はじめによんでください

ニコラス・パラシオス

Nicolás Palacios, 1854-1931

池田光穂

☆ニ コラス・パラシオス・ナヴァロ(1854年9月9日 - 1931年6月11日)は、サンタクルス生まれのチリの医師、作家で、「チリの人種」と国民的アイデンティティに関する著作で最もよく知られている。 1904年(1918年に第2版)に出版された著書『ラサ・チレーナ』は、多くのチリのナショナリスト団体のイデオロギー的基盤となっている。パラシオス は、1907年にサンタマリア学校虐殺事件を目の当たりにし、その重要な記録を残している。

Nicolás Palacios Navarro (September 9, 1854 – June 11, 1931) was a Chilean physician and writer born in Santa Cruz, best known for his writings on the "Chilean race" and national identity. His 1904 (second edition 1918) book Raza chilena form the ideological backbone of many Chilean nativist groups. Palacios witnessed the Santa María School massacre of 1907 writing a key account of it.
ニ コラス・パラシオス・ナヴァロ(1854年9月9日 - 1931年6月11日)は、サンタクルス生まれのチリの医師、作家で、「チリの人種」と国民的アイデンティティに関する著作で最もよく知られている。 1904年(1918年に第2版)に出版された著書『ラサ・チレーナ』は、多くのチリのナショナリスト団体のイデオロギー的基盤となっている。パラシオス は、1907年にサンタマリア学校虐殺事件を目の当たりにし、その重要な記録を残している。
The Chilean Race
Palacios identifies what is typically Chilean with the figure of the roto and a supposed Chilean race. He elevates the Chilean mestizo in status since, according to his writings, the Chilean is a mix of two bellicose master races: the Visigoths of Spain and the Mapuche of Chile.

Palacios traces the origins of the Spanish component of the "Chilean race" (Spanish: Raza Chilena) to the coast of the Baltic Sea, specifically to Götaland in Sweden, one of the supposed homelands of the Goths.[1] He says that at most 10% of the Visigoths mixed with the native Iberians of Spain, while the rest remained racially pure through the Middle Ages. The conquest of Chile and the War of Arauco that followed for many years attracted adventurous Spaniards of martial lineage to Chile, thus giving Chile an overwhelming amount of Visigoth heritage and blood, in contrast to other more prosperous Spanish colonies where "merchant peoples" dominated. These Spaniards of supposed Visigoth ancestry would have mingled with native Mapuches, producing the common Chilean roto. According to Palacios, about 25,000 Goths arrived to Chile during the first five generations after its initial conquest in the 1540s and 1550s.

Palacios goes on to say that both the blond and the bronze-coloured Chilean mestizo share a "moral physiognomy", and that both think and reason in the same way, a similarity that can be found in early Spanish literature about Chile including the epic poem La Araucana, where Mapuches are frequently compared to the "barbaric" Germanic tribes that fought the Roman Empire. He says that the "Chilean roto" has nothing "Latin" except the language and the surname, rather than being racially a "Latin". Palacios finds in alcoholism also a similarity with the Germanic peoples of Northern Europe.

Palacios warns against immigration from Southern Europe and says that on medical grounds, mestizos descended from Southern Europeans lack "cerebral control", and are thus a social burden, given the fact that Southern Europeans have more darker-colored features than Germanic people from Northern Europe who have light-colored hair, eyes, and skin; this is the reason for Chilean government invited immigration and settlement mostly from Northern Europe, particularly German. He adds that the Latin race cannot produce a "Miguel Cervantes" or "Michelangelo" in Chile or elsewhere, because the Latin race in the 20th century is very different from that in the Renaissance.
チリの民族
パラシオスは、チリ人特有の特質を「ロト」という人物像と、チリ人という民族に特定している。彼の著作によると、チリ人は 2 つの好戦的な支配民族、すなわちスペインの西ゴート族とチリのマプチェ族の混血であるため、チリのメスティゾの地位を高めている。

パラシオスは、「チリの民族」(スペイン語:Raza Chilena)のスペイン人のルーツを、バルト海沿岸、具体的にはゴート族の故郷とされるスウェーデンのイェータランドに求めています[1]。彼は、西 ゴート族の 10% 程度がスペインの先住民であるイベリア人と混血し、残りは中世を通じて人種的に純粋なままだったと述べています。チリの征服と、その後長年にわたって続い たアラウコ戦争は、武勇の血統を持つ冒険好きなスペイン人をチリに引き寄せ、その結果、チリには「商人」が支配する他のより繁栄したスペインの植民地とは 対照的に、圧倒的な量の西ゴート族の遺産と血が流れた。西ゴート族の祖先を持つとされるこれらのスペイン人は、先住民のマプチェ族と混血し、一般的なチリ のロト族を生み出した。パラシオスによると、1540年代から1550年代の最初の征服後、最初の5世代で約2万5,000人のゴート人がチリに到来し た。

パラシオスはさらに、金髪と銅色のチリ系メスティソは「道徳的な顔立ち」を共有し、思考や判断の仕方も同じだと指摘する。この類似性は、チリに関する初期 のスペイン文学、特にマプチェ族をローマ帝国と戦った「野蛮な」ゲルマン族に頻繁に例える叙事詩『ラ・アラウカーナ』にも見られる。彼は、「チリのロト」 は、言語と姓以外には「ラテン」の要素はまったくなく、人種的に「ラテン」ではないと述べています。パラシオスは、アルコール依存症にも北ヨーロッパのゲ ルマン民族との類似点を見出しています。

パラシオスは、南ヨーロッパからの移民に警鐘を鳴らし、医学的な理由から、南ヨーロッパ系の混血は「大脳制御」に欠け、したがって社会的負担になると述べ ている。これは、南ヨーロッパ人は、髪、目、肌の色が明るい北ヨーロッパのゲルマン人よりも肌の色が濃いという事実によるもので、チリ政府が主に北ヨー ロッパ、特にドイツからの移民と定住を奨励した理由でもある。さらに、20 世紀のラテン人種はルネサンスのラテン人種とは大きく異なるため、チリやその他の地域では「ミゲル・セルバンテス」や「ミケランジェロ」のような人物は生 まれないだろうと付け加えている。

Nicolás Palacios statue on his birthplace's main square, December 2009.

2009年12月、生誕地のメイン広場にあるニコラス・パラシオス像。

Monument to "Chilean Race", Nicolás Palacios.

「チリの人種」の記念碑、ニコラス・パラシオス。
 1.Raza Chilena Archived October 7, 2009, at the Wayback Machine Nicolás Palacios
2. Article in Spanish about Palacios on Chile's National Library website:
 http://www.memoriachilena.cl/602/w3-article-97363.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Nicol%C3%A1s_Palacios









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