かならずよんで ね!

スタンレー・ホール

Granville Stanley Hall, 1846-

池田光穂

グランビル・スタンレー・ホール(Granville Stanley Hall、1846年2月1日 - 1924年4月24日[1])は、アメリカの心理学者、教育者の草分け的存在である。彼の関心は、人間の寿命の発達と進化論にあった。アメリカ心理学会の 初代会長であり、クラーク大学の初代学長でもあった。

Granville Stanley Hall (February 1, 1846 – April 24, 1924[1]) was a pioneering American psychologist and educator. His interests focused on human life span development and evolutionary theory. Hall was the first president of the American Psychological Association and the first president of Clark University. A Review of General Psychology survey, published in 2002, ranked Hall as the 72nd most cited psychologist of the 20th century, in a tie with Lewis Terman.[2]
グ ランビル・スタンレー・ホール(Granville Stanley Hall、1846年2月1日 - 1924年4月24日[1])は、アメリカの心理学者、教育者の草分け的存在である。彼の関心は、人間の寿命の発達と進化論にあった。アメリカ心理学会の 初代会長であり、クラーク大学の初代学長でもあった。2002年に発表された『Review of General Psychology』の調査では、ホールは20世紀で最も引用された心理学者の72位にランクされ、ルイス・ターマンと同列であった[2]。
Childhood
Born in Ashfield, Massachusetts, Hall grew up on a farm with his parents, Granville Bascom Hall, who served on the Massachusetts legislature, and Abigail Beals, who attended school at Albany Female Seminary and went on to become a teacher herself. During his time as a child he spent much of his time reading and taking advantage of the educational advantages he could gain from his parents and the local schools. At a young age he was interested in animals and bodily skills.[3] At the age of 16 he began to teach other students, most of whom were older than he was.

Family
Hall's first wife was Cornelia Fisher. They were married September 1879 and produced two children. In 1890, Cornelia and their daughter, Julia Fisher Hall, born May 30, 1882, both died of accidental asphyxiation. Their son, Dr. Robert Granville Hall, was born February 7, 1881, and was raised by his father from the age of four. His second marriage was to Florence E Smith, July 1899. His second wife was determined to have "arteriosclerosis of the brain" and was institutionalized after years of eccentric behaviors.[1]

Teacher
Hall attended Williston Seminary and graduated from Williams College in 1867, then studied at the Union Theological Seminary. Inspired by Wilhelm Wundt's Principles of Physiological Psychology, Hall pursued doctoral studies at Harvard University where he met William James, an adjunct professor who had just taught the nation's first psychology class. In 1878, Hall earned the first psychology doctorate awarded in America.[4] After Hall graduated with his doctorate, there were no academic jobs available in psychology, so he went to Europe to study at the University of Berlin, and spent a brief time in Wundt's Leipzig laboratory in 1879.

He began his career by teaching English and philosophy at Antioch College in Yellow Springs, Ohio, and then teaching history of philosophy at Williams College in Massachusetts. Following successful lecture series at Harvard and Johns Hopkins University, Hall secured a position in the philosophy department at Johns Hopkins, teaching psychology and pedagogy. He remained at Johns Hopkins from 1882 to 1888 and, in 1883, began what is considered by some to be the first formal American psychology laboratory.[5] There, Hall objected vehemently to the emphasis on teaching traditional subjects, e.g., Latin, mathematics, science and history, in high school, arguing instead that high school should focus more on the education of adolescents than on preparing students for college.

Hall was elected a member of the American Antiquarian Society in 1888.[6]
幼少期
マサチューセッツ州アッシュフィールドに生まれたホールは、マサチューセッツ州議会議員を務めたグランビル・バスコム・ホールとアビゲイル・ビールズの両 親とともに農場で育ち、アルバニー神学校で学び、自身も教師になった。幼少期は読書に明け暮れ、両親や地元の学校から得られる教育の恩恵を受けた。16歳 になると、自分より年上の生徒を教えるようになる[3]。

家族
ホールの最初の妻はコーネリア・フィッシャーである。1879年9月に結婚し、2人の子供をもうけた。1890年、コーネリアと娘のジュリア・フィッ シャー・ホール(1882年5月30日生まれ)は、ともに偶然の窒息死でこの世を去った。息子のロバート・グランビル・ホール博士は1881年2月7日に 生まれ、4歳の時から父親に育てられた。2度目の結婚は、1899年7月、フローレンス・スミス(Florence E Smith)である。2番目の妻は「脳の動脈硬化」と判断され、長年にわたり奇行が続いたため施設に収容された[1]。

教師
ホールはウィリストン神学校に通い、1867年にウィリアムズ大学を卒業した後、ユニオン神学校で学んだ。ウィルヘルム・ヴントの『生理心理学原理』に触 発されたホールは、ハーバード大学で博士課程に進み、ちょうど全米初の心理学の講義を担当していた非常勤講師のウィリアム・ジェームズに出会いました。 1878年、ホールはアメリカで初めて心理学の博士号を取得した[4]。博士号取得後、心理学の学術的な仕事がなかったため、ヨーロッパに渡り、ベルリン 大学で学び、1879年にヴントのライプチヒ研究室に短期間滞在することになる。

オハイオ州イエロースプリングスのアンティオキア大学で英語と哲学を教え、その後マサチューセッツ州のウィリアムズ大学で哲学史を教え、キャリアをスター トさせた。ハーバード大学とジョンズ・ホプキンス大学での講義が成功した後、ホールはジョンズ・ホプキンス大学の哲学科で心理学と教育学を教えることに なった。1882年から1888年までジョンズ・ホプキンス大学に籍を置き、1883年には、アメリカ初の正式な心理学研究室とされる活動を始めた [5]。そこでホールは、高校でラテン語、数学、科学、歴史などの伝統的な科目を教えることを重視することに激しく反対し、むしろ高校は大学進学準備より も青少年の教育に焦点を当てるべきと主張したのである。

ホールは1888年にアメリカ古文書学会の会員に選ばれた[6]。
New discipline of psychology
In 1887, Hall founded the American Journal of Psychology, and in 1892 was appointed as the first president of the American Psychological Association.[5] In 1889 he was named the first president of Clark University, a post he filled until 1920. During his 31 years as president, Hall remained intellectually active. He was instrumental in the development of educational psychology, and attempted to determine the effect adolescence has on education. He was also responsible for inviting Sigmund Freud and Carl Jung to visit and deliver a lecture series in 1909 at the Clark Conference. Hall promised Freud an honorary degree from Clark University in exchange, and the two shared the same beliefs on sex and adolescence. This was Freud's first and only visit to America and the biggest conference held at Clark University. It was also the most controversial conference, given that Freud's research was based on theories that Hall's colleagues criticized as non-scientific.[7]

In 1917, Hall published a book on religious psychology, Jesus the Christ in the Light of Psychology. The book was written in two volumes to define Jesus Christ in psychological terms. Hall thoroughly discussed all that is written about Christ, and the probable mental mechanisms of Christ and all of those who believed in him and wrote about him. He analyzes the myths, the magic, etc., built up about the name and life of Christ. He dissects the parables and discusses the miracles, the death and the resurrection of Jesus. He endeavors to reduce all possible expressions or trends which he finds in Jesus and his followers to their genetic origins, and with that aid in comparative psychology, especially the knowledge of anthropology and childhood tendencies, he points out here and there certain universal trends which are at the bottom of it all.[8] This was his least successful work. In 1922, at the age of 78, he published the book Senescence, a book on aging.[7]

Darwin's theory of evolution and Ernst Haeckel's recapitulation theory were large influences on Hall's career. These ideas prompted Hall to examine aspects of childhood development in order to learn about the inheritance of behavior. The subjective character of these studies made their validation impossible. He believed that as children develop, their mental capabilities resemble those of their ancestors and so they develop over a lifetime the same way that species develop over eons.[9] Hall believed that the process of recapitulation could be sped up through education and force children to reach modern standards of mental capabilities in a shorter length of time.[10] His work also delved into controversial portrayals of the differences between women and men, as well as the concept of racial eugenics.[5] While Hall was a proponent of racial eugenics, his views were less severe in terms of creating and keeping distinct separations between races. Hall believed in giving "lower races" a chance to accept and adapt to "superior civilization".[10] Hall even commended high ranking African Americans in society as being "exception to the Negro’s diminished evolutionary inheritance".[11] Hall viewed civilization in a similar fashion he viewed biological development. Humans must allow civilization to "run its natural evolution".[11] Hall saw those who did not accept the superior civilization as being primitive "savages". Hall viewed these civilizations in a similar fashion as he viewed children, stating that "their faults and their virtues are those of childhood and youth".[10] Hall believed that men and women should be separated into their own schools during puberty because it allowed them to be able to grow within their own gender. Women could be educated with motherhood in mind and the men could be educated in more hands-on projects, helping them to become leaders of their homes. Hall believed that schools with both sexes limited the way they could learn and softened the boys earlier than they should be.[10] "It is a period of equilibrium, but with the onset of puberty the equilibrium is disturbed and new tendencies arise. Modifications in the reproductive organs take place and bring about secondary sexual characteristics. Extroversion gives way slowly to introversion, and more definitely social instincts begin to play an increasing role."

Hall was heavily influenced by Jean-Baptiste Lamarck and his theory of evolution. Hall found the idea of passing on memories from parent to offspring was a plausible mode of inheritance.[12
心理学という新しい学問分野
1887年、ホールは『アメリカン・ジャーナル・オブ・サイコロジー』を創刊し、1892年にはアメリカ心理学会の初代会長に任命された[5]。 1889年にはクラーク大学の初代学長に就任し、1920年までその職を務めた。学長としての31年間、ホールは知的な活動を続けた。彼は教育心理学の発 展に尽力し、思春期が教育に与える影響を明らかにしようとした。また、1909年にジークムント・フロイトとカール・ユングを招き、クラーク会議で連続講 演会を開催したのも彼である。ホールはフロイトにクラーク大学の名誉学位を与えることを交換条件として約束し、二人は性と思春期について同じ信念を共有す ることになった。これはフロイトの最初で唯一のアメリカ訪問であり、クラーク大学で開催された最大の会議であった。また、フロイトの研究がホールの同僚か ら非科学的と批判された理論に基づいていたことから、最も議論を呼んだ会議でもあった[7]。

1917年、ホールは宗教心理学に関する本『心理学の光におけるキリストのイエス』を出版した。この本は、心理学の用語でイエス・キリストを定義するため に2巻で書かれたものであった。ホールは、キリストについて書かれているすべてのこと、そしてキリストとキリストを信じ、キリストについて書いたすべての 人々の考えられる精神的なメカニズムを徹底的に議論しました。彼は、キリストの名と生涯について築き上げられた神話、魔術などを分析する。イエスの奇跡、 死、復活について、たとえ話を分析し、議論する。彼はイエスとその信者の中に見出されるすべての可能な表現や傾向をその遺伝的起源に還元しようと努め、比 較心理学、特に人類学と幼年期の傾向の知識の助けを借りて、そのすべての底にあるある特定の普遍的傾向をあちこちで指摘する[8] これは彼の最も成功しなかった仕事であった。1922年、78歳の時、老化に関する本『Senescence』を出版した[7]。

ダーウィンの進化論とエルンスト・ヘッケルの復唱説は、ホールのキャリアに大きな影響を与えた。これらの考え方は、行動の遺伝について学ぶために、幼少期 の発達の様相を調べるようホールに促した。しかし、これらの研究は主観的なものであったため、その検証は不可能であった。彼は、子どもの発達に伴い、その 精神的能力は祖先と似てくるため、種が長い年月をかけて発達するのと同じように生涯をかけて発達すると考えた[9]。ホールは、教育によってこの再現のプ ロセスを早め、子どもたちをより短い期間で現代の精神能力の水準に到達させることができると考えていた。 [10] 彼の作品はまた、女性と男性の間の違いの論争の的になる描写や人種的優生学の概念にも踏み込んでいた[5] ホールは人種的優生学の支持者であったが、彼の見解は人種間の明確な分離を作成し維持するという点ではそれほど厳しいものではなかった。ホールは「下層人 種」に「優れた文明」を受け入れ、適応する機会を与えることを信じていた[10]。ホールは社会における高位のアフリカ系アメリカ人を「黒人の減少した進 化的継承の例外」であると賞賛さえしていた[11]。ホールは文明を彼が生物学の発展を見たのと同様の方法で見ていた。人間は文明が「自然な進化を遂げ る」ことを許さなければならない[11]。ホールは優れた文明を受け入れない人々を原始的な「未開人」であると見なしていた。ホールはこれらの文明を彼が 子供を見るのと同じような方法で見ており、「彼らの欠点と彼らの美徳は幼年期と青年期のものである」と述べていた[10] ホールは男性と女性を思春期にそれぞれの学校に分けるべきだと考えており、それは彼らが自分たちの性別内で成長できるようにするためであった。女性は母性 を意識した教育ができ、男性はより実践的なプロジェクトで教育され、家庭のリーダーになることができるようになった。ホールは男女共学の学校は学習方法を 制限し、男子を必要以上に早く軟弱化させると考えていた[10]。「それは均衡のとれた時期であるが、思春期の始まりとともに均衡は乱れ、新しい傾向が生 じる。生殖器官に変化が起こり、第二次性徴がもたらされる。外向性は内向性にゆっくりと道を譲り、より確実に社会的本能の果たす役割が大きくなり始める。 "

ホールは、ジャン=バティスト・ラマルクと彼の進化論に大きな影響を受けていた。ホールは、親から子へ記憶が受け継がれるという考え方は、もっともらしい遺伝の様式であると考えた[12]。
Anomalistic psychology
Hall was one of the founding members and a vice President of the American Society for Psychical Research.[13] The early members of the society were skeptical of paranormal phenomena.[14] Hall took a psychological approach to psychical phenomena. By 1890 he had resigned from the society.[15] He became an outspoken critic of parapsychology.[16]

Hall was an early psychologist in the field of anomalistic psychology.[17] Hall and his assistant Amy Tanner from Clark University were notable debunkers of spiritualism and carried out psychological and physiological tests on mediums. Tanner published Studies in Spiritism (1910) with an introduction by Hall.[18] The book documented the tests carried out by Hall and Tanner in the séance sittings held with the medium Leonora Piper.[19] Hall and Tanner had proven by tests that the personalities of Piper were fictitious creations and not discarnate spirits.[20]
変態心理学(異常心理学・超常心理学)
ホールは、アメリカ心霊研究協会の創設メンバーの一人であり、副会長であった[13]。 学会の初期のメンバーは超常現象に懐疑的であった[14]。ホールは心霊現象に心理的アプローチを取った。1890年までに彼は学会を辞任していた [15]。 彼は超心理学の率直な批判者になった[16]。

ホールは異常心理学の分野における初期の心理学者であった[17]。 クラーク大学のホールと彼の助手エイミー・タナーは霊能主義の著名な論客であり、霊媒の心理的、生理学的テストを実施した。タナーはホールの紹介で『スピ リチュアリズム研究』(1910年)を出版した[18]。この本は、ホールとタナーが霊媒レオノーラ・パイパーと行った交霊会で実施したテストを記録して いた[19]。ホールとタナーはテストによって、パイパーの人格は架空の創造物であり、受肉霊でないことを証明した[20]。
Social views
Hall was deeply wedded to the German concept of Volk, an anti-individualist and authoritarian romanticism in which the individual is dissolved into a transcendental collective. Hall believed that humans are by nature non-reasoning and instinct driven, requiring a charismatic leader to manipulate their herd instincts for the well-being of society. He predicted that the American emphasis on individual human right and dignity would lead to a fall that he analogized to the sinking of Atlantis.

Hall was one of the founders of the child-study movement in the 1880s. A national network of study groups called Hall Clubs existed to spread his teaching. He is popularly known today for supervising the 1896 study Of Peculiar and Exceptional Children, which described a series of only child eccentrics as permanent misfits. For decades, academics and advice columnists alike disseminated his conclusion that an only child could not be expected to go through life with the same capacity for adjustment that siblings possessed. "Being an only child is a disease in itself", he claimed.[21]

Hall argued that child development recapitulates his highly racialized conception of the history of human evolutionary development. He characterized pre-adolescent children as savages and therefore rationalized that reasoning was a waste of time with children. He believed that children must simply be led to fear God, love country, and develop a strong body. As the child burns out the vestiges of evil in his nature, he needs a good dose of authoritarian discipline, including corporal punishment.[7] He believed that adolescents are characterized by more altruistic natures than pre-adolescents and that high schools should indoctrinate students into selfless ideals of service, patriotism, body culture, military discipline, love of authority, awe of nature, and devotion to the state and the well-being of others.[22] Hall consistently argued against intellectual attainment at all levels of public education. Open discussion and critical opinions were not to be tolerated. Students needed indoctrination to save them from the individualism that was so damaging to the progress of American culture.

Hall popularised the phrase "storm and stress" with reference to adolescence, taken from the German Sturm und Drang movement. His colleague William Burnham had published this phrase in relation to adolescence in an 1889 article titled 'Economy in Intellectual Work'.[23] The concept's three key aspects are conflict with parents, mood disruptions, and risky behavior. As was later the case with the work of Lev Vygotsky and Jean Piaget, public interest in this phrase, as well as with Hall's role, faded. Recent research has led to some reconsideration of the phrase and its denotation. In its three aspects, recent evidence supports storm and stress, but only when modified to take into account individual differences and cultural variations. Currently, psychologists do not accept storm and stress as universal, but do acknowledge the possibility in brief passing. Not all adolescents experience storm and stress, but storm and stress is more likely during adolescence than at other ages.

Hall had no sympathy for the poor, the sick, or those with developmental differences or disabilities. A firm believer in selective breeding and forced sterilization, he believed that any respect or charity toward those he viewed as physically, emotionally, or intellectually weak or "defective" simply interfered with the movement of natural selection toward the development of a super-race.[10]

Hall's major books were Adolescence: Its Psychology and Its Relations to Physiology, Anthropology, Sociology, Sex, Crime and Religion (1904) and Aspects of Child Life and Education (1921). In his book Adolescence, which was based on the results of the child-study movement, Hall described his system of psychology (which he called "genetic psychology") and the evolutionary benefits of development from the womb to adolescence. The book comprises six sections: biological and anthropological standpoint, medical standpoint, health and its tests, nobility of educated women, fecundity of educated women, and education. Hall hoped that this book would become a guide for teachers and social workers in the education system.[24]

In 1904, Hall published "Adolescence: Its Psychology and Its Relation to Physiology, Anthropology, Sociology, Sex, Crime, Religion, and Education". In this 2-volume study, based on the idea that child development recapitulates human evolution, Hall took on a variety of issues and synthesized scholarship from a wide range of disciplines.[25] After his retirement in 1920, Hall wrote a companion volume on aging. This important account has been labeled "prophetic" in its recognition of an emerging "crisis of aging" in the 20th century, in which longer lifespan, narrowing family roles, and expulsion from the workforce combined to dramatically isolate the elderly and restrict their active participation in public life.[26] Hall railed against this process, arguing that the wisdom conferred by old age meant that the elderly had valuable and creative contributions to make to society. Yet, the stigma of aging meant that, instead, many were engaged in the foolish pursuit of youth, trying to avoid being excluded from full participation in their communities. In the conclusion of the book, Hall expressed a tangible sense of personal anger against this form of discrimination.[27] His stirring call for a better understanding of the aging process anticipated the development of gerontology, and his critique of the marginalization of the elderly still resonates today.[25]

Hall viewed masturbation as an immoral act and a blemish of the human race that interfered with moral and intellectual growth. Hall discussed masturbation in reference to men and did not discuss it in terms of women. It is not known whether he knew this act occurred in women or that Hall believed adolescent boys must go through what he described as "conversion". This conversion releases the boys from biological sins that were passed onto them by their ancestors. This passing on of sins through generations is guided by Lamarckian evolution.[12] He claimed that conversion occurred as naturally as a "blossoming flower".[10] Instead of masturbation, Hall viewed spontaneous emissions as a natural and acceptable alternative to forced ejaculation.[12] Hall believed that he went through conversion during his freshman year at Williams College.[11]

Hall also coined the technical words describing types of tickling: knismesis, or feather-like tickling; and gargalesis, for the harder, laughter inducing type.

Hall is best remembered for his contributions to psychology, for his support of applied psychology, and for his success in advising many doctoral students who have made great contributions to psychology. Hall also mentored the first African American to get a PhD in psychology, Francis Cecil Sumner in 1920.[7][24]
社会観
ホールは、ドイツの「フォルク」という概念に深く傾倒していた。これは、個人を超越的な集団に溶解させるという、反個人主義・権威主義のロマン主義であ る。人間は本来、理性的でなく本能的に動くものであり、社会の幸福のために群れの本能を操るカリスマ的指導者を必要とすると考えたのである。彼は、個人の 人権と尊厳を重視するアメリカは、アトランティスの沈没になぞらえた堕落をもたらすと予言した。

ホールは、1880年代に児童学習運動の創始者の一人であった。ホール・クラブと呼ばれる学習グループの全国的なネットワークが存在し、彼の教えを広め た。彼は、1896年に「Of Peculiar and Exceptional Children」という研究書を監修し、一人っ子の変わり者たちを永遠の不適格者として描いたことで、今日広く知られている。何十年もの間、学者やアド バイスコラムニストは、一人っ子は兄弟姉妹が持っているような適応能力をもって人生を歩むことは期待できないという彼の結論を流布してきました。「一人っ 子であることはそれ自体が病気である」と彼は主張した[21]。

ホールは子どもの発達が人間の進化的発達の歴史に関する彼の高度に人種的な概念を再現していると主張していた。彼は思春期前の子どもを野蛮人として特徴づ け、それゆえ子どもに対して理性を働かせることは時間の無駄であると合理化していた。彼は、子供はただ神を畏れ、国を愛し、強靭な肉体を身につけるように 導かれなければならないと考えた。青年期は青年期以前よりも利他的な性質を持っており、高校では生徒に奉仕、愛国心、身体文化、軍事規律、権威への愛、自 然への畏怖、国家と他者の幸福への献身といった無私の理想を教え込むべきだと考えていた[22]。ホールは一貫して公教育のすべての段階において知的達成 に反対していた。オープンな議論や批判的な意見は容認されるものではなかった。学生たちは、アメリカ文化の進歩にとって非常に有害な個人主義から彼らを救 うために教化を必要としていた。

ホールは、思春期について、ドイツのシュトゥルム・ウント・ドラン運動からとった「嵐とストレス」という言葉を普及させた。彼の同僚であるウィリアム・ バーナムは、1889年に「知的労働における経済性」と題した論文で青年期に関連してこのフレーズを発表していた[23]。 この概念の3つの重要な側面は、両親との衝突、気分の崩壊、危険な行動である。後にレフ・ヴィゴツキーやジャン・ピアジェの研究がそうであったように、こ の言葉やホールの役割に対する世間の関心は薄らいでいった。しかし、最近の研究によって、この言葉やその意味するところが見直されてきている。その3つの 側面において、最近の証拠は嵐とストレスを支持しているが、それは個人差と文化的差異を考慮に入れて修正した場合のみである。現在、心理学者は、嵐とスト レスが普遍的なものであるとは認めていないが、その可能性は一応認めている。すべての青年が嵐とストレスを経験するわけではないが、嵐とストレスは他の年 齢よりも青年期に起こりやすい。

ホールは、貧しい人、病気の人、発達に差のある人、障害のある人に同情することはなかった。選択的交配と強制的不妊手術を固く信じていた彼は、肉体的、感 情的、あるいは知的に弱い、あるいは「欠陥がある」と見なす人々に対する敬意や慈善は、単に超人種の発生に向けた自然淘汰の動きを妨害するものであると信 じていた[10]。

ホールの主な著書は『思春期』。その心理と生理、人類学、社会学、性、犯罪、宗教との関係』(1904年)、『子どもの生活と教育の様相』(1921年) である。児童研究運動の成果をもとに書かれた『思春期』では、ホールが「遺伝心理学」と呼ぶ心理学の体系と、子宮から思春期までの発達の進化的な利点を述 べている。本書は、生物学的・人類学的立場、医学的立場、健康とそのテスト、教育を受けた女性の高貴さ、教育を受けた女性の多産性、教育の6つのセクショ ンから構成されている。ホールはこの本が教育制度における教師やソーシャルワーカーの手引きになることを望んでいた[24]。

1904年、ホールは「思春期」を出版した。その心理と生理、人類学、社会学、性、犯罪、宗教、教育との関係』を出版した[24]。この2巻の研究では、 子どもの発達が人間の進化を再現するという考えに基づいて、ホールはさまざまな問題を取り上げ、幅広い分野の学問を統合した[25]。1920年の引退 後、ホールは老化に関する付随巻を執筆した。この重要な記述は、寿命の延長、家族の役割の縮小、労働力からの排除が相まって高齢者を劇的に孤立させ、公的 生活への積極的な参加を制限するという20世紀に出現した「高齢化の危機」に対する認識において「予言的」であるとされている[26]。ホールは、高齢に よって与えられる知恵は高齢者が社会に貢献する価値と創造性を持っているという意味で、この過程に反旗を翻したのであった。しかし、老いのスティグマは、 それどころか、多くの人が若さを追求する愚かな行為に従事し、コミュニティへの完全な参加から排除されるのを避けようとした。本書の結びで、ホールはこの ような差別に対する個人的な怒りを具体的に表現している[27]。老化のプロセスをよりよく理解するための彼の刺激的な呼びかけは、ジェロントロジーの発 展を先取りし、高齢者の疎外に対する彼の批判は今日でも共鳴するものである[25]。

ホールは自慰行為を不道徳な行為であり、道徳的、知的な成長を妨げる人類の汚点であるとみなしていた。ホールは自慰行為を男性について論じており、女性に ついては論じていない。彼がこの行為が女性に起こることを知っていたのか、あるいはホールが思春期の少年は彼が「改心」と表現したものを経験しなければな らないと考えていたのかは不明である。この改心は、先祖から受け継がれた生物学的な罪から少年たちを解放するものである。この世代を超えた罪の継承はラマ ルク進化論によって導かれる[12]。 彼は転換が「花が咲く」ように自然に起こると主張した[10]。 自慰の代わりに、ホールは自然放出が強制射精に代わる自然で許容できるものと考えた[12]。 ホールはウィリアムズ大学での1年目に転換したと考えていた[11]。

ホールはまた、くすぐりの種類を説明する専門用語を作りました:クニスメシス、または羽のようなくすぐり、そしてガーガレーシス、より強く、笑いを誘発するタイプのための。

ホールは、心理学への貢献、応用心理学の支援、そして心理学に多大な貢献をした多くの博士課程学生の指導に成功したことで、最もよく記憶されている人物で す。ホールはまた、1920年に心理学の博士号を取得した最初のアフリカ系アメリカ人であるフランシス・セシル・サムナーの指導も行った[7][24]。
Religious views
Hall is listed in the Cambridge Companion to Atheism as having been an atheist.[28] Hall was a pioneer in the school of religious psychology. He was exposed to Christianity by his pious mother as a child. While he attended Williston Seminary School, he joined the college church and instructed adult bible classes. He is quoted as saying, "highest choice of free will is self surrender to the service of God", as well as "love fixed in the highest being, God". He moved on to attend Union Theological Seminary in New York in 1867. Interested in comparative religion, he took a position at the city missionary society and attended multiple types of religious services. After graduation, Hall served at a small church in Pennsylvania for a short while, before leaving to further his studies. Hall promoted religion as the reinstatement of the individual into their true place in the world, a return to health and wholeness. Hall would later teach religious psychology at Johns Hopkins and Clark School of Religious Psychology. He also founded a library department for religious psychology.[29]
宗教的な見解
ホールは無神論者であったとして『ケンブリッジ・コンパニオン』に掲載されている[28]。ホールは宗教心理学の学派のパイオニアであった。彼は子供の 頃、敬虔な母親によってキリスト教に触れられた。ウィリストン神学校に通う間、大学の教会に入り、成人の聖書クラスを指導した。自由意志の最高の選択は、 神への奉仕に自己を委ねること」、「最高の存在である神に固定された愛」という言葉が引用されている。1867年、ニューヨークのユニオン神学校に入学し た。比較宗教学に興味を持った彼は、市立宣教師協会に就職し、さまざまな宗教行事に参加した。卒業後、ペンシルベニア州の小さな教会でしばらく奉仕した 後、さらに勉強するために退職した。ホールは、宗教を、個人が世界の中で本来の居場所に戻ること、健康と全体性への復帰であると説いた。ホールはその後、 ジョンズ・ホプキンス大学やクラーク宗教心理学大学院で宗教心理学を教えることになる。彼はまた、宗教心理学のための図書館部門を設立した[29]。
Views on eugenics

Hall expressed openly eugenic views in many of his writings. He was listed in numerous American eugenic organizations as its leader. The Eugenical News (1916–1922) celebrated the development of new American eugenic scholarly organization by highlighting that its roster included such as in the following announcement about "new active members of Eugenics Research Association ... C. C. Brigham, Psychological Laboratory, Princeton, N. J., G. Stanley Hall, Clark University, C. E. Seashore, State University of Iowa, Lewis, M. Terman, Stanford University, Calif., John B. Watson, Johns Hopkins Hospital" (p. 53). Although Hall is credited with bringing notable psychoanalytic scholars to the U.S., including S. Freud and C. Jung, Hall expressed openly anti-psychoanalytic views in his writings that emphasized his eugenic commitments. For example, in the first issue of the Journal of Applied Psychology, of which Stanley G. Hall (1917) was an editor, his opening article proclaimed that the U.S. psychology had to "draw any lesson ... from the present war, in which the great Nordic race which embraces the dominant elements of all the belligerent nations is committing suicide" (p. 9) The most significant of these lessons, according to Hall, was for American psychology to fight against the "revisionary conceptions of Freud ... that it is ... normal for man at times to plunge back and down the evolutionary ladder" (p. 12).

Hall included openly anti-Semitic statements in his writings such as in his book On the Aspects of German Culture in which he discussed the supposed destruction of Western civilization by "rapacious Jews", though such statements were more often made to criticize than to condone anti-Semitism, as suggested in the quote: "they [the Jews] have been made the scapegoat for evils which they have not caused." Hall remarked, perhaps out of anti-Semitic feeling, that the psychoanalytic focus on "sex" in addition to this approach's "rapid growth ... found outside the circle of specialists [academic experimental psychologists]" made psychoanalysis and "the number of out-and-out disciples" to be a form of a "cult" (p. 412). Moreover, Hall stated that the "Freudian theory of therapy ... is mistaken" (p. 12), giving a warning example of how an individual's culturally unacceptable sexual desires and behaviors could be justified through psychoanalytic interpretations rather than "cured by the very modesty" based on cultural or religious norms (p. 13).

Hall held Victorian moral positions in regard to sexuality which regarded all divergent sexual experiences as amoral, including masturbation, same-sex sexuality, sex outside of marriage, and so forth.[citation needed] Hall claimed that psychoanalytic treatment would "destroy" this religious "morality" during the process of analysis (p. 13). In his book Jesus, the Christ, In the Light of Psychology Hall openly praised eugenics and discussed that the presence of supposedly evolutionary unfit people (i.e., the poor, racial minorities, immigrants) served the purpose of teaching the evolutionary fit people (i.e., Nordic wealthy Whites) virtues of caring for the lower classes. Other openly eugenic writings by Hall include his 1903 article entitled "The White Man's Burden versus Indigenous Development of the Lower Races" in The Journal of Education. A majority of American eugenic organizations listed Hall as the leader in this thought (e.g., American Eugenic Society, American Eugenic Research Organization). His students included many notable eugenicists, including H. H. Goddard, Robert Yerkes, Lewis Terman, and many others.
優生学に対する考え方

ホールは、多くの著作で公然と優生学的な見解を示している。彼は、数多 くのアメリカの優生学団体にその指導者として名を連ねている。優生学ニュース』(1916年-1922年)は、「優生学研究協会の新しい正会員...」と いうように、アメリカの新しい優生学組織の発展を強調し、その名簿に記載されていることを祝った。C. C. Brigham, Psychological Laboratory, Princeton, N. J., G. Stanley Hall, Clark University, C. E. Seashore, State University of Iowa, Lewis, M. Terman, Stanford University, Calif. John B. Watson, Johns Hopkins Hospital" (p53) などである。ホールは、S.フロイトやC.ユングなど著名な精神分析学 者を米国に呼び寄せたことで知られているが、優生学への傾倒を強調した著作の中で、公然と反精神分析的見解を表明している。例えば、スタンリー・G・ホー ル(1917)が編集者を務めた『応用心理学雑誌』の創刊号では、巻頭論文で、アメリカの心理学は「すべての交戦国の支配的要素を包含する偉大な北欧人種 が自殺している現在の戦争から...いかなる教訓も引き出す」必要があると宣言している(p. 9)。ホールによれば、これらの教訓のうち最も重要なものは、アメリカの心理学が「フロイトの修正概念......人間が進化の梯子を後退したり下降したりすることは、時として正常である」(12ページ)と戦うことであったという。)

ールは、『ドイツ文化の諸相』において、「強欲なユダヤ人」による西洋文明の破壊 を論じるなど、公然と反ユダヤ主義的な発言を行ったが、そのような発言は、反ユダヤ主義を容認するというよりも、批判するために行われることが多く、次の 引用に示唆されるように、反ユダヤ主義的な発言も行われている。「彼ら(ユダヤ人)は自分たちが引き起こしたのではない悪のスケープゴートにされてきたの だ」。ホールは、おそらく反ユダヤ主義的な感情から、精神分析が「性」に焦点を当てていることに加え、このアプローチが「専門家(学術的な 実験心理学者)の輪の外に見られる...急速な成長」によって精神分析および「徹底した弟子の数」が一種の「カルト」(412ページ)であると発言してい る。さらにホールは、「フロイトの治療理論は......誤りである」(p.12)と述べ、個人の文化的に受け入れがたい性的欲望や行動が、文化や宗教の 規範に基づく「まさに慎みによって治る」のではなく、精神分析的解釈によって正当化できることを警告例としてあげている(p.13)。

ホールは、セクシュアリティに関して、自慰行為、同性間の性行為、結婚外の性行為など、すべての乖離した性体験を道徳的でないと見なすヴィクトリア朝の道 徳的立場をとっていた[citation needed] ホールは、精神分析的治療によってこの宗教的「道徳」が分析の過程で「破壊」されると主張した(p.13)。ホールは、著書『イエス、キリスト、心理学の 光の中で』において、公然と優生学を賞賛し、進化的に不適合とされる人々(すなわち、貧困層、人種的少数派、移民)の存在は、進化的に適合する人々(すな わち、北欧の裕福な白人)に、下層階級の世話をする美徳を教える目的を果たすと論じている。ホー ルによる公然の優生論的著作には、『教育ジャーナル』誌の1903年の論文「白人の重荷対下層人種の土着的発展」も含まれる。アメリカの優生学団体の大多 数は、この思想の指導者としてホールを挙げている(アメリカ優生学協会、アメリカ優生学研究機構など)。彼の教え子には、H・H・ゴダード、ロバート・ ヤーキーズ、ルイス・ターマンなど、著名な優生学者が多く含まれていた
Literary activities
An important contributor to educational literature, and a leading authority in that field, he founded and was editor of the American Journal of Psychology. In addition, he edited the Pedagogical Seminary (after 1892),[30][31] the American Journal of Religious Psychology and Education (after 1904), and the Journal of Race Development (after 1910). Hall was, from his student days to his death, interested in philosophy, psychology, education and religion in every one of their aspects which did not involve detailed experimentation, intricate quantitative treatment of results, or rigor and subtlety of analysis. There was, however, an order of emphasis, the years from '80 to '90 being devoted to problems of general psychology and education, those from 1890 to 1905 being especially devoted to the concrete details of human life, particularly the life of children and adolescents, and those from 1905 on being more devoted to wide-reaching problems of man's emotional, ethical and religious life.[32]
文筆活動
教育文学への重要な貢献者であり、この分野の第一人者である彼は、『アメリカン・ジャーナル・オブ・サイコロジー』を創刊し、編集長を務めた。また、『教 育神学校』(1892年以降)、『宗教心理学・教育ジャーナル』(1904年以降)、『人種発達ジャーナル』(1910年以降)の編集を担当した[30] [31]。ホールは、学生時代から死ぬまで、哲学、心理学、教育、宗教のあらゆる側面に関心を持ち、詳細な実験や結果の複雑な定量的処理、分析の厳密さや 繊細さを伴わないものであった。しかし、強調すべき順序があり、80年から90年までは一般的な心理学と教育の問題に、1890年から1905年までは人 間の生活の具体的な細部、特に子供と青年の生活に、1905年以降は人間の感情、倫理、宗教生活に関する広範な問題に特に専念していた[32]。
Legacy and honors
Hall contributed a large amount of work in understanding adolescent development, some of which still holds true today. Hall observed that males tend to have an increase in sensation seeking and aggression during adolescence.[12] Hall also observed an increase in crime rates during the adolescent years.[10] He noted that in terms of aggression there are two types; relational aggression and physical aggression. Relational aggression relates to gossiping, rumor spreading, and exclusions of others. Hall noted that relational aggression occurs more frequently in females while physical aggression occurs more often in males.[10]

Much of the mark that Hall left behind was from his expansion of psychology as a field in the United States. He did a lot of work to bring psychology to the United States as a legitimate form of study and science. He began the first journal dedicated only to psychology in the United States of America, called the American Journal of Psychology. He was also the first president of the American Psychological Association. All of the work that Hall did in the field of psychology and for psychology in the United States of America allowed for all the other psychologists to follow in his foot steps and to become psychologists in the United States. Without the effort from Hall it could have taken many more years for psychology to become a field in the United States.[33]

The World War II Liberty Ship SS Granville S. Hall was named in his honor.
遺産と栄誉
ホールは青年期の発達を理解するために多くの研究を行い、そのいくつかは今日でも真実である。ホールは男性が思春期に感覚を求め攻撃性が増加する傾向があ ることを観察した[12]。 またホールは思春期における犯罪率の増加も観察した[10]。関係的攻撃性はゴシップ、噂の流布、他者の排除に関連している。ホールは、関係的攻撃性が女 性に多く発生し、身体的攻撃性は男性に多く発生することを指摘した[10]。

ホールが残した足跡の多くは、アメリカにおける分野としての心理学の拡大によるものであった。彼は、心理学を正当な学問や科学としてアメリカに持ち込むた めに、多くの仕事をしました。彼は、アメリカで初めて心理学だけを専門にした雑誌「アメリカン・ジャーナル・オブ・サイコロジー」を創刊しました。彼はま た、アメリカ心理学会の初代会長でもありました。ホールが心理学の分野で、アメリカ合衆国の心理学のために行ったすべての仕事は、他のすべての心理学者が 彼の足のステップに従うと、米国の心理学者になるために許可されました。ホールの努力がなければ、心理学がアメリカで分野として確立するまでに、もっと長 い年月がかかったかもしれない[33]。

第二次世界大戦のリバティ船SSグランビルS.ホールは、彼の名誉のために命名された。
https://en.wikipedia.org/wiki/G._Stanley_Hall
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