の混血家庭に生まれた。父方の祖父母は主にリトアニ アとポーランドにルーツを持つ東欧からの移民であった。母方の祖母の家族はアイルランド系カトリックの家系であった。祖母の父親はユダヤ人の行商人であっ た。彼女は両親を「ユダヤ人で、ユダヤ人としてのアイデンティティを強く持っている」と表現しているが、宗教的ではない。彼女はバット・ミツヴァー (Bat mitzvah)を経験し、シナゴーグの祝祭日礼拝にも出席していた。[6] 彼女は1969年にブリン・マー大学で哲学の学士号を、1980年にCUNY大学院センターで哲学の博士号を取得した。 |
Career She taught in the philosophy department at Northwestern University for many years before moving to the New School in 1995. She has been a visiting professor at universities in Germany, France, Spain, and the Netherlands. In addition to her many publications and lectures, Fraser is a former co-editor of Constellations, an international journal of critical and democratic theory, where she remains an active member of the Editorial Council.[7][2] She has been invited to deliver the Tanner Lectures at Stanford University and the Spinoza Lectures at the University of Amsterdam.[8] In 2024, a job offer to give lectures at the University of Cologne was rescinded after it was discovered that Fraser had signed a letter "Philosophy for Palestine". Fraser called the decision to disinvite her "philosemitic McCarthyism".[9] |
経歴 彼女は1995年にニュースクールに移るまで、長年ノースウェスタン大学の哲学部で教鞭をとっていた。 ドイツ、フランス、スペイン、オランダの大学で客員教授を務めたこともある。 多数の出版や講演に加え、フレイザーは批判的民主主義理論の国際ジャーナル『Constellations』の元共同編集者であり、現在も編集委員会のメ ンバーとして活動している。[7][2] スタンフォード大学でのタナー・レクチャー スタンフォード大学でのタナー・レクチャー、アムステルダム大学でのスピノザ・レクチャーに招待されている。[8] 2024年、ケルン大学での講義のオファーが取り消されたのは、フレイザーが「パレスチナのための哲学」という書簡に署名していたことが判明したためであ る。フレイザーは、彼女を招待取り消しにした決定を「反ユダヤ主義的マッカーシズム」と呼んだ。[9] |
Research Fraser has written on a wide variety of issues, but she is primarily known for her work on the philosophical conceptions of justice and injustice. Fraser argues that justice can be understood in two separate but interrelated ways: distributive justice (in terms of a more equitable distribution of resources), and recognition justice (the recognition of difference between social identities and groups).[10] There are two corresponding forms of injustice: maldistribution and misrecognition.[8] Fraser argues that many social justice movements in the 1960s and 1970s argued for recognition on the basis of race, gender, sexuality, or ethnicity, and that the focus on correcting misrecognition eclipsed the importance of challenging the persistent problems of maldistribution.[11] In other words, Fraser asserts that too much of a focus on identity politics diverts attention from the deleterious effects of neoliberal capitalism and the growing wealth inequality that characterizes many societies.[12] In more recent work, Fraser goes even further in linking the narrow focus of identity politics with the widening gap between the rich and poor, particularly with regard to liberal feminism, which Fraser calls the "handmaiden" of capitalism.[3] Reflecting on Sheryl Sandberg's 2013 book Lean In, Fraser explained: For me, feminism is not simply a matter of getting a smattering of individual women into positions of power and privilege within existing social hierarchies. It is rather about overcoming those hierarchies. This requires challenging the structural sources of gender domination in capitalist society — above all, the institutionalized separation of two supposedly distinct kinds of activity: on the one hand, so-called "productive" labor, historically associated with men and remunerated by wages; on the other hand, "caring" activities, often historically unpaid and still performed mainly by women. In my view, this gendered, hierarchical division between "production" and "reproduction" is a defining structure of capitalist society and a deep source of the gender asymmetries hard-wired in it. There can be no "emancipation of women" so long as this structure remains intact.[4] In March 2022, she was amongst 151 international feminists signing Feminist Resistance Against War: A Manifesto, in solidarity with the Feminist Anti-War Resistance initiated by Russian feminists after the Russian invasion of Ukraine.[13] |
研究 フレイザーは幅広い問題について執筆しているが、主に正義と不正義の哲学的概念に関する研究で知られている。フレイザーは、正義は2つの別個の、しかし相 互に関連する方法で理解できると主張している。すなわち、分配的正義(より公平な資源分配の観点)と承認的正義(社会的アイデンティティとグループ間の差 異の承認)である。[10] 不正義には、不適切な分配と誤認の2つの対応する形態がある。[8] フレイザーは、1960年代と1970年代の多くの社会正義運動は、人種、性別、性的指向、または民族性に基づく承認を主張し、誤認の是正に焦点を当てる ことで、 不平等な分配という根強い問題に立ち向かうことの重要性を覆い隠してしまったと主張している。[11] つまり、フレイザーはアイデンティティ・ポリティクスに過度に焦点を当てることは、新自由主義資本主義の有害な影響や多くの社会を特徴づける富の不平等拡大から注意をそらすことになると主張している。[12] さらに最近の著作では、アイデンティティ・ポリティクスの狭い視点を、特にリベラル・フェミニズムに関して、貧富の差の拡大と関連付けるという主張をさらに推し進めている。リベラル・フェミニズムは資本主義の「手先」であるとフレイザーは呼んでいる。[3] シェリル・サンドバーグの2013年の著書『リーン・イン』について、フレイザーは次のように説明している。 私にとってフェミニズムとは、単に既存の社会階層の中で、ごく一部の女 性が権力や特権を手に入れることではない。むしろ、そうした階層を克服することである。そのためには、資本主義社会におけるジェンダー支配の構造的な原因 に立ち向かわなければならない。特に、歴史的に男性と結び付けられ賃金で報酬を得てきた「生産的」労働と、歴史的に無報酬であることが多く、今でも主に女 性によって行われている「ケア」活動という、本来は異なる2つの活動の制度化された分離である。私の考えでは、この「生産」と「再生産」の性別による上下 区分は、資本主義社会の定義づける構造であり、その中に組み込まれた性別による非対称性の深い原因である。この構造がそのまま残っている限り、「女性の解 放」はありえない。[4] 2022年3月、彼女は、ロシアによるウクライナ侵攻後にロシアのフェミニストたちが始めた「フェミニスト反戦抵抗」に連帯し、151人の国際的なフェミニストの一人として『フェミニストの戦争抵抗:マニフェスト』に署名した。[13] |
Books Fortunes of Feminism Fortunes of Feminism: From State-Managed Capitalism to Neoliberal Crisis is a collection of essays written from 1985 to 2010[14] that aims at dissecting the "drama in three acts" that according to the author is the thread of second-wave feminism.[15] Act one represents the moment when the feminist movement joined radical movements to transform society through uncovering gender injustice and capitalism's androcentrism, while act two, Fraser highlights with regret, is a switch from redistribution to recognition and difference and a shift to identity politics that risk to support neoliberalism through efforts to build a free-market society.[14][15] Foreseeing act three as a revival of the movement, Fraser argues for a reinvigorated feminist radicalism able to address the global economic crisis.[16] Feminism must be a force working in concert with other egalitarian movements in the struggle to bring the economy under democratic control, while building on the visionary potential of the earlier waves of women's liberation.[14][16] The work is considered an important contribution as it provides a clear frame to rethink issues related to labor, emancipation, identity, rights claims at the core of political demands of justice in the contemporary context of neoliberalism.[15] Although a necessary incorporation of political economy into contemporary feminist discourse,[17] Fraser's use of theoretical schemas has been criticized as dense and baffling at times—it is unclear, for example, why there are three types of needs discourses, four registers of dependency, or seven principles of gender justice. M. E. Mitchell, writer for Marx & Philosophy, writes "This [complexity] is, perhaps, owing to her propensity to avail herself of whatever terms best encapsulate processes of institutionalized oppression. Thinking thus, from the ground up, gives her work a complexity that at times compromises the systematic quality and coherence of her theoretical categories."[18] Unruly Practices Unruly Practices: Power, Discourse, and Gender in Contemporary Social Theory is a collection of essays written between 1980 and 1989.[19] The book examines the theories of power and source in Foucault, the politics of French deconstruction and Richard Rorty, the politics of gender in Habermas, and the politics of need interpretation in two concluding essays which delineate her own position within contemporary socialist-feminist critical theory.[20] Contemporaries such as Douglas Kellner have praised Fraser's writings as "seasoned with social hope"[20] and effectively synthesizing feminist commitment to political agency and social progress with several forms of modern and postmodern social skepticism. However, others have criticized her goal of providing "the sort of big diagnostic picture necessary to orient [the current] political practice" of socialist feminism[19] for being both too ambitious and ultimately too narrow. Patricia S. Mann, for example, summarizes the pitfalls of the text as follows: I wish Fraser had made more of an effort to call upon the resources of analytic philosophy. It is true that analytic philosophers look all the way back to Immanuel Kant and Jeremy Bentham for their paradigms of analytic philosophy. Unfazed because untouched by these notions of social constitution of individuals, or by the irrationalities of individual thought, philosophy offers an outmoded yet still seaworthy vessel for any seeking to ride out the storms of postmodern disillusionment with notions of agency and process. Had Fraser utilized the works of analytic political thinkers when she finally came to formulate her socialist-feminist theory of the welfare state she could have exploited the admittedly "thin" theories of political agency and political rights within political philosophy today.[21] |
書籍 フェミニズムの盛衰 フェミニズムの盛衰:国家管理資本主義から新自由主義の危機まで』は、1985年から2010年にかけて書かれたエッセイ集であり[14]、著者の主張に よると、第二波フェミニズムの糸口となった「3幕構成のドラマ」を分析することを目的としている。[15] 第1幕は、フェミニスト運動が急進的な運動と合流し、 ジェンダーの不公平や資本主義の男性中心主義を明らかにすることで社会を変革しようとする急進運動にフェミニズム運動が合流した瞬間を、第1幕は象徴して いる。一方、第2幕は、フレイザーが残念ながら強調しているように、再分配から承認と差異への転換であり、自由市場社会の構築を目指す努力を通じて新自由 主義を支援する危険性のあるアイデンティティ・ポリティクスへの転換である。[14][15] 第3幕を運動の復活と予見し、 運動の復活として、フレイザーは世界経済危機に対処できるフェミニズムの急進主義の再活性化を主張している。[16] フェミニズムは、経済を民主的に管理下に置くための闘いにおいて、他の平等主義運動と協調して働く力でなければならない。また、初期の女性解放運動の持つ 先見性のある可能性を基盤としつつ、[14][16] この仕事は、新自由主義が台頭する現代の文脈において、労働、解放、アイデンティティ、正義の政治的要求の核心にある権利主張に関する問題を再考するため の明確な枠組みを提供している点で、重要な貢献であると考えられている。[15] 政治経済を現代のフェミニストの議論に組み込むことは必要不可欠であるが、 、フレイザーの理論的スキーマの使用は時に難解で不可解であると批判されてきた。例えば、なぜニーズの言説が3種類あり、依存性のレヴェルが4つあり、 ジェンダー正義の原則が7つあるのかは不明である。マルクスと哲学』の執筆者であるM. E. ミッチェルは、「この複雑さは、おそらく制度化された抑圧のプロセスを最もよく要約する用語を何でも利用しようとする彼女の傾向によるものだろう。このよ うに考え、一から考え直すことで、彼女の作品は複雑さを増し、時には彼女の理論的カテゴリーの体系的質と一貫性を損なうこともある」と書いている。 [18] Unruly Practices Unruly Practices: Power, Discourse, and Gender in Contemporary Social Theory(『無秩序な実践:現代社会理論における権力、言説、ジェンダー』)は、1980年から1989年の間に書かれた論文集である。[19] この本では、フーコーにおける権力と源泉の理論、フランスの脱構築とリチャード・ローティの政治、ハーバーマスのジェンダーの政治、そして 2つの結論的な論文では、現代の社会主義フェミニズム批判理論における自身の立場を明らかにしている。[20] ダグラス・ケルナーなどの同時代人たちは、フレイザーの著作を「社会的な希望に満ちている」[20]と賞賛し、フェミニストの政治的行動力と社会進歩への 献身を、近代およびポストモダンの社会的な懐疑論のいくつかの形態と効果的に統合していると評価している。しかし、社会主義フェミニズムの「現在の政治的 実践」を方向付けるために必要な「大きな診断図」を提供するという彼女の目標は、野心的過ぎる上に、究極的には狭すぎるという批判もある。例えば、パトリ シア・S・マンは、このテキストの落とし穴を次のように要約している。 フレイザーは分析哲学の資源をもっと活用する努力をすべきだった。分析哲学の哲学者たちが、分析哲学のパラダイムとしてカントやベンサムにまで遡っている のは事実である。 しかし、個人の社会的構成や個人の思考の非合理性を考慮しない哲学は、ポストモダンの幻滅の嵐を乗り切ろうとする人々にとって、時代遅れではあるが、まだ 十分使える船である。もしフレイザーが、最終的に社会福祉国家の社会主義的フェミニスト理論を打ち立てる際に分析的政治思想家の著作を活用していたなら ば、今日の政治哲学における政治的行為主体や政治的権利に関する「薄っぺら」な理論をうまく利用することができたかもしれない。[21] |
Writings Books Fraser, Nancy (1989). Unruly practices: power, discourse, and gender in contemporary social theory. Minneapolis: University of Minnesota Press. ISBN 9780816617784. Fraser, Nancy (1997). Justice interruptus: critical reflections on the "postsocialist" condition. New York: Routledge. ISBN 9780415917940. Fraser, Nancy; Honneth, Axel (2003). Redistribution or recognition?: A political-philosophical exchange. London New York: Verso. ISBN 9781859844922. Fraser, Nancy (2009). Scales of justice: reimagining political space in a globalizing world. New York: Columbia University Press. ISBN 9780231519625. Fraser, Nancy (2013). Fortunes of feminism: from state-managed capitalism to neoliberal crisis. Brooklyn, New York: Verso Books. ISBN 9781844679850. Fraser, Nancy; et al. (July 8, 2014). Nash, Kate (ed.). Transnationalizing the Public Sphere. Cambridge, UK. ISBN 978-0-7456-5058-6. LCCN 2020275243. OCLC 815364610. OL 26861781M. Fraser, Nancy; Boltanski, Luc; Corcuff, Philippe (2014). Domination et émancipation, pour un renouveau de la critique sociale (in French). Lyon: Presses Universitaires de Lyon. ISBN 9782729708863. Arruzza, Cinzia; Bhattacharya, Tithi; Fraser, Nancy (2019). Feminism for the 99%: A Manifesto. Verso. ISBN 9781788734424. Fraser, Nancy (2019). The Old is Dying and the New Cannot be Born. Verso Books. ISBN 9781788732727. Fraser, Nancy (2022). Cannibal Capitalism. Verso Books. ISBN 9781839761232. Edited books and select contributions to edited volumes Fraser, Nancy; Bartky, Sandra Lee (1992). Revaluing French feminism: critical essays on difference, agency, and culture. Bloomington: Indiana University Press. ISBN 9780253206824. Fraser, Nancy; Benhabib, Seyla; Butler, Judith; Cornell, Drucilla (1995). Feminist contentions: a philosophical exchange. New York: Routledge. ISBN 9780415910866. Fraser, Nancy; Gordon, Linda (1995), "A genealogy of dependency: tracing a keyword of the U.S. Welfare State", in Brenner, Johanna; Laslett, Barbara; Arat, Yasmin (eds.), Rethinking the political: women, resistance, and the state, Chicago: University of Chicago Press, pp. 33–60, ISBN 9780226073996. Fraser, Nancy (1997), "Structuralism or pragmatics?: on discourse theory and feminist politics", in Nicholson, Linda (ed.), The second wave: a reader in feminist theory, New York: Routledge, pp. 379–395, ISBN 9780415917612. Fraser, Nancy (1998), "From redistribution to recognition? Dilemmas of justice in a "post-socialist" age", in Willett, Cynthia (ed.), Theorizing multiculturalism: a guide to the current debate, Malden, Massachusetts: John Wiley & Sons, pp. 19–49, ISBN 9780631203421. Fraser, Nancy (1998), "A rejoinder to Iris Young", in Willett, Cynthia (ed.), Theorizing multiculturalism: a guide to the current debate, Malden, Massachusetts: John Wiley & Sons, pp. 68–72, ISBN 9780631203421. Fraser, Nancy (2008). Olson, Kevin (ed.). Adding insult to injury: Nancy Fraser debates her critics. London New York: Verso. ISBN 9781859842232. Fraser, Nancy; Rockhill, Gabriel; Gomez-Muller, Alfredo (2011). Politics of culture and the spirit of critique dialogues. New York: Columbia University Press. ISBN 9780231151870. Fraser, Nancy (2013). Fortunes of feminism: from state-managed capitalism to neoliberal crisis. Brooklyn, New York: Verso Books. ISBN 9781844679843. Fraser, Nancy; Jaeggi, Rahel (2018). Capitalism: A Conversation in Critical Theory. Polity Press. ISBN 9780745671567. Journal articles Fraser, Nancy (January 1989). "Talking about needs: Interpretive contests as political conflicts in welfare-state societies". Ethics. 99 (2). University of Chicago Press: 291–313. doi:10.1086/293067. JSTOR 2381436. S2CID 154758655. Fraser, Nancy (Spring 1994). "After the family wage: what do women want in social welfare?". Social Justice. 21 (1): 80–86. doi:10.1177/0090591794022004003. JSTOR 29766787. S2CID 145797094. Fraser, Nancy (June 2001). "Recognition without ethics?" (PDF). Theory, Culture & Society. 18 (2–3). Sage: 21–42. doi:10.1177/02632760122051760. S2CID 55858358. Archived from the original (PDF) on February 24, 2019. Fraser, Nancy (September 2005). "Mapping the feminist imagination: from redistribution to recognition to representation". Constellations. 12 (3). Wiley: 295–307. doi:10.1111/j.1351-0487.2005.00418.x. |
著作 書籍 フレイザー、ナンシー(1989年)。『無秩序な実践:現代社会理論における権力、言説、ジェンダー』ミネアポリス:ミネソタ大学出版。ISBN 9780816617784。 フレイザー、ナンシー(1997年)。『ジャスティス・インタラプタス:ポスト社会主義的状況に関する批判的考察』。ニューヨーク:ルートレッジ。ISBN 9780415917940。 フレイザー、ナンシー、アクセル・ホネット(2003年)。再分配か承認か:政治哲学の交流。ロンドン、ニューヨーク:ヴァーソ。ISBN 9781859844922。 フレイザー、ナンシー(2009年)。正義の天秤:グローバル化する世界における政治空間の再創造。ニューヨーク: コロンビア大学出版局。ISBN 9780231519625。 フレイザー、ナンシー(2013年)。『フェミニズムの興亡:国家管理資本主義から新自由主義の危機へ』。ブルックリン、ニューヨーク:ヴァーソ・ブックス。ISBN 9781844679850。 フレイザー、ナンシー、他(2014年7月8日)。ナッシュ、ケイト(編)。『公共圏のトランスナショナリゼーション』。英国ケンブリッジ。ISBN 978-0-7456-5058-6。LCCN 2020275243。OCLC 815364610。OL 26861781M。 フレイザー、ナンシー; ボルトンスキー、リュック; コルカフ、フィリップ (2014年). 『支配と解放、社会批評の再生のために』(フランス語). リヨン: リヨン大学出版. ISBN 9782729708863. アルッツァ、チンツィア、ティティ・バタチャリア、ナンシー・フレイザー(2019)『99%のためのフェミニズム:マニフェスト』ヴェルソ。ISBN 9781788734424。 フレイザー、ナンシー(2019年)。『老いは死にかけ、新しきは生まれ得ない』。Verso Books。ISBN 9781788732727。 フレイザー、ナンシー(2022年)。『人食い資本主義』。Verso Books。ISBN 9781839761232。 編著および編著への寄稿論文 フレイザー、ナンシー、バーツキー、サンドラ・リー(1992年)。『フランスフェミニズムの再評価:差異、主体性、文化に関する批判的エッセイ』。ブルーミントン:インディアナ大学出版。ISBN 9780253206824。 フレイザー、ナンシー; ベンハビブ、セイラ; バトラー、ジュディス; コルネル、ドルシラ (1995年). フェミニストの主張:哲学的交流. ニューヨーク: ルートレッジ. ISBN 9780415910866. Fraser, Nancy; Gordon, Linda (1995), 「A genealogy of dependency: tracing a keyword of the U.S. Welfare State」, in Brenner, Johanna; Laslett, Barbara; Arat, Yasmin (eds.), Rethinking the political: women, resistance, and the state, Chicago: University of Chicago Press, pp. 33–60, ISBN 9780226073996. フレイザー、ナンシー(1997年)、「構造主義かプラグマティズムか?:言説理論とフェミニスト政治について」、ニコルソン、リンダ(編)、『第2波: フェミニスト理論の読本』、ニューヨーク:ルートレッジ、379-395ページ、ISBN 9780415917612。 フレイザー、ナンシー(1998年)、「再分配から承認へ?ポスト社会主義時代における正義のジレンマ」、ウィレット、シンシア(編)、『多文化主義の理 論化:現在の議論の手引き』、マサチューセッツ州マルデン、ジョン・ワイリー・アンド・サンズ、19~49ページ、ISBN 9780631203421。 フレイザー、ナンシー(1998年)、「アイリス・ヤングへの反論」、ウィレット、シンシア(編)、『多文化主義の理論化:現在の議論の手引き』、マサチューセッツ州マルデン:ジョン・ワイリー・アンド・サンズ、68-72ページ、ISBN 9780631203421。 フレイザー、ナンシー(2008年)。オルソン、ケビン(編)。「侮辱にさらに追い打ちをかける: ナンシー・フレイザーが批判者たちと討論する。ロンドン、ニューヨーク:Verso。ISBN 9781859842232。 フレイザー、ナンシー、ガブリエル・ロックヒル、アルフレッド・ゴメス=ムラー(2011年)。文化の政治と批評精神の対話。ニューヨーク:コロンビア大学出版。ISBN 9780231151870。 フレイザー、ナンシー(2013年)。『フェミニズムの興亡:国家管理資本主義から新自由主義的危機へ』。ブルックリン、ニューヨーク:Verso Books。ISBN 9781844679843。 フレイザー、ナンシー、ラヘル・イェギ(2018年)。『資本主義:批判理論における対話』。Polity Press。ISBN 9780745671567。 学術誌記事 Fraser, Nancy (1989年1月). 「Talking about needs: Interpretive contests as political conflicts in welfare-state societies」. Ethics. 99 (2). University of Chicago Press: 291–313. doi:10.1086/293067. JSTOR 2381436. S2CID 154758655. フレイザー、ナンシー(1994年春)。「家族手当の廃止後:女性は社会福祉に何を求めるのか?」『Social Justice』21(1):80-86。doi:10.1177/0090591794022004003。 JSTOR 29766787。 S2CID 145797094。 フレイザー、ナンシー(2001年6月)。「倫理なき承認?」(PDF)。Theory, Culture & Society. 18 (2–3). Sage: 21–42. doi:10.1177/02632760122051760. S2CID 55858358. オリジナル(PDF)よりアーカイブ。2019年2月24日閲覧。 フレイザー、ナンシー(2005年9月)。「フェミニストの想像力のマッピング:再分配から承認、表現へ」。コンステレーション。12(3)。ワイリー:295-307。doi:10.1111/j.1351-0487.2005.00418.x。 |
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https://en.wikipedia.org/wiki/Nancy_Fraser |
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