はじめによんでください

バンドワゴン

Appeal to bandwagon

池田光穂

☆ バンドワゴン効果とは、他の人がそうしているからという理由だけで、人々が特定の行動やスタイル、態度を採用する心理現象である。より具体的には、特定の 行動や信念が大衆の間に結集することによって、世論や行動が変化する認知バイアスのことである。これは心理学的な現象であり、信念やアイデア、流行や傾向 を取り入れる割合が、すでにそうしている人の割合に比例して増加する。より多くの人々が何かを信じるようになると、他の人々もまた、 根拠となる証拠に関係なく、「流行に乗る」ようになる。

みんなやってますよ、あなたもやったらいかがですか?



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The bandwagon effect is a psychological phenomenon where people adopt certain behaviors, styles, or attitudes simply because others are doing so.[1] More specifically, it is a cognitive bias by which public opinion or behaviours can alter due to particular actions and beliefs rallying amongst the public.[2] It is a psychological phenomenon whereby the rate of uptake of beliefs, ideas, fads and trends increases with respect to the proportion of others who have already done so.[3] As more people come to believe in something, others also "hop on the bandwagon" regardless of the underlying evidence.

Following others' actions or beliefs can occur because of conformism or deriving information from others. Much of the influence of the bandwagon effect comes from the desire to 'fit in' with peers; by making similar selections as other people, this is seen as a way to gain access to a particular social group.[4] An example of this is fashion trends wherein the increasing popularity of a certain garment or style encourages more acceptance.[5] When individuals make rational choices based on the information they receive from others, economists have proposed that information cascades can quickly form in which people ignore their personal information signals and follow the behaviour of others.[6] Cascades explain why behaviour is fragile as people understand that their behaviour is based on a very limited amount of information. As a result, fads form easily but are also easily dislodged.[citation needed] The phenomenon is observed in various fields, such as economics, political science, medicine, and psychology.[7] In social psychology, people's tendency to align their beliefs and behaviors with a group is known as 'herd mentality' or 'groupthink'.[8] The reverse bandwagon effect (also known as the snob effect in certain contexts) is a cognitive bias that causes people to avoid doing something, because they believe that other people are doing it.[9]
バンドワゴン効果とは、他の人がそうしているからという理由だけで、人 々が特定の行動やスタイル、態度を採用する心理現象である。より具体的には、特定の行動や信念が大衆の間に結集することによって、世論や行動が変化する認 知バイアスのことである。これは心理学的な現象であり、信念やアイデア、流行や傾向を取り入れる割合が、すでにそうしている人の割合に比例して増加する。 より多くの人々が何かを信じるようになると、他の人々もまた、 根拠となる証拠に関係なく、「流行に乗る」ようになる。

他人の行動や信念に追随するのは、順応主義や他人から情報を得 るためである。バンドワゴン効果の影響の多くは、仲間に「溶け込みたい」という欲求に由来する。他の人と同じような選択をすることで、特定の社会集団への アクセスを得ることができると考えられている。この例としてファッショントレンドがあり、ある衣服やスタイルの人気が高まることで、より多くの人に受け入 れられるようになる。個人が他者から得た情報に基づいて合理的な選択をする場合、経済学者は、人々が個人的な情報シグナルを無視して他者の行動に追随する 情報カスケードがすぐに形成されると提唱している。カスケードは、人々が自分の行動が非常に限られた情報量に基づいていることを理解しているため、行動が もろい理由を説明する。この現象は、経済学、政治学、医学、心理学など、さまざまな分野で観察されている。社会心理学では、信念や行動を集団に合わせる人 々の傾向は「群集心理」または「集団思考」として知られている。逆バンドワゴン効果(ある文脈ではスノッブ効果とも呼ばれる)とは、他の人もやっていると 思い込んで、何かをすることを避けてしまう認知バイアスのことである。
https://en.wikipedia.org/wiki/Bandwagon_effect

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