ポール・チャーチランド
On Paul Churchland
★
Paul
Montgomery Churchland (born October 21, 1942) is a Canadian
philosopher
known for his studies in neurophilosophy and the philosophy of mind.
After earning a Ph.D. from the University of Pittsburgh under Wilfrid
Sellars (1969), Churchland rose to the rank of full professor at the
University of Manitoba before accepting the Valtz Family Endowed Chair
in Philosophy at the University of California, San Diego (UCSD) and a
joint appointments in that institution's Institute for Neural
Computation and on its Cognitive Science Faculty. As of February 2017, Churchland is recognised as Professor Emeritus at the UCSD, and is a member of the Board of Trustees of the Moscow Center for Consciousness Studies of Moscow State University. Churchland is the husband of philosopher Patricia Churchland, with whom he collaborates, and The New Yorker has reported the similarity of their views, e.g., on the mind-body problem, are such that the two are often discussed as if they are one person[dubious – discuss]. |
ポー
ル・モンゴメリー・チャーチランド(1942年10月21日生まれ)は、神経哲学および心の哲学の研究で知られるカナダの哲学者である。ピッツバーグ大学
でウィルフリッド・セラーズの下で博士号を取得した後(1969年)、マニトバ大学で正教授に昇進し、カリフォルニア大学サンディエゴ校(UCSD)の
ヴァルツ・ファミリー哲学寄付講座に就任、同校の神経計算研究所と認知科学部の共同責任者に任命された。 2017年2月現在、チャーチランドはUCSDの名誉教授として認められており、モスクワ国立大学モスクワ意識研究センターの理事会のメンバーでもある。 チャーチランドは哲学者パトリシア・チャーチランドの夫であり、共同研究を行っており、心体問題などに関する見解が似ていることから、2人があたかも1人 の人間であるかのように語られることが多いとThe New Yorkerは伝えている[dubious - discuss]. |
Early life and education Paul Montgomery Churchland[2] was born in Vancouver, British Columbia, Canada, on October 21, 1942.[3][4] Growing up in Vancouver, Churchland's father was a high school science teacher and his mother took in sewing. As a boy, he was obsessed with science fiction; he was particularly struck by the ideas in Robert A. Heinlein's Orphans of the Sky. Churchland liked building things in his father's woodworking and metal shop in their basement, and expected to become an aerodynamical engineer.[5] At the University of British Columbia, Churchland began with classes in math and physics, intending to pursue engineering. Conversations with fellow students in the summer before his sophomore year inspired him to begin taking philosophy classes.[5] He graduated with a Bachelor of Arts in 1964[3][4] He earned his Ph.D. from the University of Pittsburgh in 1969,[6] his dissertation entitled "Persons and P-Predicates" written with Wilfrid Sellars as his advisor.[2][3] |
幼少期と教育 ポール・モンゴメリー・チャーチランド[2]は1942年10月21日にカナダのブリティッシュ・コロンビア州のバンクーバーで生まれた[3][4]。 父は高校の科学教師、母は裁縫をして育った。少年時代はSFに夢中で、特にロバート・A・ハインラインの『天空の亡者』の思想に衝撃を受けたという。 チャーチランドは、父親が経営する地下の木工・金属工場で何かを作るのが好きで、航空力学のエンジニアになることを期待していた[5]。 ブリティッシュコロンビア大学では、工学を志し、数学と物理の授業から始めた。2年生になる前の夏に仲間たちと話したことがきっかけで、哲学の授業を受け 始めた[5]。 1964年に文学士号を取得して卒業した[3][4]。 1969年にピッツバーグ大学で博士号を取得し[6]、ウィルフリッド・セラーズを指導教官として「Persons and P-Predicates 」と題する論文を執筆した[2][3]。 |
Career Churchland lectured at the University of Toronto from 1967–69,[citation needed] and began his independent professional career as an instructor at the University of Pittsburgh in 1969.[citation needed] In 1969, Churchland took a position at the University of Manitoba,[3] where he would teach for fifteen years: as an assistant professor (1969–74) and associate professor (1974–79),[citation needed] and then, from 1979–1984, as a full professor.[6][4] He spent a year at the Institute for Advanced Study in Princeton,[4] and joined the faculty at the University of California, San Diego in 1984.[3] There, he served as Department Chair from 1986–1990.[7] As of this February 2017, Churchland is recognised as Professor Emeritus at the University of California, San Diego,[8] where he earlier held the Valtz Family Endowed Chair in Philosophy (through 2011),[9][self-published source?][better source needed][10] and continues to appear as a philosophy faculty member on the UCSD Interdisciplinary Ph.D. Program in Cognitive Science[11] and with the affiliated faculty of the UCSD Institute for Neural Computation.[12] As of February 2017, he is also a member of the Board of Trustees of the Center for Consciousness Studies of the Philosophy Department, Moscow State University.[13] |
経歴 1969年、チャーチランドはマニトバ大学に着任し[3]、助教授(1969-74)、准教授(1974-79)、そして1979-1984年には正教授 として15年にわたり教鞭をとることになる[6][7]。 [6][4] プリンストンの高等研究所で1年間過ごし[4]、1984年にカリフォルニア大学サンディエゴ校の教員となった[3]。 そこで、1986年から1990年にかけて学科長を務めた[7]。 今年2017年2月現在、チャーチランドはカリフォルニア大学サンディエゴ校の名誉教授として認められており[8]、それ以前は哲学のヴァルツ家冠講座 (2011年まで)[9][自費出版ソース?][より良いソースが必要][10]、UCSD Interdisciplinary Ph.D.プログラムでは哲学教員として登場し続けている[11][12][13] 。 2017年2月現在、モスクワ国立大学哲学科意識研究センター理事[13]でもある。 |
Churchland's work is in the
school of analytic philosophy in western philosophy, with interests in
epistemology and the philosophy of science, and specific principal
interests in the philosophy of mind and in neurophilosophy and
artificial intelligence.[citation needed] His work has been described
as being influenced by the work of W. V. O. Quine, Thomas Kuhn, Russell
Hanson, Wilfrid Sellars, and Paul Feyerabend.[14] Along with his wife, Churchland is a major proponent of eliminative materialism,[15] the belief that everyday, common-sense, 'folk' psychology, which seeks to explain human behavior in terms of the beliefs and desires of agents, is actually a deeply flawed theory that must be eliminated in favor of a mature cognitive neuroscience.[6] where by folk psychology is meant everyday mental concepts such as beliefs, feelings, and desires, which are viewed as theoretical constructs without coherent definition, and thus destined to be obviated by a scientific understanding of human nature.[according to whom?][citation needed] From the perspective of Zawidzki, Churchland's concept of eliminativism is suggested as early as his book Scientific Realism and the Plasticity of Mind (1979), with its most explicit formulation appearing in a Journal of Philosophy essay, "Eliminative Materialism and the Propositional Attitudes" (1981, see #Written works section below).[6] Churchland believes that beliefs are not ontologically real; that is, he believes that a future, fully matured neuroscience is likely to have no need for "beliefs" (see propositional attitudes), in the same manner that modern science discarded such notions as legends or witchcraft.[according to whom?][citation needed] According to Churchland, such concepts will not merely be reduced to more finely grained explanation and retained as useful proximate levels of description, but will be strictly eliminated as wholly lacking in correspondence to precise objective phenomena, such as activation patterns across neural networks.[This quote needs a citation] He points out that the history of science has seen many posits once considered real entities, such as phlogiston, caloric, the luminiferous ether, and vital forces, thus eliminated.[citation needed] Moreover, in The Engine of Reason, The Seat of the Soul Churchland asserts his belief that consciousness might be explained in terms of a recurrent neural network with its hub in the intralaminar nucleus of the thalamus, and feedback connections to all parts of the cortex.[full citation needed] He acknowledges that this proposal will likely be found in error with regard to the neurological details, but states his belief that it is on the right track in its use of recurrent neural networks to account for consciousness.[citation needed] This has been described, notably,[by whom?] as a reductionist rather than eliminativist account of consciousness.[citation needed] |
チャー
チランドの研究は西洋哲学における分析哲学の学派に属し、認識論と科学哲学に関心を持ち、心の哲学と神経哲学と人工知能に特定の主要な関心を持つ
[citation needed] 。彼の研究はW・V・O・クワン、トーマス・クーン、ラッセル・ハンソン、ウィルフリッド・セラー
ズ、ポール・ファイラベンドの研究からの影響を受けていると評されてきた[14]。 チャーチランドは妻とともに消去的唯名論[15]の主要な支持者であり、以下のような信念を持っている。 人間の行動を行為者の信念と欲望という観点から説明しようとする日常的で常識的な「民間」心理学は、実は深い欠陥のある理論であり、成熟した認知神経科学 を支持して排除されなければならない[6]という信念を唱えている。 ここで民間心理学とは、信念、感情、欲望といった日常的な心的概念を意味し、それらは首尾一貫した定義のない理論的構成物と見なされ、したがって人間の本 質の科学的理解によって排除される運命にある[誰によれば]。 引用の必要性] ザヴィツキーの視点から見ると、チャーチランドの排除主義の概念は彼の著書『Scientific Realism and the Plasticity of Mind』(1979年)で早くも示唆されており、その最も明確な定式化はJournal of Philosophyのエッセイ「排除的唯名論と命題的態度」(1981年、下記の#Written worksセクション参照)[6]で現れている。 チャーチランドは信念は存在論的に実在しないと考えている。つまり、近 代科学が伝説や魔術のような概念を捨てたように、将来完全に成熟した神経科学は「信念」(命題的態度を参照)を必要としなくなる可能性が高いと信じている [but according to whom? 引用が必要)チャーチランドによれば、そのような概念は、より細かな説明に還元され、有 用な近接記述レベルとして保持されるだけでなく、神経ネットワーク全体の活性化パターンのような正確な客観的現象との対応を完全に欠いているとして厳密に 排除されるだろう。 引用が必要)彼は、科学の歴史において、かつてフロジストン、カロリー、発光エーテル、生命力などの実在と考えられた多くの想定がこのように排除されたと 指摘している[citation needed]。 さらに、『理性のエンジン、魂の座』でチャーチランドは、意識は視床の海綿状核をハブとし、大脳皮質のあらゆる部分にフィードバック接続する再帰神経ネッ トワークの観点から説明できるかもしれないという信念を表明している[full needed]。 [この提案は神経学的な詳細に関しては間違いが見つかる可能性が高いことを認めつつも、意識を説明するために再帰神経ネットワークを用いる点では正しい方 向にあると信じていると述べている[citation needed] これは特に、意識の消去主義ではなく還元主義の説明であると[by whom?]言われてきた[citation needed]。 |
(1979) Scientific Realism and
the Plasticity of Mind, Cambridge University Press. 村上陽一郎、小林伝司、信原幸弘 訳『心の可塑性と実在論』、紀伊國屋書店、 ISBN 4314004789 (1984) Matter and Consciousness, MIT Press. 信原幸弘、西堤優 訳『物質と意識(原書第3版) 脳科学・人工知能と心の哲学』、森北出版、ISBN 4627817533 (1985) Images of Science: Scientific Realism versus Constructive Empiricism, University of Chicago Press. (1989) A Neurocomputational Perspective: The Nature of Mind and the Structure of Science, MIT Press. (1995) The Engine of Reason, The Seat of the Soul: A Philosophical Journey into the Brain, MIT Press. 信原幸弘、宮島 昭二 訳『認知哲学―脳科学から心の哲学へ 』、産業図書 、ISBN 4782801114 (1998) On the Contrary, MIT Press (with Patricia Smith Churchland) (2007) Neurophilosophy at Work, Cambridge University Press. |
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