はじめによんでください

ベラ・メイ・グリーン

Vera Mae Green, 1928-1982

池田光穂

☆ ヴェラ・メイ・グリーン(1928年9月6日 - 1982年1月17日)は、アメリカの人類学者、教育者、学者であり、カリブ研究、異民族間研究、黒人家族研究、貧困と貧困層の研究の分野で大きな貢献を した人物である 。彼女はアフリカ系アメリカ人のカリブ研究者の一人であり、オランダ領カリブ文化に焦点を当てた最初の人物であった。[3] 彼女は、黒人家族、コミュニティ、文化の多様性を認める「アフリカ系アメリカ人人類学の研究方法論」を開発した。彼女の研究分野には、メキシコのメスチゾ やインド、イスラエルのコミュニティも含まれていた。「人間の状態の改善に献身」するグリーンは、国際的な人権問題にも力を注いだ。

Vera Mae Green (September 6, 1928 – January 17, 1982) was an American anthropologist, educator, and scholar,[1] who made major contributions in the fields of Caribbean studies, interethnic studies, black family studies and the study of poverty and the poor.[2] She was one of the first African-American Caribbeanists and the first to focus on Dutch Caribbean culture.[3] She developed a "methodology for the study of African American Anthropology" that acknowledged the diversity among and within black families, communities and cultures. Her other areas of research included mestizos in Mexico and communities in India and Israel. "[C]ommitted to the betterment of the human condition",[2] Green also focused her efforts toward international human rights.
ヴェラ・メイ・グリーン(1928年9月6日 - 1982年1月17日)は、アメリカの人類学者、教育者、学者であり、カリブ研究、異民族間研究、黒人家族研究、貧困と貧困層の研究の分野で大きな貢献を した人物である 。彼女はアフリカ系アメリカ人のカリブ研究者の一人であり、オランダ領カリブ文化に焦点を当てた最初の人物であった。[3] 彼女は、黒人家族、コミュニティ、文化の多様性を認める「アフリカ系アメリカ人人類学の研究方法論」を開発した。彼女の研究分野には、メキシコのメスチゾ やインド、イスラエルのコミュニティも含まれていた。「人間の状態の改善に献身」するグリーンは、国際的な人権問題にも力を注いだ。


Early life and education
Vera Mae Green was born on September 6, 1928, in Chicago, Illinois,[4] where she lived in poor urban areas and attended the city's public schools. She was an only child and an avid reader. Having developed an interest in anthropology at an early age, as a child she drew distinctions between the portrayal of Native Americans in Hollywood films and the actual Native American peoples and their cultures. Consequently, sometimes her friends avoided sitting next to her when watching films because they thought she might spoil the show.[4]

Green's academic pursuits sometimes were delayed because of her lack of finances. However, she maintained an interest in social science. After receiving a scholarship, she went on to study sociology and psychology at William Penn College in Oskaloosa, Iowa.[5] In 1952, she earned a B.A. in sociology from Roosevelt University, where she studied under anthropologist St. Clair Drake and sociologist and newspaper columnist Horace R. Cayton Jr., the co-authors of the seminal book Black Metropolis: A Study of Negro Life in a Northern City. "Drake encouraged Green to seek graduate study in the social sciences, but her lack of finances eliminated that possibility."[4]

Prior to moving to New York City for graduate studies, she held several positions at various social welfare agencies in Chicago. While her work in direct services with some of the city's vulnerable populations was rewarding, she found it necessary to continue her studies. She enrolled in Columbia University. Under the direction of anthropologists Charles Wagley and Eleanor Padilla, Green studied the "relationship among social stress, health, and disease"[3] in the East Harlem neighborhood of New York City. While at Columbia University, she also studied under Native American anthropologist Gene Weltfish, who was investigated during the McCarthy era. Amidst controversy, Green supported efforts to help Weltfish keep her position at Columbia University.[3] Weltfish's position was terminated. "Standing up for Weltfish caused [Green] acceptance into Columbia University's doctoral program."[6] But, she and Weltfish became friends.

In 1955, Green earned a Master of Arts degree in anthropology, from Columbia University. In 1969, she earned her Ph.D. from the University of Arizona.[7] In 1980, the number of African Americans with master's or Ph.D. degrees in anthropology was below 100.[8] Green was one of them.
幼少期と教育
ベラ・メイ・グリーンは1928年9月6日、イリノイ州シカゴで生まれた。[4] 彼女は貧しい都市部に住み、市の公立学校に通った。彼女は一人っ子で、熱心な読書家であった。幼い頃から人類学に興味を抱いていた彼女は、ハリウッド映画 で描かれるネイティブアメリカンと実際のネイティブアメリカンとその文化の違いを区別していた。そのため、映画を観る際に、彼女がネタバレをするのではな いかと考えて、友人が彼女の隣に座るのを避けることもあった。

グリーンは学業を続ける上で、経済的な理由から遅れをとることもあった。しかし、社会科学への関心は持ち続けていた。奨学金を得た後、アイオワ州オクラホ マにあるウィリアム・ペン大学で社会学と心理学を学んだ。[5] 1952年、ルーズベルト大学で人類学者のセントクレア・ドレイクと社会学者で新聞コラムニストのホレス・R・ケイトン・ジュニア(共著書『Black Metropolis: A Study of Negro Life in a Northern City』の著者)に師事し、社会学の学士号を取得した。北部都市における黒人生活の研究』の共著者である。「ドレイクはグリーンに社会科学の大学院進学 を勧めたが、経済的な理由でその可能性はなくなった」[4]

大学院進学のためにニューヨーク市に移る前、彼女はシカゴのさまざまな社会福祉機関でいくつかの職務を経験していた。 都市の社会的弱者層を対象とした直接的なサービス業務はやりがいのある仕事だったが、彼女は研究を続ける必要があると感じていた。 彼女はコロンビア大学に入学した。 人類学者のチャールズ・ワグリーとエレノア・パディージャの指導の下、グリーンはニューヨーク市イーストハーレム地区で「社会的なストレス、健康、病気と の関係」について研究した。コロンビア大学在学中には、マッカーシー時代に調査を受けたネイティブ・アメリカンの人類学者ジーン・ウェルトフィッシュの指 導も受けた。論争の渦中、グリーンはウェルトフィッシュがコロンビア大学で職を維持できるよう支援した。[3] ウェルトフィッシュの職は解かれた。「ウェルトフィッシュのために立ち上がったことで、グリーンはコロンビア大学の博士課程に入学することができた」 [6]。しかし、グリーンとウェルトフィッシュは友人となった。

1955年、グリーンはコロンビア大学で人類学の修士号を取得した。1969年にはアリゾナ大学で博士号を取得した。[7] 1980年、人類学の修士号または博士号を持つアフリカ系アメリカ人の数は100人に満たなかった。[8] グリーンはそのうちの1人であった。
Career
Applied and social anthropologist Vera Mae Green made significant contributions to Caribbean studies, interethnic studies, black family studies and the study of poverty and the poor.[1]

Prior to earning her master's in anthropology, Green held various social services positions in her hometown, Chicago. She worked as a "group worker, social welfare aide, [...] child welfare worker" and, in the city's housing authority, as "a community tenant-relations aide and social worker".[3] After earning a Master of Arts in anthropology from Columbia University, Green returned to providing direct services to marginalized communities but, this time, her focus included international community development. In 1956, she worked with the United Nations in a community of mestizos in Mexico. For this, she became a "Fundamental Educator" with the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO).[9] While in this role, she also focused on community development in India.[6][3]

Green's personal experience, professional work on poverty and field work in East Harlem with Wagley and Padilla made her an ideal researcher for anthropologist Oscar Lewis's study of a poor urban area in Puerto Rico and in New York. In 1963, Green "served as one of Lewis's research assistants".[5][9][6] Her "field notes from that project became Lewis' [book]",[6] La Vida: A Puerto Rican Family in the Culture of Poverty—San Juan and New York. In 1967, Lewis won the National Book Award in Science, Philosophy and Religion for La Vida.[10] After her experience on the project and with encouragement from Lewis, Green entered a doctoral program at the University of Arizona in Tucson, Arizona,[3][6][5] where she earned a Ph.D. in anthropology.

Green's doctoral fieldwork was carried out on the Caribbean island of Aruba.[9][3][5][8] Her dissertation, Aspects of Interethnic Integration in Aruba, Netherlands Antilles, was done under the direction of anthropologist Edward H. Spicer, who also provided a way for Green to enter the university's doctorate program.[3] Anthropologist St. Clair Drake described Green's anthropological work in the Netherlands Antilles as groundbreaking. Drake explained that her work marked a turning point for black students who wished to do research on non-black groups. Previously, black students were "discouraged by their professors who would very likely to have used the argument that it 'wouldn't lead anywhere'. In some cases, they would have thought that blacks would not be accepted in the field by either 'natives' or their 'colonial overlords'. Green chose to research issues surrounding the social structure in the Dutch-controlled island of Aruba. There were very few West Indian anthropologists of color either, graduate students from the islands preferred fields like economics, political science, history, and the classics. When Green chose the Dutch Caribbean, it put her into the category of the unusual".[8] She was the first African-American Caribbeanist.

A Caribbeanist is a scholar who focuses on the "Caribbean region in the Americas". In some academic institutions, Caribbean studies are often a part of Latin American studies programs. The first African-American Caribbeanist, and the only African-American Caribbeanist, during most of the 1960s, Green was known for "her study of family and ethnic relations in the Dutch Antilles and the United States".[4][8] She served as "supervising anthropologist for a research project in Aruba"[5] and, in 1974, she published a book, Migrants in Aruba, which is based on her dissertation. Her other post-doctoral publications on topics involving the Caribbean included "Methodological Problems Involved in the Study of Aruban Family", which was presented during the Second Conference on Family in the Caribbean in 1973, "Racial vs. Ethnic Factors in Afro-American and Afro-Caribbean Migration", which was published in Migration, Change and Development: Implications for Ethnic Diversity and Political Conflict in 1975 and "Dominica in Political Parties of the Americas", published in 1982.

Determined "to foster the growth and development of a methodology for the study of Afro-American anthropology",[4] throughout her career, she insisted on the acknowledgment of diversity among and within black families, communities and culture and proposed methods for studying black communities. She published several articles during the 1970s, including "The Confrontation of Diversity Within the Black Community", in which she documents "unification and polarizing influences"[11] within the community. In the article, Green explained that "While in recent years Blacks have tended to become more unified at one level, there are indications that there are polarizing influences operating at another level. This influence may be felt in the differential use of the terms Negro and Black by certain of the more verbal segments of the population. The former is utilized to denote the 'Uncle Toms,' or integrationist individuals of African descent, while the latter term is used to denote those who have undergone a 'rebirth' in terms of Black pride. The 'Toms' are often derogatorily referred to as 'middle class,' and in contrast, there is a glorification of 'our roots,' which by implication means the lower classes and the folk families. Implicit in this new usage is the accompanying idea that all persons of African descent were unaware of their history and sought escape from any form of 'Negro' connection. As a result, the stage is being set for a confrontation of diversity among persons of African descent within the United States".[11]

In 1978, Green's article "The Black Extended Family: Some Research Suggestions" was published in Extended Family in Black Societies which was edited by Edith M. Shimkin and Dennis A. Frate. The article examined the limitations and contributions of two studies: (1) one conducted by Demitri B. Shimkin, Gloria J. Louie and Dennis Frate and (2) a second study conducted by Jack Jr. In her article, Green asserted that while the data presented in the studies could have "potentially increase[d] the understanding of [U.S.] Black families in academic and administrative circles",[12] it did not go far enough. She explained that the Shimkin, et al. and Jack studies focused primarily on "kinship ties", "adult adoption" and "fictive kin" in black families but missed the importance of nonkin and nonkin household units. The Shimkin, et al., and Jack studies also focused on "one type of extended family in the South" and as in other research on black American families, not enough attention was given to cultural ecology, ethnolinguistics (in this case the way the black families defined and perceived "weakness" and "strength") and situational factors, like cultural overlapping and cultural division among families.[13]

Over the course of her career, she also focused on the diversity of poverty, migrants and human rights. In 1980, International Human Rights: Contemporary Issues, a book Green co-edited with Jack L. Nelson, was released.[11][14][15] In the introduction of the book, Nelson and Green proposed that nations come to a consensus on what are human rights. They explained that in "effort to have rhetoric and principles of political leaders, including political leaders in the United States, reflected in the actions, a worldwide agreement on the definition, characteristics, and example of human rights that would lead to appropriate development, monitoring and enforcement. Lack of intention consensus is the problem with human rights".[15]

As an educator, her "work on poverty, immigration, and poor and disenfranchised people of color, particularly those of African descent, was a mainstay in the classroom".[6] Green taught at various universities, including the University of Iowa in 1969, and the University of Houston from 1969 to 1972.[2] In 1972, she joined the faculty at Rutgers University, where she was appointed "graduate advisor and chair of the Department of Anthropology" and "chair of the undergraduate division of the department at Livingston College".[2] From 1976 to 1982 she was the director of the Latin American Institute at Rutgers, which offered undergraduate and graduate certificate programs. With her "extensive network", Green attracted influential scholars and politicians, who gave lectures at the institute.[16]

Green served on the Executive Council of the American Anthropological Association.[14] One of the founders of the Association of Black Anthropologists, she also served as the association's first president, sometimes hosting meetings in her home.[6] She also took on the role of "convener to Quaker anthropologists".[5]

She was fluent in Spanish, French, Urdu, Tamil, Dutch, German and Papiamento.
経歴
応用社会人類学者のヴェラ・メイ・グリーンは、カリブ海研究、異民族研究、黒人家族研究、貧困と貧困層研究に多大な貢献をした。

人類学の修士号を取得する前、グリーンは故郷シカゴでさまざまな社会福祉関連の職務に就いていた。「グループワーカー、社会福祉補助員、[...]児童福 祉ワーカー」として働き、市の住宅局では「地域住民の入居者関係補助員およびソーシャルワーカー」として働いた。[3] コロンビア大学で人類学の修士号を取得した後、グリーンは再び疎外されたコミュニティに直接サービスを提供する仕事に戻ったが、今度は国際的な地域開発に も重点を置くようになった。1956年には、メキシコの混血民族のコミュニティで国連と協力した。この功績により、彼女はユネスコ(国際連合教育科学文化 機関)の「基礎教育者」となった。[9] この役職に就いている間、彼女はインドのコミュニティ開発にも力を注いだ。[6][3]

グリーンは、自身の経験や貧困に関する専門的な仕事、そしてワグリーやパディージャと共にイーストハーレムで行ったフィールドワークにより、人類学者オス カー・ルイスのプエルトリコとニューヨークの貧困都市に関する研究に理想的な研究者となった。1963年、グリーンは「ルイスの研究助手の一人を務めた」 [5][9][6]。彼女の「そのプロジェクトのフィールドノートがルイスの著書となった」[6]『ラ・ビダ: 『ラ・ビダ:貧困文化の中のプエルトリコ人家族 - サンファンとニューヨーク』である。1967年、ルイスは『ラ・ビダ』で全米図書賞の科学・哲学・宗教部門を受賞した。[10] このプロジェクトでの経験とルイスの勧めにより、グリーンはアリゾナ州ツーソンのアリゾナ大学で博士課程に入学し、[3][6][5] そこで人類学の博士号を取得した。

グリーンは博士号取得のためのフィールドワークをカリブ海に浮かぶアルバ島で行った。[9][3][5][8] 彼女の博士論文『オランダ領アルバにおける異民族間統合の諸相』は、人類学者エドワード・H・スピサーの指導の下で執筆された。スピサーは、グリーンが同 大学の博士課程に入学する道も用意した。[3] 人類学者のセントクレア・ドレイクは、オランダ領アンティル諸島におけるグリーンの人類学的研究を画期的なものと評した。ドレイクは、彼女の研究が非黒人 グループの研究を希望する黒人学生にとって転換点となったと説明した。それ以前は、黒人学生は「教授たちから落胆させられていた。教授たちは『そんなこと をしても無駄だ』と主張した可能性が高い。場合によっては、黒人は『先住民』からも『植民地支配者』からもその分野で受け入れられないだろうと考えたかも しれない。グリーンは、オランダ領アルバ島の社会構造を取り巻く問題を研究することを選んだ。西インド諸島出身の有色人種の文化人類学者も非常に少なく、 同諸島出身の大学院生は経済学、政治学、歴史学、古典学などを好んだ。グリーンがオランダ領カリブ海地域を選んだとき、彼女は「変わった」カテゴリーに分 類された。[8] 彼女はアフリカ系アメリカ人初のカリブ地域研究家であった。

カリビアニストとは、「アメリカ大陸のカリブ地域」を専門とする研究者のことである。一部の学術機関では、カリブ研究はラテンアメリカ研究プログラムの一 部となっていることが多い。1960年代の大半において、アフリカ系アメリカ人初のカリビアニストであり、唯一のカリビアニストであったグリーンは、「オ ランダ領アンティル諸島と米国における家族と民族の関係」に関する研究で知られていた。 4][8] 彼女は「アルバにおける研究プロジェクトの監督人類学者」を務め[5]、1974年には自身の博士論文を基にした著書『アルバの移民』を出版した。カリブ 海地域に関するその他の博士号取得後の出版物には、「アルバの家族研究における方法論的問題」があり、これは1973年の第2回カリブ海地域における家族 会議で発表された。また、「アフリカ系アメリカ人とアフリカ系カリブ海地域の人々の移住における人種的要素と民族的要素」は、1975年に 『Migration, Change and Development: 1975年に出版された「民族的多様性と政治的対立への影響」、および1982年に出版された「米州の政党におけるドミニカ」などがある。

「アフリカ系アメリカ人研究の方法論の成長と発展を促す」ことを決意し[4]、キャリアを通じて、黒人家族、コミュニティ、文化における多様性の認識を主 張し、黒人コミュニティ研究の方法を提案した。1970年代には、「黒人コミュニティ内の多様性の対立」など、いくつかの論文を発表し、その中で、コミュ ニティ内の「統一と分極化の影響」を記録している[11]。グリーンは記事の中で、「近年、黒人社会は一定のレベルではより統一性を強めている傾向にある が、別のレベルでは分極化の影響が作用している兆候がある」と説明している。この影響は、人口の一部の言葉に敏感な層の間で、ネグロ(Negro)とブ ラック(Black)という用語の使い分けに表れている可能性がある。前者は「アンクル・トム」、つまりアフリカ系アメリカ人の融和主義者を指すのに使わ れるが、後者は黒人としての誇りにおいて「再生」を遂げた人々を指すのに使われる。 「トム」はしばしば軽蔑的に「中流階級」と呼ばれ、それとは対照的に「我々のルーツ」が称賛されるが、これは暗に下層階級や庶民階級を意味する。この新し い用法には、アフリカ系の人々はみな自分たちの歴史を知らず、あらゆる形の「ニグロ」とのつながりから逃れようとしていたという考えが暗に含まれている。 その結果、米国国内のアフリカ系の人々の間で多様性に関する対立が起こる土壌ができつつある。[11]

1978年、グリーンによる論文「The Black Extended Family: Some Research Suggestions(黒人の拡大家族:研究に関するいくつかの提案)」が、エディス・M・シムキンとデニス・A・フラテが編集した『Extended Family in Black Societies(黒人社会における拡大家族)』に掲載された。この論文では、次の2つの研究の限界と貢献について検証している。(1)デミトリ・B・ シムキン、グロリア・J・ルイ、デニス・フラテによる研究、(2)ジャック・ジュニアによる2つ目の研究。グリーンは論文の中で、これらの研究で提示され たデータは「学術界や行政界における米国の黒人家族に対する理解を深める可能性がある」と主張したが、[12] それだけでは十分ではないと述べた。彼女は、シムキンらの研究とジャックの研究は、黒人家族における「親族関係」、「成人養子縁組」、「疑似親族」に主に 焦点を当てており、親族以外の家族構成員の重要性を見落としていると説明した。また、シムキン、他、およびジャックの研究は「南部におけるある種の拡大家 族」に焦点を当てており、黒人アメリカ人家族に関する他の研究と同様に、文化生態学、民族言語学(この場合、黒人家族が「弱さ」と「強さ」を定義し、認識 する方法)、および文化の重複や家族間の文化の分裂といった状況的要因には十分な注意が払われていなかった。

彼女はキャリアを通じて、貧困、移民、人権の多様性にも焦点を当てていた。1980年には、ジャック・L・ネルソンと共同編集した著書『国際人権:現代の 課題』が出版された。[11][14][15] この本の序文で、ネルソンとグリーンは、人権とは何かについて国民が合意に達することを提案した。彼らは、「米国の政治指導者を含む政治指導者のレトリッ クや原則を実際の行動に反映させる努力として、適切な発展、監視、施行につながる人権の定義、特徴、例に関する世界的な合意が必要である」と説明した。人 権における問題は、意図の欠如である。

教育者として、彼女の「貧困、移民、そして社会的弱者や有色人種、特にアフリカ系の人々に関する研究は、教室での主要な柱であった」[6]。グリーンは、 1969年にアイオワ大学、1969年から1972年にはヒューストン大学など、さまざまな大学で教鞭をとった。1972年にはラトガース大学の教員とな り、「人類学部大学院アドバイザー兼学部長」および「リビングストン・カレッジ人類学部学部長」に任命された。[2] 1976年から1982年にかけては、ラトガース大学のラテンアメリカ研究所の所長を務め、同研究所では学部および大学院の認定プログラムを提供してい た。グリーンは「広範なネットワーク」を活かし、有力な学者や政治家を惹きつけ、彼らに研究所で講義をしてもらった。

グリーンはアメリカ人類学会の執行委員会のメンバーでもあった。[14] 黒人人類学会の創設者の一人であり、同会の初代会長も務め、時には自宅で会議を開催した。[6] また、「クエーカー人類学者の招集者」の役割も担った。[5]

グリーンはスペイン語、フランス語、ウルドゥー語、タミル語、オランダ語、ドイツ語、パピアメント語に堪能であった。
Religion
A member of the 57th Street Meeting of Friends, Green was an unprogrammed Quaker who lent her expertise to support the mission of her faith. In 1973, at the request of the Religious Society of Friends, Green conducted a study to find out why black people were not joining the organization and what the organization could have done to attract black members. Green revealed her findings at a Friends General Conference meeting in June 1973 and distributed them in a report titled, "Blacks and Quakerism: A Preliminary Report". She found that some did not know about or knew very little about Quakerism. She also found that some of the religion's ideology like "lack of ceremony" and "understanding of humanity" appealed to black people while others like "patience" and "passivity" did not.[5] Green also contributed to the anthology Black Fire: African American Quaker on Spirituality and Human Rights.[17][18]
宗教
グリーンは、57番街のクエーカー教徒の集まりのメンバーであり、信仰の使命を支えるために専門知識を提供していた非プログラム派のクエーカー教徒であっ た。1973年、クエーカー教団の要請により、グリーンは黒人がクエーカー教団に参加しない理由と、黒人の会員を獲得するために教団が何をすべきかを調査 した。グリーンは1973年6月に開催されたフレンズ・ゼネラル・カンファレンス会議で調査結果を発表し、「黒人とクエーカー教:予備報告」と題した報告 書にまとめた。彼女は、クエーカー教についてまったく知らない人や、ほとんど知らない人もいることを発見した。また、この宗教の「儀式を重視しない」や 「人間理解」といった理念は黒人にとって魅力的であるが、「忍耐」や「受動性」といった理念はそうではないことも発見した。[5] グリーンは、アンソロジー『Black Fire: African American Quaker on Spirituality and Human Rights』にも寄稿している。[17][18]
Institute for Advanced Study at Princeton (1981–1982)
American Anthropological Association
Association of Black Anthropologists
Mid-Atlantic Council of Latin American Studies
プリンストン高等研究所(1981年~1982年)
米国人類学会
黒人人類学会
ラテンアメリカ研究の中大西洋評議会
Death and legacy
A resident of New Brunswick, New Jersey, Green died at Princeton Medical Center on January 17, 1982.[7][19][5]

In 1980, she was celebrated for her service and contribution to the field of anthropology, commitment to people of color and for her mentorship to young anthropologists by the Association of Black Anthropologists.

Johnnetta Cole wrote Green's eulogy, which appeared in several publications.

Green never married and did not have children of her own.[4] She left her possessions, which included "a notable collection of Caribbean paintings", to be auctioned off and the proceeds from her possessions "to support two scholarship programs for black and Puerto Rican students in need at Rutgers University and William Penn College".[20] She also planned for the proceeds to support the Zora Neale Hurston collection of Southern black culture at the University of Florida in Gainesville, Florida. She arranged for her library and papers to be kept at the Tuskegee Institute.[20]

Lynn Bolles wrote an article, "African-American Soul Force: Dance, Music and Vera Mae Green" about Green's passion for dance, particularly the rhumba. The article was published in SAGE, in 1986.[6] In 1996, Bolles dedicated her book, Sister Jamaica: A Study of Women, Work and Households in Kingston, to the memory of Vera Mae Green.[6]
死と遺産
ニュージャージー州ニューブランズウィック在住のグリーンは、1982年1月17日にプリンストン医療センターで死去した。[7][19][5]

1980年には、黒人人類学者協会から、人類学分野への貢献、有色人種への献身、若い人類学者への指導者としての功績を称えられた。

ジョンネッタ・コールがグリーンの追悼文を書き、それは複数の出版物に掲載された。

グリーンは結婚せず、自分の子供もいなかった。[4] 彼女は「カリブ海の絵画の著名なコレクション」を含む所有物をオークションにかけ、その収益を「ラトガース大学とウィリアム・ペン・カレッジで困窮する黒 人とプエルトリコ人学生のための2つの奨学金プログラムを支援する」ために残した。[20] また、フロリダ州ゲインズビルのフロリダ大学にある南部黒人文化のゾラ・ニール・ハーストン・コレクションを支援するための収益も計画していた。彼女は、 自身の蔵書と書類をタスキギー・インスティテュートに保管するよう手配した。

リン・ボレスは、グリーンがダンス、特にルンバに注いだ情熱について「アフリカ系アメリカ人の魂の力:ダンス、音楽、ヴェラ・メイ・グリーン」という記事 を書いた。この記事は1986年にSAGEに掲載された。[6] 1996年、ボレスはヴェラ・メイ・グリーンの思い出に、著書『シスター・ジャマイカ:キングストンにおける女性、仕事、家庭についての研究』を捧げた。 [6]
Publications
"The Confrontation of Diversity Within the Black Community" (1970)[11]
"Comments on Charles Valentine, Racism and Recent Anthropology of U.S. Blacks" (1972)[21]
"Methodological Problems Involved in the Study of Aruban Family". In Proceedings of the 2nd Conference on Family in the Caribbean. (1973)[21]
Migrants in Aruba: Interethnic Integration (1974)[2]
"Racial vs. Ethnic Factors in Afro-American and Afro-Caribbean Migration". In Migration, Change and Development: Implications for Ethnic Diversity and Policial Conflict. (1975)[21]
"The Black Extended Family in the United States: Some Research Suggestions". In The Extended Family in Black Societies. (1978)[21]
International Human Rights: Contemporary Perspectives – co-edited with Jack Nelson (1980)[14]
"U.S. Blacks: The Creation of an Enduring People?". In Persistent Peoples Cultural Enclaves in Perspective. (1981)[21]
"Dominica". In Political Parties of the Americas. (1982)[21]
出版物
「黒人社会における多様性の対立」(1970年)[11]
「チャールズ・バレンタイン著『人種主義と最近の米国黒人類学』についてのコメント」(1972年)[21]
「アルバの家族研究における方法論的問題」。第2回カリブ海地域における家族会議議事録。(1973年)[21]
アルバの移民:民族間統合(1974年)[2]
「アフリカ系アメリカ人とアフリカ系カリブ人の移住における人種的要素と民族的要素」。『移住、変化、発展:民族的多様性と政治的対立への影響』所収。(1975年)[21]
「米国における黒人の拡大家族:研究に関するいくつかの提案」。『黒人社会における拡大家族』所収。(1978年)[21]
『国際人権:現代の視点』 - ジャック・ネルソンとの共編著 (1980)[14]
「米国の黒人:永続する民族の創造?」『永続する民族の文化的孤立』 (1981)[21]
「ドミニカ」『米州の政党』 (1982)[21]
List of African-American firsts
アフリカ系アメリカ人が(そのジャンルで)一番最初だった人たちのリスト
https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_African-American_firsts



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