「人種の自滅」の概念
Race suicide as racism concept
A newspaper photograph from 1919 of Joseph Patrick Tumulty with his
wife and six children, under the headline "President Wilson's Private
Secretary Is Not an Advocate of Race Suicide," from Great Falls
daily tribune. October 20, 1919
池田光穂
人種の自滅(レース・スーサイド)あるいは人種自殺
とは、異なった「人種」の混交(セックス)から生まれる「人種の純潔性」が汚れるという、白人の脅迫妄想から生まれた言葉。白人たちは、優生学がとりわけ
隆盛しはじめた時代(1900-1930)に、この概念をまず、自分たちの身の回りに起きている「人種の純潔性」が汚染されているという恐怖から、人種の
みならず、民族のちがい、社会階層の違い、精神疾患や遺伝的疾患をもっている間の通婚を嫌ったり禁止したりした。当時は、植民地主義や帝国主義の時代でも
あったので、ヨーロッパの支配民族が統治する非ヨーロッパの植民地における人種管理や民族の統治の概念として「転用」し、異民族間の結婚や通婚を(禁止を
含む)管理するという、人種管理政策をおこなった。
Race suicide
was an alarmist term used in eugenics, coined in 1900 by the
sociologist Edward A. Ross.[1][2] Racial suicide rhetoric suggested a
differential birth rate between native-born Protestant and immigrant
Catholic women, or more generally between the "fit" or "best" (white,
wealthy, educated Protestants), and the "unfit" or "undesirable" (poor,
uneducated, criminals, diseased, mental and physical "defectives," and
ethnic, racial, and religious minorities),[3] such that the "fit" group
would ultimately dwindle to the point of extinction.[4][5] Belief in
race suicide is an element of Nordicism.[6] In anti-East Asian
discourse, the concept is associated with the "Yellow Peril."[6][7] In 1902, US President Theodore Roosevelt called race suicide "fundamentally infinitely more important than any other question in this country" and argued that "the man or woman who deliberately avoids marriage, and has a heart so cold as to know no passion and a brain so shallow and selfish as to dislike having children, is in effect a criminal against the race, and should be an object of contemptuous abhorrence by all healthy people."[8] Likewise, in 1905, he argued that a man or woman who is childless by choice "merits contempt."[9] In Canada, the idea of race suicide was espoused by W. Stewart Wallace, the author of "The Canadian Immigration Policy," which cited the native-born population's "struggle to keep up appearances in the face of the increasing competition" as a purported cause of its low birth rate. Wallace claimed that immigrants did not increase a nation's population but merely replaced it.[10] |
人種の自滅(人種の自殺)は、1900年に社会学者エドワード・A・ロ
スによって作られた優生学で使用される憂慮すべき用語である[1][2]。人種的自殺のレトリックは、ネイティブ・プロテスタントと移民のカトリック女性
の間の、あるいはより一般的には「適合」または「最良」(白人、裕福、教育を受けたプロテスタント)と「不適合」または「望ましくない」(貧困、無教育、
犯罪者、病気、心身の「欠陥」、民族・人種・宗教的少数派)、つまり「適合」グループが最終的に絶滅するほど減少するであろうという出生率の差異を示唆し
た [3]. [東アジアの民を排除する言説としては、この概念は「黄禍」と関連付けられている[6][7]。 1902年、アメリカ大統領セオドア・ルーズベルトは人種の自滅を「この国の他のどの問題よりも根本的に限りなく重要」だと呼び、「意図的に結婚を避け、 情熱を知らないほど冷たい心を持ち、子供を持つことを嫌うほど浅薄で利己的な脳を持っている男や女は、事実上民族に対する犯罪者で、すべての健常者が軽蔑 し嫌悪の対象とすべき」と論じた[8] 。 「同様に1905年には、選択によって子供を持たない男女は「軽蔑に値する」と論じている[9]。 カナダでは、「カナダ移民政策」の著者であるW・スチュワート・ウォレスによって人種の自殺の考えが支持され、出生率の低さの原因とされるものとして、生 まれながらの人口の「競争の激化に直面して体裁を保つための苦闘」を挙げている。ウォレスは、移民は国の人口を増やすのではなく、単に人口を置き換えるだ けであると主張した[10]。 |
Gordon, Linda (2002). "Race
Suicide". The Moral Property of Women: A History of Birth Control
Politics in America. University of Illinois Press. pp. 86–104. ISBN
978-0-252-09527-6. JSTOR 10.5406/j.ctt3fh3j5. Leonard, Thomas C (November 2005). "Retrospectives: Eugenics and Economics in the Progressive Era" (PDF). Journal of Economic Perspectives. 19 (4): 207–224. doi:10.1257/089533005775196642. King, Miriam; Ruggles, Steven (Winter 1990). "American Immigration, Fertility, and Race Suicide at the Turn of the Century". Journal of Interdisciplinary History. 20 (3): 347–369. doi:10.2307/204082. JSTOR 204082. PMID 11617376. MacNamara, Trent (2018). "Race Suicide". Birth Control and American Modernity: A History of Popular Ideas. pp. 37–64. doi:10.1017/9781108650465.002. ISBN 9781108650465.</ref> "What is race suicide? - Times of India". Timesofindia.indiatimes.com. 2004-09-26. Retrieved 2019-08-16. |
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https://en.wikipedia.org/wiki/Race_suicide |
https://www.deepl.com/ja/translator |
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