かならずよんで ね!

セックス・ロボット

Sex robot, or Sex machine

池田光穂

セックスロボットまたはセックスボットは、人型の形状、人間のような動 きまたは行動、およびある程度の人工知能を持つ擬人化されたロボットセックス人形です[1][2] 2018年現在、多くの発明家によって精巧に作られたセックス人形が作られているが、完全にアニメーションするセックスロボットはまだ存在しない。話すこ とができたり、表情を作ったり、タッチに反応したりするシンプルなデバイスは作成されている。

セックスマシンは、人間の性交やその他の性行為をシミュレートするために使用される機械的な 装置である。そのデバイスは、貫通または抽出することができる。用語ファッキングマシンは、一般的にディルドによって傾けシャフト上の方向運動へのモータ からの回転または往復動力の伝達によって動作する貫通マシンを記述するために使用されている。手持ちの修正往復鋸装置は時々ファックソーと呼ばれ手持ちの 修正ドリルモーター回転装置は時々ドリルドと呼ばれ 、修正ジグソーはジルソーと呼ばれる。抽出装置は搾乳器のように働き、ペニス、胸、または他の体の一部に取り付けることができる。

Sex robots or sexbots are anthropomorphic robotic sex dolls that have a humanoid form, human-like movement or behavior, and some degree of artificial intelligence.[1][2] As of 2018, although elaborately instrumented sex dolls have been created by a number of inventors, no fully animated sex robots yet exist. Simple devices have been created which can speak, make facial expressions, or respond to touch.[3][4]

There is controversy as to whether developing them would be morally justifiable.[5][6] In 2015, Robot ethicist Kathleen Richardson called for a ban on the creation of anthropomorphic sex robots with concerns about normalizing relationships with machines and reinforcing female dehumanization.[7][8][9] Questions about their ethics, effects, and possible legal regulations have been discussed since then.
セックスロボットまたはセックスボットは、人型の形状、人間のような動 きまたは行動、およびある程度の人工知能を持つ擬人化されたロボットセックス人形です[1][2] 2018年現在、多くの発明家によって精巧に作られたセックス人形が作られているが、完全にアニメーションするセックスロボットはまだ存在しない。話すこ とができたり、表情を作ったり、タッチに反応したりするシンプルなデバイスは作成されている[3][4]。

2015年、ロボット倫理学者のキャサリン・リチャードソンは、機械との関係を正常化し、女性の非人間性を強化することを懸念し、擬人化されたセックスロ ボットの作成を禁止するよう求めた[7][8][9]。 その後、その倫理、効果、法的規制可能性に関する疑問が議論されてきている。
Lexicology
People who are sexually attracted to sexbots are sometimes referred to as digisexuals[10] or robosexuals.[11][12]

Sexbots with a male shape design may be referred to as malebots[13] or manbots.[14] Gender neutral terms for sex robots include pleasure bot[15] or sex droid.[16] Sexbots with a female shape design have been referred to as chick-bots[17] or fembots.[18]
レキシコロジー(語彙学)
セックスロボットに性的魅力を感じる人は、デジセクシャル[10]やロボセクシャルと呼ばれることがある[11][12]。

また、男性型デザインのセックスボットはマレボット[13]やマンボットと呼ばれることがある[14]。セックスロボットに対するジェンダーニュートラル な用語としては、プレジャーボット[15]やセックスドロイドがある[16]。 女性型デザインのセックスボットはチックボット[17]やフェムボットと呼ばれてきた[18]。
History and development
The sex robot has evolved from sex doll precursors that stem back as far as the 16th century, during which French and Spanish sailors created hand-sewn masturbation puppets made of cloth, leather and old clothes.[19] Many scholars consider this creation to be the direct predecessor of modern sex dolls. Much of the inspiration for creating the modern sex doll came from mannequin-based art created by Hans Bellmer, Man Ray and Salvador Dalí. Man Ray claimed that surrealists, including himself and Dalí, infused their work with eroticism and personally "violated" their mannequins. For example, Dalí's Rainy Taxi centered on a female mannequin whose half-undressed body was crawling with live snails.[20]

By 1968, inflatable dolls were first advertised in pornographic magazines and became available for purchase via mail. These sex dolls were inflatable with air; consisting of penetration areas at the mouth, vagina, and anus. However, due to their inflatable nature, these dolls were subject to deterioration and were not sustainable for constant use. By the 1970s, materials such as latex and silicone were widely used in the manufacturing of sex dolls to facilitate enhanced durability and a greater resemblance to a human.[21]

The realism of sex dolls greatly accelerated in the late 1990s. In 1997, Matt McMullen began constructing lifelike, tin-cured silicone rubber mannequins called RealDolls that were "realistic, posable, and life-sized". McMullen received much criticism about the anatomical correctness of his mannequins; using this as motivation to create a more enhanced version. In 2009, McMullen switched to using platinum-cured material, instead of tin-cured silicone, to further enhance the durability and lifelike nature of the doll. Consequently, all other sex doll manufacturers have followed suit.

Many manufacturers, including Matt McMullen, believed that companionship is a critical part of the sexbot dynamic and that incorporating artificial intelligence (AI) into them is the next step.[22][23] As of 2018, various new models have been constructed to hold conversations, remember important facts, and express various emotions. One such model is "Harmony", created by McMullen, which is customizable by using a mobile app, where users can choose from "thousands of possible combinations of looks, clothes, personalities and voices to make your perfect companion".[24]
歴史と発展
セックスロボットは、フランスとスペインの船員が布、革、古着で作られた手縫いのマスターベーション人形を作った16世紀にまでさかのぼるセックス人形の 前身から進化した[19]。 多くの学者は、この創造が現代のセックス人形の直接の前身であるとみなしている。現代のセックスドールを作るための多くのインスピレーションは、ハンス・ ベルメール、マン・レイ、サルバドール・ダリによって作られたマネキンをベースにした芸術から来ました。マン・レイは、自分自身やダリを含むシュールレア リストたちが作品にエロティシズムを吹き込み、個人的にマネキンを「蹂躙」したと主張している。例えば、ダリの『雨のタクシー』は、半裸の体に生きたカタ ツムリが這っている女性マネキンを中心に描かれていた[20]。

1968年までには、膨張する人形がポルノ雑誌に初めて広告され、郵便で購入できるようになった。これらのセックス・ドールは空気で膨らませることがで き、口、膣、肛門に挿入部があるものであった。しかし、膨張式であるがゆえに劣化しやすく、常時使用できるものではありませんでした。1970年代まで に、ラテックスやシリコーンなどの材料がセックスドールの製造に広く使用され、耐久性を高め、より人間に似せることを容易にした[21]。

セックスドールのリアリズムは、1990年代後半に大きく加速した。1997年、マット・マクマレンは、リアルドールと呼ばれる「リアルで、ポータブル で、等身大」な錫で硬化したシリコーンゴムのマネキンの製作を開始した。このマネキンの解剖学的な正確さについて多くの批判を受け、これをモチベーション に、より強化されたマネキンを制作するようになりました。2009年、McMullen氏は、人形の耐久性と本物らしさをさらに高めるために、錫で硬化さ せたシリコンの代わりに、プラチナで硬化させた素材を使用するように変更した。その結果、他のすべてのセックスドール・メーカーがこれに追随した。

マット・マクマレンを含む多くのメーカーは、コンパニオンシップがセックスボットのダイナミズムの重要な部分であり、それに人工知能(AI)を組み込むこ とが次のステップであると考えた[22][23] 2018年現在、会話をし、重要な事実を覚え、様々な感情を表現する様々な新しいモデルが構築されている。そのようなモデルの一つがMcMullenに よって作られた「Harmony」であり、モバイルアプリを使うことでカスタマイズが可能であり、ユーザーは「何千もの可能な外見、服装、性格、声の組み 合わせから、あなたの完璧なコンパニオンを作る」ことを選択できる[24]。
State of research
Sex robots are still in a relatively early stage of development. While sex dolls have been available on the market for more than 20 years and there are accordingly established doll owner communities available for research, experienced users of sex robots are hardly to be found so far.[25] Nevertheless, the topic of sex robots has been treated quite intensively in international research since 2007, triggered by David Levy's monograph Love and Sex With Robots. A systematic research review from the year 2020 was able to identify 98 international academic publications on sex robots.[26] These academic sex robot publications focus on the following six research questions:

What are the appropriate theoretical conceptualizations of sex robots?
What are the main ethical aspects of sex robots?
What empirical findings on the use and effects of sex robots are available?
How are sex robots represented in art and media?
How should child sex robots be regulated legally?
What are the appropriate designs and design processes for sex robots?
The majority of the available academic sex robot publications deals with ethical aspects,[27] focusing on both currently available sex robots (that have only very limited artificial intelligence and interactivity) and future sex robots (that are envisioned as being sentient and having a free will). While at least some findings on experienced users are available on sex dolls, corresponding empirical data on sex robot users are missing.[25][26] The academic sex robot discourse is – similar to the public discourse – so far characterized by relatively striking ideas about strong positive[28] or strong negative[29] effects of sex robots. Weak as well as ambivalent effects, which are theoretically and empirically most probable, are rarely discussed.[26]

Likewise, sex robots are often regarded and criticized as predetermined products. Rarely is it considered in the state of research so far that the appearance as well as the functions and target groups of sex robots can be actively designed, for example by and for women, queer people, older people or people with disabilities.[30][31] Those human-centered design processes can be the subject of academic sex robot research as well.[31]

The sex robot research community meets at the "International Love and Sex With Robots Conference"[32] series initiated by David Levy held for the sixth time in 2021 as the "6th International Congress on Love & Sex with Robots".
研究の現状
セックスロボットはまだ開発の比較的初期段階にある。セックスドールは20年以上前から市販されており、それなりに確立されたドール所有者のコミュニティ があり、研究に利用できるが、セックスロボットの経験者は今のところほとんど見当たらない[25]。 それでも、セックスロボットの話題は、デヴィッド・レヴィのモノグラフ「ロボットとの愛とセックス」をきっかけに、2007年から国際研究でかなり集中的 に扱われてきている。2020年からの体系的な研究レビューにより、セックスロボットに関する98の国際的な学術論文を確認することができた[26]。 これらのセックスロボットに関する学術論文は、以下の6つのリサーチクエスチョンに焦点を当てている。

セックス・ロボットの適切な理論的概念化は何か?
セックスロボットの主な倫理的側面は何か?
セックス・ロボットの使用と効果について、どのような経験的知見があるのか?
アートやメディアにおいて、セックス・ロボットはどのように代表されることができるのか?
児童用セックスロボットは法的にどのように規制されるべきか?
セックスロボットの適切なデザインと設計プロセスは何か?
セックスロボットに関する学術論文の大半は倫理的な側面を扱っており[27]、現在利用可能なセックスロボット(非常に限られた人工知能とインタラクティ ビティを有するのみ)と未来のセックスロボット(知覚と自由意志を有すると想定される)の両方に焦点をあてている。経験豊富なユーザーに関する少なくとも いくつかの知見がセックス・ドールについては利用可能であるが、セックス・ロボットのユーザーに関する対応する経験的データは欠落している[25] [26] 学術的なセックス・ロボット言説は-公的言説と同様に-今のところセックス・ロボットの強い正[28]や強い負の効果に関する比較的顕著な考えによって特 徴づけられる[29]。理論的にも経験的にも可能性が高い弱い効果や両義的な効果はほとんど議論されていない[26]。

同様に、セックス・ロボットはしばしば決められた製品としてみなされ、批判される。また、セックスロボットの外観や機能、ターゲットグループが、例えば女 性やクィア、高齢者、障害者などのために能動的にデザインされることが、これまでの研究状況においてほとんど考慮されていない[30][31]。そうした 人間中心のデザインプロセスも、学術的にセックスロボット研究の対象になり得る[31]。

セックスロボット研究のコミュニティは、2021年に「6th International Congress on Love & Sex with Robots」として6回目の開催となるDavid Levyによって始められた「International Love and Sex With Robots Conference」[32]シリーズに集まります。
Predictions
In 2014, David Levy, a chess champion and the author of Love and Sex with Robots[1] said in an interview with Newsweek that "I believe that loving sex robots will be a great boon to society ... There are millions of people out there who, for one reason or another, cannot establish good relationships." He estimates that this will take place by the mid-21st century.[33]

In 2017, MIT Press published the first book on this topic, Robot Sex, with a preliminary approach to the several challenges this field represents for human beings and societies. A short review of this book (in Spanish), can be found here.
予測について
2014年、チェスのチャンピオンで『ロボットとの愛とセックス』[1]の著者であるデイヴィッド・レヴィは、ニューズウィークのインタビューで、「私 は、愛するセックスロボットが社会に大きな恩恵をもたらすと信じています...。世の中には、何らかの理由で良好な人間関係を築けない人々が何百万人もい るのだから。" 彼はこれが21世紀半ばまでに行われると見積もっている[33]。

2017年、MIT Pressは、この分野が人間や社会にとって代表することができるいくつかの課題に対する予備的なアプローチで、このテーマに関する最初の本『Robot Sex』を出版した。この本の短いレビュー(スペイン語)、ここで見つけることができる。
Claimed potential benefits
Scholars such as Hojjat Abdollahi argue that these robots can act as "robot companions" that aid elderly people with dementia or depression. After conducting a study on many elderly patients, it was found that elderly individuals were interested in having an intimate robot as their companion and their interest did not decay over time. He further explains that these patients established meaningful rapport with the robot companion and that they greatly valued its presence.[34] Bioethicist Nancy S. Jecker also suggests that older people with disabilities lose their sexual functioning because of physical changes, due to aging and disease, but also because of social stigma and scorn. Jecker argues that these robots are a way to "support dignity" and continue the ability to be sexual by dispelling ageism and negative stereotypes about later-life sexuality.[35] The robot companion "Paro", created by Takanori Shibata, has been used since 2009 as a therapeutic machine for the elderly suffering with dementia as well as those suffering from depression and anxiety. Paro is designed to respond to touch, remember faces and learn certain actions that promote a favorable reaction in the patient. Although Paro was not designed to be a sex robot specifically, Paro is an example of how intelligent machines could become a suitable therapeutic option.[36][37]

Some manufacturers have also argued that their introductions into prisons may reduce prison rape and sexual tension in prison. Prison inmates suffer from both separation from their partners and the limited possibility of gaining such a partner in prison, and they often turn to sexual harassment and the threat of rape as a result.[38] Scholars like Oliver Bendel suggest that sex robots could be the solution to establishing sexual health and diminishing sexual tensions beyond in prison.[39]

Manufacturers have also suggested sex robots may alleviate sexlessness in encumbered professions such as long-haul truck drivers or all-male oil rigs.[40] Sex robots can also help avoid problems of unwanted pregnancies, sexually transmitted diseases, and sexual violence, which would be issues in brothels and with prostitutes.[41]
期待される効果
Hojjat Abdollahiなどの学者は、これらのロボットが認知症やうつ病の高齢者を支援する「ロボットコンパニオン」として機能できると主張している。多くの 高齢者患者を対象に調査を行った結果、高齢者は親密なロボットを伴侶とすることに興味を示し、その興味は時間が経っても減退しないことがわかった。さら に、これらの患者はロボットコンパニオンと意味のあるラポールを築き、その存在を大いに評価していると説明している[34]。生命倫理学者のナンシー・ S・ジェッカーも、障害のある高齢者が性的機能を失うのは、老化や病気による身体の変化だけではなく、社会のスティグマや軽蔑が原因であると指摘してい る。ジェッカーは、これらのロボットは、後期高齢者のセクシュアリティに関するエイジズムや否定的なステレオタイプを払拭することによって、「尊厳を支 え」、性的能力を継続させる手段であると主張している[35]。柴田孝典が制作したロボットコンパニオン「パロ」は、2009年から認知症の高齢者やうつ や不安を抱える人々の治療機として使用されている。パロは、触覚に反応し、顔を覚え、患者の好感度を高める行動を学習するように設計されています。パロは 特にセックス・ロボットとして設計されたわけではないが、パロは、知的機械がいかに適切な治療の選択肢になり得るかの一例である[36][37]。

また、一部の製造業者は、刑務所への導入が刑務所でのレイプや性的緊張を減らすかもしれないと主張している。オリヴァー・ベンデルのような学者は、セック ス・ロボットが刑務所内を越えて性的健康を確立し性的緊張を減少させるための解決策になりうると示唆している[39]。

また製造業者は、セックスロボットが長距離トラックの運転手や男性ばかりの石油掘削装置のような不自由な職業におけるセックスレスを緩和するかもしれない と示唆している[40]。 セックスロボットは、売春宿や売春婦で問題となる望まない妊娠、性感染症、性暴力の問題を回避することもできる[41]。
Attempts at realization
There are ongoing attempts to make sex dolls socially interactive. In 2010, a sex doll called Roxxxy, that had the capacity to play back pre-recorded speech cues, was demonstrated at a trade show.[42] In 2015, Matt McMullen, the creator of the RealDoll stated that he intended to create intelligent sex dolls with the capacity to hold conversations.[43]

Barcelona-based Dr. Sergi Santos developed a sex robot named Samantha; the robot can switch between a "sex mode" (which can include Samantha simulating a female orgasm[44]) and a "family mode",[45] in which it can also can tell jokes and discuss philosophy.[46]

In 2017, Matt McMullen created a sex doll called "Harmony", which has the capability of learning about the personal preferences, wants and desires of the owner. Furthermore, Harmony can smile, blink and frown in a nearly human-like fashion. She can hold a conversation, tell jokes, remember food preferences, and the names of the owner's siblings. The cost of Harmony is said to be roughly $15,000.[3] During an onstage interview with Engadget in 2018, Matt McMullen demonstrated that the skin on Harmony's face could be peeled off and replaced with different skin. He subsequently added a different colored wig and changed her personality by using the app on his handheld device that controls the robot. He named this sex doll "Solana" and considers it to be the "sister" of Harmony.[47]

Also in 2017, Chinese company AI Tech released a sex robot named "Emma" that could talk in both English and Chinese. Emma has built in sensors that cause it to moan when touched and can be heated to a human body temperature. The robot also uses AI so that the more you interact with her, the cleverer she will become in responding.[48]

Other companies such as Doll Sweet, Lux Botics, MISSDOLL, and Eden Robotics are in the process of developing sex robots with automated movements.[49] Using animatronics, Roberto Cardenas, an entrepreneur for Eden Robotics, claims that his Android Love Dolls are capable of placing themselves in 20 different sex positions with the help of AI body movement.[50] Current sex robots on the market are not able to perform any full body movements.

In 2018, Realbotix, the company behind the RealDoll, announced the creation of the first-ever male sex bot, Henry. Henry will have a customizable bionic penis will be able to "go as long as you want" as it plugs into electricity instead of using batteries. Buyers will also be able to order a customizable robotic head that can be controlled by an app on the user's phone.[51]
実現のための試み
セックスドールを社会的にインタラクティブにする試みが進行中である。2010年、事前に記録されたスピーチの合図を再生する能力を持つRoxxxyとい うセックスドールがトレードショーで実演された[42]。 2015年、RealDollの制作者であるMatt McMullenは、会話をする能力を持つ知的なセックスドールを作るつもりだと述べている[43]。

バルセロナ在住のセルジ・サントス博士はサマンサという名のセックス・ロボットを開発した;ロボットは「セックス・モード」(サマンサが女性のオーガズム をシミュレートすることを含むことができる[44])と「家族モード」の間で切り替えることができ、その中でジョークを言ったり哲学について話し合ったり もできる[45]。

2017年、マット・マクマレンは、所有者の個人的な好み、欲求、願望を学習する能力を持つ「ハーモニー」というセックスドールを作った。さらに、ハーモ ニーはほぼ人間に近い形で微笑み、瞬き、しかめっ面をすることができる。会話もでき、冗談も言い、食べ物の好みや兄弟の名前も覚える。ハーモニーのコスト はおよそ15,000ドルと言われている[3]。 2018年のEngadgetとのステージインタビューにおいて、Matt McMullenはハーモニーの顔の皮膚を剥がし、別の皮膚と交換することができることを実演した。彼はその後、ロボットを制御する携帯端末のアプリを使 用して、異なる色のウィッグを追加し、彼女の性格を変更した。彼はこのセックスドールを「ソラナ」と名付け、ハーモニーの「妹」であると考えている [47]。

また2017年には、中国の企業AI Techが英語と中国語の両方で話すことができる「Emma」という名のセックスロボットを発売した。エマは、触られると呻くようなセンサーを内蔵してお り、人間の体温に温めることもできる。また、このロボットはAIを使用しており、あなたが彼女と対話すればするほど、彼女はより賢く反応するようになる [48]。

Doll Sweet、Lux Botics、MISSDOLL、Eden Roboticsなどの他の企業は、自動化された動きを持つセックスロボットを開発中である[49]。 アニマトロニクスを使用して、Eden Roboticsの起業家のRoberto Cardenasは、彼のAndroid Love Dollsが、AI体の動きを助けることによって20種類のセックスポジションに身を置けることができると主張している。 50] 現在市場にあるセックスロボットには全身運動を行うことはできない。

2018年、RealDollを開発したRealbotix社は、史上初の男性用セックスロボット、Henryの制作を発表した。Henryはカスタマイ ズ可能なバイオニックペニスを持ち、電池を使わず電気に接続するため、「好きなだけ長く使える」ようになるという。また、購入者は、ユーザーの携帯電話の アプリで制御できるカスタマイズ可能なロボットヘッドを注文できるようになる[51]。
Opposition
In September 2015, Kathleen Richardson of De Montfort University and Erik Billing of the University of Skövde created the Campaign Against Sex Robots, calling for a ban on the creation of anthropomorphic sex robots.[7][52][53][54] Richardson is critical of David Levy and argues that the introduction of such devices would be socially harmful and demeaning to women and children.[7][29]

In September 2015, the Japanese company Softbank, the makers of the "Pepper" robot, included a ban on robot sex. The robot's user agreement states: "The policy owner must not perform any sexual act or other indecent behaviour".[55][56]

Noel Sharkey, Aimee van Wynsberghe, and Eleanor Hancock of the Foundation for Responsible Robotics released a consultation report presenting a summary of the issues and various opinions about what could be society's intimate association with robots.[57] The report includes an examination of how such robots could be employed as a rehabilitative tool for sex criminals such as serial rapists or pedophiles. Sharkey warns that this could be "problematic" in terms of sex dolls resembling children and adolescents.[58]

There is considerable speculation about such technology coming from experts in the fields of philosophy, sociology and the natural sciences. John P. Sullins of Sonoma State University believes that sex robots will facilitate "social isolation"[59] and Lydia Kaye of Central Saint Martins argue that sexual relations with robots will "desensitize humans to intimacy and empathy".[60] Furthermore, according to Chauntelle Tibbals, "nothing can replace the joy, sorrow, passion, and pain of an actual, unpredictable human interaction."[61] She further argues that only when interacting with another human can we experience our humanity and our identity, as opposed to interacting with a robot.[62]

The sex robots that have been created, as of 2018, primarily resemble women with exaggeratedly hyperfeminine features. In Barcelona, a sex doll brothel allows men to act out their fantasies where they can choose from a selection of flexible silicone dolls and request that they be dressed in whatever outfit the man prefers.[63] Kathleen Richardson argues that these sex robots facilitate a powerful attitude towards women's bodies as commodities, and promote a non-empathetic interaction.[64] Experts argue that improving the gender diversity of those involved in developing this sex technology could help reduce possible harm, such as the objectification of women.[65]

Many scholars, including Richardson, argue that this reinforces the idea that women are property rather than human beings with free will.[64] Scholars such as Robert Sparrow from Monash University argue that the creation of realistic female sex robots, with the ability to refuse consent, further facilitates a rape culture. He believes that sex with these robots represents the "rape of a woman" and may increase the rate of rape in society, while also facilitating a general "disrespect for women" in society.[66] Furthermore, a sex robot called "Frigid Farah", whose personality is described as "reserved and shy", has caught the attention of several scholars. The manufacturer claimed that if you touch her "in a private area, more than likely, she will not be too appreciative of your advance".[67] Many scholars view this as indulging rape fantasies and facilitating a rape culture.[citation needed]


反対運動について
2015年9月、デ・モントフォート大学のキャサリン・リチャードソンとスケーヴデ大学のエリック・ビリングはセックスロボット反対キャンペーンを創設 し、擬人化したセックスロボットの製作禁止を求めた[7][52][53][54]。 リチャードソンはデヴィッド・レヴィに批判し、そのような装置の導入は社会的に有害で女性や子供にとって屈辱的だと論じている[7][29]。

2015年9月、「ペッパー」ロボットのメーカーである日本の企業ソフトバンクは、ロボットセックスの禁止を盛り込んだ。ロボットの利用規約にはこうあ る。"契約者は、性行為やその他のわいせつな行為を行ってはならない"[55][56]。

責任あるロボット財団のノエル・シャーキー、エイミー・ヴァン・ウィンズバーグ、エレノア・ハンコックは、社会とロボットとの親密な関係となりうるものに ついての問題点と様々な意見の概要を提示した協議報告書を発表した[57]。 報告書には、連続強姦犯や小児愛者など性犯罪者に対するリハビリテーションツールとしてこの種のロボットが採用できるかの検討もなされている。シャーキー は、子供や青年に似た性人形という観点から、これが「問題」である可能性があると警告している[58]。

哲学、社会学、自然科学の分野の専門家からそのような技術についてかなりの憶測がなされている。ソノマ州立大学のジョン・P・サリンズはセックス・ロボッ トが「社会的孤立」を促進すると考えており[59]、セントラル・セント・マーチンズのリディア・ケイはロボットとの性的関係が「親密さや共感に対して人 間を鈍感にする」と主張している[60]。 [60]さらに、シャウンテル・ティバルスによれば、「実際の、予測できない人間の相互作用の喜び、悲しみ、情熱、痛みに代わるものはない」[61]。さ らに彼女は、他の人間と相互作用するときにだけ、ロボットとの相互作用とは異なり、私たちの人間性とアイデンティティを経験することができると主張してい る[62]。

2018年現在、作成されているセックスロボットは、主に誇張されたハイパーフェミニンな特徴を持つ女性に似ている。バルセロナでは、セックス人形の売春 宿が、男性が柔軟なシリコン人形の中から選択し、男性が好む服を着せることを要求することができる彼らのファンタジーを演じることができる[63]。 キャスリーン・リチャードソンは、これらのセックスロボットが女性の身体を商品として捉える強力な態度を促進し、非共感的な相互作用を促すと論じている [64] 専門家はこのセックステクノロジーの開発に関わる人々のジェンダー多様性を高めることが女性の客観化のように考えられる害を減らすのに役立つと主張する [65]。

リチャードソンを含む多くの学者は、これは女性が自由意志を持つ人間ではなく、所有物であるという考えを強化すると主張している[64]。モナシュ大学の ロバート・スパロウなどの学者は、同意を拒否する能力を持つリアルな女性のセックスロボットの作成がレイプ文化をさらに促進させると主張している。彼は、 これらのロボットとのセックスは「女性のレイプ」を代表することができ、社会におけるレイプの割合を増加させ、また社会における一般的な「女性軽視」を促 進させるかもしれないと考えている[66] さらに、「控えめで内気」と表現される「フリジット・ファラ」というセックスロボットが複数の学者の関心を集めている。製造元は、もしあなたが彼女に「プ ライベートな領域で、より多くの可能性で、彼女はあなたの前進にあまり感謝しないでしょう」と主張している[67]。多くの学者はこれをレイプファンタ ジーを甘受し、レイプ文化を促進すると見ている[引用者註:必要]。


Legislation
The Curbing Realistic Exploitative Electronic Pedophilic Robots (CREEPER) Act, sponsored by Daniel M. Donovan, Jr., was passed by the U.S. House of Representatives on 13 June 2018. The bill would amend the federal obscenity statute, 18 U.S.C. § 1462 to criminalize importation and transportation for interstate commerce any "anatomically-correct doll, mannequin, or robot, with the features of, or with features that resemble those of, a minor, intended for use in sexual acts."[68] Bob Goodlatte stated that "these dolls create a real risk of reinforcing pedophilic behavior and they desensitize the user causing him to engage in sicker and sicker behavior".[69] Australia and the United Kingdom already have such bans.[70] Critics of the bill argue that it is unconstitutional and/or unnecessary.[71][72] The bill is said to have died in the senate in 2018.[73][74] Vern Buchanan is said to reintroduce an amended version of the bill in 2020.[75]
法案について
ダニエル・M・ドノバン・ジュニアが提唱する「Curbing Realistic Exploitative Electronic Pedophilic Robots (CREEPER) Act」が、2018年6月13日に米国下院で可決されました。この法案は、連邦わいせつ法18 U.S.C. § 1462を改正し、「性的行為に使用することを目的とした、未成年の特徴を持つ、またはそれに類似した特徴を持つ、解剖学的に正しい人形、マネキン、ロ ボット」の輸入および州間商取引のための輸送を犯罪化するものである。 "68]ボブ・グドラットは、「これらの人形は小児性愛的な行動を強化する現実的なリスクを生み出し、ユーザーを感作して、より病的で病的な行動に従事さ せる」と述べた[69] オーストラリアとイギリスはすでにこのような禁止をしている[70] 法案に対する批判は、それが違憲および/または不必要であることを主張している[71][72] この法案は2018年に上院で没したといわれているが[73][74] バーン・ブカナンが2020年に法案の修正バージョンを再提出してくれると言われている[75]。
Philosophical discussion
The First International Congress on Love and Sex with Robots was held in Funchal, Madeira in November 2014.[76] The conference was coordinated by Professor Adrian David Cheok and Dr. David Levy. The main discussion revolved around the debate of where to draw the line with regard to cybernetic love and relationships and what the future of love and sex with robots has in store. Additional topics of discussion during the conference included humanoid robots, robot emotions, roboethics, and philosophical approaches.[76] In October 2015 a second conference scheduled for November 2015 in Malaysia was declared illegal by the Malaysian Inspector-General of Police.[77][78][79] The second conference was eventually held in the United Kingdom in December 2016, chaired by Dr. Kate Devlin at Goldsmiths, University of London.[80][81] Devlin also founded the UK's first ever sex tech hackathon,[82] also held in 2016 at Goldsmiths.

In 2016, a discussion of these issues was held at the 12th IFIP TC9 Human Choice & Computers Conference, entitled "Technology and Intimacy: Choice or Coercion?".[83][84][85] The conference was coordinated by Dr. David Kreps from Salford University. The overall aim of the conference was to "scrutinize the journey from impersonal monolithic technology towards the intimate intertwining of devices and the self". A prospective outlook on how these technologies will evolve was closely examined. Some of the main themes discussed during the conference were intimacy, personalization, material culture and sexual relationships with robots.[86] In September 2018, the 13th IFIP TC9 Human Choice & Computers Conference "This Changes Everything"[87] was held in Poznan, Poland. The conference was led and directed by David Kreps, Kai Kimppa, Louise Leenen, and Charles Ess. The discussion was focused on the societal and ethical implications posed by artificial intelligence, privacy concerns, and how such technologies have significantly shifted computational strategies and altered the world people live in.[88]


哲学的な議論
2014年11月にマデイラ島のフンシャルで第1回ロボットとの愛とセックスに関する国際会議が開催された[76]。 この会議はAdrian David Cheok教授とDavid Levy博士によってコーディネートされていた。主な議論は、サイバネティックな愛と関係に関してどこで線引きするか、ロボットとの愛とセックスの未来は どうなるかという議論を中心に展開された。会議中の追加のトピックは、人型ロボット、ロボットの感情、ロボエシックス、哲学的アプローチを含んでいた [76]。 2015年10月、マレーシアで2015年11月に予定されていた第二の会議は、マレーシア警察総監部によって違法と宣言された。 [77][78][79] 2回目のカンファレンスは結局2016年12月に英国で開催され、ロンドン大学ゴールドスミスのケイト・デブリン博士が議長を務めた[80][81] デブリンは英国初のセックステック・ハッカソンも創設し、同じく2016年にゴールドスミスで開催された[82]。

2016年、第12回IFIP TC9 Human Choice & Computers Conferenceにおいて、これらの問題についての議論が行われ、「テクノロジーと親密さ」と題された。Choice or Coercion? "と題された[83][84][85]。この会議はサルフォード大学のDavid Kreps博士によってコーディネートされた。この会議の全体的な目的は、「非人間的なモノリシック・テクノロジーから、デバイスと自己の親密な絡み合い への旅を精査する」ことであった。これらの技術がどのように進化していくのか、将来の展望が綿密に検討されました。会議中に議論された主なテーマのいくつ かは、親密さ、パーソナライゼーション、物質文化、ロボットとの性的関係でした[86]。 2018年9月に、ポーランドのポズナンで第13回IFIP TC9 Human Choice & Computers Conference "This Changes Everything"[87] が開催されました。この会議はDavid Kreps、Kai Kimppa、Louise Leenen、Charles Essによって主導され、監督された。議論は人工知能がもたらす社会的・倫理的な意味合い、プライバシーに関する懸念、そしてそうした技術がいかに計算戦 略を大きく変化させ、人々が生きる世界を変えてきたかに焦点が当てられていた[88]。


In popular culture
Intimacy with robots, artificial intelligence and other human-constructed items are saturated in the media landscape. They provoke questions about what love is, why people crave the need for affection, and challenge pre-existing beliefs of what it means to be human.[89]

Originally published in 1886, the novel Tomorrow's Eve centers around a fictionalized Thomas Edison, who creates a female robot for his lonely patron. While the robot's beauty is apparent, the robot lacks the emotional capabilities to fulfill that hole in his heart.[90]

Fritz Lang's 1927 film Metropolis contains the robot Maria as a central figure, who is portrayed as sexually alluring.

Several episodes of the 1960's television show Star Trek: The Original Series featured female androids as companions of the protagonist, notably "Andrea" from episode "What Are Little Girls Made Of?" and "Rayna" from episode "Requiem for Methuselah". As with television censorship of the time sexuality is only alluded to. Both episodes employ the plot device of having the android struggle to comprehend human emotion.

Ridley Scott's 1982 film Blade Runner depicts the android characters Pris, Rachel and Zhora as having been manufactured to be sexually alluring; Pris, in particular, is referred to as "a basic pleasure model".

The 2001 film A.I. Artificial Intelligence has a male sex robot, Gigolo Joe, as a main character. Joe describes that humans love what robots do for them, but cannot love them since they are not flesh and blood, and in the end, hate them. A Gigolo Jane female model also briefly appears in the film.

Futurama has two episodes involving robots and organic beings, "I Dated a Robot" and "Proposition Infinity".

The 2007 film Lars and the Real Girl explores the idea of a romantic attachment to artificial human-like items. Ultimately, the film concludes with the protagonist "murdering" his sex doll lover in a river: emphasizing the projection of one's idealized lover onto an inanimate object.[89]

The 2014 film Ex Machina questions common notions about consciousness. A sentient female robot is created with a violent outcome, rebelling against her creators. Throughout the story, Ex Machina appears to empathize with the robot as a victim of a man with a god complex. Responding to the protagonist's uncertainty about her fate if she does not live up to her creator's standards, the robot, Ava, responds "Why is it up to anyone?" about whether or not she lives. This questions the audience's underlying belief about whether or not a robot is entitled to a free life like other conscious beings.[citation needed]

In the 2016 TV series Westworld, realistic interactive robots, part of a theme park, engage in sexual and other activity with guests.

The 2020 satirical dystopian fiction novel Ride, Sally, Ride by Douglas Wilson centers on the cultural impact of charging a man with murder for destroying a sex robot which was claimed to be a legal spouse by its owner.[91][92]
ポピュラーカルチャーの中で
ロボット、人工知能、その他人間が構築したものとの親密さは、メディアの風景の中で飽和状態になっている。それらは、愛とは何か、なぜ人は愛情の必要性を 切望するのか、そして人間であることは何を意味するのかという既存の信念に疑問を投げかける[89]。

1886年に出版された小説『トゥモロー・イヴ』は、孤独なパトロンのために女性型ロボットを作った架空のトーマス・エジソンを中心に描かれている。ロ ボットの美しさは明らかであるが、ロボットは彼の心の穴を満たす感情的な能力に欠けている[90]。

フリッツ・ラングの1927年の映画『メトロポリス』では、ロボットのマリアが中心人物として登場し、性的な魅力があるように描かれている。

1960年代のテレビ番組『スタートレック オリジナル・シリーズ』のいくつかのエピソードでは、主人公の仲間として女性型アンドロイドが登場し、特にエピソード「What Are Little Girls Made Of? "の「アンドレア」とエピソード「Requiem for Methuselah」の「レイナ」である。当時のテレビの検閲のように、性的なことはほのめかされているに過ぎない。どちらのエピソードも、アンドロイ ドが人間の感情を理解するのに苦労するという筋立てを採用している。

リドリー・スコット監督の1982年の映画『ブレードランナー』では、アンドロイドのプリス、レイチェル、ゾーラが、性的な魅力を持つように製造されたと 描かれており、特にプリスは「基本的快楽モデル」と言及されている。

2001年の映画『A.I. Artificial Intelligence』には、男性のセックスロボットであるジゴロ・ジョーが主人公として登場する。ジョーは、人間はロボットがしてくれることは好き だが、生身の人間ではないので愛することができず、最後には憎んでしまうと描写している。ジゴロ・ジェーンの女性モデルも一瞬登場する。

Futurama』には、ロボットと有機物が登場するエピソード「I Dated a Robot」と「Proposition Infinity」がある。

2007年の映画『ラースと、その彼女』は、人工的な人間のようなものに恋愛感情を抱くというアイデアを探っている。最終的に、映画は主人公が川で彼の性 人形の恋人を「殺害」することで締めくくられる:自分の理想とする恋人が無生物の上に投影されることを強調する[89]。

2014年の映画『エクス・マキナ』は、意識に関する一般的な概念に疑問を投げかけている。知覚のある女性ロボットが創造者に反抗し、暴力的な結果を伴っ て創造される。物語を通して、エクス・マキナはロボットを神へのコンプレックスを持つ男の犠牲者として共感しているように見える。創造主の基準に従わな かった場合の自分の運命について不安を抱く主人公に対し、ロボットであるエヴァは、自分が生きるかどうかについて「なぜ誰次第なのか」と答えるのです。こ れは、ロボットに他の意識ある存在と同じように自由な生活を送る権利があるかどうかという、観客の根底にある信念を問うものである[要出典]。

2016年のテレビシリーズ『ウエストワールド』では、テーマパークの一部であるリアルな対話型ロボットが、ゲストと性的活動やその他の活動を行う。

ダグラス・ウィルソンによる2020年の風刺的ディストピア小説『ライド、サリー、ライド』は、所有者によって法的配偶者であると主張されたセックスロ ボットを破壊した男性を殺人罪で告発することの文化的影響を中心に描かれている[91][92]。
Agalmatophilia
Gynoid
Joe's Garage
"Proposition Infinity"
Robot fetishism
Sex machine
Social robot
Teledildonics

https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_robot
https://www.deepl.com/ja/translator
A sex machine is a mechanical device used to simulate human sexual intercourse or other sexual activity.[1]

Devices can be penetrative or extractive. The term fucking machine is generally used to describe a penetrative machine which works by the transfer of rotational or reciprocating force from a motor to a directional motion on a shaft tipped by a dildo.[2] A hand-held modified reciprocating saw device is sometimes called a fucksaw,[3] a hand-held modified drill motor rotating device is sometimes called a drilldo,[4] and a modified jigsaw is called a jillsaw.[5] An extractive device works like a milking machine and can be attached to the penis, breast, or other body part.[6]
セックスマシンは、人間の性交やその他の性行為をシミュレートするために使用される機械的な装置である[1]。

デバイスは、貫通または抽出することができる。用語ファッキングマシンは、一般的にディルドによって傾けシャフト上の方向運動へのモータからの回転または 往復動力の伝達によって動作する貫通マシンを記述するために使用されている。 [2] 手持ちの修正往復鋸装置は時々ファックソーと呼ばれ[3] 手持ちの修正ドリルモーター回転装置は時々ドリルドと呼ばれ[4] 、修正ジグソーはジルソーと呼ばれる。 [5] 抽出装置は搾乳器のように働き、ペニス、胸、または他の体の一部に取り付けることができる。
The vibrator was originally invented for the treatment of hysteria in Victorian women through medical orgasm induced by clitoral massage. These early mechanical devices were much larger and more powerful than the modern vibrators; they were first used by physicians and became popular in bath houses in Europe and the US towards the beginning of the 20th century.[7] More compact, electrically powered versions later briefly appeared as health aids in department store catalogs.

Modern automated erotic stimulation devices differ from vibrators because they penetrate as well as throb. These devices are sometimes used as part of auto-erotic or partnered bondage play. Teledildonics combines use of various sex machines and a web interface, used remotely by a partner.[8] Modern sex machines on the market include vacuum pumps, instruments that deliver calibrated electrical shocks to the nipples and genitals, and life size inflatable male and female dolls with penetrable and vibrating orifices.

The conference Arse Elektronika regularly features demonstrations of sex machines and academic debates about these devices.

In 2009, a woman from Maryland required a medevac after the blade of a homemade sex machine cut through the plastic dildo and caused severe vaginal injuries.[9]
バ イブレーターは元々、クリトリスのマッサージによって誘発される医療用オーガズムを通じて、ビクトリア朝の女性のヒステリーの治療のために発明されたもの であった。これらの初期の機械的な装置は、現代のバイブレーターよりもはるかに大きく、強力であった。それらは最初に医師によって使用され、20世紀の初 めにはヨーロッパやアメリカのバスハウスで人気を博した[7]。

現代の自動エロティック刺激装置は、バイブレーターと異なり、鼓動するだけでなく、貫通する。これらの機器は、自動エロティックプレイやパートナーとの緊 縛プレイの一部として使用されることもある。Teledildonicsは、様々なセックスマシンとウェブインターフェースを組み合わせ、パートナーに よって遠隔操作される。[8] 市場にある最新のセックスマシンには、真空ポンプ、乳首や性器に目盛り付きの電気ショックを与える器具、挿入可能で振動する開口部を持つ実物大の膨張する 男性・女性人形がある。

Arse Elektronikaという会議では、定期的にセックスマシンのデモンストレーションが行われ、これらの装置に関する学術的な討論が行われている。

2009年には、メリーランド州の女性が、自作のセックスマシンの刃がプラスチック製のディルドを切り裂き、膣に重傷を負い、救急搬送を必要とした[9]。
In the 2008 film Burn After Reading, US Treasury agent Harry Pfarrer builds a pedal-powered "dildo chair".[14] The pornographic website Fucking Machines has been featured in the mainstream press as a source of information and depictions of uses.[15]

In 2011, J. Michael Bailey provided a forum for a live demonstration of a sex machine device to his class at Northwestern University, which led to international press coverage, questions about appropriate college coursework, and questions about academic freedom vis-a-vis tenure.[16][17]
2008年の映画『バーン・アフター・リーディング』では、米国財務省のハリー・ファラーがペダル式の「ディルド・チェア」を作っている[14]。ポルノサイト「ファッキング・マシーン」は、情報源や使用描写として主要な報道で取り上げられている[15]。

2011年、J・マイケル・ベイリーがノースウェスタン大学の授業でセックスマシン装置のライブデモンストレーションの場を提供し、国際的な報道、大学の適切なコースワークに関する質問、終身雇用に対する学問の自由に関する質問へとつながった[16][17]。
Arse Elektronika
Erotic electrostimulation
Erotic furniture
List of BDSM equipment
Pussy torture
Sex toy
Sex robot
Sybian
Venus for Men

https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_machine
https://www.deepl.com/ja/translator


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