はじめによんでください

白人至上主義

White supremacy

Ku Klux Klan parade in Washington, D.C. in 1926

池田光穂

☆ 白人至上主義(White supremacy)白人優越思想とは、白人は他の人種よりも優れており、それゆえ彼らを支配すべきであるという信念である。この信念は、白人が保持するあらゆる権力や 特権の維持と擁護を支持する。白人至上主義は、科学的人種主義という今では信用されていない教義にルーツがあり、ヨーロッパの植民地主義を正当化する重要 な理由であった(→「白人ナショナリズム」)。

White supremacy is the belief that white people are superior to those of other races and thus should dominate them.[1] The belief favors the maintenance and defense of any power and privilege held by white people. White supremacy has roots in the now-discredited doctrine of scientific racism and was a key justification for European colonialism.[2][3]

As a political ideology, it imposes and maintains cultural, social, political, historical or institutional domination by white people and non-white supporters. In the past, this ideology had been put into effect through socioeconomic and legal structures such as the Atlantic slave trade, colonial labor and social practices, the Scramble for Africa, Jim Crow laws in the United States, the activities of the Native Land Court in New Zealand,[4] the White Australia policies from the 1890s to the mid-1970s, and apartheid in South Africa.[5][6] This ideology is also today present among neo-Confederates.

White supremacy underlies a spectrum of contemporary movements including white nationalism, white separatism, neo-Nazism, and the Christian Identity movement.[7] In the United States, white supremacy is primarily associated with the Ku Klux Klan (KKK), Aryan Nations, and the White American Resistance movement, all of which are also considered to be antisemitic.[8] The Proud Boys, despite claiming non-association with white supremacy, have been described in academic contexts as being such.[9] In recent years, websites such as Twitter, Reddit, and Stormfront, and the campaign and presidency of Donald Trump, have contributed to an increased activity and interest in white supremacy.[10][11][12][13][14]

Different forms of white supremacy have different conceptions of who is considered white (though the exemplar is generally light-skinned, blond-haired, and blue-eyed—traits most common in northern Europe, which are pseudoscientifically viewed as being part of an Aryan race), and not all white supremacist organizations agree on who is their greatest enemy.[15] Different groups of white supremacists identify various racial, ethnic, religious, and other enemies,[16] most commonly those of Sub-Saharan African ancestry, Indigenous peoples of the Americas and Oceania, Asians, multiracial people, Middle Eastern people, Jews,[17][18][19] Muslims, and LGBTQ+ people.[20][21][22][23]

In academic usage, particularly in critical race theory or intersectionality, "white supremacy" can also refer to a social system in which white people enjoy structural advantages (privilege) over other ethnic groups, on both a collective and individual level, despite formal legal equality.[24][25][26][27][28]
白人至上主義(White supremacy) とは、白人は他の人種よりも優れており、それゆえ彼らを支配すべきであるという信念である[1]。この信念は、白人が保持するあらゆる権力や特権の維持と 擁護を支持する。白人至上主義は、科学的人種主義という今では信用されていない教義にルーツがあり、ヨーロッパの植民地主義を正当化する重要な理由であっ た[2][3]。

政治的イデオロギーとして、白人と非白人支持者による文化的、社会的、政治的、歴史的、制度的支配を押し付け、維持する。過去においてこのイデオロギー は、大西洋奴隷貿易、植民地時代の労働と社会慣行、スクランブル・フォア・アフリカ、アメリカのジム・クロウ法、ニュージーランドの先住民土地裁判所の活 動[4]、1890年代から1970年代半ばまでの白豪主義政策、南アフリカのアパルトヘイト[5][6]などの社会経済的・法的構造を通して実行に移さ れてきた。

アメリカでは、白人至上主義は主にクー・クラックス・クラン(KKK)、アーリア・ネイションズ、ホワイト・アメリカン・レジスタンス運動と関連してお り、これらの運動はすべて反ユダヤ主義的であると考えられている。 [8]プラウド・ボーイズは白人至上主義とは無関係であると主張しているにもかかわらず、学術的な文脈ではそのようであると説明されている[9]。近年、 Twitter、Reddit、Stormfrontなどのウェブサイトやドナルド・トランプの選挙運動や大統領就任が白人至上主義に対する活動や関心を 高める一因となっている[10][11][12][13][14]。

白人至上主義の異なる形態は、誰が白人とみなされるかについて異なる概念を持っており(ただし、模範となるのは一般的に明るい肌、金髪、青い目の北欧で最 も一般的な特徴であり、これはアーリア人種の一部であると疑似科学的に見られている)、すべての白人至上主義組織が誰が最大の敵であるかについて同意して いるわけではない。 [15]白人至上主義者の異なるグループは様々な人種的、民族的、宗教的、その他の敵を特定しており[16]、最も一般的なのはサハラ以南のアフリカに祖 先を持つ人々、アメリカ大陸とオセアニアの先住民族、アジア人、多民族、中東の人々、ユダヤ人、[17][18][19]イスラム教徒、LGBTQ+の人 々である[20][21][22][23]。

学術的な用法、特に批判的人種論やインターセクショナリティにおいては、「白人至上主義」は、形式的な法的平等にもかかわらず、白人が集団レベルでも個人 レベルでも他の民族グループに対して構造的な優位性(特権)を享受している社会システムを指すこともある[24][25][26][27][28]。
History
White supremacy has ideological foundations that date back to 17th-century scientific racism, the predominant paradigm of human variation that helped shape international relations and racial policy from the latter part of the Age of Enlightenment until the late 20th century (marked by decolonization and the abolition of apartheid in South Africa in 1991, followed by that country's first multiracial elections in 1994).[citation needed]

United States
Main category: White supremacy in the United States
See also: Racism in the United States

White men pose for a photograph of the 1920 Duluth, Minnesota lynchings. Two of the Black victims are still hanging while the third is on the ground. Lynchings were often public spectacles for the white community to celebrate white supremacy in the U.S., and photos were often sold as postcards.[29]

Ku Klux Klan parade in Washington, D.C. in 1926
Early history
White supremacy was dominant in the United States both before and after the American Civil War, and it persisted for decades after the Reconstruction Era.[30] Prior to the Civil War, many wealthy White-European Americans owned slaves; they tried to justify their economic exploitation of Black people by creating a "scientific" theory of White superiority and Black inferiority.[31] One such slave owner, future president Thomas Jefferson, wrote in 1785 that Blacks were "inferior to the whites in the endowments of body and mind."[32] In the antebellum South, four million slaves were denied freedom.[33] The outbreak of the Civil War saw the desire to uphold white supremacy being cited as a cause for state secession[34] and the formation of the Confederate States of America.[35] In an editorial about Native Americans and the American Indian Wars in 1890, author L. Frank Baum wrote: "The Whites, by law of conquest, by justice of civilization, are masters of the American continent, and the best safety of the frontier settlements will be secured by the total annihilation of the few remaining Indians."[36]

The Naturalization Act of 1790 limited U.S. citizenship to whites only.[37] In some parts of the United States, many people who were considered non-white were disenfranchised, barred from government office, and prevented from holding most government jobs well into the second half of the 20th century. Professor Leland T. Saito of the University of Southern California writes: "Throughout the history of the United States, race has been used by whites for legitimizing and creating difference and social, economic and political exclusion."[38]

20th century
The denial of social and political freedom to minorities continued into the mid-20th century, resulting in the civil rights movement.[39] The movement was spurred by the lynching of Emmett Till, a 14-year-old boy. David Jackson writes it was the image of the "murdered child's ravaged body, that forced the world to reckon with the brutality of American racism."[40] Vann R. Newkirk II wrote "the trial of his killers became a pageant illuminating the tyranny of white supremacy."[41] Moved by the image of Till's body in the casket, one hundred days after his murder Rosa Parks refused to give up her seat on a bus to a white person.[42]

Sociologist Stephen Klineberg has stated that U.S. immigration laws prior to 1965 clearly "declared that Northern Europeans are a superior subspecies of the white race".[43][a] The Immigration and Nationality Act of 1965 opened entry to the U.S. to non-Germanic groups, and significantly altered the demographic mix in the U.S. as a result.[43] With 38 U.S. states having banned interracial marriage through anti-miscegenation laws, the last 16 states had such laws in place until 1967 when they were invalidated by the Supreme Court of the United States' decision in Loving v. Virginia.[44] These mid-century gains had a major impact on white Americans' political views; segregation and white racial superiority, which had been publicly endorsed in the 1940s, became minority views within the white community by the mid-1970s, and continued to decline into 1990s polls to a single-digit percentage.[45][46] For sociologist Howard Winant, these shifts marked the end of "monolithic white supremacy" in the United States.[47]

After the mid-1960s, white supremacy remained an important ideology to the American far-right.[48] According to Kathleen Belew, a historian of race and racism in the United States, white militancy shifted after the Vietnam War from supporting the existing racial order to a more radical position (self-described as "white power" or "white nationalism") committed to overthrowing the United States government and establishing a white homeland.[49][50] Such anti-government militia organizations are one of three major strands of violent right-wing movements in the United States, with white supremacist groups (such as the Ku Klux Klan, neo-Nazi organizations, and racist skinheads) and a religious fundamentalist movement (such as Christian Identity) being the other two.[51][52] Howard Winant writes that, "On the far right the cornerstone of white identity is belief in an ineluctable, unalterable racialized difference between whites and nonwhites."[53] In the view of philosopher Jason Stanley, white supremacy in the United States is an example of the fascist politics of hierarchy, in that it "demands and implies a perpetual hierarchy" in which whites dominate and control non-whites.[54]

21st century
The presidential campaign of Donald Trump led to a surge of interest in white supremacy and white nationalism in the United States, bringing increased media attention and new members to their movement; his campaign enjoyed their widespread support.[11][12][13][14]

Some academics argue that outcomes from the 2016 United States Presidential Election reflect ongoing challenges with white supremacy.[55][56] Psychologist Janet Helms suggested that the normalizing behaviors of social institutions of education, government, and healthcare are organized around the "birthright of...the power to control society's resources and determine the rules for [those resources]".[6] Educators, literary theorists, and other political experts have raised similar questions, connecting the scapegoating of disenfranchised populations to white superiority.[57][58]

As of 2018, there were over 600 white supremacy organizations recorded in the U.S.[59] On July 23, 2019, Christopher A. Wray, the head of the FBI, said at a Senate Judiciary Committee hearing that the agency had made around 100 domestic terrorism arrests since October 1, 2018, and that the majority of them were connected in some way with white supremacy. Wray said that the Bureau was "aggressively pursuing [domestic terrorism] using both counterterrorism resources and criminal investigative resources and partnering closely with our state and local partners," but said that it was focused on the violence itself and not on its ideological basis. A similar number of arrests had been made for instances of international terrorism. In the past, Wray has said that white supremacy was a significant and "pervasive" threat to the U.S.[60]

On September 20, 2019, the acting Secretary of Homeland Security, Kevin McAleenan, announced his department's revised strategy for counter-terrorism, which included a new emphasis on the dangers inherent in the white supremacy movement. McAleenan called white supremacy one of the most "potent ideologies" behind domestic terrorism-related violent acts. In a speech at the Brookings Institution, McAleenan cited a series of high-profile shooting incidents, and said "In our modern age, the continued menace of racially based violent extremism, particularly white supremacist extremism, is an abhorrent affront to the nation, the struggle and unity of its diverse population." The new strategy will include better tracking and analysis of threats, sharing information with local officials, training local law enforcement on how to deal with shooting events, discouraging the hosting of hate sites online, and encouraging counter-messages.[61][62]

In a 2020 article in The New York Times titled "How White Women Use Themselves as Instruments of Terror", columnist Charles M. Blow wrote:[63]

We often like to make white supremacy a testosterone-fueled masculine expression, but it is just as likely to wear heels as a hood. Indeed, untold numbers of lynchings were executed because white women had claimed that a black man raped, assaulted, talked to or glanced at them. The Tulsa race massacre, the destruction of Black Wall Street, was spurred by an incident between a white female elevator operator and a black man. As the Oklahoma Historical Society points out, the most common explanation is that he stepped on her toe. As many as 300 people were killed because of it. The torture and murder of 14-year-old Emmett Till in 1955, a lynching actually, occurred because a white woman said that he "grabbed her and was menacing and sexually crude toward her". This practice, this exercise in racial extremism has been dragged into the modern era through the weaponizing of 9-1-1, often by white women, to invoke the power and force of the police who they are fully aware are hostile to black men. This was again evident when a white woman in New York's Central Park told a black man, a bird-watcher, that she was going to call the police and tell them that he was threatening her life.

Patterns of influence
Political violence
The Tuskegee Institute has estimated that 3,446 blacks were the victims of lynchings in the United States between 1882 and 1968, with the peak occurring in the 1890s at a time of economic stress in the South and increasing political suppression of blacks. If 1,297 whites were also lynched during this period, blacks were disproportionally targeted, representing 72.7% of all people lynched.[64][65] According to scholar Amy L. Wood, "lynching photographs constructed and perpetuated white supremacist ideology by creating permanent images of a controlled white citizenry juxtaposed to images of helpless and powerless black men."[66]

School curriculum
Main article: White supremacy in U.S. school curriculum
White supremacy has also played a part in U.S. school curriculum. Over the course of the 19th, 20th, and 21st centuries, material across the spectrum of academic disciplines has been taught with a heavy emphasis on White culture, contributions, and experiences, and a lack of representation of non-White groups' perspectives and accomplishments.[67][68][69][70] In the 19th century, Geography lessons contained teachings on a fixed racial hierarchy, which white people topped.[71] Mills (1994) writes that history as it is taught is really the history of White people, and it is taught in a way that favors White Americans and White people in general. He states that the language used to tell history minimizes the violent acts committed by White people over the centuries, citing the use of the words, for example, "discovery," "colonization," and "New World" when describing what was ultimately a European conquest of the Western Hemisphere and its indigenous peoples.[68] Swartz (1992) seconds this reading of modern history narratives when it comes to the experiences, resistances, and accomplishments of Black Americans throughout the Middle Passage, slavery, Reconstruction, Jim Crow, and the Civil rights movement. In an analysis of American history textbooks, she highlights word choices that repetitively "normalize" slavery and the inhumane treatment of Black people. She also notes the frequent showcasing of White abolitionists and actual exclusion of Black abolitionists and the fact that Black Americans had been mobilizing for abolition for centuries before the major White American push for abolition in the 19th century. She ultimately asserts the presence of a masternarrative that centers Europe and its associated peoples (White people) in school curriculum, particularly as it pertains to history.[72] She writes that this masternarrative condenses history into only history that is relevant to, and to some extent beneficial for, White Americans.[72]

Elson (1964) provides detailed information about the historic dissemination of simplistic and negative ideas about non-White races.[68][73][74] Native Americans, who were subjected to attempts of cultural genocide by the U.S. government through the use of American Indian boarding schools,[73][75] were characterized as homogenously "cruel," a violent menace toward White Americans, and lacking civilization or societal complexity (p. 74).[71] For example, in the 19th century, Black Americans were consistently portrayed as lazy, immature, and intellectually and morally inferior to white Americans, and in many ways not deserving of equal participation in U.S. society.[69][73][71] For example, a math problem in a 19th-century textbook read, "If 5 white men can do as much work as 7 negroes..." implying that white men are more industrious and competent than black men (p. 99).[76] In addition, little to none was taught about Black Americans' contributions, or their histories before being brought to U.S. soil as slaves.[73][74] According to Wayne (1972), this approach was taken especially much after the Civil War to maintain Whites' hegemony over emancipated Black Americans.[73] Other racial groups have received oppressive treatment, including Mexican Americans, who were temporarily prevented from learning the same curriculum as White Americans because they were supposedly intellectually inferior, and Asian Americans, some of whom were prevented from learning much about their ancestral lands because they were deemed a threat to "American" culture, i.e. White culture, at the turn of the 20th century.[73]

Role of the internet
With the emergence of Twitter in 2006, and platforms such as Stormfront which was launched in 1996, an alt-right portal for white supremacists with similar beliefs, both adults and children, was provided in which they were given a way to connect. Jessie Daniels, of CUNY-Hunter College, discussed the emergence of other social media outlets such as 4chan and Reddit, which meant that the "spread of white nationalist symbols and ideas could be accelerated and amplified."[10] Sociologist Kathleen Blee notes that the anonymity which the Internet provides can make it difficult to track the extent of white supremacist activity in the country, but nevertheless she and other experts[77] see an increase in the amount of hate crimes and white supremacist violence. In the latest wave of white supremacy, in the age of the Internet, Blee sees the movement as having primarily become a virtual one, in which divisions between groups become blurred: "[A]ll these various groups that get jumbled together as the alt-right and people who have come in from the more traditional neo-Nazi world. We're in a very different world now."[78]

David Duke, a former Grand Wizard of the Ku Klux Klan, wrote in 1999 that the Internet was going to create a "chain reaction of racial enlightenment that will shake the world."[79] Daniels documents that racist groups see the Internet as a way to spread their ideologies, influence others and gain supporters.[10] Legal scholar Richard Hasen describes a "dark side" of social media:

There certainly were hate groups before the Internet and social media. [But with social media] it just becomes easier to organize, to spread the word, for people to know where to go. It could be to raise money, or it could be to engage in attacks on social media. Some of the activity is virtual. Some of it is in a physical place. Social media has lowered the collective-action problems that individuals who might want to be in a hate group would face. You can see that there are people out there like you. That's the dark side of social media.[80]

A series on YouTube hosted by the grandson of Thomas Robb, the national director of the Knights of the Ku Klux Klan, "presents the Klan's ideology in a format aimed at kids — more specifically, white kids."[81] The short episodes inveigh against race-mixing, and extol other white supremacist ideologies. A short documentary published by TRT describes Imran Garda's experience, a journalist of Indian descent, who met with Thomas Robb and a traditional KKK group. A sign that greets people who enter the town states "Diversity is a code for white genocide." The KKK group interviewed in the documentary summarizes its ideals, principles, and beliefs, which are emblematic of white supremacists in the United States. The comic book super hero Captain America was used for dog whistle politics by the alt-right in college campus recruitment in 2017, an ironic co-optation because Captain America battled against Nazis in the comics, and was created by Jewish cartoonists.[82][83]

British Commonwealth
Further information: Racial views of Winston Churchill
There has been debate whether Winston Churchill, who was voted "the greatest ever Briton" in 2002, was "a racist and white supremacist".[84] In the context of rejecting the Arab wish to stop Jewish immigration to Palestine, he said:

I do not admit that the dog in the manger has the final right to the manger, though he may have lain there for a very long time. I do not admit that right. I do not admit for instance that a great wrong has been done to the Red Indians of America or the black people of Australia. I do not admit that a wrong has been done to those people by the fact that a stronger race, a higher-grade race or at any rate a more worldly-wise race ... has come in and taken their place."[85]

British historian Richard Toye, author of Churchill's Empire, concluded that "Churchill did think that white people were superior."[84]

South Africa
Further information: Apartheid and Baasskap
A number of Southern African nations experienced severe racial tension and conflict during global decolonization, particularly as white Africans of European ancestry fought to protect their preferential social and political status. Racial segregation in South Africa began in colonial times under the Dutch Empire. It continued when the British took over the Cape of Good Hope in 1795. Apartheid was introduced as an officially structured policy by the Afrikaner-dominated National Party after the general election of 1948. Apartheid's legislation divided inhabitants into four racial groups—"black", "white", "coloured", and "Indian", with coloured divided into several sub-classifications.[86] In 1970, the Afrikaner-run government abolished non-white political representation, and starting that year black people were deprived of South African citizenship.[87] South Africa abolished apartheid in 1991.[88][89]

Rhodesia
In Rhodesia a predominantly white government issued its own unilateral declaration of independence from the United Kingdom in 1965 during an ultimately unsuccessful attempt to avoid majority rule.[90] Following the Rhodesian Bush War which was fought by African nationalists, Rhodesian prime minister Ian Smith acceded to biracial political representation in 1978 and the state achieved recognition from the United Kingdom as Zimbabwe in 1980.[91]

Germany
Further information: Aryanism
Nazism promoted the idea of a superior Germanic people or Aryan race in Germany during the early 20th century. Notions of white supremacy and Aryan racial superiority were combined in the 19th century, with white supremacists maintaining the belief that white people were members of an Aryan "master race" that was superior to other races, particularly the Jews, who were described as the "Semitic race", Slavs, and Gypsies, who they associated with "cultural sterility". Arthur de Gobineau, a French racial theorist and aristocrat, blamed the fall of the ancien régime in France on racial degeneracy caused by racial intermixing, which he argued had destroyed the "purity" of the Nordic or Germanic race. Gobineau's theories, which attracted a strong following in Germany, emphasized the existence of an irreconcilable polarity between Aryan or Germanic peoples and Jewish culture.[92]

As the Nazi Party's chief racial theorist, Alfred Rosenberg oversaw the construction of a human racial "ladder" that justified Hitler's racial and ethnic policies. Rosenberg promoted the Nordic theory, which regarded Nordics as the "master race", superior to all others, including other Aryans (Indo-Europeans).[93] Rosenberg got the racial term Untermensch from the title of Klansman Lothrop Stoddard's 1922 book The Revolt Against Civilization: The Menace of the Under-man.[94] It was later adopted by the Nazis from that book's German version Der Kulturumsturz: Die Drohung des Untermenschen (1925).[95] Rosenberg was the leading Nazi who attributed the concept of the East-European "under man" to Stoddard.[96] An advocate of the U.S. immigration laws that favored Northern Europeans, Stoddard wrote primarily on the alleged dangers posed by "colored" peoples to white civilization, and wrote The Rising Tide of Color Against White World-Supremacy in 1920. In establishing a restrictive entry system for Germany in 1925, Hitler wrote of his admiration for America's immigration laws: "The American Union categorically refuses the immigration of physically unhealthy elements, and simply excludes the immigration of certain races."[97]

German praise for America's institutional racism, previously found in Hitler's Mein Kampf, was continuous throughout the early 1930s. Nazi lawyers were advocates of the use of American models.[98] Race-based U.S. citizenship and anti-miscegenation laws directly inspired the Nazis' two principal Nuremberg racial laws—the Citizenship Law and the Blood Law.[98] To preserve the Aryan or Nordic race, the Nazis introduced the Nuremberg Laws in 1935, which forbade sexual relations and marriages between Germans and Jews, and later between Germans and Romani and Slavs. The Nazis used the Mendelian inheritance theory to argue that social traits were innate, claiming that there was a racial nature associated with certain general traits such as inventiveness or criminal behavior.[99]

According to the 2012 annual report of Germany's interior intelligence service, the Federal Office for the Protection of the Constitution, at the time there were 26,000 right-wing extremists living in Germany, including 6,000 neo-Nazis.[100]

Australia and New Zealand
Fifty-one people died from two consecutive terrorist attacks at the Al Noor Mosque and the Linwood Islamic Centre by an Australian white supremacist carried out on March 15, 2019. The terrorist attacks have been described by Prime Minister Jacinda Ardern as "One of New Zealand's darkest days". On August 27, 2020, the shooter was sentenced to life without parole.[101][102][103]

In 2016, there was a rise in debate over the appropriateness of the naming of Massey University in Palmerston North after William Massey, who many historians and critics have described as a white supremacist.[104] Lecturer Steve Elers was a leading proponent of the idea that Massey was an avowed white supremacist, given Massey "made several anti-Chinese racist statements in the public domain" and intensified the New Zealand head tax.[105][106] In 1921, Massey wrote in the Evening Post: "New Zealanders are probably the purest Anglo-Saxon population in the British Empire. Nature intended New Zealand to be a white man's country, and it must be kept as such. The strain of Polynesian will be no detriment". This is one of many quotes attributed to him regarded as being openly racist.[107]
歴史
白人至上主義には、17世紀の科学的人種差別主義にさかのぼるイデオロギー的基盤がある。これは、啓蒙時代の後半から20世紀後半(脱植民地化と1991 年の南アフリカにおけるアパルトヘイトの廃止、それに続く1994年の同国初の多民族選挙によって特徴づけられる)まで、国際関係と人種政策の形成に貢献 した人間の多様性に関する優勢なパラダイムである[要出典]。

アメリカ合衆国
主なカテゴリー アメリカにおける白人至上主義
以下も参照: アメリカにおける人種差別

1920年にミネソタ州ダルースで起きたリンチ事件の写真撮影に応じる白人男性。黒人の犠牲者のうち2人は吊るされたままだが、3人目は地面に倒れてい る。リンチは、アメリカにおける白人至上主義を讃えるために、白人社会にとってしばしば公的な見世物であり、写真はしばしば絵葉書として売られた [29]。

1926年、ワシントンD.C.でのクー・クラックス・クランのパレード
初期の歴史
南北戦争以前も以後も、アメリカでは白人至上主義が支配的であり、それは再建時代以降も数十年間続いた[30]。南北戦争以前には、裕福な白人系アメリカ 人の多くが奴隷を所有していた。彼らは、白人の優位性と黒人の劣等性という「科学的」理論を作り出すことによって、黒人に対する経済的搾取を正当化しよう とした[31]。そのような奴隷所有者の一人である後の大統領トーマス・ジェファーソンは、1785年に黒人は「肉体と精神の素質において白人より劣って いる」と書いた。 「南北戦争が勃発すると、白人至上主義を維持したいという願望が州の分離独立[34]や南部連合の結成の原因として挙げられるようになった。 [35] 1890年にネイティブ・アメリカンとアメリカン・インディアン戦争についての論説の中で、作家のL.フランク・ボームは次のように書いている。「白人 は、征服の法則によって、文明の正義によって、アメリカ大陸の主人であり、辺境の入植地の最善の安全は、わずかに残っているインディアンを全滅させること によって確保されるだろう」[36]。

1790年に制定された帰化法は、アメリカの市民権を白人のみに制限した[37]。アメリカのいくつかの地域では、20世紀後半に至るまで、非白人とみな された多くの人々が市民権を剥奪され、官職に就くことを禁じられ、ほとんどの官職に就くことができなかった。南カリフォルニア大学のリーランド・T・サイ トウ教授は、「米国の歴史を通じて、人種は白人によって、差異や社会的、経済的、政治的排除を正当化し、生み出すために利用されてきた」と書いている [38]。

20世紀
マイノリティに対する社会的・政治的自由の否定は20世紀半ばまで続き、公民権運動へと発展した[39]。デイヴィッド・ジャクソンは、「殺された子ども のぼろぼろになった遺体の映像が、アメリカの人種差別の残虐性を世界に再認識させた」と書いている[40]。バン・R・ニューカークII世は、「ティルを 殺した犯人たちの裁判は、白人至上主義の暴虐性を照らし出すページェントとなった」と書いている[41]。

社会学者のスティーブン・クラインバーグは、1965年以前の米国の移民法は明らかに「北ヨーロッパ人が白人種の優れた亜種であると宣言していた」と述べ ている[43][a] 。 アメリカの38の州は異人種間結婚を禁止しており、最後の16の州は1967年にラヴィング対ヴァージニア事件における連邦最高裁判所の判決によって無効 とされるまで、そのような法律が施行されていた[44]。1940年代には公的に支持されていた隔離と白人の人種的優越は、1970年代半ばには白人社会 における少数意見となり、1990年代の世論調査では一桁台の割合にまで減少し続けた[45][46]。社会学者ハワード・ワイナントにとって、こうした 変化はアメリカにおける「一枚岩の白人至上主義」の終焉を意味した[47]。

1960年代半ば以降も白人至上主義はアメリカの極右にとって重要なイデオロギーであり続けた[48]。 アメリカにおける人種と人種差別の歴史家であるキャスリーン・ベリューによれば、白人の過激派はベトナム戦争以降、既存の人種秩序を支持する立場から、ア メリカ政府を転覆させ白人の祖国を確立することにコミットする、より急進的な立場(「ホワイト・パワー」または「ホワイト・ナショナリズム」と自称)へと シフトした。 [49][50]このような反政府民兵組織はアメリカにおける暴力的な右翼運動の3つの主要な筋の1つであり、白人至上主義グループ(クー・クラックス・ クラン、ネオナチ組織、人種差別主義者のスキンヘッドなど)と宗教原理主義運動(クリスチャン・アイデンティティなど)が他の2つである。 [51][52]ハワード・ワイナントは「極右において白人のアイデンティティの礎石となっているのは、白人と非白人の間の不可避で不変の人種的差異を信 じることである」と書いている[53]。哲学者ジェイソン・スタンリーの見解では、アメリカにおける白人至上主義は、白人が非白人を支配しコントロールす るという「永続的なヒエラルキーを要求し暗示している」という点で、ヒエラルキーのファシズム政治の一例である[54]。

21世紀
ドナルド・トランプの大統領選挙運動は、アメリカにおける白人至上主義や白人ナショナリズムへの関心を急増させ、メディアの注目の高まりと彼らの運動に新たなメンバーをもたらし、彼の選挙運動は彼らの広範な支持を享受した[11][12][13][14]。

心理学者のジャネット・ヘルムズは、教育、政府、医療といった社会制度の常態化する行動は、「生まれながらにして社会をコントロールする力」を中心に組織 されていると示唆した[55][56]。 教育者、文学理論家、その他の政治専門家も同様の問題を提起しており、権利を奪われた人々のスケープゴートを白人優位と結びつけている[57][58]。

2018年の時点で、米国には600を超える白人至上主義組織が記録されていた[59]。 2019年7月23日、FBIの長官であるクリストファー・A・レイは上院司法委員会の公聴会で、同局は2018年10月1日以降、約100人の国内テロ 逮捕者を出しており、その大半が白人至上主義と何らかの形でつながっていると述べた。レイ氏は、同局は「テロ対策資源と犯罪捜査資源の両方を駆使し、州や 地域のパートナーと緊密に連携して(国内テロを)積極的に追求している」としながらも、暴力そのものに焦点を当てており、そのイデオロギー的根拠には焦点 を当てていないと述べた。国際的なテロ行為についても、同様の逮捕者が出ている。過去にレイは、白人至上主義は米国にとって重要かつ「広範な」脅威である と述べていた[60]。

2019年9月20日、ケヴィン・マカリーナン国土安全保障長官代行は、テロ対策のための同省の戦略改定を発表し、白人至上主義運動に内在する危険性を新 たに強調した。マカリーナン氏は、白人至上主義を国内テロ関連の暴力行為の背後にある最も「強力なイデオロギー」のひとつと呼んだ。ブルッキングス研究所 でのスピーチで、マカリーナン氏は一連の有名な銃乱射事件を引き合いに出し、"現代において、人種差別に基づく暴力的過激主義、特に白人至上主義過激主義 の脅威が続いていることは、国家、その多様な住民の闘争と団結に対する忌まわしい侮辱である "と述べた。新戦略には、脅威のより良い追跡と分析、地元当局との情報共有、発砲事件への対処方法に関する地元法執行機関の訓練、オンライン上のヘイトサ イトのホスティングの阻止、カウンターメッセージの奨励などが含まれる[61][62]。

ニューヨーク・タイムズ』紙に掲載された2020年の記事「白人女性はいかに自らをテロの道具として使うか」の中で、コラムニストのチャールズ・M・ブローは次のように書いている[63]。

私たちはしばしば白人至上主義をテストステロンに煽られた男性的な表現としたがるが、それはヒールを履いてフードを被るのと同じである。実際、数え切れな いほどのリンチが実行されたのは、白人女性が黒人男性にレイプされた、暴行された、話しかけられた、チラチラ見られたと主張したからである。タルサの人種 大虐殺、ブラック・ウォール街の破壊は、白人女性エレベーター・オペレーターと黒人男性との間に起きた事件がきっかけだった。オクラホマ歴史協会が指摘す るように、最も一般的な説明は「つま先を踏まれた」というものだ。そのために300人もの人々が殺された。1955年に14歳のエメット・ティルが拷問さ れ殺害されたが、これは実際にリンチであり、白人女性が「彼女をつかんで威嚇し、性的に粗野だった」と言ったために起こった。この慣習、人種的過激主義の 運動は、黒人男性に敵対的であることを十分に認識している警察の権力と力を呼び起こすために、しばしば白人女性によって9-1-1を武器化することによっ て、現代にまで引きずり込まれている。ニューヨークのセントラルパークで白人女性が、バードウォッチングをしていた黒人男性に、彼が自分の命を脅かしてい ると警察に通報すると告げたときにも、このことが明らかになった。

影響力のパターン
政治的暴力
タスキギー研究所は、1882年から1968年の間に米国で3,446人の黒人がリンチの犠牲になったと推定しており、ピークは南部の経済的ストレスと黒 人に対する政治的弾圧が強まっていた1890年代に起こった。この期間に1,297人の白人もリンチされたとすると、黒人は不釣り合いに標的にされ、リン チされた人全体の72.7%を占めていた[64][65]。学者エイミー・L・ウッドによれば、「リンチの写真は、無力で力のない黒人のイメージと並置さ れた、支配された白人市民の永久的なイメージを作り出すことによって、白人至上主義のイデオロギーを構築し、永続させた」[66]。

学校のカリキュラム
主な記事 米国の学校カリキュラムにおける白人至上主義
白人至上主義は、米国の学校カリキュラムにおいても一役買ってきた。19世紀、20世紀、そして21世紀にかけて、学問分野全般にわたって、白人の文化、 貢献、経験に重きを置き、非白人集団の視点や成果を表現しない教材が教えられてきた。 [67][68][69][70]19世紀の地理の授業では、白人が上位を占める固定的な人種ヒエラルキーに関する教えが含まれていた。彼は、歴史を語る ために使用される言葉は、何世紀にもわたって白人によって行われた暴力的行為を最小化するものであると述べ、例えば、西半球とその先住民に対する最終的に はヨーロッパの征服であったものを説明する際に、「発見」、「植民地化」、「新世界」といった言葉が使用されることを挙げている[68]。 Swartz(1992)は、中間の航路、奴隷制、再建、ジム・クロウ、公民権運動を通してのアメリカ黒人の経験、抵抗、業績に関して、現代史の物語をこ のように読むことに賛成している。アメリカ史の教科書を分析し、奴隷制度や黒人に対する非人道的な扱いを繰り返し "正常化 "するような言葉の選択を強調している。また、白人の奴隷廃止論者が頻繁に紹介され、黒人の奴隷廃止論者が実際には排除されていること、19世紀に白人が 奴隷廃止を大きく推進する以前から、黒人が何世紀にもわたって奴隷廃止のために動員されていたという事実にも言及する。彼女は最終的に、学校のカリキュラ ム、特に歴史に関するものにおいて、ヨーロッパとそれに関連する民族(白人)を中心に据えた物語(masternarrative)の存在を主張している [72]。このmasternarrativeは、歴史を白人アメリカ人に関連し、ある程度有益な歴史だけに凝縮していると書いている[72]。

エルソン(1964)は、非白人人種についての単純化された否定的な考え方が歴史的に広められたことについての詳細な情報を提供している[68][73] [74]。アメリカン・インディアン寄宿学校の利用を通じてアメリカ政府による文化的ジェノサイドの試みにさらされたアメリカ先住民は[73][75]、 均質な「残酷な」存在であり、白人アメリカ人に対する暴力的な脅威であり、文明や社会の複雑さを欠いていると特徴づけられていた(p. 例えば、19世紀において、アメリカ黒人は一貫して怠け者で未熟であり、知的にも道徳的にもアメリカ白人に劣っており、アメリカ社会に平等に参加するに値 しない存在として描かれていた[69][73][71]。 「さらに、黒人アメリカ人の貢献や、奴隷としてアメリカに連れてこられる前の彼らの歴史については、ほとんど何も教えられていない[73][74]。 ウェイン(1972)によれば、このアプローチは、奴隷解放された黒人アメリカ人に対する白人のヘゲモニーを維持するために、南北戦争後に特に多くとられ た。 [73]他の人種グループも抑圧的な扱いを受けており、メキシコ系アメリカ人は、彼らが知的に劣っているとされていたため、一時的に白人アメリカ人と同じ カリキュラムを学ぶことを妨げられていたし、アジア系アメリカ人の一部は、20世紀の変わり目に「アメリカ」文化、すなわち白人文化に対する脅威とみなさ れていたため、彼らの祖先の土地について多くを学ぶことを妨げられていた[73]。

インターネットの役割
2006年のツイッターの出現と、1996年に立ち上げられたストームフロントなどのプラットフォームによって、同じような信念を持つ白人至上主義者のた めのオルト・ライトのポータルが提供され、大人も子供も、彼らがつながる方法が与えられた。CUNY-Hunter Collegeのジェシー・ダニエルズは、4chanやRedditといった他のソーシャルメディア・アウトレットの出現について論じており、それは「白 人ナショナリストのシンボルや思想の拡散が加速し、増幅される」ことを意味していた[10]。社会学者のキャスリン・ブリーは、インターネットが提供する 匿名性は、国内における白人至上主義者の活動の程度を追跡することを困難にする可能性があると指摘しているが、それにもかかわらず、彼女や他の専門家 [77]は、ヘイトクライムや白人至上主義者による暴力の量が増加していると見ている。インターネットの時代における白人至上主義の最新の波において、ブ リーはこの運動が主にヴァーチャルなものになり、グループ間の区分が曖昧になったと見ている: 「オルト・ライトとして一緒にされるさまざまなグループと、より伝統的なネオナチの世界から入ってきた人々。私たちは今、まったく異なる世界にいる」 [78]。

クー・クラックス・クランの元大魔法使いデビッド・デュークは1999年、インターネットが「世界を揺るがす人種啓蒙の連鎖反応」を起こすと書いている [79]。ダニエルズは、人種差別主義者グループがインターネットを、自分たちのイデオロギーを広め、他者に影響を与え、支持者を獲得するための手段と見 なしていることを記録している[10]。 法学者のリチャード・ヘイセンは、ソーシャルメディアの「ダークサイド」について述べている:

インターネットやソーシャルメディアが普及する以前にも、ヘイトグループは確かに存在した。[インターネットやソーシャルメディア以前にも、ヘイトグルー プは確かに存在しました。資金集めのためかもしれないし、ソーシャルメディア上で攻撃を仕掛けるためかもしれない。活動の一部はバーチャルだ。物理的な場 所での活動もある。ソーシャルメディアは、ヘイトグループに属したいと考える個人が直面する集団行動の問題を軽減した。自分と同じような人たちがいること を知ることができる。それがソーシャルメディアのダークサイドだ」[80]。

クー・クラックス・クラン騎士団の全国責任者であったトーマス・ロブの孫が主催するYouTubeのシリーズは、「クランのイデオロギーを子供たち、より 具体的には白人の子供たちに向けたフォーマットで紹介している」[81]。TRTが発表した短編ドキュメンタリーは、トーマス・ロブや伝統的なKKK団と 会ったインド系のジャーナリスト、イムラン・ガルダの体験を描いている。町に入る人々を出迎える看板には、"多様性は白人虐殺の暗号である "と書かれている。ドキュメンタリーの中でインタビューされたKKKグループは、アメリカにおける白人至上主義者を象徴するその理想、主義、信条を要約し ている。コミック本のスーパーヒーローであるキャプテン・アメリカは、2017年に大学キャンパスのリクルートにおいて、オルト・ライトによる犬笛政治に 利用された。キャプテン・アメリカはコミックにおいてナチスと戦い、ユダヤ人漫画家によって創作されたため、皮肉な共同利用である[82][83]。

イギリス連邦
更なる情報 ウィンストン・チャーチルの人種観
2002年に「史上最も偉大な英国人」に選ばれたウィンストン・チャーチルが「人種差別主義者であり、白人至上主義者」であったかどうかについては議論がある[84]。パレスチナへのユダヤ人移民を阻止したいというアラブ人の願いを拒否するという文脈で、彼はこう述べた:

私は、飼い葉桶の犬が飼い葉桶の最終的な権利を持っているとは認めません。私はその権利を認めない。例えば、アメリカのレッド・インディアンやオーストラ リアの黒人に大きな過ちがあったとは認めない。より強力な民族、より高級な民族、あるいは少なくともより世俗に通じた民族が......入ってきて、彼ら の地位を奪ったという事実によって、それらの民族に過ちが行われたとは認めない」[85]。

チャーチルの帝国』の著者であるイギリスの歴史家リチャード・トーイは、「チャーチルは白人が優れていると考えていた」と結論づけている[84]。

南アフリカ
さらなる情報 アパルトヘイトとバースカップ
多くの南部アフリカ諸国は、世界的な脱植民地化の中で、深刻な人種間の緊張と対立を経験した。南アフリカにおける人種隔離は、オランダ帝国の植民地時代に 始まった。1795年にイギリスが喜望峰を占領した後も続いた。アパルトヘイトは、1948年の総選挙の後、アフリカーナ人が支配する国民党によって公式 に組織された政策として導入された。アパルトヘイトの法律は、住民を「黒人」、「白人」、「有色人種」、「インド人」の4つの人種グループに分け、有色人 種はいくつかの下位分類に分けられた[86]。1970年、アフリカーナー政権が非白人の政治的代表権を廃止し、同年から黒人は南アフリカの市民権を剥奪 された[87]。南アフリカは1991年にアパルトヘイトを廃止した[88][89]。

ローデシア
ローデシアでは、白人優位の政府が1965年にイギリスからの一方的な独立宣言を行い、多数決を回避しようとしたが結局失敗に終わった[90]。アフリカ 民族主義者によって戦われたローデシア・ブッシュ戦争の後、ローデシアのイアン・スミス首相は1978年に両人種間の政治的代表権を認め、1980年にイ ギリスからジンバブエとして承認された[91]。

ドイツ
さらなる情報 アーリアニズム
ナチズムは、20世紀初頭のドイツにおいて、優れたゲルマン民族またはアーリア人種という考えを推進した。白人至上主義とアーリア人種の優越性は19世紀 には結びついており、白人至上主義者たちは、白人は他の人種、特に「セム人種」と形容されたユダヤ人、スラブ人、「文化的不毛」と関連づけられたジプシー よりも優れたアーリア人の「マスターレース」の一員であるという信念を維持していた。フランスの人種理論家であり貴族であったアルチュール・ド・ゴビノー は、フランスのアンシャン・レジームが崩壊したのは、人種間の混血によって引き起こされた人種的退化のせいであるとし、それが北欧あるいはゲルマン民族の 「純粋性」を破壊したと主張した。ドイツで強い支持を集めたゴビノーの理論は、アーリア人またはゲルマン民族とユダヤ人文化との間に両立しえない極性が存 在することを強調していた[92]。

アルフレッド・ローゼンベルクはナチ党の人種理論家として、ヒトラーの人種的・民族的政策を正当化する人間の人種的「はしご」の構築を監督した。ローゼン ベルクはノルディック理論を推進し、ノルディック人を他のアーリア人(インド・ヨーロッパ人)を含む他のすべての人種よりも優れた「支配者民族」とみなし た[93]。ローゼンベルクは人種用語であるウンターメンシュを、クランズマンであるロスロップ・ストッダードの1922年の著書『文明に対する反乱』の タイトルから得た: 後にナチスはこの本のドイツ語版『Der Kulturumsturz』から採用した: 北ヨーロッパ人を優遇するアメリカの移民法の擁護者であったストッダードは、主に「有色人種」が白人の文明にもたらすとされる危険について執筆し、 1920年に『The Rising Tide of Color Against White World-Supremacy (白人至上主義に対する有色人種の台頭)』を執筆した。1925年、ドイツに入国制限制度を設けるにあたり、ヒトラーはアメリカの移民法への賞賛を綴っ た: 「アメリカ連合は身体的に不健康な要素の移民を断固として拒否し、特定の人種の移民を単に排除している」[97]。

ヒトラーの『我が闘争』(Mein Kampf)に見られるように、アメリカの制度的人種差別に対するドイツ人の賞賛は、1930年代初頭を通じて続いた。ナチスの弁護士はアメリカのモデル を利用することを提唱していた[98]。人種に基づくアメリカの市民権と混血防止法は、ナチスの2つの主要なニュルンベルク人種法-市民権法と血縁法-に 直接影響を与えた[98]。アーリア人または北欧人種を維持するために、ナチスは1935年にニュルンベルク法を導入し、ドイツ人とユダヤ人の間の性的関 係や結婚を禁止し、後にドイツ人とロマ人やスラブ人の間の性的関係や結婚も禁止した。ナチスはメンデル遺伝説を用いて、社会的特質は生得的なものであると 主張し、発明性や犯罪行為といった特定の一般的な特質には人種的性質が関連していると主張した[99]。

ドイツの内政情報機関である連邦憲法保護局の2012年の年次報告書によれば、当時ドイツには6,000人のネオナチを含む26,000人の右翼過激派が住んでいた[100]。

オーストラリアとニュージーランド
2019年3月15日に実行されたオーストラリアの白人至上主義者によるアル・ヌール・モスクとリンウッド・イスラムセンターでの2連続テロ攻撃により 51人が死亡した。このテロ事件をジャシンダ・アーダーン首相は「ニュージーランドで最も暗い日のひとつ」と表現した。2020年8月27日、犯人は仮釈 放なしの終身刑を言い渡された[101][102][103]。

2016年、パーマストンノースにあるマッセイ大学が、多くの歴史家や批評家が白人至上主義者と評しているウィリアム・マッセイにちなんで命名されたこと の妥当性をめぐって議論が高まった[104]。講師のスティーブ・エラーズは、マッセイが「公の場でいくつかの反中国人差別的な発言をし」、ニュージーラ ンドの首長税を強化したことから、マッセイが公然の白人至上主義者であったという考えの代表的な提唱者であった[105][106]。1921年、マッセ イはイブニング・ポスト紙にこう書いている: 「ニュージーランド人はおそらく大英帝国で最も純粋なアングロサクソン系住民である。自然はニュージーランドを白人の国にすることを意図していた。ポリネ シア人の系統は何の害にもならない」。これは、公然と人種差別主義者であるとみなされる彼の多くの引用のひとつである[107]。
Ideologies and movements
Supporters of Nordicism consider the "Nordic peoples" to be a superior race.[108] By the early 19th century, white supremacy was attached to emerging theories of racial hierarchy. The German philosopher Arthur Schopenhauer attributed cultural primacy to the white race:

The highest civilization and culture, apart from the ancient Hindus and Egyptians, are found exclusively among the white races; and even with many dark peoples, the ruling caste or race is fairer in colour than the rest and has, therefore, evidently immigrated, for example, the Brahmins, the Incas, and the rulers of the South Sea Islands. All this is due to the fact that necessity is the mother of invention because those tribes that emigrated early to the north, and there gradually became white, had to develop all their intellectual powers and invent and perfect all the arts in their struggle with need, want and misery, which in their many forms were brought about by the climate.[109]


The Good Citizen 1926, published by Pillar of Fire Church
The eugenicist Madison Grant argued in his 1916 book, The Passing of the Great Race, that the Nordic race had been responsible for most of humanity's great achievements, and that admixture was "race suicide".[110] In this book, Europeans who are not of Germanic origin but have Nordic characteristics such as blonde/red hair and blue/green/gray eyes, were considered to be a Nordic admixture and suitable for Aryanization.[111]


Members of the second Ku Klux Klan at a rally in 1923
In the United States, the groups most associated with the white supremacist movement are the Ku Klux Klan (KKK), Aryan Nations, and the White American Resistance movement, all of which are also considered to be antisemitic. The Proud Boys, despite claiming non-association with white supremacy, have been described in academic contexts as being such.[9] Many white supremacist groups are based on the concept of preserving genetic purity, and do not focus solely on discrimination based on skin color. The KKK's reasons for supporting racial segregation are not primarily based on religious ideals, but some Klan groups are openly Protestant.[citation needed] The 1915 silent drama film The Birth of a Nation followed the rising racial, economic, political, and geographic tensions leading up to the Emancipation Proclamation and the Southern Reconstruction era that was the genesis of the Ku Klux Klan.[112]

Nazi Germany promulgated white supremacy based on the belief that the Aryan race, or the Germans, were the master race. It was combined with a eugenics programme that aimed for racial hygiene through compulsory sterilization of sick individuals and extermination of Untermenschen ("subhumans"): Slavs, Jews and Romani, which eventually culminated in the Holocaust.[113][114][115][116][117]

Christian Identity is another movement closely tied to white supremacy. Some white supremacists identify themselves as Odinists, although many Odinists reject white supremacy. Some white supremacist groups, such as the South African Boeremag, conflate elements of Christianity and Odinism. Creativity (formerly known as "The World Church of the Creator") is atheistic and it denounces Christianity and other theistic religions.[118][119] Aside from this, its ideology is similar to that of many Christian Identity groups because it believes in the antisemitic conspiracy theory that there is a "Jewish conspiracy" in control of governments, the banking industry and the media. Matthew F. Hale, founder of the World Church of the Creator, has published articles stating that all races other than white are "mud races", which is what the group's religion teaches.[citation needed]

The white supremacist ideology has become associated with a racist faction of the skinhead subculture, despite the fact that when the skinhead culture first developed in the United Kingdom in the late 1960s, it was heavily influenced by black fashions and music, especially Jamaican reggae and ska, and African American soul music.[120][121][122]

White supremacist recruitment activities are primarily conducted at a grassroots level as well as on the Internet. Widespread access to the Internet has led to a dramatic increase in white supremacist websites.[123] The Internet provides a venue to openly express white supremacist ideas at little social cost, because people who post the information are able to remain anonymous.

White nationalism
Main article: White nationalism
White separatism
White separatism is a political and social movement that seeks the separation of white people from people of other races and ethnicities. This may include the establishment of a white ethnostate by removing non-whites from existing communities or by forming new communities elsewhere.[124]

Most modern researchers do not view white separatism as distinct from white supremacist beliefs. The Anti-Defamation League defines white separatism as "a form of white supremacy";[125] the Southern Poverty Law Center defines both white nationalism and white separatism as "ideologies based on white supremacy."[126] Facebook has banned content that is openly white nationalist or white separatist because "white nationalism and white separatism cannot be meaningfully separated from white supremacy and organized hate groups".[127][128]

Use of the term to self-identify has been criticized as a dishonest rhetorical ploy. The Anti-Defamation League argues that white supremacists use the phrase because they believe it has fewer negative connotations than the term white supremacist.[129]

Dobratz & Shanks-Meile reported that adherents usually reject marriage "outside the white race". They argued for the existence of "a distinction between the white supremacist's desire to dominate (as in apartheid, slavery, or segregation) and complete separation by race".[130] They argued that this is a matter of pragmatism, that while many white supremacists are also white separatists, contemporary white separatists reject the view that returning to a system of segregation is possible or desirable in the United States.[131]
イデオロギーと運動
北欧主義の支持者は、「北欧の人々」を優れた人種とみなしている[108]。19世紀初頭には、白人至上主義は人種階層に関する新たな理論に付随していた。ドイツの哲学者アーサー・ショーペンハウアーは、文化的優位性を白人種に帰結させた:

多くの暗黒民族でも、支配者のカーストや人種は他の民族よりも色が白く、それゆえ、例えばバラモン人、インカ人、南洋諸島の支配者のように、明らかに移住 してきたのである。なぜなら、早くから北に移住し、そこで徐々に白人となった部族は、気候によってもたらされたさまざまな形の困窮、欠乏、悲惨との闘いの 中で、あらゆる知的能力を発達させ、あらゆる芸術を発明し、完成させなければならなかったからである[109]。


善き市民』1926年、火柱教会発行
優生主義者のマディソン・グラントは1916年に出版した著書『偉大なる人種の通過』の中で、北欧人種が人類の偉大な功績のほとんどを担っており、混血は「人種の自殺」であると主張していた[110]。


1923年の集会での第二クー・クラックス・クランのメンバーたち
アメリカでは、白人至上主義運動と最も関連のあるグループは、クー・クラックス・クラン(KKK)、アーリアン・ネイションズ、ホワイト・アメリカン・レ ジスタンス運動であり、これらもすべて反ユダヤ主義であると考えられている。プラウド・ボーイズは、白人至上主義とは無関係であると主張しているにもかか わらず、学術的な文脈ではそのように説明されている[9]。多くの白人至上主義グループは、遺伝的純潔を守るという概念に基づいており、肌の色による差別 だけに焦点を当てているわけではない。KKKが人種隔離を支持する理由は主に宗教的理想に基づくものではないが、KKKの中にはプロテスタントを公言して いるグループもある[要出典]。1915年の無声劇映画『国家の誕生』は、奴隷解放宣言と南部の再建時代に至るまでの人種的、経済的、政治的、地理的な緊 張の高まりを追ったもので、クー・クラックス・クランの起源となった[112]。

ナチス・ドイツは、アーリア人種、すなわちドイツ人こそが支配者であるという信念に基づいて白人至上主義を広めた。それは、病気の人の強制不妊手術や Untermenschen(「亜人」)の絶滅を通じた人種衛生を目的とした優生学プログラムと結びついていた: スラヴ人、ユダヤ人、ロマニ人は最終的にホロコーストに結実した[113][114][115][116][117]。

クリスチャン・アイデンティティもまた白人至上主義と密接に結びついた運動である。白人至上主義者の中には自らをオーディニストと名乗る者もいるが、多く のオーディニストは白人至上主義を否定している。南アフリカのボエレマグのような白人至上主義グループの中には、キリスト教とオーディニズムの要素を混同 しているものもある。創造性(以前は「創造主の世界教会」として知られていた)は無神論的であり、キリスト教や他の有神論的宗教を非難している[118] [119]。これを除けば、政府、銀行業界、メディアを支配している「ユダヤ人の陰謀」が存在するという反ユダヤ主義的陰謀論を信じているため、そのイデ オロギーは多くのキリスト教アイデンティティ・グループと類似している。世界創造主の教会の創設者であるマシュー・F・ヘイルは、白人以外の人種はすべて 「泥人種」であるとする記事を発表しており、これはグループの宗教が教えていることである[要出典]。

白人至上主義のイデオロギーは、スキンヘッド文化が1960年代後半にイギリスで最初に発展したとき、黒人のファッションや音楽、特にジャマイカのレゲエ やスカ、アフリカ系アメリカ人のソウル・ミュージックに大きな影響を受けていたにもかかわらず、スキンヘッド・サブカルチャーの人種差別主義的な一派と結 びついている[120][121][122]。

白人至上主義者の勧誘活動は、主に草の根レベルやインターネット上で行われている。インターネットへのアクセスが普及したことで、白人至上主義者のウェブ サイトが劇的に増加した[123]。インターネットは、情報を投稿する人々が匿名であることができるため、社会的コストをほとんどかけずに白人至上主義者 の思想を公然と表現する場を提供している。

白人国家主義
主な記事 白人民族主義
白人分離主義
白人分離主義は、白人と他の人種や民族との分離を求める政治的・社会的運動である。これには、既存のコミュニティから非白人を排除したり、別の場所に新たなコミュニティを形成することによって、白人民族国家を樹立することが含まれる[124]。

現代の研究者の多くは、白人分離主義を白人至上主義の信条とは区別して見ていない。名誉毀損防止同盟は白人分離主義を「白人至上主義の一形態」と定義して おり[125]、南部貧困法律センターは白人ナショナリズムと白人分離主義の両方を「白人至上主義に基づくイデオロギー」と定義している[126]。フェ イスブックは「白人ナショナリズムと白人分離主義は白人至上主義や組織的ヘイト・グループから意味のある形で切り離すことができない」[127] [128]ため、公然と白人ナショナリズムや白人分離主義を掲げるコンテンツを禁止している。

自称するためにこの用語を使用することは、不誠実な修辞的策略として批判されてきた。名誉毀損防止同盟は、白人至上主義者がこの言葉を使うのは、白人至上主義者という言葉よりも否定的な意味合いが少ないと信じているからだと主張している[129]。

ドブラッツ&シャンクス=マイルは、信奉者は通常「白人以外の」結婚を拒絶すると報告している。彼らは「(アパルトヘイト、奴隷制、あるいは隔離におけるように)支配したいという白人至上主義者の願望と人種による完全な分離との間の区別」の存在を主張した[130]。
Notable white separatists
Andrew Anglin
Virginia Abernethy
Fraser Anning
Gordon Lee Baum
Louis Beam
Don Black
Richard Girnt Butler
Thomas W. Chittum
Harold Covington
David Duke
Mike Enoch
Samuel T. Francis
Nick Griffin
Michael H. Hart
Arthur Kemp
Ben Klassen
David Lane
William Massey
Robert Jay Mathews
Tom Metzger
Merlin Miller
Revilo P. Oliver
William Luther Pierce
Richard B. Spencer
Kevin Alfred Strom
Jared Taylor
Eugène Terre'Blanche
Andries Treurnicht
John Tyndall
Hendrik Frensch Verwoerd
Varg Vikernes
Aligned organizations and philosophies
Aryan Brotherhood
Christian Identity
Council of Conservative Citizens
Ethnopluralism
Eurocentrism
Ku Klux Klan
National-anarchism
Neo-Confederate
New Orleans Protocol
Northwest Territorial Imperative
White pride
著名な白人分離主義者
アンドリュー・アングリン
バージニア・アバネシー
フレイザー・アニング
ゴードン・リー・ボーム
ルイス・ビーム
ドン・ブラック
リチャード・ガーント・バトラー
トーマス・W・チッタム
ハロルド・コビントン
デビッド・デューク
マイク・エノク
サミュエル・T・フランシス
ニック・グリフィン
マイケル・H・ハート
アーサー・ケンプ
ベン・クラッセン
デイビッド・レーン
ウィリアム・マッシー
ロバート・ジェイ・マシューズ
トム・メッツガー
マーリン・ミラー
レビロ・P・オリバー
ウィリアム・ルーサー・ピアース
リチャード・B・スペンサー
ケビン・アルフレッド・ストローム
ジャレッド・テイラー
ウジェーヌ・テールブランシュ
アンドリース・トレルニヒト
ジョン・ティンダル
ヘンドリック・フレンシュ・ヴェルヴェルド
ヴァーグ・ヴィケルネス
同盟組織と哲学
アーリア人同胞団
クリスチャン・アイデンティティ
保守市民会議
民族主義
ヨーロッパ中心主義
クー・クラックス・クラン
国家無政府主義
ネオ盟約者団
ニューオーリンズ議定書
北西テリトリー主義
白人の誇り
Academic use of the term
The term white supremacy is used in some academic studies of racial power to denote a system of structural or societal racism which privileges white people over others, regardless of the presence or the absence of racial hatred. According to this definition, white racial advantages occur at both a collective and an individual level (ceteris paribus, i. e., when individuals are compared that do not relevantly differ except in ethnicity). Legal scholar Frances Lee Ansley explains this definition as follows:

By "white supremacy" I do not mean to allude only to the self-conscious racism of white supremacist hate groups. I refer instead to a political, economic and cultural system in which whites overwhelmingly control power and material resources, conscious and unconscious ideas of white superiority and entitlement are widespread, and relations of white dominance and non-white subordination are daily reenacted across a broad array of institutions and social settings.[24][25]

This and similar definitions have been adopted or proposed by Charles W. Mills,[26] bell hooks,[27] David Gillborn,[28] Jessie Daniels,[132] and Neely Fuller Jr,[133] and they are widely used in critical race theory and intersectional feminism. Some anti-racist educators, such as Betita Martinez and the Challenging White Supremacy workshop, also use the term in this way. The term expresses historic continuities between a pre–civil rights movement era of open white supremacy and the current racial power structure of the United States. It also expresses the visceral impact of structural racism through "provocative and brutal" language that characterizes racism as "nefarious, global, systemic, and constant".[134] Academic users of the term sometimes prefer it to racism because it allows for a distinction to be drawn between racist feelings and white racial advantage or privilege.[135][136][14] John McWhorter, a specialist in language and race relations, explains the gradual replacement of "racism" by "white supremacy" by the fact that "potent terms need refreshment, especially when heavily used", drawing a parallel with the replacement of "chauvinist" by "sexist"[137].

Other intellectuals have criticized the term's recent rise in popularity among leftist activists as counterproductive. John McWhorter has described the use of "white supremacy" as straying from its commonly accepted meaning to encompass less extreme issues, thereby cheapening the term and potentially derailing productive discussion.[138][139] Political columnist Kevin Drum attributes the term's growing popularity to frequent use by Ta-Nehisi Coates, describing it as a "terrible fad" which fails to convey nuance. He claims that the term should be reserved for those who are trying to promote the idea that whites are inherently superior to blacks and not used to characterize less blatantly racist beliefs or actions.[140][141] The academic use of the term to refer to systemic racism has been criticized by Conor Friedersdorf for the confusion it creates for the general public inasmuch as it differs from the more common dictionary definition; he argues that it is likely to alienate those it hopes to convince.[141]
用語の学術的使用
白人至上主義という用語は、人種的憎悪の有無にかかわらず、白人を他者より優遇する構造的または社会的な人種差別のシステムを示す言葉として、人種的権力 に関するいくつかの学術研究で使われている。この定義によれば、白人の人種的優位は集団レベルでも個人レベルでも生じる(ceteris paribus、すなわち、民族性以外に関連性のない個人を比較した場合)。法学者のフランシス・リー・アンスリーは、この定義を次のように説明してい る:

白人至上主義」とは、白人至上主義者のヘイト集団が自意識的に行っている人種差別だけを指しているのではない。私はその代わりに、白人が権力と物質的資源 を圧倒的に支配し、白人優位と権利の意識的・無意識的観念が蔓延し、白人優位と非白人従属の関係が広範な制度や社会的環境にわたって日常的に再現されてい る政治的・経済的・文化的システムを指す」[24][25]。

この定義や類似の定義はチャールズ・W・ミルズ[26]、ベル・フックス[27]、デイヴィッド・ギルボーン[28]、ジェシー・ダニエルズ[132]、 ニーリー・フラー・ジュニア[133]によって採用または提案されており、批判的人種理論や交差フェミニズムにおいて広く使用されている。ベティタ・マル ティネスやChallenging White Supremacyワークショップのような反人種主義の教育者たちも、この用語をこのように使用している。この用語は、公民権運動以前の公然たる白人至上 主義の時代と、現在の米国の人種的権力構造との間の歴史的連続性を表現している。また人種差別を「極悪、グローバル、システミック、恒常的」と特徴づける 「挑発的で残忍」な言葉によって、構造的人種差別の直感的なインパクトを表現している[134]。この用語の学術的な使用者は、人種差別的感情と白人の人 種的優位性や特権を区別することができるため、人種差別主義よりもこの用語を好むことがある。 [135][136][14]言語と人種関係の専門家であるジョン・マクウォーターは、「人種差別主義」が「白人至上主義」に徐々に置き換えられていった ことについて、「有力な用語は、特に多用される場合にはリフレッシュが必要である」という事実によって説明し、「排外主義者」が「性差別主義者」に置き換 えられていったことと並列を描いている[137]。

他の知識人は、左派活動家の間でこの用語が最近流行していることを逆効果だと批判している。ジョン・マクウォーターは、「白人至上主義」の使用は、一般的 に受け入れられている意味から逸脱し、より極端でない問題を包含することで、用語を安っぽくし、生産的な議論を脱線させる可能性があると評している [138][139]。 政治コラムニストのケヴィン・ドラムは、この用語の人気が高まっているのは、タ・ネヒシ・コーツが頻繁に使用しているからだとし、ニュアンスを伝えられな い「ひどい流行」だと評している。彼は、この用語は白人が黒人よりも本質的に優れているという考えを広めようとしている人たちだけに使われるべきであり、 それほど露骨ではない人種差別的な信念や行動を特徴づけるために使うべきではないと主張している[140][141]。システミックな人種差別を指すため にこの用語を学術的に使用することは、より一般的な辞書の定義と異なる以上、一般大衆に混乱を引き起こすとしてコナー・フリーダースドルフによって批判さ れている。
Afrophobia
Anti-Mexican sentiment
Anti-Romani sentiment
Antisemitism
Basking in reflected glory
Black supremacy
Boreal (politics and culture)
Christian Identity
Creativity (religion)
Frances Cress Welsing
Heroes of the Fiery Cross (book)
Hispanophobia
Kinism
Me and White Supremacy (book)
Race and intelligence
Racism against Black Americans
"The White Man's Burden" (poem)
Western Supremacy (book)
White nationalist organizations
White power skinheads
White power symbol (disambiguation)
White pride
White nationalism
アフロフォビア
反メキシコ感情
反ローマ人感情
反ユダヤ主義
映し出された栄光に浸る
黒人至上主義
ボレアル(政治と文化)
キリスト教アイデンティティ
創造性(宗教)
フランシス・クレス・ウェルシング
燃える十字架の英雄たち(書籍)
ヒスパノフォビア
キニズム
私と白人至上主義(著書)
人種と知性
アメリカ黒人に対する人種差別
「白人の重荷」(詩)
西洋至上主義(著書)
白人国家主義団体
ホワイトパワースキンヘッズ
ホワイト・パワー・シンボル(曖昧さ回避)
白人の誇り
白人ナショナリズム
https://en.wikipedia.org/wiki/White_supremacy







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