はじめによんでください

ラップ音楽におけるミソジニー(女性嫌悪)

Misogyny in rap music

池田光穂

☆ラッ プにおけるミソジニー(女性嫌悪)とは、女性の客観化、搾取、被害者化を支持、美化、正当化、または常態化するラップ音楽の歌詞、ビデオ、その他の側 面を指す。それは、女性を男性の所有、使用、虐待の対象として描くイデオロギーである。女性を消耗品に貶める。それは陰口からステレオタイプ的な特徴づけ や中傷に至るまで様々である。この項目では、ラッ プにおけるミソジニー(女性嫌悪)の要因を、(i)ストリートへの信頼、(ii)ヒップホップの国語として、(iii)商業的インセンティブ、(iv)より広範な文化的女性嫌悪のチャネリング、の4つの観点から説明している(ウィキペディア英語「ラッ プにおけるミソジニー(女性嫌悪)」)。

Misogyny in rap music refers to lyrics, videos, or other aspects of rap music that support, glorify, justify, or normalize the objectification, exploitation, or victimization of women.[1][2] It is an ideology that portrays women as objects for men's ownership, use, or abuse.[2] It diminishes women to expendable beings.[2] It can range from innuendoes to stereotypical characterizations and defamations.[2]

Scholars have proposed various explanations for the presence of misogyny in rap music. Some have argued that rap artists use misogynistic lyrics and portrayals of women as a way to assert their masculinity[2] or to demonstrate their authenticity as rappers.[3][4] Others have suggested that rap music is a product of its environment, reflecting mainstream attitudes toward women,[5][6][7] and that rap artists have internalized negative stereotypes about women.[2] Still other academics have stressed economic considerations, arguing that rappers use misogyny to achieve commercial success.[2]

Content analyses have found that approximately 22% to 37% of rap lyrics contain some misogyny, depending on subgenre.[8][9][10] Adams and Fuller state that there are six themes that are considered to be misogynistic rap: derogatory statements about women relative to sex; comments linking malicious actions against women, also in relation to sex; referencing women causing problems for men; the characterization of women as "users" of men; references to women being less than men and finally lyrics referencing ideas that women are usable and discardable beings.[2] Detroit-based rapper Eminem, for example, allegedly used misogyny in eleven of the fourteen songs on his third studio album The Marshall Mathers LP (2000).[8] Common misogynistic themes include the use of derogatory names such as "bitch" and "ho(e)" (derived from whore), sexual objectification of women, legitimization of violence against women, distrust of women, the belittling of sex workers and glorification of pimping.[11]

Mia Moody-Ramirez writes that, "Most female artists define independence by mentioning elements of financial stability and sexuality. They denote that they are in control of their bodies and sexuality. Many male rappers pit the independent woman against the gold digger or rider narrative when they preach independence in their lyrics. Bynoe (2010) noted that in the hip-hop world, women are rarely the leader. Instead, they are usually depicted as riders, or women who are sexually and visually appealing and amenable to their mate's infidelities. Conversely, a gold digger uses her physical attributes to manipulate men and to take their money."[12]

Responses to misogyny in hip hop music have ranged from criticism by women's rights activists, student protests and organized campaigns to a 2007 congressional hearing.[13] Female rap artists have used their music or started organizations to explicitly oppose hip hop misogyny,[14] and have expressed resistance by using self-empowering lyrics and emphasizing their independence as women.[15] Female rappers accounted for only five of the ninety misogynistic songs, as well as an additional 8 songs (out of the remaining 313) that did not have misogynistic lyrics. The scarcity of female artists shows just how male- dominated rap was during this time, especially at the platinum level".[1] However, not all female rap artists resist misogynistic portrayals.[15]


ラップにおけるミソジニー(女性嫌悪)とは、女性の客観化、搾取、被害 者化を支持、美化、正当化、または常態化するラップ音楽の歌詞、ビデオ、その他の側面を指す。それは、女性を男性の所有、使用、虐待の対象として描くイデ オロギーである。女性を消耗品に貶める。それは陰口からステレオタイプ的な特徴づけや中傷に至るまで様々である。

ラップミュージックにおける女性蔑視の存在について、学者たちは様々な説明を提唱している。ラップ・アーティストが女性蔑視的な歌詞や描写を使うのは、自 分たちの男性性を主張するためであったり[2]、ラッパーとしての信頼性を示すためであると主張する者もいる[3][4]。また、ラップ・ミュージックは 環境の産物であり、女性に対する主流派の態度を反映している[5][6][7]、ラップ・アーティストは女性に対する否定的なステレオタイプを内面化して いるとする者もいる[2]。

内容分析によると、サブジャンルにもよるが、ラップの歌詞の約22%から37%が女性蔑視を含んでいることが判明している[8][9][10]。 [8][9][10]アダムスとフラーは、ミソジニー・ラップであると考えられる6つのテーマがあると述べている:セックスに関連した女性蔑視的な発言、 同じくセックスに関連した女性に対する悪意ある行為に関連するコメント、男性に問題を引き起こす女性への言及、女性を男性の「利用者」として特徴づけるこ と、女性が男性よりも劣っていることへの言及、そして最後に女性は利用可能で捨てられる存在であるという考えに言及する歌詞。 [2]例えば、デトロイトを拠点とするラッパーのエミネムは、彼のサード・スタジオ・アルバム『The Marshall Mathers LP』(2000年)の14曲中11曲で女性蔑視を使用していると言われている[8]。一般的な女性蔑視のテーマには、「ビッチ」や「ホー(e)」 (whoreから派生)などの蔑称の使用、女性の性的対象化、女性に対する暴力の正当化、女性不信、セックスワーカーの侮蔑、ポン引きの美化などが含まれ る[11]。

ミア・ムーディ=ラミレスは、次のように書く「ほとんどの女性アーティストは、経済的安定とセクシュアリティの要素に言及することで自立を定義している。彼女たちは自分 の身体とセクシュアリティをコントロールできることを示す。多くの男性ラッパーは、歌詞の中で自立を説くとき、自立した女性をゴールドディガーやライダー の物語に対抗させる。Bynoe(2010)は、ヒップホップの世界では女性がリーダーになることはほとんどないと指摘する。その代わり、彼女たちはたい ていライダー、つまり性的・視覚的に魅力的で、伴侶の浮気に従順な女性として描かれる。逆に、ゴールドディガーは、自分の身体的特徴を利用して男性を操 り、金を奪う」[12]。

ヒップホップ音楽における女性差別に対する反応は、女性の権利活動家による批判、学生による抗議、組織的なキャンペーンから2007年の議会公聴会まで様 々であった[13]。女性ラップアーティストは、ヒップホップの女性差別に明確に反対するために音楽を使ったり、組織を立ち上げたりしており[14]、自 己啓発的な歌詞を使ったり、女性としての自立を強調したりすることで抵抗を表明している。 [15]女性ラッパーは、女性差別的な90曲のうち5曲しか占めておらず、さらに女性差別的な歌詞のない8曲(残りの313曲のうち)も占めている。女性 アーティストの少なさは、この時期、特にプラチナム・レベルにおいて、ラップがいかに男性優位であったかを示している」[1]。しかし、すべての女性ラッ プ・アーティストが女性差別的描写に抵抗しているわけではない[15]。
Degradation of African-American women
Many commentators believe that African American women suffer from high levels of stereotyping and the resultant discrimination and have done stretching back as far as the end of slavery. Some argue this leads to the misogynistic claims against African American women to be more rationalized or go unnoticed. The portrayal of African American women in rap music videos is done respect to hegemonic controlling images. This form of discrimination is known as “misogynoir,” a term used by Black feminist Patricia Hill Collins [16] that is linked to the anti-Black racism and sexism towards Black women in visual and digital culture in the US. This term was coined by Moya Bailey in 2008. [17]

In a study of the images of African American women in rap music videos, three stereotypes were revealed: Jezebel, Sapphire, and Mami/Baby Mama". In an analysis of 38 rap music videos, Emerson noticed that videos have the ideological controlling image of the hypersexual "jezebel" as well images of agency, independence, strength, and autonomy. Emerson also points out that the videos often feature reversals of the traditional focus on female bodies from the male gaze. Instead, he notes that the videos have in common "the construction of the male body, and particularly the black male body, as the object of Black female pleasure".[18]

"Based on these three stereotypes, the videos present African American women as greedy, dishonest, sex objects, with no respect for themselves or others, including the children under their care. The women in the videos are scorned by men and exist to bring pleasure to them."[19] In the genre of "gangsta rap", women but more specifically African American women, are lessened to mere objects, with their only purpose being good for sex as well as abuse, and at the end of the day are a burden to men.[2]

Misogynistic descriptions of black women in rap music is predominately dominated by their black male counterparts which might actually reflect a real problem between the tensions of gender relationships within African American communities. In Dennis Herds article, Rose (2008) states, "Sexism is visible, vulgar, aggressive and popular, fueled by a complex of factors including sexism in black communities that influence rappers' attitudes and lyrics as well as the patriarchal values permeating the wider society".[18]
アフリカ系アメリカ人女性の劣化
多くの論者は、アフリカ系アメリカ人女性は高いレベルのステレオタイプ化とそれに起因する差別に苦しんでおり、それは奴隷制の終わりまでさかのぼると考え ている。このため、アフリカ系アメリカ人女性に対する女性差別的な主張がより合理化されたり、気づかれなかったりするという意見もある。ラップ・ミュー ジック・ビデオにおけるアフリカ系アメリカ人女性の描写は、覇権主義的な支配的イメージを尊重して行われている。このような差別の形態は「ミソジノワー ル」として知られ、黒人フェミニストのパトリシア・ヒル・コリンズ[16]が用いた用語で、アメリカの映像文化やデジタル文化における黒人女性に対する反 黒人人種差別や性差別と結びついている。この用語は2008年にモヤ・ベイリーによって作られた。[17]

ラップ・ミュージック・ビデオにおけるアフリカ系アメリカ人女性のイメージの研究では、3つのステレオタイプが明らかになった: Jezebel、Sapphire、Mami/Baby Mama」である。38のラップ・ミュージック・ビデオを分析したところ、エマーソンは、ビデオには「ジーベル」というハイパーセクシュアルなイデオロ ギー的支配イメージがあり、また、主体性、独立性、強さ、自律性のイメージもあることに気づいた。エマーソンはまた、ビデオにはしばしば、男性の視線から 女性の身体に焦点を当てる伝統的な手法の逆転が見られることも指摘している。その代わりに彼は、ビデオには共通して「黒人女性の快楽の対象としての男性の 身体、特に黒人男性の身体の構築」があると指摘する[18]。

「これら3つのステレオタイプに基づき、ビデオはアフリカ系アメリカ人女性を、貪欲で不誠実な、セックスの対象として、自分自身や、世話をしている子供た ちを含む他者への敬意を持たないものとして提示する。ビデオに登場する女性たちは男性に軽蔑され、男性に快楽をもたらすために存在する」[19]。「ギャ ングスタ・ラップ」というジャンルでは、女性、より具体的にはアフリカ系アメリカ人女性は、単なるモノに貶められ、その目的はセックスと虐待だけであり、 一日の終わりには男性にとって重荷となる[2]。

ラップ・ミュージックにおける黒人女性の女性差別的な描写は、黒人男性によるものが圧倒的に多いが、これはアフリカ系アメリカ人のコミュニティにおける男 女関係の緊張の間にある現実的な問題を反映しているのかもしれない。Dennis Herdsの記事の中で、Rose(2008)は「性差別は目に見え、下品で、攻撃的で、人気があり、ラッパーの態度や歌詞に影響を与える黒人コミュニ ティにおける性差別や、より広い社会に浸透している家父長制的な価値観など、複合的な要因によって煽られている」と述べている[18]。
Rationale
Street authenticity
Mainstream hip hop music authenticates homophobia and sexism in order to celebrate images of violence.[2][20] Rappers create explicit, violent lyrics against women to assert dominance over them and prove their authenticity as gangsters. Public speculation suggests that rappers fear being considered "soft" and "fake"; therefore, rappers associate themselves with hypermasculine self-portrayals and hostile representations of women.[21][22] The willingness to socially oppress women becomes a way for hip hop/rap artists to assert their masculinity. Meanwhile, male artists battle constantly with W.E.B. Du Bois' idea of double consciousness.[23]

Hyper-masculinity is one of the primary deriving sources of hip-hop male artists using misogyny in their songs. For example, in Tyler The Creator's song "She", Frank Ocean sings in the perspective of a man watching a woman as she sleeps, stalking and lusting over her.[24] His lyrics state "Now she tryna patch me up but, girl I was just tryna get a nut bust"[24] This describes how even though the woman is attempting to discuss their problems or conflict with each other he is only interested in having sex with her, objectifying her in the process. Throughout the song he also sings the lyrics "Blinds wide open so he can see you in the dark when you sleepin".[24]

This is a direct example of hyper-masculinity as he exaggerates his sexual desire for this woman. Further towards the song, the lyric that stands out the most is "One, two; you're the girl that I want, three, four , five, six, seven; shit eight is the bullets if you say no after all this...I just wanna drag your lifeless body to the forest, and fornicate with it but that's because I'm in love with you, cunt".[24] Tyler is quite literally stating he would continue to advance onto the woman even after she says no and does not consent. Lyrics like these spread the wrong message about sexual assault and add to the "perpetuation of rape culture and rape myth acceptance"[25]

Because of the song's catchy melody, people tend not to realize just how odd and unusual this sort of aggressiveness really is. But at the same time, due to modern pop culture this kind of "aggressive attitude towards American society has been codified as being a "natural" attitude of all black males in society".[26] Rap music promotes and reflects "rape culture" that 'is a complex of beliefs supporting a continuum of threatened violence against women that ranges from sexual remarks to rape itself". In other words, Armstrong states that "gangsta rap" might actually be a true cultural statement about the rappers and their life experiences, and in turn refutes any type of structurally oriented explanation.[18]

Academic Elijah Anderson links the treatment of women in hip hop culture with troubled gender relations in inner-city Black and Latino communities. In an ethnographic study of inner-city Philadelphia neighborhoods, Anderson found that young men in Black/Latino neighborhoods attempt to raise their social status and self-esteem by demeaning and exploiting women.[27] Anderson writes that "[in] many cases the more the young man seems to exploit the young woman, the higher is his regard within the peer group."[28]

Hip-Hop National Language
The language used in hip-hop is highly gendered. Artists and listeners of all genders are often forced to participate in hip-hop through strict systems of heterosexual-centered power. Privileging the Black male experience within this framework is what constructs the Hip-Hop National Language (HHNL).[29] The specific gender tropes that are used to justify sexual oppression take place within HHNL. These specific tropes of race and racial oppression combined with those specific tropes of gender is the process that allows HHNL to remain hetero-masculine at the expense of the Black women and/or Black queer rappers, especially those who attempt to use it.[30]

Many songs and lyrics by Black male artists reveal the deeply seated hetero-masculinity within hip-hop that needs to be dismantled for Black women and/or queer artists to truly be able to use HHNL to create narratives that are separate from heterosexual male pleasure and assert their control. Artists like Missy Elliott and Queen Latifah to Megan Thee Stallion and Noname can break into this ability. "Their purposeful use of alternative HHNL to make statements about self and body, as well as Black female subjectivity and womanhood more broadly, are statements that few women could ever do publicly".[31]

Commercial incentives
Another rationale for the use of misogyny in hip hop music is that it has helped rappers gain commercial success.[2] While hip hop began as a producer based art form among the working class and poor African American and Puerto Rican youth, its transformation into a global consumer product has influenced even its treatment of women. During the 1990s record executives began to urge hip hop artists to write more violent and offensive lyrics[32] at the demand of hip hop audiences.[33] Margaret Hunter (2011) suggests that in this period the commercialization of Hip Hop for largely white audiences became linked to the overwhelming objectification of women of color in rap lyrics and videos.[34]

In describing the predominance of images of women of color, specifically in the ever-present strip-club scenes in modern hip hop music videos, Hunter states that, "because these sexual transactions are also racial, part of their appeal to buying audiences is the reinforcement of dominant narratives about African American and Latina women, and the concomitant symbolic protection of white femininity by its absence in representations."[34] However, some feel that, "the misogyny has always been there". Serena Kim, features editor for Vibe magazine states, "...it's different now because the culture is bigger and mainstream. Now every kid in America is well-versed in hip hop."[3][4]

Channeling of wider cultural misogyny
Many scholars have argued that misogyny in hip-hop culture is a product of misogyny within American culture at large.[5] Adams and Fuller suggest that hip hop artists have internalized negative stereotypes about women that are prevalent in American society, after witnessing women being treated poorly growing up.[2] Michael Eric Dyson states that misogyny is a tried-and-true American tradition from which hip hop derives its understanding of how men and women should behave.[6] Similarly, Charlise Cheney argues that hip-hop's misogyny and promotion of traditional gender roles reflect mainstream American values.[7]

Jeff Chang and David Zirkin contend that the misogyny extant in American popular culture provides "incentives for young men of color to act out a hard-core masculinity".[35] Kate Burns argues, in the same vein, that the discourse of hip hop culture is shaped by its environment, stating that rather than asking, "what is rap's influence on American society and culture?" critics should ask, "what has been society's role in shaping and influencing hip hop?"[36]

Feminist bell hooks suggests that misogyny in hip-hop culture is not a "male black thing" but has its roots in a larger pattern of hostility toward women in American culture. She cautions against singling out criticism against rap music while accepting and perpetuating less raw and vulgar expressions of misogyny that permeate American society. She writes that it is "much easier to attack gangsta rap than to confront the culture that produces [the] need [for gangsta rap]."[37] Others have reiterated this concern, arguing hip hop's content is no more misogynistic than other forms of popular discourse.[38] Academic Leola Johnson, for instance, asserts:

The misogynist lyrics of gangsta rap are hateful indeed, but they do not represent a new trend in Black popular culture, nor do they differ fundamentally from woman hating discourses that are common among White men. The danger of this insight is that it might be read as an apology for Black misogyny.[39]

Another study states:

Of particular importance are those aspects of the music that frequently appear in the midst of political debates and media hype. Often, these aspects are scrutinized not with the intent of acquiring more excellent and more nuanced understandings of the art form, but rather to further one political agenda or produce a nice sound bite. The misogyny in rap music is one such case.[40]

https://en.wikipedia.org/wiki/Misogyny_in_rap_music
理由
ストリートへの信頼
主流のヒップホップ・ミュージックは、暴力のイメージを賛美するために、同性愛嫌悪と性差別を認証している[2][20]。ラッパーたちは、女性に対する 優位性を主張し、ギャングスターとしての信憑性を証明するために、女性に対して露骨で暴力的な歌詞を作る。世間の憶測によれば、ラッパーたちは「ソフト」 で「フェイク」だと思われることを恐れている。それゆえ、ラッパーたちは自分たちを超男性的な自己描写や女性に対する敵対的な表現と結びつけるのである [21][22]。女性を社会的に抑圧しようとする意志は、ヒップホップ/ラップ・アーティストたちが自分たちの男らしさを主張する方法となる。一方、男 性アーティストはW.E.B.デュボワの二重意識という考えと常に戦っている[23]。

ハイパー男らしさは、ヒップホップの男性アーティストが歌の中でミソジニーを用いる主な派生源の一つである。例えば、タイラー・ザ・クリエイターの曲 「She」の中で、フランク・オーシャンは、女性が寝ているのを見ている男の視点で歌っている。また、彼は曲の中で「ブラインドを大きく開けて、あなたが 寝ているときに暗闇の中であなたを見ることができるように」という歌詞を歌っている[24]。

これは、彼がこの女性に対する性的欲望を誇張している、超男性的な直接的な例である。さらに曲の中で最も際立っている歌詞は、「1、2、3、4、5、6、 7、8は弾丸だ。このような歌詞は性的暴行に関する間違ったメッセージを広め、「レイプ文化の永続化とレイプ神話の受容」に拍車をかけている[25]。

この曲のキャッチーなメロディのせいで、人々はこの種の攻撃性が本当はどれほど奇妙で異常なことなのか気づかない傾向がある。しかし同時に、現代のポップ カルチャーのせいで、この種の「アメリカ社会に対する攻撃的な態度は、社会におけるすべての黒人男性の "自然な "態度であるとして体系化されてきた」[26]。ラップミュージックは、「性的な発言からレイプそのものに至るまで、女性に対する脅迫的暴力の連続性を支 持する信念の複合体」である「レイプ・カルチャー」を促進し、反映している。言い換えれば、アームストロングは、「ギャングスタ・ラップ」は実際にはラッ パーと彼らの人生経験についての真の文化的声明であるかもしれないと述べ、その結果、構造的指向の説明のいかなるタイプにも反論している[18]。

イライジャ・アンダーソン(Elijah Anderson)という学者は、ヒップホップ文化における女性の扱いを、都心の黒人やラテン系のコミュニティにおけるジェンダー関係の問題と結びつけて いる。フィラデルフィアの都心部のエスノグラフィック研究の中で、アンダーソンは黒人/ラテン系コミュニティの若い男性が女性を卑下し、搾取することで社 会的地位と自尊心を高めようとしていることを発見した[27]。アンダーソンは「多くの場合、若い男性が若い女性を搾取しているように見えれば見えるほ ど、仲間内での彼の評価は高くなる」と書いている[28]。

ヒップホップの国語として
ヒップホップで使われる言葉は、非常にジェンダー化されている。あらゆる性別のアーティストやリスナーは、異性愛者中心の厳格な権力システムを通じて、 ヒップホップへの参加を強いられることが多い。この枠組みの中で黒人男性の経験を特権化することが、ヒップホップ・ナショナル・ランゲージ(HHNL)を 構築しているのである[29]。性的抑圧を正当化するために使われる特定のジェンダーの表現は、HHNLの中で行われている。人種と人種的抑圧のこれらの 具体的な表現と、ジェンダーのこれらの具体的な表現が組み合わされることで、HHNLが黒人女性やブラック・クィア・ラッパー、特にそれを使おうとする人 たちを犠牲にして、ヘテロ・マスキュリンであり続けることを可能にしているプロセスである[30]。

黒人男性アーティストによる多くの曲や歌詞は、黒人女性やクィア・アーティストが、異性愛者の男性の快楽から切り離されたナラティブを創り出し、自分たち の支配を主張するためにHHNLを真に利用できるようになるためには、ヒップホップの中に深く根を下ろしたヘテロ・マスキュリニティーを解体する必要があ ることを明らかにしている。ミッシー・エリオットやクイーン・ラティファから、ミーガン・ゼー・スタリオンやノナムのようなアーティストが、この能力を発 揮することができる。「彼女たちが意図的にオルタナティブなHHNLを使って、自己と身体、そしてより広く黒人女性の主観性と女性性について表明すること は、ほとんど女性が公にできないことである」[31]。

商業的インセンティブ
ヒップホップ音楽で女性嫌悪が使われるもう一つの根拠は、ラッパーが商業的な成功を得るのに役立っているということである[2]。ヒップホップは、労働者 階級や貧しいアフリカ系アメリカ人やプエルトリコ人の若者の間で、生産者ベースの芸術として始まったが、世界的な消費財へと変貌したことで、女性の扱いに も影響を与えた。1990年代、レコード会社の重役たちは、ヒップホップの聴衆の要求に応じて、ヒップホップのアーティストたちにより暴力的で攻撃的な歌 詞を書くように促し始めた[32]。マーガレット・ハンター(2011)は、この時期、主に白人の聴衆のためのヒップホップの商業化が、ラップの歌詞やビ デオにおける有色人種の女性の圧倒的な客観化と結びついたと示唆している[34]。

特に現代のヒップホップ・ミュージック・ビデオに常に登場するストリップ・クラブのシーンにおいて、有色人種の女性のイメージが優勢であることについて、 ハンターは次のように述べている。「こうした性的取引は人種的なものでもあるため、購買的な観客に対するアピールの一部は、アフリカ系アメリカ人やラ ティーナ系の女性に関する支配的なナラティブの強化であり、それに付随して、白人女性らしさが表現に存在しないことによって象徴的に保護されている」 [34]。Vibe』誌の特集編集者であるセリーナ・キムは、「......文化が大きくなり、主流になったので、今は違います。いまやアメリカの子ども たちはみんなヒップホップに精通している」[3][4]。

より広範な文化的女性嫌悪のチャネリング
多くの学者が、ヒップホップ文化における女性嫌悪は、アメリカ文化全体における女性嫌悪の産物であると主張している[5]。アダムスとフラーは、ヒップ ホップ・アーティストたちは、成長過程で女性が粗末に扱われるのを目の当たりにした後、アメリカ社会に蔓延している女性に対する否定的なステレオタイプを 内面化したと指摘している[2]。 [2]マイケル・エリック・ダイソンは、女性嫌悪は、ヒップホップが男女がどのように振る舞うべきかという理解を導き出す、試行錯誤を重ねたアメリカの伝 統であると述べている[6]。同様に、シャーリーズ・チェイニーは、ヒップホップの女性嫌悪と伝統的な性別役割分担の促進は、アメリカの主流の価値観を反 映していると主張している[7]。

ジェフ・チャンとデヴィッド・ザーキンは、アメリカの大衆文化に存在する女性差別が「有色人種の若い男性にハードコアな男らしさを演じるインセンティブ」 を与えていると主張している[35]。ケイト・バーンズは、同じようにヒップホップ文化の言説はその環境によって形成されていると主張し、「ラップがアメ リカの社会や文化に与える影響は何か」と問うよりも、批評家は「ヒップホップを形成し、影響を与える上で社会が果たした役割は何か」と問うべきだと述べて いる[36]。

フェミニストのベル・フックスは、ヒップホップ文化における女性嫌悪は「男性の黒人的なもの」ではなく、アメリカ文化における女性に対する敵意の大きなパ ターンにその根があることを示唆している。彼女は、アメリカ社会に浸透している女性嫌悪のあまり生々しくなく下品な表現を受け入れ、永続させる一方で、 ラップ・ミュージックに対する批判を特別視することに注意を促している。彼女は、「ギャングスタ・ラップを攻撃することは、(ギャングスタ・ラップの)必 要性を生み出している文化に立ち向かうことよりもずっと簡単」だと書いている:

ギャングスタ・ラップの女性差別的な歌詞は確かに憎悪に満ちているが、それは黒人の大衆文化における新しい傾向を表しているわけではなく、白人男性の間で 一般的な女性嫌悪の言説と根本的に異なるわけでもない。この洞察が危険なのは、黒人の女性嫌悪に対する謝罪として読まれかねないことである[39]。

別の研究ではこう述べている:

特に重要なのは、政治的な議論やメディアの誇大広告の中で頻繁に登場する音楽の側面である。多くの場合、こうした側面が精査されるのは、その芸術形式につ いてより優れた、よりニュアンスのある理解を得るためではなく、むしろある政治的意図を推し進めるため、あるいは格好のサウンドバイトを生み出すためであ る。ラップ・ミュージックにおける女性差別もそのひとつである[40]。
Themes
Ronald Weitzer and Charis E. Kubrin (2009) have identified five common misogynistic themes in rap lyrics: (a) derogatory naming and shaming of women, (b) sexual objectification of women, (c) legitimization of violence against women, (d) distrust of women, and (e) celebration of prostitution and pimping.[11] Sexual objectification is the most common misogynistic theme in rap music according to Weitzer and Kubrin, whose 2009 analysis found that 67% of the examined rap lyrics sexually objectified women.[1]

In misogynistic songs, women are described using derogatory names such as "bitches", "hoes", or "chickenheads".[22][41] These insults seek to degrade them and keep them "in their place".[42] Meanwhile, men are praised for abusing and exploiting women. One example of this can be found in videos in which hip-hop artists lounge poolside as a harem of women gyrate around them in bikinis.[43] Women of color, specifically black women, are more likely to be featured as sexual objects in such videos than white women.[44]

Partner violence in hip hop
Main article: Partner violence in hip hop
Misogynistic rap often depicts physical violence and rape as appropriate responses to women who challenge male domination, refuse sexual advances, or simply "offend" men.[45] This dynamic is exemplified by Juvenile in his song March Nigga Step where he raps, "If she thinks you're jokin', is she goin' get a quick chokin'?". Popular rap artists such as Eminem and Odd Future have also been criticized for their depictions of violence against women.[46][47]

A related sub-theme involves boasting about sex acts that harm or are painful for women.[45] Many misogynistic rap songs also portray women as untrustworthy or unworthy of respect. Women are depicted as femmes fatales, "gold diggers",[48][49] and as dishonest about sexual matters. Tupac Shakur (Hell 4 A Hustler) asks, "Why plant seeds in a dirty bitch, waitin' to trick me? Not the life for me".[50] At the same time pimps are glorified; their ability to control and exploit women is praised.[51][49]

The genre of rap music originates from the era of slavery and was born out of traditional slave spirituals such as the blues, jazz, and soul as a way for African Americans to fight oppression through music. The genres of the blues, jazz and soul transformed over time with the help of African American youths into one of the most popular genres of music referred to as rap music, which, unlike the traditional slave spirituals, rap music contains elements of promoting violence, sex, and materialism.[52] When rappers portray these messages of violence, sex and materialism according to Conrad, Dixon, and Zhang "researchers suggest that these messages propagate a desire for wealth, while glamorizing sexual actions and violence as a means to obtain this affluence".[52]

However, within the genre of rap music, there is "gangsta rap", which portrays a different kind of message. According to Conrad, Dixon, Zhang a content analysis done by Kubrun (2005), established that 68% of "gangsta rap" main message is respect and is portrayed just as often as the message of violence within rap music. By displaying such a powerful message like respect, helps show that rap music can be used positively by the African American community to reinforce social movement.[52]
テーマ
ロナルド・ワイツァー(Ronald Weitzer)とチャリス・E・クビリン(Charis E. Kubrin)(2009)は、ラップの歌詞に共通する5つの女性差別的なテーマを特定した。 [11]ワイツァーとクブリンによれば、2009年の分析では、調査されたラップの歌詞の67%が女性を性的対象としていることが判明している[1]。

女性蔑視的な曲では、女性は「ビッチ」、「ホー」、「チキンヘッズ」といった蔑称で表現される[22][41]。これらの侮辱は、女性を貶め、「自分の居 場所」にとどめようとしている[42]。その一例として、ヒップホップ・アーティストがプールサイドでくつろぎながら、ハーレム状態の女性たちがビキニ姿 で周囲を回遊するビデオが挙げられる[43]。有色人種の女性、特に黒人女性は、白人女性よりもこうしたビデオで性的対象として取り上げられる傾向が強い [44]。

ヒップホップにおけるパートナーからの暴力
主な記事 ヒップホップにおけるパートナーからの暴力
女性差別的なラップは、男性の支配に挑戦したり、性的誘惑を拒否したり、単に男性を「怒らせた」女性に対する適切な反応として、肉体的暴力やレイプを描く ことが多い[45]。このダイナミズムは、ジュヴナイルが彼の曲『マーチ・ニガ・ステップ』で「もし彼女が冗談だと思うなら、彼女はすぐに首を絞められる のか?エミネムやオッド・フューチャーなどの人気ラップ・アーティストも、女性に対する暴力の描写で批判されている[46][47]。

関連するサブテーマには、女性を傷つけたり、痛みを伴う性行為を自慢することが含まれる[45]。多くの女性差別的なラップ・ソングはまた、女性を信頼で きない、または尊敬に値しない存在として描いている。女性はファム・ファタール、「ゴールド・ディガー」[48][49]、そして性的な事柄に関して不誠 実な存在として描かれている。トゥパック・シャクール(『Hell 4 A Hustler』)は、「なぜ汚いビッチに種を植え、私を騙すのを待っているのか?同時にポン引きは美化され、女性をコントロールし搾取する彼らの能力は 賞賛される[51][49]。

ラップ・ミュージックというジャンルは奴隷制度時代に端を発し、アフリカ系アメリカ人が音楽を通じて抑圧と戦う方法として、ブルース、ジャズ、ソウルと いった伝統的な奴隷霊歌から生まれた。ブルース、ジャズ、ソウルというジャンルは、アフリカ系アメリカ人の若者たちの助けを借りて、ラップ・ミュージック と呼ばれる最も人気のある音楽ジャンルの1つへと時間をかけて変化していったが、伝統的な奴隷霊歌とは異なり、ラップ・ミュージックには暴力、セックス、 物質主義を促進する要素が含まれている[52]。コンラッド、ディクソン、チャンによれば、ラッパーたちがこうした暴力、セックス、物質主義のメッセージ を描くとき、「研究者たちは、こうしたメッセージが富への欲望を宣伝する一方で、この豊かさを得るための手段として性的行為や暴力を美化することを示唆し ている」[52]。

しかし、ラップ音楽というジャンルの中には、異なる種類のメッセージを描く「ギャングスタ・ラップ」がある。コンラッド、ディクソンによると、 Kubrun(2005)が行った内容分析の結果、「ギャングスタ・ラップ」の主なメッセージの68%は尊敬であり、ラップ音楽の中で暴力のメッセージと 同じくらい頻繁に描かれていることが明らかになった。尊敬のような強力なメッセージを表示することによって、ラップ音楽が社会運動を強化するためにアフリ カ系アメリカ人のコミュニティによって肯定的に使用することができることを示すのに役立つ[52]。
Prevalence
Overt misogyny in rap music emerged in the late 1980s, and has since then been a feature of the music of numerous hip hop artists.[2] A 2005 content analysis of six outlets of media found that music contained substantially more sexual content than any other media outlets.[53] A survey of adolescents showed that 66% of black girls and 57% of black boys believe that rap music videos portray black women in "bad and offensive ways".[54] Gangsta rap, the most commercially successful sub genre of hip hop,[55] has been particularly criticized and associated with misogyny.[7][40]

Hip hop that harbors misogyny is conveyed to the public through various forms and modes. Whether it be shown through: records, radio, videos and many other forms allows misogynistic hip hop to be readily available to the public.[1]

In a 2001 content analysis of gangsta rap, sociologists Charis E. Kubrin and Ronald Weitzer claimed that approximately 22% of the examined rap lyrics featured violence against women, including depictions of assault, murder and rape. In their opinion, the prevalence of misogynistic themes in songs were as follows: name-calling and shame account for 49%, sexual objectification accounts for 67%, distrust of women at 47%, acts of violence against women account for 18%, and human trafficking account for 20%.[1] By contrast, in a similar study by sociologist Edward G. Armstrong, Eminem scored 78% for violent misogyny. Of the eighteen songs on his 2000 album The Marshall Mathers LP, eleven contain violent and misogynistic lyrics, nine of which referred to killing women.[8]

In 2003, McFarland conducted an analysis of Chicano rap and found that Chicano rappers depict women as sex objects, morally and intellectually inferior, and objects of violence. 37% of Chicano rap songs depicted women as sex objects and 4% mentioned violence against women. Except for the "good mother" figure, all other women that were mentioned in the sample were portrayed negatively. Moreover, Chicano rappers who discussed sex and sexuality almost always depicted women as objects of domination for men.[10]

Conrad, Dixon and Zhang (2009) investigated rap music videos and noted that there has been a shift from violent portrayals to more sexual misogynistic ones. Women in rap videos are placed in positions of objectification and sexual submission to their male counterparts. The researchers argue that this "suggests that there are important gender differences occurring that prefer men over women".[52]

Subordination of women is not unique to the genre of hip hop. According to Weitzer and Kubrin's 2009 analysis, 22% of rap songs surveyed in their study contained misogynistic lyrics. This means that misogyny is less pervasive in rap music than some critics believe, although is clearly a significant theme. The researchers noted that according to some studies, women are presented as subordinate to men in a majority of rock and country music videos. The analysis also indicates that rap's misogynistic messages are rather extreme. Rap stands out for the intensity and graphic nature of its lyrical objectification, exploitation, and victimization of women. Other genres, in the aggregate, make more subtle allusions to gender inequality or present more muted criticisms of women.[9]

Rapper Tim'm West says it's time to start asking questions about rap and hip-hop, "we need to begin to ask why we bought into this industry that overwhelmingly places emphasis and resources and capital on people who promote images that are seen as negative and that do promote stereotypes as opposed to the more positive images", West says.[1]
有病率(=ミソジニーテーマの出現率)
ラップ音楽におけるあからさまな女性嫌悪は1980年代後半に出現し、それ以来、多くのヒップホップ・アーティストの音楽の特徴となっている[2]。 2005年に6つのメディアを対象に行われた内容分析によると、音楽には他のどのメディアよりも性的な内容がかなり多く含まれていることがわかった [53]。 [53]青少年を対象とした調査では、66%の黒人の少女と57%の黒人の少年が、ラップのミュージックビデオは黒人女性を「悪い、不快な」方法で描いて いると考えていることが示された[54]。

ミソジニーを抱えたヒップホップは、様々な形態やモードを通して大衆に伝えられている。レコード、ラジオ、ビデオ、その他多くの形態を通じて、女性差別的なヒップホップが一般大衆に容易に入手できるようになっている[1]。

2001年に行われたギャングスタ・ラップの内容分析において、社会学者のCharis E. KubrinとRonald Weitzerは、調査されたラップの歌詞の約22%が、暴行、殺人、レイプなどの女性に対する暴力を描写していると主張した。彼らの見解によれば、歌の 中の女性差別的なテーマの有病率は以下の通りである:悪口や羞恥心が49%、性的対象化が67%、女性不信が47%、女性に対する暴力行為が18%、人身 売買が20%である[1]。 対照的に、社会学者エドワード・G・アームストロングによる同様の調査では、エミネムは暴力的な女性差別で78%のスコアを獲得した。2000年のアルバ ム『The Marshall Mathers LP』に収録された18曲のうち、11曲に暴力的で女性差別的な歌詞があり、そのうち9曲は女性を殺すことに言及している[8]。

2003年、マクファーランドはチカーノ・ラップの分析を行い、チカーノ・ラッパーが女性を性の対象、道徳的・知的に劣った存在、暴力の対象として描いて いることを発見した。チカーノ・ラップの37%が女性を性の対象として描き、4%が女性に対する暴力に言及している。良い母親」像を除けば、サンプルで言 及された他の女性はすべて否定的に描かれている。さらに、セックスとセクシュアリティについて語るチカーノ・ラッパーたちは、ほとんど常に女性を男性に とって支配の対象として描いていた[10]。

Conrad, Dixon and Zhang (2009)はラップのミュージックビデオを調査し、暴力的な描写からより性的な女性嫌悪的なものへとシフトしていることを指摘している。ラップ・ビデオ に登場する女性は、対象化され、男性に性的服従を強いる立場に置かれている。研究者たちは、このことは「女性よりも男性を好む重要な性差が発生しているこ とを示唆している」と主張している[52]。

女性の従属はヒップホップというジャンルに限ったことではない。2009年のWeitzerとKubrinの分析によると、彼らの研究で調査されたラップ 曲の22%が女性差別的な歌詞を含んでいた。これは、明らかに重要なテーマであるにもかかわらず、一部の批評家が考えているよりも女性差別がラップ音楽に 浸透していないことを意味する。研究者たちは、いくつかの研究によれば、ロックやカントリーのミュージックビデオの大半で、女性は男性より従属的な存在と して表現されていると指摘している。また、ラップの女性差別的なメッセージはかなり極端であることも分析している。ラップは、女性を客観視し、搾取し、犠 牲にする歌詞の激しさと生々しさで際立っている。他のジャンルは全体として、ジェンダーの不平等をより微妙に暗示したり、女性に対する批判をより穏やかに 表現している[9]。

ラッパーのTim'm Westは、ラップとヒップホップについて疑問を投げかけ始める時だと言っている。「私たちは、より肯定的なイメージとは対照的に、否定的でステレオタイ プを助長すると見なされるイメージを助長する人々に重点と資源と資本を圧倒的に置くこの業界に、なぜ私たちが買ったのかを問い始める必要がある」と Westは言う[1]。
Impact
Experimental research has attempted to measure the effects of exposure to rap music. Numerous studies have found a correlation between consumption of misogynistic hip hop music and negative beliefs about women. Webster et al. found that men who listened to sexually violent gangsta rap lyrics were significantly more likely than controls to express "adversarial sexual beliefs", like the belief that men should dominate women. However, they noted that gangsta rap did not influence men's other attitudes toward women.[56]

[56]Wester, Stephen R.; Crown, Cynthia L.; Quatman, Gerald L.; Heesacker, Martin (1997). "The Influence of Sexually Violent Rap Music on Attitudes of Men with Little Prior Exposure". Psychology of Women Quarterly. 21 (4): 497–508. doi:10.1111/j.1471-6402.1997.tb00127.x. S2CID 145683666.

Other studies showed that rap videos which contain images of women in sexually subordinate roles increase female subjects' acceptance of violence against women,[57] and that listening to misogynistic hip hop increases sexually aggressive behavior in men.[58] Women and men are more likely to accept sexist and demeaning messages about gender relations after listening to music with sexually degrading music. However, college students who listen to this music are even more likely to say that they find these lyrics to be accurate and acceptable portrayals of romantic and sexual relationships.[citation needed]

The art of hip hop has seen immense success all around the world and influences many. It has the power to affect the economy, social trends as well as the media. Hip hop that contains misogyny can and has changed the way women are treated in society. The way women are recognized in misogynistic hip hop songs or videos can easily be translated into society.[2]

Not only are women objectified and abused in lyrics to sexually explicit music, but the music also portrays the women as being lesser than men. According to the textbook Women: Images and Realities, this music sends the message to young adults, especially Black youth that their enemy is Black girls and women, since the music portrays women as selfish, untrustworthy, and as subordinate.[59]

A 2007 study by Michael Cobb and William Boettcher found that exposure to rap music increases sexist attitudes toward women. Men who listened to rap music held more sexist beliefs than the control group. Women were also more likely to support sexism when rap music was not overtly misogynistic. However, they were less likely to hold sexist beliefs when the lyrics were very misogynistic.[60][61] Rudman and Lee found that exposure to violent and misogynistic rap music strengthens the association between black men and negative attributes. People who are exposed to violent and misogynistic rap music are more likely to perceive black men as hostile and sexist.[62]

Academics Johnnetta B. Cole and Beverly Guy-Sheftall, for instance, have expressed concern over the effects of misogyny in hip hop culture on children, stating, "We are concerned because we believe that hip-hop is more misogynist and disrespectful of Black girls and women than other popular music genres. The casual references to rape and other forms of violence and the soft-porn visuals and messages of many rap music videos are seared into the consciousness of young Black boys and girls at an early age."[63]

A longitudinal study indicated that young people who regularly listen to sexually degrading lyrics are more likely to have sex at an earlier age while exposure to non-degrading sexual content had no effect. Sexually degrading lyrics were found to be most common in rap music. The survey also suggests that repeated exposure to sexually degrading lyrics may lead girls to expect that they will be treated with disrespect by their partners and that they have to take a submissive role.[64]

In a 2011 study, Gourdine and Lemmons identified age and listening habits as key factors which determine the perception and impact of misogyny in hip hop music. They examined students aged 18 to 24 years and found that the older the participants were, the less they listened to rap music and that they reacted more negatively to misogynistic lyrics.[65]

Along with the major studies conducted, misogyny in rap music creates a different mindset among people. For example, children who grow up listening to misogynistic music may grow into feeling comfortable with talking to women in a manner that affects the way they might treat women in the future. Although this may not always be the case, listening to this type of music regularly gives people a mindset that gives them "permission" to speak to women this way.

In studies performed to assess the reactions of young males exposed to violent or sexist rap or music videos, participants reported an increased likelihood that they would engage in violence, a greater acceptance of violence, and a greater acceptance of violence against women than did those who were not exposed to these videos.[66]

In a study researching the effects on female listeners, Ellen S. Nikodym found that in comparing the impact of an objectifying song to a neutral song there was "no significant differences between the two groups on measures of body shame, body surveillance, and depressive symptoms. There were significant differences between the two groups in terms of self-objectification, with those listening to the objectifying song reporting higher levels of self-objectification as shown by more statements that in some way said, "I am my body.""[67]
影響
実験的研究では、ラップ音楽への接触の影響を測定することが試みられて きた。多くの研究が、女性嫌悪的なヒップホップ音楽の消費と女性に対する否定的な信念との間に相関関係があることを発見している。ウェブスターらは、性的 に暴力的なギャングスタ・ラップの歌詞を聴く男性は、男性が女性を支配すべきだという信念のような「敵対的な性的信念」を表明する可能性が対照群よりも有 意に高いことを発見した。しかしながら、ギャングスタ・ラップは男性の女性に対する他の態度には影響を与えなかったと彼らは指摘している[56]。

[56]Wester, Stephen R.; Crown, Cynthia L.; Quatman, Gerald L.; Heesacker, Martin (1997). "The Influence of Sexually Violent Rap Music on Attitudes of Men with Little Prior Exposure". Psychology of Women Quarterly. 21 (4): 497–508. doi:10.1111/j.1471-6402.1997.tb00127.x. S2CID 145683666.

他の研究では、性的に従属的な役割の女性のイメージを含むラップビデオは、女性の被験者の女性に対する暴力の受容を増加させ[57]、女性嫌悪的なヒップ ホップを聴くことは、男性の性的に攻撃的な行動を増加させることが示された[58]。女性も男性も、性的に下劣な音楽を聴いた後は、男女関係に関する性差 別的で卑下的なメッセージを受容する可能性が高くなる。しかし、このような音楽を聴く大学生は、これらの歌詞が恋愛や性的関係の描写として正確であり、受 け入れられると答える可能性がさらに高い[要出典]。

ヒップホップの芸術は世界中で絶大な成功を収めており、多くの人々に影響を与えている。ヒップホップは、経済や社会動向、メディアに影響を与える力を持っ ている。ミソジニーを含むヒップホップは、社会における女性の扱い方を変える可能性があり、また変えてきた。女性蔑視的なヒップホップの曲やビデオの中で 女性がどのように認識されているかは、容易に社会に反映される[2]。

性的に露骨な音楽の歌詞の中で女性が客観視され、罵倒されるだけでなく、音楽は女性を男性よりも劣った存在として描いている。教科書『Women: 教科書『Women: Images and Realities』によれば、この音楽は若い大人たち、特に黒人の若者たちに、自分勝手で、信用できず、従属的な存在として女性を描いているため、自分 たちの敵は黒人の少女や女性だというメッセージを送っている[59]。

マイケル・コブとウィリアム・ベッチャーによる2007年の研究では、ラップ・ミュージックに触れることで女性に対する性差別的な態度が強まることがわ かった。ラップ音楽を聴く男性は、対照群よりも性差別的な信念を持っていた。また、ラップ音楽があからさまに女性差別的でない場合、女性は性差別を支持す る傾向が強かった。RudmanとLeeは、暴力的で女性差別的なラップ音楽に接することで、黒人男性と否定的な属性との関連が強まることを発見した。暴 力的で女性差別的なラップ・ミュージックにさらされている人々は、黒人男性を敵対的で性差別的であると認識する可能性が高い[62]。

例えば、学者のジョンネッタ・B・コールとビバリー・ガイ・シェフトールは、ヒップホップ文化における女性差別が子供たちに与える影響について懸念を表明 しており、「私たちが懸念しているのは、ヒップホップは他のポピュラー音楽ジャンルよりも女性差別的であり、黒人の少女や女性を見下していると考えるから です。レイプやその他の暴力をさりげなく言及し、多くのラップ・ミュージック・ビデオのソフト・ポルノ的なビジュアルやメッセージは、幼い頃から若い黒人 の少年少女の意識に焼き付いている」[63]。

ある縦断的研究によれば、性的に劣悪な歌詞を定期的に聴いている若者は、より早い年齢でセックスをする可能性が高く、一方、非劣化的な性的コンテンツへの 暴露は影響を及ぼさなかった。性的嗜好を低下させる歌詞は、ラップミュージックに最も多いことが判明した。この調査はまた、性的に下劣な歌詞に繰り返しさ らされることで、少女たちが、自分はパートナーから無礼な扱いを受け、従順な役割を果たさなければならないと期待するようになる可能性を示唆している [64]。

2011年の研究で、GourdineとLemmonsは、ヒップホップ音楽における女性嫌悪の認識と影響を決定する重要な要因として、年齢と聴く習慣を 特定した。彼らは18歳から24歳の学生を調査し、参加者の年齢が高いほどラップ・ミュージックを聴かず、女性差別的な歌詞により否定的な反応を示すこと を発見した[65]。

実施された主要な研究とともに、ラップ音楽における女性差別は、人々の間に異なる考え方を生み出している。例えば、女性蔑視的な音楽を聴いて育った子供た ちは、女性と話すことに快感を覚えるようになるかもしれない。常にそうであるとは限らないが、この種の音楽を定期的に聴くことで、女性にこのような言葉を かけることを「許可」するような考え方を持つようになる。

暴力的または性差別的なラップや音楽ビデオにさらされた若い男性の反応を評価するために行われた研究では、参加者は、これらのビデオにさらされていない人に比べて、暴力に及ぶ可能性の増加、暴力の容認、女性に対する暴力の容認を報告した[66]。

エレン・S・ニコディム(Ellen S. Nikodym)は、女性リスナーへの影響を調査した研究で、客観視的な歌と中立的な歌の影響を比較したところ、「身体的羞恥心、身体監視、抑うつ症状の 測定において、2群間に有意差はなかった。自己客観化という点では2群間に有意差があり、客観化する歌を聴いている人は、何らかの形で「私は私の身体であ る」という発言が多いことからわかるように、より高いレベルの自己客観化を報告していた」[67]。
Overlooking misogyny

Many artists that have sexist lyrics that degrade women often have important messages that become tarnished from their use of misogyny. Julius Bailey identified Kanye West as being "at the forefront of a sexist regime, disguised as black liberation in form of art". While Kanye acknowledges that black males are victims of racial discriminatory policies he ignores the effect on black women. Kanye "engages in the process of sublimation vis-a-vis the sexual violation of white women, in order to mitigate his frustration regarding a system that abets the invisibility and exploitation of black males.[68]

Bailey continues by saying that we have to question Kanye's sincerity of his messages when he raps at the end of "New Slaves" about threatening to sexually violate the wives of private corporations' owners, by forcing them into intercourse, and by ejaculating semen inside of their mouths and on their clothing. Bailey says that Kanye has to realize that inflicting oppression upon another group of human beings does not mean he is liberated.[68]

[68]Bailey, Julius (2015-09-17). The Cultural Impact of Kanye West. Palgrave Macmillan. ISBN 9781137591258.


In a video posted to YouTube in 2010, artist Nelly is interviewed on his thoughts of the infamous "credit card swipe" in his music video for the song "Tip Drill". This music video was at the forefront of protest because of its misogyny and exploitation of women and their bodies, especially by the women of Spelman College. According to Mark Anthony Neal, a professor of American Studies at the University of Texas at Austin a "tip drill" is "a ghetto colloquialism for the proverbial ugly girl with a nice body",[69] In the video, Nelly states, "What did I do wrong?" He continues, "how do I degrade a female that suggested that I do it?"

Lil Wayne is also seen to be doing some good even though misogyny is present in his lyrics. Benjamin Moore Dupriest said that Lil Wayne, "engages with Rebaka's "idyllic impulse" of resistance, restitution, transcendence and opposition in discursive ways, despite the controversial subject matter of his lyrics and the representational implications his visual images." He also discusses how Lil Wayne's music is a "musical aesthetic that is more directed towards partying than poeticizing socio-political phenomena. His music achieves a certain level of consciousness through the expression of the challenges of black life in the city."[70]

Many female rappers such as Missy Elliott, and Eve include lyrics and themes that condone misogyny. Matthew Oware states in "A 'Man's Woman?' Contradictory Messages in the Songs of Female Rappers, 1992-2000" that even though rap provides an outlet for those that are marginalized and/or oppressed such as women, there are very "high numbers of female self-objectification, self-exploitation, and derogatory and demeaning lyrics about women in general".[71]

This is often overlooked by the fact that being it is said by a woman, it is already empowering them by giving a voice. However, this contradicts and works backwards in the effort of empowering women and female rappers. Oware states that "these contradictory lyrics nullify the positive messages that are conveyed by female rap artists, consequently reproducing and upholding hegemonic, sexist notions of femininity, and serving to undermine and disempower women".[71]

Matthew Oware draws from a study as an example that compares the lyrics of first-wave rappers such as Queen Latifah and MC Lyte to second-wave rappers such as Lil' Kim and Foxy Brown. The sample includes 44 songs between 1992 and 2000 on certain female artists that specifically focus on their lyrics that illustrate female empowerment. What was found was the use of braggadocio as a theme, the emphasis on being attractive, desirable, and having a need for expensive material objects. "This type and degree of arrogance reverberates throughout rap music and is not unique to men or women; rather it illustrates artists' abilities, in their narratives, to overcome obstacles and eventually achieve success, albeit, material success."[71]
ミソジニーの見落とし

女性を貶めるような性差別的な歌詞を書くアーティストの多くは、その女性蔑視の使い方によって重要なメッセージが損なわれていることが多い。ジュリアス・ベイリー氏は、カニエ・ウェストを 「芸術という形で黒人の解放を装った性差別体制の最前線にいる」と指摘した。カニエは黒人男性が人種差別政策の犠牲者であることを認める一方で、黒人女性 への影響を無視している。カニエは「黒人男性の不可視性と搾取を助長するシステムに対する不満を和らげるために、白人女性に対する性的侵害を昇華させるプ ロセスを行っている」[68]。

ベイリーによれば、カニエが「New Slaves」の最後で、私企業のオーナーの妻を脅して性交を強要し、精液を彼らの口の中や衣服に射精することによって性的暴力を振るうことについてラッ プしているとき、我々はカニエのメッセージの誠実さを疑わなければならないと続けている。ベイリーによれば、カニエは、他の人間集団に抑圧を与えること は、自分が解放されたことを意味しないことを理解しなければならない[68]。

[68]Bailey, Julius (2015-09-17). The Cultural Impact of Kanye West. Palgrave Macmillan. ISBN 9781137591258.


2010年にYouTubeに投稿されたビデオでは、アーティストのネリーが、「Tip Drill」という曲のミュージックビデオで悪名高い「クレジットカード・スワイプ」についての彼の考えについてインタビューを受けている。このミュー ジックビデオは、特にスペルマン・カレッジの女性たちによる、女性蔑視と女性とその身体への搾取のために、抗議の最前線となった。テキサス大学オースティ ン校のアメリカ研究教授であるマーク・アンソニー・ニールによれば、「チップ・ドリル」とは、「いい体のブスな女の子のことわざを指すゲットーの口語表 現」である[69]。ビデオの中でネリーは、"What did I do wrong? "と述べている。彼はこう続ける。"俺にそれをするよう提案した女性を、どうやって貶めればいいんだ?"

リル・ウェインもまた、彼の歌詞に女性差別が存在するにもかかわらず、良いことをしていると見られている。ベンジャミン・ムーア・デュプリーストは、リ ル・ウェインが、歌詞の題材やビジュアル・イメージが物議を醸すものであるにもかかわらず、"抵抗、返還、超越、対立というレバカの「牧歌的衝動」と言説 的な方法で関わっている "と述べている。彼はまた、リル・ウェインの音楽がいかに「社会政治的現象を詩的に表現するよりも、パーティに向けられた音楽的美学」であるかを論じてい る。彼の音楽は、都市における黒人の生活の課題を表現することで、あるレベルの意識を達成している」[70]。

ミッシー・エリオットやイヴのような多くの女性ラッパーは、女性差別を容認する歌詞やテーマを含んでいる。マシュー・オウェアは『「男の女? Contradictory Messages in the Songs of Female Rappers, 1992-2000 "の中で、ラップは女性のように疎外され、抑圧されている人たちにはけ口を提供しているにもかかわらず、「女性の自己客観化、自己搾取、女性全般に対する 軽蔑的で卑下的な歌詞が非常に多い」と述べている[71]。

このことは、それが女性によって語られているという事実によって、しばしば見過ごされる。しかし、これは女性や女性ラッパーに力を与えるという努力と矛盾 し、逆行する。オウェアは、「このような矛盾した歌詞は、女性ラップ・アーティストによって伝えられる肯定的なメッセージを無効にし、その結果、覇権主義 的で性差別的な女性らしさの概念を再生産し、支持し、女性を弱体化させ、無力化させる役割を果たしている」と述べている[71]。

マシュー・オワレは、クイーン・ラティファやMCライテのような第一波のラッパーの歌詞と、リル・キムやフォクシー・ブラウンのような第二波のラッパーの 歌詞を比較した研究を例に挙げている。サンプルには、1992年から2000年にかけて、特に女性のエンパワーメントを示す歌詞に焦点を当てた特定の女性 アーティストの44曲が含まれている。発見されたのは、テーマとして自慢話が使われていること、魅力的であること、望ましいこと、高価な物質が必要である ことが強調されていることだった。「このような傲慢さの種類と程度は、ラップ・ミュージック全体に響き渡っており、男性に特有のものでも女性に特有のもの でもない。むしろそれは、彼らの語りの中で、障害を克服し、最終的には物質的な成功ではあるが成功を収めるというアーティストの能力を示している」 [71]。
Response
In 2001, "Hip-Hop Minister", and former Nation of Islam Minister, Conrad Tillard feuded with Def Jam Recordings co-founder Russell Simmons, accusing him of stoking violence by allowing the frequent use of words such as "nigga" and "bitch" in rap lyrics.[72][73][74] Tillard then organized a summit in Harlem over what he viewed as negative imagery in hip hop. Simmons organized a counter-summit, urging the public not to "support open and aggressive critics of the hip-hop community".[75][76]

In 2004, students at Spelman College protested rapper Nelly's music video "Tip Drill" and misogyny in rap music in general. The students criticized the negative portrayal and sexual objectification of African American women in the video, which showed women in bikinis dancing and simulating various sexual acts, men throwing money at women's genitals, and Nelly swiping a credit card through a woman's buttocks.[77][78] Building on the momentum generated by the Spelman College protests, Essence magazine launched a twelve-month campaign entitled "Take Back the Music" to combat misogyny in hip hop culture.[79] However, the protests and subsequent campaign received little media coverage.[80]

A congressional hearing was held on September 25, 2007, to examine misogyny and racism in hip hop culture.[81] The title of the hearing, "From Imus to Industry: The business of stereotypes and degrading images", referenced radio host Don Imus who called the Rutgers University women's basketball team "nappy-headed hos" and later blamed his choice of words on hip hop. Rappers "demean and defame black women", Imus claimed, and call them "worse names than I ever did."[82] The hearing seemed to have no impact and was largely ignored by the press.[83]

However, not all accusations of misogyny in hip hop have been taken seriously. In the case of Eminem's violence towards women, a poll run by Teen magazine illustrated that 74% of teenage girls would date Eminem if given the chance, despite his violence towards women in his music.[84] In addition women listeners of T.O.'s pop hits radio station KISS 92 spoke about his music saying: "If you don't like it, turn it off," and "it's just fun and entertainment." This illustrates the fact that opinions differ among female audiences.[85]

Included in the list of prominent figures who have taken a stance on the subject, African-American scholar Lerone Bennett Jr stated that, "We ... need a new understanding—in the media, in the entertainment industry, in our churches, schools, and organizations—that popular songs are as important as civil rights bills and that a society who pays pipers to corrupt its young and to defame its women and mothers will soon discover that it has no civil rights to defend and no songs to sing."[59]

Female hip hop artists

Performer Nicki Minaj in concert. Minaj has been described as a video vixen- a female model who appears in hip-hop-oriented music videos.[86]

Hip hop is a traditionally male-dominated genre in which critics argue authenticity has frequently been identified with masculinity.[87] This creates one of many barriers that female artists typically face when entering the hip hop world, leading to some experiencing hostility towards them for their sex and marginalization.[87] Hostility over their sex was largely unreciprocated until the recent adoption of personas of independent women and use of their sexuality as a form of sexual liberation by performers such as Lauryn Hill, Erykah Badu, Missy Elliott, Eve, Beyoncé, and Mary J. Blige.[88][2]

Some critics such as Danyell Smith have claimed that in order to succeed, female performers have to fulfill an overly sexualized or masculine image in order to be marketable in hip-hop,[89] as many executives, producers, and listeners appear to prefer men's versions of reality.[90] Feminist Robin Roberts has argued that artists like Nicki Minaj make easy targets for misogyny due to songs such as "Stupid Hoe", while other critics have referenced artists like Lil' Kim, Mia X, and Trina, who often refer to themselves and other women as "bitches", "hoes", and "gold diggers".[88]

Musicians who present a masculine persona like Young M.A will often perform songs along the lines of "Ooouuu" that place her in the male role with the lyrics "I don't open doors for a whore / I just want the neck, nothin' more" and "I ride for my guys, that's the bro code."[91] A 2011 content analysis of music videos found that sexual objectification of women occurs not only in the music videos of male artists, but also female artists.[5] Female rappers and R&B artists were found to particularly self-objectify, a finding consistent with objectification theory.[5]

American academic Tricia Rose has argued that female rappers, most of whom are black,[6] may find it difficult to condemn the misogyny of male rappers out of a need to collectively oppose racism and a desire to not contribute to the stereotype that black masculinity is "pathological".[7] Rebollo-Gil and Moras have further contended a failure by black female rappers fail to provide a blanket defense of both rap music and the genre's misogyny is often "interpreted as treason by their black male counterparts and could possibly harm their career".[8]

The media outlet Feministing has argued that the artists Nicki Minaj, Young M.A and others like them are victims of an industry that makes millions off of disrespecting and objectifying women.[92] Author Cheryl L. Keyes has suggested that women in the industry rarely get the opportunity to express empowering messages because in order to enter into rap and hip hop as performers and to compete with male rappers they must follow what Keyes calls "male rules".[93] Female rap and hip hop artists must, according to Keyes, embody the male aesthetic and emulate male behavior in order to gain the attention of predominantly male record producers. Similarly, sociologist Patricia Hill Collins has argued that female performers must follow certain rules and even objectify themselves in order to be "accepted within this Black male-controlled universe."[94]

In their book Gender Talk Johnnetta Cole and Beverly Guy-Sheftall have suggested that the objectification of African American women could potentially have historical roots in that historically African American women's bodies were "used as a breeding ground for the reproduction of a slave population" and were also used as a means of pleasure to white slave owners. They offer that African American women have always been a very vulnerable part of society, and that it is being reflected in gangsta rap music.[95]

Male hip hop artists
Many male rappers, especially those labeled as political hip hop artists, have condemned misogyny in hip hop. In "Assata's Song" from his 1992 album Sleeping with the Enemy, the artist Paris criticizes misogyny, rapping about how women deserve respect. A music video for the song was released on the YouTube channel of Paris's label Guerrilla Funk Records.[96]

Immortal Technique has also condemned sexism numerous times. The track "Crossing the Boundary," from his 2003 album Revolutionary Vol. 2, begin with the line, "I never make songs that disrespect women".[97] In 2010, at the Rock the Bells hip-hop festival in New York he condemned misogyny on stage by stating: "Your mother, your sister, your grandmother, the girl you came here with tonight, or the woman you're going to marry someday, she might have lost her virginity by being a victim of rape ... and she might never tell you. You poor bastards might never know, and it's because women are prouder than men, and every time we've been made slaves, it's only with the help of our women that we have risen up and fought oppression of every single kind."[98] The same year, Canadian rapper Shad released the song "Keep Shining" where he talks about the positive influence women have had on his life and the need for hip-hop to have more female MCs.

British hip hop artists Lowkey and Akala have consistently avoided misogynistic lyrics from their music and chosen to sing about female empowerment instead; with Lowkey rapping, "So think about that stuff when you diss her; That's somebody's daughter, somebody's mother and somebody's sister" in the song Something Wonderful; and Akala rapping, "And I ain't diss black women to make my livin'" in Fire in the Booth Part IV.

Horrorcore rapper Necro has made songs and videos ridiculing and satirizing misogyny in hip hop, which can be seen as taking a stand against such behavior.

Other rappers, such as Tupac, leave a complex legacy, sometimes playing into misogynistic themes, yet also producing music that affirms the worth of black women, in songs such as "Keep Ya Head Up" and "Dear Mama".

Political hip hop is a subgenre of hip hop music that was developed in the 1980s as a way of turning rap music into a call for action and a form of social activism.

Although many male hip hop artists participate in misogyny in their music, they may not always be responsible for how women are portrayed. Many up and coming male hip hop artists have little authority in the hip hop industry or "game". Much of the hip-hop industry is controlled and influenced by corporations, many of which are controlled by white men. Therefore, the way black woman are conveyed in hip hop is widely influenced by white supervised corporations rather than hip hop artists alone.[3]


反論
2001年、"ヒップホップ大臣 "であり、イスラム教の元国家大臣であるコンラッド・ティラードは、デフ・ジャム・レコーディングスの共同設立者であるラッセル・シモンズと確執があり、 ラップの歌詞に "nigga "や "bitch "といった言葉の頻繁な使用を許可することで暴力を煽っていると非難した[72][73][74]。その後ティラードは、ヒップホップにおけるネガティブ なイメージについてハーレムでサミットを開催した。シモンズは対抗サミットを組織し、「ヒップホップ・コミュニティに対する公然かつ攻撃的な批評家を支持 しない」よう一般大衆に呼びかけた[75][76]。

2004年、スペルマン大学の学生たちは、ラッパーのネリーのミュージックビデオ「Tip Drill」とラップ音楽全般における女性差別に抗議した。このビデオでは、ビキニ姿の女性が様々な性行為をシミュレートしながら踊ったり、男性が女性の 性器にお金を投げつけたり、ネリーが女性のお尻からクレジットカードを抜き取ったりしている。 [77][78]スペルマン・カレッジの抗議によって生まれた勢いに乗って、エッセンス誌はヒップホップ・カルチャーの女性差別と闘うために「Take Back the Music」と題した12ヶ月のキャンペーンを開始した[79]が、抗議とその後のキャンペーンはほとんどメディアに報道されなかった[80]。

2007年9月25日、ヒップホップ文化における女性差別と人種差別を調査するために、議会公聴会が開かれた[81]: これは、ラジオ司会者のドン・アイマスがラトガース大学の女子バスケットボールチームを「おつむの弱い女たち」と呼び、後に自分の言葉の選択をヒップホッ プのせいにしたことに言及したものである。ラッパーたちは「黒人女性を卑下し、中傷し」、彼女たちを「私がしたことよりもひどい名前で」呼ぶとアイマスは 主張した[82]。この公聴会は何の影響も与えなかったようで、マスコミからはほとんど無視された[83]。

しかし、ヒップホップにおける女性差別のすべての告発が真剣に受け止められてきたわけではない。エミネムの女性に対する暴力の場合、ティーン誌が行った世 論調査では、彼の音楽における女性に対する暴力にもかかわらず、10代の少女の74%が、チャンスがあればエミネムと付き合いたいと考えていることが示さ れた: 「嫌なら消せばいい」「ただの娯楽よ」。これは、女性視聴者の間で意見が異なるという事実を示している[85]。

この問題に対する姿勢を示した著名人のリストに含まれているアフリカ系アメリカ人の学者であるレロン・ベネット・ジュニアは、「私たちは......メ ディアにおいて、エンターテインメント業界において、教会において、学校において、組織において、ポピュラーソングが公民権法案と同じくらい重要であり、 若者を堕落させ、女性や母親を中傷するためにパイパーに金を払う社会は、守るべき公民権も歌うべき歌もないことにすぐに気づくだろう」と述べている [59]。

女性ヒップホップアーティスト

コンサートでのニッキー・ミナージュ。ミナージュは、ヒップホップ志向のミュージックビデオに出演する女性モデル、ビデオ・ヴィクセンと評されている[86]。

ヒップホップは伝統的に男性が支配的なジャンルであり、批評家たちはオーセンティシティがしばしば男性性と同一視されてきたと主張する[87]。このこと は、女性アーティストがヒップホップ界に参入する際に一般的に直面する多くの障壁のひとつを作り出し、彼女たちに対する性差や疎外感に対する敵意を経験す る者たちにつながっている。 [87]ローリン・ヒル、エリカ・バドゥ、ミッシー・エリオット、イヴ、ビヨンセ、メアリー・J・ブライジといったパフォーマーたちが最近、自立した女性 のペルソナを採用し、性的解放の一形態として彼女たちのセクシュアリティを利用するまで、彼女たちの性に対する敵意はほとんど認識されていなかった [88][2]。

ダニエール・スミスのような批評家の中には、ヒップホップ界で成功するためには、女性パフォーマーは過度に性的で男性的なイメージを満たさなければならな いと主張する者もいる[89]。 [90]フェミニストのロビン・ロバーツは、ニッキー・ミナージュのようなアーティストは「Stupid Hoe」のような曲のせいで女性差別のターゲットになりやすいと主張し、他の批評家はリル・キム、ミアX、トリナのようなアーティストがしばしば自分自身 や他の女性を「ビッチ」、「ホー」、「ゴールドディガー」と呼ぶことに言及している[88]。

ヤングM.A.のように男性的なペルソナを示すミュージシャンは、「Ooouuu」のような、「売春婦のためにドアを開けたりしない/首が欲しいだけで、 それ以上何もいらない」「男のために乗る、それが男の掟だ」という歌詞で、彼女を男性的な役割に位置づける曲を披露することが多い。 「2011年に行われたミュージックビデオの内容分析によると、女性の性的対象化は男性アーティストだけでなく、女性アーティストのミュージックビデオで も起きていることがわかった[5]。女性ラッパーとR&Bアーティストは特に自己対象化していることがわかり、これは対象化理論と一致する結果で あった[5]。

アメリカの学者であるトリシア・ローズは、女性ラッパーはそのほとんどが黒人であり[6]、人種差別に集団で反対する必要性や、黒人の男性性は「病的」で あるというステレオタイプに加担したくないという願望から、男性ラッパーの女性差別を非難することが難しいと感じるかもしれないと論じている[7]。 [7] Rebollo-GilとMorasはさらに、黒人の女性ラッパーがラップ・ミュージックとこのジャンルの女性差別の両方を全面的に擁護することに失敗す ると、「黒人男性ラッパーから反逆と解釈されることが多く、キャリアに悪影響を及ぼす可能性がある」と主張している[8]。

メディア『Feministing』は、ニッキー・ミナージュ、ヤングM.A、そして彼らのようなアーティストたちは、女性を軽蔑し、客観視することで何 百万ドルも稼ぐ業界の犠牲者だと主張している[92]。キーズは、ラップやヒップホップにパフォーマーとして参入し、男性ラッパーと競争するためには、 キーズが「男性のルール」と呼ぶものに従わなければならないため、業界で女性が力を与えるメッセージを表現する機会はほとんどないと示唆している [93]。同様に、社会学者のパトリシア・ヒル・コリンズは、「黒人男性に支配されたこの宇宙の中で受け入れられる」ためには、女性パフォーマーは特定の ルールに従わなければならず、さらには自分自身を客観視しなければならないと主張している[94]。

ジョンネッタ・コールとビバリー・ガイ=シェフトールは、その著書『ジェンダー・トーク』の中で、アフリカ系アメリカ人女性の客観化は、歴史的にアフリカ 系アメリカ人女性の身体が「奴隷の繁殖のための繁殖場として使われ」、また白人奴隷所有者の快楽の手段として使われてきたという歴史的ルーツが潜在的にあ る可能性を示唆している。彼らは、アフリカ系アメリカ人女性は常に社会の非常に弱い部分であり、それがギャングスタ・ラップ・ミュージックに反映されてい ると提唱している[95]。

男性ヒップホップアーティスト
多くの男性ラッパー、特にポリティカル・ヒップホップ・アーティストと呼ばれる人々は、ヒップホップにおける女性差別を非難している。1992年のアルバ ム『Sleeping with the Enemy』収録の「Assata's Song」で、アーティストのパリスは女性差別を批判し、女性がいかに尊敬に値するかをラップしている。この曲のミュージックビデオは、パリスのレーベル Guerrilla Funk RecordsのYouTubeチャンネルで公開された[96]。

イモータル・テクニックも性差別を何度も非難している。2003年のアルバム『Revolutionary Vol.2』の収録曲「Crossing the Boundary」は、「女性を軽視するような曲は作らない」というセリフで始まる[97]。 2010年、ニューヨークで開催されたヒップホップ・フェスティバル「Rock the Bells」で、彼はステージ上で女性差別をこう非難した: 「お前の母親、妹、祖母、今夜ここに一緒に来た女性、あるいはいつか結婚することになる女性、彼女はレイプの犠牲になって処女を失ったかもしれな い......そして彼女はお前に決して言わないかもしれない。お前ら哀れな野郎どもは決して知らないかもしれない。それは女が男よりも誇り高いからだ。 俺たちが奴隷にされるたびに、俺たちが立ち上がり、あらゆる種類の抑圧と戦ってきたのは、女の助けがあったからだ」[98] 同年、カナダのラッパー、シャドは「Keep Shining」という曲をリリースし、女性が自分の人生に与えたポジティブな影響と、ヒップホップがもっと女性MCを増やす必要性について語った。

イギリスのヒップホップアーティストであるロウキーとアカラは、一貫して女性差別的な歌詞を避け、代わりに女性のエンパワーメントについて歌うことを選ん できた。ロウキーは「サムシング・ワンダフル」という曲で「彼女をディスるときは、そういうことも考えろよ。あれは誰かの娘であり、誰かの母親であり、誰 かの妹なんだ」とラップし、アカラは「ファイア・イン・ザ・ブース Part IV」で「そして、俺は生きていくために黒人女性をディスったりはしない」とラップしている。

ホラーコア・ラッパーのネクロは、ヒップホップにおける女性差別を揶揄・風刺する曲やビデオを制作しているが、これはそうした行為に反対する立場を取っていると見ることもできる。

トゥパックのような他のラッパーは複雑な遺産を残しており、時には女性差別的なテーマに翻弄されながらも、「Keep Ya Head Up」や「Dear Mama」のような黒人女性の価値を肯定する音楽も生み出している。

ポリティカル・ヒップホップはヒップホップ・ミュージックのサブジャンルで、1980年代にラップ・ミュージックを行動の呼びかけや社会活動の形に変える方法として発展した。

男性ヒップホップ・アーティストの多くは、その音楽の中で女性差別に加担しているが、女性がどのように描かれているかについては、必ずしも彼らに責任があ るとは限らない。新進気鋭の男性ヒップホップ・アーティストの多くは、ヒップホップ業界や「ゲーム」においてほとんど権限を持っていない。ヒップホップ業 界の多くは企業に支配され、影響を受けており、その多くは白人男性に支配されている。したがって、ヒップホップにおける黒人女性の描かれ方は、ヒップホッ プアーティストだけでなく、白人が監督する企業によって広く影響を受けている[3]。
Effects of misogynistic music in daily life
In the study, "Implicit and Explicit Consequences of Exposure to Violent and Misogynous Rap Music", researchers Rudman and Lee explored the consequences of rap music on everyday life and how it affected individuals thoughts and actions in regards to black people.[99] The researchers begin by stating information conducted by previous research that explained, "subjects exposed to violent rap music were less likely to hire a Black applicant for a job that required intelligence (whereas a White applicant was not discriminated against), suggesting that priming one aspect of the Black stereotype (violent) increases the accessibility of related stereotypic traits" (unintelligent; Macrae, Stangor, & Milne, 1994). With this previous research, Rudman and Lee wanted to provide information on how our actions are primed because of hostile rap music.[99]

They did so by exposing their subjects to either rap or popular mainstream music and then provided them with a questionnaire that assessed how they explicitly and implicitly viewed Black men.[99] The researchers hypothesized that, "Because we predicted that violent and misogynistic rap music would temporarily activate associations between Black men and negative attributes (e.g. hostile, violent, sexist), while simultaneously deactivating associations between Black men and positive attributes (e.g. calm, lawful, trustworthy) we used these attributes in our stereotype IAT".) Rudman and Lee then completed an experiment on 30 men that "tested the assumption that violent and misogynistic rap music would activate automatic Black stereotypes in high and low prejudiced subjects alike (Devine, 1989). Subjects were exposed to either rap or popular music and their stereotypes regarding Black men were then assessed, both implicitly and explicitly.[99] It was expected that rap music subjects' stereotype IAT scores would be higher, relative to controls.[99]

Explicit stereotypes were also obtained for comparison purposes". After listening to the explicit and profane music, the subjects completed the IAT test which resulted in the following: "Overall, subjects showed a strong tendency to associate Blacks with negative attributes and Whites with positive attributes. That is, subjects who performed the Black + negative task first were somewhat more likely to show automatic stereotyping, compared with subjects who performed the White + negative task first". The researchers concluded that, "Thus, exposure to violent and misogynistic rap music had the generalized effect of strengthening the association between Black men and negative attributes (e.g. hostile, criminal, sexist) and decreasing the association between Black men and positive attributes (e.g. calm, trustworthy, polite)".
日常生活における女性差別的音楽の影響
研究者のルドマンとリーは、「暴力的で女性差別的なラップ音楽への暴露の暗黙的および明示的な影響」という研究で、ラップ音楽が日常生活に及ぼす影響と、 それが黒人に関する個人の思考や行動にどのような影響を及ぼすかを調査した。 [このことは、黒人のステレオタイプの一側面(暴力的)をプライミングすることで、関連するステレオタイプの特徴(非知性的;Macrae, Stangor, & Milne, 1994)にアクセスしやすくなることを示唆している。この先行研究によって、RudmanとLeeは、敵対的なラップ音楽のために私たちの行動がどのよ うにプライミングされるかについての情報を提供しようとした[99]。

研究者たちは、「暴力的で女性差別的なラップ音楽は、黒人男性と否定的な属性(例:敵対的、暴力的、性差別主義者)との間の連想を一時的に活性化し、同時 に黒人男性と肯定的な属性(例:穏やか、合法的、信頼できる)との間の連想を不活性化すると予測したため、ステレオタイプIATでこれらの属性を使用し た」と仮説を立てた[99]。RudmanとLeeは、30人の男性を対象に、「暴力的で女性差別的なラップ音楽が、偏見の強い被験者も弱い被験者も同様 に、黒人のステレオタイプを自動的に活性化させるという仮定を検証する」実験を行った(Devine, 1989)。被験者はラップかポピュラー音楽のいずれかに接し、黒人男性に関するステレオタイプを暗黙的・明示的に評価された[99]。ラップ音楽の被験 者のステレオタイプIATスコアは対照群に比べて高くなると予想された[99]。

比較のために、明示的なステレオタイプも得られた」。明示的な音楽と冒涜的な音楽を聴いた後、被験者はIATテストを完了し、その結果は以下の通りであっ た: 「全体として、被験者は黒人を否定的な属性と結びつけ、白人を肯定的な属性と結びつける傾向が強かった。つまり、黒人+ネガティブ課題を最初に行った被験 者は、白人+ネガティブ課題を最初に行った被験者と比較して、自動的なステレオタイプ化を示す傾向がやや強かった」。研究者たちは、「このように、暴力的 で女性差別的なラップ音楽への暴露は、黒人男性と否定的な属性(敵対的、犯罪者、性差別主義者など)との結びつきを強め、黒人男性と肯定的な属性(冷静、 信頼できる、礼儀正しいなど)との結びつきを弱めるという一般的な効果をもたらした」と結論づけた。
Youth listeners
According to Gourdine and Lemmons' study, "Perceptions of Misogyny in Hip Hop and Rap: What Do the Youths Think?", the youth population is highly affected and involved in the hip hop and rap music industry. Individuals from ages 18–24 spend a majority of their time listening to this type of music, so researchers Gourdine and Lemmons conducted this study and found that it was easier to understand youth's perceptions on misogyny by focusing on their listening habits and age.[100] When first conducting this research, it was difficult for youth to express their opinions due to the fact that they already had a preconceived notion that adults did not support rap music, "the youths expressed concern that there were different genres of hip hop and rap music and that one needed to understand the history of those artists who fell into what they termed conscious and unconscious categorizations".

The youth admitted that, "Even those youths who embrace the lifestyle agree that the media sensationalizes a way of living that can do harm to their communities" (Brown & Gourdine, 1998, 2001, 2007). After conducting a study amongst 262 individuals in an undergraduate college, the researchers revealed that the youth, "who listened to rap and hip hop music less frequently were more likely to have negative perceptions of and attitudes toward the music, and those who listened more frequently were more likely to have positive perceptions and attitudes ... That is, the younger group (18- to 20-year-olds) reported significantly greater scores on the violent-misogyny subscale indicating more positive perceptions and attitudes toward rap and hip hop music than the older group (21- to 23-year-olds)".

This study came to the conclusion that the younger the individuals listening to this rap and hip hop music, the more likely they did not identify the misogyny that came with this type of music. According to Gourdine and Lemmons, the older the individuals are, the more likely they are mature and disidentify with the harsh words and misogyny against women in rap music. Gourdine and Lemmons suggest that in order to improve the youth's understanding of rap music we must, "[monitor] the amount of time spent listening to music, which gives youths other alternatives. This study indicates that the younger the youths, the more likely they will listen to rap. This population is college-age, and the maturity factor may have affected the findings in this study. A study looking at younger youths is needed. The opportunity to analyze the music can be useful as well".


若者リスナー
GourdineとLemmonsの研究 "Perceptions of Misogyny in Hip Hop and Rap: What Do the Youths Think? "によると、若者はヒップホップやラップ音楽産業に大きな影響を受け、関わっている。18歳から24歳までの若者は、この種の音楽を聴くことに大半の時間 を費やしているため、研究者のGourdineとLemmonsはこの研究を実施し、若者の聴く習慣と年齢に焦点を当てることで、女性嫌悪に関する若者の 認識を理解しやすくなることを発見した。 [若者たちは、ヒップホップやラップミュージックにはさまざまなジャンルがあり、彼らが意識的・無意識的と呼ぶカテゴリーに分類されるアーティストの歴史 を理解する必要があると懸念を示した」。

若者たちは、「ライフスタイルを受け入れている若者たちでさえ、メディアがセンセーショナルに宣伝する生き方は、自分たちのコミュニティに害を及ぼす可能 性があることに同意している」と認めている(Brown & Gourdine, 1998, 2001, 2007)。ある大学の学部生262人を対象に調査を行ったところ、「ラップやヒップホップの音楽を聴く頻度が低い若者ほど、その音楽に対して否定的な認 識や態度を持ち、聴く頻度が高い若者ほど、肯定的な認識や態度を持つ傾向が強い」ことが明らかになった。つまり、若いグループ(18歳から20歳)の方 が、年上のグループ(21歳から23歳)よりも、ラップやヒップホップ・ミュージックに対するポジティブな認識や態度を示す暴力的ミソジニー下位尺度のス コアが有意に高かった」。

この研究では、ラップやヒップホップ音楽を聴いている年齢が低いほど、この種の音楽につきものの女性嫌悪を認識していない可能性が高いという結論に達し た。GourdineとLemmonsによれば、年齢が高いほど、ラップ・ミュージックに含まれる女性に対する辛辣な言葉や女性差別を認めず、成熟してい る可能性が高いという。GourdineとLemmonsは、青少年のラップ音楽に対する理解を改善するためには、「青少年に他の選択肢を与えるために、 音楽を聴く時間を監視しなければならない」と提案している。この研究によれば、若者ほどラップを聴く可能性が高い。この母集団は大学生であり、成熟度がこ の研究の結果に影響を与えた可能性がある。若年層を対象とした研究が必要である。音楽を分析する機会も役に立つだろう」。
C. Delores Tucker
Hip hop model
Sexuality in music videos
Stop Murder Music
Hip hop culture
Hip hop feminism
Homophobia in hip hop culture -> LGBT representations in hip hop music
LGBT representations in hip hop music
Stereotypes of African Americans
Hypermasculinity
Double consciousness
Sexism in heavy metal music
C. デローレス・タッカー(サイト内リンク)
ヒップホップモデル
ミュージックビデオにおけるセクシュアリティ
ストップ・マーダー・ミュージック
ヒップホップ文化
ヒップホップフェミニズム
ヒップホップ文化における同性愛嫌悪
ヒップホップ音楽におけるLGBTの表象
アフリカ系アメリカ人のステレオタイプ
ハイパーマスキュリニティ
二重意識
ヘヴィメタル音楽における性差別
https://en.wikipedia.org/wiki/Misogyny_in_rap_music

リ ンク

文 献

そ の他の情報


Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1996-2099

Mitzub'ixi Quq Chi'j