はじめによんでください

再社会化

Resocialization

池田光穂

☆ 再社会化(英: resocialization)または再社会化(英: resocialisation)とは、社会的な価値観、信念、規範に対する感覚が再構築される過程である。この過程は、軍隊のブートキャンプで意図的に 行われる激しい社会的プロセス、または全体主義的な施設で行われることもある。社会化について重要なことは、学習したことが忘却される可能性があるという ことである。これが再社会化の基礎となる。忘却し、再学習する。 再社会化は、支配的な機関の規範に従って不適切とされた個人が、それらの価値観、態度、能力を、当該の支配的な機関の規範に従って機能できるように、それ らの価値観、態度、能力を動的に再分配するプロセスとしても定義できる。この定義は、より刑務所での服役に近い。個人が逸脱行為を示した場合、社会は犯罪 者を全施設に収容し、そこで更生させる。 再社会化の厳しさは様々である。軽度の再社会化は、異なる国への移住を伴う場合がある。そうした場合、言語、食事、服装、話し方などの新しい社会の習慣や 規範を学ばなければならない。再社会化のより劇的な例としては、軍隊やカルトへの参加が挙げられ、最も厳しい例としては、記憶をすべて失い、社会の規範を すべて学び直さなければならない場合が挙げられる。 再社会化の第一段階は、個人の以前の信念や自信を破壊することである。

★Resocialization or resocialisation (British English) には、社会復帰(Rehabilitation (penology))という意味があるので、以下の説明には、留保が必要である。

Resocialization or resocialisation (British English) is the process by which one's sense of social values, beliefs, and norms are re-engineered. The process is deliberately carried out in military boot camps through an intense social process or may take place in a total institution. An important thing to note about socialization is that what can be learned can be unlearned. That forms the basis of resocialization: to unlearn and to relearn.

Resocialization can be defined[by whom?] also as a process by which individuals, defined as inadequate according to the norms of a dominant institution, are subjected to a dynamic redistribution of those values, attitudes and abilities to allow them to function according to the norms of the said dominant institutions. That definition relates more to a jail sentence. If individuals exhibit deviance, society delivers the offenders to a total institution, where they can be rehabilitated.

Resocialization varies in its severity. A mild resocialization might be involved in moving to a different country. One who does so may need to learn new social customs and norms such as language, eating, dress, and talking customs. A more drastic example of resocialization is joining a military or a cult, and the most severe example would be if one suffers from a loss of all memories and so would have to relearn all of society's norms.

The first stage of resocialization is the destruction of an individual's former beliefs and confidence.
再社会化(英: resocialization)または再社会化(英: resocialisation)とは、社会的な価値観、信念、規範に対する感覚が再構築される過程である。この過程は、軍隊のブートキャンプで意図的に 行われる激しい社会的プロセス、または全体主義的な施設で行われることもある。社会化について重要なことは、学習したことが忘却される可能性があるという ことである。これが再社会化の基礎となる。忘却し、再学習する。

再社会化は、支配的な機関の規範に従って不適切とされた個人が、それらの価値観、態度、能力を、当該の支配的な機関の規範に従って機能できるように、それ らの価値観、態度、能力を動的に再分配するプロセスとしても定義できる。この定義は、より刑務所での服役に近い。個人が逸脱行為を示した場合、社会は犯罪 者を全施設に収容し、そこで更生させる。

再社会化の厳しさは様々である。軽度の再社会化は、異なる国への移住を伴う場合がある。そうした場合、言語、食事、服装、話し方などの新しい社会の習慣や 規範を学ばなければならない。再社会化のより劇的な例としては、軍隊やカルトへの参加が挙げられ、最も厳しい例としては、記憶をすべて失い、社会の規範を すべて学び直さなければならない場合が挙げられる。

再社会化の第一段階は、個人の以前の信念や自信を破壊することである。
Institutions

A prison cell
The goal of total institutions is resocialization, which radically alters residents' personalities by deliberate manipulation of their environment. A total institution refers to an institution in which one is totally immersed and controls all of one's day-to-day life. All activity occurs in a single place under a single authority. Examples of a total institution include prisons, fraternity houses, and the military.

Resocialization is a two-part process. First, the institutional staff try to erode the residents' identities and independence. Strategies to erode identities include forcing individuals to surrender all personal possessions, get uniform haircuts and wear standardized clothing. Independence is eroded by subjecting residents to humiliating and degrading procedures. Examples are strip searches, fingerprinting, and assigning serial numbers or code names to replace the residents' given names.

The second part of resocialization process involves the systematic attempt to build a different personality or self. That is generally done through a system of rewards and punishments. The privilege of being allowed to read a book, watch television, or make a phone call can be a powerful motivator for conformity. Conformity occurs when individuals change their behavior to fit in with the expectations of an authority figure or the expectations of the larger group.

No two people respond to resocialization programs in the same manner. Some residents are found to be "rehabilitated," but others might become bitter and hostile. As well, over a long period of time, a strictly-controlled environment can destroy a person's ability to make decisions and live independently, which is known as institutionalisation, a negative outcome of total institution that prevents an individual from ever functioning effectively in the outside world again. (Sproule, 154–155)

Resocialization is also evident in individuals who have never been "socialized" in the first place or have not been required to behave socially for an extended period of time. Examples include feral children (never socialized) or inmates who have been in solitary confinement.

Socialization is a lifelong process. Adult socialization often includes learning new norms and values that are very different from those associated with the culture in which the person was raised. The process can be voluntary. Currently, joining a volunteer military qualifies as an example of voluntary resocialization. The norms and values associated with military life are different from those associated with civilian life (Riehm, 2000).

The sociologist Erving Goffman studied resocialization in mental institutions. He characterized the mental institution as a total institution, one in which virtually every aspect of the inmates' lives is controlled by the institution and calculated to serve the institution's goals. For example, the institution requires patients to comply with certain regulations, even when that is not necessarily in the best interest of individuals.


制度

刑務所の独房
トータル・インスティテューションの目的は再社会化であり、環境を意図的に操作することで、居住者の人格を根本的に変えることを目指している。トータル・ インスティテューションとは、完全に浸りきって、日常生活のすべてを管理する制度を指す。すべての活動は単一の権威の下、単一の場所で行われる。トータ ル・インスティテューションの例としては、刑務所、学生寮、軍隊などがある。

再社会化は2段階のプロセスである。まず、施設スタッフは入居者のアイデンティティと自立性を損なわせようとする。アイデンティティを損なわせる戦略に は、個人の所有物をすべて放棄させ、同じ髪形に整髪し、画一的な服を着用させることが含まれる。自立性は、入居者を屈辱的で品位を傷つける手続きに服させ ることで損なわれる。その例としては、身体検査、指紋採取、入居者の通称に代わる通し番号やコード名の割り当てなどがある。

再社会化プロセスの第2段階では、異なる人格や自己を作り上げようとする組織的な試みが行われる。これは一般的に、褒美や罰則のシステムを通じて行われ る。本を読むことやテレビを見ること、電話をかけることを許可される特権は、順応するための強力な動機付けとなり得る。順応とは、個人が権威者の期待や集 団の期待に適合するように行動を変えることを指す。

再社会化プログラムに対する反応は、2人の人間が同じであることはない。ある受刑者は「更生」するが、他の受刑者は憤慨し、敵対的になる可能性もある。ま た、長期間にわたって厳格に管理された環境は、個人の意思決定能力や自立した生活能力を破壊する可能性もある。これは「施設化」と呼ばれ、全体主義的な施 設がもたらす負の結果であり、個人が再び外の世界で効果的に機能することを妨げるものである。(Sproule, 154–155)

また、そもそも「社会化」を経験したことがない人や、長期間にわたって社会的な行動を求められなかった人にも、再社会化は明らかである。その例としては、野生児(社会化されたことがない)や独房監禁されていた受刑者などが挙げられる。

社会化は生涯にわたるプロセスである。成人の社会化には、その人が育った文化に関連するものとは大きく異なる新たな規範や価値観を学ぶことが含まれること が多い。このプロセスは自発的な場合もある。現在、志願兵になることは自発的な再社会化の例として挙げられる。軍隊生活に関連する規範や価値観は、市民生 活に関連するものとは異なる(Riehm, 2000)。

社会学者のアーヴィング・ゴッフマンは、精神病院における再社会化について研究した。彼は、精神病院を「トータル・インスティテューション(完全施設)」 と特徴づけ、そこでは、収容者の生活のほぼすべての側面が施設によって管理され、施設の目標達成のために計算されていると述べた。例えば、施設は、それが 必ずしも個人の最善の利益にならない場合でも、患者に特定の規則に従うことを要求する。



In Military
Those who join the military enter a new social realm in which they become socialized as military members.[1][2] Resocialization is defined as a "process wherein an individual, defined as inadequate according to the norms of a dominant institution(s), is subjected to a dynamic program of behavior intervention aimed at instilling and/or rejuvenating those values, attitudes, and abilities which would allow... to function according to the norms of said dominant institution(s)."[3]

Boot camp serves as an example for understanding how military members are resocialized within the total institution of the military. According to Fox and Pease (2012),[4] the purpose of military training, like boot camp, is to "promote the willing and systematic subordination of one’s own individual desires and interests to those of one’s unit and, ultimately, country." To accomplish it, all aspects of military members' lives exist within the same military institution and are controlled by the same "institutional authorities" (drill instructors) and are done to accomplish the goals of the total institution.[3] The individual's "civil[ian] identity, with its built-in restraints is eradicated, or at least undermined and set aside in favor of the warrior identity and its central focus upon killing."[3] This warrior identity or ethos, is the mindset and group of values that all United States armed forces aim to instill in their members. Leonard Wong in “Leave No Man Behind: Recovering America’s Fallen Warriors,” describes the warrior ethos as placing the mission above all else, not accepting defeat, not ever quitting, and never leaving another American behind.

Military training prepares individuals for combat by promoting traditional ideas of masculinity, like training individuals to disregard their bodies' natural reactions to run from fear, have pain or show emotions.[4] Although resocialization through military training can create a sense of purpose in military members, it can also create mental and emotional distress when members are unable to achieve set standards and expectations.[4]

Military members, in part, find purpose and meaning through resocialization because the institution provides access to symbolic and material resources, helping military members construct meaningful identities.[5] Fox and Pease [4] state, "like any social identity, military identity is always an achievement, something dependent upon conformity to others' expectations and their acknowledgment. The centrality of performance testing in the military, and the need to 'measure up,' heightens this dependence. Although resocialization through military training can create a sense of purpose in military members, it also has the likelihood to create mental and emotional distress when members are unable to achieve set standards and expectations."[4]

In the first couple of days, the most important aspect of basic training is the surrender of their identity. Recruits in basic training are exposed to a degrading process, where leaders break down the recruits’ civilian selves and essentially give them a new identity. The recruits go through a brutal, humbling, and physically and emotionally exhausting process. They are subjected to their new norms, language, rules, and identity. Recruits shed their clothes and hair, which are the physical representation of their old identities. The processes happen very quickly and allows no time for recruits to think over the loss of their identity and so the recruits have no chance to regret their decisions.

Drill sergeants then give the young men and women a romanticized view on what it is to be a soldier and how manly it is. When the training starts, it is physically demanding and gets harder every week. The recruits are constantly insulted and put down to break down their pride and destroy their ability to resist the change that they are undergoing. Drill sergeants put up a facade that tells their recruits that finishing out basic training sets them apart from all of the others who fail. However, almost all recruits succeed and graduate from basic training.

The training is also set up with roles. There are three younger drill sergeants closer to the recruits in age and one senior drill sergeant, who becomes a father figure to the new recruits. The company commander plays a god-like role, which the recruits look up to. The people in the roles will become role models and authority figures but also help to create a sense of loyalty to the entire organization.

Recruits are made to march in a formation in which every person moves the same way at the same time, which causes a sense of unity. It makes the recruits feel less like individuals and more like parts of a group. They sing in cadence to boost morale and to make the group feel important. Drill sergeants also feed the group small doses of triumphs to keep the soldiers proud and feeling accomplished. According to Jeff Parker Knight, the ultimate function for these songs is described as “marching precision,” but Knight argues that these jodies have a secondary socialization purpose that creates a type of “rite of passage” for the recruits. These jody performances, “reflect martial attitudes, and, as symbolic action, help to induce attitude changes in initiates.”

The troop also undergoes group punishment, which unifies the unit. Generally, the similar hatred of something will bring everyone together. In this case, group punishment allows all the recruits to hate the drill sergeants and the punishment but to find unity within their unit. They will encourage others to push themselves and create shared hardships.


軍隊
軍隊に入隊した者は、軍人として社会化される新たな社会領域に入る。[1][2] 再社会化とは、「支配的な機関の規範に従って不適格とされた個人が、当該の支配的な機関の規範に従って機能することを可能にする価値観、態度、能力を植え 付け、あるいは再生させることを目的とした、行動介入の動的なプログラムを受けるプロセス」と定義される。[3]

ブートキャンプは、軍という全体主義的施設内で軍人がどのように再社会化されるかを理解するための例となる。FoxとPease(2012年)によると、 [4] ブートキャンプのような軍事訓練の目的は、「自らの個人的な欲求や利益を、所属する部隊、ひいては国家のそれらに自発的かつ組織的に従属させること」であ る。それを達成するために、軍人の生活のあらゆる側面は同じ軍事組織内に存在し、同じ「組織的権威」(訓練教官)によって管理され、組織全体の目標を達成 するために行われる。[3] 個人の「市民としてのアイデンティティは、 組み込まれた抑制力は根絶されるか、少なくとも弱体化され、戦士としてのアイデンティティとその中心的な焦点である殺人に優先される」[3]。この戦士と してのアイデンティティまたはエートスは、米国の軍隊がその構成員に植え付けようとしている考え方と価値観の集合体である。レナード・ウォン著『一人も取 り残さない:戦死した米兵士の名誉回復』では、戦士の精神を「何よりもミッションを優先し、決して敗北を認めず、決して諦めず、そして決して他の米国人を 置き去りにしない」ものと表現している。

軍事訓練では、恐怖から逃げたり、痛みを感じたり、感情を表したりするといった身体の自然な反応を無視するよう訓練するなど、伝統的な男らしさの概念を促 進することで、個々人が戦闘に備える。[4] 軍事訓練による再社会化は、軍人たちに目的意識を生み出すことができるが、一方で、軍人が設定された基準や期待を達成できない場合には、精神的・情緒的な 苦痛を生み出す可能性もある。[4]

軍人は、再社会化を通じて目的や意義を見出す。なぜなら、この制度は象徴的および物質的な資源へのアクセスを提供し、軍人が有意義なアイデンティティを構 築する手助けとなるからだ。[5] フォックスとピースは、「あらゆる社会的アイデンティティと同様に、軍事的アイデンティティは常に達成であり、他者の期待への適合と承認に依存するもので ある」と述べている。軍隊におけるパフォーマンステストの重要性と「期待に応える」必要性は、この依存性を高める。軍事訓練による再社会化は、軍人たちに 目的意識を生み出す可能性があるが、一方で、軍人たちが設定された基準や期待を達成できない場合には、精神的・情緒的な苦痛を生み出す可能性もある。」 [4]

最初の数日間、基礎訓練で最も重要なのは、自分自身を明け渡すことである。基礎訓練の新兵は、リーダーが新兵の市民としての自己を崩壊させ、実質的に彼ら に新たなアイデンティティを与えるという、屈辱的なプロセスにさらされる。新兵は、残忍で屈辱的、かつ肉体的にも精神的にも疲労困憊するプロセスを経験す る。彼らは、新たな規範、言語、規則、アイデンティティに従わされる。新兵たちは、以前のアイデンティティの物理的な象徴である衣服や髪を脱ぎ捨てる。こ のプロセスは非常に早く進むため、新兵たちはアイデンティティを失うことを考える余裕もなく、したがって、自分の決断を後悔する機会もない。

そして、訓練軍曹たちは、兵士とはどのような存在か、そして、それがいかに男らしいかを、ロマンチックな視点で若者たちに伝える。訓練が始まると、肉体的 にも厳しく、毎週難しくなっていく。新兵たちは常に侮辱され、プライドを打ち砕かれ、自分たちが経験している変化に抵抗する力を奪われる。 訓練軍曹たちは、新兵たちに基本訓練を終えることが、訓練に落ちこぼれた他の者たちとは別格であるかのように見せかける。 しかし、ほとんどの新兵は基本訓練を成功させ、卒業する。

訓練には役割も設定されている。新兵に近い年齢の若い訓練軍曹が3人おり、新兵にとっては父親のような存在となる年長の訓練軍曹が1人いる。新兵が尊敬の 念を抱く、神のような役割を担うのは中隊長である。こうした役割を担う人々は、模範となり、権威者となるが、同時に組織全体に対する忠誠心を生み出す手助 けもする。

新兵たちは、全員が同時に同じ動きをする隊列で行進させられる。これにより、団結感が生まれる。新兵たちは、個人というよりも集団の構成員であるという意 識を強める。士気を高め、集団が重要であると感じられるように、彼らは一定のリズムに合わせて歌う。また、訓練軍曹は、兵士たちが誇り高く、達成感を得ら れるよう、グループに小さな勝利を少しずつ与える。ジェフ・パーカー・ナイトによると、これらの歌の究極の機能は「行進の正確さ」であるとされるが、ナイ トは、これらのジョディには、新兵たちに一種の「通過儀礼」を生み出すという、二次的な社会化の目的があるとも主張している。これらのジョディのパフォー マンスは、「軍事的態度を反映し、象徴的な行動として、新参者の態度変化を促すのに役立つ」のである。

また、新兵たちは集団で罰を受けるが、これは部隊の結束を強める。一般的に、何かに対する同様の憎悪は、人々を団結させる。この場合、集団で罰を受けるこ とで、新兵たちは訓練軍曹と罰を憎むようになるが、部隊内での結束は強まる。彼らは他の新兵たちに自分を追い込むよう勧め、苦難を共有するようになる。

In Prisons
Prisons have two different types of re-socialization. The first type is that prisoners must learn the new normal behaviors that apply to their new environment. The second type is the prisoners must partake in rehabilitation measures to help fix their deviant ways. When the individual violates the dominant society's norms, the criminal system subjects them to a form of re-socialization called criminal rehabilitation.

Rehabilitation aims to bring an inmate's real behavior closer to that of most individuals, who make up the dominant society. The ideal societal behavior is highly valued in many societies, mainly because it serves to protect and promote the well-being of most of the society's members. In rehabilitation, the system strips the criminal of his prior socialization of criminal behavior, including the techniques of committing a crime and the specific motives, drives, rationalizations, and attitudes. Criminal behavior is learned behavior and so can be unlearned.

The first step towards rehabilitation is the choice of milieu. That is the type of interactions the deviant has with the people around him in custody. Usually, that is determined after psychological and sociological screenings are performed on the criminal. The second step is diagnosis, a continual process influenced by feedback from the individual's behavior. The next stage is treatment, which is dependent on the diagnosis. Whether it is treating an addiction or redefining the values of a person, the treatment is what socializes the criminal back to societal norms.
刑務所内での
再社会化には2つの異なるタイプがある。1つ目のタイプは、受刑者が新しい環境に適応するための新たな正常な行動を学ばなければならないというものであ る。2つ目のタイプは、受刑者が逸脱した行動を修正するための更生プログラムに参加しなければならないというものである。個人が支配的な社会の規範に違反 した場合、刑事司法制度は犯罪者更生と呼ばれる再社会化の形を適用する。

更生は、受刑者の実際の行動を支配的な社会を構成する大多数の人々の行動により近づけることを目的としている。理想的な社会行動は、主に社会の大多数の構 成員の幸福を守り促進する役割を果たすため、多くの社会で高く評価されている。リハビリテーションにおいては、犯罪者が犯罪行為を犯す以前に身に付けた犯 罪行動の社会化、すなわち犯罪を犯すテクニックや特定の動機、衝動、合理化、態度などを剥ぎ取る。犯罪行動は学習された行動であるため、それを学習し直す ことも可能である。

リハビリテーションへの第一歩は環境の選択である。これは、拘置中の逸脱者が周囲の人々とどのような相互作用を持つかということである。通常、犯罪者に対 して心理学的および社会学的な審査を行った後に決定される。2つ目のステップは診断であり、これは継続的なプロセスであり、その人格の行動からのフィード バックに影響される。次の段階は治療であり、これは診断結果によって決まる。中毒の治療であれ、人格の価値観の再定義であれ、治療は犯罪者を社会規範に適 応させるものである。
Conley, Dalton. You May Ask Yourself: An Introduction to Thinking like a Sociologist. New York: W.W. Norton, 2011. Print.
Ferguson, Susan J., ed. Mapping the Social Landscape: Readings in Sociology. Boston: McGraw-Hill, 2002. Print.
Kennedy, Daniel B., and August Kerber. Resocialization, an American Experiment. New York: Behavioral Publications, 1973. Print.
Conley, Dalton. You May Ask Yourself: An Introduction to Thinking like a Sociologist. New York: W.W. Norton, 2011. Print.
ファーガソン、スーザン J. 編著『ソーシャル・ランドスケープのマッピング:社会学の読み物』ボストン:マグローヒル、2002年。印刷物。
ケネディ、ダニエル B.、およびオーガスト・カーバー著『再社会化:アメリカの実験』ニューヨーク:行動科学出版、1973年。印刷物。










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Rehabilitation is the process of re-educating those who have committed a crime and preparing them to re-enter society. The goal is to address all of the underlying root causes of crime in order to decrease the rate of recidivism once inmates are released from prison.[1] It generally involves psychological approaches which target the cognitive distortions associated with specific kinds of crime committed by individual offenders, but it may also entail more general education like reading skills and career training. The goal is to re-integrate offenders back into society.
リハビリテーションとは、犯罪を犯した人々を再教育し、社会復帰させる ためのプロセスである。その目的は、犯罪の根本的な原因をすべて取り除くことで、受刑者が刑務所から出所した後の再犯率を低下させることである。[1] 通常、個々の犯罪者が犯した特定の犯罪に関連する認知の歪みを対象とした心理学的アプローチが用いられるが、読み書き能力や職業訓練などのより一般的な教 育が含まれる場合もある。その目的は、犯罪者を社会に再び統合することである。
Methods
A successful rehabilitation of a prisoner is also helped if convicted persons:

are not placed in health-threateningly bad conditions, enjoy access to medical care and are protected from other forms of serious ill-treatment,[2]
are able to maintain ties to the outside world,[2]
learn new skills to assist them with working life on the outside,[2]
enjoy clear and detailed statutory regulations clarifying the safeguards applicable and governing the use and disposal of any record of data relating to criminal matters.[2][3]
See also prisoners' rights.
方法
受刑者の更生を成功させるには、有罪判決を受けた人格が、

健康を脅かすほど劣悪な環境に置かれないこと、医療ケアを受けられること、その他の深刻な虐待から保護されること、[2]
外部とのつながりを維持できること、[2]
外部での労働生活に役立つ新しいスキルを習得できること、[2]
犯罪に関するあらゆる記録データの使用と廃棄に適用される保護措置を明確にし、管理する明確かつ詳細な法定規制があること、[2][3]
受刑者の権利も参照。
Applications
Norway
Main article: Incarceration in Norway
Norway's prison system is based on the principle of normalization and away from retribution to focus on rehabilitation.[4] Inmates have access to amenities they would have outside of prison, such as an exclusive mini fridge, flat-screen TV, private bathroom, and access to outdoor environment.[5][6] This, along with a shared kitchen and living area "to create a sense of family" among inmates and the absence of traditional prison uniforms contributes to Norway's rehabilitative normalcy system.[5][6] The prison's structure is composed of Units A, B and C, with Unit A housing those in need of psychiatric or medical attention, thus being the most prohibitive of the three.[7] Halden fengsel, referred to as the "world's most humane maximum-security prison", embodies the country's goal of reintegration by aiding inmates in sorting out housing and employment before leaving the prison.[7] Rehabilitative measures involve education, job training, workshops to acquire a trade, and therapy along with the humane treatment they receive from personnel who have to complete three years of training to become prison guards.[5][8]

The effectiveness of Norway's methods is evident as they hold one of the lowest rates of reimprisonment after 2 years at 18% as of 2018,[9] while the recidivism rate of re-charging for an offense during 5 years is 49.6% for property theft, 46.8% for violence, and 31.7% for sexual offenses as of 2017.[10] Norway's Correctional Service unofficial motto is "Better out than in" that is in view with their rehabilitative system as a justice to society by integrating inmates as functioning members of society upon release.[7][8]

Meditation
Main article: Prison contemplative programs
Vipassanā 10-day meditation courses were first taught in prisons in India in 1975. They have since been conducted in the US (1997–present), UK (1998), Spain (2003), Israel (2007) and Ireland (2015). Vipassana meditation aims to reduce negative mental states such as anger and aggression, and provide a path to inner peace.[11][12]
申請
ノルウェー
詳細は「ノルウェーの受刑者処遇」を参照
ノルウェーの刑務所制度は、ノーマライゼーションの原則に基づいており、報復から離れて更生に重点を置いている。[4] 受刑者は、刑務所以外では手に入らないような設備、例えば専用ミニ冷蔵庫、薄型テレビ、専用バスルーム、屋外環境へのアクセスを利用できる。[5][6] これに加えて、受刑者間の「家族的な感覚」を醸成するための共有キッチンやリビングエリア、 」という目的で共有キッチンやリビングエリアが設けられていること、また、従来の刑務所の制服がないことも、ノルウェーの更生のための通常体制に貢献して いる。[5][6] 刑務所の構造はユニットA、B、Cで構成されており、ユニットAには精神科や内科の治療が必要な受刑者が収容されており、3つのユニットの中で最も厳重な 警備が敷かれている。[7] 「世界で最も 最も人道的な最高保安刑務所」と呼ばれるこの刑務所は、受刑者が刑務所を出る前に住居や就職先を確保できるよう支援することで、ノルウェーの社会復帰とい う目標を体現している。[7] 更生プログラムには、教育、職業訓練、技術習得のためのワークショップ、セラピーなどが含まれ、刑務官になるためには3年間の訓練を修了しなければならな いため、刑務官から受ける人間的な扱いも含まれる。[5][8]

ノルウェーの手法の有効性は明らかであり、2018年時点で2年後の再収監率は18%と、世界で最も低い水準にある[9]。一方で、5年間のうちに犯罪を 犯して再収監される再犯率は、財産窃盗で49.6%、 2017年時点で、暴行は46.8%、性犯罪は31.7%である。[10] ノルウェー矯正局の非公式なモットーは「外にいるよりは中にいる方がまし」であり、これは、受刑者を社会に復帰した際に社会の機能的な一員として統合させ るという、社会に対する正義としての更生システムを反映したものである。[7][8]

瞑想
詳細は「刑務所の瞑想プログラム」を参照
ヴィパッサナー10日間の瞑想コースは、1975年にインドの刑務所で初めて教えられた。その後、アメリカ(1997年~現在)、イギリス(1998 年)、スペイン(2003年)、イスラエル(2007年)、アイルランド(2015年)でも実施されている。ヴィパッサナー瞑想は、怒りや攻撃性などのネ ガティブな精神状態を軽減し、内面の平和への道を提供することを目的としている。[11][12]
Medical
Certain criminals can be treated chemically so that they do not become criminals again.[13]
医療
特定の犯罪者は、再び犯罪を犯さないよう化学的に治療することができる。[13]
Legislation
Europe
As established by the Council of Europe committee of ministers, "a crime policy aimed at crime prevention and the social reintegration of offenders should be pursued and developed".[3]

"The European Court of Human Rights, also, has stated in various judgments that, while punishment remains one of the aims of imprisonment, the emphasis in European penal policy is now on the rehabilitative aim of imprisonment, particularly towards the end of a long prison sentence. ... A prospect of release is necessary, because human dignity requires that there must be a chance for a prisoner to atone for his offence and move towards rehabilitation. A review system is also needed because, over the course of a very long sentence, the balance between the grounds of detention (punishment, deterrence, public protection and rehabilitation) can shift to the point that detention can no longer be justified."[2]

Germany
Per the German constitution, "Everyone has the right to life and to inviolability of his person. The freedom of the individual is inviolable. These rights may only be encroached upon pursuant to a law".

Italy
Per the Italian constitution, "Punishment cannot consist in treatment contrary to human dignity and must aim at rehabilitating the condemned".

United Kingdom
The Rehabilitation of Offenders Act 1974 of the UK Parliament enables some criminal convictions to be ignored after a rehabilitation period.

立法
ヨーロッパ
欧州評議会の閣僚委員会が定めたように、「犯罪防止と犯罪者の社会復帰を目的とした犯罪対策は推進・発展されるべきである」[3]。

「欧州人権裁判所もまた、さまざまな判決において、刑罰は依然として投獄の目的のひとつではあるが、欧州の刑事政策では、特に長期の懲役刑の終結に向け て、投獄の更生目的に重点が置かれていると述べている。... 釈放の見込みは必要である。なぜなら、人間の尊厳は、受刑者が自らの犯罪を償い、更生に向かうチャンスがなければならないからだ。また、非常に長期の刑期 においては、勾留の根拠(処罰、抑止、公共の保護、更生)のバランスが変化し、勾留が正当化できなくなる可能性があるため、審査システムも必要である。」 [2]

ドイツ
ドイツ憲法によると、「すべて人は、生命に対する権利と、人格の不可侵に対する権利を有する。個人の自由は不可侵である。これらの権利は、法律に従ってのみ侵害することができる」とある。

イタリア
イタリア憲法によると、「処罰は人間の尊厳に反する扱いであってはならず、また、受刑者の更生を目的としなければならない」とある。

英国
英国議会による1974年犯罪者更生法により、更生期間を経た後、一部の犯罪歴は無視される。

United States
The United States Code states that sentencing judges shall make imprisonment decisions "recognizing that imprisonment is not an appropriate means of promoting correction and rehabilitation".[14]

In 2015 a number of reformers, including Koch family foundations, the ACLU, the Center for American Progress, Families Against Mandatory Minimums, the Coalition for Public Safety, and the MacArthur Foundation, announced a bipartisan resolution to reform the criminal justice system in the United States. Their efforts were lauded by President Obama who noted these reforms will improve rehabilitation and workforce opportunities for those who have served their sentences.[15][16][17][18]

Over the last few decades, the United States prison population has increased significantly. While prisons are considered punishment, they also are intended to have the purpose of future crime prevention. A recent study found that of $74 billion total spent on incarceration among federal, state and local prisons, less than 1% of that was spent on prevention and treatment. Incarceration not only harms the individual as intended, but also has unintended negative effects on the inmate's family, community, and overall society. Inmate education has been shown to reduce recidivism. Evidence shows that inmates overwhelmingly take advantage of education programs if they are available to them and if they can afford them. A recent study showed the earning a GED while incarcerate reduced recidivism rates by 14% for those under 21, and 5% for those over 21[citation needed]. Substance abuse is also a major issue in the prison system. Between 1996 and 2006, despite a modest population increase of 12%, the number of incarcerated individuals rose by 33% and the number of substance-abusing individuals rose by 43%[citation needed]. Existing treatment programs have shown solid[citation needed] evidence that drug treatment programs, along with support after release, are effective at reducing recidivism. Emotional and mental health counseling is a core component of successful inmate rehabilitation. Without the proper innate motivation and desire from the inmate, attempts to educate or assist with substance abuse are less effective[citation needed]. A study revealed that more than half of those incarcerated had a mental health problem, defined as a recent history or symptoms of a mental health problem within the previous 12 months.[19] California's juvenile justice system is based on rehabilitation instead of punishment.[20]


米国
合衆国法典は、判決を下す裁判官は「投獄が矯正と更生を促進する適切な手段ではないことを認識した上で」投獄の決定を下すものとしている。[14]

2015年には、コーク・ファミリー財団、アメリカ自由人権協会(ACLU)、アメリカ進歩センター、最低刑に反対する家族、公共安全連合、マッカーサー 財団など、多くの改革派が、米国の刑事司法制度を改革するための超党派決議案を発表した。オバマ大統領は、これらの改革が刑期を終えた人々の更生と労働機 会の改善につながることを指摘し、彼らの努力を称賛した。[15][16][17][18]

ここ数十年の間、米国の刑務所人口は大幅に増加している。刑務所は刑罰を与える場所であると同時に、将来の犯罪防止を目的とする場所でもある。最近の研究 によると、連邦刑務所、州刑務所、地方刑務所における投獄に費やされた総額740億ドルのうち、犯罪防止と治療に費やされたのは1%にも満たないことが分 かった。投獄は意図した通りに個人に悪影響を与えるだけでなく、受刑者の家族、地域社会、そして社会全体にも予期せぬ悪影響を及ぼす。受刑者教育は再犯率 の低下につながることが示されている。 受刑者教育プログラムが利用可能で、かつ費用を負担できる場合、受刑者の圧倒的多数がそのプログラムを利用することが実証されている。 最近の研究では、受刑中にGEDを取得することで、21歳未満の受刑者の再犯率が14%、21歳以上の受刑者の再犯率が5%低下することが示されている [要出典]。 薬物乱用も刑務所制度における大きな問題である。1996年から2006年の間に、人口が12%増加したにもかかわらず、収監者数は33%増加し、薬物乱 用者の数は43%増加した[要出典]。既存の治療プログラムでは、薬物治療プログラムと釈放後の支援が再犯率の低下に効果的であるという確かな証拠が示さ れている[要出典]。受刑者のリハビリテーションを成功させるには、感情面および精神面のカウンセリングが重要な要素となる。受刑者本人が適切な動機付け や意欲を持たなければ、薬物乱用に関する教育や支援の試みは効果的ではない[要出典]。ある研究では、収監されている者の半数以上が精神保健上の問題を抱 えており、それは最近の病歴または過去12か月以内に精神保健上の問題の症状が見られることを意味すると定義されている[19]。カリフォルニア州の少年 司法制度は、処罰ではなく更生を基本としている[20]。
Psychopathy and recidivism

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Criminal recidivism is highly correlated with psychopathy.[21][22][23] The psychopath is defined by an uninhibited gratification in criminal, sexual, or aggressive impulses and the inability to learn from past mistakes.[21][22][23] Individuals with this disorder gain satisfaction through their antisocial behavior and lack remorse for their actions.[24]

Findings indicate psychopathic prisoners have 2.5 times higher probability of being released from jail than undiagnosed ones, even though they are more likely to recidivate.[25]

It has been shown[by whom?] that punishment and behavior modification techniques do not improve the behavior of a psychopath. Psychopathic individuals have been regularly observed to become more cunning and better able to hide their behaviour. It has been suggested that traditional therapeutic approaches actually make psychopaths if not worse[by whom?], then far more adept at manipulating others and concealing their behavior. They are generally considered[by whom?] to be not only incurable but also untreatable.[26]

Psychopaths also have a markedly distorted sense of the potential consequences of their actions, not only for others, but also for themselves. They do not, for example, deeply recognize the risk of being caught, disbelieved or injured as a result of their behaviour.[27]
サイコパスと再犯

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犯罪常習性はサイコパシーと高い相関関係にある。[21][22][23] サイコパスは、犯罪、性的、攻撃的な衝動を抑制なく満たすこと、および過去の過ちから学べないことで定義される。[21][22][23] この障害を持つ個人は反社会的な行動によって満足感を得、自らの行動に対する後悔の念を持たない。[24]

調査結果によると、サイコパスの受刑者は、未診断の受刑者に比べて刑務所から釈放される確率が2.5倍高いが、再犯する可能性も高い。

誰によってか示されているように、罰や行動修正のテクニックはサイコパスの行動を改善しない。サイコパスの個人は、より狡猾になり、行動を隠す能力が向上 することが定期的に観察されている。伝統的な治療アプローチは、サイコパスを悪化させないとしても、他者を操り、行動を隠す能力をはるかに向上させること が示唆されている。彼らは一般的に、治療不可能であるばかりか、治療も不可能であると考えられている。[26]

サイコパスは、他者だけでなく自分自身に対しても、自らの行動がもたらす可能性のある結果について、著しく歪んだ感覚を持っている。例えば、彼らは自らの行動の結果、捕まる、信じてもらえない、傷つけられるといったリスクを深く認識していない。[27]
Criticism
Some criticisms of rehabilitative systems are that they can authorize lengthy restrictions of liberty (to allow time for diagnosis and treatment) and broad assumptions of governmental power over offenders' personalities. Moreover, due process concerns can be implicated by a lack of traditional safeguards of defendants' procedural rights in rehabilitative processes. Some rehabilitative programs, such as drug courts, have also been criticized for widening the net of penal control by sentencing more defendants to prison for violations of treatment regimes than would have gone to prison in the absence of those programs.[28]
批判
更生システムの批判としては、診断や治療に時間をかけるために、長期にわたる自由の制限を正当化することや、犯罪者の人格に対する政府の権限を広く想定す ることなどが挙げられる。さらに、更生プロセスにおける被告人の手続き上の権利を保護する伝統的な安全策が欠如していることによって、適正手続きの原則が 侵害される可能性もある。薬物裁判所のような一部の更生プログラムは、治療プログラム違反により刑務所行きとなる被告人の数が、プログラムがなかった場合 よりも多くなることで、刑罰による統制の網が広がっているとして批判されている。[28]
Antisocial personality disorder
Diversion program
Exodus Ministries
Koestler Trust
Susanna Meredith
Rehabilitation policy
Social integration
Yellow Ribbon Project
反社会的人格障害
転換プログラム
エクソダス・ミニストリーズ
コエストラー・トラスト
スザンナ・メレディス
リハビリテーション方針
社会統合
イエローリボン・プロジェクト
https://en.wikipedia.org/wiki/Rehabilitation_(penology)


リ ンク

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