The Deployment of Sexuality, by Michael Foucault
節立て
1.目的
2.方法
3.領域
4.時代区分
サマリー
"Foucault explores the question as to why western society wishes to seek for the "truth" of sex. Foucault argues that we need to develop an "analytics" of power through which to understand sex. Highlighting that power controls sex by laying down rules for others to follow, he discusses how power demands obedience through domination, submission, and subjugation, and also how power masks its true intentions by disguising itself as beneficial. As an example, he highlights the manner in which the feudal absolute monarchies of historical Europe, themselves a form of power, disguised their intentions by claiming that they were necessary to maintain law, order, and peace. As a leftover concept from the days of feudalism, Foucault argues that westerners still view power as emanating from law, but he rejects this, proclaiming that we must "...construct an analytics of power that no longer takes law as a model and a code," and announcing that a different form of power governs sexuality. "We must," Foucault states, "at the same time conceive of sex without the law, and power without the king."[7] Foucault explains that he does not mean power as the domination or subjugation exerted on society by the government or the state. Rather, power should be understood "as the multiplicity of force relations immanent in the sphere in which they operate." In this way, he argues, "Power is everywhere . . . because it comes from everywhere," emanating from all social relationships and being imposed throughout society bottom-up rather than top-down. Foucault criticizes Wilhelm Reich, writing that while an important "historico-political" critique of sexual repression formed around Reich, "the very possibility of its success was tied to the fact that it always unfolded within the deployment of sexuality, and not outside or against it." According to Foucault, that sexual behavior in western societies was able to change in many ways "without any of the promises or political conditions predicted by Reich being realized" demonstrates that the "antirepressive" struggle is "a tactical shift and reversal in the great deployment of sexuality."[8]"- Part IV: The Deployment of Sexuality.
「フーコーは、西欧社会がなぜ性の「真実」を求めようとするのか、という問題を探っています。フーコーは、セックスを理解するためには、権力の 「分析学」を身につける必要があると主張している。権力は他者が従うべきルールを定めることでセックスをコントロールしていることを強調し、支配、服従、 服従を通して権力がどのように服従を要求するか、また、権力は自らを有益なものとして偽装することでその真の意図を隠蔽していることを論じている。例え ば、歴史上のヨーロッパの封建的な絶対君主制は、それ自体が権力の一形態であり、法と秩序と平和を維持するために必要であると主張することで、その意図を 偽装していたことを強調しています。封建時代の名残として、フーコーは西洋人がいまだに権力を法から発するものと見なしていると主張するが、フーコーはこ れを否定し、『もはや、法をモデルや規範としない権力の分析学を構築しなければならない』と宣言し、性を支配するのは別の形の権力であると発表しているのである。フーコーは、『我々は同時に、法のない性と、王のない権力を考えなければならない』と 述べている。フーコーは、権力とは、政府や国家が社会に及ぼす支配や被支配のことではないと説明している。そうではなく、権力は「自分が活動している圏に 内在する力関係の多重性 」として理解されるべきである。このようにして、彼は、『権力はどこにでもある。あらゆる社会的関係から発生し、トップダウンではなくボトムアップで社会 全体に課せられるもの』である。フーコーはヴィルヘルム・ライヒを批判し、ライヒの周りには性的抑圧に対する重要な「歴史的・政治的」批判が形成されていたが、『その成功の可能性は、それが常に性の展開の中で展開され、その外側や反対側ではなかったという事実に結びついていた』と書いている。フーコーによれば、西欧社会の性行動が『ライヒが予測した約束や政治的条件が何一つ実現されないまま』多くの点で変化することができたということは、「反抑圧的」な闘争が「セクシュアリティの大展開における戦術的なシフトと逆転」であることを示している」www.DeepL.com/Translator(無料版)で翻訳している)
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