はじめによんでください

宗教音楽

Religious music 


David playing his harp (unknown artist, c. 960).

池田光穂

☆ 宗教音楽(神聖音楽とも)とは、宗教的な用途のために、あるいは宗教的な影響を受けて演奏または作曲される音楽の一種である。宗教音楽は、儀式のために、 あるいは儀式として演奏または作曲される音楽であり、聖なる音楽であるか否かを問わず、儀式音楽と重なる場合がある。宗教曲は力の源であり、苦痛を和ら げ、気分を向上させ、苦しみの中で意味を見出す助けとなる手段であるとされてきた。スタイルやジャンルは伝統によって大きく異なるが、それでも宗教団体は さまざまな音楽的実践や技法を共有している。 宗教音楽は様々な形をとり、文化によって異なる。イスラム教、ユダヤ教、シニスムなどの宗教はこれを示しており、さまざまな宗教的実践に依存したさまざま な音楽の形態やスタイルに分かれている[1][2][3]。例えば、ドラム(および太鼓)の使用は、ラスタファリやシニスムなどの多くの宗教で一般的に見 られ、管楽器(ホルン、サックス、トランペット、およびそれらのバリエーション)はイスラム教やユダヤ教で一般的に見られる[4][5]。 各宗教を通じて、宗教音楽の各形態は、特定の宗教の中で、異なる目的のために異なる。例えば、イスラム音楽では、祈りのために使われる音楽もあれば、お祝 いのために使われる音楽もある[6]。同様に、このようなバリエーションは他の多くの宗教の間でも共有されている。 音楽は多くの宗教で重要な役割を果たしている。仏教などいくつかの宗教では、音楽は瞑想の前に心を落ち着かせ、集中するのに役立つ。キルタンとして知られ るシーク教の音楽では、音楽は人々が宗教の教えや神とつながるのを助ける[7]。イスラム教など他の宗教の中には、聖典の言葉を暗唱するために音楽を使う ものもある[8]。例えば、ラスタファリアンの音楽はレゲエ音楽と大きく関係している[9]。

Religious music (also sacred music) is a type of music that is performed or composed for religious use or through religious influence. It may overlap with ritual music, which is music, sacred or not, performed or composed for or as ritual. Religious songs have been described as a source of strength, as well as a means of easing pain, improving one's mood, and assisting in the discovery of meaning in one's suffering. While style and genre vary broadly across traditions, religious groups still share a variety of musical practices and techniques.

Religious music takes on many forms and varies throughout cultures. Religions such as Islam, Judaism, and Sinism demonstrate this, splitting off into different forms and styles of music that depend on varying religious practices.[1][2][3] Religious music across cultures depicts its use of similar instruments, used in accordance to create these melodies. The use of drums (and drumming), for example, is seen commonly in numerous religions such as Rastafari and Sinism, while wind instruments (horn, saxophone, trumpet and variations of such) can be commonly found in Islam and Judaism.[4][5]

Throughout each religion, each form of religious music, within the specific religion, differs for a different purpose. For example, in Islamic music, some types of music are used for prayer while others are used for celebrations.[6] Similarly, a variation like this is shared between many other religions.

Music plays a significant role in many religions. In some religions, such as Buddhism, music helps people calm their minds and focus before meditation. In Sikh music, known as Kirtan, the music helps people connect with the teachings of the religion and with God.[7] Some other religions, such as Islam, use music to recite the word of their holy book.[8] Some religions relate their music to non-religious musicians. For example, Rastafarian music heavily relates to reggae music.[9] Religious music helps those of all religions connect with their faith and remember their religious values.
宗教音楽(神聖音楽とも)とは、宗教的な用途のために、あるいは宗教的 な影響を受けて演奏または作曲される音楽の一種である。宗教音楽は、儀式のために、あるいは儀式として演奏または作曲される音楽であり、聖なる音楽である か否かを問わず、儀式音楽と重なる場合がある。宗教曲は力の源であり、苦痛を和らげ、気分を向上させ、苦しみの中で意味を見出す助けとなる手段であるとさ れてきた。スタイルやジャンルは伝統によって大きく異なるが、それでも宗教団体はさまざまな音楽的実践や技法を共有している。

宗教音楽は様々な形をとり、文化によって異なる。イスラム教、ユダヤ教、シニスムなどの宗教はこれを示しており、さまざまな宗教的実践に依存したさまざま な音楽の形態やスタイルに分かれている[1][2][3]。例えば、ドラム(および太鼓)の使用は、ラスタファリやシニスムなどの多くの宗教で一般的に見 られ、管楽器(ホルン、サックス、トランペット、およびそれらのバリエーション)はイスラム教やユダヤ教で一般的に見られる[4][5]。

各宗教を通じて、宗教音楽の各形態は、特定の宗教の中で、異なる目的のために異なる。例えば、イスラム音楽では、祈りのために使われる音楽もあれば、お祝 いのために使われる音楽もある[6]。同様に、このようなバリエーションは他の多くの宗教の間でも共有されている。

音楽は多くの宗教で重要な役割を果たしている。仏教などいくつかの宗教では、音楽は瞑想の前に心を落ち着かせ、集中するのに役立つ。キルタンとして知られ るシーク教の音楽では、音楽は人々が宗教の教えや神とつながるのを助ける[7]。イスラム教など他の宗教の中には、聖典の言葉を暗唱するために音楽を使う ものもある[8]。例えば、ラスタファリアンの音楽はレゲエ音楽と大きく関係している[9]。
Buddhist music
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Main articles: Buddhist music and Buddhist chant
Buddhist music is music created for or inspired by Buddhism and part of Buddhist art.

Buddhist chanting
Buddhist chanting is a form of musical verse or incantation, which is similar to religious recitations of other faiths. Buddhist chanting is the traditional means of preparing the mind for meditation, especially as part of formal practice (in either a lay or monastic context). Some Buddhist traditions also use chanting as a form of devotional practices.[10]

Apart from chanting, in certain Buddhist traditions, offerings of music are given in honor of the Triple Gem, consisting of traditional music performed by specialists, or of the ritual music that accompanies the chanting. One significant example lies in Sri Lankan tradition, where a traditional ceremony is performed by drummers as a musical offering, also popularly known as "Sabda-Puja".


仏教音楽
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主な記事 仏教音楽と仏教聖歌
仏教音楽とは、仏教のために創作された、あるいは仏教に触発されて創作された音楽であり、仏教芸術の一部である。

仏教詠唱
仏教の詠唱は音楽的な詩や呪文の一形態であり、他の宗教の読誦に似ている。仏教の詠唱は、特に正式な修行(在家または修道院)の一環として、瞑想のために心を準備する伝統的な手段である。仏教の伝統の中には、帰依修行の一形態として詠唱を用いるものもある[10]。

詠唱とは別に、ある仏教の伝統では、専門家によって演奏される伝統的な音楽や、詠唱に伴う儀式用の音楽からなる音楽の供物が、三重珠に敬意を表して捧げられる。スリランカの伝統では、伝統的な儀式が太鼓奏者によって音楽供養として行われ、「サブダ・プジャ」とも呼ばれる。

Christian music
Main articles: Church music and Christian music
According to some scholars, the earliest music in the Christian Church came from Jewish worship music, with some additional Syriac influence.[11] It is believed that this music lay somewhere between singing and speaking, or speaking with an understood ritual cadence.[12] However, there is another opinion that the roots of early Christian music come from the early ascetic monastic orders.[13]

Hymns
Further information: Hymnody of continental Europe
Christian music has diversified over time, reflecting both its centuries-old roots as well as more contemporary musical styles. Thousands of traditionally-styled songs of praise or worship, called "hymns" (from the Greek word hymnos meaning, "song of praise"), were written over hundreds of years. Eventually, these songs were compiled into books called "hymnals", from which pastors and congregants would read during Christian services – a practice that continues in many churches today.

Prior to the eighteenth century, Christian hymnals were published as standalone texts without accompanying musical scores. The first American hymnal with both text and song was published in 1831. In Europe, the Church of England did not officially allow hymns to be sung until 1820. Originally, hymns were sung by "lining out" the lyrics, meaning, the pastor would sing a line, and then the congregation would repeat it. This was done because, at that time, books were expensive, so it was economical to provide the pastor of a church with one copy from which everyone could sing.[14]

Christian Music in the Modern Era
Tribal Chak child in Bangladesh is singing Christian children song in Bangla.
Modern methods of publication have made hymnals much more accessible to the public today than previously. The practice of "lining out" the lyrics of hymns has therefore largely fallen away, although it continues to be practiced in some traditional churches. In the twentieth century, Christian music has developed to reflect the emergence of a diverse array of musical genres including rock, metal, pop, jazz, contemporary, rap, spiritual, country, blues, and gospel. The use of specific genres and styles of music in church services today varies across Christian denominations and according to the personal preference of pastors and church members. As of the late twentieth century, there has been a widespread preference in less traditional churches towards using contemporary music (particularly, "praise and worship" songs, which attempt to preserve the religious intent of hymns but use contemporary lyrics and a more modern musical sound instead) as well as gospel and spiritual music.
クリスチャン・ミュージック
主な記事 教会音楽とキリスト教音楽
一部の学者によれば、キリスト教会における最古の音楽はユダヤ教の礼拝音楽に由来し、さらにシリア語の影響も受けたとされている[11]。この音楽は、歌 うことと話すことの中間、あるいは理解された儀式のカデンツで話すことの中間に位置すると考えられている[12]。しかし、初期キリスト教音楽のルーツは 初期の禁欲的な修道会にあるという別の意見もある[13]。

賛美歌
さらなる情報 ヨーロッパ大陸の賛美歌
キリスト教音楽は時代とともに多様化し、何世紀も前のルーツと現代の音楽スタイルの両方が反映されている。賛美歌」(ギリシャ語で「賛美の歌」を意味する hymnosに由来)と呼ばれる伝統的なスタイルの賛美や礼拝の歌は、何百年にもわたって何千曲も作られた。やがて、これらの歌は「賛美歌集」と呼ばれる 本にまとめられ、キリスト教の礼拝の際に牧師や信徒が朗読するようになった。

18世紀以前は、キリスト教の賛美歌集は楽譜を伴わない独立したテキストとして出版されていた。テキストと歌の両方が掲載されたアメリカ初の賛美歌集は、 1831年に出版された。ヨーロッパでは、英国国教会が公式に賛美歌を歌うことを認めたのは1820年である。元々、賛美歌は歌詞を「並べる」ことによっ て歌われていた。つまり、牧師が一行を歌い、それを会衆が繰り返すという方法だった。これは、当時は本が高価であったため、教会の牧師に1冊を提供し、そ れを全員が歌えるようにすることが経済的であったためである[14]。

現代におけるキリスト教音楽
バングラデシュの部族チャクの子供が、バングラ語でキリスト教の童謡を歌っている。
現代の出版方法によって、賛美歌集は以前よりもずっと一般に入手しやすくなった。そのため、賛美歌の歌詞を「裏書き」する習慣は、一部の伝統的な教会では まだ行われているものの、ほとんど廃れてしまった。20世紀、キリスト教音楽は、ロック、メタル、ポップス、ジャズ、コンテンポラリー、ラップ、スピリ チュアル、カントリー、ブルース、ゴスペルなど、多様な音楽ジャンルの出現を反映して発展してきた。今日、教会の礼拝で特定のジャンルやスタイルの音楽を 使用することは、キリスト教の教派によって、また牧師や教会員の個人的な好みによって異なる。20世紀後半になると、伝統的でない教会では、ゴスペルやス ピリチュアル・ミュージックだけでなく、現代音楽(特に、賛美歌の宗教的意図を保ちつつ、現代的な歌詞と現代的な音楽サウンドを使用した「賛美と礼拝」ソ ング)を好んで使用する傾向が広まっている。
Hindu music
Hindu music is music created for or influenced by Hinduism. It includes Carnatic music, Indian classical music, Hindustani classical music, Kirtan, Bhajan and other musical genres. Raagas are a common form of Hindu music in classical India. Vedas are also in Hindu music.

A bhajan is a Hindu devotional song, often of ancient origin. Bhajans are often simple songs in lyrical language expressing emotions of love for the Divine, whether for a single God and Goddess, or any number of divinities. Many bhajans feature several names and aspects of the chosen deity, especially in the case of Hindu sahasranamas, which list a divinity's 1008 names. Great importance is attributed to the singing of bhajans with Bhakti, i.e. loving devotion. "Rasanam Lakshanam Bhajanam" means the act by which we feel more closer to our inner self or God, is a bhajan. Acts which are done for the God is called bhajan.

A raga[15] or raag (IAST: rāga; also raaga or ragam; literally "coloring, tingeing, dyeing") is a melodic framework for improvisation akin to a melodic mode in Indian classical music.
ヒンドゥー音楽
[編集]
ヒンドゥー音楽とは、ヒンドゥー教のために作られた、またはヒンドゥー教の影響を受けた音楽のことである。カルナティック音楽、インド古典音楽、ヒンドゥ スターニー古典音楽、キルタン、バジャン、その他の音楽ジャンルが含まれる。ラーガは、古典的なインドにおけるヒンドゥー音楽の一般的な形式である。 ヴェーダもヒンドゥー音楽に含まれる。
バジャンは ヒンドゥー教の 献身的な歌で、多くの場合古代に起源を持つ。バジャンは、単一の神や 女神、あるいは複数の神々に対するものであれ、神への愛の感情を叙情的な言葉で表現したシンプルな歌であることが多い。特にヒンドゥー教のサハスラナマの 場合、1008の神名が列挙されている。バジャンは、バクティ、すなわち愛に満ちた献身をもって歌うことが重要視される。「Rasanam Lakshanam Bhajanam(ラサナム・ラクシャナム・バジャナム)」とは、内なる自己や神をより身近に感じる行為がバジャンであることを意味する。神のために行う 行為をバジャンと呼ぶ。
ラーガ[15]またはラーグ(IAST: rāga;raagaまたはragamとも。
Islamic music
Main article: Islamic music
Islamic music comes in many forms. Each form is used for different purposes as one may be for prayers and complete focus towards Allah (God) and while the other is entertainment, however still including that religious aspect.

Prayer
Islamic prayer is a type of religious music that Muslims use when they pray and worship Allah. These prayers (in Arabic, prayer is Salah) that occur five times a day. These prayers are conducted by facing Mecca while standing, having both knees to the ground, and bowing. During prayer, recitations are usually of the Islamic holy book: the Quran.[1] Throughout the day, in Mecca, these prayers connect the Muslim people through a series of melodic prayers that are often amplified throughout the city. In Islam, the implication of prayer, and in this case the Salah, is for ritual since it is believed to be the direct word of God that shall be performed as a collective, as well as individually.[1]

Sufi Music
Sufism, Islam's mystical dimension, advocates peace, tolerance, and pluralism, as well as music as a means of improving one's relationship with God. Sufi music aims to bring listeners closer to God. The deep urge to dissolve the physical realm and transcend into the spiritual universe, which occurs through the practice of listening to music, chanting, and whirling, and culminating in spiritual ecstasy, lies at the heart of Sufi lyrics.[16] Because music is viewed as a tool for the believer to grow closer to the holy, sound and music are important to the basic experience of Sufism. Sufi music is therefore music created by and for the soul.[16]

Naat
The other form of Islamic music is Naat.[17] The word Naat has Arabic origins and translates to praise. A poem that praises the Islamic Prophet Muhammad is referred to as Naat (نعت) in Urdu. First naat dates back to the era of Muhammad and was written in Arabic. It later spread throughout the world and reached various literatures including Urdu, Punjabi, Sindhi, Pashto, Turkish, Seraiki and more. Naat-Khuwan or Sana-Khuwan are known as those who recite Naat.[18]

Instruments
Chordophones, or stringed instruments
Zornā and gayta as aerophones, or wind instruments
Būq, or horn
Nafīr, or long trumpet
Idiophones, membranophones, tambourines, or frame drums
Melodic Organization
Islamic music is monophonic, meaning it has only one melody line. Everything in performance is based on the refinement of the melodic line and the complexity of the beat. Although a simple arrangement of notes, octaves, fifths, and fourths, usually below the melody notes, may be used as ornamentation, the concept of harmony is absent.[8] Microtonality and the variety of intervals used are two components that contribute to the melody's enrichment. As a result, the three-quarter tone, which was first used in Islamic music in the ninth or tenth centuries, coexists with bigger and smaller intervals. Musicians have a keen sensitivity to pitch variations, often altering even the perfect consonances, the fourth and fifth, somewhat.[8]

History of Islamic prayer
Riccold De Monte, a famous travel writer, stated in the year 1228, "What shall I say of their prayer? For they pray with such concentration and devotion that I was astonished when I was able to see it personally and observe it with my own eyes."[1] The origin of the art of prayer in all Abrahamic religions is to glorify God and the same goes for Islam. The Al Salat is the most widely used word to mean institutionalized prayer and is one of the oldest forms of prayer in Islam.[19] Islamic prayer, traditions, and ideals had influence from these Abrahamic religions.[20] The time of origination of Salah came from Muhammad in a cave as he began to worship Allah (God). It is believed that through this act of worship Mohammad interacted with the Abrahamic prophet Moses.[1] Now these "prayers" come in the form of recitations of the Quran and poems written by prophets of the faith.

Spread of Islamic prayer
Besides the spread of Islam through Arabia by prophets, it spread through trade routes like the Silk Road and through conflicts of war. Through the Silk Road traders and members of the early Muslim faith were able to go to countries such as China and create mosques around 627 C. E.[21] As men from the Middle East went to China they would marry these Asian women, which led to a spreading of the faith and traditions of Islam in multiplicities.[21] The Crusades in the 9th and 10th centuries encouraged the spread of Islam through the invasions of Latin Christian soldiers and Muslim soldiers into each other's lands. The whole conflict began on the premises of a Holy Land and which group of people owned these lands that led to these foes invading their respective lands.[22] As the religion itself spread so did its implications of ritual, such as prayer.

Relation of Islamic Music to Other Cultures
Both musical theory and practice illustrate the relationship between Islamic and Western music. Many Greek treatises had been translated into Arabic by the 9th century. Greek musical texts were maintained in Arabic culture, and the majority of those that reached the West did so in their Arabic translations. Arab philosophers adopted Greek models and often improved on them.[23] The Muslim conquest of Spain and Portugal, as well as the Crusades to the Middle East, introduced Europeans to Arabic theoretical works and thriving Islamic art music. Moreover, Arab invaders entered India as early as 711 AD, while Mongol and Turkmen forces eventually invaded the Middle East, bringing Islamic and Far Eastern music together. There are parallels between India's and the Middle East's modal systems, as well as some cosmological and ethical ideas of music.[23]
イスラム音楽
主な記事 イスラム音楽
イスラム音楽には様々な形態がある。祈りやアッラー(神)への完全な集中を目的とするものから、宗教的な側面を含みながらも娯楽的なものまで、それぞれの目的に応じて使用される。

祈り
イスラムの祈りは、イスラム教徒がアッラーに祈り、礼拝するときに使う宗教音楽の一種である。これらの祈り(アラビア語では、祈りはサラーと呼ばれる)は 1日に5回行われる。これらの祈りは、立ったままメッカに向かい、両膝を地面につけ、お辞儀をして行われる。メッカでは一日中、これらの祈りは、しばしば 街中で増幅される一連の旋律的な祈りによって、ムスリムの人々をつないでいる[1]。イスラム教では、祈り、そしてこの場合サラーは、個人としてだけでな く集団としても行われるべき神の直接的な言葉であると信じられているため、儀式としての意味合いが強い[1]。

スーフィー音楽
イスラム教の神秘主義的側面であるスーフィズムは、平和、寛容、多元主義を提唱し、神との関係を改善する手段としての音楽も提唱している。スーフィー音楽 は、聴く者を神に近づけることを目的としている。音楽を聴き、詠唱し、旋律を詠唱し、霊的なエクスタシーに至る修行を通じて起こる、肉体的な領域を解脱し て霊的な宇宙へと超越しようとする深い衝動が、スーフィーの歌詞の中心にある[16]。音楽は信者が聖なるものにより近づくための道具と見なされるため、 音と音楽はスーフィズムの基本的な体験にとって重要である。したがってスーフィー音楽は、魂によって、魂のために創られる音楽である[16]。

ナーアト
イスラーム音楽のもう一つの形式はナーートである[17]。ナーートという言葉はアラビア語に由来し、賛美と訳される。イスラム教の預言者ムハンマドを賛 美する詩は、ウルドゥー語でナーート(نعت)と呼ばれる。最初のナーートはムハンマドの時代にさかのぼり、アラビア語で書かれた。その後、世界中に広ま り、ウルドゥー語、パンジャービー語、シンドゥー語、パシュトー語、トルコ語、セライキ語など、さまざまな文学に到達した。ナート・クワンまたはサナ・ク ワンは、ナートを朗読する者として知られている[18]。

楽器
弦楽器
Zornā(ゾルナー)、Gayta(ゲイタ)、管楽器。
ブーク(ホルン
ナフィール(Nafīr):長管トランペット
イディオフォン、メンブラノフォン、タンバリン、またはフレームドラム
旋律構成
イスラム音楽は単旋律である。演奏の全ては、旋律線の洗練と拍子の複雑さに基づいている。装飾音として、通常は旋律音以下の音符、オクターヴ、5分音符、 4分音符の単純な配列が用いられることがあるが、和声の概念は存在しない[8]。微分音と使用される音程の多様性は、旋律を豊かにする2つの要素である。 その結果、9世紀か10世紀にイスラム音楽で初めて用いられた4分の3音は、より大きな音程や小さな音程と共存することになる。音楽家は音程の変化に鋭敏 で、完全な子音である第4音と第5音さえも、しばしば多少変化させる[8]。

イスラムの祈りの歴史
有名な旅行作家であるリコルド・デ・モンテは、1228年にこう述べている。彼らは非常に集中し、献身的に祈るので、私が個人的にそれを見て、自分の目で それを観察することができたとき、私は驚いた」[1] すべてのアブラハムの宗教における祈りの芸術の起源は、神を称えることであり、イスラム教も同じである。イスラムの祈り、伝統、理想は、これらのアブラハ ムの宗教から影響を受けている[20]。サラの起源は、ムハンマドが洞窟の中でアッラー(神)を礼拝し始めたことにある。この礼拝行為を通じて、ムハンマ ドはアブラハムの預言者モーセと交流したと信じられている[1]。現在、これらの「祈り」はコーランの暗唱や、信仰の預言者が書いた詩の形で行われてい る。

イスラムの祈りの広がり
イスラム教は、預言者たちによってアラビアに広まったほかに、シルクロードのような交易路や戦争による紛争を通じて広まった。シルクロードを通じて、商人 や初期のイスラム教信者は中国などの国々に行き、紀元前627年頃にモスクを建てることができた[21]。中東の男性が中国に行くと、これらのアジアの女 性と結婚し、イスラム教の信仰と伝統が多元的に広まるきっかけとなった[21]。宗教そのものが広まるにつれ、祈りのような儀式の意味合いも広まった。

イスラム音楽と他文化との関係
音楽理論と実践の両方が、イスラム音楽と西洋音楽の関係を物語っている。9世紀までに多くのギリシア語文献がアラビア語に翻訳された。ギリシア音楽のテキ ストはアラビア文化の中で維持され、西洋に伝わったものの大半はアラビア語訳であった。イスラム教徒によるスペインとポルトガルの征服、そして十字軍によ る中東への侵攻は、ヨーロッパ人にアラビア語の理論的著作物や盛んなイスラム芸術音楽を紹介した。さらに、アラブの侵略者は西暦711年には早くもインド に侵入し、モンゴルやトルクメンの勢力はやがて中東に侵入し、イスラム音楽と極東の音楽を一緒にした。インドと中東のモード・システムの間には、音楽の宇 宙論的、倫理的な考え方と同様に類似点がある[23]。
Jewish music
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Main article: Jewish music
Jewish music is the shared melody of religious Jewish communities. Its influence spreads across the globe, originating in the Middle East, where music principles differ from those of the Western world, emphasizing rhythmic development over harmony.[24] There are three sections into which Jewish music can be separated: Ashkenazic music, Sephardic music, and Mizrahi music.[2]

Ashkenazic
The most prevalent form of Ashkenazic music is Klezmer, which is typically sung in Yiddish. Klezmer often refers to the Jewish instrumentalist, specifically focusing on Ashkenazic melodies and music; this genre was common among European Jewish traveling musicians.[25][2] Klezmer music was and continues to be used primarily at Jewish social gatherings. Weddings, however, are the main venue for this genre.[26] Klezmer fundamentally dates back to the nineteenth century; there are a multitude of Klezmer musicians whose ages range from 50 to 80, but there is evidence that dates it back to centuries prior.[27] Klezmer music features a myriad of various instruments that can be seen in many modern forms of music today, such as violin, drums and cymbals, accordion, cello, clarinet, and saxophone.[28]

Sephardic
Sephardic music encompasses music that is of Mediterranean origin, including Spain, Turkey, and Greece. Sephardic music is typically sung in Ladino, or a Judeo-Spanish dialect. It demonstrates music styles that are reminiscent of Mediterranean rhythms and melodies.[29] This genre touches on romance, life, and religious traditions, and is typically associated with women and women's singing. Women tend to sing these songs with no additional harmony or instruments.[30] Sephardic music originates from Jews that lived in medieval Spain and Portugal, and it spread following Sephardic Jews' expulsion from Spain and Portugal in the late 15th century.

Mizrahi
Mizrahi music contains elements of Middle Eastern, European, and North African music, traditionally sung in Hebrew. Mizrahi Jews are communities of Jewish people from the Middle East and North Africa.[31] This style of music was widely unpopular, with Ashkenazic music being prevalent in most Jewish communities. This style, however, grew in popularity in the 1970s.[32] Mizrahi music demonstrates many Arabic elements, showcasing instruments such as the oud, kanun, and the darbuka. Other instrumental elements include guitar, vocal trills, and electronic instruments.
ユダヤ音楽
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主な記事 ユダヤ音楽
ユダヤ音楽は、宗教的なユダヤ人社会で共有される旋律である。その影響は世界中に広がっているが、その発祥は中東であり、音楽の原理は西洋世界とは異な り、和声よりもリズムの発展を重視している[24]: アシュケナージ音楽、セファルディ音楽、ミズラヒ音楽である[2]。

アシュケナージ音楽
アシュケナージ音楽で最も一般的なのはクレズマーであり、通常イディッシュ語で歌われる。このジャンルはヨーロッパのユダヤ人旅行音楽家の間で一般的であった。しかし、結婚式はこのジャンルの主要な場である[26]。クレズマー音楽の基本的な起源は19世紀まで遡る。

セファルディック
セファルディック音楽は、スペイン、トルコ、ギリシャなどの地中海に起源を持つ音楽を包括している。セファルディック音楽は一般的にラディーノ語、つまり ユダヤ系スペインの方言で歌われる。地中海のリズムやメロディーを彷彿とさせる音楽スタイルを示している[29]。このジャンルはロマンス、人生、宗教的 伝統に触れており、一般的に女性と女性の歌に関連している。セファルディック音楽は、中世のスペインとポルトガルに住んでいたユダヤ人に由来し、15世紀 後半にセファルディック・ユダヤ人がスペインとポルトガルから追放された後に広まった。

ミズラヒ
ミズラヒ音楽は中東、ヨーロッパ、北アフリカの音楽の要素を含み、伝統的にヘブライ語で歌われる。ミズラヒ・ユダヤ人とは、中東や北アフリカ出身のユダヤ 人の共同体のことである[31]。このスタイルの音楽は広く不人気であり、ほとんどのユダヤ人社会ではアシュケナージ音楽が普及していた。ミズラヒ・ ミュージックは多くのアラブ音楽の要素を取り入れており、ウード、カヌン、ダルブカといった楽器が演奏される。その他の楽器としては、ギター、ヴォーカ ル・トリル、電子楽器などがある。
Neopagan music
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Main article: Neopagan music
Neopagan music is music created for or influenced by modern Paganism. It has appeared in many styles and genres, including folk music, classical music, singer-songwriter, post-punk, heavy metal and ambient music.
ネオペイガン音楽
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主な記事 ネオペイガン音楽
ネオペイガン音楽とは、現代のペイガニズムのために作られた、または影響を受けた音楽のことである。民族音楽、クラシック音楽、シンガーソングライター、ポストパンク、ヘヴィメタル、アンビエント・ミュージックなど、様々なスタイルやジャンルで登場している。
Rastafarian music
Origin
Rastafari appeared in Jamaica in the 1930s as an energetic and spirited movement. It is classed as a religion, by non-rastafarians, due to the principles the movement is built upon. Nevertheless, some Rastafarians viewed their movement as a way of life for their supporters. The Rastafarian way of life represents the identity recreation of being African. As the movement spread to South Africa and Jamaica, this caused confusion about what Rastafarians believed due to the combination of other ideologies and religions being incorporated into the religion. However, Christianity being the structure for the religion, interpreted parts of the Bible differently

Rastafarian music is persistently tied to reggae music, an earlier form of Jamaican music. As reggae continues to be spread throughout the world, creators are beginning to change the original reggae sound and Rastafarian ideology incorporated.[33] Various reggae songs representing Rastafarian culture through lyrics, themes, and symbolism.[34]

Rastafarian Drumming
Earlier origins of Rastafarian music connected to the high usage of drums. The play of drums represents a form of communication between Rastafarian gods and their supporters. Drumming would commonly take place during a reasoning session, the gathering of Rastafarians to chant, pray, and sing in the home of a Rasta or a community center. Count Ossie, a Rastafarian drum player revealed various rhythmic patterns after noticing the escalated sensation of drumming during prayer.[5] Incorporation of the drums in spiritual sessions stems from the African drumming and Africans and Rastafarians seek for cultural identity. Majority of slaves not having religious belief, coincidentally Rastafarians having no music led to the integration of the groups. This increased the spread of the Rastafarian religion as slaves gained a new religion, and Rastafarians enjoyed Buru music, Afro-Jamaican rhythm music.[35]

Expansion
The global spread of the Rastafarian movement has been significantly facilitated by reggae music, attracting a diverse following worldwide. This has been especially resonant among communities experiencing social and economic hardships, providing them with a source of identity, pride, and resistance against perceived oppressive systems.[36]

The Rastafarian Bob Marley was a significant reason for the spread of Rastafarian music around the world. Through religious messages portrayed in his lyrics, the religion was beginning to become more popular. Marley expressing his opinions on political matters, justice, and peace, increased awareness of the unique beliefs of Rastafari. North Americans were able to identify distinctive features of Rastafarians such as dreadlocks, manner of speaking, and the consumption of marijuana. Marley remains an essential figure within Rastafarian music, and Nyabinghi drums continue to be played at his museum.[37]
Main article: Rastafarian music
ラスタファリアン音楽
起源
ラスタファリは1930年代にジャマイカでエネルギッシュで活気に満ちた運動として登場した。ラスタファリアン以外の人々からは、その運動の原理から宗教 に分類されている。とはいえ、ラスタファリアンの中には、自分たちの運動を支持者の生き方として捉えている者もいる。ラスタファリアンの生き方は、アフリ カ人であることのアイデンティティの再現を表している。運動が南アフリカやジャマイカに広がるにつれ、他のイデオロギーや宗教が宗教に組み込まれたため、 ラスタファリアンが何を信じているのか混乱が生じた。しかし、キリスト教がこの宗教の構造であるため、聖書の一部は異なる解釈がなされている。

ラスタファリアンの音楽は、ジャマイカ音楽の初期の形態であるレゲエ音楽と根強く結びついている。レゲエが世界中に広まり続けるにつれて、クリエイターた ちはオリジナルのレゲエサウンドとラスタファリアンのイデオロギーを取り入れて変化し始めている[33]。歌詞、テーマ、象徴を通してラスタファリアン文 化を表現する様々なレゲエソング[34]。

ラスタファリアン・ドラミング
ラスタファリアン音楽の初期の起源は、ドラムの多用と関係している。ドラムの演奏は、ラスタファリアンの神々とその支持者とのコミュニケーションの一形態 を表している。ドラム演奏は、ラスタファリアンの自宅やコミュニティセンターで、ラスタファリアンが集まり、詠唱、祈り、歌う推理セッションの最中に行わ れるのが一般的だった。ラスタファリアンのドラム奏者であるオジー伯爵は、祈りの最中にドラムを叩く感覚がエスカレートすることに気づいた後、様々なリズ ムパターンを明らかにした[5]。スピリチュアルなセッションにドラムを取り入れるのは、アフリカの太鼓に由来し、アフリカ人とラスタファリアンは文化的 アイデンティティを求めている。宗教的な信念を持たない奴隷が大多数を占め、偶然にもラスタファリアンは音楽を持たなかったため、両グループの統合が進ん だ。これにより、奴隷たちは新しい宗教を手に入れ、ラスタファリアンはブル音楽、アフロジャマイカのリズム音楽を楽しむようになり、ラスタファリアン宗教 の普及が進んだ[35]。

拡大
ラスタファリアン運動の世界的な広がりは、レゲエ音楽によって著しく促進され、世界中に多様な支持者を惹きつけた。これは特に社会的、経済的苦難を経験し ているコミュニティーの間で共鳴され、彼らにアイデンティティ、誇り、そして認識されている抑圧的なシステムに対する抵抗の源を提供した[36]。

ラスタファリアンのボブ・マーリーは、ラスタファリアン音楽を世界中に広めた重要な理由であった。彼の歌詞に描かれた宗教的なメッセージを通して、この宗 教は人気を集め始めていた。政治的な問題、正義、平和について意見を述べるマーリーは、ラスタファリ独自の信仰に対する認識を高めた。北米の人々は、ド レッドヘアや話し方、マリファナの摂取など、ラスタファリアンの特徴的な特徴を見分けることができるようになった。マーリーは今でもラスタファリアン音楽 には欠かせない人物であり、ニャビンギ・ドラムは彼の博物館で演奏され続けている[37]。
主な記事 ラスタファリアン音楽
Shamanic music
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Main article: Shamanic music
Shamanic music is music played either by actual shamans as part of their rituals, or by people who, whilst not themselves shamans, wish to evoke the cultural background of shamanism in some way.
シャーマニック・ミュージック
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主な記事 シャーマン音楽
シャーマン音楽とは、実際のシャーマンが儀式の一環として演奏する音楽であり、あるいはシャーマンではないが、何らかの形でシャーマニズムの文化的背景を呼び起こしたいと願う人々が演奏する音楽である。
Shintō music
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Main article: Shintō music
Shintō music (神楽) is ceremonial music for Shinto (神道) which is the native religion of Japan.
神道音楽
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主な記事 神道音楽
神楽は日本の宗教である神道の儀式用の音楽である。
Sikh music
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Main article: Sikh music
Sikh music or Shabad kirtan is Kirtan-style singing of hymns or Shabad from the Sri Guru Granth Sahib Ji, the central text of Sikhism. Its development dates back to the late 16th century as the musical expression of mystical poetry, accompanied by a musical instrument rabab.[38] All the Sikh Gurus sang in the then-prevalent classical and folk music styles, accompanied by stringed and percussion instruments. The Gurus specified the raag for each hymn in the Sikh sacred scripture, the Guru Granth Sahib.[38]

Shabad
Raag
The Sikh Guru, Sri Guru Granth Sahib Ji, consists of shabads, or passages, written by Sikh Gurus and various other saints and holy men. Before each shabad, a raag is assigned. the raag provides a guideline for how the shabad should be sang. There are 31 raags in Sri Guru Granth Sahib Ji.[39] A raag is a specific set of rules on how to construct a certain melody. Sri Guru Granth Sahib Ji is composed with different raags to match the shabads and teachings of the Sikh Gurus and various holy people.[40]

Instruments
The Gurus also created numerous musical instruments including the Dilruba, the Sarangi, the Esraj and the Jori.[7][41]

Rabab
One of the earliest Sikh instruments to be used was the Rabab. When Guru Nanak Dev Ji, the first Guru of the Sikhs would travel to different areas, his companion Bhai Mardana would always bring a rebab. They would sing Sikh shabads to the residents of each village and Bhai Mardana would play his rebab. In this way, Guru Nanak Dev Ji started the singing of Sikh kirtan.[42]

Jori
Another Sikh instrument is the Jori. The word jori means pair and the jori is a pair of two drums. The musician playing the jori will use one hand per drum whilst playing the instrument. The instrument was created during the time of the fifth Sikh Guru, Guru Arjun Dev Ji. Originally, one of the most popular drums used in South Asia in the 16th century was the Mardang. The Mardang was a singular drum with two sides played simultaneously. In the court of Guru Arjun Dev Ji there were two musicians, Sata and Balwand, who decided to create a new instrument by splitting the Mardang in half. This created two separate drums that would be played simultaneously and would be able to be tuned individually.[43]

Taus

Image of a Taus
One distinctive Sikh instrument is the Taus. The head of the instrument is shaped like a peacock. The 10th Guru of the Sikhs, Guru Gobind Singh Ji, named the instrument "Taus" as the word is Persian for peacock.[44] This instrument was originally created by Guru Hargobind Sahib Ji. It is significantly larger than other Sikh instruments. It is played with a bow and has 28–30 strings, allowing the instrument to communicate an array of emotions and properly play the raags of Sri Guru Granth Sahib Ji.[45]

Harmonium
After the British invaded and colonized India in the 19th century, they introduced some of their instruments to the Sikh Community. One of these instruments was the Harmonium.

Tabla
The second instrument was the Tabla. The tabla is meant to accompany the singer and the harmonium in Sikh kirtan.
シーク音楽
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主な記事 シーク音楽
シーク音楽(Sikh music)またはシャバド・キールタン(Shabad kirtan)は、シーク教の中心的テキストであるシュリ・グル・グラント・サーヒブ・ジ(Sri Guru Granth Sahib Ji)の賛美歌またはシャバドをキールタン・スタイルで歌うものである。その起源は16世紀後半に遡り、神秘的な詩の音楽的表現として、楽器のラバブを 伴って歌われるようになった[38]。すべてのシーク教祖は、当時流行していた古典音楽や民族音楽のスタイルで、弦楽器や打楽器を伴って歌った。教祖たち は、シク教の聖典『グル・グラント・サーヒブ』において、各讃美歌のラーグを指定している[38]。

シャバド
ラーグ
シク教の教典であるスリ・グル・グラント・サーヒブ・ジは、シク教の教祖や他の様々な聖人や聖職者によって書かれたシャバード(聖句)で構成されている。 各シャバドの前にはラーグが割り当てられており、ラーグはそのシャバドがどのように歌われるべきかのガイドラインとなる。Sri Guru Granth Sahib Jiには31のラーグがある[39]。ラーグとは、ある旋律をどのように構成するかについての特定の規則である。スリ・グル・グラント・サーヒブ・ジは、 シク教の教祖や様々な聖者のシャバードや教えに合わせて様々なラーグで構成されている[40]。

楽器
グルたちはディルルバ、サランギ、エスラージ、ジョリなど数多くの楽器も創作した[7][41]。

ラバーブ
最古のシーク楽器のひとつがラバーブである。シク教の最初のグルであるグル・ナナク・デーヴ・ジが各地を旅するとき、彼の仲間であるバイ・マルダナはいつ もラバブを持って来ていた。彼らは各村の住民にシーク教のシャバードを歌い、バイ・マルダナはリバブを演奏した。このようにして、グル・ナナク・デーヴ・ ジはシク教のキルタンを歌い始めた[42]。

ジョリ
もう一つのシークの楽器はジョリである。ジョリという言葉は対を意味し、ジョリは2つの太鼓の対である。ジョリを演奏するミュージシャンは、1つの太鼓に つき片方の手で演奏する。この楽器は、第5代シーク教祖グル・アルジュン・デヴ・ジの時代に作られた。もともと、16世紀に南アジアで使われていた最もポ ピュラーな太鼓のひとつがマーダンだった。マーダンは、2つの面が同時に演奏される特異な太鼓であった。アルジュン・デーヴ・ジ師の宮廷にはサタとバルワ ンドという2人の音楽家がおり、彼らはマルダンを半分に割って新しい楽器を作ることにした。これにより、同時に演奏され、個別に調律できる2つの別々の太 鼓が誕生した[43]。

タウス

タウスのイメージ
シク教の特徴的な楽器にタウスがある。この楽器の頭部は孔雀の形をしている。シク教の第10代教祖であるゴビンド・シン・ジー師は、この楽器をペルシア語 で孔雀を意味する「タウス」と名付けた[44]。他のシーク教の楽器よりもかなり大きい。弓で演奏し、28~30本の弦があり、様々な感情を伝えることが でき、スリ・グル・グラント・サーヒブ・ジのラグを適切に演奏することができる[45]。

ハルモニウム
19世紀にイギリスがインドを侵略し植民地化した後、彼らはいくつかの楽器をシーク教徒のコミュニティに持ち込んだ。その一つがハルモニウムである。

タブラ
2つ目の楽器はタブラである。タブラは、シークのキルタンで歌い手とハルモニウムの伴奏をするためのものである。
Sinism (Korean shamanism) music
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Main articles: Musok eumak and Sinawi
Muak (무악) or Musok Eumak (무속 음악), is the traditional Korean shamanistic music performed at and during a shamanistic ritual, the Gut (굿).

Origin
Geographically, the Korean peninsula can be divided into five shaman music areas based on musical dialects and instrumentation: the central, northwestern, eastern, southwestern, and Jeju Island areas.[46]

Types of Sinism (Korean shamanism) music
Sinawi (시나위)
Sinawi is a form of Korean improvisational ensemble music believed to evolve from the Jeolla province in southwestern Korea.

Sanjo (산조)
Sanjo (music) is a style of Korean traditional music produced with improvised instrumental solos.

Gut (굿)
Gut (굿) is the name for a shamanic ritual. During a ritual, there is a table with sacrificial offerings, known as gutsang (굿상), for the gods.[47] Throughout the ritual, the dramatic performances or gut nori (굿 노리) are accompanied by music, song, and dance. Gut can be categorized into private and village rituals. Private rituals include well-wishing rituals, healing rituals, underworld entry rituals and shamanic initiation rituals. The purpose of village rituals are to maintain peace and promote communal unity, where the name of each ritual vary by region.[47] In modern Korean society, the most common forms of gut are shamanic initiation rituals and rituals for the dead.

Mudang (무당)
In contemporary South Korea, the shaman is known as the mudang (무당). The mudang is usually a woman and takes on the role as a mediator between spirits or gods and humans.[3] Mudangs can be categorized into sessûmu (세쑤무) and kangshinmu (강신무). Sessûmu are mudang that inherit the right to perform shamanic rituals while kangshinmu are mudang who are intiatied into their status through a ceremony.[3]

Instruments
The instruments that are used in Korean shamanic rituals are called Muakgi (무악기).[48] These instruments include:

Janggu (장구), Hourless drum
Bara (바라), Small cymbals
Piri (피리), Reed flute
Jeotdae (젓대) / Daegeum (대금), Large bamboo flute
Haegeum (해금), Two-stringed zither
Kkwaenggwari (꽹과리), Small gong
Buk (북), Small drum
Contemporary Influence
In the Korean contemporary dance scene, there are many productions portraying significant elements from traditional Korean shaman culture.[49]
シニスム(韓国のシャーマニズム)音楽
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主な記事 ムソクウマクとシナウィ
ムソク(무악)またはムソク・ウマク(무속 음악)は、韓国の伝統的なシャーマニズム音楽で、シャーマニズム儀式であるグッ(굿)の際に演奏される。

起源
地理的に、朝鮮半島は音楽の方言と楽器の編成に基づいて、中央部、北西部、東部、南西部、済州島の5つの巫俗音楽地域に分けられる[46]。

シナウィ(시나위)音楽の種類
シナウィ(시나위)
シナウィは、韓国南西部の全羅道から発展したと考えられている韓国の即興合奏音楽の一形態である。

サンジョ(산조)
サンジョ(산조)は、即興の楽器ソロで作られる韓国の伝統音楽のスタイルである。

ガット(굿)
グッ(굿)はシャーマンの儀式の名称である。儀式の間、グッサン(굿상)と呼ばれる神への供え物が置かれたテーブルがある[47]。儀式の間中、グット・ ノリ(굿노리)と呼ばれる劇的なパフォーマンスが音楽、歌、踊りと共に行われる。グッは私的な儀式と村の儀式に分類することができる。私的な儀式には、幸 福を祈る儀式、癒しの儀式、冥界入りの儀式、シャーマンのイニシエーションの儀式などがある。村祭祀の目的は平和を維持し、共同体の結束を促進することで あり、それぞれの祭祀の名称は地域によって異なる[47]。現代の韓国社会で最も一般的なグッの形式は、シャーマンの入門祭祀と死者のための祭祀である。

ムダン(무당)
現代の韓国では、シャーマンはムダン(무당)として知られている。ムダンは通常女性で、精霊や神々と人間との仲介役を担う[3]。セスムとはシャーマンの儀式を行う権利を受け継ぐムダンであり、カンシムとは儀式によってその地位に就くムダンである[3]。

楽器
韓国のシャーマン儀式で使用される楽器はムアクギ(무악기)と呼ばれる[48]:

チャング(장구)、無拍子太鼓
バラ(바라):小型シンバル
ピリ(피리):葦笛
チョッテ(젓대)/テグム(대금):大型の竹笛
ヘグム(해금):二弦琴
クァングァリ(꽹과리):小型の銅鑼
ブク(북)、小太鼓
コンテンポラリーの影響
韓国のコンテンポラリー・ダンス・シーンでは、韓国の伝統的なシャーマン文化の重要な要素を描いた作品が数多くある[49]。
Taoist music
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Main articles: Taoist music and Chinese ritual mastery traditions
Taoist music is the ceremonial music of Taoism. The importance of music in Taoist ceremony is demonstrated by revealing how central beliefs are reflected through elements of music such as instrumentation and rhythm. The principal belief of the Yin Yang is reflected in the categorization of musical tones. The two main tones of Taoist chanting are the Yin Tone and the Yang Tone.[50] Taoist music can be found in every ceremonial occasion, including "Five Offerings" and the "Ode of Wishing for Longevity."[51]

Instruments
The instruments used in Taoist rituals are called Faqi ().[4] These instruments include:

Magical sword
Water jar
Muyu
Dangzi
Yinqing, Guiding chime
道教音楽
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主な記事 道教音楽と中国の儀式習得の伝統
道教音楽は道教の儀式音楽である。道教の儀式における音楽の重要性は、中心的な信仰が楽器編成やリズムといった音楽の要素を通してどのように反映されるか を明らかにすることで示される。陰陽道の主要な信仰は、音色の分類に反映されている。道教の詠唱の2つの主要な音調は「陰音」と「陽音」である[50]。 道教の音楽は「五供」や「長寿を願う頌歌」[51]など、あらゆる儀式の場で見られる。

楽器
道教の儀式で使われる楽器は法器(ファチ)と呼ばれる[4]:

魔法剣
水瓶
無憂
檀子
陰清、導鈴
Zoroastrian music
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Main article: Zoroastrian music
Zoroastrian music is a genre of music that accompanies Zoroastrian traditions and rites.
ゾロアスター教音楽
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主な記事 ゾロアスター教音楽
ゾロアスター教音楽は、ゾロアスター教の伝統や儀式に付随する音楽のジャンルである。
Choir music
Cantor
Gospel music
Islamic music
Liturgical music
Music and politics
Santo Daime hymns
Secular music
Spiritual (music)
World Sacred Music Festival
合唱曲
聖歌隊
ゴスペル音楽
イスラム音楽
典礼音楽
音楽と政治
サント・ダイメ賛美歌
世俗音楽
スピリチュアル(音楽)
世界聖楽祭
https://en.wikipedia.org/wiki/Religious_music

リ ンク

文 献

そ の他の情報


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