はじめによんでください

ダブルスタンダード02

double standad

池田光穂

☆ ダブルスタンダード(二重基準)とは、原則的には同じ状況に対して、異なる原則が適用されることである。あ る集団が他の集団よりも大きな裁量を与えられているような扱 いを表す際によく使われる。ダブルスタンダードは、2つ以上の人、グループ、組織、状況、出来事が、同じように扱われるべきにもかかわらず、異なる扱いを 受ける場合に生じる。ダブルスタンダードは、「同じものである二つのものが、異なる基準で測られる」ことを意味する。 同じような状況に対して異なる原則を適用することは、ダブルスタンダードを示す場合もあれば、示さない場合もある。ダブルスタンダードの適用と、同じよう にしか見えない状況に対する異なる基準の正当な適用とを区別するためには、いくつかの要素を検討しなければならない。ひとつは、それらの状況の類似性であ り、どのような点で異なるのか。もうひとつは、それらの状況にどの原則を適用すべきかを知らせる哲学や信念体系である。一見似ているように見える状況で あっても、よく調べればそれらの状況が異なるものであることを明確にする真理や事実(たとえば物理的な現実や道徳的義務)に基づいて、異なる基準を適用す ることができる。しかし、似ているように見える状況が異なる原則に従って扱われ、それらの状況を区別する真実、事実、原則がない場合、二重基準が適用され ていることになる。 正しく認識されれば、ダブルスタンダードは通常、偽善、偏見、不公正な行動の存在を示す。

A double standard is the application of different sets of principles for situations that are, in principle, the same.[1] It is often used to describe treatment whereby one group is given more latitude than another.[2] A double standard arises when two or more people, groups, organizations, circumstances, or events are treated differently even though they should be treated the same way.[3] A double standard "implies that two things which are the same are measured by different standards".[4]

Applying different principles to similar situations may or may not indicate a double standard. To distinguish between the application of a double standard and a valid application of different standards toward circumstances that only appear to be the same, several factors must be examined. One is the sameness of those circumstances – what are the parallels between those circumstances, and in what ways do they differ? Another is the philosophy or belief system informing which principles should be applied to those circumstances. Different standards can be applied to situations that appear similar based on a qualifying truth or fact that, upon closer examination, renders those situations distinct (a physical reality or moral obligation, for example). However, if similar-looking situations have been treated according to different principles and there is no truth, fact or principle that distinguishes those situations, then a double standard has been applied.

If correctly identified, a double standard usually indicates the presence of hypocrisy, bias or unjust behaviors.
ダブルスタンダードとは、原則的には同じ状況に対して、異なる原則が適 用されることである。ある集団が他の集団よりも大きな裁量を与えられているような扱いを表す際によく使われる。ダブルスタンダードは、2つ以上の人、グ ループ、組織、状況、出来事が、同じように扱われるべきにもかかわらず、異なる扱いを受ける場合に生じる。ダブルスタンダードは、「同じものである二つの ものが、異なる基準で測られる」ことを意味する。

同じような状況に対して異なる原則を適用することは、ダブルスタンダードを示す場合もあれば、示さない場合もある。ダブルスタンダードの適用と、同じよう にしか見えない状況に対する異なる基準の正当な適用とを区別するためには、いくつかの要素を検討しなければならない。ひとつは、それらの状況の類似性であ り、どのような点で異なるのか。もうひとつは、それらの状況にどの原則を適用すべきかを知らせる哲学や信念体系である。一見似ているように見える状況で あっても、よく調べればそれらの状況が異なるものであることを明確にする真理や事実(たとえば物理的な現実や道徳的義務)に基づいて、異なる基準を適用す ることができる。しかし、似ているように見える状況が異なる原則に従って扱われ、それらの状況を区別する真実、事実、原則がない場合、二重基準が適用され ていることになる。

正しく認識されれば、ダブルスタンダードは通常、偽善、偏見、不公正な行動の存在を示す。
Causes and explanations

Double standards are believed to develop in people's minds for a multitude of possible reasons, including: finding an excuse for oneself, emotions clouding judgement, twisting facts to support beliefs (such as confirmation biases, cognitive biases, attraction biases, prejudices or the desire to be right). Human beings have a tendency to evaluate people's actions based on who did them.

In a study conducted in 2000, Dr. Martha Foschi observed the application of double standards in group competency tests. She concluded that status characteristics, such as gender, ethnicity and socioeconomic class, can provide a basis for the formation of double standards in which stricter standards are applied to people who are perceived to be of lower status. Dr. Foschi also noted the ways in which double standards can form based on other socially valued attributes such as beauty, morality, and mental health.[5]

Dr. Tristan Botelho and Dr. Mabel Abraham, Assistant Professors at the Yale School of Management and Columbia Business School, studied the effect that gender has on the way people rank others in financial markets. Their research showed that average-quality men were given the benefit of the doubt more than average-quality women, who were more often "penalized" in people's judgments. Botelho and Abraham also showed that women and men are similarly risk-loving, contrary to popular belief. Altogether, their research showed that double standards (at least in financial markets) do exist around gender. They encourage the adoption of controls to eliminate gender bias in application, hiring, and evaluation processes within organizations. Examples of such controls include using only initials on applications so that applicants' genders are not apparent, or auditioning musicians from behind a screen so that their skills, and not their gender, influence their acceptance or rejection into orchestras.[6] Practices like these are, according to Botelho and Abraham, already being implemented in a number of organizations.
原因と説明

ダブルスタンダードは、自分の言い訳を見つけたり、感情が判断を曇らせたり、信念(確証バイアス、認知バイアス、魅力バイアス、偏見、自分が正しいという 願望など)を支持するために事実を捻じ曲げたりするなど、さまざまな理由で人の心に生じると考えられている。人間は、人の行動を誰がやったかによって評価 する傾向がある。

2000年に行われた研究で、マーサ・フォスキ博士は集団能力テストにおける二重基準の適用を観察した。彼女は、性別、民族性、社会経済的階級といった地 位の特徴は、地位が低いと思われる人により厳しい基準が適用されるという二重基準を形成する根拠となり得ると結論づけた。フォスキ博士はまた、美、道徳、 精神的健康など、社会的に評価される他の属性に基づいて二重基準が形成される可能性があることを指摘している[5]。

エール大学経営大学院とコロンビア大学ビジネススクールの助教授であるトリスタン・ボテリョ博士とメイベル・アブラハム博士は、金融市場における人のラン ク付けに性別が与える影響について研究した。彼らの研究によると、平均的な資質を持つ男性は、平均的な資質を持つ女性よりも有利に評価され、人々の判断に おいて「ペナルティ」を受けることが多かった。ボテリョとアブラハムはまた、一般に信じられているのとは逆に、女性と男性は同じようにリスクを好むことも 示した。総じて、彼らの研究は、(少なくとも金融市場では)ジェンダーをめぐる二重基準が存在することを示した。彼らは、組織内の応募、採用、評価プロセ スにおけるジェンダー・バイアスを排除するための管理策の採用を奨励している。そのような管理の例としては、応募者の性別がわからないように応募書類にイ ニシャルのみを使用することや、オーケストラへの合否に性別ではなくスキルが影響するようにスクリーンの後ろから音楽家をオーディションすることなどがあ る[6]。ボテリョとアブラハムによれば、このような実践はすでに多くの組織で実施されている。
Common areas
See also: Double standard of aging
Gender
It has long been debated how someone's gender role affects others' moral, social, political and legal responses. Some believe that differences in the way men and women are perceived and treated is a function of social norms, thus indicating a double standard. For example, one claim is that a double standard exists in society's judgment of women's and men's sexual conduct. Research has found that casual sexual activity is regarded as more acceptable for men than for women.[7] According to William G Axinn,[8] double standards between men and women can potentially exist with regards to: dating, cohabitation, virginity, marriage/remarriage, sexual abuse/assault/harassment, domestic violence and singleness.

Kennair et al. (2023) found no signs on a sexual double standard in long or short-term mating contexts, nor in choosing a friend. They did find however that women's self-stimulation was judged positively, and men's self-stimulated was judged negatively.[9] A 2017 study of American college students also found no evidence of a gendered double standard around promiscuity.[10]

Law
A double standard may arise if two or more groups who have equal legal rights are given different degrees of legal protection or representation. Such double standards are seen as unjustified because they violate a common maxim of modern legal jurisprudence - that all parties should stand equal before the law. Where judges are expected to be impartial, they must apply the same standards to all people, regardless of their own subjective biases or favoritism, based on: social class, rank, ethnicity, gender, sexual orientation, religion, age or other distinctions.[citation needed]

Politics
A double standard arises in politics when the treatment of the same political matters between two or more parties (such as the response to a public crisis or the allocation of funding) is handled differently. This could occur because of the nature of political relationships between those tasked with these matters, the degree of reward or power that stands to be gained/lost, or the personal biases/prejudices of politicians.[citation needed]

Double standard policies can include situations when a country's or commentator's assessment of the same phenomenon, process or event in international relations depends on their relationship with or attitude to the parties involved.[citation needed] In Harry's Game (1975), Gerald Seymour wrote: "One man's terrorist is another man's freedom fighter".[11]

Ethnicity
Double standards exist when people are preferred or rejected on the basis of their ethnicity in situations in which ethnicity is not a relevant or justifiable factor for discrimination (as might be the case for a cultural performance or ethnic ceremony).

The intentional efforts of some people to counteract racism and ethnic double standards can sometimes be interpreted by others as actually perpetuating racism and double standards among ethnic groups. Writing for The American Conservative, Rod Dreher quotes the account published in Quillette by Coleman Hughes, a black student at Columbia University, who said he was given an opportunity to play in a backup band for Grammy Award-winning pop artist Rihanna at the 2016 MTV Video Music Awards Show. According to Hughes, several of his friends were also invited; however, one of them was fired and replaced because, according to Hughes, his white Hispanic background did not suit the all-black aesthetic that Rihanna's team had chosen for her show. The team had decided that all performers on stage were to be black, aside from Rihanna's regular guitar player.[12] Hughes was uncertain about whether he believed this action was unethical, given that the show was racially themed to begin with. He observed what he believed to be a double standard in the entertainment industry, saying, "if a black musician had been fired in order to achieve an all-white aesthetic — it would have made front page headlines. It would have been seen as an unambiguous moral infraction."[12] Dreher argues that Hughes's observations highlight the difficulty in distinguishing between the exclusion of one ethnic group in order to celebrate another, and the exclusion of an ethnic group as the exercise of racism or a double standard. Dreher also discussed another incident, in which New York Times columnist Bari Weiss, who is Jewish, was heavily criticized for tweeting, "Immigrants: They get the job done", in a positive reference to Mirai Nagasu, a Japanese-American Olympic ice skater, who Weiss was trying to honor.[12] The public debate about ethnicity and double standards remains controversial and, by all appearances, will continue.


共通エリア
こちらも参照のこと: 老化のダブルスタンダード
ジェンダー
性別による役割分担が、他人の道徳的、社会的、政治的、法的反応にどのような影響を与えるかは、長い間議論されてきた。男女の受け止められ方や扱われ方の 違いは社会規範の機能であり、したがってダブルスタンダードを示しているという考え方もある。例えば、女性と男性の性行為に対する社会の判断に二重基準が 存在するという主張がある。ウィリアム・G・アクシンによれば[8]、男女間のダブルスタンダードは、デート、同棲、処女性、結婚/再婚、性的虐待/暴行 /ハラスメント、家庭内暴力、独身に関して潜在的に存在しうる。

Kennairら(2023)は、長期的・短期的な交際状況や友人選びにおいて、性的な二重基準に関する兆候を見いださなかった。しかし、女性の自己刺激 は肯定的に判断され、男性の自己刺激は否定的に判断されることがわかった[9]。アメリカの大学生を対象とした2017年の研究でも、乱交をめぐる性別に よる二重基準の証拠は見つからなかった[10]。

法律
二重基準は、同等の法的権利を有する2つ以上の集団が、異なる程度の法的保護や代理権を与えられている場合に生じることがある。このようなダブルスタン ダードは、近代法学の一般的な格言である「すべての当事者は法の前に平等であるべきである」に反するため、不当であるとみなされる。裁判官が公平であるこ とが期待される場合、裁判官は、社会階級、地位、民族性、性別、性的指向、宗教、年齢、その他の区別に基づく主観的な偏見や好意に関係なく、すべての人に 同じ基準を適用しなければならない[要出典]。

政治
政治においてダブルスタンダードが生じるのは、2つ以上の政党間で同じ政治的事項(公的危機への対応や資金配分など)の扱いが異なる場合である。これは、 これらの問題を担当する者同士の政治的関係の性質、得られる/失う報酬や権力の度合い、あるいは政治家の個人的な偏見や偏見によって起こりうる[要出 典]。

二重基準政策には、国際関係における同じ現象、プロセス、出来事に対する国や論者の評価が、当事者との関係や当事者に対する態度によって左右される状況も 含まれる[要出典]。 ジェラルド・シーモアは『ハリーのゲーム』(1975年)の中で、「ある男のテロリストは、別の男の自由戦士である」と書いている[11]。

エスニシティ
二重基準は、民族性が差別の関連要因でも正当化要因でもない状況(文化的なパフォーマンスや民族的な儀式の場合など)において、民族性に基づいて人々が優 遇されたり拒絶されたりする場合に存在する。

人種差別や民族の二重基準を打ち消そうとする一部の人々の意図的な努力は、時として他の人々によって、民族間の人種差別や二重基準を実際に永続させている と解釈されることがある。The American Conservative』に寄稿したロッド・ドレハー氏は、コロンビア大学の黒人学生コールマン・ヒューズ氏が『Quillette』に掲載した、 2016年のMTVビデオ・ミュージック・アワード・ショーでグラミー賞を受賞したポップ・アーティスト、リアーナのバックバンドで演奏する機会を与えら れたという証言を引用している。ヒューズによると、彼の友人数人も招待されたが、そのうちの1人は解雇され、入れ替わったという。ヒューズによると、彼の 白人ヒスパニック系のバックグラウンドが、リアーナのチームがショーのために選んだ黒人だけの美学に合わなかったからだという。チームは、リアーナのレ ギュラーのギタリストを除いて、ステージ上のパフォーマーはすべて黒人にすると決めていた[12]。ヒューズは、そもそもショーが人種差別をテーマにして いたことを考えると、この行為が倫理に反すると考えるかどうかについては確信が持てなかった。もし白人だけの美学を実現するために黒人のミュージシャンが 解雇されたとしたら、それは一面の見出しを飾っただろう。それは明白な道徳的違反と見なされただろう」[12]。ドレヒャーは、ヒューズの観察は、別の民 族を称えるために別の民族を排除することと、人種差別の行使やダブルスタンダードとして民族を排除することの区別の難しさを浮き彫りにしていると主張す る。ドレハー氏はまた、ニューヨーク・タイムズ紙のコラムニストでユダヤ人のバリ・ワイス氏が、「移民: このツイートは、ワイスが称えようとしていた日系アメリカ人のオリンピック・アイススケート選手、長洲未来への肯定的な言及であった[12]。

Discrimination
Double bind
Doublethink
Golden rule/ethic of reciprocity
Honne and tatemae
Hypocrisy
In-group and out-group
In-group favoritism
Nordic sexual morality debate
Political hypocrisy
Quod licet Iovi, non licet bovi
Psychological projection
Reciprocity (social and political philosophy)
Social exclusion
差別
ダブルバインド
二重思考
黄金律/互恵の倫理
本音と建前
偽善
内集団と外集団
内集団優遇主義
北欧の性道徳論争
政治的偽善
私たちは、私たちが私たちであることを認めない。
心理的投影
互恵性(社会的・政治的哲学)
社会的排除
https://en.wikipedia.org/wiki/Double_standard

リ ンク

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