かならずよんで ね!

ヒップホップ

Hip hop music or hip-hop music

池田光穂

★ヒップホップ文化とは?

ヒップホップカルチャーあるいはラップカルチャーとして定義しよう。ヒップホップは北米の黒人のあいだに、1970年ごろから生まれてきたために、ディス コ・ラップ・カルチャーとも呼ぶことができる。 ヒップホップカルチャーは、音楽とダンスとグラフィティから構成される。その中でもヒップホップ音楽あるいはラップ音楽は、ヒップホップカルチャー(ヒップホップ文化)の中でもう重要な位置をしめる。ヒッ プホップ音楽やラップ音楽は、一般の人が感じることとは裏腹に、反ドラッグ、反暴力のジャンルとして起源を持っている、様式化されたリズムの音楽(通常は ドラム・ビートを中心に構成される)で 構成され、一般的にラップ(詠唱されるリズミカルで韻を踏んだ話し方)に付随する。テンプル大学のアフリカ系アメリカ人研究のアサンテ教授によれ ば、「ヒップホップは黒人が自分たちのものだと明確に主張できるもの」である。ヒップホップは、4つの重要なスタイル要素によって定義されるサブ カルチャーであるヒップホップ・カルチャーの一部として発展した: (1)MC [master of ceremony]/ラップ、(2)DJ/ターンテーブルを使ったスクラッチ、(3)ブレイクダンス、(4)グラフィティ・アート、 である。その他の要素としては、(5)レコー ドからビートまたはベースラインをサンプリングすること(または合成されたビートとサウンド)、リズミカルなビートボックスがある。-- ヒップホップ人類学.

君もラッパーになれる!!

Hip Hop: A Culture of Vision and Voice, by the Kennedy Canter.

Hip Hop Vocabulary
MC-Terms to Know

The basic vocabulary of MCing—hip hop’s vocal style:

end rhyme rhyming words at the end of lines
flow a rapper’s vocal style
freestyle improvised rapping
griot (gree-OH) oral storytellers and historians of West Africa
internal rhyme rhyming words within the same line
MC short for “master of ceremonies”; also performer who uses rap techniques to interact with an audience
meter rhythm of a poem
persona character assumed by a performer
rap spoken-word lyrics performed to a beat; one of the elements of hip hop
rapper performer that rhymes lyrics to a rhythm
spitting speaking, performing a rap
syncopation shifting a rhythm away from the normal beat
ヒップホップ用語集
知っておきたいMC用語

ヒップホップのヴォーカル・スタイルであるMCの基本語彙:

終止韻 行末の韻を踏む言葉
フロウ・ラッパーのボーカル・スタイル
フリースタイルの即興ラップ
グリオット(griot、gree-OH) 西アフリカの語り部や歴史家たち。
同じ行の中で韻を踏む内韻。
MCは「マスター・オブ・セレモニー」の略で、ラップのテクニックを使って観客と対話するパフォーマーでもある。
詩のリズム
パフォーマーが演じるペルソナ
ラップ ビートに合わせて披露される話し言葉の歌詞。
ラッパー リズムに合わせて歌詞を韻を踏むパフォーマー。
spitting(スピッティング) 話すこと、ラップを披露すること。
シンコペーション リズムを通常のビートからずらすこと。
https://x.gd/h43fX

1970s 1970年代にブロック・パーティーがニューヨークで、特にブロンクスに住むアフリカ系ア メリカ人の若者の間で人気が高まった頃である

1979 ヒッ プホップ・ミュージックがラジオやテレビで正式にレコーディングされたのは1979年

1980s ヒップホップがより複雑なスタイルを発展させ、世界中に広まるにつれて、ヒップホップの多様化が顕著に なった。ニュースクールヒップホップは、エレクトロサウンドを特徴とするこのジャンルの第二の波であり、ヒップホップ独自のアルバム時代をも発展させた

ca.1985〜1995 革新的な時代、ゴールデンエイジ・ヒップホップへと導いた。ギャングスタ・ラップというサブジャンルは、 都会に住むアフリカ系アメリカ人の若者の暴力的なライフスタイルや貧しい環境に焦点を当てたもので、この時期に人気を博した。ギャングスタ・ラップというサブジャンルは、 都会に住むアフリカ系アメリカ人の若者の暴力的なライフスタイルや貧しい環境に焦点を当てたもので、この時期に人気を博した。

1990s前半から中盤にかけてGファンクに支配され、東海岸のヒップホップはジャズ・ラップ、オルタナティヴ・ヒップホップ、ハードコア・ヒップホッ プに支配

1990年代半ば ヒップホッ プは1990年代半ばにはベストセラーのジャンルとなり、1999年にはトップセラーの音楽ジャンルとなった

2000 2000年代後半から2010年代初頭にかけての「ブ ログ時代」には、ラッパーたちはソーシャルメディアやブログといったオンライン上の音楽配信手段を通じて支持者を増やすことができ、メインストリームの ヒップホップは、ギャングスタ・ラップの商業的衰退を受けて、よりメロディアスで繊細な方向性を持つようになった

2010前半〜2020前半 トラップとマンブル・ラップのサブジャ ンルは、2010年代半ば後半から2020年代前半にかけて、ヒップホップの最も人気のある形態となった。

Hip hop music or hip-hop music, also known as rap music and formerly known as disco rap,[5][6] is a genre of popular music that originated in the Bronx[7][8][9][10] borough of New York City in the early 1970s by African Americans,[11][12][13] having existed for several years prior to mainstream discovery.[14] Hip hop originated as an anti-drug and anti-violence genre,[15] while consisting of stylized rhythmic music (usually built around drum beats) that commonly accompanies rapping, a rhythmic and rhyming speech that is chanted.[16] According to the professor Asante of African American studies at Temple University, "hip hop is something that blacks can unequivocally claim as their own[17]". It was developed as part of hip hop culture, a subculture defined by four key stylistic elements: MCing/rapping, DJing/scratching with turntables, break dancing, and graffiti art.[18][19][20] Other elements include sampling beats or bass lines from records (or synthesized beats and sounds), and rhythmic beatboxing. While often used to refer solely to rapping, "hip hop" more properly denotes the practice of the entire subculture.[21][22] The term hip hop music is sometimes used synonymously with the term rap music,[16][23] though rapping is not a required component of hip hop music; the genre may also incorporate other elements of hip hop culture, including DJing, turntablism, scratching, beatboxing, and instrumental tracks.[24][25]
ヒップホップ・ミュージックまたはヒップホップ・ミュージックは、ラッ プ・ミュージックとしても知られ、以前はディスコ・ラップとしても知られていた[5][6]。 [14]ヒップホップは反ドラッグ、反暴力のジャンルとして起源を持ち[15]、様式化されたリズムの音楽(通常はドラム・ビートを中心に構成される)で 構成され、一般的にラップ(詠唱されるリズミカルで韻を踏んだ話し方)に付随する[16]。テンプル大学のアフリカ系アメリカ人研究のアサンテ教授によれ ば、「ヒップホップは黒人が自分たちのものだと明確に主張できるもの[17]」である。ヒップホップは、4つの重要なスタイル要素によって定義されるサブ カルチャーであるヒップホップ・カルチャーの一部として発展した: MC/ラップ、DJ/ターンテーブルを使ったスクラッチ、ブレイクダンス、グラフィティ・アート[18][19][20]。その他の要素としては、レコー ドからビートまたはベースラインをサンプリングすること(または合成されたビートとサウンド)、リズミカルなビートボックスがある。ヒップホップ・ミュー ジックという用語はラップ・ミュージックという用語と同義に使われることもあるが[16][23]、ラップはヒップホップ・ミュージックに必須の要素では なく、DJプレイ、ターンテーブル、スクラッチ、ビートボックス、インストゥルメンタル・トラックなど、ヒップホップ・カルチャーの他の要素を取り入れる こともある[24][25]。
Hip hop as both a musical genre and a culture was formed during the 1970s when block parties became increasingly popular in New York City, particularly among African American youth residing in the Bronx.[26] At block parties, DJs played percussive breaks of popular songs using two turntables and a DJ mixer to be able to play breaks from two copies of the same record, alternating from one to the other and extending the "break".[27] Hip hop's early evolution occurred as sampling technology and drum machines became widely available and affordable. Turntablist techniques such as scratching and beatmatching developed along with the breaks. Rapping developed as a vocal style in which the artist speaks or chants along rhythmically with an instrumental or synthesized beat.
音 楽ジャンルとしても文化としてもヒップホップが形成されたのは、1970年代にブロック・パーティーがニューヨークで、特にブロンクスに住むアフリカ系ア メリカ人の若者の間で人気が高まった頃である[26]。ブロック・パーティーでは、DJが2台のターンテーブルとDJミキサーを使い、同じレコードの2枚 からブレイクを交互に再生し、「ブレイク」を延長できるようにして、人気曲のパーカッシブなブレイクをプレイしていた[27]。ヒップホップの初期の進化 は、サンプリング技術とドラムマシンが広く入手できるようになり、手頃な値段になったことで起こった。スクラッチやビートマッチなどのターンテーブリスト のテクニックは、ブレイクと共に発展した。ラップは、インストゥルメンタルやシンセサイザーのビートに合わせてリズミカルに話したり唱えたりするヴォーカ ル・スタイルとして発展した。
Hip hop music was not officially recorded for play on radio or television until 1979, largely due to poverty during the genre's birth and lack of acceptance outside ghetto neighborhoods.[28] Old-school hip hop was the first mainstream wave of the genre, marked by its disco influence and party-oriented lyrics. The 1980s marked the diversification of hip hop as the genre developed more complex styles and spread around the world. New-school hip hop was the genre's second wave, marked by its electro sound, and led into golden age hip hop, an innovative period between the mid-1980s and mid-1990s that also developed hip hop's own album era. The gangsta rap subgenre, focused on the violent lifestyles and impoverished conditions of inner-city African American youth, gained popularity at this time. West Coast hip hop was dominated by G-funk in the early-mid 1990s, while East Coast hip hop was dominated by jazz rap, alternative hip hop, and hardcore hip hop. Hip hop continued to diversify at this time with other regional styles emerging, such as Southern rap and Atlanta hip hop. Hip hop became a best-selling genre in the mid-1990s and the top-selling music genre by 1999.
ヒッ プホップ・ミュージックがラジオやテレビで正式にレコーディングされたのは1979年のことで、このジャンルが誕生した頃の貧困とゲットー地区以外では受 け入れられなかったことが主な原因だった[28]。オールドスクール・ヒップホップは、ディスコの影響とパーティー志向の歌詞が特徴的な、このジャンルの 最初のメインストリームだった。1980年代は、ヒップホップがより複雑なスタイルを発展させ、世界中に広まるにつれて、ヒップホップの多様化が顕著に なった。ニュースクールヒップホップは、エレクトロサウンドを特徴とするこのジャンルの第二の波であり、ヒップホップ独自のアルバム時代をも発展させた 1980年代半ばから1990年代半ばにかけての革新的な時代、ゴールデンエイジ・ヒップホップへと導いた。ギャングスタ・ラップというサブジャンルは、 都会に住むアフリカ系アメリカ人の若者の暴力的なライフスタイルや貧しい環境に焦点を当てたもので、この時期に人気を博した。西海岸のヒップホップは 1990年代前半から中盤にかけてGファンクに支配され、東海岸のヒップホップはジャズ・ラップ、オルタナティヴ・ヒップホップ、ハードコア・ヒップホッ プに支配されていた。ヒップホップはこの時期、サザン・ラップやアトランタ・ヒップホップなど、他の地域のスタイルが台頭し、多様化が続いた。ヒップホッ プは1990年代半ばにはベストセラーのジャンルとなり、1999年にはトップセラーの音楽ジャンルとなった。
The popularity of hip hop music continued through the late 1990s to early-2000s "bling era" with hip hop influences increasingly finding their way into other genres of popular music, such as neo soul, nu metal, and R&B. The United States also saw the success of regional styles such as crunk, a Southern genre that emphasized the beats and music more than the lyrics, and alternative hip hop began to secure a place in the mainstream, due in part to the crossover success of its artists. During the late 2000s and early 2010s "blog era", rappers were able to build up a following through online methods of music distribution, such as social media and blogs, and mainstream hip hop took on a more melodic, sensitive direction following the commercial decline of gangsta rap. The trap and mumble rap subgenres have become the most popular form of hip hop during the mid-late 2010s and early 2020s. In 2017, rock music was usurped by hip hop as the most popular genre in the United States.[29][30][31]
ヒッ プホップ・ミュージックの人気は1990年代後半から2000年代初頭の "ブリング時代 "まで続き、ヒップホップの影響はネオ・ソウル、ニュー・メタル、R&Bといったポピュラー・ミュージックの他のジャンルにもますます浸透して いった。アメリカでは、歌詞よりもビートと音楽を重視する南部のジャンル、クランクのような地域的なスタイルも成功を収め、オルタナティブ・ヒップホップ は、そのアーティストのクロスオーバー的な成功もあって、メインストリームでの地位を確保し始めた。2000年代後半から2010年代初頭にかけての「ブ ログ時代」には、ラッパーたちはソーシャルメディアやブログといったオンライン上の音楽配信手段を通じて支持者を増やすことができ、メインストリームの ヒップホップは、ギャングスタ・ラップの商業的衰退を受けて、よりメロディアスで繊細な方向性を持つようになった。トラップとマンブル・ラップのサブジャ ンルは、2010年代半ば後半から2020年代前半にかけて、ヒップホップの最も人気のある形態となった。2017年、米国で最も人気のあるジャンルとし てロック・ミュージックがヒップホップに取って代わられた[29][30][31]。
https://en.wikipedia.org/wiki/Hip_hop_music
https://www.deepl.com/ja/translator
Hip hop is global, lapping on every shore and landing at every airport. But what does hip hop mean? Is it the music with a chest-thumping beat? The rapid-fire lyrics rapped into a handheld mic? Gravity-defying dance steps? Writers turning walls into canvases with larger-than-life letters and illustrations?

The answer is all of the above—and more. Hip hop embraces these artistic elements, most definitely. But it also has blended and transcended them to become a means for seeing, celebrating, experiencing, understanding, confronting, and commenting on life and the world. Hip hop, in other words, is a way of living—a culture.

The elements of hip hop came together in the Bronx borough of New York City. It was the early 1970s and times were tougher than usual for the poorer parts of urban America. From a whole lot of nothing—and a whole lot of imagination—hip hop took form
ヒップホップはグローバルであり、あらゆる海岸に打ち寄せ、あらゆる空 港に降り立つ。しかし、ヒップホップとは何を意味するのだろうか?胸を高鳴らせるビートの音楽?ハンドマイクでラップする早口の歌詞?重力をものともしな いダンス・ステップ?壁をキャンバスに見立て、実物よりも大きな文字やイラストを描く作家たち?

答えは上記のすべて、そしてそれ以上だ。ヒップホップがこうした芸術的要素を取り入れていることは間違いない。しかし、それらを融合し、超越することで、 人生や世界を見たり、祝ったり、経験したり、理解したり、立ち向かったり、コメントしたりする手段にもなっている。言い換えれば、ヒップホップは生き方で あり、文化なのだ。

ヒップホップの要素はニューヨークのブロンクス区で生まれた。1970年代初頭のことで、アメリカの都市部の貧しい地域にとっては、通常よりも厳しい時代だった。何もないところから、そして想像力の塊から、ヒップホップは生まれた。
https://x.gd/h43fX

●文化としてのヒップホップ

BY JASON PARHAM

CULTUREAUG 7, 2023 6:00 AM
Hip Hop’s Surprising, Never-Ending Evolutions
A sound. A culture. A people. Even now, on the occasion of its 50th anniversary, what can’t hip hop do or be?

THE MOST, AND least, surprising fact of hip hop’s golden jubilee is its longevity. It wasn't supposed to last this long, but survival was its only option. From a Bronx dance floor in August 1973, hip hop was born: a union of rhyme, beat, and beating heart. The genesis of everything that followed begins there. It was the dawn of a raging decade and only a handful of years after Black Americans won the right to vote. With the first record scratch—a moment of pure fate on the part of DJ Kool Herc—hip hop announced what it was about: the attempt to be more than.

Hip hop refused to back down. Its presentation was a kaleidoscope of style and earned self-worth, and because hip hop is often a story of regional loyalties, I first came to it through Southern California rap radio, listening to 92.3 The Beat and Power 106 on lazy afternoons, hypnotized by everything I heard. The hydraulic funk of Dr. Dre. The limber lyricism of Snoop Dogg. Before it became something you could wear, hip hop was who you were. It Hip hop refused to back down. Its presentation was a kaleidoscope of style and earned self-worth, and because hip hop is often a story of regional loyalties, I first came to it through Southern California rap radio, listening to 92.3 The Beat and Power 106 on lazy afternoons, hypnotized by everything I heard. The hydraulic funk of Dr. Dre. The limber lyricism of Snoop Dogg. Before it became something you could wear, hip hop was who you were. It Hip hop represented you, and in turn you represented it back. So you rebelled. You shouted “Fuck the police.” You asked “Can I kick it?” You wondered if your mind was playing tricks on you, but no, it wasn’t. Hip hop was the real thing. It was heroic arcs and legendary beefs. It was passions and pitfalls. Their stories were your stories. Hip hop was where you found more of yourself, where you forged confidence. It was a posture. Hip hop was an attitude.

As it grew from Run-DMC and Queen Latifah to Wu-Tang, OutKast, and 1998’s The Miseducation of Lauryn Hill, hip hop animated every facet of pop culture. It was fashion and fashionable. It was in your face. It was television. It was Belly and Boyz in the Hood. It was indulgent. It was what you read about in Vibe. It was what you witnessed at the 1995 Source Awards when Suge Knight dissed Puffy for being “all in the videos.” It was prime-time news. It was international. It was everywhere. Hip hop was how you defined cool. And cool was what everyone wanted.

Hip hop's evolutions are as expansive and surprising as its sound. Its universe extends from Missy Elliott and her interdimensional izzy izzy ahhs to Pharrell’s alien production beds and Too Short’s trunk-percolating parables. Hip hop was the smooth hustle of Jay-Z. It was the Detroit soul of J Dilla. The southern stomp of Young Jeezy. Hip hop was DMX, Eve, and the whole Ruff Ryders crew. Hip hop’s constant evolutions are what sustain it. Its evolutions are what keep it ahead, what keep it young and drive its curiosity.

As technology was domesticated post-Y2K and the internet expanded in every direction, borders disappeared entirely. Hip hop was no longer an exclusive US product shipped abroad. It was a worldwide voice. It was from and for everyone. It streamed on Napster as cassette tapes and CDs died out. It was readily shared via MP3 files. Hip hop communicated through blogs, podcasts, and chunky zip folders. “Technology killed the DJ star,” Questlove told WIRED in 2014, as hip hop matured into its forties. “Or maybe technology has actually created the DJ star.” It was evolving quicker than one could keep up with. Hip hop gives and just as easily takes.
ヒップホップの黄金周年の最も、そして最も意外な事実は、 その長寿である。こんなに長く続くはずではなかったが、生き残ることが唯一の選択肢だったのだ。1973年8月、ブロンクスのダンスフロアから、韻とビー トと鼓動の融合であるヒップホップが誕生した。韻、ビート、鼓動する心臓の結合である。それは怒濤の10年の幕開けであり、黒人が選挙権を獲得してからわ ずか数年後のことだった。最初のレコードのスクラッチ-DJクール・ハークの純粋な運命の瞬間-で、ヒップホップはその正体を明らかにした。

ヒップホップは引き下がることを拒否した。ヒップホップはしばしば地域的な忠誠心の物語であるため、私は南カリフォルニアのラップ・ラジオを通じてヒップ ホップを知った。ドクター・ドレーの水力ファンク。スヌープ・ドッグのしなやかなリリック。ヒップホップが身につけるものになる前、ヒップホップは自分そ のものだった。ヒップホップは身を引くことを拒んだ。ヒップホップはしばしば地域的な忠誠心の物語であるため、私は南カリフォルニアのラップ・ラジオを通 じてヒップホップを知った。ドクター・ドレーの水力ファンク。スヌープ・ドッグのしなやかなリリック。ヒップホップが身につけるものになる前、ヒップホッ プはあなたそのものだった。ヒップホップはあなたを表し、あなたはそれを表し返した。だからあなたは反抗した。"警察なんてクソ食らえ "と叫んだ。"蹴っていい?"と聞いた。心のいたずらかと思ったが、そうではなかった。ヒップホップは本物だった。それは英雄的な弧であり、伝説的なビー フであった。情熱と落とし穴。彼らの物語はあなたの物語だった。ヒップホップは、あなたがもっと自分自身を見つける場所であり、自信を鍛える場所だった。 ヒップホップは姿勢だった。ヒップホップは姿勢だった。

ランDMCやクイーン・ラティファからウータン、アウトキャスト、そして1998年の『The Miseducation of Lauryn Hill』へと成長するにつれ、ヒップホップはポップカルチャーのあらゆる側面に影響を与えた。それはファッションであり、ファッショナブルだった。それ はあなたの顔にあった。それはテレビだった。それはBellyであり、Boyz in the Hoodだった。耽美だった。Vibe』誌で読むようなものだった。1995年のソース・アワードで、サゲ・ナイトがパフィを "ビデオばかり "だとディスったのを目撃した。それはゴールデンタイムのニュースだった。国際的だった。どこにでもあった。ヒップホップはクールの定義だった。そして クールは誰もが求めるものだった。

ヒップホップの進化は、そのサウンドと同じくらい広大で驚くべきものだ。ミッシー・エリオットと彼女の異次元的なイジー・イジー・アーから、ファレルのエ イリアン・プロダクション・ベッド、そしてトゥー・ショートのトランクをペロペロするようなたとえ話まで、その宇宙は広がっている。ヒップホップはジェ イ・Zのスムーズなハッスルだった。J・ディラのデトロイト・ソウル。ヤング・ジージーのサザン・ストンプ。ヒップホップはDMXであり、イヴであり、ラ フ・ライダーズのクルー全員だった。ヒップホップの絶え間ない進化がそれを支えている。その進化こそがヒップホップを前進させ、若さを保ち、好奇心を駆り 立てる。

Y2K以降、テクノロジーが国産化され、インターネットがあらゆる方向に拡大するにつれ、国境は完全に消滅した。ヒップホップはもはや、海外に出荷される アメリカだけのものではなくなった。ヒップホップは世界的な声なのだ。それはすべての人のものであり、すべての人のためのものだった。カセットテープや CDが廃れ、ヒップホップはナップスターでストリーミングされた。MP3ファイルで簡単に共有できた。ヒップホップは、ブログ、ポッドキャスト、巨大な ZIPフォルダーを通じてコミュニケーションした。テクノロジーがDJスターを殺した」と、ヒップホップが40代に成熟した2014年、クエストラブは 『WIRED』に語った。「あるいは、テクノロジーがDJスターを生み出したのかもしれない」。ヒップホップは、人が追いつくよりも早く進化していた。 ヒップホップは、与えることもあれば、奪うこともある。
There was no identity it wouldn’t adopt as its own. Hip hop was UGK as much as it was Odd Future. It was Cam’ron and Cardi B, Slum Village and Crime Mob. It was Bone Thugs-N-Harmony. It was Trina. It was Nicki Minaj. With time, hip hop learned to wear different sexualities and religions through Young MA and Lil Nas X. Hip hop became a multi-hyphenate force.

And that force was undeniable. Hip hop inhaled jazz, rock, and Latin influences along the way, waterfalling like emerald Matrix code across the internet, gushing endlessly into a world that didn’t always love it back. Then and now, there is no lid for hip hop’s sound, no cage for its platinum growl.

Today, its autonomy is concrete, its reputation and reach unparalleled. Hip hop extends from Palo Alto to Park Avenue to Prague, from classrooms to Capitol Hill. Its origin an eternal wellspring of creative life. Hip hop is an encyclopedia of language and imagination. It is its own algebra, clear and cryptic, deeply personal and yet democratic. Hip hop is a bedrock of pop culture, always at the cusp. It is the prologue for what’s next, for who’s got next. Hip hop is a star maker and star breaker. Hip hop is 50 but still has youth on its side, because the genre is as it always was: sheer invention. It’s like Lauryn Hill said—ready or not, hip hop happens.

For a genre defined equally by loss and success, hip hop is still here. How, you ask? Because its reach is galactic. Its influence eternal. Even now, at 50, what can’t hip hop do or be?

Hip hop has a stubborn will to live and live loud. Momentum is the genre’s greatest resource. Its uncompromising spirit is why we listen, why we love it. Hip hop is a sound, a people, and a culture that doesn’t know how to stop—and why would it want to? Fifty years on, hip hop excites as a story of surprising, curious evolutions. It is a timeline with no clear end, only new uncharted origins.

自分たちのアイデンティティとして採用しないものはなかっ た。ヒップホップはUGKであり、オッド・フューチャーでもあった。カムロンとカーディ・B、スラム・ヴィレッジとクライム・モブ。ボーン・サグス・N・ ハーモニー。トリーナ。ニッキー・ミナージュだった。時が経つにつれ、ヒップホップはヤングMAやリル・ナスXを通して、さまざまなセクシュアリティや宗 教を身にまとうことを学んだ。

そしてその力は否定できないものだった。ヒップホップはその過程でジャズ、ロック、ラテンの影響を吸い込み、エメラルドのマトリックス・コードのようにイ ンターネット上に滝のように流れ落ち、必ずしもそれを愛し返さなかった世界に無限に湧き出した。当時も今も、ヒップホップのサウンドに蓋はなく、そのプラ チナムなうなり声に檻はない。

今日、その自律性は具体的であり、その名声と到達範囲は比類ない。ヒップホップはパロアルトからパークアベニュー、プラハ、教室からキャピトルヒルまで広 がっている。その起源は、創造的な生命の永遠の源泉である。ヒップホップは言語と想像力の百科事典だ。明確であり暗号であり、深く個人的でありながら民主 的である。ヒップホップはポップカルチャーの基盤であり、常に先端を走っている。ヒップホップは、次に何が起こるか、次に誰が起こるかのプロローグなの だ。ヒップホップはスターを生み出し、スターを壊す。ヒップホップは50歳を迎えているが、まだ若さを保っている。ローリン・ヒルが言ったように、準備が できようとできまいと、ヒップホップは起こる。

喪失と成功によって等しく定義されるジャンルでありながら、ヒップホップはまだここにある。どうしてか?その到達点が銀河系だからだ。その影響力は永遠だ。50歳になった今でも、ヒップホップには何ができないのか、何になれないのか。

ヒップホップには頑固なまでの生きる意志があり、大音量で生きている。勢いはこのジャンルの最大の資源だ。その妥協なき精神こそが、私たちがヒップホップ を聴き、愛する理由なのだ。ヒップホップは、止まることを知らないサウンドであり、人々であり、文化である。50年経った今、ヒップホップは驚きと好奇心 に満ちた進化の物語として刺激的だ。それは明確な終わりのない時間軸であり、新たな未知の起源があるだけなのだ。
Jason Parham is a senior writer at WIRED covering Black creative labor, emerging trends, and the digital culture of sex. Before joining the publication in 2017, he was an editor at The Fader and Gawker. He is based in New York.

https://www.wired.com/story/hip-hop-surprising-never-ending-evolutions/


+++

Links

リンク

文献

その他の情報

Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1997-2099