それはコロナ以前のお手軽な「対話のススメ」などではな
い
No se trata de un «consejo sobre conversación» fácil y sencillo anterior a la pandemia.
Viva! Go to University & Go to College Campaign
|
|
コロナ禍を経由した対面教育
の課題(コロナ禍を経由した時相において対面
コミュニケーションの重要性は さらにあがるが、それはコロナ以前のお手軽な「対話のススメ」などではない) ポストコロナ時代は訴訟社会が確実に!!!文科省の通達(「本[2020]年度後期等における新型コロナウイルス感染症の拡大防止 と学生の学修機会の確 保の両立のための留意事項について」および「大学における後期等の授業の実施方針等に関する調査結果」pdf)をよく読むと、霞ヶ関当局の対応や学生教職 員の対応、そして大学のこれからの対応に関する最新情報がみられる。感染に関しては、大学を含めて事業者が、被雇用者や学生・教職員が(感染死亡など賠償 請求を含めて)訴訟になる可能性がゼロではないので、きちんと文書を発出しているのか?広報は十分か、そして被雇用者や学生・教職員に感染防止対策をおこ なっているかが、将来の争点になる。そのため、双方とも記録をとって準備しておくことが重要となる。実際に私の畏友の著名私立大学の経済学部教授が開講す る授業は大変人気があるために、受講者数が毎年多く、2020年の秋以降の学期は、対面をひかえて、録画による事前収録も準備せよと大学執行部から命が 下ったとのことである。今後のブレンディド教育の普及により、コロナ禍を経由した対面教育の未来は大きく変化しているはずである。それならば、大学の中の 教育機関は、今すぐにでも未来キャンパスを想像するワーキンググループを組織して、そのフレキシブルな未来に対応するさまざまな姿を提案しなければならな いだろう。 詳細情報はこちら!!!! The post-COVID era will undoubtedly become a litigious society. Carefully reading the Ministry of Education's circulars reveals the latest information on the response of Kasumigaseki authorities, the response of students and faculty, and the future response of universities. Regarding infections, since the possibility of lawsuits (including claims for compensation such as death from infection) against employers, including universities, and their employees, students, and faculty is not zero, are they properly issuing documentation? Whether communications are sufficient and whether infection prevention measures are being implemented for employees, students, and faculty will become future points of contention. Therefore, it is crucial for both parties to keep records and prepare accordingly. In fact, a renowned professor in the economics department at a prestigious private university, a dear friend of mine, has courses that are extremely popular, attracting large numbers of students every year. For the fall semester of 2020 and beyond, the university administration ordered him to refrain from in-person classes and prepare pre-recorded lectures instead. The future of in-person education, shaped by the pandemic, is likely to change significantly with the growing adoption of blended learning. If so, educational institutions within universities must immediately organize working groups to envision the future campus and propose various models to adapt to this flexible future. |
Copyleft,
CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1996-2099