On Disruptive Technological Change in the Mechanical Excavator
Industry
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A value network is
a graphical illustration of social and technical resources
within/between organizations and how they are utilized. The nodes in a
value network represent people or, more abstractly, roles. The nodes
are connected by interactions that represent deliverables. These
deliverables can be objects, knowledge or money. Value networks record
interdependence. They account for the worth of products and services.
Companies have both internal and external value networks. -value network. |
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組織マネジメントにみる失敗の理由 | ||
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能力と抜本的な技術にみる失敗の理由 | |
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バリューネットワークの失敗と原因に関する新しい見方 | |
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経営上の意思決定と破壊的イノベーション | |
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ステップ01)破壊的技術は、まず既存の企業で開発される |
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ステップ02)マーケティング担当者が主要顧客に意見を求める | ||
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ステップ03)実績のある企業が持続的技術の開発速度を上げる | |
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ステップ04)新会社が設立され、試行錯誤の末、破壊的技術の市場が形成される | |
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ステップ05)新規参入企業が上位市場に移行する | |
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ステップ06)実績のある企業が顧客基盤を守るために遅まきながら時流に乗る | |
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フラッシュメモリーとバリューネットワーク |
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バリューネットーワークの理論がイノベーションに対してもつ意味 |
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リンク
文献
その他の情報
Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1997-2099
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