はじめによんでください

心的外傷

Psychological trauma


池田光穂

☆ 心理的外傷(精神的外傷、精神的外傷、感情的ダメージ、または精神的外傷とも呼ばれる)とは、人間の通常の経験の範囲を超えるような深刻な苦痛を伴う出来 事によって引き起こされる感情的な反応である。それは、直接的に、その人自身や愛する人を死、重度の身体損傷、性的暴力にさらすものとして、被害者に理解 されなければならない。間接的な暴露、例えばテレビニュースの視聴などは、非常に苦痛であり、不随意で、場合によっては圧倒的ともいえる生理的ストレス反 応を引き起こす可能性があるが、それ自体はトラウマを引き起こすものではない。その例としては、暴力、レイプ、テロ攻撃などが挙げられる。

Psychological trauma (also known as mental trauma, psychiatric trauma, emotional damage, or psychotrauma) is an emotional response caused by severe distressing events that are outside the normal range of human experiences. It must be understood by the affected person as directly threatening the affected person or their loved ones with death, severe bodily injury, or sexual violence; indirect exposure, such as from watching television news, may be extremely distressing and can produce an involuntary and possibly overwhelming physiological stress response, but does not produce trauma per se. Examples include violence, rape, or a terrorist attack.[1]

Short-term reactions such as psychological shock and psychological denial are typically followed. Long-term reactions and effects include bipolar disorder, uncontrollable flashbacks, panic attacks, insomnia, nightmare disorder, difficulties with interpersonal relationships, and post-traumatic stress disorder (PTSD). Physical symptoms including migraines, hyperventilation, hyperhidrosis, and nausea are often developed.[2]

As subjective experiences differ between individuals, people react to similar events differently. Most people who experience a potentially traumatic event do not become psychologically traumatized, though they may be distressed and experience suffering.[3] Some will develop PTSD after exposure to a traumatic event, or series of events.[4][5] This discrepancy in risk rate can be attributed to protective factors some individuals have, that enable them to cope with difficult events, including temperamental and environmental factors, such as resilience and willingness to seek help.[6]

Psychotraumatology is the study of psychological trauma.
心 理的外傷(精神的外傷、精神的外傷、感情的ダメージ、または精神的外傷とも呼ばれる)とは、人間の通常の経験の範囲を超えるような深刻な苦痛を伴う出来事 によって引き起こされる感情的な反応である。それは、直接的に、その人自身や愛する人を死、重度の身体損傷、性的暴力にさらすものとして、被害者に理解さ れなければならない。間接的な暴露、例えばテレビニュースの視聴などは、非常に苦痛であり、不随意で、場合によっては圧倒的ともいえる生理的ストレス反応 を引き起こす可能性があるが、それ自体はトラウマを引き起こすものではない。その例としては、暴力、レイプ、テロ攻撃などが挙げられる[1]。

心理的ショックや心理的否認などの短期的な反応が一般的に続く。長期的な反応や影響には、双極性障害、コントロールできないフラッシュバック、パニック発 作、不眠症、悪夢障害、対人関係の問題、心的外傷後ストレス障害(PTSD)などがある。 偏頭痛、過呼吸、多汗症、吐き気などの身体的症状が現れることも多い[2]。

主観的な経験は人によって異なるため、同じような出来事に対する反応も人によって異なる。トラウマになり得る出来事を経験しても、ほとんどの人は心理的外 傷を負うことはないが、苦痛を感じたり苦しんだりすることはある[3]。中には、トラウマとなる出来事、または一連の出来事に遭遇した後にPTSDを発症 する人もいる[4][5]。このリスク率の差は、一部の個人が持つ保護要因に起因すると考えられる。保護要因には、気質や環境要因(回復力や助けを求める 意欲など)が含まれ、困難な出来事に対処する力をもたらす。

精神外傷学は、心理的外傷の研究である。
Signs and symptoms

People who experience trauma often have problems and difficulties afterwards. The severity of these symptoms depends on the person, the types of trauma involved, and the support and treatment they receive from others. The range of reactions to trauma can be wide and varied, and differ in severity from person to person.[7]

After a traumatic experience, a person may re-experience the trauma mentally and physically. For example, the sound of a motorcycle engine may cause intrusive thoughts or a sense of re-experiencing a traumatic experience that involved a similar sound e.g. gunfire. Sometimes a benign stimulus (e.g. noise from a motorcycle) may get connected in the mind with the traumatic experience. This process is called traumatic coupling.[8] In this process, the benign stimulus becomes a trauma reminder, also called a trauma trigger. These can produce uncomfortable and even painful feelings. Re-experiencing can damage people's sense of safety, self, self-efficacy, as well as their ability to regulate emotions and navigate relationships. They may turn to psychoactive drugs, including alcohol, to try to escape or dampen the feelings. These triggers cause flashbacks, which are dissociative experiences where the person feels as though the events are recurring. Flashbacks can range from distraction to complete dissociation or loss of awareness of the current context. Re-experiencing of symptoms is a sign that the body and mind are actively struggling to cope with the traumatic experience.

Triggers and cues act as reminders of the trauma and can cause anxiety and other associated emotions.[9] Often the person can be completely unaware of what these triggers are. In many cases, this may lead a person with a traumatic disorder to engage in disruptive behaviors or self-destructive coping mechanisms, often without being fully aware of the nature or causes of their own actions. Panic attacks are an example of a psychosomatic response to such emotional triggers.[10]

Consequently, intense feelings of anger may frequently surface, sometimes in inappropriate or unexpected situations, as danger may always seem to be present due to re-experiencing past events. Upsetting memories such as images, thoughts, or flashbacks may haunt the person, and nightmares may be frequent.[11] Insomnia may occur as lurking fears and insecurity keep the person vigilant and on the lookout for danger, both day and night. A messy personal financial scene, as well as debt, are common features in trauma-affected people.[12] Trauma does not only cause changes in one's daily functions, but could also lead to morphological changes.[13] Such epigenetic changes can be passed on to the next generation, thus making genetics one of the components of psychological trauma.[14] However, some people are born with or later develop protective factors such as genetics that help lower their risk of psychological trauma.[15]

The person may not remember what actually happened, while emotions experienced during the trauma may be re-experienced without the person understanding why (see Repressed memory). This can lead to the traumatic events being constantly experienced as if they were happening in the present, preventing the subject from gaining perspective on the experience. This can produce a pattern of prolonged periods of acute arousal punctuated by periods of physical and mental exhaustion. This can lead to mental health disorders like acute stress and anxiety disorder, prolonged grief disorder, somatic symptom disorder, conversion disorders, brief psychotic disorder, borderline personality disorder, adjustment disorder, etc.[16] Obsessive- compulsive disorder is another mental health disorder with symptoms similar to that of psychological trauma, such as hyper-vigilance and intrusive thoughts.[17] Research has indicated that individuals who have experienced a traumatic event have been known to use symptoms of obsessive- compulsive disorder, such as compulsive checking of safety, as a way to mitigate the symptoms associated with trauma.[18]

In time, emotional exhaustion may set in, leading to distraction, and clear thinking may be difficult or impossible. Emotional detachment, as well as dissociation or "numbing out" can frequently occur. Dissociating from the painful emotion includes numbing all emotion, and the person may seem emotionally flat, preoccupied, distant, or cold. Dissociation includes depersonalisation disorder, dissociative amnesia, dissociative fugue, dissociative identity disorder, etc. Exposure to and re-experiencing trauma can cause neurophysiological changes like slowed myelination, abnormalities in synaptic pruning, shrinking of the hippocampus, cognitive and affective impairment. This is significant in brain scan studies done regarding higher-order function assessment with children and youth who were in vulnerable environments.

Some traumatized people may feel permanently damaged when trauma symptoms do not go away and they do not believe their situation will improve. This can lead to feelings of despair, transient paranoid ideation, loss of self-esteem, profound emptiness, suicidality, and frequently, depression. If important aspects of the person's self and world understanding have been violated, the person may call their own identity into question.[7] Often despite their best efforts, traumatized parents may have difficulty assisting their child with emotion regulation, attribution of meaning, and containment of post-traumatic fear in the wake of the child's traumatization, leading to adverse consequences for the child.[19][20] In such instances, seeking counselling in appropriate mental health services is in the best interests of both the child and the parent(s).

Trauma is hard to speak of by those that experience it. The event in question might recur to them in a dream or another medium, but it is rare for them to speak of it. [21]


兆候と症状

トラウマを経験した人は、その後問題や困難を抱えることが多い。これらの症状の深刻さは、その人、トラウマのタイプ、そして周囲からのサポートや治療によって異なる。トラウマに対する反応は人によってさまざまであり、その深刻さも異なる[7]。

トラウマ的な経験の後、人は精神的にも肉体的にもそのトラウマを再体験することがある。例えば、オートバイのエンジン音が、押し寄せるような思考や、銃声 などの似たような音を含むトラウマ体験を再び体験しているような感覚を引き起こすことがある。時には、無害な刺激(オートバイの音など)が、トラウマ体験 と結び付けられることもある。このプロセスは「トラウマカップリング」と呼ばれる[8]。このプロセスにおいて、無害な刺激はトラウマリマインダー、また はトラウマトリガーと呼ばれるようになる。これらは不快感や苦痛さえも引き起こす可能性がある。再体験は、人々の安全、自己、自己効力感、感情のコント ロール能力、人間関係の構築能力を損なう可能性がある。 このような感情から逃れようとしたり、和らげようとしたりするために、アルコールを含む向精神薬に手を出す人もいる。 このようなきっかけによりフラッシュバックが起こり、その人はまるでその出来事が繰り返されているかのように感じる。フラッシュバックは、注意散漫から完 全な解離、あるいは現在の状況に対する認識の喪失まで、さまざまな症状を引き起こす可能性がある。症状の再体験は、心身に外傷体験に対処しようとする積極 的な反応が起こっていることを示す。

きっかけや合図は外傷体験を思い起こさせ、不安やその他の感情を引き起こす可能性がある[9]。多くの場合、人はこれらのきっかけが何であるのかまったく 気づかない。多くの場合、外傷性障害を持つ人は、自分の行動の本質や原因を十分に理解しないまま、破壊的な行動や自己破壊的な対処法に走ってしまう可能性 がある。パニック発作は、このような感情的な引き金に対する心因性の反応の一例である[10]。

その結果、激しい怒りの感情が頻繁に表面化し、時には不適切または予期せぬ状況下で現れることがある。過去の出来事を再体験することで、常に危険が迫って いるように感じられる可能性があるためである。不快な記憶、例えば映像、思考、フラッシュバックなどが人を悩ませ、悪夢に悩まされることもある[11]。 潜在的な恐怖や不安が人を警戒させ、昼夜を問わず危険を警戒させるため、不眠症になることもある。トラウマを抱えた人々には、個人的な経済状況の悪化や借 金が多いという特徴がある[12]。トラウマは日常生活機能の変化を引き起こすだけでなく、形態学的変化を引き起こす可能性もある[13]。このような後 天的な変化は次世代にも受け継がれる可能性があるため、遺伝は心理的外傷の [14]しかし、中には心理的外傷のリスクを軽減する遺伝的要因など、生まれつきまたは後天的に保護要因を持つ人もいる[15]。

人は実際に何が起こったのかを覚えていないかもしれないが、トラウマ時に経験した感情は、本人がその理由を理解しないまま再び経験することがある(抑圧さ れた記憶を参照)。そのため、トラウマ的な出来事が現在起きているかのように絶えず体験され、体験に対する客観的な視点を持つことが妨げられる可能性があ る。その結果、肉体的および精神的な疲労の期間をはさむ、長期間にわたる強い覚醒のパターンが生じる可能性がある。これは、急性ストレス障害や不安障害、 長期にわたる悲嘆障害、身体症状障害、転換性障害、短期精神病性障害、境界性人格障害、適応障害などの精神疾患につながる可能性がある[16]。強迫性障 害も、過度の警戒や侵入思考などの心的外傷に似た症状を伴う精神疾患である[17]。 [17] 調査によると、トラウマ的な出来事を経験した人は、トラウマに関連する症状を軽減する方法として、安全確認の強制などの強迫性障害の症状を使用することが 知られている[18]。

やがて感情的な疲労が蓄積し、注意散漫になり、明晰な思考が困難になったり、不可能になったりすることがある。感情の麻痺や解離、あるいは「感覚の麻痺」 が頻繁に起こることもある。 苦痛を伴う感情から自分を切り離すには、あらゆる感情を麻痺させる必要がある。そのため、その人は感情が平坦で、何かに夢中になっているように見えたり、 よそよそしく感じられたり、冷たく感じられたりする。解離には、離人症性障害、解離性健忘、解離性遁走、解離性同一性障害などがある。トラウマにさらされ たり、トラウマを再体験したりすると、髄鞘形成の遅延、シナプス刈り込みの異常、海馬の萎縮、認知および感情障害といった神経生理学的変化を引き起こす可 能性がある。これは、脆弱な環境下にあった子供や若者を対象とした高次機能評価に関する脳スキャン研究において重要な意味を持つ。

トラウマを受けた人の中には、トラウマ症状が消えず、自分の状況が改善しないと信じているために、永久的なダメージを受けたと感じている人もいる。その結 果、絶望感、一過性の被害妄想、自尊心の喪失、深い空虚感、自殺願望、そしてしばしばうつ病につながる可能性がある。もし、その人自身の自己理解や世界理 解の重要な側面が損なわれた場合、その人は自分自身のアイデンティティに疑問を抱く可能性がある[7]。多くの場合、親は最善を尽くしているにもかかわら ず、子どもが心的外傷を受けた後、感情のコントロール、意味の帰属、心的外傷後恐怖の抑制を子どもに教えることが難しく、 子どもの心的外傷後ストレス障害(PTSD)の悪影響につながることがある[19][20]。このような場合、適切なメンタルヘルスサービスでカウンセリ ングを受けることが、子どもと親双方にとって最善である。


トラウマは、それを経験した人にとって口に出すのは難しい。その出来事は夢や他の媒体を通じて彼らに蘇るかもしれないが、彼らがそのことを口にするのはまれである。 [21]

Causes

Situational trauma

Trauma can be caused by human-made, technological and natural disasters,[22] including war, abuse, violence, vehicle collisions, or medical emergencies.

An individual's response to psychological trauma can be varied based on the type of trauma, as well as socio-demographic and background factors.[22]

There are several behavioral responses commonly used towards stressors including the proactive, reactive, and passive responses. Proactive responses include attempts to address and correct a stressor before it has a noticeable effect on lifestyle. Reactive responses occur after the stress and possible trauma has occurred and is aimed more at correcting or minimizing the damage of a stressful event. A passive response is often characterized by an emotional numbness or ignorance of a stressor.

There is also a distinction between trauma induced by recent situations and long-term trauma which may have been buried in the unconscious from past situations such as child abuse. Trauma is sometimes overcome through healing; in some cases this can be achieved by recreating or revisiting the origin of the trauma under more psychologically safe circumstances, such as with a therapist. More recently, awareness of the consequences of climate change is seen as a source of trauma as individuals contemplate future events as well as experience climate change related disasters. Emotional experiences within these contexts are increasing, and collective processing and engagement with these emotions can lead to increased resilience and post-traumatic growth, as well as a greater sense of belongingness. These outcomes are protective against the devastating impacts of psychological trauma.[23]

Stress disorders

Main articles: Post-traumatic stress disorder and Complex post-traumatic stress disorder
All psychological traumas originate from stress, a physiological response to an unpleasant stimulus.[24] Long-term stress increases the risk of poor mental health and mental disorders, which can be attributed to secretion of glucocorticoids for a long period of time. Such prolonged exposure causes many physiological dysfunctions such as the suppression of the immune system and increase in blood pressure.[25] Not only does it affect the body physiologically, but a morphological change in the hippocampus also takes place. Studies showed that extreme stress early in life can disrupt normal development of hippocampus and impact its functions in adulthood. Studies surely show a correlation between the size of hippocampus and one's susceptibility to stress disorders.[26] In times of war, psychological trauma has been known as shell shock or combat stress reaction. Psychological trauma may cause an acute stress reaction which may lead to post-traumatic stress disorder (PTSD). PTSD emerged as the label for this condition after the Vietnam War in which many veterans returned to their respective countries demoralized, and sometimes, addicted to psychoactive substances.

The symptoms of PTSD must persist for at least one month for diagnosis to be made. The main symptoms of PTSD consist of four main categories: trauma (i.e. intense fear), reliving (i.e. flashbacks), avoidance behavior (i.e. emotional numbing), and hypervigilance (i.e. continuous scanning of the environment for danger).[15] Research shows that about 60% of the US population reported as having experienced at least one traumatic symptom in their lives, but only a small proportion actually develops PTSD. There is a correlation between the risk of PTSD and whether or not the act was inflicted deliberately by the offender.[15] Psychological trauma is treated with therapy and, if indicated, psychotropic medications.

The term continuous posttraumatic stress disorder (CTSD)[27] was introduced into the trauma literature by Gill Straker (1987). It was originally used by South African clinicians to describe the effects of exposure to frequent, high levels of violence usually associated with civil conflict and political repression. The term is also applicable to the effects of exposure to contexts in which gang violence and crime are endemic as well as to the effects of ongoing exposure to life threats in high-risk occupations such as police, fire, and emergency services.

As one of the processes of treatment, confrontation with their sources of trauma plays a crucial role. While debriefing people immediately after a critical incident has not been shown to reduce incidence of PTSD, coming alongside people experiencing trauma in a supportive way has become standard practice.[28]

The impact of PTSD on children is to a degree unknown, but education on coping mechanisms have shown to improve the lives of children who have undergone a traumatic event. [29]

Moral injury

Moral injury is distress such as guilt or shame following a moral transgression. There are many other definitions some based on different models of causality.[30]: 2  Moral injury is associated with post-traumatic stress disorder but is distinguished from it.[30]: 2,8  Moral injury is associated with guilt and shame while PTSD is correlated with fear and anxiety.[30]: 11 

Vicarious trauma

Normally, hearing about or seeing a recording of an event, even if distressing, does not cause trauma; however, an exception is made to the diagnostic criteria for work-related exposures.[1] Vicarious trauma affects workers who witness their clients' trauma. It is more likely to occur in situations where trauma related work is the norm rather than the exception. Listening with empathy to the clients generates feeling, and seeing oneself in clients' trauma may compound the risk for developing trauma symptoms.[31] Trauma may also result if workers witness situations that happen in the course of their work (e.g. violence in the workplace, reviewing violent video tapes.)[32] Risk increases with exposure and with the absence of help-seeking protective factors and pre-preparation of preventive strategies. Individuals who have a personal history of trauma are also at increased risk for developing vicarious trauma.[33] Vicarious trauma can lead workers to develop more negative views of themselves, others, and the world as a whole, which can compromise their quality of life and ability to work effectively.[34]
原因

状況的トラウマ

トラウマは、戦争、虐待、暴力、交通事故、医療上の緊急事態など、人為的、技術的、自然災害によって引き起こされる可能性がある[22]。

心理的トラウマに対する個人の反応は、トラウマのタイプだけでなく、社会人口統計学的要因や背景要因によっても異なる[22]。

ストレス要因に対して一般的に用いられる行動反応には、積極的反応、反応的反応、受動的反応がある。積極的な対応には、ストレス要因がライフスタイルに顕 著な影響を与える前に、その要因に対処し、修正しようとする試みが含まれる。 反応的な対応は、ストレスやトラウマが発生した後に起こり、ストレス要因によるダメージを修正したり、最小限に抑えることを目的としている。 受動的な対応は、ストレス要因に対して感情的に無感覚になったり、無関心になることが多い。

また、最近の状況によって引き起こされたトラウマと、過去の状況(例えば児童虐待)によって無意識に埋め込まれていた可能性のある長期的なトラウマとの区 別もある。トラウマは、治療によって克服できる場合もある。場合によっては、セラピストなど心理的に安全な状況下でトラウマの元となった出来事を再現した り、思い返したりすることで克服できることもある。最近では、気候変動の影響に対する認識がトラウマの原因と見なされることもある。気候変動に関連する災 害を経験するだけでなく、個人が将来的な出来事を考えるからである。このような状況下での感情的な経験は増加しており、集団的な処理や感情への取り組み は、レジリエンスや心的外傷後成長の向上、帰属意識の高まりにつながる可能性がある。 これらの結果は、心理的外傷による壊滅的な影響から身を守るものである[23]。

ストレス障害

主な記事:心的外傷後ストレス障害および複雑性心的外傷後ストレス障害
すべての心理的外傷は、不快な刺激に対する生理的反応であるストレスから生じる[24]。長期にわたるストレスは、精神衛生状態の悪化や精神疾患のリスク を高めるが、これは長期間にわたるグルココルチコイドの分泌が原因であると考えられる。このような長期にわたるストレスは、免疫システムの抑制や血圧上昇 など、多くの生理的機能不全を引き起こす[25]。生理的な影響だけでなく、海馬の形態学的変化も起こる。研究によると、幼少期の極端なストレスは海馬の 正常な発達を妨げ、成人期の機能に影響を与える可能性がある。研究では、海馬の大きさとストレス障害への感受性には相関関係があることが明らかにされてい る[26]。戦争時には、心的外傷は「砲弾ショック」や「戦闘ストレス反応」として知られていた。心的外傷は急性ストレス反応を引き起こし、それが心的外 傷後ストレス障害(PTSD)につながる可能性がある。ベトナム戦争後、多くの退役軍人が士気を失い、時には向精神物質に溺れる状態でそれぞれの国に戻っ てきたことから、この病態を表す用語としてPTSDが用いられるようになった。

PTSDと診断されるには、少なくとも1か月間症状が持続していなければならない。PTSDの主な症状は、4つのカテゴリーに分類される。すなわち、トラ ウマ(強い恐怖)、追体験(フラッシュバック)、回避行動(感情の麻痺)、過敏性(危険を察知するために周囲を絶えず観察する)である[15]。調査によ ると、米国人口の約60%が人生で少なくとも1つのトラウマ症状を経験したと報告しているが、実際にPTSDを発症するのはごく一部である。PTSDのリ スクと、加害者による故意の行為であるか否かには相関関係がある[15]。心理的外傷は、心理療法や、必要であれば向精神薬によって治療される。

継続性外傷後ストレス障害(CTSD)[27]という用語は、ジル・ストラカー(1987)によって外傷に関する文献に導入された。この用語は、もともと 南アフリカの臨床医が、内戦や政治的弾圧と関連のある、頻繁かつ高レベルの暴力にさらされた影響を表すために使用していた。この用語は、ギャングによる暴 力や犯罪が蔓延している環境にさらされた影響や、警察、消防、救急などの危険性の高い職業に従事し、生命の脅威にさらされ続けている影響にも当てはまる。

治療過程のひとつとして、トラウマの原因と向き合うことは非常に重要な役割を果たす。重大な事件の直後にデブリーフィングを行うことがPTSDの発症を減 少させるという証拠はないが、トラウマを経験している人々に寄り添い、支援的な態度で接することは標準的な方法となっている[28]。

PTSDが子どもたちに与える影響については、ある程度不明な点もあるが、対処メカニズムに関する教育は、トラウマ的な出来事を経験した子どもたちの生活を改善することが示されている[29]。

道徳的損傷

道徳的傷害とは、道徳的過ちを犯した後に生じる罪悪感や恥などの苦痛である。因果関係の異なるモデルに基づくものなど、他にも多くの定義がある[30]:  2 。道徳的傷害は心的外傷後ストレス障害と関連しているが、両者は区別される[30]: 2,8 。道徳的傷害は罪悪感や恥と関連しているが、 PTSDは恐怖や不安と相関している[30]: 11 

代理的トラウマ

通常、たとえ苦痛を伴う出来事であっても、その出来事について聞いたり、その出来事の記録を見たりしてもトラウマを引き起こすことはない。しかし、仕事上 の暴露に関する診断基準には例外がある[1]。代理的トラウマは、顧客のトラウマを目撃した従業員に影響を与える。トラウマに関連する仕事が例外ではなく 通常である状況では、代理的トラウマが起こりやすい。共感を持ってクライアントの話を聞くことは感情を呼び起こし、クライアントのトラウマに自分を重ね合 わせることは、トラウマ症状を発症するリスクを増大させる可能性がある[31]。また、仕事中に起こる状況を目撃した場合(例えば、職場での暴力、暴力的 なビデオテープの視聴など)にもトラウマが生じる可能性がある[32]。リスクは、暴露の度合いや、助けを求める保護要因の欠如、予防戦略の事前準備の有 無によって増大する。トラウマを経験したことがある人は、代理性トラウマを発症するリスクも高くなる[33]。代理性トラウマは、労働者自身や他人、そし て世界全体に対する否定的な見方を強める可能性があり、生活の質や効果的な仕事の遂行能力を損なう恐れがある[34]。
Theoretical models

Shattered assumptions theory

Main article: Shattered assumptions theory
Janoff-Bulman, theorises that people generally hold three fundamental assumptions about the world that are built and confirmed over years of experience: the world is benevolent, the world is meaningful, and I am worthy.[35] According to the shattered assumption theory, there are some extreme events that "shatter" an individual's worldviews by severely challenging and breaking assumptions about the world and ourself.[36] Once one has experienced such trauma, it is necessary for an individual to create new assumptions or modify their old ones to recover from the traumatic experience.[35] Therefore, the negative effects of the trauma are simply related to our worldviews, and if we repair these views, we will recover from the trauma.[37]

In psychodynamics

Psychodynamic viewpoints are controversial,[38] but have been shown to have utility therapeutically.[39]

French neurologist, Jean-Martin Charcot, argued in the 1890s that psychological trauma was the origin of all instances of the mental illness known as hysteria. Charcot's "traumatic hysteria" often manifested as paralysis that followed a physical trauma, typically years later after what Charcot described as a period of "incubation". Sigmund Freud, Charcot's student and the father of psychoanalysis, examined the concept of psychological trauma throughout his career. Jean Laplanche has given a general description of Freud's understanding of trauma, which varied significantly over the course of Freud's career: "An event in the subject's life, defined by its intensity, by the subject's incapacity to respond adequately to it and by the upheaval and long-lasting effects that it brings about in the psychical organization".[40]

The French psychoanalyst Jacques Lacan claimed that what he called "The Real" had a traumatic quality external to symbolization. As an object of anxiety, Lacan maintained that The Real is "the essential object which isn't an object any longer, but this something faced with which all words cease and all categories fail, the object of anxiety par excellence".[41]

Fred Alford, citing the work of object relations theorist Donald Winnicott, uses the concept of inner other, and internal representation of the social world, with which one converses internally and which is generated through interactions with others. He posits that the inner other is damaged by trauma but can be repaired by conversations with others such as therapists. He relates the concept of the inner other to the work of Albert Camus viewing the inner other as that which removes the absurd.[42] Alford notes how trauma damages trust in social relations due to fear of exploitation and argues that culture and social relations can help people recover from trauma.[42]: 49 

Diana Fosha, a pioneer of modern psychodynamic perspective, also argues that social relations can help people recover from trauma, but specifically refers to attachment theory and the attachment dynamic of the therapeutic relationship. Fosha argues that the sense of emotional safety and co-regulation that occurs in a psychodynamically oriented therapeutic relationship acts as the secure attachment that is necessary to allow a client to experience and process through their trauma safely and effectively.[43]

理論モデル

打ち砕かれた前提理論

関連記事: 破砕された前提理論
Janoff-Bulmanは、人々は一般的に、長年の経験によって構築され確認された、世界に関する3つの基本的な前提を持っていると理論化している。 すなわち、世界は善良である、世界には意味がある、そして私は価値がある、というものである[35]。破砕された前提理論によると、世界や自分自身に関す る前提を厳しく試して打ち砕くような極端な出来事が起こり、個人の世界観を「破砕」することがある[36]。世界や自分自身についての前提を厳しく試して 打ち砕くような出来事である[36]。一度そのようなトラウマを経験すると、個人がトラウマから立ち直るためには、新しい前提を作り出したり、古い前提を 修正したりする必要がある[35]。したがって、トラウマの負の影響は、単純に私たちの世界観と関係しており、これらの世界観を修復すれば、トラウマから 立ち直ることができる[37]。

精神力動学では

精神力動学の見解は物議を醸しているが[38]、治療上の有用性が示されている[39]。

フランスの神経学者ジャン=マルタン・シャルコーは、1890年代に、心理的外傷がヒステリーとして知られる精神疾患のすべての事例の起源であると主張し た。シャルコーの「外傷性ヒステリー」は、しばしば、シャルコーが「潜伏期」と表現した期間の後、通常は何年も経ってから、肉体的外傷に続く麻痺として現 れた。ジークムント・フロイトは、シャルコーの弟子であり精神分析学の父であり、生涯を通じて心理的外傷の概念を研究した。ジャン・ラプランシュは、フロ イトの生涯を通じて大きく変化したフロイトの外傷に対する理解について、次のように総括している。「対象者の人生における出来事であり、その強烈さ、対象 者がそれに適切に対応できないこと、そしてそれが精神組織にもたらす激変と長期的な影響によって定義される」[40]。

フランスの精神分析学者ジャック・ラカンは、彼が「実在」と呼んだものは、象徴化の外側に外傷性を持つと主張した。不安の対象として、ラカンは「もはや対象ではなく、あらゆる言葉もカテゴリーも通用しない、究極の不安の対象」[41] であると主張した。

フレッド・アルフォードは、対象関係論のドナルド・ウィニコットの理論を引用し、内面的な他者、および他者との相互作用を通じて生成され、他者と内面的に 会話する社会世界の内的表象という概念を用いている。彼は、内なる他者はトラウマによって傷つけられるが、セラピストなどの他者との会話によって修復でき ると仮定している。彼は、内なる他者という概念を、内なる他者を不条理を取り除くものと捉えるアルベール・カミュの作品に関連付けている[42]。アル フォードは、搾取への恐怖から生じる社会関係への信頼が、トラウマによっていかに損なわれるかを指摘し、文化や社会関係が 人々がトラウマから立ち直るのを助けることができると主張している[42]: 49

現代精神力動的観点のパイオニアであるダイアナ・フォシャも、社会関係が人々のトラウマからの回復に役立つと主張しているが、特に愛着理論と治療関係にお ける愛着のダイナミクスについて言及している。Foshaは、心理力学に基づく治療関係において生じる感情的な安心感や共調整の感覚が、クライアントがト ラウマを安全かつ効果的に経験し、処理するために必要な安心できる愛着として作用すると主張している[43]。

Diagnosis

As "trauma" adopted a more widely defined scope, traumatology as a field developed a more interdisciplinary approach. This is in part due to the field's diverse professional representation including: psychologists, medical professionals, and lawyers. As a result, findings in this field are adapted for various applications, from individual psychiatric treatments to sociological large-scale trauma management. While the field has adopted a number of diverse methodological approaches, many pose their own limitations in practical application.

The experience and outcomes of psychological trauma can be assessed in a number of ways.[44] Within the context of a clinical interview, the risk of imminent danger to the self or others is important to address but is not the focus of assessment. In most cases, it will not be necessary to involve contacting emergency services (e.g., medical, psychiatric, law enforcement) to ensure the individuals safety; members of the individual's social support network are much more critical.

Understanding and accepting the psychological state of an individual is paramount. There are many misconceptions of what it means for a traumatized individual to be in psychological crisis. These are times when an individual is in inordinate amounts of pain and incapable of self-comfort. If treated humanely and respectfully the individual is less likely to resort to self harm. In these situations it is best to provide a supportive, caring environment and to communicate to the individual that no matter the circumstance, the individual will be taken seriously rather than being treated as delusional. It is vital for the assessor to understand that what is going on in the traumatized person's head is valid and real. If deemed appropriate, the assessing clinician may proceed by inquiring about both the traumatic event and the outcomes experienced (e.g., post-traumatic symptoms, dissociation, substance abuse, somatic symptoms, psychotic reactions). Such inquiry occurs within the context of established rapport and is completed in an empathic, sensitive, and supportive manner. The clinician may also inquire about possible relational disturbance, such as alertness to interpersonal danger, abandonment issues, and the need for self-protection via interpersonal control. Through discussion of interpersonal relationships, the clinician is better able to assess the individual's ability to enter and sustain a clinical relationship.

During assessment, individuals may exhibit activation responses in which reminders of the traumatic event trigger sudden feelings (e.g., distress, anxiety, anger), memories, or thoughts relating to the event. Because individuals may not yet be capable of managing this distress, it is necessary to determine how the event can be discussed in such a way that will not "retraumatize" the individual. It is also important to take note of such responses, as these responses may aid the clinician in determining the intensity and severity of possible post traumatic stress as well as the ease with which responses are triggered. Further, it is important to note the presence of possible avoidance responses. Avoidance responses may involve the absence of expected activation or emotional reactivity as well as the use of avoidance mechanisms (e.g., substance use, effortful avoidance of cues associated with the event, dissociation).

In addition to monitoring activation and avoidance responses, clinicians carefully observe the individual's strengths or difficulties with affect regulation (i.e., affect tolerance and affect modulation). Such difficulties may be evidenced by mood swings, brief yet intense depressive episodes, or self-mutilation. The information gathered through observation of affect regulation will guide the clinician's decisions regarding the individual's readiness to partake in various therapeutic activities.

Though assessment of psychological trauma may be conducted in an unstructured manner, assessment may also involve the use of a structured interview. Such interviews might include the Clinician-Administered PTSD Scale,[45] Acute Stress Disorder Interview,[46] Structured Interview for Disorders of Extreme Stress,[47] Structured Clinical Interview for DSM-IV Dissociative Disorders - Revised,[48] and Brief Interview for post-traumatic Disorders.[49]

Lastly, assessment of psychological trauma might include the use of self-administered psychological tests. Individual scores on such tests are compared to normative data in order to determine how the individual's level of functioning compares to others in a sample representative of the general population. Psychological testing might include the use of generic tests (e.g., MMPI-2, MCMI-III, SCL-90-R) to assess non-trauma-specific symptoms as well as difficulties related to personality. In addition, psychological testing might include the use of trauma-specific tests to assess post-traumatic outcomes. Such tests might include the post-traumatic Stress Diagnostic Scale,[50] Davidson Trauma Scale,[51] Detailed Assessment of post-traumatic Stress,[52] Trauma Symptom Inventory,[53] Trauma Symptom Checklist for Children,[54] Traumatic Life Events Questionnaire,[55] and Trauma-related Guilt Inventory.[56]

Children are assessed through activities and therapeutic relationship, some of the activities are play genogram, sand worlds, coloring feelings, self and kinetic family drawing, symbol work, dramatic-puppet play, story telling, Briere's TSCC, etc.[57]

Definition

The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition (DSM-5) defines trauma as the symptoms that occur following exposure to an event (i.e., traumatic event) that involves actual or threatened death, serious injury, or sexual violence.[58] This exposure could come in the form of experiencing the event or witnessing the event, or learning that an extreme violent or accidental event was experienced by a loved one.[58] Trauma symptoms may come in the form of intrusive memories, dreams, or flashbacks; avoidance of reminders of the traumatic event; negative thoughts and feelings; or increased alertness or reactivity.[58] Memories associated with trauma are typically explicit, coherent, and difficult to forget.[59] Due to the complexity of the interaction between traumatic event occurrence and trauma symptomatology, a person's distress response to aversive details of a traumatic event may involve intense fear or helplessness but ranges according to the context.[58] In children, trauma symptoms can be manifested in the form of disorganized or agitative behaviors.[60]

Trauma can be caused by a wide variety of events, but there are a few common aspects. There is frequently a violation of the person's core assumptions about the world and their human rights, putting the person in a state of extreme confusion and insecurity. This is seen when institutions depended upon for survival violate, humiliate, betray, or cause major losses or separations instead of evoking aspects like positive self worth, safe boundaries and personal freedom.[61]

Psychologically traumatic experiences often involve physical trauma that threatens one's survival and sense of security.[62] Typical causes and dangers of psychological trauma include harassment, embarrassment, abandonment, abusive relationships, rejection, co-dependence, physical assault, sexual abuse, partner battery, employment discrimination, police brutality, judicial corruption and misconduct, bullying, paternalism, domestic violence, indoctrination, being the victim of an alcoholic parent, the threat or the witnessing of violence (particularly in childhood), life-threatening medical conditions, and medication-induced trauma.[63] Catastrophic natural disasters such as earthquakes and volcanic eruptions, large scale transportation accidents, house or domestic fire, motor collision, mass interpersonal violence like war, terrorist attacks or other mass victimization like sex trafficking, being taken as a hostage or being kidnapped can also cause psychological trauma. Long-term exposure to situations such as extreme poverty or other forms of abuse, such as verbal abuse, exist independently of physical trauma but still generate psychological trauma.

Some theories suggest childhood trauma can increase one's risk for mental disorders including post-traumatic stress disorder (PTSD),[64] depression, and substance abuse. Childhood adversity is associated with neuroticism during adulthood.[65] Parts of the brain in a growing child are developing in a sequential and hierarchical order, from least complex to most complex. The brain's neurons change in response to the constant external signals and stimulation, receiving and storing new information. This allows the brain to continually respond to its surroundings and promote survival. The five traditional signals (sight, hearing, taste, smell, and touch) contribute to the developing brain structure and its function.[66] Infants and children begin to create internal representations of their external environment, and in particular, key attachment relationships, shortly after birth. Violent and victimizing attachment figures impact infants' and young children's internal representations.[19] The more frequently a specific pattern of brain neurons is activated, the more permanent the internal representation associated with the pattern becomes.[67] This causes sensitization in the brain towards the specific neural network. Because of this sensitization, the neural pattern can be activated by decreasingly less external stimuli. Child abuse tends to have the most complications, with long-term effects out of all forms of trauma, because it occurs during the most sensitive and critical stages of psychological development.[6] It could lead to violent behavior, possibly as extreme as serial murder. For example, Hickey's Trauma-Control Model suggests that "childhood trauma for serial murderers may serve as a triggering mechanism resulting in an individual's inability to cope with the stress of certain events."[68]

Often, psychological aspects of trauma are overlooked even by health professionals: "If clinicians fail to look through a trauma lens and to conceptualize client problems as related possibly to current or past trauma, they may fail to see that trauma victims, young and old, organize much of their lives around repetitive patterns of reliving and warding off traumatic memories, reminders, and affects."[69] Biopsychosocial models offer a broader view of health problems than biomedical models.[70]

診断

「トラウマ」の定義が広範囲に及ぶようになったため、トラウマ学という分野はより学際的なアプローチを取り入れるようになった。これは、この分野に心理学 者、医療従事者、弁護士など、さまざまな専門家が関わっていることによる部分もある。その結果、この分野の研究成果は、個々の精神医学的治療から社会学的 大規模トラウマ管理まで、さまざまな用途に適応されている。この分野では、さまざまな方法論的アプローチが採用されているが、その多くは実用化において独 自の限界がある。

心理的外傷の経験と結果は、さまざまな方法で評価できる[44]。臨床面接の文脈では、自己または他者に対する差し迫った危険のリスクに対処することは重 要であるが、評価の焦点ではない。ほとんどの場合、個人の安全を確保するために緊急サービス(医療、精神科、法執行機関など)に連絡する必要はない。個人 の社会的支援ネットワークのメンバーの方がはるかに重要である。

個人の心理状態を理解し、受け入れることが何よりも重要である。 心的外傷を負った人が心理的危機に陥るということについて、多くの誤解がある。 このような状況では、個人は耐え難いほどの苦痛を感じ、自分自身を慰めることもできない。 人間らしく、敬意を持って接すれば、個人が自傷行為に走る可能性は低くなる。このような状況では、支援とケアの行き届いた環境を提供し、どのような状況で あっても、妄想として扱われるのではなく、真剣に受け止められることを本人に伝えることが最善である。評価者は、トラウマを抱えた人の頭の中で起こってい ることが妥当で現実であることを理解することが重要である。適切と判断される場合、評価を行う臨床医は、心的外傷体験と体験した結果(心的外傷後症状、解 離、薬物乱用、身体症状、精神病反応など)の両方について尋ねることで、評価を進めることができる。このような質問は、すでに確立された信頼関係の中で行 われ、共感的で、敏感かつ支援的な方法で完了する。臨床医はまた、対人関係の危険に対する警戒心、見捨てられ不安、対人関係コントロールによる自己防衛の 必要性など、関係性の障害の可能性についても尋ねることができる。対人関係についての話し合いを通じて、臨床医は、その人が臨床的な関係を築き、維持でき る能力をより正確に評価することができる。

評価中、人は、トラウマとなる出来事を思い出すと、その出来事に関連する感情(苦痛、不安、怒りなど)、記憶、思考が突然呼び起こされる活性化反応を示す ことがある。個人がまだこの苦痛をうまく処理できない可能性があるため、その出来事をどのように話し合えば、その人に「再トラウマ」を与えないで済むかを 判断する必要がある。また、このような反応を記録しておくことも重要である。なぜなら、これらの反応は、臨床医が考えられる心的外傷後ストレスの強さや深 刻さを判断したり、反応が引き起こされやすい度合いを判断したりする際に役立つ可能性があるからだ。さらに、回避反応の可能性にも注意する必要がある。回 避反応には、期待される活性化や感情反応の欠如、回避メカニズムの使用(例えば、薬物使用、出来事に関連する手がかりの回避、解離)などが含まれる。

活性化や回避反応を観察するだけでなく、臨床医は感情調節における個人の強みや困難(感情耐性、感情調節)を注意深く観察する。このような困難は、気分の 浮き沈み、短期間だが激しい抑うつエピソード、自傷行為などによって明らかになる場合がある。情動調節の観察から得られた情報は、さまざまな治療活動に参 加する準備が整っているかどうかについて、臨床家の意思決定の指針となる。

心理的外傷の評価は、非構造的な方法で行われることもあるが、構造化された面接を用いることもある。このような面接には、Clinician- Administered PTSD Scale[45]、Acute Stress Disorder Interview[46]、Structured Interview for Disorders of Extreme Stress[47]、Structured Clinical Interview for DSM-IV Dissociative Disorders - Revised[48]、Brief Interview for post-traumatic Disorders[49]などが含まれる。

最後に、心理的外傷の評価には、自己管理型の心理テストの使用が含まれる場合がある。このようなテストの個々の得点は、一般人口を代表するサンプル内の他 者と比較した際の個人の機能レベルを判断するために、規範データと比較される。心理テストには、非外傷性特有の症状や人格に関連する困難を評価するための 一般的なテスト(MMPI-2、MCMI-III、SCL-90-Rなど)の使用が含まれる場合がある。さらに、心理テストには、心的外傷後遺症を評価す るための心的外傷特異的テストが含まれることもある。このようなテストには、心的外傷後ストレス診断尺度[50]、Davidson外傷尺度[51]、心 的外傷後ストレスの詳細評価[52]、外傷症状目録[53]、児童用外傷症状チェックリスト[54]、外傷性ライフイベント質問紙[55]、外傷関連罪悪 感目録[56]などがある。


子供たちは、遊びの系譜、砂の世界、感情の塗り絵、自分と家族の似顔絵、シンボルワーク、人形劇、お話、ブリエールTSCCなどの活動や治療関係を通じて評価される[57]。

定義

精神疾患の診断と統計マニュアル第5版(DSM-5)では、トラウマを、実際の死や死の脅威、重度の怪我、性的暴力を含む出来事(すなわち、トラウマとな る出来事)にさらされた後に生じる症状と定義している[58]。深刻な怪我、または性的暴力を含む事象(すなわち、トラウマとなる出来事)にさらされた後 に生じる症状である[58]。この事象にさらされることは、その出来事を経験すること、目撃すること、または愛する人が極端な暴力や事故に遭ったことを知 ることによって生じる可能性がある[58]。トラウマ症状は、押し寄せるような記憶、夢、またはフラッシュバック、トラウマとなる出来事を思い起こさせる ものの回避、否定的な思考や感情、または警戒心や反応性の増大などの形で現れる可能性がある[58]。トラウマに関連する記憶は、通常、明確で首尾一貫し ており、 忘れにくいものである[59]。トラウマとなる出来事の発生とトラウマ症状の相互作用は複雑であるため、トラウマとなる出来事の詳細に対する人の苦痛反応 には、激しい恐怖や無力感が伴うこともあるが、状況によって異なる[58]。子供の場合、トラウマ症状は、無秩序な行動や興奮状態という形で現れることが ある[60]。

トラウマはさまざまな出来事によって引き起こされるが、いくつかの共通点がある。その人が抱いている世界や人権に関する基本的な前提がしばしば覆され、極 度の混乱と不安に陥る。これは、生存のために頼りにしていた機関が、肯定的な自己価値、安全な境界線、個人の自由といった側面を呼び起こすのではなく、侵 害、屈辱、裏切り、あるいは大きな損失や分離を引き起こす場合に見られる。

心理的外傷体験には、生存と安心感の脅威となる身体的外傷を伴うことが多い。心理的外傷の典型的な原因と危険性には、 心理的外傷の原因や危険要因としては、嫌がらせ、屈辱、見捨てられ、虐待的な人間関係、拒絶、共依存、身体的暴力、性的虐待、配偶者からの暴力、雇用差 別、警察の暴行、司法の腐敗や不正行為、いじめ、パターナリズム、家庭内暴力、洗脳、アルコール依存症の親からの虐待、暴力行為の脅威や目撃(特に幼少 期)、生命 生命を脅かすような病状、薬物によるトラウマなどである[63]。地震や火山噴火などの壊滅的な自然災害、大規模な交通機関事故、家屋や家庭での火災、交 通事故、戦争やテロ攻撃などの集団的な暴力、人身売買などの集団的な被害、人質に取られる、誘拐されるなどの経験も、心理的外傷を引き起こす可能性があ る。極度の貧困や、言葉による虐待などの虐待に長期間さらされることは、肉体的外傷とは関係なく、心理的外傷を引き起こす。

幼少期のトラウマは、心的外傷後ストレス障害(PTSD)、うつ病、薬物乱用などの精神疾患のリスクを高めるという説もある[64]。幼少期の逆境は、成 人期の神経症と関連がある[65]。成長期の子どもの脳の一部は、最も複雑でないものから最も複雑なものへと、段階的かつ階層的に発達している。脳内の ニューロンは、絶えず外部からの信号や刺激に反応し、新しい情報を受け取り、記憶することで変化していく。これにより、脳は常に周囲の状況に対応し、生存 を促進することができる。5つの伝統的なシグナル(視覚、聴覚、味覚、嗅覚、触覚)は、発達中の脳の構造と機能に寄与している[66]。乳児や幼児は、特 に重要な愛着関係について、誕生後まもなく、外部の環境を内部で表現し始める。暴力や虐待を受けた乳幼児は、その内的な表象に影響を受ける[19]。特定 の脳神経細胞のパターンが活性化される頻度が高いほど、そのパターンに関連する内的な表象はより恒久的なものになる[67]。これにより、特定の神経ネッ トワークに対して脳が敏感になる。この敏感化により、神経パターンは、外部刺激が減少するにつれて活性化されるようになる。児童虐待は、心理的発達の最も 敏感で重要な段階において起こるため、あらゆるトラウマの中でも最も深刻な長期的影響をもたらす傾向がある[6]。それは、連続殺人事件のような極端な暴 力行為につながる可能性がある。例えば、Hickeyのトラウマ・コントロール・モデルでは、「連続殺人犯の幼少期のトラウマは、特定の出来事によるスト レスに対処できない状態を引き起こす引き金となる可能性がある」[68]としている。

トラウマの心理的側面は、医療従事者でさえ見過ごしがちである。「臨床医がトラウマというレンズを通してクライアントの問題を捉え、それが現在のトラウマ または過去のトラウマと関連している可能性があると概念化できない場合、トラウマ被害者は、年齢に関係なく、トラウマ的な記憶、思い出、感情を繰り返し思 い起こしたり、避けたりするパターンを中心に生活の大半を組み立てていることに気づかない可能性がある」[69]。生物心理社会的モデルは、生物医学モデ ルよりも健康問題を幅広く捉えることができる[70]。
Effects

Evidence suggests that a minority of people who experience severe trauma in adulthood will experience enduring personality change. Personality changes include guilt, distrust, impulsiveness, aggression, avoidance, obsessive behaviour, emotional numbness, loss of interest, hopelessness and altered self-perception.[71]
影響

証拠によると、成人期に深刻なトラウマを経験した少数の人々は、永続的な人格の変化を経験することがある。人格の変化には、罪悪感、不信感、衝動性、攻撃性、回避、強迫行動、感情の麻痺、興味の喪失、絶望感、自己認識の変化などが含まれる[71]。
Treatment

See also: Treatments for PTSD
A number of psychotherapy approaches have been designed with the treatment of trauma in mind—EMDR, progressive counting,[72] somatic experiencing, biofeedback, Internal Family Systems Therapy, and sensorimotor psychotherapy, and Emotional Freedom Technique (EFT) etc. Trauma informed care provides a framework for any person in any discipline or context to promote healing, or at least not re-traumatizing. A 2018 systematic review provided moderate evidence that Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) is effective in reducing PTSD and depression symptoms, and it increases the likelihood of patients no longer meeting the criteria for PTSD.[73]

There is a large body of empirical support for the use of cognitive behavioral therapy[74][75] for the treatment of trauma-related symptoms,[76] including post-traumatic stress disorder. Institute of Medicine guidelines identify cognitive behavioral therapies as the most effective treatments for PTSD.[77] Two of these cognitive behavioral therapies, prolonged exposure[78] and cognitive processing therapy,[79] are being disseminated nationally by the Department of Veterans Affairs for the treatment of PTSD.[80][81] A 2010 Cochrane review found that trauma-focused cognitive behavioral therapy was effective for individuals with acute traumatic stress symptoms when compared to waiting list and supportive counseling.[82] Seeking Safety is another type of cognitive behavioral therapy that focuses on learning safe coping skills for co-occurring PTSD and substance use problems.[83] While some sources highlight Seeking Safety as effective[84] with strong research support,[85] others have suggested that it did not lead to improvements beyond usual treatment.[83] A review from 2014 showed that a combination of treatments involving dialectical behavior therapy (DBT), often used for borderline personality disorder, and exposure therapy is highly effective in treating psychological trauma.[15] If, however, psychological trauma has caused dissociative disorders or complex PTSD, the trauma model approach (also known as phase-oriented treatment of structural dissociation) has been proven to work better than the simple cognitive approach. Studies funded by pharmaceuticals have also shown that medications such as the new anti-depressants are effective when used in combination with other psychological approaches.[86] At present, the selective serotonin reuptake inhibitor (SSRI) antidepressants sertraline (Zoloft) and paroxetine (Paxil) are the only medications that have been approved by the Food and Drug Administration (FDA) in the United States to treat PTSD.[87] Other options for pharmacotherapy include serotonin-norepinephrine reuptake inhibitor (SNRI) antidepressants and anti-psychotic medications, though none have been FDA approved.[88]

Trauma therapy allows processing trauma-related memories and allows growth towards more adaptive psychological functioning. It helps to develop positive coping instead of negative coping and allows the individual to integrate upsetting-distressing material (thoughts, feelings and memories) and to resolve these internally. It also aids in the growth of personal skills like resilience, ego regulation, empathy, etc.[89]

Processes involved in trauma therapy are:

Psychoeducation: Information dissemination and educating in vulnerabilities and adoptable coping mechanisms.
Emotional regulation: Identifying, countering discriminating, grounding thoughts and emotions from internal construction to an external representation.
Cognitive processing: Transforming negative perceptions and beliefs about self, others and environment to positive ones through cognitive reconsideration or re-framing.
Trauma processing: Systematic desensitization, response activation and counter-conditioning, titrated extinction of emotional response, deconstructing disparity (emotional vs. reality state), resolution of traumatic material (in theory, to a state in which triggers no longer produce harmful distress and the individual is able to express relief.)
Emotional processing: Reconstructing perceptions, beliefs and erroneous expectations, habituating new life contexts for auto-activated trauma-related fears, and providing crisis cards with coded emotions and appropriate cognition. (This stage is only initiated in pre-termination phase from clinical assessment and judgement of the mental health professional.)
Experiential processing: Visualization of achieved relief state and relaxation methods.
A number of complementary approaches to trauma treatment have been implicated as well, including yoga and meditation.[90] There has been recent interest in developing trauma-sensitive yoga practices,[91] but the actual efficacy of yoga in reducing the effects of trauma needs more exploration.[92]

In health and social care settings, a trauma informed approach means that care is underpinned by understandings of trauma and its far-reaching implications.[93] Trauma is widespread. For example, 26% of participants in the Adverse Childhood Experiences (ACEs) study[94] were survivors of one ACE and 12.5% were survivors of four or more ACEs. A trauma-informed approach acknowledges the high rates of trauma and means that care providers treat every person as if they might be a survivor of trauma.[93] Measurement of the effectiveness of a universal trauma informed approach is in early stages [95] and is largely based in theory and epidemiology.

Trauma informed teaching practice is an educative approach for migrant children from war-torn countries, who have typically experienced complex trauma, and the number of such children entering Canadian schools has led some school jurisdictions to consider new classroom approaches to assist these pupils.[96][97] Along with complex trauma, these students often have experienced interrupted schooling due to the migration process, and as a consequence may have limited literacy skills in their first language.[98] One study of a Canadian secondary school classroom, as told through journal entries of a student teacher, showed how Blaustein and Kinniburgh's ARC (attachment, regulation and competency) framework[99] was used to support newly arrived refugee students from war zones.[96] Tweedie et al. (2017) describe how key components of the ARC framework, such as establishing consistency in classroom routines; assisting students to identify and self-regulate emotional responses; and enabling student personal goal achievement, are practically applied in one classroom where students have experienced complex trauma. The authors encourage teachers and schools to avoid a deficit lens to view such pupils, and suggest ways schools can structure teaching and learning environments which take into account the extreme stresses these students have encountered.[96]



治療

関連項目:PTSDの治療
EMDR、プログレッシブ・カウント法、ソマティック・エクスペリエンシング、バイオフィードバック、内部家族システム療法、感覚運動心理療法、感情解放 法(EFT)など、トラウマの治療を念頭に置いて考案された心理療法アプローチは数多くある。トラウマに配慮したケアは、あらゆる分野や状況にいるあらゆ る人に対して、癒しを促進し、少なくとも再トラウマ化を防ぐための枠組みを提供する。2018年の系統的レビューでは、眼球運動脱感作再処理法 (EMDR)がPTSDやうつ病の症状を軽減するのに効果的であり、患者がPTSDの基準を満たさなくなる可能性を高めるという中程度の証拠が示された [73]。

心的外傷後ストレス障害を含む、トラウマに関連する症状の治療には、認知行動療法[74][75]の使用を裏付ける多くの実証的根拠がある[76]。米国 医学研究所のガイドラインでは、認知行動療法がPTSDの治療として最も効果的であるとされている[77]。この認知行動療法のうち、長期暴露療法 [78]と認知処理療法[79]の2つは、PTSDの治療として退役軍人省により全米に普及している[80][81]。2010年のコクランレビューで は、トラウマに焦点を当てた認知行動療法が、待機リストや支持的カウンセリングと比較して、急性外傷性ストレス症状を持つ個人に対して効果的であることが 判明した 待機リストや支持的カウンセリングと比較した場合、トラウマに焦点を当てた認知行動療法は、急性外傷性ストレス症状を持つ個人に対して有効であることが 2010年のコクランレビューで明らかになった[82]。Seeking Safetyは、PTSDと物質使用障害を併発している場合に安全な対処スキルを習得することに焦点を当てた、認知行動療法の別のタイプである[83]。 Seeking Safetyは、強力な研究支援により有効であると強調する情報源もある[84][85]が、通常の治療以上の改善にはつながらないという指摘もある [83]。2014年のレビューでは、 2014年のレビューでは、境界性人格障害の治療によく用いられる弁証法的行動療法(DBT)と暴露療法を組み合わせた治療が、心理的外傷の治療に非常に 効果的であることが示された[15]。しかし、心理的外傷が解離性障害や複雑性PTSDを引き起こしている場合、トラウマモデルアプローチ(構造的解離の 段階的治療としても知られている)は、単純な認知的アプローチよりも効果的であることが証明されている。製薬会社が資金提供した研究では、新しい抗うつ薬 などの薬物が、他の心理療法と併用することで効果的であることが示されている[86]。現在、選択的セロトニン再取り込み阻害薬(SSRI)抗うつ薬であ るセルトラリン(ゾロフト)とパロキセチン(パキシル)は、 米国食品医薬品局(FDA)がPTSDの治療薬として承認しているのは、現在、SSRI抗うつ薬であるセルトラリン(ゾロフト)とパロキセチン(パキシ ル)のみである[87]。

トラウマ療法では、トラウマに関連する記憶を処理し、より適応的な心理機能へと成長することができる。これは、否定的な対処法ではなく、肯定的な対処法を 身につけるのに役立ち、個人が動揺や苦痛を伴う材料(思考、感情、記憶)を統合し、それらを内面で解決することを可能にする。また、回復力、自我のコント ロール、共感力などの個人的なスキルの向上にも役立つ[89]。

トラウマ療法には、次のようなプロセスが含まれる。

心理教育:脆弱性と適応可能な対処メカニズムに関する情報の普及と教育。
感情のコントロール: 内面の構築から外部の表現に至るまで、差別的な考えや感情を特定し、打ち消し、抑制する。
認知処理:認知の再考や再構築を通じて、自己、他者、環境に対する否定的な認識や信念を肯定的なものに変える。
トラウマ処理: 系統的脱感作、反応活性化、条件付け、感情反応の段階的消去、感情状態と現実状態の乖離の解消、トラウマ的要素の解決(理論的には、引き金となる出来事が有害な苦痛を引き起こさなくなり、本人が安堵感を表現できる状態まで)
感情処理:知覚、信念、誤った期待の再構築、トラウマに関連する恐怖を自ら引き起こす新たな生活状況への慣れ、感情と適切な認知をコード化した危機管理カードの提供。(この段階は、臨床評価と精神保健専門家の判断により、終了前の段階から開始されるのみである。)
経験的処理:達成された緩和状態とリラクゼーション方法の視覚化。
トラウマ治療には、ヨガや瞑想など、補完的なアプローチも数多くある[90]。最近では、トラウマに配慮したヨガの実践法[91]の開発に関心が高まっているが、ヨガがトラウマの悪影響を軽減する上で実際にどの程度の効果があるかは、さらなる研究が必要である[92]。

医療や社会福祉の現場では、トラウマに配慮したアプローチとは、トラウマとその広範な影響についての理解に基づいてケアを行うことを意味する[93]。ト ラウマは広く蔓延している。例えば、ACEs(Adverse Childhood Experiences)研究[94]の参加者のうち、26%が1つのACEsの生存者であり、12.5%が4つ以上のACEsの生存者であった。トラウ マに配慮したアプローチは、トラウマ経験者の割合が高いことを認識し、ケア提供者がすべての人がトラウマ経験者である可能性があるものとして対応すること を意味する[93]。普遍的なトラウマに配慮したアプローチの有効性の測定は初期段階にあり[95]、主に理論と疫学に基づいている。


トラウマに配慮した教育実践は、戦争で荒廃した国々から移住してきた子供たちのための教育アプローチであり、こうした子供たちは一般的に複雑なトラウマを 経験しており、カナダ国内の学校に入学する子供たちの数が増えたことで、一部の学校管轄区域では、こうした生徒を支援するための新しい授業アプローチを検 討するようになった[96][97]。複雑なトラウマに加えて、こうした生徒たちは、移住プロセスにより教育が中断されることも多く、その結果、母国語で の読み書き能力に限界がある可能性がある[98]。移住プロセスにより学業が中断され、その結果、母国語での読み書き能力に限界がある可能性がある [98]。あるカナダの中等学校の教室での研究では、学生教師の日記から、BlausteinとKinniburghのARC(愛着、規制、能力)フレー ムワーク[99]が、新たに到着した 戦争地帯から新たに到着した難民の生徒を支援するために使用された。[96] Tweedie et al. (2017) は、ARC フレームワークの重要な要素、例えば、教室でのルーチンの一貫性を確立すること、生徒が感情的な反応を特定し自己調整するのを支援すること、生徒の個人的 な目標達成を可能とすることなどが、複雑なトラウマを経験した生徒がいる 1 つの教室で実際にどのように適用されたかを説明している。著者は、教師や学校に対して、そのような生徒を否定的に捉えることを避けるよう促し、生徒たちが 経験した極度のストレスを考慮した教育と学習環境を構築する方法を提案している[96]。

Society and culture

Some people, and many self-help books, use the word trauma broadly, to refer to any unpleasant experience, even if the affected person has a psychologically healthy response to the experience.[100] This imprecise language may promote the medicalization of normal human behaviors (e.g., grief after a death) and make discussions of psychological trauma more complex, but it might also encourage people to respond with compassion to the distress and suffering of others.[100]
社会と文化

一部の人々や多くの自己啓発本は、たとえその経験に対して心理的に健全な反応を示す場合でも、不快な経験全般を指して「トラウマ」という言葉を使用してい る[100]。この不正確な表現は、正常な人間の行動(例えば、死別後の悲しみ)の医学化を助長し、心理的外傷に関する議論をより複雑にする可能性がある が、他者の苦痛や苦悩に対して思いやりを持って対応するよう人々を後押しする可能性もある[100]。
Comfort object
Emotion and memory
Existential crisis
Historical trauma
Identification with the Aggressor
Psychogenic pain
Psychological pain
Psychological trauma in older adults
Psychoneuroimmunology
Psychosomatic medicine
Rape trauma syndrome
Religious trauma syndrome
Screen memory
Social constraints
Stress (biology)
Suicide and trauma
Therapy speak
Thousand-yard stare
Transgenerational trauma
Trauma systems therapy
Unthought known
快適さ
感情と記憶
実存的危機
歴史的トラウマ
加害者との同一視
心因性疼痛
心理的苦痛
高齢者の心理的外傷
精神神経免疫学
心身医学
レイプトラウマ症候群
宗教的トラウマ症候群
スクリーン・メモリー
社会的制約
ストレス(生物学)
自殺とトラウマ
セラピー用語
千ヤードの凝視
世代間トラウマ
トラウマシステム療法
考えられない既知
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_trauma

The Unconscious

Freud believed that the answers to what controlled daily actions resided in the unconscious mind despite alternative views that all our behaviors were conscious. He felt that religion is an illusion based on human values that are created by the mind to overcome inner psychological conflict.[4] He believed that notions of the unconsciousness and gaps in the consciousness can be explained by acts of which the consciousness affords no evidence. The unconscious mind positions itself in every aspect of life whether one is dormant or awake.[5] Though one may be unaware of the impact of the unconscious mind, it influences the actions we engage in.[6] Human behavior may be understood by searching for an analysis of mental processes. This explanation gives significance to verbal slips and dreams. They are caused by hidden reasons in the mind displayed in concealed forms. Verbal slips of the unconscious mind are referred to as a Freudian slip. This is a term to explain a spoken mistake derived from the unconscious mind. Traumatizing information on thoughts and beliefs is blocked from the conscious mind. Slips expose our true thoughts stored in the unconscious.[7] Sexual instincts or drives have deeply hidden roots in the unconscious mind. Instincts act by giving vitality and enthusiasm to the mind through meaning and purpose. The ranges of instincts are in great numbers. Freud expressed them in two categories. One is Eros the self-preserving life instinct containing all erotic pleasures. While Eros is used for basic survival, the living instinct alone cannot explain all behavior according to Freud.[8] In contrast, Thanatos is the death instinct. It is full of self-destruction of sexual energy and our unconscious desire to die.[9] The main part of human behavior and actions is tied back to sexual drives. Since birth, the existence of sexual drives can be recognized as one of the most important incentives of life.
https://en.wikipedia.org/wiki/Freud%27s_psychoanalytic_theories
無意識

フロイトは、人間の行動はすべて意識的なものであるという見解があるにもかかわらず、日々の行動を支配する答えは潜在意識の中にあると信じていた。彼は、 宗教は人間の価値観に基づく幻想であり、心の内的葛藤を克服するために心が生み出したものであると感じていた[4]。彼は、潜在意識や意識のギャップの概 念は、意識が証拠を示さない行為によって説明できると信じていた。無意識は、人が眠っているときでも起きているときでも、生活のあらゆる側面に関わってい る[5]。無意識の影響に気づかないこともあるが、無意識は私たちの行動に影響を与える[6]。人間の行動は、精神過程の分析を探求することで理解でき る。この説明は、言葉のあやや夢に意味を与える。それらは、隠された理由によって心の奥底に隠された形で表れる。無意識の言語のあやはフロイトのあやと呼 ばれる。これは無意識から生じた口頭でのミスを説明する用語である。思考や信念に関するトラウマとなる情報は、意識から遮断されている。 口頭でのミスは、無意識に保存されている私たちの本当の考えを明らかにする。一つはエロスであり、自己保存本能であり、あらゆる性的快楽を含む。エロスは 生存本能の基本であるが、フロイトによれば、生存本能だけでは人間の行動をすべて説明できない[8]。一方、タナトスは死の本能であり、性的エネルギーの 自己破壊と、無意識の死への願望に満ちている[9]。人間の行動や行動の主な部分は、性的衝動に結びついている。人は生まれたときから、性的衝動の存在を 生命の最も重要な原動力の一つとして認識することができる。
Dreams

The Interpretation of Dreams was one of Sigmund Freud's best known published works. It set the stage for his psychoanalytic work and Freud's approach to the unconscious with regard to the interpretation of dreams. During therapy sessions with patients, Freud would ask his patients to discuss what was on their minds. Frequently, the responses were directly related to a dream.[13] As a result, Freud began to analyze dreams believing that it gave him access to one's deepest thoughts. In addition, he was able to find links between one's current hysterical behaviors and past traumatic experiences. From these experiences, he began to write a book that was designed to help others to understand dream interpretation. In the book, he discussed his theory of the unconscious.

Freud believed that dreams were messages from the unconscious masked as wishes controlled by internal stimuli. The unconscious mind plays the most imperative role in dream interpretation. In order to remain in a state of sleep, the unconscious mind has to detain negative thoughts and represent them in any edited form. Therefore, when one dreams the unconscious makes an effort to deal with conflict. It would enable one to begin to act on them.

There are four steps required to convert dreams from latent or unconscious thoughts to the manifest content. They are condensation, displacement, symbolism, and secondary revision. Ideas first go through a process of condensation that takes thoughts and turns them into a single image. Then, the true emotional meaning of the dream loses its significance in an element of displacement. This is followed by symbolism representing our latent thoughts in visual form. A special focus on symbolism was emphasized in the interpretation of dreams.[14] Our dreams are highly symbolic with an underlying principle meaning. Many of the symbolic stages focus on sexual connotations. For example, a tree branch could represent a penis. Freud believed all human behavior originated from our sexual drives and desires. In the last stage of converting dreams to manifest content dreams are made sensible. The final product of manifest content is what we remember when we come out of our sleep.
https://en.wikipedia.org/wiki/Freud%27s_psychoanalytic_theories


『夢判断』は、ジークムント・フロイトの最もよく知られた著作のひとつである。この本は、夢解釈に関するフロイトの精神分析学的研究と無意識へのアプロー チの基盤となった。フロイトは患者とのセラピーセッションで、患者に心の中で考えていることを話してもらうようにしていた。多くの場合、その答えは夢と直 接関係していた[13]。その結果、フロイトは夢が人の最も深い思考にアクセスできる方法だと考え、夢の分析を始めた。さらに、彼は現在のヒステリックな行動と過去のトラウマ体験との関連性を見出すことができた。これらの経験から、彼は夢解釈を理解するための一助となる本を書き始めた。この本の中で、彼は無意識についての理論を論じている。

フロイトは、夢は内部刺激によって制御された願望に偽装された無意識からのメッセージであると考えていた。夢解釈において、無意識は最も重要な役割を果た している。眠りの状態を維持するためには、無意識は否定的な思考を保留し、編集された形で表現しなければならない。したがって、夢を見るということは、無 意識が葛藤に対処しようとしていることを意味する。

潜在的または無意識的な思考を顕在的な内容に変換するには、4つのステップが必要である。それは、凝縮、置き換え、象徴、二次的修正である。まず、考えを 凝縮するプロセスを経て、考えをひとつのイメージに変える。次に、夢が持つ感情的な意味は、置き換えの要素によってその重要性を失う。そして、潜在的な考 えを視覚的な形で表現する象徴主義が続く。夢の解釈では、象徴主義に特に重点が置かれる[14]。私たちの夢は、根底にある原則的な意味を持つ非常に象徴 的なものである。象徴主義の段階の多くは、性的な意味合いに焦点を当てている。例えば、木の枝は陰茎を表すことがある。フロイトは、人間の行動はすべて性 的衝動や欲望から生まれると信じていた。夢を具体的な内容に変換する最終段階では、夢は意味のあるものになる。具体的な内容の最終的な成果物は、私たちが 眠りから覚めたときに思い出すものである。




リ ンク

文 献

そ の他の情報


Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1996-2099

Mitzub'ixi Quq Chi'j