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去勢不安

Castration anxiety


池田光穂

☆ 去勢不安とは、陰茎が損傷したり、失われたりするのではないかという圧倒的な恐怖感のことである。これは、ジークムント・フロイトの最も初期の精神分析理 論のひとつである「去勢コンプレックス」理論の派生である。この用語は、文字通りの意味でも比喩的な意味でも、去勢に対する恐怖を指す。 フロイトは、去勢不安を普遍的な人間の経験であると考えた。それは、心理性的発達の男根期にあたる3歳から5歳の間に始まると考えられている[2]。フロ イトの理論では、性的傾向に対する父親の脅威の想定が、解剖学的差異(陰茎の所有)に対する子どもの認識として去勢不安を引き起こす。一般的に男性と関連 付けられることが多い去勢不安は、男女ともに異なる形で経験されると考えられている。


Castration anxiety is an overwhelming fear of damage to, or loss of, the penis—a derivative of Sigmund Freud's theory of the castration complex, one of his earliest psychoanalytic theories.[1] The term refers to the fear of emasculation in both a literal and metaphorical sense.

Freud regarded castration anxiety as a universal human experience. It is thought to begin between the ages of 3 and 5, during the phallic stage of psychosexual development.[2] In Freud's theory, it is the child's perception of anatomical difference (the possession of a penis) that induces castration anxiety as a result of an assumed paternal threat made in response to their sexual proclivities. Although typically associated with males, castration anxiety is thought to be experienced, in differing ways, by both sexes.[3]
去勢不安とは、陰茎が損傷したり、失われたりするのではないかという圧 倒的な恐怖感のことである。これは、ジークムント・フロイトの最も初期の精神分析理論のひとつである「去勢コンプレックス」理論の派生である[1]。この 用語は、文字通りの意味でも比喩的な意味でも、去勢に対する恐怖を指す。

フロイトは、去勢不安を普遍的な人間の経験であると考えた。それは、心理性的発達の男根期にあたる3歳から5歳の間に始まると考えられている[2]。フロ イトの理論では、性的傾向に対する父親の脅威の想定が、解剖学的差異(陰茎の所有)に対する子どもの認識として去勢不安を引き起こす。一般的に男性と関連 付けられることが多い去勢不安は、男女ともに異なる形で経験されると考えられている[3]。
Literal

In the literal sense, castration anxiety refers to a child's fear of having their genitalia disfigured or removed as punishment for Oedipal desire.[4]

In Freudian psychoanalysis, castration anxiety (Kastrationsangst) refers to an unconscious fear of penile loss that originates during the phallic stage of psychosexual development and continues into adulthood. According to Freud, when the infantile male becomes aware of differences between male and female genitalia he assumes that the female's penis has been removed and becomes anxious that his penis will be cut off by his rival, the father figure, as punishment for desiring the mother figure.[5]

In 19th-century Europe, it was not unheard of for parents to threaten their misbehaving sons with castration or otherwise threaten their genitals. This theme is explored in the story Tupik by French writer Michel Tournier in his collection of stories entitled Le Coq de Bruyère (1978) and is a phenomenon Freud documents several times.[6] Kellogg recounts one case of castration used as a cure and punishment for masturbation, although he did not advocate it.[7]: 363 
文字通りの去勢不安

文字通りの意味において、去勢不安とは、エディプス・コンプレックスによる欲望への罰として、性器が変形したり切除されたりすることを子供が恐れることを指す[4]。

フロイトの精神分析では、去勢不安(Kastrationsangst)とは、心理性的発達のファルス期(男根期)に始まり、成人期にも続く陰茎喪失に対 する無意識の恐怖を指す。フロイトによると、幼児期の男性が男性器と女性器の違いに気づくようになると、女性のペニスが切除されたと思い込み、母親像を望 むことに対する罰として、ライバルである父親像によって自分のペニスが切除されるのではないかと不安になる[5]。

19世紀のヨーロッパでは、問題行動を起こす息子に対して、両親が去勢をちらつかせるなど、性器を脅かすことは珍しくなかった。このテーマは、フランスの 作家ミシェル・トゥルニエの短編集『Le Coq de Bruyère』(1978年)に収められた『Tupik』という物語で取り上げられており、フロイトも何度か記録している現象である[6]。ケロッグ は、自慰行為に対する治療と罰として去勢が行われた事例を述べているが、それを推奨していたわけではない[7]: 363 
Metaphorical

Castration anxiety can also refer to being castrated symbolically. In the metaphorical sense, castration anxiety refers to the idea of feeling or being insignificant; there is a need to keep one's self from being dominated; whether it be socially or in a relationship.[8] Symbolic castration anxiety refers to the fear of being degraded, dominated or made insignificant, usually an irrational fear where the person will go to extreme lengths to save their pride and/or perceive trivial things as being degrading making their anxiety restrictive and sometimes damaging. This can also tie in with literal castration anxiety in fearing the loss of virility or sexual dominance.


比喩的な意味での去勢不安

去勢不安は、象徴的に去勢されることを指すこともある。比喩的な意味において、去勢不安とは、自分が取るに足らない存在であると感じたり、実際にそうであ ると感じたりする考えを指す。社会的な立場や人間関係を問わず、自分が支配されるのを避けたいという気持ちがある。[8] 象徴的な去勢不安とは、自分が卑しめられたり、支配されたり、取るに足らない存在にされたりすることへの恐怖を指す。通常、これは非合理的な恐怖であり、 人はプライドを守るために極端な手段に出たり、ささいなことを卑しめられると感じたりして、不安が制限的になったり、時には有害になったりすることがあ る。これは、男らしさや性的優位性を失うことへの恐怖という文字通りの去勢不安とも結びつく可能性がある。

Relation to power and control

According to Freudian psychoanalysis, castration anxiety can be completely overwhelming to the individual, often breaching other aspects of his or her life.[citation needed] A link has been found between castration anxiety and fear of death.[8] Although differing degrees of anxiety are common, young men who felt the most threatened in their youth tended to show chronic anxiety. Because the consequences are extreme, the fear can evolve from potential disfigurement to life-threatening situations. Essentially, castration anxiety can lead to a fear of death, and a feeling of loss of control over one's life.[8]

To feel so powerless can be detrimental to an individual's mental health. One of the most concerning problems with all of this is the idea that the individual does not recognize that their sexual desires are the cause of the emotional distress.[8] Because of unconscious thoughts, as theorized in the ideas of psychoanalysis, the anxiety is brought to the surface where it is experienced symbolically. This will lead to the fear associated with bodily injury in castration anxiety, which can then lead to the fear of dying or being killed.[8]
権力や支配との関係

フロイトの精神分析によると、去勢不安は個人にとって非常に大きな負担となり、しばしばその人の人生の他の側面にも影響を及ぼすことがある[出典が必 要]。去勢不安と死の恐怖には関連性があることが分かっている[8]。不安の程度には個人差があるが、若い頃に最も大きな脅威を感じた若い男性は慢性的な 不安を抱えがちである。その結果が極端であるため、潜在的な醜形から生命を脅かす状況にまで恐怖が発展することもある。基本的に、去勢不安は死の恐怖につ ながり、自分の人生に対するコントロールを失ったような感覚を引き起こす可能性がある[8]。

このように無力感を抱くことは、個人の精神衛生を損なう可能性がある。この問題の中で最も懸念されることの1つは、性的欲求が精神的苦痛の原因であること を本人が認識していないという考え方である[8]。無意識の思考により、精神分析の理論で説明されるように、不安が象徴的に経験される表面へと導かれる。 これは去勢不安における身体的な損傷に関連する恐怖につながり、死や殺害に対する恐怖につながる可能性がある[8]。
Relation to circumcision

Freud had a strongly critical view of circumcision, believing it to be a 'substitute for castration', and an 'expression of submission to the father's will'.[9][10] This view was shared by others in the psychoanalytic community, such as Wilhelm Reich, Hermann Nunberg, and Jaques Lacan, who stated that there is "nothing less castrating than circumcision!"[11][12]

Themes central to castration anxiety that feature prominently in circumcision include pain,[11] fear,[11] loss of control (with the child's forced restraint,[9] and in the psychological effects of the event, which may include sensation seeking, and lower emotional stability[13]) and the perception that the event is a form of punishment.[14]

The ritual's origination as a result of Oedipal conflict was tested by examining 111 societies, finding that circumcision is likely to be found in societies in which the son sleeps in the mother's bed during the nursing period in bodily contact with her, and/or the father sleeps in a different hut.[15]

A study of the procedure without anaesthesia on children in Turkey found 'each child looked at his penis immediately after the circumcision 'as if to make sure that all was not cut off'.[9] Another study of 60 males subject to communal circumcision ceremonies in Turkey found that 21.5% of them "remembered that they were specifically afraid that their penis might or would be cut off entirely," while 'specific fears of castration' occurred in 28% of the village-reared men.[11] Fear of the authoritarian father increased considerably in 12 children.[11]

Psychoanalytic interpretation of Biblical stories shows themes of castration anxiety present in Judaic mythology concerning circumcision.[citation needed]

The figure of Lilith, described as "a hot fiery female who first cohabited with man"[16] presents as an archetypal representation of the first mother of man, and primordial sexual temptation. Male children were said to be at risk of Lilith's wrath for eight days after birth.[17] Deceiving Lilith into believing newborn babies were a girl – letting the boy's hair grow and even dressing him in girl clothes – were said to be the most effective means to avoid her harm, until they were ritually circumcised on the eighth day of life as part of a covenant with God.[18]

The figure of Judith, depicted both as "a type of the praying Virgin... who tramples Satan and harrows Hell," and also as "seducer-assassin" archetypically reflects the dichotomous themes presented by castration anxiety and circumcision: sexual purity, chastity, violence, and eroticism.[19][20] Judith defeats Assyrian General, Holofernes by cutting his head off – decapitation being an act that Freud equated with castration in his essay, "Medusa's Head".[21]
割礼との関係

フロイトは割礼に対して強い批判的見解を持っており、割礼を「去勢の代用」であり、「父親の意志への服従の表現」であると考えていた[9][10]。この 見解は、精神分析学界における他の人々、例えばヴィルヘルム・ライヒ、ヘルマン・ヌンベルク、ジャック・ラカンらによっても共有されており、彼らは「割礼 ほど去勢的でないものはない!」と述べていた[11][12]。 [11][12]

割礼に顕著にみられる去勢不安の中心的なテーマは、痛み[11]、恐怖[11]、コントロールの喪失(子供の強制的な拘束[9]、心理的影響によるもの。 これには感覚の追求や情緒の不安定さ[13]が含まれる可能性がある)、そしてこの出来事が罰の一種であるという認識[14]である。

儀式の起源 エディプス・コンプレックスに起因する儀式の起源は、111の社会を調査することで検証され、その結果、息子が生後間もない時期に母親のベッドで母親と身 体的に接触しながら眠る、あるいは父親が別の小屋で眠る社会では、割礼が行われる可能性が高いことがわかった[15]。

トルコで麻酔を使用せずに子供たちにこの処置を施した研究では、「子供たちは皆、割礼の直後に自分の陰茎を見て 「すべて切り落とされていないことを確認するかのように」[9]。トルコで集団的割礼の儀式を受けた60人の男性を対象とした別の研究では、彼らの 21.5%が「ペニスが完全に切断されるかもしれない、あるいは実際に切断されたかもしれないという特定の恐怖を覚えている」と回答した。一方、村で育っ た男性の28%が「去勢に対する特定の恐怖」を抱いていた[11]。 ] 12人の子供たちでは、権威主義的な父親に対する恐怖が大幅に増加していた[11]。

聖書の物語を精神分析的に解釈すると、割礼に関するユダヤ教の神話には去勢不安のテーマが存在することがわかる[出典が必要]。

「最初に男と同居した、暑くて燃えるような女性」[16] と描写されるリリスは、人間の最初の母親と根源的な性的誘惑の典型的な表現として描かれている。男児は、誕生後8日間はリリスの怒りを買う危険性があった と言われている[17]。リリスを欺き、新生児が女の子であると信じ込ませること、つまり男の子の髪を伸ばし、女の子の服を着せることが、彼女による危害 を避けるための最も効果的な方法であったと言われている。神との契約の一環として、生後8日目に割礼を受けるまで[18]

「祈る聖母マリアの典型であり、サタンを踏みつけ、地獄を耕す」と描写されるジュディス像と、「誘惑者であり、暗殺者」という典型的な描写は、 去勢不安と割礼:性的純潔、貞操、暴力、エロティシズム[19][20]。ジュディスは、アッシリアの将軍ホロフェルネスを斬首して倒す。斬首は、フロイ トが「メデューサの頭」という論文の中で去勢と同一視した行為である[21]。
Counterpart in females

It is implied in Freudian psychology that both girls and boys pass through the same developmental stages: oral, anal, and phallic stages. Freud, however, believed that the results may be different because the anatomy of the different sexes is different.

The counterpart of castration anxiety for females is penis envy. Penis envy, and the concept of such, was first introduced by Freud in an article published in 1908 titled "On the Sexual Theories of Children". The idea was presumed that females/girls envied those (mostly their fathers) with a penis because theirs was taken from them—essentially they were already "castrated". Freud entertained that the envy they experienced was their unconscious wish to be like a boy and to have a penis.[22]

Penis envy, in Freudian psychology, refers to the reaction of the female/young girl during development when she realizes that she does not possess a penis. According to Freud, this was a major development in the identity (gender and sexual) of the girl. The contemporary culture assumes that penis envy is the woman wishing they were in fact a man. This is unrelated to the notion of "small penis syndrome" which is the assumption by the man that his penis is too small. According to Freud's beliefs, girls developed a weaker[23] superego, which he considered a consequence of penis envy.

Among his many suggestions, Freud believed that during the phallic stage, young girls distance themselves from their mothers and instead envy their fathers and show this envy by showing love and affection towards their fathers. According to Cohler and Galatzer, Freud believed that all of the concepts related to penis envy were among his greatest accomplishments. However, these are also his most criticized theories as well—most famously by Karen Horney.
女性におけるカウンターパート

フロイト心理学では、女の子も男の子も同じ発達段階(口腔期、肛門期、そして男根期)を通過すると考えられている。しかし、フロイトは、異なる性別の解剖学的構造が異なるため、結果は異なる可能性があると考えていた。

女性における去勢不安のカウンターパートは、陰茎への羨望である。陰茎への羨望、そしてそのような概念は、1908年に発表された「On the Sexual Theories of Children」というタイトルの論文で、フロイトが初めて紹介した。この考えによると、女性や少女は、自分のペニスが切除された(つまり、本質的には 「去勢」された)ため、ペニスを持つ人々(多くは父親)を羨んでいると推測された。フロイトは、彼らが抱く羨望は、男の子のようになり、ペニスを持ちたい という無意識の願望によるものだと考えた[22]。

フロイト心理学におけるペニスへの羨望とは、女性や少女が成長する過程で、自分にはペニスがないことに気づくときの反応を指す。フロイトによると、これは 少女のアイデンティティ(性別と性的指向)における大きな発達であった。現代の文化では、ペニスへの羨望は女性が本当は男性になりたいと願っていることだ と考えられている。これは、男性が自分のペニスが小さすぎると考える「小陰茎症候群」の概念とは無関係である。フロイトの考えによると、少女はペニスへの 羨望の結果として、より弱い[23]超自我を発達させる。

フロイトの多くの提案の中で、フロイトは、少女がファルス期において母親から距離を置き、代わりに父親を羨望し、父親に対して愛情を示すことでその羨望を 示すと信じていた。コーラーとガラッツァーによると、フロイトは、ペニスへの羨望に関連する概念のすべてが彼の最も偉大な業績の一部であると考えていた。 しかし、それらはまた、最も批判されている理論でもある。最も有名なのは、カレン・ホーニーによる批判である。
Empirical testing

Sarnoff et al. surmised that men differ in their degree of castration anxiety through the castration threat they experienced in childhood.[8] Therefore, these men may be expected to respond in different ways to different degrees of castration anxiety that they experience from the same sexually arousing stimulus.[8] The experimenters aimed to demonstrate that in the absence of a particular stimulus, men who were severely threatened with castration, as children, might experience long-lasting anxiety.[8] The researchers claimed that this anxiety is from the repressed desires for sexual contact with women. It was thought that these desires are trying to reach the men's consciousness.[8] The experimenters deduced that unconscious anxiety of being castrated might come from the fear the consciousness has of bodily injury.[8] The researchers concluded that individuals who are in excellent health and who have never experienced any serious accident or illness may be obsessed by gruesome and relentless fears of dying or of being killed.[8]

In another article related to castration anxiety, Hall et al. investigated whether sex differences would be found in the manifestations of castration anxiety in their subject's dreams.[24] The researchers hypothesized that male dreamers would report more dreams that would express their fear of castration anxiety instead of dreams involving castration wish and penis envy.[24] They further hypothesized that women will have a reversed effect, that is, female dreamers will report more dreams containing fear of castration wish and penis envy than dreams including castration anxiety.[24] The results demonstrated that many more women than men dreamt about babies and weddings and that men had more dreams about castration anxiety than women.[24]
実証的テスト

Sarnoffらは、幼少期に経験した去勢の脅威によって、去勢不安の程度が男性によって異なるのではないかと推測した[8]。したがって、これらの男性 は、同じ性的興奮を引き起こす刺激から経験する去勢不安の程度に応じて、異なる反応を示す可能性がある。性的興奮を引き起こす刺激に対して、異なる反応を 示す可能性がある[8]。実験者は、特定の刺激がない場合、小児期に去勢の脅威を強く受けた男性は、長年にわたる不安を経験する可能性があることを実証す ることを目的としていた[8]。研究者らは、この不安は女性との性的接触に対する抑圧された欲望から来ているとしている。これらの欲望が男性の意識に働き かけていると考えられた[8]。実験者は、去勢に対する無意識の不安は、意識が身体的な損傷を恐れることから生じるのではないかと推測した[8]。研究者 は、健康状態が良好で、重大な事故や病気の経験がない人は、死ぬことに対する恐ろしい、執拗な恐怖や あるいは殺されるという、恐ろしい、容赦のない恐怖にとらわれている可能性があるという結論に達した[8]。

去勢不安に関する別の論文では、ホールらは、被験者の夢における去勢不安の現れに性差が見られるかどうかを調査した[24]。研究者らは、男性の夢見る者 は、去勢願望や陰茎への羨望を含む夢ではなく、去勢不安の恐怖を表現する夢をより多く報告するだろうと仮説を立てた[ 24] さらに、女性の場合は逆の効果がみられる、つまり、女性の夢見る人は、去勢不安を含む夢よりも、去勢願望や陰茎への羨望を含む夢をより多く見るだろうと仮 説を立てた[24]。その結果、赤ちゃんや結婚式について夢見る人の数は、男性よりも女性のほうがはるかに多く、また、男性は女性よりも去勢不安に関する 夢を見る頻度が高いことが示された[24]。
Castration complex
Anti-Œdipus
Jacques Lacan
Genital retraction syndrome
Luce Irigaray
Medusa's Head
Phallic woman
Phallogocentrism
Vagina dentata
去勢コンプレックス
アンチ・オイディプス
ジャック・ラカン
性器後退症候群
リュシ・イリガライ
メドゥーサの頭
ファルス的女性
ファロゴセントリズム
牙のある膣
https://en.wikipedia.org/wiki/Castration_anxiety









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