かならずよんで ね!

アシュレイ・モンタギュー

Montague Francis Ashley-Montagu, Ashley Montagu, 1905-1999

Montagu in 1958

池田光穂

★モンタギュー・フランシス・アシュレイ=モンタギュー(1905年6月28日 - 1999年11月26日)は、イスラエル・エレンバーグとして生まれたイギリス・アメリカの人類学者で、人種やジェンダーといったテーマと政治や開発との 関係の研究を広めた。1960〜1970年代にテオドシウス・ドブジャンス キー人種概念の存続につき論争を繰り広げた。

Montague Francis Ashley-Montagu (June 28, 1905 – November 26, 1999) — born Israel Ehrenberg — was a British-American anthropologist who popularized the study of topics such as race and gender and their relation to politics and development.[1] He was the rapporteur, in 1950, for the UNESCO statement "The Race Question".

As a young man he changed his name from Ehrenberg to "Montague Francis Ashley-Montagu". After relocating to the United States he used the name "Ashley Montagu".

Montagu, who became a naturalized American citizen in 1940, taught and lectured at Harvard, Princeton, Rutgers, the University of California, Santa Barbara, and New York University.[2] Forced out of his Rutgers position after the McCarthy hearings, he repositioned himself as a public intellectual in the 1950s and 1960s, appearing regularly on television shows and writing for magazines and newspapers. He authored over 60 books throughout this lifetime. In 1995, the American Humanist Association named him the Humanist of the Year.
モ ンタギュー・フランシス・アシュレイ=モンタギュー(1905年6月28日 - 1999年11月26日)は、イスラエル・エレンバーグとして生まれたイギリス・アメリカの人類学者で、人種やジェンダーといったテーマと政治や開発との 関係の研究を広めた[1]。 1950年にユネスコの声明「人種問題」報告者であった。

若い頃、彼はエーレンバーグから「モンタギュー・フランシス・アシュレイ=モンタギュー」に改名した。米国に移住してからは「アシュレイ・モンタギュー」 を名乗るようになった。

1940年にアメリカに帰化し、ハーバード大学、プリンストン大学、ラトガース大学、カリフォルニア大学サンタバーバラ校、ニューヨーク大学などで教鞭を とった[2]。マッカーシー公聴会の後、ラトガースの職を追われ、1950年代から1960年代にかけては、テレビ番組に頻繁に出演し、雑誌や新聞に執筆 し、一般知識人として再活躍する。この生涯を通じて60冊以上の本を著した。1995年、米国ヒューマニスト協会よりヒューマニスト・オブ・ザ・イヤーに 選ばれた。
Early life and education

Montagu was born Israel Ehrenberg on June 28, 1905, in London, England. He grew up in London's East End. He remembered often being subjected to antisemitic abuse when he ventured out of his own Jewish neighborhood.[citation needed] Montagu attended the Central Foundation Boys' School.[3] He developed an interest in anatomy very early and as a boy was befriended by Scottish anatomist and anthropologist Arthur Keith under whom he studied informally.

In 1922, at the age of 17, he entered University College London, where he received a diploma in psychology after studying with Karl Pearson and Charles Spearman and taking anthropology courses with Grafton Elliot Smith and Charles Gabriel Seligman.[citation needed] He also studied at the London School of Economics, where he became one of the first students of Bronisław Malinowski. In 1931, he emigrated to the United States. At this time, he wrote a letter introducing himself to Harvard anthropologist Earnest Hooton, claiming to having been "educated at Cambridge, Oxford, London, Florence, and Columbia" and having earned M.A. and PhD degrees.[4] In reality, Montagu had not graduated from Cambridge or Oxford and did not yet have a PhD.[4] He taught anatomy to dental students in the United States,[4] and received his doctorate in 1936, when he produced a dissertation at Columbia University, Coming into being among the Australian Aborigines: A study of the procreative beliefs of the native tribes of Australia which was supervised by cultural anthropologist Ruth Benedict. He became a professor of anthropology at Rutgers University, working there from 1949 until 1955.[5]
幼少期と教育

モンタギューは1905年6月28日、イギリスのロンドンでイスラエル・エーレンバーグとして生まれた。ロンドンのイーストエンドで育った。1922年、 17歳でユニバーシティ・カレッジ・ロンドンに入学し、解剖学に興味を持ち、スコットランドの解剖学者、人類学者であるアーサー・キースと親しくなり、非 公式に学ぶ。

1922年、17歳のときにユニバーシティ・カレッジ・ロンドンに入学し、カール・ ピアソンとチャールズ・スピアマンに学び、グラフトン・エリオット・スミスとチャールズ・ガブリエル・セリグマンに人類学の講義を受けて心理学の学位を取 得した[citation needed] ロンドン経済大学院(LSE)でも学び、ブロニスワフ・マリノフスキの最初の学生のひとりになった。1931年、アメリカ合衆国に移住する。このとき、 ハーバード大学の人類学者アーネスト・フートンに自己紹介の手紙を書き、「ケンブリッジ、オックスフォード、ロンドン、フィレンツェ、コロンビアで教育を 受け」、修士号と博士号を取得したと主張した[4]。 [4] 実際には、モンタギューはケンブリッジもオックスフォードも卒業しておらず、博士号もまだ持っていなかった[4]。アメリカで歯学部の学生に解剖学を教 え、1936年にコロンビア大学で「オーストラリア原住民の間に存在するようになる」という論文を発表し、博士号を取得する。この論文は文化人類学者の ルース・ベネディクトの指導を受けた。ラトガース大学の人類学教授となり、1949年から1955年まで同大学で勤務した[5]。
Career

During the 1940s, Montagu published a series of works questioning the validity of race as a biological concept, including the UNESCO "Statement on Race", and his very well known Man's Most Dangerous Myth: the Fallacy of Race. He was particularly opposed to the work of Carleton S. Coon, and the term "race". In 1952, together with William Vogt, he gave the first Alfred Korzybski Memorial Lecture, inaugurating the series.

Montagu wrote the Foreword and Bibliography of the 1955 edition of Mutual Aid: A Factor of Evolution by Petr Kropotkin, which was reprinted in 2005.

Due to disputes concerning his involvement with the UNESCO "Statement on Race", Montagu became a target for anti-communists, and, lacking tenure, was dismissed from Rutgers University and "found all other academic avenues blocked."[4] He retired from his academic career in 1955 and moved to Princeton, New Jersey to continue his popular writing and public appearances. He became a well-known guest of Johnny Carson's The Tonight Show. He addressed his numerous published studies of the significant relationship of mother and infant to the general public. The humanizing effects of touch informed the studies of isolation-reared monkeys and adult pathological violence that is the subject of his Time-Life documentary Rock A Bye Baby (1970). Also in 1970, Montagu resided at the North Shore Inn, which was the last year of the inn’s operation before it was razed that fall. The North Shore Inn was located on the grounds of the world famous Chautauqua Institution, in Chautauqua County, NY. The institute is renowned as a gathering place for philosophy, anthropology, opera, and the arts. Thomas Edison had a summer home there as well.

Later in life, Montagu actively opposed genital modification and mutilation of children. In 1994, James Prescott wrote the Ashley Montagu Resolution to End the Genital Mutilation of Children Worldwide: a Petition to the World Court, The Hague, named in honor of Montagu, who was one of its original signers.

Montagu was a noted critic of creationism. He edited Science and Creationism, a volume which refuted creationist arguments.[6]

A posthumous biography of Montagu, Love Forms the Bones, was written by anthropologist Susan Sperling and published in 2005.
経歴

1940年代、モンタギューは、ユネスコの「人種に関する声明」や、非常に有名な「人間の最も危険な神話:人種の誤り」など、生物学的概念としての人種の 妥当性に疑問を呈する一連の著作を発表している。彼は特にカールトン・S・クーンの 研究と「人種」という用語に反対していた。1952年、ウィリアム・ヴォークトとともに、第1回アルフレッド・コージブスキー記念講演を行い、このシリー ズを発足させた。

1955年版の『相互扶助』の序文と書誌を執筆。2005年に再版されたペトル・クロポトキン著『相互扶助-進化の要因』の序文と文献を執筆。

ユネスコの「人種に関する声明」への関与をめぐる論争から、反共産主義 者の標的となり、終身在職権を持たないままラトガース大学を解雇され、「他のすべての学問的道が閉ざされた」[4]。 1955年に学業を退き、ニュージャージー州のプリンストンに移住して執筆活動と公職を継続するようになった。ジョニー・カーソンの『トゥナイト・ ショー』のゲストとして知られるようになった。彼は、母親と乳児の重要な関係性に関する数々の研究を発表し、一般の人々にも紹介しました。タッチの人間的 な効果は、タイムライフ社のドキュメンタリー番組『Rock A Bye Baby』(1970年)の主題である、隔離飼育されたサルや成人の病的な暴力の研究にも活かされている。また、1970年には、モンタギューはノース ショア・インに滞在し、その年の秋に取り壊される前の最後の年となっています。ノースショア・インは、ニューヨーク州シャウタクワ郡にある世界的に有名な シャウタクワ・インスティチューションの敷地内に位置していた。この研究所は、哲学、人類学、オペラ、芸術が集う場所として有名である。トーマス・エジソ ンもそこに夏の別荘を構えていた。

後年、モンタギューは子供の性器改造や切除に積極的に反対した。1994年、ジェームズ・プレスコットは、「世界の子どもの性器切除をなくすためのアシュ レイ・モンタグ決議:ハーグの世界裁判所への請願書」を書き、署名者の一人であるモンタギューに敬意を表して名づけた。

モンタギューは創造論に対する著名な批判者であった。科学と創造論』を編集し、創造論者の議論に反論している[6]。

2005年、人類学者のスーザン・スパーリングがモンタギューの伝記『Love Forms the Bones』を執筆し、出版された。
Work

Statement on Race

Montagu was one of the ten scientists invited to serve on a UNESCO committee addressing race, later known as the Committee of Experts on Race Problems.[7]: 2  The main purpose of the organization was to contribute to world peace and security through science and culture.[7]: 3  The group wrote a series of Statements on Race to spread awareness that humans are all one species and that "race" is not a valid biological concept.[7] Montagu co-authored these Statements and later published a book, Statement on Race, presenting his own views on the theme in much more detail.

The first UNESCO Statement says, "Scientists have reached general agreement in recognizing that mankind is one: that all men belong to the same species, Homo sapiens."[7]: 14  The first statement was put in such a way that laymen would be able to understand a scientist's point of view. They worded it so that people who were not knowledgeable about the subject would understand. "Homo sapiens is made up of a number of populations, each one of which differs from the others." That states that even though there is variability in the individual's genetic heritage, all belong to a discrete species and should be treated equally.[7]: 7 

The second Statement says that since human history is widely diverse and complex, there are many human populations that cannot be easily classified “racially”.[7]: 142  However, some anthropologists believe that mankind is classified into at least three major human races.[7]: 143  Even though it is believed that there are many human races, it gives no support that there is one race that is superior or inferior to any of the other races.[7]: 143 

The third Statement gives views on the biological aspect of the race question.[7]: 149  It explains that different human groups diverged from a common stock and that is the reason for their biological differences.[7]: 150  The third statement also goes into detail about human evolution and how important it is for H. sapiens to survive and grow.[7]: 151 

The fourth Statement says, "All men are born free and equal both in dignity and in rights."[7]: 157  The fourth statement says that racism stultifies development and threatens world peace. "The division of human species into 'races' is partly conventional and partly arbitrary and does not imply any hierarchy whatsoever."[7]: 158 
作品紹介

人種に関する声明

モンタギューは、後に人種問題専門家委員会として知られるユネスコの人種問題委員会に招かれた10人の科学者の1人である[7]: 2 この組織の主目的は、科学と文化を通じて世界の平和と安全に貢献することだった[7]: 3 このグループは、人間はすべて1つの種であり、「人種」は生物学的に有効な概念ではないという認識を広めるために、一連の「人種に関する声明」を書いた [7]。 モンタグはこれらの声明を共同執筆し、後にこのテーマに関する彼自身の見解をより詳細に示した本「人種に関する声明」を出版している。

最初のユネスコ声明では、「科学者は、人類は一つであり、すべての人間は同じ種であるホモ・サピエンスに属しているという認識で一般的な合意に達してい る」[7]と述べている。 14 最初の声明は、素人が科学者の視点を理解できるような形でまとめられている。知識のない人にもわかるような表現にしたのです。"ホモ・サピエンスはいくつ もの集団から構成されており、その一つ一つが他とは異なっている" それは、個人の遺伝的遺産にばらつきがあるとしても、すべてがバラバラの種に属しており、平等に扱われるべきであると述べている[7]:7 

第二の声明は、人類の歴史は広く多様で複雑であるため、容易に「人種的に」分類することができない多くの人間集団が存在するとしている[7]。 142 しかし、人類学者の中には、人類は少なくとも3つの主要な人類種に分類されると考える者もいる[7]。 143 たとえ多くの人類がいると信じられていても、他のどの人種よりも優れている、あるいは劣っている一つの人種が存在するという裏付けはない[7]。 143  

第三の声明は、人種問題の生物学的側面についての見解を示している[7]。 149 それは、異なる人間集団は共通のストックから分岐し、それが彼らの生物学的差異の理由であると説明している[7]。 150 第三の声明はまた、人類の進化と、H. sapiensが生き残り成長するためにいかに重要であるかについて詳しく述べている[7]。 151 

第4の声明は、「すべての人は生まれながらにして自由であり、尊厳と権利の両方において平等である」と言っている[7]。 157 第四声明は、人種差別は発展を阻害し、世界平和を脅かすと述べている。人間の種を "人種 "に分けることは、部分的には慣習的であり、部分的には恣意的であり、いかなる階層をも意味するものではない」[7]: 158 
Man's Most Dangerous Myth: The Fallacy of Race

One of his works, Man's Most Dangerous Myth, was written in 1942, when race was considered the determinant of people's character and intelligence. Montagu presented a unique theory for his time: "in biology race is defined as a subdivision of species which inherits physical characteristics distinguishing it from other populations of the species. In this sense there are many human 'races.' But this is not the sense in which many anthropologists, race-classifiers, and racists have used the term." He admits that in a biological sense, there is the existence of races within mankind. However, he also believes that not all of mankind can be classified. Part of his reasoning has to do with mixed origin, which has resulted in “overlapping” of physicalities. Instead of races and subspecies, he prefers the notion of mixed ethnic groups. His writing further emphasizes the complexity of our descent and rejects claims that support one race being superior when compared to others.

He says this idea or concept of race originated around the 18th century. The concept developing as a direct result of slavery and the slave trade. As a side effect of slavery, naturally, humanity has divided racially; this has carried and proceeded to dominate culture. The physical difference furthered the establishment of races and evident differences between individuals. He mentions Darwin and other forefathers who touched on this topic when they attempted to explain race to all. He touches on society, genetics, psychological, culture, war, democracy, eugenics, and social factors as contributors that enhance this idea of race.

Man's Most Dangerous Myth was revised into new editions six times by Montagu, the last in 1997 when he was 92 years old, and is still in print over 75 years after its initial publication.
人間にとって最も危険な神話-人種の誤謬

モンタギューの著作のひとつ『人間の最も危険な神話』は、人種が人間の性格や知能を決定すると考えられていた1942年に書かれた。モンタギューは、当時 としてはユニークな理論を提示した。「生物学では、人種とは、その種の他の集団と区別される物理的特性を受け継ぐ、種の細分化と定義されている。この意味 で、人間には多くの "人種 "が存在する。しかし、これは多くの人類学者、人種分類家、人種差別主義者がこの言葉を使う意味とは違う」。彼は、生物学的な意味で、人類の中に人種が存 在することは認めている。しかし、全人類を分類することはできないとも考えている。その理由のひとつは、出自が混在しているために、身体性が「重なり合 う」ことにある。人種や亜種ではなく、民族の混血という考え方もある。そして、人種や亜種ではなく、混合民族という概念を提唱し、人類の複雑な血統を強調 し、ある人種が他の人種より優れているという主張を否定している。

彼は、人種という概念は18世紀ごろに生まれたと言う。この概念は、奴隷制度と奴隷貿易の直接的な結果として発展したものです。奴隷制の副作用として、当 然、人類は人種的に分裂し、これが文化を支配するようになり、進行した。身体的な違いは、人種や個人間の明らかな差異をさらに助長することになった。ダー ウィンをはじめとする先人たちが、すべての人に人種を説明しようとしたときに、この話題に触れたことに触れている。彼は、この人種という考えを強化する貢 献者として、社会、遺伝学、心理学、文化、戦争、民主主義、優生学、社会的要因に触れている。

Man's Most Dangerous Myth』はモンタギューによって6回改訂され、最後の改訂は1997年、彼が92歳のときであった。
The Natural Superiority of Women

Originally produced as a magazine article, The Natural Superiority of Women, published in 1952, was one of the major documents of second-wave feminism and the only one written by a man. Using his background as a physical anthropologist, Montagu points to the biological advantages that the women of the human species have for long-term survival. The book was revised five times, the last edition published shortly before his death in 1999 and still in print.

The Elephant Man

Possibly one of Montagu's least significant works was the most famous one. His biography of a deformed 19th century British man, Joseph Merrick, dubbed The Elephant Man, was published in 1971 and formed the basis of the 1980 movie directed by David Lynch.
女性の自然な優越感

1952年に出版された『女性の優越性』は、第二次世界大戦中のフェミニズムを代表する文献であり、唯一、男性によって書かれたものである。モンタギュー は、身体人類学者としての経歴を生かし、人類が長期的に生存するためには、女性の方が生物学的に有利であることを指摘する。この本は5回改訂され、最終版 は1999年のモンタギューの死の直前に出版され、現在も印刷中である。

エレファント・マン

モンタギューの最も重要でない作品のひとつが、最も有名な作品である可能性がある。19世紀イギリスの奇形児ジョセフ・メリックの伝記『エレファント・マ ン』は1971年に出版され、1980年にはデヴィッド・リンチ監督の映画『エレファント・マン』の原作になった。
Legacy

An Ashley Montagu Fellowship for the Public Understanding of Human Sciences has been established at the University of Sydney, in Australia, and is currently held by anthropologist Dr Stephen Juan. Survived by his wife and by three children, Audrey Murphy of Sutton, Mass.; Barbara Johnstone of Princeton; and Geoffrey Montagu of Los Angeles, at the time he also had four grandchildren and two great-grandchildren.[8]
レガシー
オーストラリアのシドニー大学に「アシュレイ・モンタグ・フェローシップ」が設立され、現在、人類学者のスティーブン・フアン博士がその任に当たってい る。妻と、マサチューセッツ州サットンのオードリー・マーフィー、プリンストンのバーバラ・ジョンストン、ロサンゼルスのジェフリー・モンタグの3人の子 供と、当時は4人の孫と2人のひ孫に囲まれていた[8]。
In popular culture

Montagu is the writer and director of the film One World or None. Produced in 1946 by The National Committee on Atomic Information, this short documentary exposes the dangers of nuclear weapons and argues that only international cooperation and proper control of atomic energy can avoid war and guarantee the use of this force for the benefit of mankind.
Footage of Ashley Montagu talking with Charlton Heston about his character in the movie appears as a bonus in the special DVD edition of The Omega Man.[9]
Archive footage of him, among others (including Carl Sagan), is featured in The X-Files episode "Gethsemane."
The saying "International law exists only in textbooks on international law," which is often attributed to Albert Einstein, was in fact said to Einstein by Montagu.[10]
大衆文化において

モンタギューは、映画「One World or None」の脚本家であり監督である。1946年に全米原子力情報委員会が制作したこの短編ドキュメンタリーは、核兵器の危険性を暴露し、国際協力と原子 力の適切な管理のみが戦争を回避し、人類の利益のためにこの力を使うことを保証できると主張している。
アシュレイ・モンタグがチャールトン・ヘストンと映画の役柄について話す映像は、『オメガマン』DVD特別版の特典として収録されている[9]。
カール・セーガンをはじめとする彼のアーカイブ映像は、『X-ファイル』のエピソード "Gethsemane "で紹介されている。
国際法は国際法の教科書の中にしか存在しない」という言葉は、しばしばアルバート・アインシュタインの言葉とされるが、実際にはモンタギューがアインシュ タインに言った言葉である[10]。
Selected bibliography
Coming Into Being Among the Australian Aborigines, New York: E. P. Dutton & Company, 1938.
Man's Most Dangerous Myth: The Fallacy of Race, New York: Harper, 1942.
Adolescent Sterility, Springfield: Charles C Thomas, 1946.
On Being Human, New York: H. Schuman, 1950.
The Natural Superiority of Women. Macmillan. 1953.
The Direction of Human Development: Biological and Social Bases, New York: Harper, 1955.
Toynbee and History: Critical Essays and Reviews (editor) (1956 ed.). Boston: Extending Horizons Books. April 1956. ISBN 0-87558-026-2.. A critique of Arnold J. Toynbee's seminal A Study of History.
Anthropology and Human Nature, Boston: P. Sargent, 1957.
Man: His First Million Years, Cleveland: World Pub. Co., 1957.[11]
The Cultured Man, Cleveland: World Pub. Co., 1958.
Human Heredity, Cleveland: World Pub. Co, 1959.
Life Before Birth, New York: New American Library, 1964.
The Concept of Race (editor), New York: Free Press of Glencoe, 1964.
Up the Ivy, New York: Hawthorn Books, 1966. (published under the pseudonym Academicus Mentor[12])
Man's Evolution: An Introduction to Physical Anthropology, (co-authored with C. Loring Brace), New York: Macmillan, 1965. Second edition published as Human Evolution: An Introduction to Biological Anthropology, New York: Macmillan, 1977, ISBN 0-02313-190-X.
The Anatomy of Swearing, New York: Macmillan, 1967.
Man and Aggression, New York: Oxford University Press, 1968.
Touching: The Human Significance of the Skin. Harper & Row. 1978. ISBN 978-0-06-012979-8.
The Elephant Man: A Study in Human Dignity, New York: Outerbridge and Dienstfrey, 1971.
Culture and Human Development, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, 1974, ISBN 0-13195-578-0.
Race and IQ (editor), New York: Oxford University Press, 1975.
The Nature of Human Aggression, New York: Oxford University Press, 1976.
Learning Non-Aggression: The Experience of Non-Literate Societies (editor), New York: Oxford University Press, 1978, ISBN 0-19502-342-0
The Human Connection (co-authored with Floyd W. Matson), New York: McGraw-Hill, 1979, ISBN 0-07042-840-9.
Growing Young, New York: McGraw-Hill, 1981. Second edition, Westport, Connecticut: Bergin & Garvey, 1989, ISBN 0-89789-166-X
Science and Creationism, Oxford; New York: Oxford University Press, 1984, ISBN 0-195-03252-7. Features the writing of Roger Lewin, Kenneth R. Miller, Robert Root-Bernstein, George M. Marsden, Stephen Jay Gould, Gunther S. Stent, Kenneth E. Boulding, Garrett Hardin, Laurie R. Godfrey, Isaac Asimov, Sidney W. Fox, L. Beverly Halstead, Roger J. Cuffey, Roy A. Gallant, Robert M. May, Michael Ruse, William R. Overton, and Sidney Ratner.
Living and Loving (edited with notes by Tsuyoshi Amemiya and Kazuo Takeno), Tokyo: Kinseido, 1986, ISBN 4-76470-470-6.
The Peace of The World, Tokyo: Kenkyusha, 1987, ISBN 4-32742-050-6.
The Dehumanization of Man (co-author with Floyd Matson), New York: McGraw-Hill, 1983.
Nude and Natural, vol. 12, The Naturists, 1992
Man's Most Dangerous Myth: The Fallacy of Race, 6th edition. Walnut Creek CA: AltaMira Press, 1997
The Natural Superiority of Women, 5th edition. Walnut Creek CA: AltaMira Press. 1999.
参考文献
オーストラリア・アボリジニにおける「誕生」、ニューヨーク:E. P. Dutton & Company、1938年。
人類の最も危険な神話:人種に関する誤信、ニューヨーク:Harper、1942年。
思春期の不妊、スプリングフィールド:Charles C Thomas、1946年。
人間であるということ、ニューヨーク:H. Schuman、1950年。
『女性の自然な優越性』マクミラン社、1953年。
『人間開発の方向性:生物学的および社会的基盤』ニューヨーク:ハーパー社、1955年。
『トインビーと歴史:評論と批評(編著)』(1956年版)。ボストン:エクステンディング・ホライズンズ・ブックス。1956年4月。ISBN 0-87558-026-2.. アーノルド・J・トインビーの画期的な著書『歴史の研究』の評論。
人類学と人間性、ボストン:P. サージェント、1957年。
人類:その最初の100万年、クリーブランド:ワールド・パブ・カンパニー、1957年。
教養ある人間、クリーブランド:ワールド・パブ・カンパニー、1958年。
『人間の遺伝』、クリーブランド:ワールド・パブリッシング・カンパニー、1959年。
『誕生前の生命』、ニューヨーク:ニュー・アメリカン・ライブラリー、1964年。
『人種の概念』(編集)、ニューヨーク:フリープレス・オブ・グレンコー、1964年。
『アイビーを登る』、ニューヨーク:ホーソンブックス、1966年。(Academicus Mentorという偽名で出版された[12])
『Man's Evolution: An Introduction to Physical Anthropology』(C. Loring Braceとの共著)、ニューヨーク:Macmillan、1965年。第2版は『Human Evolution: An Introduction to Biological Anthropology』として、ニューヨーク:Macmillan、1977年、ISBN 0-02313-190-X。
The Anatomy of Swearing(悪態の解剖学)、ニューヨーク:マクミラン、1967年。
Man and Aggression(人間と攻撃性)、ニューヨーク:オックスフォード大学出版局、1968年。
Touching: The Human Significance of the Skin(触れること:皮膚の持つ人間的な意義)。Harper & Row。1978年。ISBN 978-0-06-012979-8。
『エレファントマン:人間の尊厳に関する研究』、ニューヨーク:アウターブリッジ・アンド・デンスフライ、1971年。
『文化と人間開発』、ニュージャージー州イングルウッド・クリフス:プレンティス・ホール、1974年、ISBN 0-13195-578-0。
『人種とIQ』(編著)、ニューヨーク:オックスフォード大学出版局、1975年。
『人間の攻撃性の本質』、ニューヨーク:オックスフォード大学出版局、1976年。
『非攻撃性を学ぶ:非識字社会の経験』(編著)、ニューヨーク:オックスフォード大学出版局、1978年、ISBN 0-19502-342-0
『人間的つながり』(Floyd W. Matsonとの共著)、ニューヨーク:McGraw-Hill、1979年、ISBN 0-07042-840-9。
『若返り』(Growing Young)、ニューヨーク:McGraw-Hill、1981年。第2版、コネチカット州ウェストポート:Bergin & Garvey、1989年、ISBN 0-89789-166-X
『科学と創造説』、オックスフォード、ニューヨーク:オックスフォード大学出版局、1984年、ISBN 0-195-03252-7。 ロジャー・ルウィン、ケネス・R・ミラー、ロバート・ルート・バーンスタイン、ジョージ・M・マースデン、スティーブン・ジェイ・グールド、ギュンター・ S・ステント、ケネス・E・ボールディング、ギャレット・ハーディン、ローリー・R・ゴドフリー アイザック・アシモフ、シドニー・W・フォックス、L・ビバリー・ホルステッド、ロジャー・J・カフィー、ロイ・A・ギャラント、ロバート・M・メイ、マ イケル・ルース、ウィリアム・R・オーバートン、シドニー・ラトナー。
『生きる愛する』(雨宮剛・竹野一夫との共編訳)、東京:金星堂、1986年、ISBN 4-76470-470-6。
世界の平和、東京:研究社、1987年、ISBN 4-32742-050-6。
人間性の喪失(Floyd Matsonとの共著)、ニューヨーク:McGraw-Hill、1983年。
ヌードとナチュラル、第12巻、ナチュリスト、1992年
人類の最も危険な神話:人種に関する誤信、第6版。カリフォルニア州ウォルナットクリーク:アルタミラプレス、1997年
女性の自然な優位性、第5版。カリフォルニア州ウォルナットクリーク:アルタミラプレス。1999年

https://en.wikipedia.org/wiki/Ashley_Montagu
https://www.deepl.com/ja/translator
Larry T. Reynolds and Leonard Lieberman, eds., 1996. Race and other misadventures : essays in honor of Ashley Montagu in his ninetieth year. General Hall , The Reynolds series in sociology

Chapter 1 Editors' Introduction: "The Neotenic Career of M.F. Ashley Montagu"
Part 2  Part I: Introduction: Race/Racism in Historical and Cross-Cultural Context
Chapter 3 "An Universal Freckle"
Chapter 4 "Politics, Colonialism, and the Mutable Color of Pacific Islanders"
Chapter 5 "British Racism and Its Impact on Anglo-Irish Relations"
Chapter 6 "The Skull Doctors Revisited"
Chapter 7 "The Politics of the Science of Race" Ashley Montagu and UNESCO's Anti-Racist Declarations"
Part 8 Race Deconstructed/ Alternatives Proposed
Chapter 9 "A Four-letter Word Called 'Race'"
Chapter 10 "Race: The Deconstruction of a Scientific Concept"
Part 11 Race/Racism in Contemporary Science/Medicine
Chapter 12 "Race, Racism and the New Physical Anthropology"
Chapter 13 "Inventing Racial Psychologies: The (Mis)uses of Evolutionary Theory and Biology"
Chapter 14 "Racism and Bad Pregnancy Outcomes Among African-Americans: The Case Against the Biological Concept of Race in Perinatal Epidemiology"
Chapter 15 "Is Human Genome Diversity Project a Racist Enterprise?"
Part 16 Part II: Introduction: The Nature of Human Nature
Chapter 17 "Man and Aggression: A Reconciliation"
Chapter 18 "The Culture of Violence"
Chapter 19 "The Authoritative Gombe Chimpanzee Studies: A Critical Analysis"
Chapter 20 "The Genetic Canalization of Individual Development: Misconstrued Innateness"
Chapter 21 "Social Networks and Human Survival: An Evolutionary View"
Chapter 22 "What is It Like to be a Mind? or Why a Brain is Not a Body"
Part 23 Sex and Sexism
Chapter 24 "Sex and the Evolution of Moral Sensitivity"
Chapter 25 "Sex, Race and Nature: Anthropology and Primitive Sexuality"
Chapter 26 "Rediscovering Our Past, Reclaiming Our Future: A Critique of the Gendered Construction of History"
Part 27 Denouement
Chapter 28 "Can Science Answer Moral Questions?: An Appraisal of Ashley Montagu's Philosophy"
Chapter 29 "The Fate of the 'Socially Dangerous Idea' in a [De]Constructed World"
Chapter 30 About the Editors and Authors

Man's most dangerous myth : the fallacy of race, 1997.

Man's Most Dangerous Myth was first published in 1942, when Nazism flourished, when African Americans sat at the back of the bus, and when race was considered the determinant of people's character and intelligence. It presented a revolutionary theory for its time; breaking the link between genetics and culture, it argued that race is largely a social construction and not constitutive of significant biological differences between people. In the ensuing 55 years, as Ashley Montagu's radical hypothesis became accepted knowledge, succeeding editions of his book traced the changes in our conceptions of race and race relations over the 20th century. Now, over 50 years later, Man's Most Dangerous Myth is back in print, fully revised by the original author. Montagu is internationally renowned for his work on race, as well as for such influential books as The Natural Superiority of Women, Touching, and The Elephant Man. This new edition contains Montagu's most complete explication of his theory and a thorough updating of previous editions. The Sixth Edition takes on the issues of the Bell Curve, IQ testing, ethnic cleansing and other current race relations topics, as well as contemporary restatements of topics previously addressed. A bibliography of almost 3,000 published items on race, compiled over a lifetime of work, is of enormous research value. Also available is an abridged student edition containing the essence of Montagu's argument, its policy implications, and his thoughts on contemporary race issues for use in classrooms. Ahead of its time in 1942, Montagu's arguments still contribute essential and salient perspectives as we face the issue of race in the 1990s. Man's Most Dangerous Myth is the seminal work of one of the 20th century's leading intellectuals, essential reading for all scholars and students of race relations.

当時はナチズムが栄え、アフリカ系アメリカ人はバス の最後尾に座らされ、人種が人々の性格や知能を決定すると考えられていた時代である。この本は、当時としては画期的な理論を提示した。遺伝と文化の間のつ ながりを断ち切り、人種は大部分が社会的な構築物であり、人々の間の重要な生物学的差異を構成するものではないと主張したのである。その後55年の間に、 アシュレイ・モンタグの急進的な仮説が一般に知られるようになると、彼の本の後継版は、20世紀における人種と人種関係に対する我々の概念の変化を追跡し た。それから50年以上を経た今、『人間の最も危険な神話』は原著者の手によって全面的に改訂され、再び印刷されることになった。モンタギューは、人種に 関する研究で国際的に有名であり、『女性の自然な優越』、『タッチング』、『エレファントマン』などの影響力のある著書がある。この新版では、モンタ ギューの理論を最も完全に説明し、旧版の内容を徹底的に更新しています。第6版では、ベル・カーブ、IQテスト、民族浄化など、現在の人種関係の問題を取 り上げ、また、以前取り上げたトピックを現代的に再解釈している。生涯をかけて編集された、人種に関する3,000件近い出版物の書誌は、研究上非常に価 値のあるものです。また、モンタギューの主張のエッセンス、政策的意味合い、現代の人種問題に対する彼の考えをまとめた要約学生版もあり、教室で使用する ことができます。1942年に発表された本書は、1990年代に人種問題に直面する私たちにとって、今なお必要不可欠で示唆に富む視点を提供してくれるで しょう。本書は、20世紀を代表する知識人の代表作であり、人種問題を研究するすべての研究者、学生にとって必読の書である。

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