はじめによんでください

白人ナショナリズム

White nationalism

Poster for The Birth of a Nation (1915)

池田光穂

☆白人ナショナリズム(White nationalism) は、人種ナショナリズムまたは汎民族主義の一種であり、白人という人種が存在するという信念を支持し、白人の人種的・国民的アイデンティティを開発し維持 しようとするものである。その支持者の多くは、白人エスニック国家という概念に共感している。白人ナショナリストは、白人種と歴史的に白人国家であった国 の文化の存続を確保することを目的としていると主張している。彼らは、白人国家においては白人が多数派であり続け、政治的・経済的に優位を保ち、その文化 が第一に尊重されるべきであると考えている。多くの白人ナショナリストは、混血、多文化主義、非白人の移民、白人の出生率低下が白人種を脅かしていると考 えている。アナリストらは、白人ナショナリズムは白人至上主義や白人分離主義と重複していると表現している。白人ナショナリズムは、白人至上主義の婉曲表現またはその一部であると表現されることもあり、ジャーナリストやアナリストらは両者を交換可能に用いている。白人分離主義は「白人だけの国家」の追求であり、一方、至上主義は、白人が 非白人よりも優れており、非白人を支配すべきであるという考え方である。社会ダーウィニズムやナチズムの考え方を取り入れている。 批判派は、「白人ナショナリズム」という用語は単なる「リブランディング」であり、白人としての誇りといった考え方は「白人至上主義」のイメージを良く見せるために存在しているに過ぎず、白人ナショナリストは否定的な意味合いを避けるためにその用語を使用しないと主張している。また、ほとんどの白人ナショナリストグループは人種的暴力を推進していると主張している。

White nationalism is a type of racial nationalism or pan-nationalism which espouses the belief that white people are a race[1] and seeks to develop and maintain a white racial and national identity.[2][3][4] Many of its proponents identify with the concept of a white ethnostate.[5]

White nationalists say they seek to ensure the survival of the white race and the cultures of historically white states. They hold that white people should maintain their majority in majority-white countries, maintain their political and economic dominance, and that their cultures should be foremost in these countries.[4] Many white nationalists believe that miscegenation, multiculturalism, immigration of nonwhites and low birth rates among whites are threatening the white race.[6]

Analysts describe white nationalism as overlapping with white supremacism and white separatism.[7][4][6][8][9][10] White nationalism is sometimes described as a euphemism for, or subset of, white supremacism, and the two have been used interchangeably by journalists and analysts.[8][11] White separatism is the pursuit of a "white-only state", while supremacism is the belief that white people are superior to nonwhites and should dominate them,[6][8][9] taking ideas from social Darwinism and Nazism.[12] Critics argue that the term "white nationalism" is simply a "rebranding", and ideas such as white pride exist solely to provide a sanitized public face for "white supremacy", which white nationalists allegedly avoid using because of its negative connotations,[13][14] and that most white nationalist groups promote racial violence.[15]
白人ナショナリズム(White nationalism)は、人種ナショナリズムまたは汎民族主義の一種であ り、白人という人種が存在するという信念を支持し、白人の人種的・国民的アイデンティティを開発し維持しようとするものである。[2][3][4] その支持者の多くは、白人エスニック国家という概念に共感している。[5]

白人ナショナリストは、白人種と歴史的に白人国家であった国の文化の存続を確保することを目的としていると主張している。彼らは、白人国家においては白人 が多数派であり続け、政治的・経済的に優位を保ち、その文化が第一に尊重されるべきであると考えている。[4]多くの白人ナショナリストは、混血、多文化 主義、非白人の移民、白人の出生率低下が白人種を脅かしていると考えている。[6]

アナリストらは、白人ナショナリズムは白人至上主義や白人分離主義と重複していると表現している。[7][4][6][8][9][10] 白人ナショナリズムは、白人至上主義の婉曲表現またはその一部であると表現されることもあり、ジャーナリストやアナリストらは両者を交換可能に用いてい る。[8][11] 白人分離主義は「白人だけの国家」の追求であり、一方、至上主義は、白人が 非白人よりも優れており、非白人を支配すべきであるという考え方である。[6][8][9] 社会ダーウィニズムやナチズムの考え方を取り入れている。[12] 批判派は、「白人ナショナリズム」という用語は単なる「リブランディング」であり、白人としての誇りといった考え方は「白人至上主義」のイメージを良く見 せるために存在しているに過ぎず、白人ナショナリストは否定的な意味合いを避けるためにその用語を使用しないと主張している。[13][14] また、ほとんどの白人ナショナリストグループは人種的暴力を推進していると主張している。[15]
History and usage

According to Merriam-Webster, the first documented use of the term "white nationalist" was 1951, to refer to a member of a militant group which espouses white supremacy and racial segregation.[16] Merriam-Webster also notes usage of the two-word phrase as early as 1925.[17] According to Dictionary.com, the term was first used in the title of a 1948 essay by South African writer and ecologist Thomas Chalmers Robertson titled Racism Comes to Power in South Africa: The Threat of White Nationalism.[18]

According to Daryl Johnson, a former counterterrorism expert at the Department of Homeland Security, the term was used to appear more credible while also avoiding negative stereotypes about white supremacists.[11] Modern members of racist organizations such as the Ku Klux Klan generally favor the term and avoid self-describing as white supremacist.[19]

Some sociologists have used white nationalism as an umbrella term for a range of white supremacist groups and ideologies, while others regard these movements as distinct. Analysis suggests that two groups largely overlap in terms of membership, ideology, and goals.[20] Civil rights groups have described the two terms as functionally interchangeable. Ryan Lenz of the Southern Poverty Law Center has said "there is really no difference",[21] and Kristen Clarke of the Lawyers' Committee for Civil Rights Under Law has said "There is no defensible distinction that can be drawn between white supremacy, white nationalism or white separatism in society today."[7] News reports will sometimes refer to a group or movement by one term or the other, or both interchangeably.[8]


歴史と用法

Merriam-Websterによると、「白人ナショナリスト」という用語が最初に文書で使用されたのは1951年で、白人至上主義と人種隔離を唱える 過激派グループのメンバーを指すために使用された。[16] Merriam-Websterは、2語からなるこのフレーズが 。Dictionary.comによると、この用語は1948年に南アフリカの作家で生態学者のトーマス・チャーマーズ・ロバートソンが執筆した『人種差 別が南アフリカで権力を握る:白人ナショナリズムの脅威』というタイトルのエッセイで初めて使用されたという。

国土安全保障省の元テロ対策専門家のダリル・ジョンソンによると、この用語は、白人至上主義者に対する否定的な固定観念を避けつつ、より信頼性を高めるた めに使用されたという。[11] 現代の白人至上主義団体、例えばクー・クラックス・クランのメンバーは、概してこの用語を好み、白人至上主義者と自らを呼ぶことを避けている。[19]

一部の社会学者は白人ナショナリズムを白人至上主義のグループやイデオロギーの総称として使用しているが、他の社会学者はこれらの運動を別個のものとして 捉えている。分析によると、この2つのグループはメンバー、イデオロギー、目標の面でほぼ重なっている。南部貧困法律センターのライアン・レンツは「実際 には違いはない」と述べている。[21] また、法の下における公民権のための弁護士委員会のクリステン・クラークは「今日の社会において、白人至上主義、白人ナショナリズム、白人分離主義の間に 正当化できるような区別は存在しない」と述べている。[7] ニュース報道では、グループや運動を一方の用語で、あるいは両方の用語を交換可能に用いることもある。[8]

Views
White nationalists claim that culture is a product of race, and advocate for the self-preservation of white people.[22] White nationalists seek to ensure the survival of the white race, and the cultures of historically white nations. They hold that white people should maintain their majority in mainly-white countries, maintain their dominance of its political and economic life, and that their culture should be foremost.[4] Many white nationalists believe that miscegenation, multiculturalism, mass immigration of non-whites and low birth rates among whites are threatening the white race, and some argue that it amounts to white genocide.[6]

Political scientist Samuel P. Huntington described white nationalists as arguing that the demographic shift in the United States towards non-whites would bring a new culture that is intellectually and morally inferior.[22] White nationalists claim that this demographic shift brings affirmative action, immigrant ghettos and declining educational standards.[23] Most American white nationalists say immigration should be restricted to people of European ancestry.[24][25][26]

White nationalists embrace a variety of religious and non-religious beliefs, including various denominations of Christianity, generally Protestant, although some specifically overlap with white nationalist ideology (Christian Identity, for example, is a family of white supremacist denominations), Germanic neopaganism (e.g. Wotanism) and atheism.[27]

Definitions of whiteness
Most white nationalists define white people in a restricted way. In the United States, it often—though not exclusively—implies European ancestry of non-Jewish descent. Some white nationalists draw on 19th-century racial taxonomy. White nationalist Jared Taylor has argued that Jews can be considered "white", although this is controversial within white nationalist circles.[28] Many white nationalists oppose Israel and Zionism, while some, such as William Daniel Johnson and Taylor, have expressed support for Israel and have drawn parallels between their ideology and Zionism.[29][30] Other white nationalists such as George Lincoln Rockwell exclude Jews from the definition but include Turks, who are a transcontinental ethnicity.[31]

White nationalist definitions of race are derived from the fallacy of racial essentialism, which presumes that people can be meaningfully categorized into different races by biology or appearance. White nationalism and white supremacy view race as a hierarchy of biologically discrete groups. This has led to the use of often contradictory obsolete racial categories such as Aryanism, Nordicism, or the one-drop rule.[32][33] Since the second half of the 20th century, attempts to categorize humans by race have become increasingly seen as largely pseudoscientific.[33]
見解
白人至上主義者は、文化は人種によって生み出されるものであり、白人の自己保存を主張している。[22] 白人至上主義者は、白人種の生存と歴史的に白人国家の文化の存続を確保しようとしている。彼らは、白人国家では白人が多数派であり続け、政治や経済の面で 優位を保ち、文化も最も重要であるべきだと主張している。[4] 多くの白人至上主義者は、異人種間の結婚、多文化主義、非白人の大量移民、白人の出生率低下が白人種を脅かしていると考えており、中にはそれは白人に対す る大量虐殺に等しいと主張する者もいる。[6]

政治学者のサミュエル・P・ハンティントンは、白人至上主義者の主張として、米国における非白人への人口動態の変化は、知的にも道徳的にも劣る新たな文化 をもたらすだろうと述べている。[22] 白人至上主義者は、この人口動態の変化が、積極的差別是正措置、移民によるゲットー、教育水準の低下をもたらすとしている。[23] ほとんどの米国白人至上主義者は、移民はヨーロッパ系の人々に制限すべきだと主張している。[24][25][26]

白人至上主義者は、キリスト教のさまざまな宗派(一般的にプロテスタント)を含む、宗教的および非宗教的なさまざまな信念を受け入れているが、一部には白 人至上主義のイデオロギーと明確に重複するものもある(例えば、キリスト教アイデンティティは白人至上主義の宗派のひとつである)。また、ゲルマン系新異 教主義(例えば、ヴォータン信仰)や無神論もある。

白人であることの定義
白人至上主義者の大半は、白人について限定的な定義をしている。米国では、白人とは(排他的ではないが)しばしば、非ユダヤ系のヨーロッパ系祖先を持つ人 々を意味する。一部の白人至上主義者は、19世紀の人種分類に依拠している。白人至上主義者のジャレッド・テイラーは、ユダヤ人も「白人」と見なすことが できると主張しているが、これは白人至上主義者の間でも議論の的となっている。[28] 多くの白人至上主義者はイスラエルとシオニズムに反対しているが、ウィリアム・ダニエル・ジョンソンやテイラーのように、イスラエルを支持し、自らのイデ オロギーとシオニズムとの類似性を指摘する者もいる。[29][30] ジョージ・リンカーン・ロックウェルなどの他の白人至上主義者は、ユダヤ人をその定義から除外しているが、大陸横断的な民族であるトルコ人はその中に含め ている。[31]

白人至上主義者の人種に関する定義は、人種本質論の誤謬に由来しており、生物学や外見によって人種を有意義に分類できると仮定している。白人至上主義と白 人優越主義は、人種を生物学的に異なる集団の階層として捉えている。このため、アーリア人主義、北欧人主義、あるいは一滴のルールといった、矛盾した時代 遅れのカテゴリーがしばしば使用されるようになった。[32][33] 20世紀後半以降、人種によって人間を分類しようとする試みは、ほとんどが疑似科学であると見なされるようになってきている。[33]
Regional movements
Australia
The White Australia policy was semi-official government policy in Australia until the mid twentieth century. It restricted non-white immigration to Australia and gave preference to British migrants over all others.

The Barton government, which won the first elections following the Federation of Australia in 1901, was formed by the Protectionist Party with the support of the Australian Labor Party (ALP). The support of the Labor Party was contingent upon restricting non-white immigration, reflecting the attitudes of the Australian Workers' Union and other labor organizations at the time, upon whose support the Labor Party was founded. The first Parliament of Australia quickly moved to restrict immigration to maintain Australia's "British character", passing the Pacific Island Labourers Act 1901 and the Immigration Restriction Act 1901 before parliament rose for its first Christmas recess. The Immigration Restriction Act limited immigration to Australia and required a person seeking entry to Australia to write out a passage of 50 words dictated to them in any European language, not necessarily English, at the discretion of an immigration officer. Barton argued in favour of the bill: "The doctrine of the equality of man was never intended to apply to the equality of the Englishman and the Chinaman."[34] The passage chosen for the test could often be very difficult, so that even if the test was given in English, a person was likely to fail. The test enabled immigration officials to exclude individuals on the basis of race without explicitly saying so. Although the test could theoretically be given to any person arriving in Australia, in practice it was given selectively on the basis of race. This test was later abolished in 1958.

Australian Prime Minister Stanley Bruce supported the White Australia policy, and made it an issue in his campaign for the 1925 Australian federal election.[35]

It is necessary that we should determine what are the ideals towards which every Australian would desire to strive. I think those ideals might well be stated as being to secure our national safety, and to ensure the maintenance of our White Australia Policy to continue as an integral portion of the British Empire.[35] We intend to keep this country white and not allow its peoples to be faced with the problems that at present are practically insoluble in many parts of the world.[36]

At the beginning of World War II, Prime Minister John Curtin (ALP) expressed support for White Australia policy: "This country shall remain forever the home of the descendants of those people who came here in peace in order to establish in the South Seas an outpost of the British race."[37]

Another (ALP) Leader of the Labor Party from 1960 to 1967 Arthur Calwell supported the White European Australia policy. This is reflected by Calwell's comments in his 1972 memoirs, Be Just and Fear Not, in which he made it clear that he maintained his view that non-European people should not be allowed to settle in Australia. He wrote:

I am proud of my white skin, just as a Chinese is proud of his yellow skin, a Japanese of his brown skin, and the Indians of their various hues from black to coffee-coloured. Anybody who is not proud of his race is not a man at all. And any man who tries to stigmatize the Australian community as racist because they want to preserve this country for the white race is doing our nation great harm ... I reject, in conscience, the idea that Australia should or ever can become a multi-racial society and survive.[38]

He was the last leader of either the Labour or Liberal party to support it.

Canada
The Parliament of Canada passed the Chinese Immigration Act of 1923 to bar all Chinese from coming to Canada with the exception of diplomats, students, and those granted special permission by the Minister of Immigration. Chinese immigration to Canada had already been heavily regulated by the Chinese Immigration Act of 1885 which required Chinese immigrants to pay a fifty dollar fee to enter the country (the fee was increased to one hundred dollars in 1900 and to five hundred dollars in 1903).[39] Groups such as the Asiatic Exclusion League, which had formed in Vancouver, British Columbia, on 12 August 1907 under the auspices of the Trades and Labour Council, pressured Parliament to halt Asian immigration.[40] The Exclusion League's stated aim was "to keep Oriental immigrants out of British Columbia."[41]

The Canadian government also attempted to restrict immigration from British India by passing an order-in-council on 8 January 1908.[42] It prohibited immigration of persons who "in the opinion of the Minister of the Interior" did not "come from the country of their birth or citizenship by a continuous journey and or through tickets purchased before leaving their country of their birth or nationality." In practice, this applied only to ships that began their voyages in India, because the great distance usually necessitated a stopover in either Japan or Hawaii. These regulations came at a time when Canada was accepting massive numbers of immigrants (over 400,000 in 1913 alone—a figure that remains unsurpassed to this day), almost all of whom came from Europe. This piece of legislation has been called the "continuous journey regulation".

Germany
The Thule Society developed out of the "Germanic Order" in 1918, and those who wanted to join the Order in 1917 had to sign a special "blood declaration of faith" concerning their lineage: "The signer hereby swears to the best of his knowledge and belief that no Jewish or coloured blood flows in either his or in his wife's veins, and that among their ancestors are no members of the coloured races."[43] Heinrich Himmler, one of the main perpetrators of the Holocaust, said in a speech in 1937: "The next decades do in fact not mean some struggle of foreign politics which Germany can overcome or not ... but a question of to be or not to be for the white race ..."[44] As the Nazi ideologist Alfred Rosenberg said on 29 May 1938 on the Steckelburg in Schlüchtern: "It is however certain that all of us share the fate of Europe, and that we shall regard this common fate as an obligation, because in the end the very existence of White people depends on the unity of the European continent."[45]

At the same time Nazi Party subdivided white people into groups, viewing the Nordics as the "master race" (Herrenvolk) above groups like Alpine and Mediterranean peoples.[46] Slavic peoples, such as Russians and Poles, were considered Untermenschen (subhumans) instead of Aryan.[47] Adolf Hitler's conception of the Aryan Herrenvolk ("Aryan master race") explicitly excluded the vast majority of Slavs, regarding the Slavs as having dangerous Jewish and Asiatic influences.[48] The Nazis, because of this, declared Slavs to be Untermenschen.[49][50] Hitler described Slavs as "a mass of born slaves who feel the need of a master".[51] Hitler declared that because Slavs were subhumans that the Geneva Conventions were not applicable to them, and German soldiers in World War II were thus permitted to ignore the Geneva Conventions in regard to Slavs.[52] Hitler called Slavs "a rabbit family" meaning they were intrinsically idle and disorganized.[53] Nazi Germany's propaganda minister Joseph Goebbels had media speak of Slavs as primitive animals who were from the Siberian tundra who were like a "dark wave of filth".[53][54] The Nazi notion of Slavs being inferior was part of the agenda for creating Lebensraum ("living space") for Germans and other Germanic people in Central and Eastern Europe that was initiated during World War II under Generalplan Ost, millions of Germans and other Germanic settlers would be moved into conquered territories of Eastern Europe, while the original Slavic inhabitants were to be exterminated and enslaved.[55] Nazi Germany's ally the Independent State of Croatia rejected the common conception that Croats were primarily a Slavic people and claimed that Croats were primarily the descendants of the Germanic Goths.[56] However the Nazi regime continued to classify Croats as "subhuman" in spite of the alliance.[57]

Hungary
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Hungarian Prime Minister Viktor Orbán stated in 2018 that "we do not want to be diverse and do not want to be mixed: we do not want our own colour, traditions and national culture to be mixed with those of others."[58] In 2022, he stated that "we do not want to become peoples of mixed-race," praising The Camp of the Saints and referring specifically to the admixture of Europeans and non-European migrants, commenting that racially mixed countries "are no longer nations."[59] Two days later in Vienna, he clarified that he was talking about cultures and not about race.[60] Laura Barrón-López of PBS described his ideology as white nationalist.[61] White nationalists of the American alt-right and the European identitarian movements enthusiastically support Orbán's policies. Some have personally migrated there and collaborated with the political party Jobbik.[62]

New Zealand
Following the example of anti-Chinese poll taxes enacted by California in 1852 and by Australian states in the 1850s, 1860s and 1870s, John Hall's government passed the Chinese Immigration Act 1881. This imposed a £10 tax per Chinese person entering the Colony of New Zealand, and permitted only one Chinese immigrant for every 10 tons of cargo. Richard Seddon's government increased the tax to £100 per head in 1896, and tightened the other restriction to only one Chinese immigrant for every 200 tons of cargo.[citation needed]

The Immigration Restriction Act of 1899 prohibited the entry of immigrants who were not of British or Irish parentage and who were unable to fill out an application form in "any European language".[63] The Immigration Restriction Amendment Act 1920 aimed to further limit Asian immigration into the Dominion of New Zealand by requiring all potential immigrants not of British or Irish parentage to apply in writing for a permit to enter the country. The Minister of Customs had the discretion to determine whether any applicant was "suitable". Prime Minister William Massey asserted that the act was "the result of a deep seated sentiment on the part of a huge majority of the people of this country that this Dominion shall be what is often called a 'white' New Zealand."[64]

One case of a well known opponent of non-European immigration to New Zealand is that of white supremacist Lionel Terry who, after traveling widely to South Africa, British Columbia and finally New Zealand and publishing a book highly critical of capitalism and Asian immigration, shot and killed an elderly Chinese immigrant in Wellington. Terry was convicted of murder in 1905 and sentenced to death, but the sentence was commuted to life incarceration in New Zealand psychiatric institutions.[citation needed]

A Department of External Affairs memorandum in 1953 stated: "Our immigration is based firmly on the principle that we are and intend to remain a country of European development. It is inevitably discriminatory against Asians—indeed against all persons who are not wholly of European race and colour. Whereas we have done much to encourage immigration from Europe, we do everything to discourage it from Asia."[65]

Paraguay
In Paraguay, the New Australian Movement founded New Australia, a utopian socialist settlement in 1893. Its founder, William Lane, intended the settlement to be based on a "common-hold" instead of a commonwealth, life marriage, teetotalism, communism and a brotherhood of Anglophone white people and the preservation of the "colour-line". The colony was officially founded as Colonia Nueva Australia and comprised 238 adults and children.[66]

In July 1893, the first ship left Sydney, Australia for Paraguay, where the government was keen to get white settlers, and had offered the group a large area of good land. The settlement had been described as a refuge for misfits, failures and malcontents of the left wing of Australian democracy.[67] Notable Australian individuals who joined the colony included Mary Gilmore, Rose Summerfield and Gilbert Stephen Casey. Summerfield was the mother of León Cadogan, a noted Paraguayan ethnologist.

Due to poor management and a conflict over the prohibition of alcohol, the government of Paraguay eventually dissolved New Australia as a cooperative. Some colonists founded communes elsewhere in Paraguay but others returned to Australia or moved to England. As of 2008, around 2,000 descendants of the New Australia colonists still lived in Paraguay.[68][69]

South Africa
Main article: Afrikaner nationalism
In South Africa, white nationalism was championed by the National Party starting in 1914, when it was established as a political party to represent Afrikaners after the Second Boer War by J. B. M. Hertzog in 1914.[70][71][72] It articulated a policy promoting white "civilised labour" above African "swart gevaar," and some radical nationalist movements such as the Afrikaner Broederbond, D. F. Malan's Purified National Party, and Oswald Pirow's New Order openly sympathized with Nazi Germany. In 1948, the Reunited National Party under Malan won the South African general election against the more moderate United Party and implemented the segregationist social system known as apartheid.[73]

The Promotion of Bantu Self-Government Act, 1959 established homelands (sometimes pejoratively referred to as Bantustans) for ten different black African tribes. The ultimate goal of the National Party was to move all Black South Africans into one of these homelands (although they might continue to work in South Africa as "guest workers"), leaving what was left of South Africa (about 87 percent of the land area) with what would then be a White South African majority, at least on paper. As the homelands were seen by the apartheid government as embryonic independent nations, all Black South Africans were registered as citizens of the homelands, not of the nation as a whole, and were expected to exercise their political rights only in the homelands. Accordingly, the three token parliamentary seats that had been reserved for White representatives of black South Africans in Cape Province were scrapped. The other three provinces—Transvaal, the Orange Free State, and Natal—had never allowed any Black representation.

Coloureds were removed from the Common Roll of Cape Province in 1953. Instead of voting for the same representatives as white South Africans, they could now only vote for four White representatives to speak for them. Later, in 1968, the Coloureds were disenfranchised altogether. In the place of the four parliamentary seats, a partially elected body was set up to advise the government in an amendment to the Separate Representation of Voters Act.

During the 1960s, 1970s, and early 1980s, the government implemented a policy of "resettlement", to force people to move to their designated "group areas". Millions of people were forced to relocate during this period. These removals included people relocated due to slum clearance programs, labour tenants on White-owned farms, the inhabitants of the so-called "black spots", areas of Black owned land surrounded by White farms, the families of workers living in townships close to the homelands, and "surplus people" from urban areas, including thousands of people from the Western Cape (which was declared a "Coloured Labour Preference Area")[74] who were moved to the Transkei and Ciskei homelands. The best-publicised forced removals of the 1950s occurred in Johannesburg, when 60,000 people were moved to the new township of Soweto, an abbreviation for South Western Townships.[75][76]

Until 1955, Sophiatown had been one of the few urban areas where Blacks were allowed to own land, and was slowly developing into a multiracial slum. As industry in Johannesburg grew, Sophiatown became the home of a rapidly expanding black workforce, as it was convenient and close to town. It could also boast the only swimming pool for Black children in Johannesburg.[77] As one of the oldest black settlements in Johannesburg, Sophiatown held an almost symbolic importance for the 50,000 Blacks it contained, both in terms of its sheer vibrancy and its unique culture.[tone] Despite a vigorous African National Congress protest campaign and worldwide publicity, the removal of Sophiatown began on 9 February 1955 under the Western Areas Removal Scheme. In the early hours, heavily armed police entered Sophiatown to force residents out of their homes and load their belongings onto government trucks. The residents were taken to a large tract of land, thirteen miles (19 km) from the city center, known as Meadowlands (that the government had purchased in 1953). Meadowlands became part of a new planned Black city called Soweto. The Sophiatown slum was destroyed by bulldozers, and a new White suburb named Triomf (Triumph) was built in its place. This pattern of forced removal and destruction was to repeat itself over the next few years, and was not limited to people of African descent. Forced removals from areas like Cato Manor (Mkhumbane) in Durban, and District Six in Cape Town, where 55,000 coloured and Indian people were forced to move to new townships on the Cape Flats, were carried out under the Group Areas Act 1950. Ultimately, nearly 600,000 coloured, Indian and Chinese people were moved in terms of the Group Areas Act. Some 40,000 White people were also forced to move when land was transferred from "White South Africa" into the Black homelands.[citation needed]

Before South Africa became a republic, politics among white South Africans was typified by the division between the chiefly Afrikaans-speaking pro-republic conservative and the largely English-speaking anti-republican liberal sentiments, with the legacy of the Boer War still constituting a political factor for sections of the white populace.[78] Once South Africa's status as a republic was attained, Hendrik Verwoerd called for improved relations and greater accord between the two groups.[79] He claimed that the only difference now was between those who supported apartheid and those who stood in opposition to it. The ethnic divide would no longer be between white Afrikaans-speakers and English-speakers, but rather White and Black South Africans. Most Afrikaners supported the notion of unanimity of White people to ensure their safety. Anglophone white South Africans voters were divided. Many had opposed a republic, leading to a majority "no" vote in Natal.[80] Later, however, some of them recognized the perceived need for White unity, convinced by the growing trend of decolonization elsewhere in Africa, which left them apprehensive. Harold Macmillan's "Wind of Change" pronouncement lead the Anglophone white South African population to perceive that the British government had abandoned them.[81] The more conservative Anglophones gave support to Verwoerd; others were troubled by the severing of ties with Britain and remained loyal to the Crown.[82][83] They were acutely displeased at the choice between British and South African nationality. Although Verwoerd tried to bond these different blocs, the subsequent ballot illustrated only a minor swell of support, indicating that a great many Anglophones remained apathetic and that Verwoerd had not succeeded in uniting the White population in South Africa.[84]

The Black Homeland Citizenship Act of 1970 was a denaturalization law passed during the apartheid era of South Africa that changed the status of the inhabitants of the Bantustans (Black homelands) so that they were no longer citizens of South Africa. The aim was to ensure that white South Africans came to make up the majority of the de jure population.

United States

Poster for The Birth of a Nation (1915)
The Naturalization Act of 1790 (1 Stat. 103) provided the first rules to be followed by the United States government in granting national citizenship. This law limited naturalization to immigrants who were "free white persons" of "good moral character." In 1856, the U.S. Supreme Court ruled in the Dred Scott v. Sandford decision that free blacks descended from slaves could not hold United States citizenship even if they had been born in the country.[85] Major changes to this racial requirement for US citizenship did not occur until the years following the American Civil War. In 1868, the Fourteenth Amendment to the United States Constitution was passed to grant birthright citizenship to black people born in the US, but it specifically excluded untaxed Indians, because they were separate nations. However, citizenship for other non-whites born in the US was not settled until 1898 with United States v. Wong Kim Ark, 169 U.S. 649, which concluded with an important precedent in its interpretation of the Citizenship Clause of the Fourteenth Amendment. This racial definition of American citizenship has had consequences for perceptions of American identity.[86]

In a January 4, 1848 speech to the Senate regarding the issue of whether or not to annex the entirety of Mexico after the Mexican-American war, John C. Calhoun of South Carolina said, "I know further, sir, that we have never dreamt of incorporating into our Union any but the Caucasian race—the free white race. To incorporate Mexico, would be the very first instance of the kind of incorporating an Indian race; for more than half of the Mexicans are Indians, and the other is composed chiefly of mixed tribes. I protest against such a union as that! Ours, sir, is the Government of a white race."[87]

Following the defeat of the Confederate States of America and the abolition of slavery in the United States at the end of the American Civil War, the Ku Klux Klan (KKK) was founded as an insurgent group with the goal of maintaining the Southern racial system throughout the Reconstruction Era. The creation of this group was able to instill fear in African Americans while, in some cases, filling white Americans with pride in their race and reassurance in the fact that they will stay 'on top'. The message they gave to people around them was that, even though the Confederate States did not exist anymore, the same principle remained in their minds: whites were superior. Although the first incarnation of the KKK was focused on maintaining the Antebellum South, its second incarnation in the 1915-1940s period was much more oriented towards white nationalism and American nativism, with slogans such as "One Hundred Percent Americanism" and "America for Americans", in which "Americans" were understood to be white and Protestant. The 1915 film The Birth of a Nation is an example of an allegorical invocation of white nationalism during this time, and its positive portrayal of the first KKK is considered to be one of the factors which led to the emergence of the second KKK.[88]

The second KKK was founded in Atlanta, Georgia, in 1915 and, starting in 1921, it adopted a modern business system of recruiting. The organization grew rapidly nationwide at a time of prosperity. Reflecting the social tensions of urban industrialization and vastly increased immigration, its membership grew most rapidly in cities and spread out of the South to the Midwest and West. The second KKK called for strict morality and better enforcement of prohibition. Its rhetoric promoted anti-Catholicism and nativism.[89] Some local groups took part in attacks on private houses and carried out other violent activities. The violent episodes were generally in the South.[90]


Ku Klux Klan members march down Pennsylvania Avenue in Washington, D.C., in 1928.
The second KKK was a formal fraternal organization, with a national and state structure. At its peak in the mid-1920s, the organization claimed to include about 15% of the nation's eligible population, approximately 4 to 5 million men. Internal divisions, criminal behavior by leaders, and external opposition brought about a collapse in membership, which had dropped to about 30,000 by 1930. It faded away in the 1940s.[91]

Starting in the 1960s, white nationalism grew in the US as the conservative movement developed in mainstream society.[92] Samuel P. Huntington argues that it developed as a reaction to a perceived decline in the essence of American identity as European, Anglo-Protestant and English-speaking.[93] The Immigration and Nationality Act of 1965 had opened entry to the US to immigrants other than traditional Northern European and Germanic groups, and as a result it would significantly, and unintentionally, alter the demographic mix in the US.[94]

The slogan "white power" was popularized by American Nazi Party leader George Lincoln Rockwell, who used the term in a debate with Stokely Carmichael of the Black Panther Party after Carmichael issued a call for "black power".[95] Rockwell advocated a return to white control of all American institutions, and violently opposed any minority advancement. He rejected the Nazi idea of "master race", however, and accepted all white European nationalities in his ideology, including Turks.[96]

One influential white nationalist in the United States was William Luther Pierce, who founded the National Alliance in 1974.[97]

In the United States a movement calling for white separatism emerged in the 1980s.[98] Leonard Zeskind has chronicled the movement in his book Blood and Politics, in which he argues that it has moved from the "margins to the mainstream".[99]

During the 1980s the United States also saw an increase in the number of esoteric subcultures within white nationalism. According to Nicholas Goodrick-Clarke, these movements cover a wide variety of mutually influencing groups of a radically ethnocentric character which have emerged, especially in the English-speaking world, since World War II. These loose networks use a variety of mystical, occult or religious approaches in a defensive affirmation of white identity against modernity, liberalism, immigration, multiracialism, and multiculturalism.[100] Some are neo-fascist, neo-Nazi or Third Positionist; others are politicised around some form of white ethnic nationalism or identity politics,[100] and a few have national anarchist tendencies. One example is the neo-tribalist paganism promoted by Else Christensen's Odinist Fellowship.[101] Especially notable is the prevalence of devotional forms and esoteric themes, so these subcultures often have the character of new religious movements.

Included under the same umbrella by Goodrick-Clarke are movements ranging from conservative revolutionary schools of thought (Nouvelle Droite, European New Right, Evolian Traditionalism) to white supremacist and white separatist interpretations of Christianity and paganism (Christian Identity, Creativity, Nordic racial paganism) to neo-Nazi subcultures (Esoteric Hitlerism, Nazi Satanism, National Socialist black metal).

In the 2010s, the alt-right, a broad term covering many different far-right ideologies and groups in the United States, some of which endorse white nationalism, gained traction as an alternative to mainstream conservatism in its national politics.[102] The comic book super hero Captain America, in an ironic co-optation, has been used for dog whistle politics by the alt-right in college campus recruitment in 2017.[103][104]

North Idaho state Rep. Heather Scott—who in 2015 had paraded with a Confederate battle flag[105]—in 2017 attempted to distinguish "white supremacy" from "white nationalism", claiming that the former was characterized by "extreme racism" and "violent acts" while the latter was merely nationalism by people who happen to be white, i.e. in her personal use of the term, a white nationalist is "no more than a Caucasian who [sic] for the Constitution and making America great again." Scott's interpretation of the term was rejected as "incorrect" by University of Idaho sociology professor Kristin Haltinner and as "patently false" by Vanderbilt University sociology professor Sophie Bjork-James.[106]

In 2019, the Democratic-controlled U.S. House of Representatives passed an amendment to the National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2020 to study whether it would be possible to screen military enlistees for "white nationalist" beliefs. However, the Republican-controlled U.S. Senate eliminated those words before passing the bill, expanding the wording to "extremist and gang-related activity", rather than specifically referencing white nationalism.[107]

In 2020, it was reported that white nationalist groups leaving flyers, stickers, banners and posters in public places more than doubled from 1,214 in 2018 to 2,713 in 2019.[108][109][110]

In a July 2021 Morning Consult Poll found that among Republican-leaning male voters, 23 percent responded that they have a favorable view of white nationalist groups. Eleven percent of Republican men surveyed said they have a "very favorable" view while 12 percent said they are only "somewhat", With Democrat men it was 17 percent who said they have some form of "favorable" view of white nationalist groups.[111]

Also in 2021 a poll found that in the state of Oregon. Nearly four in 10 Oregonians strongly or somewhat agree with statements that reflect core arguments of white nationalism. In 2018, 31 percent believed that America had to protect or preserve its White European heritage, while in 2021 it went up to 40 percent.[112]

Relationships with black separatist groups
In February 1962 George Lincoln Rockwell, the leader of the American Nazi Party, spoke at a Nation of Islam (NOI) rally in Chicago, where he was applauded by Elijah Muhammad as he pronounced: "I am proud to stand here before black men. I believe Elijah Muhammed is the Adolf Hitler of the black man!"[113] Rockwell had attended, but did not speak at, an earlier NOI rally in Washington, D.C., in June 1961,[114] and once, he even donated $20 to the NOI.[115] In 1965, after breaking with the Nation of Islam and denouncing its separatist doctrine, Malcolm X told his followers that the Nation of Islam under Elijah Muhammad had made secret agreements with the American Nazi Party and the Ku Klux Klan.[114]

Rockwell and other white supremacists (e.g. Willis Carto) also supported less well-known black separatist groups, such as Hassan Jeru-Ahmed's Blackman's Army of Liberation, in reference to which Rockwell told Los Angeles Times reporter Michael Drosnin in 1967 that if "Any Negro wants to go back to Africa, I'll carry him piggy-back."[116]

Tom Metzger, a former Ku Klux Klan leader from California, spoke at a NOI rally in Los Angeles in September 1985 and donated $100 to the group.[117] In October of that same year, over 200 prominent white supremacists met at former Klan leader Robert E. Miles's farm to discuss an alliance with Louis Farrakhan, head of the NOI.[115] In attendance were Edward Reed Fields of the National States' Rights Party, Richard Girnt Butler of the Aryan Nations, Don Black, Roy Frankhouser, and Metzger, who said that "America is like a rotting carcass. The Jews are living off the carcass like the parasites they are. Farrakhan understands this."[115]

2016 Trump presidential campaign
From the outset of his campaign, Donald Trump was endorsed by various white nationalist and white supremacist movements and leaders.[118][119] On 24 February 2016, David Duke, a former Ku Klux Klan Grand Dragon, expressed vocal support for Trump's campaign on his radio show.[120][121][122][123] Shortly thereafter in an interview with Jake Tapper, Trump repeatedly claimed to be ignorant of Duke and his support. Republican presidential rivals were quick to respond on his wavering, and Senator Marco Rubio stated the Duke endorsement made Trump unelectable.[124] Others questioned his professed ignorance of Duke by pointing out that in 2000, Trump called him a "Klansman".[125][126] Trump later blamed the incident on a poor earpiece he was given by CNN. Later the same day Trump stated that he had previously disavowed Duke in a tweet posted with a video on his Twitter account.[127] On 3 March 2016, Trump stated: "David Duke is a bad person, who I disavowed on numerous occasions over the years. I disavowed him. I disavowed the KKK."[128]

On 22 July 2016 (the day after Trump's nomination), Duke announced that he will be a candidate for the Republican nomination for the United States Senate election in Louisiana. He commented, "I'm overjoyed to see Donald Trump and most Americans embrace most of the issues that I've championed for years." A spokesperson for the Trump campaign said Trump "has disavowed David Duke and will continue to do so."[129]

On 25 August 2016, Hillary Clinton gave a speech saying that Trump is "taking hate groups mainstream and helping a radical fringe take over the Republican Party."[130] She identified this radical fringe with the "alt-right", a largely online variation of American far-right that embraces white nationalism and is anti-immigration. During the election season, the alt-right movement "evangelized" online in support of racist and anti-semitic ideologies.[131] Clinton noted that Trump's campaign chief executive Stephen Bannon described his Breitbart News Network as "the platform for the alt-right".[130] On 9 September 2016, several leaders of the alt-right community held a press conference, described by one reporter as the "coming-out party" of the little-known movement, to explain their goals.[132] They affirmed their racialist beliefs, stating "Race is real, race matters, and race is the foundation of identity."[133] Speakers called for a "White Homeland" and expounded on racial differences in intelligence. They also confirmed their support of Trump, saying "This is what a leader looks like."[133]

Richard B. Spencer, who ran the white nationalist National Policy Institute, said, "Before Trump, our identity ideas, national ideas, they had no place to go". The editor of the neo-Nazi website The Daily Stormer stated, "Virtually every alt-right Nazi I know is volunteering for the Trump campaign."[134] Rocky Suhayda, chairman of the American Nazi Party said that although Trump "isn't one of us",[135] his election would be a "real opportunity" for the white nationalist movement.[136]

The Southern Poverty Law Center monitored Trump's campaign throughout the election and noted several instances where Trump and lower-level surrogates either used white nationalist rhetoric or engaged with figures in the white nationalist movement.[137]


地域運動
オーストラリア
白人オーストラリア政策は、20世紀半ばまでオーストラリアで半公式に採用されていた政府政策であった。この政策は、オーストラリアへの非白人移民を制限し、英国からの移民を他の移民よりも優先するものであった。

1901年のオーストラリア連邦結成後の最初の選挙で勝利したバートン政府は、オーストラリア労働党(ALP)の支持を受け、保護主義政党によって結成さ れた。労働党の支持は、非白人移民の制限を条件としており、これは労働党が設立された当時のオーストラリア労働組合やその他の労働団体の姿勢を反映したも のだった。オーストラリア初の議会は、オーストラリアの「英国らしさ」を維持するために、移民制限にいち早く動き、1901年の太平洋諸島人労働者法 (Pacific Island Labourers Act 1901)と1901年の移民制限法(Immigration Restriction Act 1901)を可決し、議会は最初のクリスマス休暇に入った。移民制限法はオーストラリアへの移民を制限し、オーストラリアへの入国を希望する人に対して、 入国審査官の判断により、英語でなくともヨーロッパの言語で50語の文章を書くことを義務付けた。バートンは法案を支持する立場から、「人権平等の原則 は、決して英国人と中国人との平等に適用されることを意図したものではない」と主張した。[34] テストで選ばれる文章は非常に難しい場合も多く、たとえテストが英語で行われたとしても、不合格になる可能性は高かった。このテストにより、入国管理官は 人種を理由に個人を排除することが可能となった。理論的にはオーストラリアに到着する人すべてにこのテストを実施することが可能であったが、実際には人種 を基準に選択的に実施されていた。このテストは1958年に廃止された。

オーストラリア首相スタンリー・ブルースは「白人オーストラリア」政策を支持し、1925年のオーストラリア連邦選挙のキャンペーンでこの政策を争点とした。

我々は、すべてのオーストラリア人が努力を惜しまないであろう理想とは何かを決定する必要がある。私は、その理想とは、国民の安全を確保することであり、 また、大英帝国の不可欠な一部として、白人オーストラリア政策を継続することであると考える。[35] 我々は、この国を白人の国として維持し、世界の多くの地域で現在、事実上解決不可能となっている問題に直面させないつもりである。[36]

第二次世界大戦の初期、ジョン・カーティン首相(労働党)は「この国は、南太平洋に英国人の前哨基地を築くために平和的に移住してきた人々の子孫の永遠の故郷であり続ける」と述べ、白人オーストラリア政策への支持を表明した。

1960年から1967年まで労働党の党首を務めたアーサー・カルウェル(Arthur Calwell)も、白人中心主義のオーストラリア政策を支持していた。これは、1972年の回顧録『正しくあれ、恐れるな(Be Just and Fear Not)』の中で、カルウェルが「非ヨーロッパ系の人々のオーストラリアへの入植は認められるべきではない」という自身の考えを維持していることを明らか にしていることからも明らかである。彼は次のように書いている。

私は自分の白い肌を誇りに思う。中国人は黄色い肌を、日本人は褐色の肌を、そしてインド人は黒色からコーヒー色までのさまざまな肌の色を誇りに思うよう に。自分の人種を誇りに思わない者は、まったく人間ではない。そして、この国を白人のために維持したいという理由でオーストラリア社会を差別主義者として 非難しようとする者は、この国の国民に大きな害を及ぼしている... 私は良心に従って、オーストラリアが多民族社会になるべき、あるいはなることができるという考えを拒否する。そして、そのような社会が存続できるとも思わ ない。[38]

彼は、労働党または自由党の指導者として、それを支持した最後の人物であった。

カナダ
カナダ議会は、外交官、学生、移民大臣が特別に許可した者を除き、すべての中国人のカナダ入国を禁止する1923年の中国人移民法を可決した。カナダへの 中国人移民は、1885年の中国人移民法によってすでに厳しく規制されており、中国からの移民は入国に際して50ドルの料金を支払うことを義務付けられて いた(1900年に100ドル、1903年に500ドルに値上げされた)[39]。1907年8月12日にブリティッシュコロンビア州バンクーバーで、貿 易労働協議会の支援を受けて結成された「アジア人排斥同盟」などの団体は、議会に圧力をかけてアジアからの移民を阻止しようとした。[40] 同同盟の公言した目的は「ブリティッシュコロンビアへの東洋人移民の阻止」であった。[41]

カナダ政府も1908年1月8日に閣議決定を行い、英領インドからの移民を制限しようとした。[42] それは、「内務大臣の意見」により、「出生国または国籍国から、連続した旅程、または出生国または国籍国を出発する前に購入した航空券で」入国する人物の 移民を禁止するものであった。実際には、これは通常、日本かハワイでの途中下船が必要となるため、インドを出航する船のみに適用された。カナダが大量の移 民(1913年だけでも40万人以上で、この数字は今日まで破られていない)を受け入れていた時期に、この規制が施行された。そのほとんど全員がヨーロッ パからの移民であった。この法律は「連続旅行規制」と呼ばれている。

ドイツ
トゥーレ協会は1918年に「ゲルマン騎士団」から発展したもので、1917年に騎士団への加入を希望する者は、家系に関する特別な「血統信仰宣言」に署 名しなければならなかった。「署名者は、 自らの、あるいは自らの妻の血管にユダヤ人あるいは有色人種の血が流れていないこと、また、彼らの先祖の中に有色人種の血を引く者がいないことを、自らの 知識と信念に基づいて誓う」[43] ホロコーストの主要な実行犯の一人であったハインリヒ・ヒムラーは、1937年の演説で次のように述べた。「今後数十年間は、実際には、ドイツが乗り越え られるか否かという外交上の闘争を意味するものではなく、... 白人種にとって生きるか死ぬかの問題である...」[44] ナチスのイデオローグであるアルフレッド・ローゼンベルクは、1938年5月29日にシュリュッテンベルクのシュテッケルブルクで次のように述べた。「し かし、我々全員がヨーロッパの運命を共有していることは確かであり、我々は、この共通の運命を義務として捉えるべきである。なぜなら、最終的には白人の存 在そのものがヨーロッパ大陸の統一にかかっているからだ」[45]

同時にナチ党は白人たちをいくつかのグループに細分化し、北欧人をアルプスや地中海の人々などのグループよりも上位の「支配者民族」 (Herrenvolk)とみなした。[46] ロシア人やポーランド人などのスラブ民族は、アーリア人ではなく劣等人種(Untermensch)とみなされた。[47] アドルフ・ヒトラーのアーリア人Herrenvolk(「アーリア人 マスター・レース)」という概念は、大多数のスラブ人を明確に除外するものであり、スラブ人は危険なユダヤ人とアジアの影響を受けているとみなしていた。 [48] ナチスは、この理由からスラブ人をアンターメンシュマンと宣言した。[49][50] ヒトラーはスラブ人を「生まれながらの奴隷の塊であり、主人を必要としている」と表現した。[51] ヒトラーは、スラブ人は亜人種であるため したがって、第二次世界大戦中のドイツ兵士はスラブ人に対してはジュネーヴ条約を無視することが許されていた。[52] ヒトラーはスラブ人を「ウサギ族」と呼び、彼らは本質的に怠惰で無秩序であると意味した。[53] ナチス・ドイツの宣伝大臣ヨーゼフ・ゲッベルスは、メディアにスラブ人をシベリアのツンドラ地帯から来た原始動物であり、 汚物の暗い波」のような存在であるとメディアに語らせた。[53][54] ナチスがスラブ人は劣っているという考えを持っていたことは、ドイツ人やその他のゲルマン民族のために、中央および東ヨーロッパに生活圏(「生活空間」) を創出するという計画の一部であった。これは、第二次世界大戦中に「東方計画」として開始され、数百万人のドイツ人とその他のゲルマン系入植者が東ヨー ロッパの征服地域に移住し、 スラブ系の先住民は絶滅させられ、奴隷化されることになっていた。[55] ナチス・ドイツの同盟国クロアチア独立国は、クロアチア人が主にスラブ民族であるという一般的な考えを否定し、クロアチア人は主にゲルマン民族であるゴー ト人の子孫であると主張した。[56] しかし、ナチス政権は同盟関係にもかかわらず、クロアチア人を「亜人種」として分類し続けた。[57]

ハンガリー
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この節は拡張が必要である。 あなたはそれを追加することで手助けできる。 (2022年8月)
ハンガリーの首相であるヴィクトル・オルバンは2018年に「我々は多様性を望んでおらず、混ざり合うことも望んでいない。我々自身の色、伝統、国民文化 が他者と混ざり合うことを望んでいない」と述べた。[58] 2022年には「我々は混血の人々になることを望んでいない」と述べ、映画『ザ・キャンプ・オブ・ザ・セインツ』を賞賛し、特に ヨーロッパ人と非ヨーロッパ人の移民の混血について言及し、人種的に混血した国々は「もはや国民ではない」とコメントした。[59] その2日後、ウィーンで彼は、自分が話していたのは文化についてであり、人種についてではないと明らかにした。[60] PBSのローラ・バロン=ロペスは、彼の思想を白人ナショナリズムと表現した。[61] アメリカのオルタナ右翼とヨーロッパのアイデンティタリアン運動の白人ナショナリストたちは、オルバンの政策を熱狂的に支持している。一部は自ら移住し、 ヨッビク党と協力している者もいる。[62]

ニュージーランド
1852年にカリフォルニア州が、また1850年代、1860年代、1870年代にオーストラリアの州が制定した反中世賦課税の例にならって、ジョン・ ホール政権は1881年に中国人移民法を可決した。これにより、ニュージーランド植民地に入国する中国人1人につき10ポンドの税金を課し、10トンの貨 物につき1人の中国人移民のみを許可した。リチャード・セドン政権は1896年に1人あたり100ポンドに増税し、他の制限を200トンの貨物につき1人 の中国人移民のみに強化した。

1899年の移民制限法では、イギリスまたはアイルランドの血筋でなく、「ヨーロッパの言語」で申請用紙に記入できない移民の入国を禁止した。[63] 1920年の移民制限改正法では、ニュージーランド連邦へのアジアからの移民をさらに制限することを目的とし、イギリスまたはアイルランドの血筋でない移 民希望者全員に、入国許可の申請を書面で行うことを義務付けた。税関大臣は、申請者が「適格」であるかどうかを決定する裁量権を有していた。ウィリアム・ マッセイ首相は、この法律は「この国の大半の国民が抱く根深い感情の表れであり、この連邦はしばしば『白人』ニュージーランドと呼ばれるべきである」と主 張した。

ニュージーランドへの非ヨーロッパ系移民に反対する著名な人物の1人として、白人至上主義者のライオネル・テリーがいる。テリーは、南アフリカ、ブリ ティッシュコロンビア、そして最終的にニュージーランドを広く旅した後、資本主義とアジア系移民を厳しく批判する本を出版し、ウェリントンで高齢の中国人 移民を射殺した。テリーは1905年に殺人罪で有罪判決を受け、死刑を宣告されたが、ニュージーランドの精神科施設での終身刑に減刑された。

1953年の外務省の覚書には、「我々の移民政策は、我々はヨーロッパ人の発展の国であり、今後もそうあり続けるという原則にしっかりと基づいている。そ れは必然的にアジア人に対して差別的であり、実際にはヨーロッパ人以外の人種や肌の色の人々に対して差別的である。我々はヨーロッパからの移民を奨励する ために多くのことを行ってきたが、アジアからの移民を阻止するためにあらゆることを行っている」と記載されている。[65]

パラグアイ
パラグアイでは、ニュー・オーストラリア・ムーブメントが1893年に理想的社会主義入植地「ニュー・オーストラリア」を設立した。 創設者ウィリアム・レーンは、この入植地を連邦ではなく「共有地」を基盤とし、終生結婚、禁酒主義、共産主義、英語話者である白人の同胞愛、そして「肌の 色」の保存を基盤とすることを意図していた。 この入植地は「コロニア・ヌエバ・オーストラリア」として正式に設立され、大人と子供を合わせて238人が入植した。

1893年7月、オーストラリアのシドニーから最初の船がパラグアイに向けて出発した。パラグアイ政府は白人の入植者を熱心に求めており、入植者たちに広 大な土地を提供していた。この入植地は、オーストラリア民主主義の左派に属する不適格者、失敗者、不満分子の避難場所として描かれていた。[67] この入植地に参加した著名なオーストラリア人には、メアリー・ギルモア、ローズ・サマーフィールド、ギルバート・スティーブン・ケーシーなどがいる。サ マーフィールドは、著名なパラグアイ人民族学者レオン・カドガンの母親であった。

経営不振とアルコール禁止をめぐる対立により、パラグアイ政府は最終的にニュー・オーストラリア協同組合を解散した。入植者の一部はパラグアイ国内の別の 場所にコミューンを設立したが、他の入植者はオーストラリアに戻ったり、イギリスに移住したりした。2008年現在、ニュー・オーストラリア入植者の子孫 約2,000人がパラグアイに居住している。

南アフリカ
詳細は「アフリカーナー民族主義」を参照
南アフリカでは、白人ナショナリズムは1914年に結党された国民党によって支持された。同党は、第二次ボーア戦争後のアフリカーナーを代表する政党とし て、1914年にJ.B.M.ヘルツォークによって結党された。 アフリカ人の「スワート・ゲバール(黒い危険)」よりも白人の「文明化された労働」を推進する政策を明確に打ち出し、アフリカーナー・ブローダーボンド、 D. F. マランの純化国民党、オズワルド・ピロウの新秩序などの急進的な民族主義運動は、ナチス・ドイツに公然と共感を示した。1948年、マラン率いる再統一国 民党は、穏健派の連合党を破り南アフリカの総選挙で勝利し、アパルトヘイトとして知られる隔離政策社会制度を実施した。

1959年のバントゥー自己統治促進法により、アフリカの黒人10部族にそれぞれ「ホームランド」(「バンツースタン」と蔑称されることもある)が設置さ れた。国民党の最終的な目標は、南アフリカの黒人全員をこれらの「ホームランド」の1つに移住させること(ただし「ゲスト・ワーカー」として南アフリカで 働き続けることは可能)であり、南アフリカに残る地域(国土面積の約87%)は、少なくとも名目上は白人が多数派となるようにする、というものであった。 アパルトヘイト政権は、ホームランドを独立国家の萌芽とみなしていたため、南アフリカの黒人全員が、南アフリカ国民ではなくホームランドの国民として登録 され、ホームランドでのみ政治的権利を行使することが期待されていた。それゆえ、ケープ州に設けられていた黒人南アフリカ人の白人代議士のための3議席の 形だけの議会は廃止された。他の3つの州、トランスヴァール、オレンジ自由国、ナタールでは、黒人の代表が認められたことは一度もなかった。

1953年には、カラードの人々はケープ州の一般名簿から除外された。カラードの人々は、南アフリカの白人の代表者と同じ代表者に投票することはできず、 彼らの代わりに発言する4人の白人の代表者に投票することしかできなくなった。その後、1968年にはカラードの人々は完全に選挙権を剥奪された。4議席 の代わりに、一部が選挙で選出される議会が設立され、分離選挙法の改正について政府に助言することとなった。

1960年代、1970年代、そして1980年代初期にかけて、政府は「再定住」政策を実施し、人々を指定された「グループ地域」へ強制的に移住させた。 この期間に数百万人の人々が移住を余儀なくされた。こうした移住には、スラム街一掃政策による移住、白人所有農場の労働者、黒人所有地で白人の農場に囲ま れた地域である「ブラック・スポット」の住民、本国に近い居住区に住む労働者の家族、 。また、都市部から「余剰人口」として、西ケープ州(「有色人種優遇労働地域」と宣言されていた)からトランスカイとシスカイの故郷に移住させられた数千 人の人々も含まれていた。1950年代に最も広く報道された強制移住は、ヨハネスブルグで発生したもので、6万人が南西タウンシップ(South Western Townships)の略称であるソウェト(Soweto)という新しいタウンシップに移住させられた。

1955年まで、ソフィアタウンは黒人が土地を所有することを許された数少ない都市部のひとつであり、徐々に多民族のスラム街へと変貌していった。ヨハネ スブルグの産業が成長するにつれ、ソフィアタウンは急速に拡大する黒人労働者の居住区となった。ヨハネスブルグで黒人の子供たちが利用できる唯一のプール があったことでも知られていた。[77] ヨハネスブルグで最も古い黒人居住区の一つであるソフィアタウンは、その活気と独特の文化の両面において、5万人の黒人にとって象徴的な重要性を持つ場所 であった。[tone] アフリカ民族会議による活発な抗議運動や世界的な注目にもかかわらず、ソフィアタウンの立ち退きは1955年2月9日、西部地域立ち退き計画のもとで開始 された。早朝、重武装した警察がソフィアタウンに入り、住民を家から追い出して、彼らの持ち物を政府のトラックに積み込んだ。 住民は、市中心部から13マイル(19キロ)離れた広大な土地(1953年に政府が購入したメドウランズとして知られる)に連れて行かれた。 メドウランズは、ソウェトと呼ばれる新しい計画都市の一部となった。ソフィアタウンのスラム街はブルドーザーで破壊され、その跡地に新たに「トリオンフ (勝利)」という名の白人居住区が建設された。このような強制退去と破壊のパターンは、その後数年にわたって繰り返され、アフリカ系の人々に限ったことで はなかった。ダーバン市のケイトー・マナー(ムクンバネ)やケープタウンの第6地区などでは、1950年の集団地域法(Group Areas Act)に基づき、5万5000人のカラードやインド人がケープ・フラッツの新しいタウンシップへの移住を余儀なくされた。最終的に、集団地域法により、 約60万人のカラード、インド人、中国人が移住させられた。また、土地が「白人の南アフリカ」から黒人居住区に移管された際には、約4万人の白人が移住を 余儀なくされた。

南アフリカが共和国になる前、南アフリカの白人の政治は、主にアフリカーンス語を話す共和国支持の保守派と、主に英語を話す共和国反対のリベラル派の対立 に象徴されていた。ボーア戦争の遺産は、依然として白人の一部の政治的要因となっていた 。南アフリカが共和国としての地位を獲得すると、ヘンドリック・フェルヴェルトは両グループ間の関係改善と協調を呼びかけた。[79] 彼によれば、今や唯一の違いはアパルトヘイトを支持する者と反対する者との違いだけである。民族間の分裂はもはやアフリカーンス語を話す白人と英語を話す 白人の間ではなく、むしろ白人と黒人の南アフリカ人の間にある。アフリカーナーのほとんどは、自らの安全を確保するために白人が団結すべきだという考えを 支持した。英語話者の南アフリカ白人有権者は分裂していた。多くの人が共和国に反対し、ナタール州では「反対」票が過半数を占めた。[80] しかしその後、アフリカの他の地域で脱植民地化の傾向が強まり、彼らに不安が広がったことから、一部の有権者は白人団結の必要性を認識するようになった。 ハロルド・マクミランの「変化の風」宣言により、英語話者の南アフリカ白人たちは、英国政府が自分たちを見捨てたのだと感じた。[81] より保守的な英語話者たちはフェルーアードを支持したが、他の人々は英国との関係が断たれることに困惑し、英国王室への忠誠を保った。[82][83] 彼らは、英国籍と南アフリカ籍のどちらかを選ばなければならないことに強い不快感を示した。フェルヴォールトはこれらの異なる集団を結びつけようとした が、その後の投票では、ごくわずかな支持の盛り上がりしか示されず、多数のアングロフォンが依然として無関心であること、そしてフェルヴォールトが南アフ リカの白人人口を団結させることに成功していないことが明らかになった。

1970年の「黒人ホームランド市民法」は、アパルトヘイト時代の南アフリカで可決された帰化法であり、バンツータン(黒人ホームランド)の住民の地位を 変更し、彼らを南アフリカの市民ではなくした。その目的は、南アフリカの白人が法的な人口の過半数を占めるようにすることだった。

アメリカ合衆国

映画『国民の創生』(1915年)のポスター
1790年の帰化法(1 Stat. 103)は、米国政府が市民権を付与する際に従うべき最初の規則を定めた。この法律では、帰化は「自由な白人」で「道徳的に問題のない」移民に限定されて いた。1856年、米国最高裁判所はドレッド・スコット対サンフォードの判決で、奴隷の血を引く自由黒人はたとえ米国で生まれたとしても米国市民権を得る ことはできないと裁定した。[85] 米国市民権取得における人種的要件に大きな変更が加えられるのは、南北戦争後のことである。1868年、米国憲法修正第14条が可決され、米国で生まれた 黒人には出生による市民権が与えられることになったが、無税のインディアンは別個の国民であるとして、この条項の適用対象から明確に除外された。しかし、 米国で生まれたその他の非白人の市民権については、1898年の合衆国対ウォン・キム・アーク事件(169 U.S. 649)でようやく決着がついた。この事件は、修正第14条の市民権条項の解釈における重要な先例となった。この人種に基づく米国市民権の定義は、米国の アイデンティティに対する認識に影響を与えた。

1848年1月4日、メキシコ・アメリカ戦争後にメキシコ全土を併合すべきかどうかという問題について上院で行った演説で、サウスカロライナ州のジョン・ C・カルフーンは次のように述べた。「さらに、私は、私たちの連邦に白人種、つまり自由な白人種以外を組み入れることは決して夢にも考えたことがないこと を知っています。メキシコを組み入れることは、インド人種を組み入れるという類の行為のまさに初めての事例となるだろう。なぜなら、メキシコ人の半分以上 はインド人であり、その他は主に混血部族で構成されているからだ。私はそのような連合に反対する!我々の政府は白人種によるものなのだ。」[87]

南北戦争の終結とアメリカ合衆国における奴隷制度の廃止を受けて、再建時代を通じて南部の人種制度を維持することを目的とした反乱集団としてクー・クラッ クス・クラン(KKK)が結成された。この団体の結成は、アフリカ系アメリカ人に恐怖を植え付ける一方で、白人アメリカ人の中には、自らの人種に誇りを持 ち、自分たちが「頂点に立つ」という確信を強めるケースもあった。彼らが周囲の人々に伝えたメッセージは、南部連合国はもはや存在しないが、白人の方が優 れているという考え方は変わらないというものだった。KKKの最初の結成は、南北戦争前の南部の維持に重点を置いていたが、1915年から1940年代の 第2期は、白人ナショナリズムとアメリカ土着主義にさらに傾倒し、「100%アメリカ主義」や「アメリカはアメリカ人のために」といったスローガンを掲げ た。「アメリカ人」とは白人かつプロテスタントであると理解されていた。1915年の映画『国民の創生』は、この時代における白人ナショナリズムの寓話的 な呼びかけの例であり、最初のKKKを肯定的に描いたことが、第二次KKKの出現につながる要因の一つとなったと考えられている。

第2KKKは1915年にジョージア州アトランタで結成され、1921年からは近代的な勧誘システムを採用した。好景気の中、組織は全米で急速に拡大し た。都市の工業化と移民の大幅な増加による社会的な緊張を反映し、会員数は都市部で最も急速に増加し、南部から中西部や西部にも広がった。第2KKKは厳 格な道徳と禁酒法の徹底を求めた。その暴力的な言動は、反カトリック主義とネイティヴィズムを助長した。[89] いくつかの地方支部は民家への襲撃やその他の暴力的な活動を行った。暴力的な事件は主に南部で発生した。[90]


1928年、ワシントンD.C.のペンシルベニア通りを行進するクー・クラックス・クランのメンバー。
第二次KKKは、全国および州レベルの組織を持つ正式な友愛団体であった。1920年代半ばに最盛期を迎えたKKKは、全米の適齢人口の約15%、およそ 400万から500万人が会員であると主張していた。内部対立、指導者による犯罪行為、外部からの反対により、会員数は減少し、1930年には約3万人に まで落ち込んだ。1940年代には衰退した。

1960年代以降、米国では保守派の運動が主流社会で発展するにつれ、白人ナショナリズムが成長した。[92] サミュエル・P・ハンティントンは、白人ナショナリズムは、ヨーロッパ、アングロ・プロテスタント、英語圏としてのアメリカ的アイデンティティの本質が衰 退しているという認識に対する反応として発展したと主張している。 。1965年の移民国籍法により、米国への移民は従来の北欧やゲルマン系以外のグループにも開放されることになり、その結果、米国の人口構成は意図せずし て大幅に変化することになった。

「ホワイトパワー」というスローガンは、ブラックパンサー党のストークリー・カーマイケルが「ブラックパワー」を掲げた後に、アメリカ・ナチ党の指導者 ジョージ・リンカーン・ロックウェルが、カーマイケルとの討論で用いたことで広まった。ロックウェルは、アメリカのあらゆる制度を白人が支配する状態への 回帰を唱え、マイノリティの地位向上には激しく反対した。しかし、彼はナチスの「支配者民族」という考えを否定し、トルコ人を含む全ての白人ヨーロッパ国 民を自らのイデオロギーに受け入れた。

米国における有力な白人ナショナリストの一人は、1974年に全米同盟を設立したウィリアム・ルーサー・ピアースである。[97]

米国では、白人分離主義を求める運動が1980年代に登場した。[98] レナード・ゼスキンズは著書『血と政治』でこの運動を記録しており、この運動は「周縁から主流へと移行した」と主張している。[99]

1980年代には、アメリカでは白人ナショナリズムの内部で難解なサブカルチャーの数も増加した。ニコラス・グッドリック=クラークによると、これらの運 動は、第二次世界大戦以降、特に英語圏で出現した、急進的な民族中心主義的性格を持つ相互に影響し合う多種多様な集団をカバーしている。これらの緩やかな ネットワークは、近代性、自由主義、移民、多民族主義、多文化主義に対する白人としてのアイデンティティを擁護する主張において、さまざまな神秘主義的、 オカルト的、あるいは宗教的なアプローチを用いている。[100] その中にはネオファシスト、ネオナチ、第三の位置を主張する者もいれば、白人民族主義やアイデンティティ・ポリティクスを政治的に利用する者もいる。 [100] また、国民無政府主義的な傾向を持つ者も少数いる。その一例として、エルセ・クリステンセンのオーディニスト・フェローシップが推進するネオ・トライバリ ズムのペイガニズムがある。[101] 特に注目に値するのは、信仰的な形式と秘教的テーマが広く浸透していることであり、これらのサブカルチャーはしばしば新宗教運動の性格を持つ。

グッドリック=クラークは、保守的な革命思想(ヌーヴェル・ドロワット、ヨーロッパ新右翼、エヴォリアン・トラディショナリズム)から、白人至上主義や白 人分離主義のキリスト教や異教の解釈(クリスチャン・アイデンティティー、創造性、北欧人種異教)やネオナチ・サブカルチャー(秘教的ヒトラー主義、ナ チ・サタニズム、国民社会主義ブラックメタル)に至るまで、同じ範疇に含めている。

2010年代には、米国のさまざまな極右のイデオロギーやグループを包括する広義の用語であるオルタナ右翼(その一部は白人ナショナリズムを支持してい る)が、国内政治における主流の保守主義に対する代替案として支持を集めた 。[102] 皮肉なことに、コミック本のスーパーヒーローであるキャプテン・アメリカは、2017年に大学キャンパスでの勧誘活動において、オルタナ右翼によるドッ グ・ウィスル・ポリティクス(人種差別主義者の隠語)に利用された。[103][104]

2015年に南軍旗を掲げて行進していた[105]ノース・アイダホ州議会議員のヘザー・スコットは、2017年に「白人至上主義」と「白人ナショナリズ ム」を区別しようとし、前者は「極端な 人種差別」と「暴力的行為」が特徴である一方、後者は単に白人であるがゆえの国民主義であると主張した。つまり、彼女の個人的な用語の用法では、白人ナ ショナリストとは「憲法とアメリカを再び偉大にすることを望む白人以上のものではない」ということになる。スコットの解釈は、アイダホ大学のクリスティ ン・ハルティナー教授(社会学)から「誤り」と、ヴァンダービルト大学のソフィー・ビョーク=ジェームズ教授(社会学)から「明白な誤り」と否定された。 [106]

2019年、民主党が多数派を占める米国下院は、2020会計年度国防権限法の修正案を可決し、「白人至上主義」の信条を持つ軍入隊希望者を審査すること が可能かどうかを調査することとした。しかし、共和党が多数派を占める米国上院は、法案を可決する前にこれらの文言を削除し、白人至上主義に特に言及する のではなく、「過激派およびギャング関連の活動」に文言を拡大した。

2020年には、公共の場にビラ、ステッカー、横断幕、ポスターを残す白人至上主義グループが、2018年の1,214件から2019年には2,713件へと2倍以上に増加したことが報告された。[108][109][110]

2021年7月のモーニング・コンサル・ポールの調査では、共和党支持の男性有権者の23%が白人ナショナリストグループに好意的な見方をしていると回答 した。調査対象の共和党男性の11%が「非常に好意的」な見方をしていると回答し、12%が「やや好意的」と回答した。民主党男性では、白人ナショナリス トグループに何らかの「好意的」な見方をしていると回答した人は17%だった。

また、2021年の世論調査では、オレゴン州で、白人ナショナリズムの主要な主張を反映した意見に強くあるいはある程度同意するオレゴン州民が10人中4 人に迫るという結果が出た。2018年には、アメリカは白人のヨーロッパの遺産を守る、あるいは維持しなければならないと考える人が31%だったが、 2021年には40%に増加した。

黒人分離主義グループとの関係
1962年2月、アメリカ・ナチ党の指導者ジョージ・リンカーン・ロックウェルはシカゴで開催されたイスラム教国民(NOI)の集会で演説し、そこでイラ イジャ・ムハンマドから拍手喝采を受けながら次のように宣言した。「私は黒人の前でここに立つことを誇りに思う。私は、イライジャ・ムハンマドが黒人のア ドルフ・ヒトラーであると信じている!」[113] ロックウェルは、1961年6月にワシントンD.C.で行われたNOIの集会に出席していたが、演説はしていない。[114] また、かつてはNOIに20ドルを寄付したこともある。。1965年、イスラム教団を離れ、その分離独立主義の教義を非難したマルコムXは、信奉者たち に、イライジャ・ムハンマド率いるイスラム教団がアメリカ・ナチ党およびクー・クラックス・クランと秘密協定を結んだと語った。

ロックウェルやその他の白人至上主義者(ウィリス・カートなど)は、あまり知られていない黒人分離主義グループ、例えばハッサン・ジェルー・アーメドのブ ラックマン解放軍なども支援していた。これに関して、ロックウェルは1967年にロサンゼルス・タイムズ紙のマイケル・ドロズニン記者に「アフリカに戻り たい黒人がいれば、おんぶして連れて行ってやる」と語っている。

カリフォルニア州出身の元クー・クラックス・クランの指導者トム・メッツガーは、1985年9月にロサンゼルスで行われたNOIの集会で演説し、このグ ループに100ドルを寄付した。[117] 同年10月には、200人以上の著名な白人至上主義者が、元クラン指導者ロバート・E・マイルズの農場で の農場で、NOIの指導者であるルイス・ファラカーンとの同盟について話し合った。[115] 出席者は、国家主権党のエドワード・リード・フィールズ、アーリア人国家のリチャード・ギーン・バトラー、ドン・ブラック、ロイ・フランカウザー、メッツ ガーで、メッツガーは「アメリカは腐りかけた死骸のようなものだ。ユダヤ人は寄生虫のようにその死骸から生き延びている。ファラカーンはそれを理解してい る」と述べた。[115]

2016年 トランプ大統領選挙キャンペーン
選挙キャンペーン当初から、ドナルド・トランプはさまざまな白人ナショナリストおよび白人至上主義の運動や指導者たちから支持されていた。[118] [119] 2016年2月24日、元クー・クラックス・クランのグランド・ドラゴンであるデビッド・デュークは ドラゴンは、自身のラジオ番組でトランプの選挙運動を公然と支持した。[120][121][122][123] その後まもなく、ジェイク・タッパーとのインタビューで、トランプはデュークと彼の支持について自分は知らなかったと繰り返し主張した。共和党の大統領候 補のライバルたちは、トランプの態度の揺らぎにすぐさま反応し、マルコ・ルビオ上院議員は、デュークの支持はトランプを当選不可能にしたと述べた。 [124] 他の者たちは、2000年にトランプがデュークを「白人至上主義者」と呼んだことを指摘し、トランプのデュークに対する無知を疑問視した。[125] [126] トランプは後に、CNNから渡されたイヤホンの調子が悪かったせいだと弁明した。同日、トランプは自身のツイッターアカウントに投稿した動画付きツイート で、以前にデュークを否定したと述べた。[127] 2016年3月3日、トランプは次のように述べた。「デビッド・デュークは悪い人間であり、私は長年にわたって何度も彼を否定してきた。私は彼を否定し た。私はKKKを否定したのだ。」[128]

2016年7月22日(トランプ氏の指名翌日)、デュークはルイジアナ州の上院議員選挙の共和党候補になることを発表した。彼は「ドナルド・トランプとほ とんどのアメリカ人が、私が長年支持してきた問題のほとんどを受け入れたことを非常に喜ばしく思う」とコメントした。トランプ陣営の広報担当者は、トラン プ氏は「デビッド・デューク氏を否定しており、今後もその姿勢を続ける」と述べた。[129]

2016年8月25日、ヒラリー・クリントンは演説で、トランプは「憎悪団体を主流とし、急進的な少数派が共和党を乗っ取るのを手助けしている」と述べ た。[130] 彼女は、この急進的な少数派を「オルタナ右翼」と特定した。オルタナ右翼は、白人ナショナリズムを受け入れ、反移民であるアメリカの極右の、主にオンライ ン上のバリエーションである。選挙期間中、オルタナ右翼運動は人種差別主義や反ユダヤ主義のイデオロギーを支持するオンラインでの「伝道活動」を行ってい た。[131] クリントンは、トランプの選挙参謀であるスティーブン・バノンが自身の運営するニュースサイト「ブライトバート・ニュース・ネットワーク」を「オルタナ右 翼のプラットフォーム」と表現したことを指摘した。[130] 2016年9月9日、オルタナ右翼コミュニティの複数の指導者が 右派コミュニティの指導者数名が記者会見を開き、ある記者からは「あまり知られていない運動のカミングアウトパーティー」と評されたが、彼らはその目標を 説明した。[132] 彼らは人種差別主義的信念を肯定し、「人種は現実であり、人種は重要であり、人種はアイデンティティの基盤である」と述べた。[133] 演説者は「白人の祖国」を求め、知能における人種差異について論じた。また、「これがリーダーの姿だ」と述べ、トランプ氏への支持を表明した。[133]

白人ナショナリストの団体「国家政策研究所」を運営するリチャード・B・スペンサーは、「トランプ以前は、我々のアイデンティティの考え方、国民の考え方 には行き場がなかった」と述べた。ネオナチ系ウェブサイト『ザ・デイリー・スターマー』の編集者は、「私が知るほぼすべてのオルタナ右翼のナチがトランプ 陣営にボランティアとして参加している」と述べた。[134] アメリカ・ナチ党のロッキー・スヘイダ党首は、トランプは「我々の仲間ではない」としながらも、[135] トランプの当選は白人ナショナリスト運動にとって「真の好機」であると述べた。[136]

南部貧困法律センターは選挙期間中、トランプ氏の選挙運動を監視し、トランプ氏やその下位代理人が白人至上主義的なレトリックを使用したり、白人至上主義運動の関係者と関わったりした複数の事例を指摘した。[137]

Criticism
Numerous individuals and organizations have argued that ideas such as white pride and white nationalism exist merely to provide a sanitized public face for white supremacy. Kofi Buenor Hadjor argues that black nationalism is a response to racial discrimination, while white nationalism is the expression of white supremacy.[138] Other critics have described white nationalism as a "... somewhat paranoid ideology" based upon the publication of pseudo-academic studies.[139]

Carol M. Swain argues that the unstated goal of white nationalism is to appeal to a larger audience, and that most white nationalist groups promote white separatism and racial violence.[140] Opponents accuse white nationalists of hatred, racial bigotry, and destructive identity politics.[141][142] White supremacist groups have a history of perpetrating hate crimes, particularly against people of Jewish and African descent.[143] Examples include the lynching of black people by the Ku Klux Klan (KKK).

Some critics argue that white nationalists—while posturing as civil rights groups advocating the interests of their racial group—frequently draw on the nativist traditions of the KKK and the National Front.[144] Critics have noted the anti-semitic rhetoric used by some white nationalists, as highlighted by the promotion of conspiracy theories such as Zionist Occupation Government.[145]
批判
多数の個人や団体が、白人としての誇りや白人ナショナリズムといった考えは、白人至上主義を正当化するためのきれいな外見を提供するために存在しているに 過ぎない、と主張している。コフィ・ブエノル・ハジールは、黒人ナショナリズムは人種差別への反応であるが、白人ナショナリズムは白人至上主義の表現であ ると主張している。[138] 他の批判者たちは、白人ナショナリズムを疑似学術研究の発表に基づく「やや偏執的なイデオロギー」と表現している。[139]

キャロル・M・スウェインは、白人ナショナリズムの隠された目標はより多くの聴衆に訴えることであるとし、ほとんどの白人ナショナリストのグループは白人 分離主義と人種的暴力を推進していると主張している。[140] 反対派は白人ナショナリストを憎悪、人種的偏見、破壊的なアイデンティティ政治の体現者と非難している [141][142] 白人至上主義グループは、特にユダヤ系やアフリカ系の人々に対して、憎悪犯罪を犯してきた歴史がある。

一部の批評家は、白人ナショナリストは、自らの人種集団の利益を擁護する市民権団体を装いながら、しばしばKKKやナショナル・フロントのネイティビスト の伝統に依拠していると主張している。[144] 批評家は、シオニスト占領政府などの陰謀論の宣伝にみられるように、一部の白人ナショナリストが反ユダヤ主義的な暴言を吐いていることを指摘している。 [145]
Notable organizations
For a more comprehensive list, see List of white nationalist organizations.
White nationalist movements have achieved prominence around the world. Several have achieved representation in the governments of their country, and three have led governments:

South African National Party during most of the 20th century
Rhodesian Front from 1965 to 1979
German Nazi Party from 1933 to 1945
Other notable organisations are:

Afrikaner Weerstandsbeweging
American Freedom Party
American Front
American Renaissance
Aryan Guard
Aryan Nations
Australia First Party
Australian Protectionist Party
Antipodean Resistance (Australia)
Atomwaffen Division
Black Legion (political movement)
British National Party
British People's Party
Canadian Heritage Alliance
Council of Conservative Citizens[146]
Creativity Alliance
Creativity Movement
Dutch People's Union
European-American Unity and Rights Organization (EURO)
German American Bund
Golden Dawn (former parliamentary representation)
Hammerskins
Heathen Front
Identity Evropa
Ku Klux Klan
League of the South
Les Identitaires/Generation Identity
The III. Path
National Alliance (United States)[147]
National Democratic Party of Germany
National Front (UK)
National Policy Institute
National Rebirth of Poland
National Socialist League
National Socialist Movement (disambiguation)
National Vanguard
Nationalist Alliance
Nationalist Front
Nationalist Party of Canada
Nordic Resistance Movement
Patriotic Alternative
Patriotic Youth League
Patriot Front
Russian Imperial Movement[148]
Russian National Unity[149]
Silver Legion of America
Socialist Reich Party (former parliamentary representation)
Traditionalist Workers Party
The Order/Bruder Schweigen
Vanguard America
Vigrid
Volksfront
White Aryan Resistance
White Aryan Resistance (Sweden)
White Nationalist Party
著名な組織
より包括的なリストについては、白人ナショナリストの組織の一覧を参照のこと。
白人ナショナリストの運動は世界中で注目を集めている。いくつかの組織は自国の政府に代表者を送り込んでおり、3つの組織は政府を主導した。

20世紀の大半にわたり南アフリカ国民党
1965年から1979年までローデシア戦線
1933年から1945年までドイツのナチス党
その他の著名な組織は以下の通りである。

アフリカーナー・ウェルスタンスブーイング
アメリカ自由党
アメリカン・フロント
アメリカン・ルネサンス
アーリア人ガード
アーリア人国民
オーストラリア第一党
オーストラリア保護主義党
アンティポディアン・レジスタンス(オーストラリア)
アトムヴァーフェン・ディビジョン
ブラック・レギオン(政治運動)
ブリティッシュ・ナショナル・パーティー
ブリティッシュ・ピープルズ・パーティー
カナディアン・ヘリテージ・アライアンス
保守派市民評議会[146]
創造同盟
創造運動
オランダ人民連合
欧州・アメリカ統一権利機構(EURO)
ドイツ系アメリカ人同盟
ゴールデン・ドーン(元国会代表)
ハマースキンズ
異教徒戦線
アイデンティティ・エウロパ
クー・クラックス・クラン
リーグ・オブ・ザ・サウス
レ・ザンティテリア/ジェネレーション・アイデンティティ
ザ・III.パス
ナショナル・アライアンス(アメリカ合衆国)[147]
ドイツ国家民主党
イギリス民族戦線
ナショナル・ポリシー・インスティチュート
ポーランド国民再生
国家社会主義同盟
国家社会主義運動(曖昧さ回避)
国家戦線
国家主義同盟
国家主義戦線
カナダ国家党
北欧抵抗運動
愛国主義的代替案
愛国青年同盟
愛国戦線
ロシア帝国運動[148]
ロシア国民統一[149]
アメリカ銀軍団
社会主義帝国党(元国会代表
伝統主義労働者党
ザ・オーダー/ブラダー・シュヴァイゲン
ヴァンガード・アメリカ
ヴィグリッド
人民戦線
ホワイト・アーリアン・レジスタンス
ホワイト・アーリアン・レジスタンス(スウェーデン)
ホワイト・ナショナリスト党
Notable individuals
Andrew Auernheimer
Andrew Anglin
Richard Girnt Butler
Theodore G. Bilbo
Don Black
Peter Brimelow
Thomas W. Chittum
Craig Cobb
Harold Covington
Ian Stuart Donaldson
Aleksandr Dugin
David Duke
Paul Fromm (white supremacist)
Nick Fuentes
Matthew F. Hale
Matthew Heimbach
Hinton Rowan Helper
Adolf Hitler
Andrew Jackson
Andrew Johnson
William Daniel Johnson
James Keegstra
Ben Klassen
August Kreis III
Kris Kobach
Alex Linder
Lana Lokteff
Kevin Macdonald
Tom Metzger
Nikolaos Michaloliakos
Merlin Miller
Revilo P. Oliver
William Dudley Pelley
William Luther Pierce
Thomas Robb
George Lincoln Rockwell
Jeff Schoep
Saga
Richard B. Spencer
Gerald L. K. Smith
J. B. Stoner
Kevin Alfred Strom
Tomislav Sunić
Wesley A. Swift
Jared Taylor
Eugène Terre'Blanche
Hal Turner
John Tyndall
George Wallace
Hendrik Verwoerd
Varg Vikernes
James Wickstrom
Woodrow Wilson
著名な個人
アンドリュー・オーウェンハイマー
アンドリュー・アンリン
リチャード・ガーン・バトラー
セオドア・G・ビルボ
ドン・ブラック
ピーター・ブリメル
トーマス・W・チタム
クレイグ・コブ
ハロルド・コヴィントン
イアン・スチュアート・ドナルドソン
アレクサンドル・ドゥーギン
デビッド・デューク
ポール・フロム(白人至上主義者)
ニック・フエンテス
マシュー・F・ヘイル
マシュー・ハインバッハ
ヒントン・ローワン・ヘルパー
アドルフ・ヒトラー
アンドリュー・ジャクソン
アンドリュー・ジョンソン
ウィリアム・ダニエル・ジョンソン
ジェームズ・キーストラ
ベン・クラッセン
オーガスト・クライス3世
クリス・コバック
アレックス・リンダー
ラナ・ロクテフ
ケヴィン・マクドナルド
トム・メッツガー
ニコラオス・ミハロリアコス
マーリン・ミラー
リベロ・P・オリヴァー
ウィリアム・ダドリー・ペリー
ウィリアム・ルーサー・ピアース
トーマス・ロブ
ジョージ・リンカーン・ロックウェル
ジェフ・ショープ
サーガ
リチャード・B・スペンサー
ジェラルド・L・K・スミス
J. B. ストナー
ケビン・アルフレッド・ストローム
トミスラヴ・スニッチ
ウェスリー・A・スウィフト
ジェレド・テイラー
ユージン・テレブランシュ
ハル・ターナー
ジョン・ティンダル
ジョージ・ウォレス
ヘンドリック・フェルヴールト
ヴァーグ・ヴァイカーネス
ジェイムズ・ウィックストローム
ウッドロウ・ウィルソン
Notable media
American Renaissance
Candour
The Daily Stormer
Info-14
Metapedia
National Vanguard
Occidental Observer
Podblanc
The Political Cesspool
Redwatch
Stormfront
Vanguard News Network
Gab
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