全学教育推進機構横断型教育部門・池田 光穂部門長
Mitsuho Ikeda, head of the
Trans-disciplinary Education Division, Center for Education in Liberal
Arts and Science, Osaka University, Toyonaka, 560-0043, Japan
池田光穂(いけだ・みつほ)大阪大学COデザインセンター教授・ センター長, also Director of the Center for the Study of Co*-Design, Osaka University, Toyonaka, 560-0043, Japan
大阪大学COデザインセンター長は、全学教育推進機構・横断型教育部門長(Trans-disciplinary Education Division, CELAS)を兼任しています。
Introducing myself : 専門は、中央アメリカ地域をフィールドにする文化人類学(とくに医療人類学)。
国際保健医療協力のボランティアとしての活動経験から、多元的医療体系についての文化人類学的理解について長年研究をおこなう。コミュニケーションデザインに関する研究をこの10年間専念してきた他に、犬自身の気持
ちになり犬からみた自分たちの研究を狗類学(こうるいがく)と名
づけ、そのような学問が本当 に可能なかについて探究している。
Trans-disciplinary Education Division, Center for Education in Liberal Arts and Science (CELAS)
"General education at Osaka
University is brought to the students by the faculty members from all
the Schools and Faculties at the university. The Center for Education
in Liberal Arts and Sciences (CELAS) is responsible for the design and development of such an education, as well as its implementation and coordination.
We also promote and support the development and enhancement of teaching
and learning at Osaka University. Accordingly, the Center has three
departments dedicated to this duty: the Department of Planning and
Development, the Department of Curriculum Coordination, and the
Department of Teaching and Learning Support. The trans-disciplinary Education Division is responsible for Liberal Arts General Education for higher year undergraduate students and graduate students." https://www.celas.osaka-u.ac.jp/english/
●国際共創大学院学位プログラム推進機構: Institute for Transdiscipliary Graduate Degree Program, Osaka University, Japan
私の職所掌のなかに「博士課程教育リーディングプログラム事業」のうち「超域イノベーション博士課程プログラム部門」の教員の管理監督もあります。
Cross-Boundary Innovation Program, in the Program for Leading graduate Schools, Osaka University.
"An honors program is designed to offer high-achieving students an opportunity to dive into their studies more thoroughly than they may in regular classes.
A small group of admitted students is selected for the program, and
honors programs exist at both public and private universities." - https://bit.ly/35V43af
●学際融合・社会連携を指向した双翼型大学院教育システム Double-Wing Academic Architecture (DWAA)
1)知と知の融合——学際融合の推進
2)知と社会の統合——社会課題の解決
3)知の探究——専門性の探究
●クレジットとおことわり
ここで表明されている意見は筆者による独自ものであり、(事実に関する情報を除いて)所属先の見解を述べたものではない。
リンク
文献
その他の情報
Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1996-2099
Do not paste, but
[Re]Think our message for all undergraduate
students!!!