はじめによんでください

ナショナル・アイデンティティ

National identity

A postcard from 1916 showing national personifications of some of the Allies of World War I, each holding a flag representative of their nation

池田光穂

☆ナショナル・アイデンティティ(National Identity) とは、1つまたは複数の国家、あるいは1つまたは複数の国家に属するという人のアイデンティティまたは帰属意識のことである[1][2]。 それは「独特の伝統、文化、言語によって表されるような、まとまりのある全体としての国民」という感覚である[3]。 1916年の絵葉書で、第一次世界大戦の連合国の擬人化された国民が、それぞれ国民を代表する旗を持っている。 ナショナル・アイデンティティは、政治的要素と文化的要素の両方から構成される[4]。 集団的現象としては、国民の日常生活における「共通点」の存在、すなわち国のシンボル、言語、国の歴史、国民意識、文化的工芸品などから生じる[5]。 [心理学用語では、それは「差異の認識」、「『我々』と『彼ら』の感覚と認識」と定義される[7]。ナショナル・アイデンティティは、共通のアイデンティ ティの感覚を共有する多民族国家や社会の国民やディアスポラを取り込むことができる。ハイフンで接続された民族は、複数の民族的アイデンティティと国民的 アイデンティティが単一の個人または団体内で合体している例である。 国際法では、国家に関する国民的アイデンティティという用語は、国家のアイデンティティまたは国家の主権的アイデンティティという用語と交換可能である。 定義上、国家のアイデンティティとは、国際関係における法的識別として使用される国家の憲法上の名称に関連するものであり、国家の国際的な法人格の本質的 要素である。国家の主権的アイデンティティはまた、国民文化または文化的アイデンティティを識別するための共通分母を表し、国際法の下では、文化的アイデ ンティティまたは文化的信条[8]および伝統に対するいかなる外部からの干渉も許されないように思われる。文化的国民アイデンティティの剥奪や外部からの 変更は、基本的な集団的人権を侵害する[9]。 肯定的に捉えられる国民的アイデンティティの表現は、国民の誇りと自国を愛するという肯定的な感情によって特徴づけられる愛国主義である。国民アイデン ティティの極端な表現は排外主義であり、これは自国の優位性に対する確固たる信念と自国に対する極端な忠誠心を指す[1]。

National identity is a person's identity or sense of belonging to one or more states or one or more nations.[1][2] It is the sense of "a nation as a cohesive whole, as represented by distinctive traditions, culture, and language".[3]


A postcard from 1916 showing national personifications of some of the Allies of World War I, each holding a flag representative of their nation

National identity comprises both political and cultural elements.[4] As a collective phenomenon, it can arise from the presence of "common points" in people's daily lives: national symbols, language, the nation's history, national consciousness, and cultural artifacts.[5] Subjectively, it is a feeling one shares with a group of people about a nation, regardless of one's legal citizenship status.[6] In psychological terms, it is defined as an "an awareness of difference", a "feeling and recognition of 'we' and 'they'".[7] National identity can incorporate the population, as well as diaspora, of multi-ethnic states and societies that have a shared sense of common identity. Hyphenated ethnicities are examples of the confluence of multiple ethnic and national identities within a single person or entity.

Under international law, the term national identity, concerning states, is interchangeable with the term state's identity or sovereign identity of the state. A State's identity by definition, is related to the Constitutional name of the state used as a legal identification in international relations and an essential element of the state's international juridical personality. The sovereign identity of the nation also represents a common denominator for identification of the national culture or cultural identity, and under International Law, any external interference with the cultural identity or cultural beliefs[8] and traditions appear to be inadmissible. Any deprivation or external modification of the cultural national identity violates basic collective human rights.[9]

The expression of one's national identity seen in a positive light is patriotism characterized by national pride and the positive emotion of love for one's country. The extreme expression of national identity is chauvinism, which refers to the firm belief in the country's superiority and extreme loyalty toward one's country.[1]
ナショナル・アイデンティティ(National Identity)とは、1つまたは複数の国家、あるいは1つまたは複数の国家に属するという人のアイデンティティまたは帰属意識のことである[1] [2]。 それは「独特の伝統、文化、言語によって表されるような、まとまりのある全体としての国民」という感覚である[3]。


1916年の絵葉書で、第一次世界大戦の連合国の擬人化された国民が、それぞれ国民を代表する旗を持っている。

ナショナル・アイデンティティは、政治的要素と文化的要素の両方から構成される[4]。 集団的現象としては、国民の日常生活における「共通点」の存在、すなわち国のシンボル、言語、国の歴史、国民意識、文化的工芸品などから生じる[5]。 [心理学用語では、それは「差異の認識」、「『我々』と『彼ら』の感覚と認識」と定義される[7]。ナショナル・アイデンティティは、共通のアイデンティ ティの感覚を共有する多民族国家や社会の国民やディアスポラを取り込むことができる。ハイフンで接続された民族は、複数の民族的アイデンティティと国民的 アイデンティティが単一の個人または団体内で合体している例である。

国際法では、国家に関する国民的アイデンティティという用語は、国家のアイデンティティまたは国家の主権的アイデンティティという用語と交換可能である。 定義上、国家のアイデンティティとは、国際関係における法的識別として使用される国家の憲法上の名称に関連するものであり、国家の国際的な法人格の本質的 要素である。国家の主権的アイデンティティはまた、国民文化または文化的アイデンティティを識別するための共通分母を表し、国際法の下では、文化的アイデ ンティティまたは文化的信条[8]および伝統に対するいかなる外部からの干渉も許されないように思われる。文化的国民アイデンティティの剥奪や外部からの 変更は、基本的な集団的人権を侵害する[9]。

肯定的に捉えられる国民的アイデンティティの表現は、国民の誇りと自国を愛するという肯定的な感情によって特徴づけられる愛国主義である。国民アイデン ティティの極端な表現は排外主義であり、これは自国の優位性に対する確固たる信念と自国に対する極端な忠誠心を指す[1]。
Formation of national identity

Norwegians celebrating national day

The former President of Italy Carlo Azeglio Ciampi honors the flag of Cispadane Republic, first Italian flag, during the Tricolour Day on 7 January 2004 in Reggio Emilia.

National identity is not an inborn trait, it is essentially socially constructed.[10] There is no agreed definition of what constitutes national identity.[11] It can result from the presence of elements from the "common points" in people's daily lives: national symbols, languages, colors, the nation's history, blood ties, culture, music, cuisine, radio, television, and so on.[12][5] Under various social influences, people incorporate national identity into their identities by adopting beliefs, values, assumptions, and expectations which align with one's national identity.[5] People with identification of their nation view national beliefs and values as personally meaningful and translate them into daily practices.[1]

Three main schools of defining national identity exist. Essentialists view national identity as fixed, based on ancestry, a common language history, ethnicity, and world views (Connor 1994;[13] Huntington 1996[14]). Constructivists believed in the importance of politics and the use of power by dominant groups to gain and maintain privileged status in society (Brubaker, 2009;[15] Spillman, 1997;[16] Wagner-Pacifici & Schwartz, 1991[17]). Finally, the civic identity school focuses on shared values about rights and state institutions' legitimacy to govern.

A few scholars investigated how popular culture connects with the identity-building process. Some found that contemporary music genres can strengthen ethnic identity by increasing the feeling of ethnic pride.[18]

Conceptualization
Political scientist Rupert Emerson defined national identity as "a body of people who feel that they are a nation".[19] This definition of national identity was endorsed by social psychologist, Henri Tajfel, who formulated social identity theory together with John Turner.[20] Social identity theory adopts this definition of national identity and suggests that the conceptualization of national identity includes both self-categorization and affect. Self-categorization refers to identifying with a nation and viewing oneself as a member of a nation. The affect part refers to the emotion a person has with this identification, such as a sense of belonging or emotional attachment toward one's country.[2] The mere awareness of belonging to a specific group invokes positive emotions about the group and leads to a tendency to act on behalf of that group, even when the other group members are sometimes personally unknown.[2]

National identity requires the process of self-categorization, and it involves both the identification of in-group (identifying with one's nation) and the differentiation of out-groups (other nations). People identify with a nation and form an in-group by recognizing commonalities such as having common descent and common destiny. At the same time they view people that identify with a different nation as out-groups.[21] Social identity theory suggests a positive relationship between the identification of a nation and the derogation of other nations. People are involved in intergroup comparisons by identifying with one's nation and tend to derogate out-groups.[2][22] However, several studies have investigated this relationship between national identity and derogating their countries and found that identifying with national identity does not necessarily result in out-group derogation.[23]

National identity, like other social identities, engenders emotions such as pride and love for one's nation and a feeling of obligation toward other citizens.[24] The socialization of national identity, such as socializing national pride and a sense of the country's exceptionalism contributes to harmony among ethnic groups. For example, in the U.S., by integrating diverse ethnic groups in the overarching identity of being an American, people are united by a shared emotion of national pride and the feeling of belonging to the U.S., and thus tend to mitigate ethnic conflicts.[25]

From the point of International Law, sovereign national identity could not be subject to a treaty regulation or revision, and any international treaty aiming to create or change the national identity of the sovereign state appears to violate the jus cogens rights of the nation. Treaty of revision of the national identity could be subject to termination under Article 53 of the Vienna Convention on the Law of Treaties (which states: "A treaty is void if, at the time of its conclusion, it conflicts with a peremptory norm of general international law."). Any deprivation or revision of the sovereign national identity appears to constitute an ethnocide. National identity could not be subject to imposition, revision, or deprivation under any circumstances.

Salience
National identity can be most noticeable when the nation confronts external or internal enemies[6] and natural disasters.[26] An example of this phenomenon is the rise in patriotism and national identity in the United States after the terrorist attacks on September 11, 2001.[27][28] The identity of being an American is salient after the terrorist attacks and American national identity is evoked.[1] Having a common threat or a common goal unites people in a nation and enhances national identity.[29][self-published source]

Sociologist Anthony Smith argues that national identity has the feature of continuity that can be transmitted and persisted through generations. By expressing the myths of having common descent and common destiny, people's sense of belonging to a nation is enhanced.[21] However, national identities can disappear over time as more people live in foreign countries for a longer time[clarification needed], and can be challenged by supranational identities, which refers to identifying with a more inclusive, larger group that includes people from multiple nations.[30]

Research on the study abroad experience that focused on the effects of American stereotypes found that American students faced challenges in connecting with their host country during their study abroad experience because of stereotypes of American identity. A stereotype that affected their experience was related to politics during the 2016 United States presidential election of Donald Trump.[31] A study found that students would disengage, distance, avoid, assimilate, or challenge their identity or host culture in response to the interactions they faced.[31] These preconceived ideas by the host culture, and even by Americans, affect the ability of people from different backgrounds to understand and accept one another as individuals, rather than the stereotype of a cultural group.[31]

People
The people are the basic concept for a national identity. But people can be identified and constructed through different logics of nationalism. Examples range from the Völkisch movement to people's republics.
国民アイデンティティの形成

国民記念日を祝うノルウェーの人々

2004年1月7日、レッジョ・エミリアで開催されたトリコロール・デーで、イタリア初の国旗であるチスパダーネ共和国旗を称えるカルロ・アゼリオ・チャンピ元イタリア大統領。

ナショナル・アイデンティティは先天的なものではなく、本質的に社会的に構築されたものである[10]。 何がナショナル・アイデンティティを構成するかについて、合意された定義はない[11]。ナショナル・アイデンティティは、国民の日常生活における「共通 点」、すなわち国のシンボル、言語、色、国民の歴史、血のつながり、文化、音楽、料理、ラジオ、テレビなどの要素の存在によってもたらされる。 [さまざまな社会的影響のもとで、人々は自分の国民的アイデンティティと一致する信念、価値観、仮定、および期待を採用することによって、国民的アイデン ティティを自分のアイデンティティに組み込む[5]。国民的アイデンティティを持つ人々は、国民的信念および価値観を個人的に意味のあるものとしてとら え、日々の実践に反映させる[1]。

国民アイデンティティを定義する3つの主な学派が存在する。本質主義者(Essentialists)は、国民のアイデンティティを固定的なものとしてと らえ、祖先、共通の言語史、民族性、世界観に基づいている(Connor 1994; [13] Huntington 1996[14])。構成主義者は、政治と、社会における特権的地位を獲得し維持するための支配集団による権力の行使の重要性を信じていた (Brubaker, 2009; [15] Spillman, 1997; [16] Wagner-Pacifici & Schwartz, 1991[17])。最後に、市民的アイデンティティの学派は、権利と国家機関の統治に対する正統性に関する共有価値に焦点を当てている。

ポピュラー文化がアイデンティティ構築のプロセスとどのように結びついているかを調査した学者は少数であった。現代の音楽ジャンルが民族的誇りの感情を高めることによって民族的アイデンティティを強化できることを発見した者もいる[18]。

概念化
政治学者ルパート・エマーソン(Rupert Emerson)は、国民アイデンティティを「自分たちが国民であると感じている人々の集まり」と定義した[19]。この国民アイデンティティの定義は、 ジョン・ターナー(John Turner)とともに社会的アイデンティティ理論を定式化した社会心理学者アンリ・ターイフェル(Henri Tajfel)によって支持された[20]。自己カテゴリー化とは、国民と同一化し、自らを国民の一員とみなすことを指す。情動の部分とは、この識別に 伴って人が抱く感情、たとえば自分の国に対する帰属意識や感情的な愛着などを指す[2]。特定の集団に属しているという単なる意識は、その集団に対する肯 定的な感情を呼び起こし、他の集団のメンバーが個人的に不明であることがある場合でも、その集団のために行動する傾向につながる[2]。

ナショナル・アイデンティティは自己分類のプロセスを必要とし、それは内集団の同一化(自分の国民と同一化すること)と外集団(他の国家)の区別の両方を 含む。人々は、共通の家系や運命を持つなどの共通点を認識することによって、国民を識別し、内集団を形成する。社会的アイデンティティ理論は、国民を同一 視することと他国を軽蔑することの間に正の関係があることを示唆している。人々は自分の国民を同一視することによって集団間比較に関与し、外集団を軽蔑す る傾向がある[2][22]。しかし、いくつかの研究は国民アイデンティティと自国を軽蔑することの間のこの関係を調査しており、国民アイデンティティを 同一視することが必ずしも外集団の軽蔑をもたらすわけではないことを発見している[23]。

ナショナル・アイデンティティは、他の社会的アイデンティティと同様に、国民に対する誇りや愛情、他の国民に対する義務感などの感情を引き起こす [24]。ナショナル・アイデンティティの社会化、たとえば国民としての誇りや自国の例外性についての感覚は、民族間の調和に寄与する。例えば、米国で は、多様な民族が米国人であるという包括的なアイデンティティに統合されることによって、国民は民族の誇りや米国への帰属感という共通の感情によって団結 し、その結果、民族間の対立が緩和される傾向がある[25]。

国際法の観点からは、主権国家の国民的アイデンティティは条約による規制や改正の対象とはなりえず、主権国家の国民的アイデンティティを創造したり変更し たりすることを目的とする国際条約は、国民のユス・コーゲンス(jus cogens)権を侵害するように思われる。国民的アイデンティティの修正条約は、条約法に関するウィーン条約第53条(「条約は、その効力発生の時点に おいて無効である: 「条約は、その締結の時点で、一般国際法の明白な規範に抵触する場合には無効である。) 主権者である国民のアイデンティティの剥奪や修正は、民族虐殺を構成するように思われる。国民的アイデンティティは、いかなる状況においても、強制、修 正、剥奪の対象となり得ない。

顕著性
国民アイデンティティは、国民が外敵や内敵[6]や自然災害に直面したときに最も顕著になることがある[26]。この現象の例は、2001年9月11日の テロ攻撃後の米国における愛国心と国民アイデンティティの高まりである[27][28]。テロ攻撃後、米国人であるというアイデンティティが顕著になり、 米国の国民アイデンティティが呼び起こされる[1]。共通の脅威や共通の目標を持つことは、国民を団結させ、国民アイデンティティを高める[29][自費 出版]。

社会学者のアンソニー・スミスは、国民的アイデンティティには世代を超えて伝達され持続しうる連続性という特徴があると論じている。しかし、国民的アイデ ンティティは、より多くの人々が外国で長く生活するにつれて消滅する可能性があり[要出典]、複数の国の人々を含むより包括的で大きな集団と同一化するこ とを指す超国家的アイデンティティによって挑戦される可能性がある[30]。

アメリカ人のステレオタイプの影響に焦点を当てた留学経験に関する研究によると、アメリカ人の学生は、アメリカ人のアイデンティティのステレオタイプのた めに、留学経験中に受入国とのつながりに課題を抱えていた。彼らの経験に影響を与えたステレオタイプは、2016年のアメリカ大統領選挙におけるドナル ド・トランプの政治に関連するものであった[31]。ある研究では、学生が直面した相互作用に反応して、自分のアイデンティティやホスト文化から離脱した り、距離を置いたり、避けたり、同化したり、異議を唱えたりすることを発見した[31]。ホスト文化、さらにはアメリカ人によるこれらの先入観は、異なる 背景を持つ人々が、文化集団のステレオタイプではなく、個人としてお互いを理解し受け入れる能力に影響を与える[31]。

人々
国民は国民アイデンティティの基本概念である。しかし、国民はナショナリズムのさまざまな論理を通して識別され、構築されることがある。その例は、ヴェルキッシュ運動から人民共和国まで多岐にわたる。
National consciousness

American flag as a national symbol
A national consciousness is a shared sense of national identity[32] and a shared understanding that a people group shares a common ethnic/linguistic/cultural background. Historically, a rise in national consciousness has been the first step toward creating a nation. At a glance, national consciousness is one's level of awareness of the collective and one's understanding that without "them", there is no "us". It is the mere awareness of the many shared attitudes and beliefs towards things like family, customs, societal and gender roles, etc. The awareness allows one to have a "collective identity", which allows them to be knowledgeable of where they are and how those places and people around them are so significant that they ultimately make the collective a nation. In short, national consciousness can be defined as a specific core of attitudes that provide habitual modes for regarding life's phenomena.[33]

National identities in Europe and the Americas developed along with the idea of political sovereignty invested in the people of the state. In Eastern Europe, it was also often linked to ethnicity and culture.[32] Nationalism requires first a national consciousness, the awareness of the national communality of a group of people or nation.[34] An awakening of national consciousness is frequently ascribed to national heroes and is associated with national symbols.

National identity can be considered a collective product.[5] Through socialization, a system of beliefs, values, assumptions, and expectations are transmitted to group members.[21] The collective elements of national identity may include national symbols, traditions, and memories of national experiences and achievements. These collective elements are rooted in the nation's history. Depending on how much the individual is exposed to the socialization of this system, people incorporate national identity into their identity to different degrees and in different ways, and the collective elements of national identity may become important parts of an individual's definition of the self and how they view the world and their place in it.[5]

Perspectives

Benedict Anderson

Nations, to Benedict Anderson, are imagined. The idea of the "imagined community" is that a nation is socially constructed, and the nation is made up of individuals who see themselves as part of a particular group. Anderson referred to nations as "imagined communities". He thought that nations, or imagined communities, were delimited because of their boundaries regarding who is in and who is out. Anderson believed that the nation operates through exclusion. Though nations exclude those outside of it but also their members who are not immediately considered in the collective idea of their national identity.[35] Anderson thought that nations were delimited and also were:

Limited: Because of the mental boundaries or concepts, we set about others are by culture, ethnicity, etc. We do not imagine everyone in one society or under one nationalism, but we are mentally separate.[36]

Sovereign: Nations were sovereign because sovereignty symbolizes freedom from traditional religious practices. Sovereignty provides the organization needed for a nation while keeping it free of traditional religious pressures.[36]

Ernest Gellner

Unlike Benedict Anderson, Gellner thought nations were not "imagined communities". In his book, Ernest Gellner explained how he thought nations originated. In his eyes, nations are entirely modern constructs and products of nationalism. Gellner believed nations to be a result of the Industrial Revolution.[37] Since large numbers of people from different backgrounds were coming together in cities, a shared identity had to be made among them. The spread of capitalism brought the demand for constant retraining, and Gellner thought that as a result, the demand was met by creating a shared past, common culture, and language, which led to the birth of nations.[37]

Gellner thought that nations were contingencies and not universal necessities. He said that our idea of the nation was as such.

Two men were only of the same only if they were from the same culture. In this case, culture is "a system of ideas, signs, associations, and ways of communicating."[38]

Two men are of the same nation only if they recognize each other as being a part of the same nation.

It was men's recognition of each other as people of the same kind that made them a nation and not their common attributes.[39]

Paul Gilbert

In "The Philosophy of Nationalism", Paul Gilbert breaks down what he thinks a nation is, and his ideas contrast those of both Anderson and Gellner. In the book, Gilbert acknowledges that nations are many things. Gilbert says nations are:

Nominalist: Whatever a group of people who consider themselves a nation say a nation is.[40]

Voluntarist: "Group of people bound by a commonly willed nation."[40]

Territorial: Group of people located in the same proximity, or territory.[40]

Linguistic: People who share the same language.[40]

Axiological: Group of people who have the same distinctive values.[40]

Destination: Group of people who have a common history and a common mission.[40]


国民意識

国民的シンボルとしてのアメリカ国旗
国民意識とは、国民としてのアイデンティティ[32]を共有する感覚であり、ある民族集団が共通の民族的/言語的/文化的背景を共有しているという共通の 理解である。歴史的に、国民意識の高まりは国民を創造するための第一歩であった。一見したところ、国民意識とは、集団に対する認識のレベルであり、「彼 ら」がいなければ「私たち」は存在しないという理解である。それは、家族、習慣、社会的役割、ジェンダー的役割などといったものに対する、多くの共有され た態度や信念に対する単なる意識である。この意識によって、人は「集団的アイデンティティ」を持つことができ、自分たちがどこにいるのか、そして自分たち の周りにいるそれらの場所や人々が、最終的に集団を国民にするほど重要なものであることを知ることができる。要するに、国民意識は、人生の現象に関する習 慣的な様式を提供する態度の特定の中核として定義することができる[33]。

ヨーロッパとアメリカ大陸における国民アイデンティティは、国家の国民に政治的主権が投下されるという考え方とともに発展した。ナショナリズムは、まず民 族意識、すなわち国民集団または国民の国民的共同性の自覚を必要とする[34]。民族意識の覚醒は、しばしば民族的英雄に帰属し、民族的象徴と関連付けら れる。

国民アイデンティティは、集団的な産物であると考えることができる[5]。社会化を通じて、信念、価値観、仮定、および期待の体系が集団の成員に伝達され る[21]。これらの集団的要素は、国民の歴史に根ざしている。個人がこのシステムの社会化にどの程度さらされるかに応じて、人々は国民的アイデンティ ティをさまざまな程度や方法で自分のアイデンティティに組み込み、国民的アイデンティティの集団的要素は、個人の自己の定義、世界とその中での自分の位置 の見方の重要な部分になる可能性がある[5]。

視点

ベネディクト・アンダーソン

ベネディクト・アンダーソンにとって、国民とは想像されるものである。想像された共同体」という考え方は、国民は社会的に構築されたものであり、国民は自 らを特定の集団の一員とみなす個人によって構成されているというものである。アンダーソンは国民を「想像された共同体」と呼んだ。彼は、国民、あるいは想 像上の共同体は、誰が中にいて誰が外にいるかという境界線によって区切られていると考えた。アンダーソンは、国民は排除によって動くと考えていた。国民は その外部にいる人々を排除しているが、同時に国民的アイデンティティの集合的な考え方に即座に考慮されないその構成員も排除しているのである:

限定されている: 精神的な境界線や概念のために、私たちは文化や民族性などによって他者について設定する。私たちは国民がひとつの社会やひとつのナショナリズムのもとにいることを想像しないが、精神的には分離している。

主権:国民が主権を持っていたのは、主権が伝統的な宗教的慣習からの自由を象徴していたからである。主権は、伝統的な宗教的圧力から自由でありながら、国民に必要な組織を提供する[36]。

アーネスト・ゲルナー

ベネディクト・アンダーソンとは異なり、ゲルナーは国民は「想像上の共同体」ではないと考えた。アーネスト・ゲルナーはその著書の中で、国民がどのように して生まれたと考えているかを説明している。彼の目から見れば、国民は完全に近代的な構築物であり、ナショナリズムの産物である。ゲルナーは、国民は産業 革命の結果であると考えていた[37]。異なる背景を持つ多数の人々が都市に集まったため、彼らの間で共通のアイデンティティを作る必要があった。資本主 義の普及は絶え間ない再教育の需要をもたらし、ゲルナーはその結果、共有された過去、共通の文化、言語を作り出すことによってその需要が満たされ、それが 国家の誕生につながったと考えていた[37]。

ゲルナーは、国民は偶発的なものであり、普遍的な必需品ではないと考えた。彼は、われわれの考える国民とはそのようなものだと述べた。

二人の人間は、同じ文化の出身である場合にのみ、同じものであった。この場合、文化とは「思想、標識、団体、コミュニケーションの方法の体系」である[38]。

二人の男が同じ国民であるのは、お互いが同じ国民の一員であると認識している場合に限られる。

国民を国民たらしめているのは、人間たちが互いを同種の人間として認識することであって、共通の属性ではないのである[39]。

ポール・ギルバート

ポール・ギルバートは『ナショナリズムの哲学』の中で、国民とは何であると考え、アンダーソンとゲルナー両者の考えを対比させている。この本の中でギルバートは、国民とは様々なものであると認めている。ギルバートは、国民とは次のようなものだと言う:

名目主義者: 名目主義者:自らを国民だと考える人々の集団が、国民とは何かと言うものであれば何でもよい[40]。

自発主義者: 「共通の意志を持つ国民によって結ばれた人々の集団」[40]。

領土主義者: 同じ近辺に位置する人々の集団、あるいは領土[40]。

言語的なもの: 同じ言語を共有する人々[40]。

公理的(Axiological):公理的な: 同じ特徴的な価値観を持つ人々のグループ[40]。

目的地: 共通の歴史と使命を持つ人々の集団[40]。

Challenges

Ethnic identity

Aboriginal Australians protesting in Brisbane
In countries that have multiple ethnic groups, ethnic and national identity may be in conflict.[41] These conflicts are usually referred to as ethnonational conflicts. One of the famous ethnonational conflicts is the struggle between the Australian government and aboriginal population in Australia.[42] The Australian government and majority culture-imposed policies and framework that supported the majority, European-based cultural values, and a national language as English. The state did not support the Aboriginal cultures and languages, which were nearly eradicated by the state during the 20th century. Because of these conflicts, the Aboriginal population identifies less or does not identify with the national identity of being an Australian, but their ethnic identities are salient.[43]

Immigration
As immigration increases, many countries face the challenges of constructing national identity and accommodating immigrants.[44] Some countries are more inclusive in terms of encouraging immigrants to develop a sense of belonging to their host country. For example, Canada has the highest permanent immigration rates in the world. The Canadian government encourages immigrants to build a sense of belonging to Canada. It has fostered a more inclusive concept of national identity, which includes both people born in Canada and immigrants.[45] Some countries are less inclusive. For example, Russia has experienced two major waves of immigration influx, one in the 1990s, and the other one after 1998. Immigrants were perceived negatively by the Russian people and were viewed as "unwelcome and abusive guests". Immigrants were considered outsiders and were excluded from sharing the national identity of belonging to Russia.[46]

Globalization
As the world becomes increasingly globalized, international tourism, communication, and business collaboration have increased.[47] People around the world cross national borders more frequently to seek cultural exchange, education, business, and different lifestyles. Globalization promotes common values and experiences and encourages identification with the global community.[48] People may adapt cosmopolitanism and view themselves as global beings, or world citizens.[49] This trend may threaten national identity because globalization undermines the importance of being a citizen of a particular country.[50]

Several researchers examined globalization and its impact on national identity. They found that as a country becomes more globalized, patriotism declines, which suggests that the increase in globalization is associated with less loyalty and less willingness to fight for one's own country.[47][51][52] However, even a nation like Turkey which occupies an important geographic trade crossroads and international marketplace with a tradition of liberal economic activity with an ingrained entrepreneurial and foreign trade has degrees of ethnocentrism as Turkish consumers may be basically rational buyers by not discriminating against imported products.[53] Nevertheless, they exhibit preferences for local goods that are of equal quality to the imports because buying them assists the nation's economy and domestic employment.[53]
課題

民族のアイデンティティ

ブリスベンで抗議するオーストラリアのアボリジニ
複数の民族が存在する国では、民族的アイデンティティと国民的アイデンティティが対立することがある[41]。こうした対立は通常、民族紛争と呼ばれる。 有名なエスノナショナル紛争のひとつに、オーストラリアにおけるオーストラリア政府とアボリジニの間の闘争がある[42]。オーストラリア政府と多数派文 化は、多数派、ヨーロッパに基づく文化的価値観、英語という国民言語を支持する政策と枠組みを押し付けた。州はアボリジニの文化や言語を支持せず、アボリ ジニは20世紀に州によってほぼ根絶やしにされた。このような対立のため、アボリジニの人々は、オーストラリア人であるという国民的アイデンティティをあ まり意識しないか、意識しないが、民族的アイデンティティは顕著である[43]。

移民
移民が増加するにつれて、多くの国民が国民アイデンティティの構築と移民の受け入れという課題に直面している。例えば、カナダは世界で最も永住移民率が高 い国である。カナダ政府は、移民がカナダへの帰属意識を高めることを奨励している。カナダ政府は、カナダで生まれた人々と移民の両方を含む、より包括的な 国民アイデンティティの概念を育成してきた[45]。たとえばロシアは、1990年代と1998年以降に2回、移民の流入の大きな波を経験している。移民 はロシア国民に否定的に受け止められ、「歓迎されない、虐待的なゲスト」とみなされた。移民は部外者とみなされ、ロシアに帰属するという国民的アイデン ティティを共有することから排除された[46]。

グローバル化
世界がますますグローバル化するにつれて、国際観光、コミュニケーション、ビジネスコラボレーションが増加している[47]。グローバリゼーションは共通 の価値観や経験を促進し、グローバル・コミュニティとの同一化を促す[48]。人々はコスモポリタニズムに適応し、自らをグローバルな存在、あるいは世界 市民とみなすかもしれない[49]。

何人かの研究者がグローバリゼーションとその国民的アイデンティティへの影響を調査した。彼らは、国がグローバル化するにつれて愛国心が低下することを発 見した。これは、グローバル化の進展が忠誠心の低下や自国のために戦う意欲の低下と関連していることを示唆している。 [47][51][52]しかし、トルコのように地理的に重要な貿易の十字路と国際市場を占め、起業家精神と対外貿易が根付いた自由主義的な経済活動の伝 統を持つ国家であっても、トルコの消費者は輸入製品を差別しないことによって基本的に合理的な購買者である可能性があるため、ある程度の自国中心主義を有 している[53]。 それにもかかわらず、彼らは輸入品と同等の品質を持つ地元産の商品を好む傾向がある。
Issues

Taiwanese protesting for independence
In some cases, national identity collides with a person's civil identity. For example, many Israeli Arabs associate themselves with the Arab or Palestinian nationality. At the same time, they are citizens of the state of Israel, which conflicts with the Palestinian nationality.[54] Taiwanese also face a conflict of national identity with civil identity as there have been movements advocating formal "Taiwan Independence" and renaming "Republic of China" to "Republic of Taiwan.[55]" Residents in Taiwan are issued national identification cards and passports under the country name "Republic of China", and a portion of them do not identify themselves with "Republic of China", but rather with "Republic of Taiwan".[56]
問題

独立に抗議する台湾人

国民的アイデンティティと市民的アイデンティティが衝突するケースもある。たとえば、イスラエルのアラブ人の多くは、アラブまたはパレスチナの国民であ る。台湾人も、正式な「台湾独立」を主張する運動や、「中華民国」を「台湾共和国」に改名する運動があるため、国民的アイデンティティと市民的アイデン ティティの衝突に直面している[54]。台湾の住民は「中華民国」という国名で国民身分証明書やパスポートを発行されており、彼らの一部は自らを「中華民 国」ではなく「台湾共和国」と名乗っている[56]。
Markers
National identity markers are those characteristics used to identify a person as possessing a particular national identity.[57] These markers are not fixed but fluid, varying from culture to culture and also within a culture over time. Such markers may include common language or dialect, national dress, birthplace, family affiliation, etc.[58][59]
マーカー
これらのマーカーは固定的なものではなく、流動的なものであり、文化によって、またある文化内でも時とともに変化する。このようなマーカーには、共通の言語や方言、民族衣装、出生地、家族の所属などが含まれる[58][59]。
Cosmopolitanism
Culture of the United States
Ethnic group
Ethnocentrism
Gastronationalism
Globalization
Identity (social science)
Indonesian National Awakening
Identity crisis
Nationalism
Patriotism
Social identity theory
Global citizenship
Volkstum
Volksgeist
コスモポリタニズム
米国の文化
エスニック・グループ
エスノセントリズム
美食主義
グローバリゼーション
アイデンティティ(社会科学)
インドネシア国民の覚醒
アイデンティティの危機
国民主義
愛国心
社会的アイデンティティ論
グローバル・シチズンシップ
フォルクスタム
フォルクスガイスト
https://en.wikipedia.org/wiki/National_identity





リ ンク

文 献

そ の他の情報

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