ポピュラー・カルチャー
Popular culture
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ポピュラー・カルチャー( Popular culture, ポップカルチャーやマスカルチャーとも呼ばれる)とは、ある社会において、特定の時点において支配的あるいは広く普及している一
連の慣習、信念、芸術的産物(大衆芸術[ポップアートと対比される]あるいは大衆芸術とも呼ばれ、時に美術と対比される)および物体として、その社会の成
員によって一般的に認識されるものである。ポピュラー・カルチャーはまた、これらの支配的な対象との相互作用から生じる活動や感情も包含する。マスメディ
ア、マーケティング、そして資本主義における大衆的受容の要請が、西洋ポピュラー・カルチャーの主要な推進力である。これは哲学者テオドール・アドルノが
批判的に「文化産業」と呼んだシステムだ。[3]
現代ではマスメディアの影響を強く受け、この思想の集合体は特定の社会における人民の日々の生活に浸透している。したがってポピュラー・カルチャーは、特
定の主題に対する個人の態度に影響を与える傾向がある。[4] しかしポピュラー・カルチャーの定義には様々な方法がある。[5]
このためポピュラー・カルチャーとは、異なる文脈における異なる人々によって、様々な矛盾した方法で定義され得るものである。[6]
一般的に、民俗文化、労働者階級文化、ハイカルチャーといった他の文化形態との対比で捉えられる。また精神分析学、構造主義、ポストモダニズムなど異なる
学術的視点からも論じられる。一般的な大衆文化のカテゴリーには、娯楽(映画、音楽、テレビ、文学、ビデオゲームなど)、スポーツ、ニュース(ニュースで
取り上げられる人民や場所)、政治、ファッション、技術、スラングが含まれる。[7]
Popular culture
(also called pop culture or mass culture) is generally recognized by
members of a society as a set of practices, beliefs, artistic output
(also known as popular art [cf. pop art] or mass art, sometimes
contrasted with fine art)[1][2] and objects that are dominant or
prevalent in a society at a given point in time. Popular culture also
encompasses the activities and feelings produced as a result of
interaction with these dominant objects. Mass media, marketing, and the
imperatives of mass appeal within capitalism constitute the primary
engines of Western popular culture—a system philosopher Theodor Adorno
critically termed the 'culture industry'.[3] Heavily influenced in modern times by mass media, this collection of ideas permeates the everyday lives of people in a given society. Therefore, popular culture has a way of influencing an individual's attitudes towards certain topics.[4] However, there are various ways to define pop culture.[5] Because of this, popular culture is something that can be defined in a variety of conflicting ways by different people across different contexts.[6] It is generally viewed in contrast to other forms of culture such as folk culture, working-class culture, or high culture, and also from different academic perspectives such as psychoanalysis, structuralism, postmodernism, and more. The common pop-culture categories are entertainment (such as film, music, television, literature and video games), sports, news (as in people/places in the news), politics, fashion, technology, and slang.[7] |
ポピュラー・カルチャー(ポップカルチャーやマスカルチャーとも呼ばれ
る)とは、ある社会において、特定の時点において支配的あるいは広く普及している一連の慣習、信念、芸術的産物(大衆芸術[ポップアートと対比される]あ
るいは大衆芸術とも呼ばれ、時に美術と対比される)および物体として、その社会の成員によって一般的に認識されるものである。ポピュラー・カルチャーはま
た、これらの支配的な対象との相互作用から生じる活動や感情も包含する。マスメディア、マーケティング、そして資本主義における大衆的受容の要請が、西洋
ポピュラー・カルチャーの主要な推進力である。これは哲学者テオドール・アドルノが批判的に「文化産業」と呼んだシステムだ。[3] 現代ではマスメディアの影響を強く受け、この思想の集合体は特定の社会における人民の日々の生活に浸透している。したがってポピュラー・カルチャーは、特 定の主題に対する個人の態度に影響を与える傾向がある。[4] しかしポピュラー・カルチャーの定義には様々な方法がある。[5] このためポピュラー・カルチャーとは、異なる文脈における異なる人々によって、様々な矛盾した方法で定義され得るものである。[6] 一般的に、民俗文化、労働者階級文化、ハイカルチャーといった他の文化形態との対比で捉えられる。また精神分析学、構造主義、ポストモダニズムなど異なる 学術的視点からも論じられる。一般的な大衆文化のカテゴリーには、娯楽(映画、音楽、テレビ、文学、ビデオゲームなど)、スポーツ、ニュース(ニュースで 取り上げられる人民や場所)、政治、ファッション、技術、スラングが含まれる。[7] |
History See also: Cultural history Globe icon. The examples and perspective in this section deal primarily with the Anglosphere and do not represent a worldwide view of the subject. You may improve this section, discuss the issue on the talk page, or create a new section, as appropriate. (July 2021) (Learn how and when to remove this message) In the past, folk culture functioned analogously to the popular culture of the masses and of the nations.[8] The phrase "popular culture" was coined in the 19th century or earlier.[9] Traditionally,[when?] popular culture was associated[by whom?] with poor education and with the lower classes,[10] as opposed to the "official culture" and higher education of the upper classes.[11][12] With the rise of the Industrial Revolution in the eighteenth and nineteenth centuries, Britain experienced social changes that resulted in increased literacy rates, and with the rise of capitalism and industrialization, people began to spend more money on entertainment, such as (commercialised) public houses and sports. Reading also gained traction. Labeling penny dreadfuls the Victorian equivalent of video games, The Guardian in 2016 described penny fiction as "Britain's first taste of mass-produced popular culture for the young".[13] A growing consumer culture and an increased capacity for travel via the newly invented railway (the first public railway, Stockton and Darlington Railway, opened in north-east England in 1825) created both a market for cheap popular literature and the ability for its distribution on a large scale. The first penny serials were published in the 1830s to meet the growing demand.[14][15] The stress on the distinction from "official culture" became more pronounced towards the end of the 19th century,[16] a usage that became established by the interbellum period.[17] From the end of World War II, following major cultural and social changes brought by mass media innovations, the meaning of "popular culture" began to overlap with the connotations of "mass culture", "media culture", "image culture", "consumer culture", and "culture for mass consumption".[18] The abbreviated form "pop" for "popular", as in "pop music", dates from the late 1950s.[19] Although the terms "pop" and "popular" are in some cases used interchangeably, and their meaning partially overlap, the term "pop" is narrower. Pop is specific to something containing qualities of mass appeal, while "popular" refers to what has gained popularity, regardless of its style.[20][21] |
歴史 関連項目: 文化史 地球儀のアイコン。 この節の例や視点は主に英語圏を対象としており、この主題に関する世界的な見解を代表するものではない。必要に応じて、この節を改善するか、トークページで議論するか、新たな節を作成することが望ましい。(2021年7月)(このメッセージの削除方法と時期について) かつて民俗文化は、大衆や国民のポピュラー・カルチャーと類似の機能を果たしていた[8]。 「ポピュラー・カルチャー」という語は19世紀以前には既に存在していた[9]。伝統的に[いつ?]、ポピュラー・カルチャーは[誰によって?]、貧弱な 教育や下層階級と結びつけられ[10]、上流階級の「公式文化」や高等教育とは対比されていた。[11][12] 18世紀から19世紀にかけて産業革命が興ると、英国では識字率向上の社会変化が起こった。資本主義と工業化の進展に伴い、人民は(商業化された)パブや スポーツなどの娯楽により多くのお金を使うようになった。読書も普及した。2016年のガーディアン紙はペニーフィクションを「若年層向け大量生産型ポ ピュラー・カルチャーの英国初体験」と評し、ペニー・ドレッドフルを「ビデオゲームのヴィクトリア朝版」と位置づけた。[13] 消費文化の拡大と、新たに発明された鉄道(最初の公共鉄道であるストックトン・アンド・ダーリントン鉄道は1825年にイングランド北東部で開通)による 移動能力の向上は、安価な大衆文学の市場と、その大規模流通の両方を生み出した。最初のペニー・シリアルは、高まる需要に応えるため1830年代に出版さ れた。[14] [15] 「公式文化」との区別を強調する傾向は19世紀末にかけてより顕著になり[16]、この用法は戦間期までに定着した。[17] 第二次世界大戦終結後、マスメディア革新による文化的・社会的変革を経て、「ポピュラー・カルチャー」の意味は「マス・カルチャー」「メディア文化」「イメージ文化」「消費文化」「大衆消費のための文化」といった概念と重なり始めた。[18] 「ポピュラー」の略称「ポップ」は「ポップミュージック」のように1950年代後半から使われるようになった[19]。「ポップ」と「ポピュラー」は場合 によっては同義語として使われ、意味も部分的に重なるが、「ポップ」の方がより限定的な意味を持つ。ポップは特に大衆的魅力を持つものを指すのに対し、 「ポピュラー」はスタイルに関わらず人気を得たものを指す。[20][21] |
Definition According to author John Storey, there are various definitions of popular culture.[22] The quantitative definition of culture has the problem that too much "high culture" (e.g., television dramatizations of Jane Austen) is also "popular". "Pop culture" is also defined as the culture that is "leftover" when we have decided what high culture is.[citation needed] However, many works straddle the boundaries, e.g., William Shakespeare and Charles Dickens, Leo Tolstoy, and George Orwell. A third definition equates pop culture with "mass culture" and ideas. This is seen as a commercial culture, mass-produced for mass consumption by mass media.[23] From a Western European perspective, this may be compared to American culture.[clarification needed] Alternatively, "pop culture" can be defined as an "authentic" culture of the people, but this can be problematic as there are many ways of defining the "people".[page needed] Storey argued that there is a political dimension to popular culture; neo-Gramscian hegemony theory "sees popular culture as a site of struggle between the 'resistance' of subordinate groups in society and the forces of 'incorporation' operating in the interests of dominant groups in society". A postmodernist approach to popular culture would "no longer recognize the distinction between high and popular culture". Storey claims that popular culture emerged from the urbanization of the Industrial Revolution. Studies of Shakespeare (by Weimann, Barber, or Bristol, for example) locate much of the characteristic vitality of his drama in its participation in Renaissance popular culture, while contemporary practitioners like Dario Fo and John McGrath use popular culture in its Gramscian sense that includes ancient folk traditions (the commedia dell'arte for example).[24][25][need quotation to verify] Popular culture is constantly evolving and occurs uniquely in place and time. It forms currents and eddies, and represents a complex of mutually interdependent perspectives and values that influence society and its institutions in various ways. For example, certain currents of pop culture may originate from, (or diverge into) a subculture, representing perspectives with which the mainstream popular culture has only limited familiarity. Items of popular culture most typically appeal to a broad spectrum of the public. Important contemporary contributions to understanding what popular culture means have been given by the German researcher Ronald Daus, who studies the impact of extra-European cultures in North America, Asia, and especially in Latin America. |
定義 著者ジョン・ストーリーによれば、ポピュラー・カルチャーには様々な定義がある[22]。文化を量的に定義すると、「高尚な文化」(例:ジェーン・オース ティンのテレビドラマ化)も「大衆的」になりすぎるという問題がある。「ポップカルチャー」はまた、ハイカルチャーを定義した後に「残った」文化とも定義 される。[出典が必要] しかし、ウィリアム・シェイクスピアやチャールズ・ディケンズ、レオ・トルストイ、ジョージ・オーウェルなど、多くの作品は境界をまたいでいる。 第三の定義では、ポップカルチャーを「大衆文化」や思想と同一視する。これは商業文化と見なされ、マスメディアによって大量生産され、大衆消費のために流 通する。[23] 西ヨーロッパの視点からは、これはアメリカ文化と比較されるかもしれない。[説明が必要] あるいは、「ポップカルチャー」を「人民の『本物の』文化」と定義することもできるが、「人民」の定義には多くの方法があるため、これは問題を抱えてい る。[ページが必要] ストーリーは、ポピュラー・カルチャーには政治的側面があると主張した。新グラムシ主義的ヘゲモニー理論は「ポピュラー・カルチャーを、社会における従属 的集団の『抵抗』と、支配的集団の利益のために働く『吸収』の力との闘争の場」と見なす。ポストモダニズム的ポピュラー・カルチャーへのアプローチは「も はやハイカルチャーとポピュラー・カルチャーの区別を認めない」だろう。 ストレイは、ポピュラー・カルチャーが産業革命の都市化から生まれたと主張する。シェイクスピア研究(ワイマン、バーバー、ブリストルらによる)は、その 劇作の特徴的な活力の多くをルネサンス期の大衆文化への参加に求める。一方、ダリオ・フォーやジョン・マクグラスのような現代の実践者は、古代の民俗伝統 (例えばコメディア・デラルテ)を含むグラムシ的な意味でのポピュラー・カルチャーを利用している。[24][25] [引用が必要] ポピュラー・カルチャーは絶えず進化し、場所と時間に特有に発生する。それは潮流と渦を形成し、社会とその制度に様々な形で影響を与える相互依存的な視点 と価値観の複合体を表す。例えば、ポピュラー・カルチャーの特定の潮流は、サブカルチャーに起源を持つ(あるいはそこから分岐する)場合があり、主流のポ ピュラー・カルチャーが限られた知識しか持たない視点を代表することがある。ポピュラー・カルチャーの産物は、最も典型的には広範な大衆に訴求する。ポ ピュラー・カルチャーの意味を理解する上で重要な現代的貢献は、ドイツの研究者ロナルド・ダウスによってなされている。彼は北米、アジア、特にラテンアメ リカにおける非ヨーロッパ文化の影響を研究している。 |
Levels Within the realm of popular culture, there exists an organizational culture. From its beginning, popular culture has revolved around classes in society and the push-back between them. Within popular culture, there are two levels that have emerged, high and low. High culture can be described as art and works considered of superior value, historically, aesthetically and socially. Low culture is regarded by some as that of the lower classes, historically.[26] Folklore Main article: Folklore Adaptations based on traditional folklore provide a source of popular culture.[27] This early layer of cultural mainstream still persists today, in a form separate from mass-produced popular culture, propagating by word of mouth rather than via mass media, e.g. in the form of jokes or urban legends. With the widespread use of the Internet from the 1990s, the distinction between mass media and word-of-mouth has become blurred.[citation needed] Although the folkloric element of popular culture engages heavily with the commercial element, communities amongst the public have their own tastes and they may not always embrace every cultural or subcultural item sold. Moreover, certain beliefs and opinions about the products of commercial culture may spread by word-of-mouth, and become modified in the process and in the same manner that folklore evolves.[citation needed] |
レベル ポピュラー・カルチャーの領域には、組織的な文化が存在する。ポピュラー・カルチャーの誕生当初から、社会階級とその間の対立を中心に展開してきた。ポ ピュラー・カルチャー内には、ハイとローという二つのレベルが形成されている。ハイカルチャーとは、歴史的・美的・社会的に優れた価値を持つ芸術や作品を 指す。ローカルチャーは、歴史的に下層階級のものと見なされてきた。[26] 民俗学 詳細記事: 民俗学 伝統的な民俗学に基づく翻案作品は、ポピュラー・カルチャーの源泉となる。[27] この初期の文化的基盤は、今日でも大量生産されたポピュラー・カルチャーとは別の形で存続している。例えばジョークや都市伝説といった形で、マスメディア ではなく口コミによって伝播する。1990年代からのインターネット普及により、マスメディアと口コミの境界は曖昧になった。[出典が必要] ポピュラー・カルチャーにおける民俗的要素は商業的要素と深く結びついているが、一般大衆の中のコミュニティは独自の嗜好を持ち、販売されるあらゆる文化 的・サブカルチャー的要素を常に受け入れるわけではない。さらに、商業文化の産物に対する特定の信念や意見は口コミで広がり、その過程で民俗学が進化する のと同じように変容することがある。[出典が必要] |
Criticism Western popular culture stands persistently accused of functioning as a vast engine of commercialism. This system, critics argue, is designed to privilege products selected and mass-marketed by capitalists. Such criticisms find articulation in the works of Marxist theorists—including luminaries like Herbert Marcuse, Theodor Adorno, Max Horkheimer, bell hooks, Antonio Gramsci, Guy Debord, Fredric Jameson, Terry Eagleton—as well as postmodern philosophers such as Jean-François Lyotard (who dissected the commercialization of information under capitalism).[28] Frankfurt School Main article: Culture industry The Frankfurt School, particularly Theodor Adorno and Max Horkheimer, delivered critiques through their concept of the "culture industry," explored in their seminal Dialectic of Enlightenment. Drawing from Kant, Marx, Nietzsche, and others, they argued that capitalist popular culture is far from an authentic expression of the people. Instead, it constitutes a system churning out homogenous, standardized products, manufactured to serve the interests of elite domination. Consumer desire for Hollywood films, pop melodies, and disposable bestsellers is not organic, but shaped by the capitalist behemoths—Hollywood studios, record labels, publishing giants—and the elite gatekeepers who dictate which commodities saturate our media, from television screens to print journalism. As Adorno noted, "The industry bows to the vote it has itself rigged".[29] This elite dictates commodification based on narrow ideological values, habituating audiences to formulaic conventions that, Adorno contended, stifle genuine intellectual engagement.[30] His work influenced cultural studies, philosophy, and the New Left.[31] |
批判 西洋のポピュラー・カルチャーは、巨大な商業主義のエンジンとして機能していると絶えず非難されている。このシステムは、資本家によって選ばれ、大量販売 される製品を優遇するように設計されていると批評家たちは主張する。こうした批判は、マルクス主義理論家たち―ハーバート・マルクーゼ、テオドール・アド ルノ、マックス・ホルクハイマー、ベル・フックス、アントニオ・グラムシ、ギー・ドゥボール、フレデリック・ジェイムソン、テリー・イーグルトンといった 著名人を含む―や、ジャン=フランソワ・リオタール(資本主義下での情報の商業化を解剖した)のようなポストモダン哲学者たちの著作において明確に表現さ れている。[28] フランクフルト学派 詳細記事: 文化産業 フランクフルト学派、特にテオドール・アドルノとマックス・ホルクハイマーは、彼らの代表作『啓蒙の弁証法』で展開した「文化産業」という概念を通じて批 判を行った。カント、マルクス、ニーチェらを参照しつつ、彼らは資本主義的大衆文化が人々本物の表現とは程遠いと主張した。むしろそれは、エリート支配の 利益に奉仕するよう製造された、均質で標準化された製品を量産するシステムを構成している。ハリウッド映画、ポップメロディ、使い捨てベストセラーに対す る消費者の欲望は有機的なものではなく、ハリウッドスタジオ、レコードレーベル、出版大手といった資本主義の巨大企業と、テレビ画面から印刷ジャーナリズ ムに至るメディアをどの商品で飽和させるかを決定するエリートの門番たちによって形作られている。アドルノが指摘したように、「産業は自ら仕組んだ投票に 頭を垂れる」のである[29]。このエリート層は狭隘なイデオロギー的価値観に基づく商品化を強要し、観客を定式化した慣習に慣れさせる。アドルノは、こ うした慣習こそが真の知的関与を窒息させると主張した[30]。彼の研究は文化研究、哲学、そしてニューレフトに影響を与えた[31]。 |
Contemporary Critique Main articles: Imperialism and Cultural imperialism The digital age, as music critic Alex Ross observed in New Yorker (2014), has only magnified Adorno's relevance.[32] The success of phenomena like the Harry Potter franchise, as critiqued by Jack Zipes, exemplifies this mass commercialization and corporate hegemony. Zipes contends that culture industry commodities achieve "popularity" precisely through their homogeneity and adherence to formula. The media, he argues, actively molds children's tastes.[33] Postmodern sociologist Jean Baudrillard presented a stark view of the consumer's role. He argued that individuals are relentlessly conditioned to pursue the maximization of pleasure as a social duty – a failure to participate risks rendering one asocial.[34] His core critique held that products of capitalist culture, especially those marketed as rebellious, can only offer an illusion of defiance. True rebellion is impossible because the system producing these commodities remains firmly controlled by the powerful.[35] Scholarship robustly demonstrates how Western entertainment industries fortify transnational capitalism and cement Western cultural dominance.[36] Consequently, commercial entertainment is less an authentic local expression and more a culture amplified by transnational media conglomerates,[37] leading to an homogenization of cultural identities, eroding diverse traditions in favor of marketable forms.[38] These conglomerates—vast media empires controlling music labels, film studios, streaming platforms, and news outlets—are often answerable primarily to shareholders demanding ever-increasing returns.[39] This shareholder primacy incentivizes cost-cutting and profit maximization at the expense of ethical considerations, including fair artist compensation beyond the top tier, safe working conditions, and sustainable sourcing. The advertising revenue that underpins "free" platforms like YouTube, Instagram, and Spotify, crucial for promoting stars, is generated through sophisticated surveillance and data extraction, commodifying user attention and privacy on an unprecedented scale.[40] |
現代批評 主な記事:帝国主義と文化帝国主義 音楽評論家アレックス・ロスが『ニューヨーカー』(2014年)で指摘したように、デジタル時代はアドルノの関連性をさらに増幅させただけだ。[32] ジャック・ジペスが批判したハリー・ポッター・フランチャイズのような現象の成功は、この大衆的商業化と企業のヘゲモニーを象徴している。ジペスは、文化 産業の商品が「人気」を得る理由は、まさにその均質性と定式への従属にあると主張する。メディアは積極的に子供の嗜好を形成していると彼は論じる [33]。ポストモダンの社会学者ジャン・ボードリヤールは、消費者の役割について厳しい見解を示した。個人は快楽の最大化を社会的義務として追求するよ う執拗に条件付けられており、それに参加しない者は非社会的な存在となる危険があると彼は主張した。[34] 彼の核心的な批判は、資本主義文化の産物、特に反逆的と謳われる商品が提供し得るものは反抗の幻想に過ぎないというものだ。真の反逆は不可能である。なぜ なら、これらの商品を生産するシステムは依然として権力者によって強固に支配されているからだ。[35] 学術研究は、西洋の娯楽産業が如何に国際的資本主義を強化し、西洋文化の支配を固めるかを力強く示している。[36] その結果、商業的娯楽は本物の地域表現というより、むしろ多国籍メディア複合体によって増幅された文化である[37]。これは文化的アイデンティティの均 質化を招き、多様な伝統を市場性のある形態へと浸食する[38]。音楽レーベル、映画スタジオ、ストリーミングプラットフォーム、ニュース媒体を支配する 巨大メディア帝国であるこれらの複合体は、往々にして、増大するリターンを求める株主に対して主に説明責任を負っている。[39] この株主優先主義は、倫理的配慮——トップアーティスト以外の公正な報酬、安全な労働環境、持続可能な調達——を犠牲にしたコスト削減と利益最大化を促 す。YouTube、Instagram、Spotifyといった「無料」プラットフォームを支え、スター育成に不可欠な広告収入は、高度な監視とデータ 抽出によって生み出され、ユーザーの注目とプライバシーを前例のない規模で商品化している。[40] |
Corporate Exploitation The culture industry not only standardizes taste but also rests upon and obscures a foundation of global exploitation, resource plunder, and the relentless pursuit of shareholder value above human dignity and ecological sustainability.[41] While mega-stars achieve immense wealth, the system is structured so that the vast majority of revenue flows upwards: to platform owners, shareholders, and executives. The success of celebrities becomes a powerful marketing tool for the conglomerate itself, boosting its stock price and attracting investment, while obscuring the exploitative labour practices and environmental damage embedded within its global supply chains. The very devices essential for consuming this culture often rely on minerals mined under appalling conditions. Cobalt and tantalum, critical for electronics, are frequently sourced from mines in the Democratic Republic of Congo using child labour and artisanal miners facing lethal hazards and exploitation, generating vast profits for multinational conglomerates further up the supply chain.[42] Feminist Critique The influential feminist scholar bell hooks delivers a searing intersectional critique. She argues that commercial celebrities and their branded commodities cannot authentically symbolize liberation while being structurally dependent on – and actively reinforcing – imperialist capitalism and oppressive beauty standards. hooks dissects figures like Beyoncé not merely as artists, but as nodes within a vast profit machinery: her global stardom increases the wealth of corporate giants (Pepsi, Adidas), luxury brands (her Ivy Park brand), and the extractive ad-revenue engines of platforms like Spotify and Apple Music. Beyoncé’s ascent to billionaire status, hooks contends, exemplifies how such success is built upon and fuels the very systems of patriarchal capitalism it might superficially appear to challenge. Her power derives from, and legitimizes, the industries profiting from exploitation.[43][44] Media Critique Main article: Propaganda The very structure of mass media facilitates control, as Edward S. Herman and Noam Chomsky argued in their pivotal 1988 work, Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media. They posit that a powerful elite, driven by its own interests, controls and manipulates mainstream information flow. Mass media, therefore, operates as a sophisticated system of propaganda: In sum, a propaganda approach to media coverage suggests a systematic and highly political dichotomization in news coverage based on serviceability to important domestic power interests. This should be observable in dichotomized choices of story and in the volume and quality of coverage... such dichotomization in the mass media is massive and systematic: not only are choices for publicity and suppression comprehensible in terms of system advantage, but the modes of handling favored and inconvenient materials (placement, tone, context, fullness of treatment) differ in ways that serve political ends.[45] Popular culture has frequently served as a vehicle for imperialist ideologies. John M. MacKenzie highlights how many such products were crafted to glorify the British upper classes and promote imperialist worldviews, rather than reflecting a democratic perspective.[46] |
企業の搾取 文化産業は単に趣味を画一化するだけでなく、世界的な搾取、資源の略奪、そして人間の尊厳や生態系の持続可能性よりも株主価値を執拗に追求する基盤の上に 成り立ち、それを覆い隠している。[41] 超大物スターが莫大な富を得る一方で、このシステムは収益の大部分が上層部へ流れるように設計されている。つまりプラットフォーム所有者、株主、経営陣へ と流れるのだ。有名人の成功は、企業グループ自体の強力なマーケティングツールとなり、株価を押し上げ投資を呼び込む一方で、グローバルなサプライチェー ンに内在する搾取的な労働慣行や環境破壊を覆い隠す。この文化を消費するために不可欠なデバイスそのものが、しばしば劣悪な条件下で採掘された鉱物に依存 している。電子機器に不可欠なコバルトやタンタルは、コンゴ民主共和国の鉱山から調達されることが多く、児童労働や、致命的な危険と搾取に直面する小規模 採掘者が利用されている。これにより、サプライチェーンの上流に位置する多国籍企業連合は莫大な利益を生み出している。[42] フェミニスト批評 影響力あるフェミニスト学者ベル・フックスは、鋭い交差性批評を展開する。彼女は、商業的有名人とそのブランド商品が、帝国主義的資本主義と抑圧的な美の 基準に構造的に依存し、かつ積極的に強化している限り、解放を真に象徴することはできないと主張する。フックスはビヨンセのような存在を単なるアーティス トとしてではなく、巨大な利益機械の接点として解剖する。彼女の世界的スター性は、ペプシやアディダスといった企業巨人の富を増大させ、自身のブランド 「アイビー・パーク」や、スポティファイやアップルミュージックのようなプラットフォームの搾取的な広告収益エンジンを強化する。フックスは、ビヨンセの 億万長者への躍進こそが、表面的には挑戦しているように見える父権的資本主義のシステムそのものに築かれ、それをさらに助長する成功の典型例だと主張す る。彼女の力は搾取で利益を得る産業から派生し、同時にそれらを正当化しているのだ。 メディア批判 詳細記事: プロパガンダ エドワード・S・ハーマンとノーム・チョムスキーが1988年の画期的な著作『マニュファクチャリング・コンセント:大衆メディアの政治経済学』で論じた ように、マスメディアの構造そのものが支配を容易にする。彼らは、自らの利益に駆られた強力なエリート層が主流の情報流通を支配し操作していると主張す る。したがってマスメディアは洗練されたプロパガンダシステムとして機能する。 要するに、メディア報道へのプロパガンダ的アプローチは、重要な国内権力層の利益への奉仕度に基づいて、ニュース報道において体系的かつ高度に政治的な二 分化が行われていることを示唆している。これは、報道対象の二分化や報道量・質に顕著に表れるはずだ…マスメディアにおけるこの二分化は巨大かつ体系的で ある:報道の選択と隠蔽がシステム上の利点で説明可能であるだけでなく、好都合な素材と不都合な素材の扱い方(配置、トーン、文脈、報道の深さ)が政治的 目的に奉仕する形で異なるのだ。[45] ポピュラー・カルチャーは帝国主義イデオロギーの媒体として頻繁に機能してきた。ジョン・M・マッケンジーは、こうした作品の多くが民主的視点を反映するのではなく、英国上流階級を称賛し帝国主義的世界観を推進するために制作された点を強調している。[46] |
Sources Print culture Main article: Print culture With the invention of the printing press in the sixteenth century, mass-produced, cheap books, pamphlets and periodicals became widely available to the public. With this, the transmission of common knowledge and ideas was possible.[47] Radio culture Main article: Radio broadcasting In the 1890s, Nikola Tesla and Guglielmo Marconi created the radiotelegraph, allowing for the modern radio to be born. This led to the radio being able to influence a more "listened-to" culture, with individuals being able to feel like they have a more direct impact.[48] This radio culture is vital, because it was imperative to advertising, and it introduced the commercial. Films Main article: Film Films and cinema are highly influential to popular culture, as films as an art form are what people seem to respond to the most.[49] With moving pictures being first captured by Eadweard Muybridge in 1877, films have evolved into elements that can be cast into different digital formats, spreading to different cultures. The impact of films and cinema are most evident when analyzing in the search of what the films aim to portray.[50] Films are used to seek acceptance and understanding of many subjects because of the influence the films carry—an example of an early representation of this can be seen in Casablanca (1942): the film introduced war subjects to the public after the United States entered World War II, and it meant to increase pro-war sentiment for the allies.[51] Films are a known massive influencer to popular culture yet not all films create a movement that contributes enough to be part of the popular culture that starts movements.[citation needed] The content must resonate to most of the public so the knowledge in the material connects with the majority.[citation needed] Popular culture is a set of beliefs in trends and entail to change a person's set of ideologies and create social transformation.[52] The beliefs are still a trend that change more rapidly in the modern age that carries a continuation of outpouring media and more specifically films. The trend does not last but it also carries a different effect based on individuals that can be grouped to generalized groups based on age and education.[citation needed] The creation of culture by films is seen in fandoms, religions, ideologies, and movements. The culture of film is more evident through social media. Social media is an instant source of feedback and creates discussion on films. A repeating event that has been set in modern culture within the trend setting phase is the creation of movements in social media platforms to defend a featured subject on a film.[53] Popular culture or mass culture, is reached easily with films which are easily shared and reached worldwide.[49] |
出典 印刷文化 詳細記事: 印刷文化 16世紀に印刷機が発明されると、大量生産された安価な書籍、パンフレット、定期刊行物が広く一般に流通するようになった。これにより、一般的な知識や思想の伝達が可能となった。[47] ラジオ文化 主な記事:ラジオ放送 1890年代、ニコラ・テスラとグリエルモ・マルコーニが無線電信を開発し、現代のラジオが誕生した。これによりラジオはより「聴かれる」文化に影響を与 え、個人がより直接的な影響力を持つ感覚を得られるようになった。[48] このラジオ文化は広告にとって不可欠であり、コマーシャルを導入した点で極めて重要である。 映画 主な記事:映画 映画とシネマは、ポピュラー・カルチャーに極めて大きな影響力を持つ。芸術形式としての映画は、人民が最も強く反応する対象だからだ。[49] 1877年にエドワード・マイブリッジが初めて動画を撮影して以来、映画は様々なデジタル形式に変換可能な要素へと進化し、異なる文化圏へと広がっていっ た。 映画とシネマの影響力は、作品が描こうとする対象を分析する際に最も明らかになる。[50] 映画は持つ影響力ゆえに、様々な主題への受容と理解を求める手段として用いられる。その初期の例として『カサブランカ』(1942年)が挙げられる。この 作品は米国が第二次世界大戦に参戦した後、戦争という主題を大衆に提示し、連合国への支持感情を高める意図を持っていた。[51] 映画はポピュラー・カルチャーへの巨大な影響力を持つが、全ての映画が運動を生み出し、ポピュラー・カルチャーの一部となるほど貢献するわけではない。 [出典必要] コンテンツは大多数の公衆に共鳴し、その知識が大衆と結びつく必要がある。[出典必要] ポピュラー・カルチャーとは、トレンドに対する一連の信念であり、人格のイデオロギー体系を変え、社会的変革を生み出すものである。[52] こうした信念は現代においてさらに急速に変化するトレンドであり、メディア、特に映画による情報洪水の継続を伴う。トレンドは永続しないが、年齢や教育水 準に基づく一般的なグループに分類可能な個人によって異なる影響をもたらす。[出典必要] 映画による文化創造は、ファンダム、宗教、イデオロギー、運動に見られる。映画文化はソーシャルメディアを通じてより顕著に現れる。ソーシャルメディアは 即時のフィードバック源であり、映画に関する議論を生み出す。トレンド形成期に現代文化で定着した反復的現象として、映画で取り上げられた主題を擁護する 運動がソーシャルメディアプラットフォーム上で創出されることがある。[53] ポピュラー・カルチャーあるいはマスカルチャーは、世界中で容易に共有・到達可能な映画を通じて容易に到達される。[49] |
Television programs Main article: Television program A television program is a segment of audiovisual content intended for broadcast (other than a commercial, trailer, or other content not serving as attraction for viewership). Television programs may be fictional (as in comedies and dramas), or non-fictional (as in documentary, light entertainment, news and reality television). They may be topical (as in the case of a local newscast and some made-for-television movies), or historical (as in the case of many documentaries and fictional series). They can be primarily instructional or educational, or entertaining as is the case in situation comedy and game shows.[citation needed] Music Main article: Popular music Popular music is music with wide appeal[54][55] that is typically distributed to large audiences through the music industry. These forms and styles can be enjoyed and performed by people with little or no musical training.[54] It stands in contrast to both art music[56][57] and traditional or "folk" music. Art music was historically disseminated through the performances of written music, although since the beginning of the recording industry, it is also disseminated through recordings. Traditional music forms such as early blues songs or hymns were passed along orally, or to smaller, local audiences.[56] Sports Main article: Sport Sports include all forms of competitive physical activity or games which,[58] through casual or organized participation, aim to use, maintain or improve physical ability and skills while providing enjoyment to participants, and in some cases, entertainment for spectators.[59] The connection between sports and popular culture is significant in recent times because there is an influx of sport history to keep track of, as sports journalists produce quality pieces, more sports museums are developed, and there are various radio, film, and television documentaries. Sport history has embraced popular culture as it has expanded its horizons on elite athletes and governing bodies, to the study of every day activities. It has broadened its perspective by connecting sports and athletes with class, gender, ethnicity, and disability. Sports are becoming more popular in the eyes of society, and impacting human culture as they get more invested in the game, and perhaps even play the sports themselves in their neighborhoods. Museums also show sports as popular culture, such as Stuart Clarke’s "The Homes of Football" photographic collection in the National Football Museum.[60] |
テレビ番組 メイン記事: テレビ番組 テレビ番組とは、放送を目的とした視聴覚コンテンツの一区間を指す(コマーシャル、予告編、その他の視聴者誘引を目的としないコンテンツを除く)。 テレビ番組は、フィクション(コメディやドラマなど)とノンフィクション(ドキュメンタリー、娯楽番組、ニュース、リアリティ番組など)に分けられる。ま た、時事性のあるもの(ローカルニュースやテレビ映画など)と歴史的なもの(多くのドキュメンタリーやフィクションシリーズなど)がある。主に教育的・啓 発的なものもあれば、シチュエーションコメディやゲーム番組のように娯楽性を主とするものもある。[出典が必要] 音楽 主な記事: ポピュラー音楽 ポピュラー音楽とは、幅広い層に受け入れられる音楽[54][55]であり、通常は音楽産業を通じて大衆に流通する。これらの形式やスタイルは、音楽的訓 練をほとんど受けていない、あるいは全く受けていない人民でも楽しむことができ、演奏することもできる。[54] これは芸術音楽[56][57]や伝統的・「民俗」音楽とは対照的である。芸術音楽は歴史的に楽譜の演奏を通じて普及してきたが、録音産業の始まり以来、 録音媒体を通じた普及も進んでいる。初期のブルースや賛美歌などの伝統音楽形式は口承で伝承されたり、小規模な地域聴衆に伝わるものだった。[56] スポーツ 詳細記事: スポーツ スポーツとは、あらゆる形態の競争的身体活動や競技を指す。これらは[58]、気軽な参加や組織的な参加を通じて、身体能力や技能の活用・維持・向上を図 ると同時に、参加者への楽しみ、場合によっては観客への娯楽を提供するものである[59]。スポーツとポピュラー・カルチャーのつながりは、スポーツ ジャーナリストによる質の高い記事、スポーツ博物館の増加、ラジオ、映画、テレビによる様々なドキュメンタリーなど、スポーツの歴史を追跡すべき情報が流 入しているため、近年では非常に重要になっている。スポーツの歴史は、エリートアスリートや統括団体に関する視野を、日常的な活動の研究にまで拡大し、ポ ピュラー・カルチャーを取り込んできた。スポーツやアスリートを、階級、性別、民族、障害と結びつけることで、その視野を広げてきた。スポーツは社会の中 でより人気が高まり、人々がスポーツに投資する金額が増え、おそらくは自分の住む地域でスポーツを自らプレイするようにもなるにつれて、人間の文化に影響 を与えている。博物館も、スチュワート・クラークの「サッカーの故郷」写真コレクション(国立サッカー博物館所蔵)など、スポーツをポピュラー・カル チャーとして展示している。 |
Corporate branding Main article: Corporate branding Corporate branding refers to the practice of promoting the brand name of a corporate entity, as opposed to specific products or services.[61] Personal branding Main article: Personal branding Personal branding includes the use of social media to promotion to brands and topics to further good repute among professionals in a given field, produce an iconic relationship between a professional, a brand and its audience that extends networks past the conventional lines established by the mainstream and to enhance personal visibility. Popular culture: is generally recognized by members of a society as a set of the practices, beliefs, and objects that are dominant or prevalent in a society at a given point in time. As celebrities online identities are extremely important in order to create a brand to line-up sponsorships, jobs, and opportunities. As influencers, micro-celebrities, and users constantly need to find new ways to be unique or stay updated with trends, in order to maintain followers, views, and likes.[62] For example, Ellen DeGeneres has created her own personal branding through her talk show The Ellen DeGeneres Show. As she developed her brand we can see the branches she created to extend her fan base such as Ellen clothing, socks, pet beds, and more. Social media Main article: Social media See also: Information Age Social media is interactive computer-mediated technologies that facilitate the creation or sharing of information, ideas, career interests and other forms of expression via virtual communities and networks. Social media platforms such as Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok and Snapchat are the most popular applications used on a daily basis by younger generations. Social media tends to be implemented into the daily routine of individuals in our current society. Social media is a vital part of our culture as it continues to impact the forms of communication used to connect with those in our communities, families, or friend groups.[63] We often see that terms or slang are used online that is not used in face-to-face conversations, thus, adding to a persona users create through the screens of technology.[63] For example, some individuals respond to situations with a hashtag or emojis.[63] Social media influencers have become trendsetters[64] through their direct engagement with large audiences, upending conventional marketing and advertising techniques. Consumer purchase choices have been impacted by fashion partnerships, sponsored material and outfit ideas offered by influencers. Social media has also made fashion more accessible by fostering uniqueness, expanding the depiction of trends, and facilitating the rise of niche influencers. The influencer-driven fashion industry, nevertheless, has also come under fire for encouraging excessive consumerism, inflated beauty ideals, and labour exploitation.[65] |
企業ブランディング メイン記事: 企業ブランディング 企業ブランディングとは、特定の製品やサービスではなく、企業体そのもののブランド名を促進する実践を指す。[61] パーソナルブランディング メイン記事: パーソナルブランディング パーソナルブランディングには、ソーシャルメディアを活用したブランドやトピックの宣伝が含まれる。これにより、特定分野の専門家間での良好な評判を高 め、専門家・ブランド・その観客の間に象徴的な関係を構築する。この関係は、主流派が確立した従来の枠組みを超えたネットワークを拡大し、個人の認知度を 高めるものである。ポピュラー・カルチャー:一般的に、社会の成員によって、ある時点において社会で支配的または広く普及している一連の慣行、信念、対象 として認識されるものである。有名人にとってオンライン上のアイデンティティは、スポンサー契約や仕事、機会を獲得するためのブランド構築において極めて 重要だ。インフルエンサーやマイクロセレブリティ、一般ユーザーは、フォロワーや視聴回数、いいね!を維持するため、常に独自性を追求したりトレンドに追 いついたりする新たな方法を模索する必要がある[62]。例えばエレン・デジェネレスは、自身のトーク番組『エレンの部屋』を通じて独自のパーソナルブラ ンディングを確立した。彼女がブランドを構築する過程では、ファン層を拡大するための派生商品——エレン・ブランドのアパレル、靴下、ペット用ベッドなど ——が展開されているのが分かる。 ソーシャル・メディア 詳細記事: ソーシャル・メディア 関連項目: 情報化時代 ソーシャルメディアとは、仮想コミュニティやネットワークを介して、情報やアイデア、キャリア関心、その他の表現形式の創出や共有を促進する双方向のコン ピュータ媒介技術である。Instagram、Facebook、Twitter、YouTube、Pinterest、TikTok、Snapchat といったソーシャルメディアプラットフォームは、若年層が日常的に利用する最も人気のあるアプリケーションだ。現代社会では、ソーシャルメディアは個人の 日常生活に組み込まれる傾向にある。コミュニティや家族、友人グループとの繋がりに用いられるコミュニケーション形態に影響を与え続けるソーシャルメディ アは、我々の文化において不可欠な要素だ。[63] オンラインでは対面会話で使われない用語やスラングが頻繁に用いられ、技術的な画面を通じてユーザーが作り出すペルソナを強化している。[63] 例えば、ハッシュタグや絵文字で状況に応答する者もいる。[63] ソーシャルメディアのインフルエンサーは、大規模な視聴者との直接的な関わりを通じてトレンドセッターとなり[64]、従来のマーケティングや広告手法を 覆している。消費者の購買選択は、インフルエンサーによるファッション提携、スポンサー付きコンテンツ、コーディネート提案の影響を受けている。ソーシャ ルメディアは独自性を育み、トレンドの多様性を拡大し、ニッチなインフルエンサーの台頭を促すことで、ファッションをより身近なものにした。しかしなが ら、インフルエンサー主導のファッション産業は、過剰な消費主義、美の理想像の歪み、労働搾取を助長しているとして批判も受けている。 |
Influences Pop culture has had a lasting influence to the products being released in their time. Many examples of art, books, films and others, have been inspired by pop culture. These include: Pop art Main article: Pop art Pop art is an art movement that first emerged in the 1950s as a reaction and a counter to traditional and high-class art by including common and well-known images and references.[66] Artists known during this movement include Eduardo Paolozzi, Richard Hamilton, Larry Rivers, Robert Rauschenberg and Andy Warhol.[67] Pop music Main article: Pop music Pop music is a wide-ranging genre of music whose characteristics include styles and tones that have a wider and more massive appeal to all kinds of consumers.[68] Oftentimes, many examples of these music contain influences from other pre-existing works.[69] The origins of popular music began in the late 1800s with the inventions of Edison’s phonograph and Berliner’s gramophone, both of which allowed for music to be available for purchase to the public rather than access to just the elites. Due to the almost nonexistent copyright laws, the early 1900s flourished with composers and publishers aiming to make and sell as much music as they could. The hub for this activity was a small area of New York known as Tin Pan Alley, which quickly became one of the major spots for popular music as the demand grew intensely.[70] Technological advances in the 1940s only furthered the success and popularity of the genre. The reel-to-tape recorder was groundbreaking in terms of innovation and served as the baseline for many more transformations this genre and the music industry as a whole will endure. Along with the continued innovation of popular music, multiple subset genres emerged as the new faces of popular music, all with the foundation of jazz and blues. Some of those genres include Rock and Roll, Punk, and Hip Hop.[70] Due to the increasing mainstream success of popular music, artists of the genre grew in fame and popularity. A few of the major singers and musicians of this genre include Michael Jackson, Madonna, Britney Spears, Justin Bieber, Elvis Presley, Beatles, Beyoncé, Katy Perry, and Taylor Swift. Popular music will continue to be shaped by, and evolve to fit the tastes and preferences of the public. Pop culture fiction Main article: Pop culture fiction Pop culture fiction is a genre in books, comics, films, shows, and many other story-telling media that depicts stories that are purposely filled with easter eggs and references to pop culture.[71][72] The genre often overlaps with satire and parody, but the most-well known are considered to be more serious works of literature. Writers of this genre include Ernest Cline, Bret Easton Ellis, Bryan Lee O'Malley, and Louis Bulaong.[73] Pop culture studies Main article: Pop culture studies Pop culture studies are researches thesis, and other academic works that analyzes various trends of pop and mass culture, pop icons, or the effects and influences of pop culture in society and history. Ray B. Browne is one of the first academicians to conduct courses on the studies about pop culture.[74] |
影響 ポップカルチャーは、その時代にリリースされる製品に永続的な影響を与えてきた。芸術、書籍、映画などの多くの例が、ポップカルチャーからインスピレーションを受けている。その例としては、以下のようなものがある。 ポップアート 主な記事:ポップアート ポップアートは、1950年代に、一般的でよく知られたイメージや参照を取り入れることで、伝統的で高級な芸術に対する反動および対抗として最初に登場し た芸術運動である。[66] この運動で知られる芸術家には、エドゥアルド・パオロッツィ、リチャード・ハミルトン、ラリー・リバーズ、ロバート・ラウシェンバーグ、アンディ・ウォー ホルなどがいる。[67] ポップミュージック 主な記事:ポップミュージック ポップミュージックは、あらゆる種類の消費者に広く、より大規模な魅力を持つスタイルや音色などの特徴を持つ、幅広い音楽ジャンルである。[68] 多くの場合、これらの音楽の例には、他の既存の作品からの影響が含まれている。[69] ポピュラー音楽の起源は、1800年代後半、エジソンの蓄音機とベルリナーのグラモフォンの発明にさかのぼる。これらにより、音楽はエリート層だけでな く、一般の人々も購入できるようになった。著作権法がほとんど存在しなかったため、1900年代初頭は、作曲家や出版社が、できるだけ多くの音楽を作り、 販売しようと躍起になった。この活動の中心地はニューヨークの小さな地区「ティン・パン・アレイ」であり、需要が急増するにつれ、瞬く間に大衆音楽の主要 拠点となった。[70] 1940年代の技術革新は、このジャンルの成功と人気をさらに加速させた。リール・トゥ・テープ式レコーダーは画期的な発明であり、このジャンルと音楽産 業全体が経験するさらなる変革の基盤となった。大衆音楽の革新が続く中、ジャズとブルースを基盤とする複数のサブジャンルが新たな顔として登場した。ロッ クンロール、パンク、ヒップホップなどがその例だ[70]。大衆音楽の主流化が進むにつれ、このジャンルのアーティストは名声と人気を高めていった。この ジャンルの主要な歌手やミュージシャンには、マイケル・ジャクソン、マドンナ、ブリトニー・スピアーズ、ジャスティン・ビーバー、エルヴィス・プレス リー、ビートルズ、ビヨンセ、ケイティ・ペリー、テイラー・スウィフトなどがいる。ポピュラー音楽は今後も、大衆の嗜好や好みに合わせて形作られ、進化し 続けるだろう。 ポップカルチャーフィクション 詳細記事: ポップカルチャーフィクション ポップカルチャーフィクションとは、書籍、コミック、映画、番組、その他多くの物語メディアにおけるジャンルであり、意図的にイースターエッグやポップカ ルチャーへの言及を盛り込んだ物語を描くものである。[71][72] このジャンルは風刺やパロディと重なることが多いが、最もよく知られている作品はより真剣な文学作品と見なされている。このジャンルの作家にはアーネス ト・クライン、ブレット・イーストン・エリス、ブライアン・リー・オマリー、ルイ・ブラオンらがいる。[73] ポップカルチャー研究 詳細記事: ポップカルチャー研究 ポップカルチャー研究とは、ポップカルチャーや大衆文化の様々な傾向、ポップアイコン、あるいは社会や歴史におけるポップカルチャーの影響や効果を分析す る研究論文やその他の学術的著作である。レイ・B・ブラウンは、ポップカルチャー研究に関する講義を行った最初の学者の一人である。[74] |
Monoculture (popular culture) – Concept of popular culture being experienced globally Culture industry – Expression suggesting that popular culture is used to manipulate mass society into passivity Fads – Collective behavior that achieves intense short-lived popularity and then fades away Fine art – Art developed primarily for aesthetics Korean Wave – Global rise in popularity of Korean culture The Journal of Popular Culture Underground culture – Alternative cultures that differ from the mainstream Lowbrow – Underground visual art movement MTV Generation – Adolescents during the 1980s through 1990s Pop icon – Iconic person or object in popular culture Celebrity influence in politics |
単一文化(ポピュラー・カルチャー) – 世界的に体験されるポピュラー・カルチャーの概念 文化産業 – ポピュラー・カルチャーがマス社会を受動化するために利用されることを示唆する表現 流行 – 短期間で激しい人気を得た後、消え去る集団的行動 美術 – 主に美学のために発展した芸術 韓流 – 韓国文化の世界的な人気上昇 ポピュラー・カルチャージャーナル アンダーグラウンド文化 – 主流とは異なる代替文化 ローブロー – アンダーグラウンドの視覚芸術運動 MTV世代 – 1980年代から1990年代にかけての青少年 ポップアイコン – 大衆文化における象徴的な人格や物 政治における有名人の影響力 |
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さらに読む ダンカン、バリー(1988)。『マスメディアとポピュラー・カルチャー』。トロント、オンタリオ州:Harcourt, Brace & Co. Canada。ISBN 0-7747-1262-7。 ローゼンバーグ、バーナード、およびデビッド・マニング・ホワイト、共同編。『大衆文化:アメリカの大衆芸術』 [ニューヨーク]:Free Press of Glencoe、1957年。 コーエン、タイラー、「一部の発展途上国にとって、アメリカ のポピュラー・カルチャーは抵抗できるものである」。ニューヨーク・タイムズ、2007年2月22日、C 面、3 ページ。 フリオ、ジョアン、「ポピュラー・カルチャーにおける MTV とラップミュージックの意義」。ニューヨーク・タイムズ、1991年12月29日、VI 面、2 ページ。 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Popular_culture |
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