かならずよんで ね!

エドワード・バーネイズ

Edward Louis Bernays, 1891-1995

池田光穂

★エドワード・ルイス・バーネイズ(Edward Louis Bernays, 1891-1995)はアメリカの理論家で、広報とプロパガンダの分野の先駆者と見なされ、彼の死亡記事で「広報の父」と呼ばれています[3]。 [最もよく知られているキャンペーンは、1929年にタバコをフェミニストの「自由の松明」と名付け、女性の喫煙を促進しようとしたことや、1954年に 民主的に選ばれたグアテマラ政府をCIAが組織的に転覆させたことに関連して、1950年代にユナイティド・フルーツ(United Fruit Company)のために行った仕事などである。プロクター・アンド・ギャンブル、ゼネラル・エレクトリックなど数多くの米国大手企業、政府機関、政治家、 非営利団体で働く。

Edward Louis Bernays (/bɜːrˈneɪz/ bur-NAYZ, German: [bɛʁˈnaɪs]; November 22, 1891 − March 9, 1995) was an American theorist, considered a pioneer in the field of public relations and propaganda, and referred to in his obituary as "the father of public relations".[3] His best-known campaigns include a 1929 effort to promote female smoking by branding cigarettes as feminist "Torches of Freedom", and his work for the United Fruit Company in the 1950s, connected with the CIA-orchestrated overthrow of the democratically elected Guatemalan government in 1954. He worked for dozens of major American corporations including Procter & Gamble and General Electric, and for government agencies, politicians, and nonprofit organizations.

Of his many books, Crystallizing Public Opinion (1923) and Propaganda (1928) gained special attention as early efforts to define and theorize the field of public relations. Citing works of writers such as Gustave Le Bon, Wilfred Trotter, Walter Lippmann, and Sigmund Freud (his own double uncle), he described the masses as irrational and subject to herd instinct—and he outlined how skilled practitioners could use crowd psychology and psychoanalysis to control them in desired ways.[4][5] Bernays later synthesized many of these ideas in his postwar book, Public Relations (1945), which outlines the science of managing information released to the public by an organization, in a manner most advantageous to the organization. He does this by first providing an overview of the history of public relations, and then provides insight into its application.

Bernays was named one of the 100 most influential Americans of the twentieth century by Life.[6] He was the subject of a full-length biography by Larry Tye entitled The Father of Spin (1999) and later an award-winning 2002 documentary for the BBC by Adam Curtis entitled The Century of the Self.
エ ドワード・ルイス・バーネイズ(/bɜːrˈ neɪ, German: [bɛɪ])はアメリカの理論家で、広報とプロパガンダの分野の先駆者と見なされ、彼の死亡記事で「広報の父」と呼ばれています[3]。 [最もよく知られているキャンペーンは、1929年にタバコをフェミニストの「自由の松明」と名付け、女性の喫煙を促進しようとしたことや、1954年に 民主的に選ばれたグアテマラ政府をCIAが組織的に転覆させたことに関連して、1950年代にUnited Fruit Companyのために行った仕事などである。プロクター・アンド・ギャンブル、ゼネラル・エレクトリックなど数多くの米国大手企業、政府機関、政治家、 非営利団体で働く。

数ある著書の中でも、『世論の結晶』(1923年)と『プロパガンダ』(1928年)は、パブリック・リレーションズという分野を定義し理論化した初期の 作品として特に注目されている。ギュスターヴ・ル・ボン、ウィルフレッド・トロッター、ウォルター・リップマン、ジークムント・フロイト(彼自身の二重叔 父)などの著作を引用しながら、彼は大衆を不合理で、群衆本能に従うものとして説明し、熟練の実務家が群衆心理と精神分析を使って、いかにして彼らを望ま しい形でコントロールできるかを概説している[4][5]。 [4][5] バーネイズは後にこれらのアイデアの多くを戦後の著書『パブリック・リレーションズ』(1945年)にまとめた。バーネイズは、まずパブリック・リレー ションズの歴史を概観し、次にその応用について洞察している。

バーネイズは、『ライフ』誌の「20世紀で最も影響力のあるアメリカ人100人」に選ばれた[6]。ラリー・タイによる『The Father of Spin』(1999)という長編伝記があり、後にアダム・カーティスによる『The Century of the Self』というBBC向けのドキュメンタリーで賞を獲得した(2002年)。
Family and education
Edward Bernays was born in Vienna to a Jewish family.[7] His mother, Anna (1858-1955), was Sigmund Freud's sister, and his father Eli (1860-1921) was the brother of Freud's wife, Martha Bernays; their grandfather, Isaac Bernays, was the chief rabbi of Hamburg and a relative of the poet Heinrich Heine.[8][9]

The Bernays family moved from Vienna to the United States in the 1890s. After Ely Bernays started working as a grain exporter at the Manhattan Produce Exchange, he sent for his wife and children.[10] In 1892, his family moved to New York City, where Bernays attended DeWitt Clinton High School.[11] In 1912 he graduated from Cornell University with a degree in agriculture, but chose journalism as his first career.[12]

He married Doris E. Fleischman in 1922.[13] Fleischman was a member of the Lucy Stone League, a group which encouraged women to keep their names after marriage.[14]

Later, however, she changed her mind and her name, becoming Doris Bernays. By all accounts, Fleischman played a major though quiet role in the Bernays public relations business—including ghost-writing numerous memos and speeches, and publishing a newsletter.[15]
家族・教育
エドワード・バーネイズはウィーンのユダヤ人の家庭に生まれた[7]。 母アンナ(1858-1955)はジークムント・フロイトの妹、父エリ(1860-1921)はフロイトの妻マーサ・バーネイズの弟であり、祖父アイザッ ク・バーネズはハンブルグの首席ラビで詩人ハインリッヒ・ハイネの親戚であった[8][9]。

バーネイズ一家は1890年代にウィーンからアメリカへ移住した。1892年、一家はニューヨークに移り住み、バーネイズはデウィット・クリントン高校に 通った[11]。 1912年、コーネル大学で農学部を卒業したが、最初のキャリアとしてジャーナリズムを選択した[12]。

1922年にドリス・E・フライシュマンと結婚した[13]。フライシュマンは、女性に結婚後も名前を残すことを推奨する団体「ルーシー・ストーン・リーグ」のメンバーであった[14]。

しかし、その後、彼女は考えを変え、名前を変え、ドリス・バーネイズとなった。フライシュマンは、多くのメモやスピーチのゴーストライター、ニュースレターの発行など、バーネイズの広報事業で静かながらも重要な役割を果たした[15]。
Career
After graduating from Cornell, Bernays wrote for the National Nurseryman journal. Then he worked at the New York City Produce Exchange, where his father was a grain exporter. He went to Paris and worked for Louis Dreyfus and Company, reading grain cables. By December 1912, he had returned to New York.[12]

Medical editor
Following a meeting in New York with school friend Fred Robinson, Bernays became coeditor of Medical Review of Reviews and Dietetic and Hygienic Gazette in 1912. They took editorial positions in favor of showers and against corsets, and distributed free copies to thousands of physicians across the country.[16]

Two months later they took up the cause of Damaged Goods, an English translation of Les Avariés by Eugène Brieux. After publishing a positive review of the play, Bernays and Robinson wrote to its lead actor, Richard Bennett: "The editors of the Medical Review of Reviews support your praiseworthy intention to fight sex-pruriency in the United States by producing Brieux's play Damaged Goods. You can count on our help."[17]

The play controversially dealt with venereal disease and prostitution—Bernays called it "a propaganda play that fought for sex education."[18] He created the "Medical Review of Reviews Sociological Fund Committee" and successfully solicited the support of such elite figures as John D. Rockefeller, Jr., Franklin Delano Roosevelt and Eleanor Roosevelt, Reverend John Haynes Holmes, and Anne Harriman Sands Rutherford Vanderbilt, wife of William Kissam Vanderbilt.[19][20]

Press agent
After his foray into the world of theater, Bernays worked as a creative press agent for various performers and performances. Already, he was using a variety of techniques that would become hallmarks of his later practice. He promoted the Daddy Long Legs stage play by tying it in with the cause of charity for orphans. To create interest in Sergei Diaghilev's Ballets Russes, he educated Americans about the subtleties of ballet—and publicized a picture of Flore Revalles, wearing a tight-fitting dress, at the Bronx Zoo, posed with a large snake. He built up opera singer Enrico Caruso as an idol whose voice was so sensitive that comically extreme measures were taken to protect it.[21]

World War I
After the US entered the war, the Committee on Public Information (CPI) hired Bernays to work for its Bureau of Latin-American Affairs, based in an office in New York. Bernays, along with Lieutenant F. E. Ackerman, focused on building support for war, domestically and abroad, focusing especially on businesses operating in Latin America.[22][23] Bernays referred to this work as "psychological warfare".[24][25]

After fighting ended, Bernays was part of a sixteen-person publicity group working for the CPI at the Paris Peace Conference. A scandal arose from his reference to propaganda in a press release. As reported by the New York World, the "announced object of the expedition is 'to interpret the work of the Peace Conference by keeping up a worldwide propaganda to disseminate American accomplishments and ideals.'"[26][27]

Bernays later described a realization that his work for the CPI could also be used in peacetime:

There was one basic lesson I learned in the CPI—that efforts comparable to those applied by the CPI to affect the attitudes of the enemy, of neutrals, and people of this country could be applied with equal facility to peacetime pursuits. In other words, what could be done for a nation at war could be done for organizations and people in a nation at peace.[28]

Counsel on public relations
Bernays, who pursued his calling in New York City from 1919 to 1963, styled himself a "public relations counsel". He had very pronounced views on the differences between what he did and what people in advertising did. A pivotal figure in the orchestration of elaborate corporate advertising campaigns and multi-media consumer spectacles, he is among those listed in the acknowledgments section of the seminal government social science study Recent Social Trends in the United States (1933).[29]


経歴
コーネル大学卒業後、『ナショナル・ナーサリー・マン』誌に寄稿。その後、父親が穀物輸出業を営んでいたニューヨーク市の農産物取引所で働く。その後、パリに渡り、ルイ・ドレフュス商会で穀物電報を読む仕事をする。1912年12月までに、ニューヨークに戻った[12]。

医学編集者
ニューヨークで学友のフレッド・ロビンソンと出会い、バーネイズは1912年に『Medical Review of Reviews』と『Dietetic and Hygienic Gazette』の共同編集者になる。彼らは、シャワーに賛成し、コルセットに反対する編集上の立場をとり、国中の何千人もの医師に無料でコピーを配布し た[16]。

その2ヶ月後、彼らはウジェーヌ・ブリューによる『Les Avariés』の英訳である『Damaged Goods』を取り上げる。バーネイズとロビンソンは、この戯曲の肯定的な批評を発表した後、主役のリチャード・ベネットに宛てて、「『医学評論』の編集 者は、ブリューの『破損品』を製作することによってアメリカにおける性倒錯と戦おうというあなたの賞賛すべき意図を支持します。私たちの助けを頼りにして ください」[17]。

この戯曲は性病と売春を扱って物議をかもし、バーネイズはこれを「性教育のために戦うプロパガンダ劇」と呼んだ[18]。彼は「メディカル・レビュー・オ ブ・レビュー社会学基金委員会」を設立し、ジョン・D・ロックフェラー・ジュニア、フランクリン・デラノルーズベルトとエレノア・ルーズベルト、牧師ジョ ンヘインズ・ホームズ、アン・ハリマンサンズ・ラザフォード・バンダービルト、ウィリアムキッサム・バナービルト夫人と言った精鋭たちに支援を要請し成功 している[19][20]。

プレス・エージェント
演劇界に進出したバーネイズは、さまざまなパフォーマーやパフォーマンスのプレス・エージェントとして創作活動を行いました。すでに、後の彼の活動の特徴 となるさまざまなテクニックが使われていたのです。舞台「ダディ・ロング・レッグス」を、孤児のための慈善事業と結びつけて宣伝した。ディアギレフのバレ エ・リュスへの関心を高めるために、アメリカ人にバレエの繊細さを教え、ブロンクス動物園でぴったりとしたドレスを着たフローレ・レヴァレスが大きな蛇と ポーズを取っている写真を宣伝した。また、オペラ歌手のエンリコ・カルーソを、声が非常に繊細であるため、それを保護するためにコミカルで極端な措置が取 られたアイドルとして作り上げた[21]。

第一次世界大戦
アメリカが参戦した後、公共情報委員会(CPI)はバーネイズを雇い、ニューヨークの事務所を拠点とするラテンアメリカ問題局で働くようになった。バーネ イズは、F・E・アッカーマン中尉とともに、特にラテンアメリカで活動する企業に焦点を当て、国内外での戦争への支持を高めることに注力していた[22] [23]。バーネイズはこの仕事を「心理戦」と呼んでいた[24][25]。

戦闘が終わった後、バーネイズはパリ講和会議でCPIのために働く16人の宣伝グループの一員となった。プレスリリースで彼がプロパガンダに言及したこと からスキャンダルが起こった。ニューヨーク・ワールド』紙が報じたように、「遠征の発表された目的は、『アメリカの業績と理想を広めるために世界的なプロ パガンダを続けることによって、平和会議の仕事を解釈すること』」[26][27]であった。

バーネイズは後に、CPIでの自分の仕事が平時にも使われることを実感したと語っている。

それは、敵、中立国、そしてこの国の人々の態度に影響を与えるためにCPIによって適用されたものと同等の努力は、平時の追求にも同じように適用できると いうことであった。言い換えれば、戦争中の国家に対して行うことができることは、平和な国家の組織や人々に対して行うことができるのである[28]。

パブリック・リレーションズに関する助言
1919年から1963年までニューヨークで天職を追求したバーネイズは、自らを「パブリック・リレーションズ・カウンセル」と名乗っていた。彼は、自分 がやっていることと広告業界の人々がやっていることの違いについて、非常に顕著な見解を持っていた。精巧な企業の広告キャンペーンやマルチメディアを駆使 した消費者の見世物の編成の中心人物であり、政府の社会科学研究の代表作である『アメリカの最近の社会動向』(1933年)の謝辞欄に記載されている人物 に名を連ねている[29]。

Notable clients and campaigns
Further information: Public relations campaigns of Edward Bernays
Bernays used Sigmund Freud (Bernays' uncle)'s ideas to help convince the public, among other things, that bacon and eggs was the true all-American breakfast.[30]

In the 1930s, his Dixie Cup campaign was designed to convince consumers that only disposable cups were sanitary, by linking the imagery of an overflowing cup with subliminal images of genitalia and venereal disease.[31]

He was publicity director for the 1939 New York World's Fair.[32]

Light's Golden Jubilee

Political clients
In 1924 Bernays set up a vaudeville "pancake breakfast" for Calvin Coolidge to change his stuffy image prior to the 1924 election. Entertainers including Al Jolson, Raymond Hitchcock, and the Dolly Sisters performed on the White House lawn. The event was widely reported by American newspapers, with The New York Times running the story under the headline "President Nearly Laughs".[33]

A desperate Herbert Hoover consulted with Bernays a month before the 1932 presidential election. Bernays advised Hoover to create disunity within his opposition and to present an image of him as an invincible leader.[34]

Bernays advised William O'Dwyer, in his candidacy for mayor of New York City, on how to appear in front of different demographics. For example, he should tell Irish voters about his actions against the Italian mafia—and Italian voters about his plans to reform the police department. To Jews he should appear as a committed opponent of the Nazis.[35]

He helped to name the President's Emergency Committee for Employment, suggesting this name as preferable to the "Committee for Unemployment".[36]

During World War II, Bernays advised the United States Information Agency, as well as the Army and Navy. He was chairman of the National Advisory Committee of the Third U.S. War Loan, co-chairman of the Victory Book campaign, and part of the New York State Defense Council.[36]

Bernays reported turning down the Nazis, Nicaragua under the Somoza family, Francisco Franco, and Richard Nixon as clients.[37]

On the other hand, he has reported been consulted by countries such as India to improve their foreign relations under the leadership of Jawaharlal Nehru.

Nonprofit clients
Bernays also worked on behalf of many nonprofit institutions and organizations. These included, to name just a few, the Committee on Publicity Methods in Social Work (1926–1927), the Jewish Mental Health Society (1928), the Book Publishers Research Institute (1930–1931), the New York Infirmary for Women and Children (1933), the Committee for Consumer Legislation (1934), and the Friends of Danish Freedom and Democracy (1940).[38][39][40]

Freud
In 1920, Bernays organized the publication of Freud's Introductory Lectures on Psychoanalysis in the U.S., sending royalty money to his uncle in Vienna. Freud turned down further offers at promotion, such as a possible lecture tour and an invitation to write 3,000-word newspaper columns, for $1,000 each, on topics such as "The Wife's Mental Place in the Home" and "What a Child Thinks About."[41]

Tobacco
In 1927, Bernays worked briefly for Liggett and Myers, makers of Chesterfield cigarettes. He pulled a stunt against the competing brand, Lucky Strike, which involved mocking the endorsements of opera singers who said Lucky Strikes were "kind to your voice". George Washington Hill, head of the American Tobacco Company, which made Lucky Strike, promptly hired Bernays away from Liggett and Myers.[42]

When he started working for American Tobacco Company, Bernays was given the objective of increasing Lucky Strike sales among women, who, for the most part, had formerly avoided smoking. The first strategy was to persuade women to smoke cigarettes instead of eating. Bernays began by promoting the ideal of thinness itself, using photographers, artists, newspapers, and magazines to promote the special beauty of thin women. Medical authorities were found to promote the choice of cigarettes over sweets. Home-makers were cautioned that keeping cigarettes on hand was a social necessity.[43]

Torches of Freedom
Main article: Torches of Freedom
The first campaign succeeded; women smoked more cigarettes; American Tobacco Company brought in more revenue; and Lucky Strike led the market in growth. But a taboo remained on women smoking in public. Bernays consulted with psychoanalyst Abraham Brill, a student of Freud's, who reported to him that cigarettes represented "torches of freedom" for women whose feminine desires were increasingly suppressed by their role in the modern world.[44]

Bernays wrote:[45]

Because it should appear as news with no division of the publicity, actresses should be definitely out. On the other hand, if young women who stand for feminism—someone from the Women's Party, say—could be secured, the fact that the movement would be advertised too, would not be bad. . . While they should be goodlooking, they should not be too 'model-y.' Three for each church covered should be sufficient. Of course they are not to smoke simply as they come down the church steps. They are to join in the Easter parade, puffing away.

The march went as planned, as did the ensuing publicity, with ripples of women smoking prominently across the country.[46][47]

Green Ball
In 1934, Bernays was asked to deal with women's apparent reluctance to buy Lucky Strikes because their green and red package clashed with standard female fashions. When Bernays suggested changing the package to a neutral color, Hill refused, saying that he had already spent millions advertising the package. Bernays then worked to make green a fashionable color.[48]

The centerpiece of his efforts was the Green Ball, a social event at the Waldorf Astoria, hosted by Narcissa Cox Vanderlip. The pretext for the ball and its unnamed underwriter was that proceeds would go to charity. Famous society women would attend wearing green dresses. Manufacturers and retailers of clothing and accessories were advised of the excitement growing around the color green. Intellectuals were enlisted to give highbrow talks on the theme of green. Before the ball had taken place, newspapers and magazines (encouraged in various ways by Bernays's office) had latched on to the idea that green was all the rage.[49]

Modus operandi
Throughout the job, Bernays concealed the fact that he was working for the American Tobacco Company, and succeeded in keeping his own name out of the affair as well. Staff were instructed never to mention his name. Third parties were used, and various notable people received payments to promote smoking publicly as if on their own initiative.[50] (Decades later, however, Bernays boasted about his role.)[51]

Bernays did not smoke cigarettes himself, and persistently tried to induce his wife Doris to quit.[52]

●United Fruit and Guatemala

See also: 1954 Guatemalan coup d'état

The United Fruit Company (today's Chiquita Brands International) hired Bernays in the early 1940s for the purpose of promoting banana sales within the United States, which he did by linking bananas to good health and to American interests and by placing them strategically in the hands of celebrities, in hotels, and other conspicuous places. Bernays also argued that United Fruit needed to put a positive spin on the banana-growing countries themselves, and for this purpose created a front group called the Middle America Information Bureau, which supplied information to journalists and academics.[53]

United Fruit shut down the Middle America Information Bureau in 1948 under the new presidency of Thomas Dudley Cabot. Bernays resented this change but stayed on with the company, for a reported annual fee of more than $100,000.[54] Bernays worked on the national press and successfully drummed up coverage of Guatemala's Communist menace.[55]

He recommended a campaign in which universities, lawyers, and the U.S. government would all condemn expropriation as immoral and illegal; the company should use media pressure "to induce the President and State Department to issue a policy pronouncement comparable to the Monroe Doctrine concerning expropriation." In the following months, The New York Times, the New York Herald Tribune, Time, Newsweek, and the Atlantic Monthly had all published articles describing the threat of Communism in Guatemala. A Bernays memo in July 1951 recommended that this wave of media attention should be translated into action by promoting:

(a) a change in present U.S. ambassadorial and consular representation, (b) the imposition of congressional sanctions in this country against government aid to pro-Communist regimes, (c) U.S. government subsidizing of research by disinterested groups like the Brookings Institution into various phases of the problem.[56]

Per Bernays's strategy, United Fruit distributed favorable articles and an anonymous Report on Guatemala to every member of Congress and to national "opinion molders".[57][58] They also published a weekly Guatemala Newsletter and sent it to 250 journalists, some of whom used it as a source for their reporting.[58] Bernays formed close relationships with journalists including The New York Times reporter Will Lissner and columnist Walter Winchell.[55][56] In January 1952 he brought a cohort of journalists from various notable newspapers on a tour of Guatemala, sponsored by the company. This technique proved highly effective and was repeated four more times.[58] In June, 1954, the U.S. Central Intelligence Agency effected a coup d'état code-named Operation PBSuccess. The CIA backed a minimal military force, fronted by Carlos Castillo Armas, with a psychological warfare campaign to portray military defeat as a foregone conclusion. During the coup itself, Bernays was the primary supplier of information for the international newswires Associated Press, United Press International, and the International News Service.[59][60]

Following the coup, Bernays built up the image of Guatemala's new president Carlos Castillo Armas, giving advice for his public appearances both in Guatemala and in the U.S. In 1956, Bernays produced a pamphlet comparing the Communist way and the Christian way.[61]

In 1959, United Fruit dispensed with all external advisors including Bernays.[62]
主なクライアントとキャンペーン
さらに詳しい情報はこちら エドワード・バーネイズの広報キャンペーン
バーネイズは、ジークムント・フロイト(バーネイズの叔父)の考えを使い、ベーコンエッグが真のオールアメリカンブレックファーストであることなどを人々に納得させるのに役立てた[30]。

1930年代、彼のディキシーカップキャンペーンは、溢れるカップのイメージを性器や性病のサブリミナルイメージと結びつけることによって、使い捨てのカップだけが衛生的であると消費者に納得させるようにデザインされた[31]。

1939年のニューヨーク万国博覧会では宣伝部長を務めた[32]。

Light's Golden Jubilee

政治家のクライアント
1924年、バーネイズは、選挙前の堅苦しいイメージを変えようと、カルヴィン・クーリッジのためにボードビルの「パンケーキ・ブレックファスト」を企 画。ホワイトハウスの芝生で、アル・ジョルソン、レイモンド・ヒチコック、ドリー・シスターズなどの芸人がパフォーマンスを披露しました。このイベントは アメリカの新聞で広く報道され、『ニューヨーク・タイムズ』紙は「大統領はほとんど笑っている」という見出しで記事を掲載した[33]。

自暴自棄になったハーバート・フーバーは、1932年の大統領選挙の1ヶ月前にバーネイズに相談した。バーネイズはフーバーに対して、反対派の中に不和を作り出し、無敵のリーダーとしての彼のイメージを提示するように助言した[34]。

バーネイズは、ニューヨーク市長選に立候補したウィリアム・オドワイヤーに、異なる層の前にどう現れるかを助言した。例えば、彼はアイルランド人有権者に はイタリアンマフィアに対する彼の行動を、イタリア人有権者には警察署を改革する彼の計画を話すべきであった。ユダヤ人に対しては、ナチスに反対する献身 的な人物として見せるべきであった[35]。

また、大統領雇用緊急委員会の命名に協力し、「失業委員会」よりもこの名前の方が好ましいと提案している[36]。

第二次世界大戦中、バーネイズはアメリカ情報局や陸軍、海軍に助言を行った。第3次アメリカ戦争借款の全国諮問委員会の委員長、ビクトリー・ブック・キャンペーンの共同議長、ニューヨーク州防衛評議会の一員でもあった[36]。

バーネイズはナチス、ソモサ家下のニカラグア、フランシスコ・フランコ、リチャード・ニクソンをクライアントとして断ったと報告している[37]。

一方で、ジャワハルラール・ネルーの指導の下、インドのような国から外交関係を改善するために相談を受けたと報告している。

非営利団体のクライアント
バーネイズはまた、多くの非営利団体や組織のために働いた。その中には、社会事業における宣伝方法に関する委員会(1926-1927)、ユダヤ人精神衛 生協会(1928)、書籍出版社研究所(1930-1931)、ニューヨーク女性と子供のための診療所(1933)、消費者立法委員会(1934)、デン マーク自由と民主主義の友(1940)などが含まれています[38][39][40]。

フロイト
1920年、バーネイズは、フロイトの『精神分析入門講義』のアメリカでの出版を企画し、ウィーンの叔父に印税を送金した。フロイトは、講演ツアーの可能 性や、「家庭における妻の精神的位置」や「子供が考えていること」といったテーマで、3000語の新聞コラムをそれぞれ1000ドルで書くようにという誘 いなど、さらなる昇進の申し出を断っている[41]。

タバコ
1927年、バーネイズは、タバコのチェスターフィールドを製造するリゲット・アンド・マイヤーズ社で短期間働いた。彼は、競合ブランドであるラッキース トライクに対して、ラッキーストライクは「あなたの声に優しい」というオペラ歌手の推薦をあざけるというスタントを行った。ラッキー・ストライクを製造し ていたアメリカン・タバコ・カンパニーの責任者であるジョージ・ワシントン・ヒルは、すぐにバーネイズをリゲット・アンド・マイヤーズから雇い出した [42]。

アメリカン・タバコ・カンパニーで働き始めたバーネイズは、これまでほとんど喫煙を避けていた女性の間でラッキーストライクの売上を伸ばすという目的を与 えられた。最初の戦略は、食事の代わりにタバコを吸うように女性を説得することであった。バーネイズはまず、やせるという理想そのものを宣伝し、写真家、 芸術家、新聞、雑誌などを使って、やせた女性の特別な美しさを宣伝した。医学界では、お菓子よりもタバコを選ぶよう奨励されていることがわかった。家庭の 主婦たちは、タバコを常備することは社会的な必要性であると注意された[43]。

自由の松明
主な記事 自由の灯火
最初のキャンペーンは成功し、女性はより多くのタバコを吸い、アメリカン・タバコ社はより多くの収益を上げ、ラッキーストライクは成長において市場をリー ドした。しかし、女性が人前でタバコを吸うことはタブーであった。バーネイズはフロイトの弟子である精神分析医のアブラハム・ブリルに相談し、フロイト は、現代社会での役割によって女性的な欲望がますます抑制されている女性にとって、タバコは「自由のたいまつ」であると報告した[44]。

バーネイズは次のように書いている[45]。

宣伝が分断されることなくニュースとして表示されるべきなので、女優は絶対に排除されるべきである。一方,フェミニズムを支持する若い女性,たとえば婦人 党の誰かを確保できれば,その運動も宣伝されることになり,悪いことではないだろう.. 彼女たちは容姿端麗であるべきだが、あまりに「モデル的」であってはならない。各教会に3人いれば十分でしょう。もちろん、教会の階段を下りてくるときに タバコを吸ってはいけない。イースターのパレードに参加するのである。

行進は計画通りに行われ、その後の宣伝も同様で、国中で目立つように喫煙する女性の波紋が広がった[46][47]。

グリーンボール
1934年、バーネイズは、ラッキー・ストライクの緑と赤のパッケージが標準的な女性のファッションと衝突するため、女性が明らかに買うのを嫌がるのをど うにかするように頼まれた。バーネイズがパッケージを中間色に変えることを提案すると、ヒルはすでに何百万ドルも使って宣伝しているのだからと断った。 バーネイズは、その後、緑をファッショナブルな色にするために努力した[48]。

彼の努力の中心は、ナルシッサ・コックス・ヴァンダリップが主催したウォルドーフ・アストリアでの社交イベント「グリーン・ボール」であった。この舞踏会 とその無名の引受人の口実は、収益が慈善事業に使われるというものであった。社交界の有名な女性たちが、緑のドレスを着て出席する。衣料品やアクセサリー の製造業者や小売業者には、緑色をめぐって発展していることを知らせた。識者を集めて、「緑」をテーマにした高尚な講演会を開く。舞踏会が開催される前 に、新聞や雑誌は(バーネイズの事務所によって様々な形で奨励され)緑が大流行しているという考え方にひっかかっていた[49]。

やり口
バーネイズは仕事を通じて、自分がアメリカン・タバコ・カンパニーのために働いていることを隠し、自分の名前もこの件から隠すことに成功した。スタッフに は、決して彼の名前を出さないように指示した。第三者が使われ、様々な著名人が支払いを受け、あたかも自分の意思で喫煙を公に宣伝していた[50](しか し、数十年後、バーネイズは自分の役割を自慢していた)[51]。

バーネイズは自分ではタバコを吸わず、妻のドリスにやめるようにしつこく説得していた[52]。

●ユナイテッド・フルーツとグアテマラ

以下も参照。1954年グアテマラのクーデター

バーネイズは、バナナを健康やアメリカの利益と結びつけ、有名人の手元 やホテルなど目立つ場所に戦略的に置くことで、アメリカ国内でのバナナ販売を促進する目的で1940年代前半に雇った。バーネイズはまた、ユナイテッド・ フルーツがバナナ生産国自体に肯定的な見解を示す必要があると主張し、この目的のために中米情報局というフロントグループを作り、ジャーナリストや学者に 情報を提供するようにした[53]。

1948年、トーマス・ダドリー・キャボットの新社長時代にユナイテッ ド・フルーツは中米情報局を閉鎖する。バーネイズはこの変化に憤慨していたが、年間10万ドル以上の報酬を得て、会社に留まった[54]。バーネイズは全 国紙を担当し、グアテマラの共産主義の脅威についての報道を成功させた[55]。

彼は、大学、弁護士、アメリカ政府などが、収用を不道徳で違法なものと 非難し、「収用に関してモンロー・ドクトリンに匹敵する政策声明を大統領と国務省が発表するよう」メディアに圧力をかけるようなキャンペーンを行うことを 提言している。その後、ニューヨークタイムズ、ニューヨークヘラルドトリビューン、タイム、ニューズウィーク、アトランティックマンスリーは、グアテマラ における共産主義の脅威を説明する記事を掲載した。1951年7月のバーネイズのメモには、このメディアの注目の波を行動に移すには、次のようなことを推 進すべきだと提言されていた。

(a) 現在のアメリカの大使と領事代理の変更、(b) 親共産主義政権に対する政府の援助に対するこの国の議会の制裁の発動、(c) ブルッキングス研究所のような利害関係のないグループによる問題の様々な局面での研究に対するアメリカ政府の補助金[56]、など。

バーネイズの戦略に従って、ユナイテッド・フルーツはグアテマラに関す る好意的な記事と匿名のレポートを議会のすべてのメンバーと国内の「意見形成者」に配布した[57][58]。 また週刊Guatemala Newsletterを発行して250人のジャーナリストに送り、そのうちの数人はそれを彼らの報道の資料として使っていた[58]。 [バーネイズは、ニューヨークタイムズの記者ウィル・リスナーやコラムニストのウォルター・ウィンチェルなどのジャーナリストと親密な関係を築いていた [55][56] 1952年1月には、様々な有名新聞社のジャーナリストの一団を会社主催のグアテマラツアーに参加させる。1954年6月、アメリカ中央情報局はコード ネーム「オペレーションPBSuccess」と呼ばれるクーデターを起こした[58]。CIAは、カルロス・カスティーリョ・アルマスが率いる最小限の軍 隊を支援し、軍の敗北を当然の結論として描写する心理戦キャンペーンを行った。クーデターの間、バーネイズは国際ニュースワイヤーであるAP通信、 United Press International、International News Serviceの主要な情報提供者であった[59][60]。

クーデター後、バーネイズはグアテマラの新大統領カルロス・カスティー リョ・アルマスのイメージを作り上げ、グアテマラとアメリカの両方で彼の公の場に出るためのアドバイスを与えた。1956年にバーネイズは共産主義のやり 方とキリスト教のやり方を比較するパンフレットを作成した[61]。

1959年、ユナイテッド・フルーツ社はバーネイズを含むすべての外部アドバイザーを処分した[62]
"Girl in Red" advertisement for Lucky Strike; shot by Nickolas Muray, a photographer enlisted by Bernays to help popularize feminine thinness and cigarette smoking [43] バーネイズが女性の薄着とタバコの普及のために雇った写真家、ニコラス・ムレイが撮影したラッキー・ストライクの広告「Girl in Red」[43]。
Techniques
Third parties
Bernays argued that the covert use of third parties was morally legitimate because those parties were morally autonomous actors.[63]

"If you can influence the leaders, either with or without their conscious cooperation, you automatically influence the group which they sway", he said. In order to promote sales of bacon, for example, he conducted research and found that the American public ate very light breakfast of coffee, maybe a roll and orange juice. He went to his physician and found that a heavy breakfast was sounder from the standpoint of health than a light breakfast because the body loses energy during the night and needs it during the day. He asked the physician if he would be willing, at no cost, to write to 5,000 physicians and ask them whether their judgment was the same as his—confirming his judgment. About 4,500 answered back, all concurring that a more significant breakfast was better for the health of the American people than a light breakfast. He arranged for this finding to be published in newspapers throughout the country with headlines like '4,500 physicians urge bigger breakfast' while other articles stated that bacon and eggs should be a central part of breakfast and, as a result of these actions, the sale of bacon went up.[64]

Describing the response to his campaign for Ivory Soap, Bernays wrote: "As if actuated by the pressure of a button, people began working for the client instead of the client begging people to buy."[65]

Businesses found these covert methods irresistible. Strother Walker and Paul Sklar wrote in Business Finds Its Voice (1938) that Bernays had offered a solution to popular skepticism of business which arose in the depression: better "to implant an idea in a group leader's mind and let him spread it than to write up an idea and send it to the papers as a release, in the old-fashioned way...".[66]

Scientific approach
See also: Social engineering (political science)
Bernays pioneered the public relations industry's use of mass psychology and other social sciences to design its public persuasion campaigns: "If we understand the mechanism and motives of the group mind, is it not possible to control and regiment the masses according to our will without their knowing about it? The recent practice of propaganda has proved that it is possible, at least up to a certain point and within certain limits."[67] He later called this scientific technique of opinion-molding the engineering of consent.[68]

Bernays expanded on Walter Lippmann's concept of stereotype, arguing that predictable elements could be manipulated for mass effects:

But instead of a mind, universal literacy has given [the common man] a rubber stamp, a rubber stamp inked with advertising slogans, with editorials, with published scientific data, with the trivialities of tabloids and the profundities of history, but quite innocent of original thought. Each man's rubber stamp is the twin of millions of others, so that when these millions are exposed to the same stimuli, all receive identical imprints. [...] The amazing readiness with which large masses accept this process is probably accounted for by the fact that no attempt is made to convince them that black is white. Instead, their preconceived hazy ideas that a certain gray is almost black or almost white are brought into sharper focus. Their prejudices, notions, and convictions are used as a starting point, with the result that they are drawn by a thread into passionate adherence to a given mental picture.[69]

Not only psychology but sociology played an important role for the public relations counsel, according to Bernays. The individual is "a cell organized into the social unit. Touch a nerve at a sensitive spot and you get an automatic response from certain specific members of the organism."[70]
技術情報
第三者
バーネイズは、第三者を秘密裏に利用することは、それらの当事者が道徳的に自律した行為者であるため、道徳的に正当であると主張していた[63]。

「もしあなたがリーダーたちに影響を与えることができるなら、彼らの意識的な協力の有無にかかわらず、あなたは自動的に彼らが動かしている集団に影響を与 えることになる」と彼は言っている。例えば、ベーコンの販売を促進するために、彼は調査を行い、アメリカ国民がコーヒーとロールパン、そしてオレンジ ジュースといった非常に軽い朝食をとっていることを見つけた。夜中にエネルギーを失った体は、昼間にエネルギーを必要とするので、軽い朝食よりも重い朝食 の方が健康面では健全であることを、彼は医師のもとで発見した。そこで、その医師に「5,000人の医師に手紙を書いて、自分の判断と同じかどうか聞いて みてくれませんか」と頼んだところ、約4,500人から返事が来た。すると、約4,500人の医師から返事があり、全員が「アメリカ人の健康には、軽い朝 食よりも、しっかりした朝食の方が良い」という意見で一致した。彼はこの発見を全米の新聞に掲載するよう手配し、「4,500人の医師がより大きな朝食を 促す」といった見出しをつける一方、ベーコンと卵が朝食の中心であるべきだと述べ、これらの行動の結果、ベーコンの売り上げが伸びたという記事もある [64]。

アイボリー石鹸のキャンペーンに対する反応について、バーネイズは「まるでボタンの圧力によって作動するかのように、人々はクライアントが人々に買ってくれと懇願する代わりにクライアントのために働くようになった」と書いている[65]。

企業はこのような秘密めいた手法に抵抗感を覚えた。ストローサー・ウォーカーとポール・スクラーはBusiness Finds Its Voice (1938)で、バーネイズが不況で生じたビジネスに対する大衆の懐疑論に対する解決策を提供したと書いている:「昔ながらの方法で、アイデアを書き上げ てリリースとして新聞に送るよりも、グループのリーダーの心にアイデアを植えつけて、それを広めさせる方が良い...」[66]と。

科学的アプローチ
こちらもご覧ください。社会工学(政治学)
バーネイズは、大衆心理学やその他の社会科学を利用して大衆を説得するキャンペーンを行うPR業界のパイオニアである。「集団心理のメカニズムと動機を理 解すれば、大衆に気づかれることなく、我々の意志に従って大衆を支配し、統制することが可能ではないか。最近のプロパガンダの実践は、少なくともある時点 までは、そしてある限度内ではそれが可能であることを証明している」[67]。彼は後にこの意見形成の科学的手法を同意のエンジニアリングと呼んでいた [68]。

バーネイズはウォルター・リップマンのステレオタイプの概念を拡張し、予測可能な要素が大衆効果のために操作されることができると主張していた。

しかし、心の代わりに、普遍的な識字は[一般人]にゴム印を与えた。ゴム印は広告スローガン、社説、公表された科学データ、タブロイド紙のつまらない内容 や歴史の深遠さを書き込んだものだが、独自の思想はまったくないものである。各人のゴム印は何百万もの他の人と双子であり、この何百万もの人が同じ刺激に さらされると、全員が同じ刻印を受けるのである。[中略)大勢の人々がこのプロセスを受け入れる驚くべき用意周到さは、おそらく黒が白であることを彼らに 納得させる試みがなされないという事実によって説明される。そのかわり,ある灰色はほとんど黒であるとか,ほとんど白であるとかいう先入観にとらわれたぼ んやりした考えが,より鮮明に浮かび上がってくるのである.彼らの偏見、観念、信念が出発点として使われ、その結果、彼らは与えられた心象風景に情熱的に 固執するように糸で引かれるのである[69]。

バーネイズによれば、心理学だけでなく社会学も広報相談に重要な役割を果たしたという。個人は「社会的単位に組織された細胞である。敏感な場所の神経に触れれば、生物のある特定のメンバーから自動的な反応が得られる」[70]。
Philosophy
Bernays touted the idea that the "masses" are driven by factors outside their conscious understanding, and therefore that their minds can and should be manipulated by the capable few. "Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos."[65][71][72]


Propaganda was portrayed as the only alternative to chaos.[73]

One way Bernays reconciled manipulation with liberalism was his claim that the human masses would inevitably succumb to manipulation—and therefore the good propagandists could compete with the evil, without incurring any marginal moral cost.[74] In his view, "the minority which uses this power is increasingly intelligent, and works more and more on behalf of ideas that are socially constructive."[75]

Unlike some other early public relations practitioners, Bernays advocated centralization and planning. Marvin Olasky calls his 1945 book Take Your Place at the Peace Table "a clear appeal for a form of mild corporate socialism."[76]

Bernays also drew on the ideas of the French writer Gustave Le Bon,[77] the originator of crowd psychology, and of Wilfred Trotter, who promoted similar ideas in the anglophone world in his book Instincts of the Herd in Peace and War.[78]
哲学
バーネイズは、「大衆」は彼らの意識的な理解の外の要因によって動かされており、それゆえ彼らの心は有能な少数者によって操作することができ、また操作さ れるべきであるという考えを喧伝していた。「知的な人間はプロパガンダが生産的な目的のために戦い、混沌から秩序をもたらすのを助けることができる近代的 な道具であることを理解しなければならない」[65][71][72]と述べている。


プロパガンダはカオスに代わる唯一のものとして描かれていた[73]。

バーネイズが操作を自由主義と調和させる方法の1つは、人間の大衆は必然的に操作に屈してしまうので、善良な宣伝者は限界的な道徳的コストを負わずに悪と 競争することができるという彼の主張だった[74]。 彼の見解では、「この力を使われる少数派はますます知的になっており、社会的に建設的である考え方に代わってますます働いている」とされている[75]。

他の初期のパブリック・リレーションズの実践者たちとは異なり、バーネイズは中央集権化と計画を提唱していた。マーヴィン・オラスキーは、1945年の彼 の著書『Take Your Place at the Peace Table』を「穏やかな企業社会主義の一形態に対する明確なアピール」[76]と呼んでいる。

バーネイズはまた群衆心理学の創始者であるフランスの作家ギュスターヴ・ル・ボン[77]のアイデアや、ウィルフレッド・トロッターのアイデアも参考にし ており、彼はその著書『Instincts of the Herd in Peace and War』で英語圏において同様のアイデアを広めている[78]。
The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country. …We are governed, our minds are molded, our tastes formed, our ideas suggested, largely by men we have never heard of. This is a logical result of the way in which our democratic society is organized. Vast numbers of human beings must cooperate in this manner if they are to live together as a smoothly functioning society. …In almost every act of our daily lives, whether in the sphere of politics or business, in our social conduct or our ethical thinking, we are dominated by the relatively small number of persons… who understand the mental processes and social patterns of the masses. It is they who pull the wires which control the public mind.

– Propaganda (1928) pp. 9–10
大 衆の組織化された習慣と意見を意識的かつ知的に操作することは、民主主義社会における重要な要素である。この目に見えない社会の仕組みを操る人々は、目に 見えない政府を構成し、それがわが国の真の支配力である。...我々は、我々の心を支配し、我々の好みを形成し、我々の考えを提案するのは、主として我々 が聞いたこともないような人々である。これは、われわれの民主主義社会が組織化された方法の論理的な結果である。もし彼らが円滑に機能する社会として一緒 に暮らすなら、膨大な数の人間がこの方法で協力しなければならない。...政治やビジネスの領域であれ、社会的行動や倫理的思考であれ、日常生活のほとん どすべての行為において、我々は大衆の精神的過程と社会的パターンを理解する...比較的少数の人物に支配されている。大衆の心を支配する電線を引いてい るのは彼らなのだ。

- 『プロパガンダ』(1928年)9-10ページ
Recognition and legacy

video icon Discussion of Propaganda with Anne Bernays (daughter of Edward Bernays) and NYU professor Mark Crispin Miller, September 29, 2004, C-SPAN
Much of Bernays' reputation today stems from his persistent public relations campaign to build his own reputation as "America's No. 1 Publicist". During his active years, many of his peers in the industry were offended by Bernays' continuous self-promotion. According to Scott Cutlip, "Bernays was a brilliant person who had a spectacular career, but, to use an old-fashioned word, he was a braggart."[79]

Bernays attracted positive and negative attention for his grand statements about the role of public relations in society. Reviewers praised Crystallizing Public Opinion (1923) as a pioneering study of the importance of something called public opinion. Propaganda (1928) drew more criticism for its advocacy of mass manipulation.[80]

In the 1930s, his critics became more harsh. As the leading figure in public relations and a notorious advocate of "propaganda", Bernays was compared to European fascists such as Joseph Goebbels and Adolf Hitler.[81] (Bernays wrote in his 1965 autobiography that Goebbels read and used his books.)[82]

Rather than retreating from the spotlight, Bernays continued to play up his ideas—for example, stating in a 1935 speech to the Financial Advertisers Association that strong men (including publicists) should become human symbols to lead the masses.[83] On other occasions he tempered this message with the idea that, while propaganda is inevitable, the democratic system allows a pluralism of propaganda, while fascist systems offer only a single official propaganda.[84]

At the same time, Bernays was praised for his apparent success, wisdom, foresight, and influence as an originator of public relations.[85]

While opinions ranged negative to positive, there was widespread agreement that propaganda had a powerful effect on the public mind.[86] According to John Stauber and Sheldon Rampton, in a published review of Larry Tye's biography of Bernays:[87]

It is impossible to fundamentally grasp the social, political, economic and cultural developments of the past 100 years without some understanding of Bernays and his professional heirs in the public relations industry. PR is a 20th-century phenomenon, and Bernays—widely eulogized as the "father of public relations" at the time of his death in 1995—played a major role in defining the industry's philosophy and methods.
認識とレガシー

ビデオアイコン アン・バーネイズ(エドワード・バーネイズの娘)とニューヨーク大学教授マーク・クリスピン・ミラーとのプロパガンダについての議論(2004年9月29日、C-SPAN)
バーネイズの今日の評価の多くは、「アメリカNo.1パブリシスト」としての自らの評判を高めるための粘り強い広報活動に起因している。現役時代、バーネ イズの絶え間ない自己宣伝に気分を害した同業者も少なくなかった。スコット・カトリップによれば、「バーネイズは華々しいキャリアを持つ優秀な人物だった が、古風な言葉を使えば自慢屋だった」[79]という。

バーネイズは、社会におけるパブリック・リレーションズの役割に関する彼の壮大な声明によって、肯定的、否定的な注目を集めた。評論家は『世論の結晶化』 (1923年)を世論というものの重要性に関する先駆的な研究として賞賛している。プロパガンダ(Propaganda)(1928年)は大衆操作の擁護 のためにより多くの批判を集めていた[80]。

1930年代には、彼の批判はより厳しくなった。パブリック・リレーションズの第一人者として、また「プロパガンダ」の悪名高い擁護者として、バーネイズ はヨーゼフ・ゲッベルスやアドルフ・ヒトラーといったヨーロッパのファシストと比較されていた[81](バーネイズは1965年の自伝でゲッベルスが彼の 本を読んで使っていると書いている)[82]。

例えば、1935年の金融広告主協会での講演で、強い男(パブリシストを含む)は大衆を導くために人間の象徴になるべきだと述べている[83]。 また、プロパガンダは避けられないが、民主主義システムはプロパガンダの複数性を許容する一方で、ファシストシステムは単一の公式プロパガンダしか提供し ないという考えでこのメッセージに緩和をかけることもあった[84]。

例えば、1935年の金融広告主協会でのスピーチでは、(パブリシストを含む)強い人間は大衆を導くために人間の象徴になるべきだと述べている[83]。 また、プロパガンダは避けられないが、ファシスト体制が単一の公式プロパガンダしか提供しないのに対し、民主体制はプロパガンダの多元性を許容するという 考えでこのメッセージを緩和したこともあった[84]。

同時にバーネイズはパブリック・リレーションズの創始者としての彼の明らかな成功、知恵、先見性、影響力を賞賛されていた[85]。

否定的な意見から肯定的な意見まであったが、プロパガンダが大衆の心理に強力な影響を及ぼしていたことは広く認められていた[86]。 ジョン・スタウバーとシェルダン・ランプトンは、ラリー・タイによるバーネイズの伝記の公開レビューにおいて以下のように語っている[87]。

過去100年の社会的、政治的、経済的、文化的発展を根本的に把握することは、バーネイズとPR産業における彼の職業的後継者についてのある程度の理解な しには不可能である。PRは20世紀の現象であり、バーネイズは、1995年に亡くなった時点で「PRの父」として広く賞賛されているが、この業界の哲学 と手法を定義する上で重要な役割を果たした。
Books
The Broadway Anthology New York: Duffield & Co. (1917).
Crystallizing Public Opinion. New York: Boni and Liveright (1923). OCLC 215243834.
A Public Relations Counsel (1927).
An Outline of Careers: A Practical Guide to Achievement by Thirty-Eight Eminent Americans (1927).
Verdict of Public Opinion on Propaganda (1927).
Propaganda. New York: Horace Liveright (1928). ISBN 978-0804615112.
This Business of Propaganda (1928).
Universities—Pathfinders in Public Opinion (1937).
Careers for Men: A Practical Guide to Opportunity in Business, Written by Thirty-Eight Successful Americans (1939).
Speak Up for Democracy: What You Can Do—A Practical Plan of Action for Every American Citizen. New York: The Viking Press (1940).
Future of Private Enterprise in the Post-War World (1942).
Democratic Leadership in Total War (1943).
Psychological Blueprint for the Peace—Canada, U.S.A. (1944).
Public Relations (1945).
Your Place at the Peace Table. What You Can Do to Win a Lasting United Nations Peace. New York: The Gerent Press (1945).
What the British Think of Us: A Study of British Hostility to America and Americans and Its Motivation, with Recommendations for Improving Anglo-American Relations, with Doris Fleischman (1950).
The Engineering of Consent (as contributor). Norman: University of Oklahoma Press (1955). OCLC 550584.
Your Future in Public Relations (1961).
Survey of the World's Greatest Square Mile: Manhattan Island Below Fulton Street. New York: One Wall Street (1964).
Biography of an Idea: Memoirs of Public Relations Counsel. New York: Simon and Schuster (1965).
The Case for Reappraisal of U.S. Overseas Information Policies and Programs (Incorporating Congressman Fascell's Report), with Burnet Hershey, eds. New York: Praeger (1970).

Selected articles
"The Minority Rules." The Bookman (Apr. 1927), pp. 150–155.
"Manipulating Public Opinion: The Why and the How." American Journal of Sociology, vol. 33, no. 6 (May 1928).
"The Marketing of National Policies: A Study of War Propaganda." Journal of Marketing, vol. 6, no. 3 (Jan. 1942). JSTOR 1245869.
"Attitude Polls—Servants or Masters?" Public Opinion Quarterly, vol. 9, no. 3 (Autumn 1945).
"The Engineering of Consent." Annals of the American Academy of Political and Social Science, vol. 250 (Mar. 1947).
"An Educational Program for Unions." Industrial and Labor Relations Review, vol. 1, no. 1 (Oct. 1947). JSTOR 2518569.
"Emergence of the Public Relations Counsel: Principles and Recollections." Business History Review, vol. 45, no.3 (Autumn 1971). JSTOR 3113663.


https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Bernays
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