かならずよんで ね!

レゲトンとデムボウ

Reggaetón and Dembow, レゲトンとデンボウ

Yo Quiero Bailar - Ivy Queen (Letra)

池田光穂

★レゲトン(Reggaeton 英: /ˈɡɪ(, ˌrɛɡ, [5][6] US: /ˌɡɪ-/)[7][8] 別名レゲトンやレゲトン(スペイン語:re↪Ll261↩ɡ[9] とも言う。[reɣeˈトン])は、1980年代後半にパナマで生まれた音楽スタイルである。 [10][11][12]後にプエルトリコで広まった[3]。ダンスホールから発展し、アメリカのヒップホップ、ラテンアメリカ、カリブ海の音楽の影響を 受けている。ボーカルにはラップと歌があり、通常はスペイン語で歌う。レゲトンはプエルトリコ、パナマ、ドミニカ共和国、キューバ、コロンビア、ベネズエ ラなどのスペイン語圏カリブ海で最も人気のある音楽ジャンルの1つとされている[13]。2010年代には、このジャンルはラテンアメリカ全体で人気が高 まり、主流の西洋音楽でも受け入れられるようになった[14]。-Reggaeton.

デムボウDembow)は、ドミニカの音楽ジャンルで、ジャマイカのダンスホールで生まれたリディムに端を発する[3]。 1990年にシャバ・ランクスが「Dem Bow」をリリースすると、デムボウというジャンルが形成されるまで長くはかからなかった。この曲からリディムが作られ、そのサウンドはレゲトンの人気コ ンテンツとなった。

The roots of reggaetón lie in the 1980s by Puerto Rican rapper Vico C[citation needed]. In the early 1990s reggaeton coalesced as a more definitive genre, using the "Dem Bow" riddim derived from a Shabba Ranks song by that name, and further resembling Jamaican dancehall in its verses sung in simple tunes and stentorian style, and its emphasis—via lyrics, videos, and artist personas—on partying, dancing, boasting, "bling," and sexuality rather than weighty social commentary. While reggaeton may have commenced as a Spanish-language version of Jamaican dancehall, in the hands of performers like Tego Calderón, Daddy Yankee, Don Omar, and others, it soon acquired its distinctive flavor and today might be considered the most popular dance music in the Spanish Caribbean, surpassing even salsa.[8]

Reggaetón is a genre of music, significantly blown up in Puerto Rico and across the world, that combines Latin rhythms, dancehall, and hip-hop and rap music. Reggaetón is frequently affiliated with “machismo” characteristics, strong or aggressive masculine pride. Since women have joined this genre of music they've been underrepresented and have been fighting to change its image.[9] This inevitably is causing controversy between what the genre was and what it is now. Reggaetón has transformed from being a musical expression with Jamaican and Panamanian roots to being “dembow” a newer style that has changed the game,[10] which is listened to mainly in the Dominican Republic. Despite its success, its constant reputation highlights sexuality in the dancing, its explicit lyrics that have women screaming sexualized phrases in the background, and the clothing women are presented in. In the '90s and early 2000s, Reggaetón had been targeted and censored in many Latin American countries for its ranchyness nature and truths[citation needed]. Censorship can be seen as the government's way of suppressing the people and ensuring that communication isn't strong amongst the community[citation needed]. Since then, many women have joined Reggaetón in hopes of changing preconceptions. Many of them have paved the way and have successful careers such as Karol G, Natti Natasha, and others. Dembow has received notable population in Puerto Rico despite it originating from the Dominican Republic, with influences from Puerto Rico and Jamaica. When Shabba Ranks released the track "Dem Bow" in 1990, it did not take long for the dembow genre to form. The main elements of dembow music are its rhythm, which is somewhat reminiscent of reggaeton and dancehall music, but with a more constant rhythm and faster than reggaeton. Riddims were built from the song and the sound became a popular part of reggaeton. The rhythm and melodies in dembow music tends to be simple and repetitive.[11][12][13][14]
レゲトンのルーツは、1980年代にプエルトリコのラッパー、ヴィコC によって作られたものである[citation needed]。1990年代初頭、レゲトンはより明確なジャンルとしてまとまり、シャバ・ランクスが歌った「Dem Bow」リディムを使い、シンプルな曲調とステントリアン・スタイルで歌う詩や、歌詞、ビデオ、アーティストとしての人格を通して、重厚な社会批判よりも パーティー、ダンス、自慢、「ブリング」、性的なものに重点を置く点ではジャマイカのダンスホールとさらに似ている。レゲトンはジャマイカのダンスホール のスペイン語版として始まったかもしれないが、テゴ・カルデロン、ダディ・ヤンキー、ドン・オマルなどのパフォーマーの手によって、すぐにその独特の風味 を獲得し、今日ではサルサを凌ぐスペイン領カリブ海で最も人気のあるダンスミュージックとみなされるかもしれない[8]。

レゲトンは、ラテンのリズム、ダンスホール、ヒップホップやラップ ミュージックを組み合わせた、プエルトリコをはじめ世界中で盛んに行われている音楽の ジャンルである。レゲトンは、「マチズモ」と呼ばれる、強く、攻撃的な男性的なプライドと結びついていることが多い。このジャンルの音楽に女性が加わって 以来、彼女たちの存在感は薄く、そのイメージを変えるために戦ってきた[9]。このことが必然的に、このジャンルが昔と今とで論争を引き起こしている。 レ ゲトンは、ジャマイカやパナマにルーツを持つ音楽表現から、ドミニカ共和国を中心に聴かれている、ゲームを変えた新しいスタイル「デムボウ」[10]に変 化している。その成功にもかかわらず、一定の評価を得ているのは、ダンスにおけるセ クシュアリティ、女性が性的なフレーズを叫ぶ露骨な歌詞、そして 女性が着ている服装が強調されているからである。1990年代から2000年代初頭にかけて、レゲトンはその牧歌的な性質と真実性から、多 くのラテンアメリカ 諸国で標的とされ、検閲を受けていた[citation needed]。検閲は、政府が国民を抑圧し、コミュニティーの中でコミュニケーションが強くならないようにするための方法と見ることができる [citation needed]。それ以来、先入観を変えることを願い、多くの女性がレゲトンに参加した。その多くは道を切り開き、Karol G、Natti Natashaなどのような成功したキャリアを持っている。Dembowは、プエルトリコとジャマイカの影響を受けたドミニカ共和国発祥にもかかわらず、 プエルトリコで注目すべき人口を獲得している。1990年にシャバ・ランクスがトラック「Dem Bow」をリリースする と、Dembowというジャンルが形成されるのに時間はかからなかった。デムボウ・ミュージックの主な要素はそのリズムで、レゲト ンやダンスホール・ミュージックを多少彷彿とさせるが、レゲトンよりも一定のリズムで、より速い。曲からリディムが作られ、そのサウンドはレゲトンの人気 コンテンツとなった。デムボウ・ミュージックのリズムとメロディーはシンプルで繰り返しが多い傾向にある[11][12][13][14]。
Ivy Queen was born as Martha Ivelisse Pesante on March 4, 1972, in Añasco, Puerto Rico. After writing raps during her youth and competing in an underground nightclub called The Noise, it led to the beginning of her musical career. Many consider her the “Queen of Reggaeton.”[15] In the beginning of her career, it was very difficult for her to be taken seriously in the reggaeton industry because this genre of music is seen as misogynistic. Recently, there has been controversy regarding how big her female influence has been on the genre. Another reggaeton artist, Anuel AA, questioned her place as the “Queen of Reggaeton” since she had not had a hit in seven years.[16] He also insinuated that his girlfriend, Karol G, should be the queen of reggaeton. Ivy Queen responded saying her career paved the way for female artists to thrive in this genre.[17] In reaction to the comments made by her boyfriend Anuel AA, Karol G responded with a video, saying “For Becky G, Natti Natasha, Anitta, Ivy Queen and all the women who have shown me respect in all my social networks and interviews: I have had the honor of telling them in person how much I admire their work and careers, but we are all worthy of what we have because nobody has given anything to anyone.” She went on to say, “This is a crown, and nobody is not going to give it to them, for what they have done. I am not looking for a degree, I am only looking for the success of my career, as everyone is doing every day. Getting up for the dream. To my boyfriend, I just want to say thank you, because I know what you wanted to say. I am your queen and I am very happy that you see me that big because you do motivate me. All of us are going to do what we like and work for it.”[18] Ultimately, Ivy Queen would make amends with Anuel, and after finally meeting Karol G, Ivy would go on to feature on Karol’s successful 2021 album “KG0516” on the multi-artist track “Leyendas” (‘Legends’). The track, also featuring Zion, Nicky Jam, and Wisin y Yandel, opens with Ivy Queen singing memorable parts of her biggest song to date, “Yo Quiero Bailar” (‘I want to dance’) before Karol joins in.
アイビー・クイーンは、1972年3月4日、プエルトリコのアニャスコ でマーサ・イヴェリス・ペサンテとして生まれた。若い頃にラップを書き、ザ・ノイズと呼ばれるアンダーグラウンドのナイトクラブで競い合ったことが、彼女 の音楽活動の始まりにつながった。多くの人が彼女を「レゲトンの女王」と考えている[15]。キャリアの初期には、レゲトンというジャンルの音楽が女性差 別的と見られているため、彼女がレゲトン業界で真剣に受け入れられることは非常に困難であった。最近では、彼女の女性としての影響力がこのジャンルにどれ だけ大きいかについて論争が起きている。別のレゲトンアーティストであるアニュエルAAは、彼女が7年間ヒットを出していないことから、「レゲトンの女 王」としての地位に疑問を呈した[16]。また彼は、自分の恋人であるカロルGがレゲトンの女王になるべきだとほのめかした。アイビー・クイーンは、彼女 のキャリアがこのジャンルで活躍する女性アーティストへの道を開いたと反論した[17]。 恋人アヌエルAAの発言に反応して、カロルGは動画で「ベッキーG、ナッティナターシャ、アニタ、アイビークイーンと私のすべてのソーシャルネットワーク とインタビューで私に敬意を示してくれたすべての女性たちに。彼女たちの仕事やキャリアをどれだけ尊敬しているか、直接伝える光栄に浴した。"誰も誰にも 何も与えていないのだから、私たちは皆、持っているものに価値があるのです"。さらに、「これは王冠であり、誰も、彼らがしてきたことに対して、それを与 えるつもりはない。私は学位を求めているわけではありません。みんなが毎日しているように、自分のキャリアの成功を求めているだけです。夢のために立ち上 がる 私のボーイフレンドに、私はただありがとうと言いたいのです。私はあなたの女王であり、あなたが私をそこまで大きく見てくれることがとてもうれしいで す」。結局、アイビー・クイーンはアニュエルと仲直りし、カロルGとついに出会った後、カロルの成功した2021年のアルバム『KG0516』にマルチ アーティストトラック「Leyendas」(「伝説」)で参加することになる。Zion、Nicky Jam、Wisin y Yandelも参加したこのトラックは、Ivy Queenがこれまでの彼女の最大の曲である「Yo Quiero Bailar」(「私は踊りたい」)の思い出深い部分を歌い、Karolが参加する形で始まります。
Ivy Queen has been an influence on other women like Cardi B and Farina. Even men, such as Bad Bunny,[19] have listed her as an influence for their lyrics. Her ability to compete amongst men who dominated Reggaetón gave hope to other women who had similar interests in the music industry. Her influence and her dominance in the genre has helped other women be able to break through in the reggaetón scene and sparked a place for women's empowerment not only for Puerto Rican artist but for other Latinas who are newer to the game such as Karol G and Natti Natasha, leaving Ivy Queen to crown herself with the title “The Queen”.[20]


アイビー・クイーンは、カーディ・Bやファリーナといった他の女性にも 影響を与えた。Bad Bunny[19]のような男性でさえも、歌詞に影響を与えた人物として彼女を挙げている。レゲトンを支配する男性の中で競争する彼女の能力は、音楽業界 で同じような関心を持つ他の女性たちに希望を与えた。彼女の影響力とジャンルにおける支配力は、他の女性がレゲトン・シーンを突破するのを助け、プエルト リコのアーティストだけでなく、Karol GやNatti Natashaなど、このゲームに新しく参加したラテン系の女性にも女性の地位向上の場を与え、Ivy Queenに「The Queen」というタイトルを冠するようにさせた[20]。
Karol G is a Colombian reggaeton singer who has done collaborations with other reggaeton singers, such as J Balvin, Bad Bunny, and Maluma.[21] Throughout her career, Karol G has had troubles in the industry because reggaeton is a genre that is dominated by males. She recounts how when starting her career she noticed that there weren't many opportunities for her in the genre because reggaeton was dominated by male artists.[22] In 2018, Karol G's single "Mi Cama" became very popular and she made a remix with J Balvin and Nicky Jam. The Mi cama remix appeared in the top 10 Hot Latin Songs and number 1 in Latin Airplay charts.[23] This year she has collaborated with Maluma on her song "Creeme" and with Anuel AA in the song "Culpables". The single, "Culpables" has been in the top 10 Hot Latin Songs for 2 consecutive weeks.[21] On May 3, 2019, Karol G was able to release her new album called Ocean.[24]



KAROL G, Shakira - TQG (Official Video)

Karol Gはコロンビアのレゲトン歌手であり、J Balvin、Bad Bunny、Malumaといった他のレゲトン歌手とのコラボレーションを行っている[21] 彼女のキャリアを通して、レゲトンは男性によって支配されているジャンルなので、Karol Gは業界内で問題を抱えていた。彼女はキャリアをスタートさせたとき、レゲトンが男性アーティストによって支配されているため、このジャンルで彼女に多く のチャンスがないことに気づいたと語っている[22]。 2018年、カロルGのシングル「Mi Cama」は非常に人気があり、Jバルヴィンとニッキージャムとのリミックスを作成した。Mi camaのリミックスはHot Latin Songsのトップ10とLatin Airplayチャートの1位に登場した[23]。 今年はMalumaと楽曲「Creeme」で、Anuel AAと楽曲「Culpables」でコラボレーションしている。シングル「Culpables」は2週連続でHot Latin Songsのトップ10に入った[21]。 2019年5月3日、カロルGは「Ocean」というニューアルバムをリリースすることができた[24]。
Natti Natasha is a Dominican reggaeton singer who has also joined the reggaeton industry and has listed Ivy Queen as one of her influences for her music.[25] In 2017 she made a single called "Criminal" that features reggaeton artist, Ozuna. Her single "Criminal" became very popular on YouTube with more than has 1.5 billion views.[26] In 2018 Natti Natasha collaborated with RKM and Ken Y in their single "Tonta". She later also collaborated with Becky G in “Sin Pijama” which made it to the top 10 in Hot Latin songs, Latin Airplay, and Latin Pop Airplay charts.[27] After all the collaborations that Natti Natasha has done she was able to release her album called illumiNatti on February 15, 2019.[28]



Natti Natasha - To’ Esto Es Tuyo [Official Video]
Natti Natashaはドミニカのレゲトン歌手であり、レゲトン業界にも参加し、彼女の音楽に影響を与えた1人としてIvy Queenを挙げている[25]。 2017年に彼女はレゲトンアーティスト、Ozunaをフィーチャーした「Criminal」というシングルを作った。彼女のシングル 「Criminal」はYouTubeで15億回以上再生されて大人気となった[26]。 2018年、Natti Natashaはシングル「Tonta」でRKMとKen Yとコラボレーションした。彼女はその後、Hot Latin songs、Latin Airplay、Latin Pop Airplayチャートのトップ10に入った「Sin Pijama」でBecky Gともコラボした[27] Natti Natashaが行ったすべてのコラボレーションの後、彼女は2019年2月15日にイルミナッティというアルバムをリリースすることができた[28]。
Dembow
Dembow is a Dominican musical genre[1][2] that can be traced to a riddim that originated in Jamaican dancehall.[3] When Shabba Ranks released "Dem Bow" in 1990, it did not take long for the dembow genre to form. Riddims were built from the song and the sound became a popular part of reggaeton. From there it took off in Dominican Republic creating the sound UNDERWORLD ("Bajo Mundo" in Spanish). It hit the streets of New York and from there it made its way to all of Latin America. The Dominican Dembow sound keeps evolving and has been fusioned with Trap music since 2016. It's also fused with Bachata and Merengue from the Dominican Republic. Dembow artists are called "Dembowseros".[4][5]

The main element of dembow music is its rhythm, which is somewhat reminiscent of reggaeton and dancehall music, but with a more constant rhythm and faster beats per minute than reggaeton. Rhythm and melodies in dembow tend to be simple and repetitive.
Dembow
デ ムボウはドミニカの音楽ジャンル[1][2]で、ジャマイカのダンスホールで生まれたリディムに端を発する[3]。 1990年にシャバ・ランクスが「Dem Bow」をリリースすると、デムボウというジャンルが形成されるまで長くはかからなかった。この曲からリディムが作られ、そのサウンドはレゲトンの人気コ ンテンツとなった。その後、ドミニカ共和国でUNDERWORLD(スペイン語で「Bajo Mundo」)というサウンドが生まれた。それがニューヨークのストリートでヒットし、そこからラテンアメリカ全土へと広がっていった。ドミニカン・デン ボーサウンドは進化を続け、2016年からはトラップミュージックと融合している。また、ドミニカ共和国のバチャータやメレンゲとも融合しています。 Dembowのアーティストは「Dembowseros」と呼ばれている[4][5]。

Dembowの音楽の主な要素はそのリズムで、レゲトンやダンスホール・ミュージックを多少彷彿とさせますが、レゲトンよりも一定のリズムで1分あたりの 拍数が速い。Dembowのリズムとメロディーは、シンプルで繰り返しの多い傾向がある。

DEMBOW 2016 ► REGGAETON DOMINICANO MEGA MIX ►PITBULL, EL MAYOR CLASICO, EL ALFA, MUSICOLOGO
Lyrics and themes

Reggaeton lyrical structure resembles that of hip hop. Although most reggaeton artists recite their lyrics rapping (or resembling rapping) rather than singing, many alternate rapping and singing. Reggaeton uses traditional verse-chorus-bridge hip hop structure. Like hip hop, reggaeton songs have a hook which is repeated throughout the song. Latino ethnic identity is a common musical, lyrical and visual theme.

Unlike hip-hop CDs, reggaeton discs generally do not have parental advisories. An exception is Daddy Yankee's Barrio Fino en Directo (Barrio Fino Live), whose live material (and with Snoop Dogg in "Gangsta Zone") were labeled explicit. Snoop Dogg and Daddy Yankee filmed the video for "Gangsta Zone" in Torres Sabana housing projects in Carolina, Puerto Rico on January 27, 2006. Shot in grayscale,[58] Daddy Yankee said the video depicts "the real way we live on the island".[59]

Artists such as Alexis & Fido circumvent radio and television censorship by sexual innuendo and lyrics with double meanings. Some songs have raised concerns about their depiction of women.[60] Although reggaeton began as a mostly-male genre, the number of women artists has been a slowly increasing and include the "Queen of Reggaeton", Ivy Queen,[61] Mey Vidal, K-Narias, Adassa, La Sista and Glory.

https://en.wikipedia.org/wiki/Reggaeton
歌詞とテーマ

レゲトンの歌詞の構成はヒップホップのそれに似ている。ほとんどのレゲトンアーティストは、歌ではなくラップ(またはラップに似たもの)で歌詞を朗読しま すが、多くはラップと歌を交互に歌う。レゲトンは伝統的なヴァース-コーラス-ブリッジのヒップホップ構造を使われています。ヒップホップのように、レゲ トンの曲にはフックがあり、曲の中で繰り返される。ラテン系の民族的アイデンティティは、音楽的、歌詞的、視覚的なテーマとして共通している。

ヒップホップのCDとは異なり、レゲトンのディスクには通常、保護者のための注意書きがありません。例外はダディ・ヤンキーのBarrio Fino en Directo (Barrio Fino Live)で、そのライブ音源(とSnoop Doggとの「Gangsta Zone」)は露骨なラベルが貼られていた。Snoop DoggとDaddy Yankeeは、2006年1月27日にプエルトリコのCarolinaにあるTorres Sabana housing projectsで「Gangsta Zone」のPVを撮影した。グレースケールで撮影され[58]、ダディ・ヤンキーはこのビデオが「島で生活する本当の姿」を描いていると語った [59]。

アレクシス&ファイドのようなアーティストは、性的なニュアンスや二重の意味を持つ歌詞によってラジオやテレビの検閲を回避しています。レゲトンは男性の 多いジャンルとして始まったが[60]、女性アーティストの数は徐々に増えており、「レゲトンの女王」であるアイビー・クイーン[61]、メイ・ビダル、 Kナリアス、アダッサ、ラ・シスタ、グローリーなどが挙げられる。






 

Natti Natasha & Ozuna - Criminal [Official Video]; Shabba Ranks - Dem Bow (1990)

Quiero Bailar (Yo Quiero Bailar) Song by Ivy Queen -lyrics (jpg)

1

Señoras y señores
Bienvenidos (welcome) al party
Agarren a su pareja (por la cintura)
Y prepárense
Porque lo que viene no está fácil (no está fácil no)
Yeah,eh

Yo quiero bailar
Tú quieres sudar
Y pegarte a mí
El cuerpo rozar
Yo te digo: "sí, tú me puedes provocar"
Eso no quiere decir que pa' la cama voy

Quiero bailar
Tú quieres sudar
Y pegarte a mí
El cuerpo rozar
Yo te digo: "sí, tú me puedes provocar"
Eso no quiere decir que pa' la cama voy

Lo que yo quiero es besarte
Papi, te lo juro te me acercas y late mi corazón
Si lo que quiero es pegarte
Yo no tengo problema en acercarme y bailarte este reggaetón

Que los dos tengamos que sudar que sudar
Que bailemos al ritmo del tra-tra
Que me haga fuerte suspirar suspirar
Pero pa' la cama digo mira na', na', na'

6

Porque yo soy la que mando
Soy la que decide cuando vamos al mambo
Y tú lo sabes
El ritmo me está llevando
Mientras más te pegas, más te voy azotando
Y eso está bien

A mí no me importa lo que muchos digan
Si muevo mi cintura de abajo para arriba
Si soy de barrio o tal vez soy una chica fina
Si en la discoteca te me pegas y te animas

Sabes que los dos tengamos que sudar (A sudar)
Que bailemos al ritmo del tra-tra
Que me haga fuerte suspirar suspirar
Pero pa' la cama digo mira na', na', na'
【1】

レディース&ジェントルマン
ウェルカムトゥザパーティー
パートナーをつかみなさい(腰のあたりをつかむ)
そして、準備しなさい
これから起こることは簡単じゃないから(AIN'T EASY NO)
イェー、エ

私は踊りたい
汗をかきたい(=セックスをしたい)あなたへ
そして、私に近づいてくる
そして、あなたは私に体を密着したい
私はあなたに言うよ「もちろん、あなたは私を挑発することができます」と
だからといって、私は(あなたと)寝たいと言ってるわけじゃない

私は踊りたい
汗をかきたいあなたへ
そして、私に近づいてくる
そして、あなたは私に体を密着したい
私はあなたに言うよ「もちろん、私を挑発することができるよ」
だからといって、私は別に寝たいと言ってるわけじゃない

私がしたいのは、あなたにキスすること
パピ、あなたが近づくと、私の心は鼓動するの
もし、私の望みがあなたを抱く(密着する)ことなら
私に近づいてレゲントンを踊るのは問題ないよ

二人は汗をたくさん、汗をかかないといけない
トラ-トラのリズムで踊っちゃおう
(でも)それはそれであなたには強いため息が出るよね
でも、ベッドに行くのは、私は、ノー、ノー、ノー

【6】

だって、それ(=セックスすること)を命ずるのは、私
マンボに行く(=セックスすること)タイミングを決めるのは私
そして、あなたはそれを知っているよね
リズムが私を心地よくする
あなたが腰を密着すればするほど(あなたの硬いものが鞭打つように)回数が増える
気持ちいいわあ

多くの人が何を言おうと関係ないね
もしウエストを下から上へ動かすなら?
もし私はバリオ(=貧民街)の出身かも、あるいはお嬢さんだったら?
もしディスコであなたが私を口説きそれがあなたを喜ばせるなら

二人は汗をたくさん、汗をかかないといけない
トラ-トラのリズムで踊っちゃおう
(でも)それはそれであなたには強いため息が出るよね
でも、ベッドに行くのは、私は、ノー、ノー、ノー
Yo quiero bailar
Tú quieres sudar
Y pegarte a mí
El cuerpo rozar
Yo te digo: "sí, tú me puedes provocar"
Eso no quiere decir que pa' la cama voy

10.

Quiero bailar
Tú quieres sudar
Y pegarte a mí
El cuerpo rozar
Yo te digo: "sí, tú me puedes provocar"
Eso no quiere decir que pa' la cama voy

Te quiero explicar
Si en la discoteca nos vamos a alborotar
Si los dos solitos nos vamos a acariciar
Es porque yo quiero y no me puedes aguantar
No te creas que me voy a acostar

No es así, bailo reggaetón pero no soy chica fácil
Si quieres ganarte mis pesos y mis panties
Vende esa forma , papi, cógelo easy, easy, easy, cógelo baby

Mujeres pa' la disco a bailar
Ven demuéstrale a tu man
Que es la que hay, hay, hay (Original)

Mujeres pa' la disco a perriar
Pero que él no se crea, puede jugar ar ar
Y como ya explique que los dos tengamos que sudar (A sudar)

15.

Que bailemos al ritmo del tra (Tra)
Que me hagas fuerte suspirar (Suspirar)
Pero pa' la cama digo mira na', na', na'


Yo quiero bailar (Ey)
Tú quieres sudar
Y pegarte a mí
El cuerpo rozar
Yo te digo: "sí, tú me puedes provocar"
Eso no quiere decir que pa' la cama voy

Quiero bailar
Tú quieres sudar
Y pegarte a mí
El cuerpo rozar
Yo te digo: "sí, tú me puedes provocar"
Eso no quiere decir que pa' la cama voy





私は踊りたい
汗をかきたいあなたへ
そして、私に近づいてくる
そして、あなたは私に体を密着したい
私はあなたに言うよ「もちろん、私を挑発することができるよ」
だからといって、私は別に寝たいと言ってるわけじゃない

【10】

私は踊りたい
汗をかきたいあなたへ
そして、私に近づいてくる
そして、あなたは私に体を密着したい
私はあなたに言うよ「もちろん、私を挑発することができるよ」
だからといって、私は別に寝たいと言ってるわけじゃない

あなたに言いたいのよ
もしディスコで盛り上がるなら
もし二人きりで愛撫するのなら
それは私がそうしたいからで、あなたは私を抱くことを辛抱できないわ
(でも)ベッドにいくことをあなたは率先できないのよ

そうじゃないの、あなたとはレゲトンを踊るけど、簡単に寝る女の子じゃないのよ
もしあなたが私自身と私のパンティーを得たいのなら
あなたその欲望を売っ払いな、パピ、気楽に、気楽に、気楽に、すりゃいいのよ、ベイビー

女たちがディスコに踊りにくる
こっちに来て、あなたの男(マン)を見せてごらん
それが、本当に、本当に、本当にあることなの

女たちは乱痴気のためにディスコにやってくる
しかし、彼ができないと思うことを、あら、あら、できちゃうのよ
そして、二人で汗だく覚悟でセックスするもう言ったわよね

【15.】

トラ-トラのリズムで踊っちゃおう
(でも)それはそれであなたには強いため息が出るよね
でも、ベッドに行くのは、私は、ノー、ノー、ノー

私は踊りたい
汗をかきたいあなたへ
そして、私に近づいてくる
そして、あなたは私に体を密着したい
私はあなたに言うよ「もちろん、私を挑発することができるよ」
だからといって、私は別に寝たいと言ってるわけじゃない

私は踊りたい
汗をかきたいあなたへ
そして、私に近づいてくる
そして、あなたは私に体を密着したい
私はあなたに言うよ「もちろん、私を挑発することができるよ」
だからといって、私は別に寝たいと言ってるわけじゃない


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