ギャングスタ・ラップからナルコ・コリードまで
Rapping, from Gangsta rap via
Narco
rap to Narcocorrido
The Notorious B.I.G. - Big Poppa (Official Music Video) [HD] by YouTube
★ラップ(韻を踏む、流れる、スピッティング、[1] emceeing[2] or MCing[2][3] )は、「韻、リズムのあるスピーチ、ストリートの方言」を取り入れた音楽形式の発声法である[4]。 通常、バックビートまたは音楽伴奏で、演奏または唱和される[4]。ラップの構成要素には、「コンテンツ」(歌詞など言われていること)、「フロー」(リ ズム、韻)、「デリバリー」(ケイデンス、トーン)が含まれる[5]。ラップが話し言葉の詩と異なるのは、通常は音楽の伴奏に合わせてオフタイムに行われ ることである[6]。ラップは一般にヒップホッ プ音楽の主成分で、そのジャンルに関連付けられる。しかしラップの起源は何年も前にヒップホップの文化より も先にあった(と考えられる)。
Rapping
(also rhyming, flowing, spitting,[1] emceeing[2] or MCing[2][3]) is a
musical form of vocal delivery that incorporates "rhyme, rhythmic
speech, and street vernacular".[4] It is performed or chanted, usually
over a backing beat or musical accompaniment.[4] The components of rap
include "content" (what is being said e.g. lyrics), "flow" (rhythm,
rhyme), and "delivery" (cadence, tone).[5] Rap differs from spoken-word
poetry in that it is usually performed off-time to musical
accompaniment.[6] Rap is a primary ingredient of hip hop music commonly
associated with that genre; however, the origins of rap predate hip-hop
culture by many years. Precursors to modern rap include the West African griot tradition,[7] certain vocal styles of blues,[8] jazz,[9] an African-American insult game called playing the dozens,[10] and 1960s African-American poetry.[11] The use of rap in popular music originated in the Bronx, New York City in the 1970s, alongside the hip hop genre and cultural movement.[12] Rapping developed from the role of master of ceremonies (MC) at parties within the scene, who would encourage and entertain guests between DJ sets, which evolved into longer performances. Rap is usually delivered over a beat, typically provided by a DJ, turntablist, or beatboxer when performing live. Much less commonly a rapper can decide to perform a cappella, meaning without accompaniment of any sort, beat(s) included. When a rap or hip-hop artist is creating a song, "track", or record, done primarily in a production studio, most frequently a producer provides the beat(s) for the MC to flow over. Stylistically, rap occupies a gray area between speech, prose, poetry, and singing.[13] The word, which predates the musical form, originally meant "to lightly strike",[14] and is now used to describe quick speech or repartee.[15] The word had been used in British English since the 16th century. It was part of the African American dialect of English in the 1960s meaning "to converse", and very soon after that came to denote the musical style.[16] The word "rap" is so closely associated with hip-hop music that many writers use the terms interchangeably. |
ラップ(韻を踏む、流れる、スピッティング、[1]
emceeing[2] or MCing[2][3]
)は、「韻、リズムのあるスピーチ、ストリートの方言」を取り入れた音楽形式の発声法である[4]。
通常、バックビートまたは音楽伴奏で、演奏または唱和される[4]。ラップの構成要素には、「コンテンツ」(歌詞など言われていること)、「フロー」(リ
ズム、韻)、「デリバリー」(ケイデンス、トーン)が含まれる[5]。ラップが話し言葉の詩と異なるのは、通常は音楽の伴奏に合わせてオフタイムに行われ
ることである[6]。ラップは一般にヒップホップ音楽の主成分で、そのジャンルに関連付けられる。しかしラップの起源は何年も前にヒップホップの文化より
も先にあった。 現代のラップの前身は、西アフリカのグリオの伝統[7]、ブルースの特定のボーカルスタイル[8]、ジャズ[9]、アフリカ系アメリカ人の侮辱ゲーム「プ レイング・ザ・ダズン」[10]、1960年代のアフリカ系アメリカ人の詩[11]などである。ラップは、1970年代にニューヨークのブロンクスでヒッ プホップというジャンルや文化的なムーブメントとともに生まれた[12]。ラップは、このシーンのパーティーで、DJセットの合間に客を励まし楽しませる 儀式の主(MC)の役割から発展し、長いパフォーマンスへと発展した。 ラップは通常、DJ、ターンテーブル奏者、ビートボクサーなどが提供するビートに乗せてライブで披露されます。一般的には、ラッパーがアカペラで演奏する ことが多く、これは、ビートを含め、いかなる伴奏もないことを意味する。ラップやヒップホップのアーティストが曲、「トラック」、またはレコードを作成す る場合、主に制作スタジオで行われ、ほとんどの場合、プロデューサーはMCが流れるためのビートを提供する。音楽的な形態に先立つこの言葉は、もともと 「軽く叩く」ことを意味し[14]、現在では素早い会話や口答えを表すのに使われる[15] この言葉は16世紀以降、イギリス英語で使われていた。1960年代には「会話する」を意味するアフリカ系アメリカ人の英語の方言の一部となり、その後す ぐに音楽スタイルを表すようになった[16]。ラップ」という言葉はヒップホップ音楽と非常に密接に関連しており、多くの作家がこの用語を互換的に使用し ている。 |
A disc jockey, more
commonly abbreviated as DJ, is a person who plays recorded music
for an audience. Types of DJs include radio DJs (who host programs on
music radio stations), club DJs (who work at a nightclub or music
festival), mobile DJs (who are hired to work at public and private
events such as weddings, parties, or festivals), and turntablists (who
use record players, usually turntables, to manipulate sounds on
phonograph records). Originally, the "disc" in "disc jockey" referred
to shellac and later vinyl records, but nowadays DJ is used as an
all-encompassing term to also describe persons who mix music from other
recording media such as cassettes, CDs or digital audio files on a CDJ,
controller, or even a laptop. DJs may adopt the title "DJ" in front of
their real names, adopted pseudonyms, or stage names.[1] DJs commonly use audio equipment that can play at least two sources of recorded music simultaneously. This enables them to blend tracks together to create transitions between recordings and develop unique mixes of songs. This can involve aligning the beats of the music sources so their rhythms and tempos do not clash when played together and enable a smooth transition from one song to another. DJs often use specialized DJ mixers, small audio mixers with crossfader and cue functions to blend or transition from one song to another. Mixers are also used to pre-listen to sources of recorded music in headphones and adjust upcoming tracks to mix with currently playing music. DJ software can be used with a DJ controller device to mix audio files on a computer instead of a console mixer. DJs may also use a microphone to speak to the audience; effects units such as reverb to create sound effects and electronic musical instruments such as drum machines and synthesizers. |
ディスクジョッキーとは、一般的にDJと略され、聴衆のために録音され
た音楽を演奏する人のことである。DJの種類には、ラジオDJ(音楽ラジオ局の番組を司会する人)、クラブDJ(ナイトクラブや音楽フェスティバルで働く
人)、モバイルDJ(結婚式、パーティー、フェスティバルなどの公共および民間のイベントで雇われる人)、ターンテーブリスト(レコードプレイヤー、通常
はターンテーブルを使って蓄音機レコードの音を操る人)などがあります。本来、「ディスクジョッキー」の「ディスク」はシェラックレコード、後にレコード
盤を指しますが、現在では、カセットテープ、CD、デジタルオーディオファイルなど、他の記録媒体の音楽をCDJ、コントローラー、あるいはノートパソコ
ンでミックスする人をも指す包括的な言葉として、DJが使われています。DJは本名、偽名、芸名の前に「DJ」という称号を採用することがある[1]。 DJは、少なくとも2つの音源を同時に再生できるオーディオ機器を使用するのが一般的です。そのため、音源をブレンドして曲のつなぎ目を作ったり、独自の ミックス曲を開発したりすることができる。このとき、2つの音源のリズムやテンポがぶつからないように拍子を合わせたり、1つの曲から別の曲へスムーズに 移行できるようにする。DJは、クロスフェーダーやキュー機能を備えた小型のオーディオミキサー「DJミキサー」を使って、楽曲をブレンドしたり、別の楽 曲に移行したりすることが多い。また、ミキサーは、録音された音楽のソースをヘッドホンで事前に聴き、次の曲を現在再生中の音楽とミックスするために調整 するためにも使用される。DJソフトウェアは、コンソールミキサーの代わりにコンピュータ上でオーディオファイルをミックスするために、DJコントロー ラーデバイスと一緒に使用することができる。また、DJは、オーディエンスに話しかけるためのマイク、効果音を作り出すためのリバーブなどのエフェク ター、ドラムマシンやシンセサイザーなどの電子楽器を使用することもある。 |
Etymology and usage The English verb rap has various meanings; these include "to strike, especially with a quick, smart, or light blow",[17] as well "to utter sharply or vigorously: to rap out a command".[17] The Shorter Oxford English Dictionary gives a date of 1541 for the first recorded use of the word with the meaning "to utter (esp. an oath) sharply, vigorously, or suddenly".[18] Wentworth and Flexner's Dictionary of American Slang gives the meaning "to speak to, recognize, or acknowledge acquaintance with someone", dated 1932,[19] and a later meaning of "to converse, esp. in an open and frank manner".[20] It is these meanings from which the musical form of rapping derives, and this definition may be from a shortening of repartee.[21] A rapper refers to a performer who "raps". By the late 1960s, when Hubert G. Brown changed his name to H. Rap Brown, rap was a slang term referring to an oration or speech, such as was common among the "hip" crowd in the protest movements, but it did not come to be associated with a musical style for another decade.[22] Rap was used to describe talking on records as early as 1970 on Isaac Hayes' album ...To Be Continued with the track name "Monologue: Ike's Rap I".[23] Hayes' "husky-voiced sexy spoken 'raps' became key components in his signature sound".[24] Del the Funky Homosapien similarly states that rap was used to refer to talking in a stylistic manner in the early 1970s: "I was born in '72 ... back then what rapping meant, basically, was you trying to convey something—you're trying to convince somebody. That's what rapping is, it's in the way you talk."[25] Sometimes said to be an acronym for 'rhythm and poetry', this is not the origin of the word.[26] |
語源と用法 英語の動詞rapには様々な意味があり、「特に素早く、賢く、軽い打撃で打つ」[17]、「鋭く、勢いよく発する:命令をラップする」[17]などがあ る。 Shorter Oxford English Dictionaryは、「(特に誓いを)鋭く、勢いよく、突然発する」という意味のこの単語の最初の使用記録として1541年の日付を示している。 [18]ウェントワースとフレックスナーの『アメリカン・スラング辞典』は、1932年の日付で「誰かに話しかける、認識する、知り合いであることを認め る」という意味を与え[19]、その後「会話する、特にオープンで率直な方法で」という意味を与える。[20] 音楽形態のラップはこれらの意味に由来しており、この定義はレパートリーの短縮からかもしれない。 21]ラッパーは「ラップ」する演奏者を指している。ヒューバート・G・ブラウンがH・ラップ・ブラウンに改名した1960年代後半には、ラップは抗議運 動における「ヒップ」な人々の間でよく見られるような演説やスピーチを指す俗語だったが、音楽スタイルと関連付けられるようになるのはさらに10年後であ る[22]。 ラップは、早くも1970年にアイザック・ヘイズのアルバム「...To Be Continued」のトラック名「Monologue」で、レコードで話すことを表現するために使われていた: ヘイズの「ハスキーボイスのセクシーな話し言葉のラップは、彼の特徴的なサウンドの重要な構成要素となった」[24] デル・ザ・ファンキー・ホモサピエンも同様に、ラップは1970年代初頭に文体的に話すことを指すのに使われたと述べています: 「僕は72年に生まれたんだ...当時、ラップが意味するのは、基本的に、何かを伝えようとしている、誰かを説得しようとしている、ということだった。そ れがラップであり、話し方なんだ」[25]。 リズムと詩」の頭文字をとったものだと言われることもあるが、これは語源ではない[26]。 |
Hip hop music or
hip-hop music, also known as rap music and formerly known as disco
rap,[5][6] is a genre of popular music that originated in the
Bronx[7][8][9][10] borough of New York City in the early 1970s by
African Americans,[11][12][13] and it had been around for years prior
before mainstream discovery.[14] This genre of music originated as
anti-drug and anti-violence,[15] while consisting of stylized rhythmic
music (usually built around drum beats) that commonly accompanies
rapping, a rhythmic and rhyming speech that is chanted.[16] According
to the professor Asante of African American studies at Temple
University, "hip hop is something that blacks can unequivocally claim
as their own[17]". It was developed as part of hip hop culture, a
subculture defined by four key stylistic elements: MCing/rapping,
DJing/scratching with turntables, break dancing, and graffiti
art.[18][19][20] Other elements include sampling beats or bass lines
from records (or synthesized beats and sounds), and rhythmic
beatboxing. While often used to refer solely to rapping, "hip hop" more
properly denotes the practice of the entire subculture.[21][22] The
term hip hop music is sometimes used synonymously with the term rap
music,[16][23] though rapping is not a required component of hip hop
music; the genre may also incorporate other elements of hip hop
culture, including DJing, turntablism, scratching, beatboxing, and
instrumental tracks.[24][25] Hip hop as both a musical genre and a culture was formed during the 1970s when block parties became increasingly popular in New York City, particularly among African American youth residing in the Bronx.[26] At block parties, DJs played percussive breaks of popular songs using two turntables and a DJ mixer to be able to play breaks from two copies of the same record, alternating from one to the other and extending the "break".[27] Hip hop's early evolution occurred as sampling technology and drum machines became widely available and affordable. Turntablist techniques such as scratching and beatmatching developed along with the breaks. Rapping developed as a vocal style in which the artist speaks or chants along rhythmically with an instrumental or synthesized beat. |
ヒップホップ音楽また
はヒップホップ音楽は、ラップ音楽としても知ら
れ、以前はディスコラップとして知られていた[5][6]は、アフリカ系アメリカ人によって1970年代初頭にニューヨーク市のブロンクス地区[7]
[8][9][10]で生まれた大衆音楽のジャンルで、主流となる発見の前に数年間存在した[11][12][13]。
[14]このジャンルの音楽は反ドラッグ、反暴力として生まれ[15]、一方で様式化されたリズム音楽(通常はドラムビートを中心に構成される)で構成さ
れ、一般的にラップ(唱えられるリズミカルで韻を踏むスピーチ)を伴います。
テンプル大学のアフリカ系アメリカ人研究のアサンテ教授によると、「ヒップホップは黒人が自分たち自身のものとして明確に主張できるもの[17]」です。
ヒップホップ文化の一部として発展し、4つの重要な様式的要素によって定義されるサブカルチャーである:
MC/ラップ、DJ/ターンテーブルを使ったスクラッチ、ブレイクダンス、グラフィティアート[18][19][20]などの要素があり、レコードから
ビートやベースラインをサンプリングしたり(あるいは合成したビートやサウンド)、リズムの良いビートボックスもある。ヒップホップ・ミュージックはラッ
プ・ミュージックと同義に使われることもあるが[16][23]、ラップはヒップホップ・ミュージックの必須要素ではなく、このジャンルにはDJプレイ、
ターンテーブリズム、スクラッチ、ビートボックス、楽器演奏などヒップホップ文化の他の要素を取り入れることができる[24][25]。 音楽ジャンルとしても文化としてもヒップホップは、1970年代にニューヨークでブロックパーティがブロンクスに住むアフリカ系アメリカ人の若者を中心に 人気を集めたことで形成された[26]。ブロックパーティでは、DJが2台のターンテーブルとDJミキサーを使って人気曲のパーカッシブなブレイクを演奏 し、同じレコードの2枚から1枚ずつ交代でブレイクは延長された[27]。サンプリング技術やドラムマシンが広く手に入り手頃になってから、ヒップホップ の初期進化は起こった。スクラッチやビートマッチなどのターンテーブリストのテクニックは、ブレイクとともに発展した。ラップは、アーティストが楽器やシ ンセサイザーのビートに合わせてリズミカルに話したり唱えたりするボーカルスタイルとして発展した。 |
Hip hop music was not officially
recorded for play on radio or television until 1979, largely due to
poverty during the genre's birth and lack of acceptance outside ghetto
neighborhoods.[28] Old school hip hop was the first mainstream wave of
the genre, marked by its disco influence and party-oriented lyrics. The
1980s marked the diversification of hip hop as the genre developed more
complex styles and spread around the world. New school hip hop was the
genre's second wave, marked by its electro sound, and led into golden
age hip hop, an innovative period between the mid-1980s and mid-1990s
that also developed hip hop's own album era. The gangsta rap subgenre,
focused on the violent lifestyles and impoverished conditions of
inner-city African American youth, gained popularity at this time. West
Coast hip hop was dominated by G-funk in the early-mid 1990s, while
East Coast hip hop was dominated by jazz rap, alternative hip hop, and
hardcore hip hop. Hip hop continued to diversify at this time with
other regional styles emerging, such as Southern rap and Atlanta hip
hop. Hip hop became a best-selling genre in the mid-1990s and the
top-selling music genre by 1999. The popularity of hip hop music continued through the late 1990s to early-2000s "bling era" with hip hop influences increasingly finding their way into other genres of popular music, such as neo soul, nu metal, and R&B. The United States also saw the success of regional styles such as crunk, a Southern genre that emphasized the beats and music more than the lyrics, and alternative hip hop began to secure a place in the mainstream, due in part to the crossover success of its artists. During the late 2000s and early 2010s "blog era", rappers were able to build up a following through online methods of music distribution, such as social media and blogs, and mainstream hip hop took on a more melodic, sensitive direction following the commercial decline of gangsta rap. The trap and mumble rap subgenres have become the most popular form of hip hop during the mid-late 2010s and early 2020s. In 2017, rock music was usurped by hip hop as the most popular genre in the United States.[29][30][31] Ice-T - New Jack Hustler (Official Video) [Explicit] from the album 'O.G.' (1991) |
ヒップホップは1979年までラジオやテレビで演奏するために公式に録
音されていなかったが、これはこのジャンルが誕生した頃の貧困とゲットー地区以外では受け入れられなかったことが主な理由である[28]
オールドスクールヒップホップはこのジャンルの最初の主流の波で、ディスコからの影響とパーティ志向の歌詞が特徴である。1980年代は、ヒップホップが
より複雑なスタイルを開発し、世界中に広まったため、ヒップホップの多様化が顕著になった。ニュースクールヒップホップは、エレクトロサウンドを特徴とす
るこのジャンルの第二の波であり、1980年代半ばから1990年代半ばにかけての革新的な時代、ヒップホップ独自のアルバム時代も発展したゴールデンエ
イジヒップホップにつながりました。この時期、都心のアフリカ系アメリカ人の若者の暴力的なライフスタイルや貧しい環境に焦点を当てたギャングスタ・ラッ
プというサブジャンルが人気を博しました。西海岸のヒップホップは1990年代前半から中盤にかけてGファンクに支配され、東海岸のヒップホップはジャズ
ラップ、オルタナティブヒップホップ、ハードコアヒップホップに支配された。ヒップホップはこの時期、サザンラップやアトランタヒップホップなど、他の地
域のスタイルが台頭し、多様化が進んだ。ヒップホップは1990年代半ばにベストセラーのジャンルとなり、1999年にはトップセラーの音楽ジャンルと
なった。 ヒップホップの人気は1990年代後半から2000年代前半の「ブリング時代」まで続き、ヒップホップの影響はネオソウル、ニューメタル、R&B といった他のジャンルの大衆音楽にもますます浸透していった。米国では、歌詞よりもビートと音楽を重視する南部のジャンルであるクランクなどの地域的なス タイルも成功を収め、オルタナティブ・ヒップホップは、そのアーティストのクロスオーバーの成功もあり、メインストリームで地位を確立し始めた。2000 年代後半から2010年代前半にかけての「ブログ時代」は、ソーシャルメディアやブログといったオンライン上の音楽配信手段によってラッパーが支持を集め るようになり、ギャングスタ・ラップの商業的衰退を受け、ヒップホップの主流はよりメロディックで繊細な方向へと向かっていった。トラップやマンブルラッ プのサブジャンルは、2010年代半ばから2020年代初頭にかけて、ヒップホップの最も人気のある形態となった。2017年、米国で最も人気のあるジャ ンルとして、ロックミュージックがヒップホップに取って代わられた[29][30][31]。 |
Christopher
George Latore Wallace (May 21, 1972 – March 9, 1997), better known
by his stage names the Notorious
B.I.G., Biggie Smalls, or simply Biggie,[2] was an American rapper.
Rooted in East Coast hip hop and particularly gangsta rap, he
is cited
in various media lists as one of the greatest rappers of all time.
Wallace became known for his distinctive laid-back lyrical delivery,
offsetting the lyrics' often grim content. His music was often
semi-autobiographical, telling of hardship and criminality, but also of
debauchery and celebration.[3] Born and raised in Brooklyn, New York City, Wallace signed to Sean "Puffy" Combs' label Bad Boy Records as it launched in 1993, and gained exposure through features on several other artists' singles that year. His debut album Ready to Die (1994) was met with widespread critical acclaim, and included his signature songs "Juicy" and "Big Poppa". The album made him the central figure in East Coast hip hop, and restored New York's visibility at a time when the West Coast hip hop scene was dominating hip hop music.[4] Wallace was awarded the 1995 Billboard Music Awards' Rapper of the Year.[5] The following year, he led his protégé group Junior M.A.F.I.A., a team of himself and longtime friends, including Lil' Kim, to chart success. During 1996, while recording his second album, Wallace became ensnarled in the escalating East Coast–West Coast hip hop feud. Following Tupac Shakur's murder in a drive-by shooting in Las Vegas in September 1996, speculations of involvement in Shakur's murder by criminal elements orbiting the Bad Boy circle circulated as a result of Wallace's public feud with Shakur. On March 9, 1997, six months after Shakur's murder, Wallace was murdered by an unidentified assailant in a drive-by shooting while visiting Los Angeles. Wallace's second album Life After Death, a double album, was released two weeks later. It reached number one on the Billboard 200, and eventually achieved a diamond certification in the United States.[6] With two more posthumous albums released, Wallace has certified sales of over 28 million copies in the United States,[7] including 21 million albums.[8] Rolling Stone has called him the "greatest rapper that ever lived",[9] and Billboard named him the greatest rapper of all time.[10] The Source magazine named him the greatest rapper of all time in its 150th issue. In 2006, MTV ranked him at No. 3 on their list of The Greatest MCs of All Time, calling him possibly "the most skillful ever on the mic".[11] In 2020, he was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame. |
クリストファー・ジョージ・ラトール・ウォレス(1972年5月21日
-
1997年3月9日)は、ノトーリアスB.I.G.、ビギー・スモールズ、または単にビギーの芸名でよく知られているアメリカのラッパーである[2]。東
海岸のヒップホップ、特にギャングスタ・ラップをルーツとし、様々な
メディアで史上最も偉大なラッパーの一人として挙げられている。ウォレスは、独特の
ゆったりとしたリリックで知られるようになり、歌詞の内容がしばしば重苦しいものであることを打ち消している。彼の音楽はしばしば半自伝的であり、苦難や
犯罪だけでなく、放蕩や祝祭についても語っている[3]。 ニューヨークのブルックリンで生まれ育ったウォレスは、1993年に立ち上げられたショーン・"パフィー"・コムズのレーベル、バッド・ボーイ・レコード と契約し、その年に他のアーティストのシングルに参加することで露出を増やした。デビューアルバム『Ready to Die』 (1994年)は、彼の代表曲である「Juicy」と「Big Poppa」を収録し、広く批評家から称賛された。このアルバムで彼は東海岸ヒップホップの中心人物となり、西海岸ヒップホップシーンがヒップホップ音楽 を支配していた時代にニューヨークの知名度を回復させた[4]。ウォレスは1995年ビルボード音楽賞のラッパー・オブ・ザ・イヤーを受賞した[5] 翌年、彼は自身とリル・キムを含む長年の友人からなる弟子グループ、ジュニアMAFIを率いてチャートで成功した. 1996年、セカンドアルバムのレコーディング中、ウォレスは東海岸と西海岸のヒップホップの対立に巻き込まれることになる。1996年9月、ラスベガス でトゥパック・シャクールが車上荒らしで殺害された後、ウォレスとシャクールの確執から、バッドボーイ界隈の犯罪者がシャクール殺害に関与しているという 憶測が広まった。シャクール殺害から半年後の1997年3月9日、ロサンゼルスを訪れていたウォレスは何者かに車上荒らしに遭い、殺害された。ウォレスの 2枚目のアルバム『ライフ・アフター・デス』は、その2週間後に発売された。ビルボード200で1位を獲得し、最終的に米国でダイヤモンド認定を受けた [6]。 さらに2枚の遺作をリリースしたウォレスは、2100万枚のアルバムを含む2800万枚以上の売上をアメリカで認定した[7]。ローリングストーン誌は彼 を「史上最高のラッパー」と呼び[9]、ビルボードは彼を史上最高のラッパーに選んだ。 [10] ソース誌はその150号で彼を史上最高のラッパーに選出した。2006年、MTVは彼を「史上最も偉大なMC」のリストで3位にランクインさせ、おそらく 「マイクの上で史上最も巧み」と呼んだ[11]。 2020年、彼はロックの殿堂入りを果たすことになった。 |
The Notorious B.I.G. - Juicy (Official Video) [4K] |
The
Notorious B.I.G. Christopher George Latore Wallace (May 21, 1972 –
March 9, 1997),
better known by his stage names the Notorious B.I.G., Biggie Smalls, or
simply Biggie,[2] was an American rapper. Rooted in East Coast hip hop
and particularly gangsta rap, he is cited in various media lists as one
of the greatest rappers of all time. Wallace became known for his
distinctive laid-back lyrical delivery, offsetting the lyrics' often
grim content. His music was often semi-autobiographical, telling of
hardship and criminality, but also of debauchery and celebration.[3] During 1996, while recording his second album, Wallace became ensnarled in the escalating East Coast–West Coast hip hop feud. Following Tupac Shakur's murder in a drive-by shooting in Las Vegas in September 1996, speculations of involvement in Shakur's murder by criminal elements orbiting the Bad Boy circle circulated as a result of Wallace's public feud with Shakur. On March 9, 1997, six months after Shakur's murder, Wallace was murdered by an unidentified assailant in a drive-by shooting while visiting Los Angeles. Wallace's second album Life After Death, a double album, was released two weeks later. It reached number one on the Billboard 200, spawned 2 singles that peaked on the Billboard Hot 100: "Hypnotize" and "Mo Money Mo Problems" (featuring Puff Daddy and Mase), and eventually achieved a diamond certification in the United States.[6] クリストファー・ジョージ・ラトーレ・ウォレス(1972年5月21日 - 1997年3月9日)は、ノトーリアス・B.I.G.、ビギー・スモールズ、または単にビギーという芸名で知られるアメリカのラッパーである[2]。東海 岸のヒップホップ、特にギャングスタ・ラップをルーツとし、様々なメディアで史上最高のラッパーの一人として挙げられている。ウォレスは、独特のゆったり としたリリックで知られるようになり、歌詞の内容がしばしば重苦しいものであることを相殺した。彼の音楽はしばしば半自伝的で、苦難や犯罪だけでなく、放 蕩や祝祭についても語っていた[3]。 1996年、セカンド・アルバムのレコーディング中、ウォレスは東海岸と西海岸のヒップホップ抗争に巻き込まれた。1996年9月、トゥパック・シャクー ルがラスベガスで車上荒らしに遭い殺害された後、ウォレスとシャクールの確執が公になった結果、バッド・ボーイ・サークルの犯罪者たちがシャクール殺害に 関与しているという憶測が流れた。シャクール殺害から6ヵ月後の1997年3月9日、ウォレスはロサンゼルスを訪れていたところを何者かに車上荒らしで殺 害された。ウォレスのセカンド・アルバム『ライフ・アフター・デス』(2枚組)は、その2週間後にリリースされた。このアルバムはビルボード200で1位 を獲得し、ビルボードホット100でピークを記録した2枚のシングル「Hypnotize」と「Mo Money Mo Problems」(パフ・ダディとメイスをフィーチャー)を生み出し、最終的にアメリカでダイヤモンド認証を獲得した[6]。 |
Gangsta rap or
gangster rap, initially called
reality rap,[1] emerged in 1986 in
Los Angeles as a controversial hip-hop subgenre whose lyrics assert the
culture and values typical of urban American gangs and street
hustlers.[2] Many gangsta rappers flaunt associations with real
street
gangs, especially the Crips and Bloods.[3] Gangsta rap's pioneers
include Schoolly D of Philadelphia and Ice-T of Los Angeles, later
expanding with artists such as N.W.A, Tupac Shakur, and the Notorious
B.I.G.[4] In 1992, via record producer Dr. Dre, rapper Snoop Dogg, and
their G-funk sound, gangsta rap broadened to mainstream popularity. Gangsta rap has been recurrently accused of promoting disorderly conduct and broad criminality, especially assault, homicide, and drug dealing, as well as misogyny, promiscuity, and materialism.[5] Gangsta rap's defenders have variously characterized it as artistic depictions but not literal endorsements of real life in American ghettos, or suggested that some lyrics voice rage against social oppression or police brutality, and have often accused critics of hypocrisy and racial bias.[5][6] Still, gangsta rap has been assailed even by some black public figures, including Spike Lee,[7] pastor Calvin Butts and activist C. Delores Tucker. |
ギャ
ングスタ・ラップまたはギャングスター・ラップは当初リアリティ・
ラップと呼ばれ[1]、1986年にロサンゼルスで、アメリカの都市部のギャングやストリートハスラーに典型的な文化や価値観を歌詞に主張する物議を醸す
ヒップホップのサブジャンルとして登場した[2]。多くのギャングスタ・ラッパーは実在のストリートギャング、特にクリップスやブラッズと
の関連性を誇示
した。
[1992年、レコードプロデューサーのドクター・ドレー、ラッパーのスヌープ・ドッグ、そして彼らのGファンクサウンドによって、ギャングスタラップは
メインストリームでの人気へと拡大した[3]。 ギャングスタ・ラップは、乱暴な行為や広範な犯罪、特に暴行、殺人、薬 物取引、また女性差別、乱交、物質主義を助長すると繰り返し非難されてきた。 [5]ギャングスタ・ラップの擁護者は、アメリカのゲットーでの実際の生活を芸術的に描写しているが、文字通りの支持ではない、あるいは社会的抑圧や警察 の残虐行為に対する怒りを歌詞に表現していると様々に特徴付け、しばしば偽善と人種的偏見で批判者を非難してきた[5][6] それでもギャングスタ・ラップは、スパイク・リー[7]や牧師カルビン・バッツ、活動家C・デローリング・タッカーなどの黒人公人からも攻撃を受けてき た。 |
Narco-rap Narco-rap is a music scene, similar to the early underground gangsta rap scene, that emerged in north-eastern Mexico and southern Texas. Its lyrical content, popular among Latino youth, is violent and focuses on the power of drug cartels and the gruesomeness of the Mexican drug war. Narco-rap emerged in the urban areas of Tamaulipas, a Mexican state currently subject to a turf war between Los Zetas and the Gulf Cartel. Narco-rappers sing about the life of mobsters and the reality of the cities under the cartel's rule. Some of the key players of the genre are Cano y Blunt, DemenT and Big Los.[30][31][32][33][34][35][36] Cano y Blunt - De Calle Son (Video Oficial) Narco-Rap legacy There are several Narco-Rap music videos on YouTube dedicated to Flores Borrego from a Reynosa hip-hop group composed of two rappers, Cano and Blunt. The song is called The Song of Metro 3 on YouTube and praises the drug lord for his "ferocity and loyalty."[22] The video consists of a handful of images of Cano and Blunt in gangster poses and in mafia outfits.[23] The narco hip hop video also has photos of bullet-ridden SUV's, police checkpoints, and military convoys.[24] https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Flores_Borrego Big Los feat 5050 - "Amor Malandro" ( OFFICIAL VIDEO) |
ナルコ・ラップ ナルコ・ラップは、メキシコ北東部やテキサス州南部で生まれた、初期のアンダーグラウンドなギャングスタ・ラップシーンに似た音楽シーンである。ラテン系 の若者に人気のあるその歌詞の内容は暴力的で、麻薬カルテルの権力やメキシコの麻薬戦争のむごたらしさに焦点が当てられている。ナルコ・ラップは、現在ロ ス・セタスとガルフ・カルテルの縄張り争いに巻き込まれているメキシコのタマウリパス州の都市部で誕生した。ナルコ・ラッパーは、マフィア の生活やカルテ ルの支配下にある都市の現実を歌い上げる。このジャンルの主要人物には、Cano y Blunt、DemenT、Big Losなどがいる[30][31][32][33][34][35][36]。 Cano & Blunt - Comandante Metro 3 ナルコラップの遺産 YouTubeには、カノとブラントという2人のラッパーからなるレイノサのヒップホップグループからフローレス・ボレゴに捧げられたナルコラップの ミュージックビデオがいくつか公開されています。この曲はYouTubeではThe Song of Metro 3と呼ばれ、麻薬王の「凶暴性と忠誠心」を讃えている[22]。このビデオは、ギャングスターのポーズやマフィアの衣装を着たカノとブラントの画像で構成 されている[23]。このナルコ・ヒップホップのビデオには、弾痕のついたSUV、警察の検問所、軍の車列の写真もある[24]。 Demen.t |
A narcocorrido
(Spanish pronunciation: [naɾkokoˈriðo], "narco-corrido" or drug ballad)
is a subgenre of the Regional Mexican corrido (narrative ballad) genre,
from which several other genres have evolved. This type of music is
heard and produced on both sides of the Mexico–US border. It uses a
danceable, polka, waltz or mazurka rhythmic base. The first corridos that focus on drug smugglers—the narco comes from "narcotics"—have been dated by Juan Ramírez-Pimienta to the 1930s. Early corridos (non-narco) go back as far as the Mexican Revolution of 1910, telling the stories of revolutionary fighters. Music critics have also compared narcocorrido lyrics and style to gangster rap and mafioso rap.[1][2] Narcocorrido lyrics refer to particular events and include real dates and places.[3] The lyrics tend to speak approvingly of illegal activities, mainly drug trafficking. |
ナルココリド(スペイン語発音:[naɾkokoˈriðo]、「ナル
ココリド」または麻薬バラード)は、メキシコのコリド(物語バラード)ジャンルのサブジャンルで、ここからいくつかの他のジャンルが発展してきた。このタ
イプの音楽は、メキシコとアメリカの国境の両側で聞かれ、生産されています。踊れる、ポルカ、ワルツ、マズルカのリズムをベースにしている。 麻薬密輸業者に焦点を当てた最初のコリドス(ナルコは「麻薬」に由来)は、フアン・ラミレス・ピミエンタによって1930年代とされている。初期のコリド ス(非ナルコ)は、1910年のメキシコ革命まで遡り、革命の闘士たちの物語を描いている。音楽評論家はまた、ナルココリドの歌詞とスタイルをギャングス タ・ラップやマフィア・ラップと比較している[1][2]。 ナルココリドの歌詞は特定の出来事に言及し、実際の日付や場所を含む[3]。歌詞は、主に麻薬密売などの違法行為を肯定的に語る傾向がある。 |
History This genre of music is the evolution of traditional corrido ballads of the Mexican-US border region, which stemmed from the 16th-century Spanish genre of romance. Among the earliest exponents of narcocorrido music were Los Alegres de Teran, who recorded many. In the 1980s, Rosalino "Chalino" Sánchez contributed to narcocorridos. Known throughout Mexico as "El Pelavacas" (Cow Skin Peeler), El Indio (The Indian, from his corrido "El Indio Sánchez"), and "Mi Compa" (My Friend), Chalino was a Mexican immigrant living in Los Angeles. He then began distributing his music for a sale price. His lyrics dealt with heartbreak, revolution, and socioeconomic issues. Soon he was selling mass copies. Chalino Sánchez was murdered in 1992 after a concert in Culiacán. In death, he became a legend and one of the most influential Mexican musicians to emerge from California, he was known throughout Mexico and United States as El Rey del Corrido (The King of the Corrido).[4] Various companies, governmental agencies, and individuals have sought to ban narcocorridos. These attempts include a voluntary radio station black-out in Baja California. Representative Casio Carlos Narváez explained that radio executives did not want to make "people who break the laws of our country into heroes and examples". Former President of Mexico Vicente Fox also proposed banning narcocorridos.[5] On the other hand, former Mexican foreign secretary Jorge Castaneda has argued that "corridos are attempts by Mexican society to come to terms with the world around them...You cannot blame narcocorridos for drug violence. Drug violence is to blame for narcocorridos".[6] |
歴史 このジャンルの音楽は、メキシコとアメリカの国境地帯の伝統的なコリドのバラードが進化したもので、16世紀のスペインのロマンスというジャンルに端を発 している。ナルココリドは、ロス・アレグレス・デ・テラン(Los Alegres de Teran)が最も早くから演奏し、多くの録音を残している。1980年代には、ロザリーノ・"チャリーノ"・サンチェスがナルコドリドに貢献しました。 メキシコ全土で「エル・ペラバカス(牛の皮むき)」「エル・インディオ(コリド「エル・インディオ・サンチェス」から)」「ミ・コンパ(私の友達)」と呼 ばれていたチャリーノは、ロサンゼルスに住むメキシコ系移民であった。その後、彼は自分の音楽を売値で配信し始めた。彼の歌詞は、心の傷、革命、社会経済 的な問題を扱っていた。やがて、彼は大量のコピーを売るようになった。1992年、チャリノ・サンチェスは、クリアカンのコンサート後に殺害された。死 後、彼は伝説となり、カリフォルニアから生まれた最も影響力のあるメキシコ人ミュージシャンの一人となり、メキシコとアメリカ中でEl Rey del Corrido (The King of the Corrido) として知られていた[4]。 様々な企業、政府機関、個人がナルココリドを禁止しようと試みてきた。これらの試みには、バハカリフォルニアのラジオ局の自主的な停電も含まれている。代 表者のCasio Carlos Narváezは、ラジオ局の幹部が「我が国の法律を破る人々を英雄や模範とする」ことを望まなかったと説明しています。一方、メキシコの元外務大臣ホル ヘ・カスタネダは、「コリドスはメキシコ社会が周囲の世界と折り合いをつけようとする試みであり、麻薬の暴力をナルココリドスのせいにすることはできな い。麻薬の暴力はナルココリドーのせいにしている」[6]。 |
Narcocorridos and their lyrical
content Since music plays an important role and major influence in the narcoculture in Mexico, some songs have been tagged as "anthems" and banned from airplay in Mexico and parts of the United States. However, the banning has failed in Mexico because the music is still displayed and available on several radio stations in the United States,[7] near the border with Mexico, which still reaches the northern Mexico audience,[8][9] while another important point of narcocorrido distribution method has been the internet[10] for listening and downloading. Pirated (bootleg) copies of this music are sold in the "tianguis" (outdoor and flea markets). Narcocorridos describe the lives of the poor, the destitute, and those who seek power through illegal means. Like hip-hop and rap music, the narcocorrido is heard by many Spanish speakers who vary in age, and is popular among people who are not associated with cartels or gangs. The genre is becoming mainstream in many Spanish-speaking countries in recent years, along with the emergence of Narco-subcultures and Drug consumption cultures; it is now entering countries like Guatemala, Honduras, Colombia, Peru and Bolivia, where the music is available on an everyday basis.[11] Examples of such anthems include: "En Preparacion" (In Preparation) (a song that refers to the life of violent sinaloa cartel lieutenant Manuel Torres Félix known as "El Ondeado", brother of Javier Torres known as "El J.T.") by singer Gerardo Ortíz "El Señor de los Cielos" (The Lord of the Skies) (refers to Drug lord Amado Carrillo) by singer Los Plebes del Rancho de Ariel Camacho "A Mis Enemigos" (To My Enemies) by Valentín Elizalde "El Coco" (The coke head) by El Halcon de la Sierra "Nave 727" (refers to the "Boeing 727" aircraft) by Grupo Laberinto "Cuerno de Chivo" ("Goat's Horn", Spanish slang for AK-47 rifle) by Los Huracanes del Norte "Mis Tres Animales" (My Three Animals) (refers to the 3 top selling Mexican narcotics: cocaine, marijuana and heroin). by Los Tucanes de Tijuana "El Macho Prieto" (a supposed tribute to drug trafficker Gonzalo Inzunza Inzunza) by Luis Salomon "El Arremangado" "Ajustes Inzunza" (Retaliations Inzunza) (dedicated to the hitman squad led by Gonzalo Inzunza Inzunza) by Colmillo Norteño "La Vida Mafiosa" (The Mafia Life) by Los Canelos de Durango "El Chapo Guzmán" (a tribute to Sinaloa cartel drug lord Joaquín "Chapo" Guzmán) by Los Tucanes de Tijuana "El Jefe de Jefes" (The Boss of Bosses) (dedicated to Miguel Ángel Félix Gallardo) by Los Tigres del Norte "Chuy y Mauricio" (Jesus and Maurice) by Los Canelos de Durango "Chingon de Chingones" (The Badass of Badasses) by Los Razos de Sacramento y Reynaldo "Los Duros de Colombia" (The Colombia Hardhitters) by Gerardo Ortiz "JGL" (a tribute to Sinaloa cartel drug lord Joaquín "Chapo" Guzmán) by Luis R Conriquez and La Adictiva "El Sr. Mayo Zambada" (Mr. Mayo Zambada) (a song dedicated to Sinaloa cartel top Drug lord, Ismael "Mayo" Zambada) by Enigma Norteño. " El Regreso Del Chapo" (The Return of El Chapo) by El Komander " Pancho Loco" (Crazy Frank) by Roberto Tapia " El Corrido de Los Zetas" (The ballad of the Zetas) by Beto Quintanilla (Dedicated to the infamous enforcer gang Los Zetas) "Corrido a Felix Gallardo" (dedicated to Miguel Ángel Félix Gallardo) by Los Jilgueros Del Pico Real "Miguel Angel" (dedicated to Miguel Ángel Félix Gallardo) by Dareyes de la Sierra This verse of the song "El Cabron" (1998) by Los Capos is an example of typical narcocorrido subject matter. Original Spanish verse: Desde que yo era chiquillo tenia fintas de cabrón; ya le pegaba al perico, y a la mota con más razón Es que en mi México lindo ahí cualquiera es cabrón Exact English translation: Ever since I was a lad [child] I had the fame of a badass, already hittin' the parrot [cocaine] and blowing dope [cannabis] with more reason It's because in my beloved Mexico anyone there is a badass. |
ナルココリドとその歌詞の内容 メキシコのナルコカルチャーにおいて、音楽は重要な役割と大きな影響力を持つため、一部の曲は「アンセム」とタグ付けされ、メキシコと米国の一部で放送が 禁止されています。しかし、メキシコでの放送禁止は失敗に終わった。なぜなら、メキシコとの国境に近いアメリカのいくつかのラジオ局[7]では、音楽がま だ表示され、入手可能であり、メキシコ北部の視聴者に届いているからだ[8][9]。一方、ナルココリドの流通方法のもう一つの重要ポイントは、聴いたり ダウンロードしたりできるインターネット[10]になっている。この音楽の海賊版(ブートレグ)は、「ティアンギス」(屋外・蚤の市)で販売されていま す。 ナルココリドスは、貧しい人々や貧困層、非合法な手段で権力を求める人々の生活を描いています。ヒップホップやラップのように、ナルココリドは年齢を問わ ず多くのスペイン語話者に聞かれ、カルテルやギャングとは関係のない人々の間でも人気がある。近年、ナルコ・サブカルチャーやドラッグ消費文化の台頭とと もに、多くのスペイン語圏でこのジャンルが主流になりつつあり、グアテマラ、ホンジュラス、コロンビア、ペルー、ボリビアなど、日常的に音楽を聴くことが できる国にも進出しつつある[11]。 |
Movimiento alterado A recent trend of hyper-violent narcocorridos has been labeled Movimiento alterado, a Spanish term translated as Agitated movement or the Altered movement,[12] The name is a reference to the physiological effect of cocaine consumption, an altered state of mind. In the same way that normal narcocorrido lyrics contrast with old traditional corridos (that narrated stories about revolutionaries, "benevolent bandits" or that attempted to give moral message), the lyrics of the 'Movimiento Alterado' songs contrast with previous narcocorridos. More traditional narcocorridos romanticized the trafficking lifestyle, but used many euphemisms (with words like "polvo" (dust) for cocaine and "cuerno" (horn) for the AK-47), and kept violence at a minimum (used only when or where a tragic event occurred).[13] However, in the Movimiento alterado trend, the songs cynically and deliberately express the pride that modern narcotraffickers have in murdering, torture, beheading, and dismembering their rivals, using explicit descriptions of their exploits, and also naming the military grade weaponry they use (grenade throwers, body armor, "bazucas", AR15, 50 caliber bullets, knives etc.)[14] The lyrics of a famous Movimiento alterado song, dedicated to the notorious cartel enforcer Manuel Torres Félix, starts as follows: With an AK-47 and a bazooka behind my head cross my path and I'll chop your head off I'm crazy and I like to kill my enemies, we're the best at kidnapping We are always in a posse with bullet-proof vests, ready to execute.[15] The songs under this trend have been also labeled as:[16][17][18] corridos arremangados (rolled-up sleeves ballads) corridos alterados (alertness ballads) corridos progresivos (progressive ballads) corridos enfermos (sick or insane ballads) |
モビミエント・アレタード(Movimiento alterado) 最近の超暴力的なナルココリドの傾向は、スペイン語でAgitated movementまたはAltered movementと訳されるMovimiento alteradoと呼ばれている[12] この名前は、コカイン消費の生理的効果である精神状態の変化への言及である。 通常のナルココリドの歌詞が古い伝統的なコリド(革命家、「善良な盗賊」についての物語を語り、道徳的なメッセージを与えようとするもの)と対照的である のと同様に、「Movimiento Alterado」の歌詞は以前のナルココリドと対照的である。より伝統的なナルココリドスは密売のライフスタイルをロマンチックに表現していたが、多く の婉曲表現(コカインの「polvo」(塵)やAK-47の「cuerno」(角)といった言葉)を用い、暴力は最小限に留めていた(悲惨な出来事が起 こった時や場所でのみ使われる)[13]。 しかし、Movimiento alteradoの傾向では、現代の麻薬密売人がライバルを殺害、拷問、斬首、バラバラにすることに誇りを持つことをシニカルかつ意図的に表現し、彼らの 功績を明示的に描写し、彼らが使う軍用兵器(手榴弾投げ、防護服、「バズーカ」、AR15、50口径弾、ナイフなど)にも名前をつけて歌われます [14]。 悪名高いカルテルの執行者マヌエル・トーレス・フェリックスに捧げられた、モビミエント・アルテラードの有名な曲の歌詞は、次のように始まる: AK-47とバズーカを頭の後ろに持っている。 俺の前を横切ったら、お前の頭を切り落としてやる。 俺はクレイジーで、敵を殺すのが好きなんだ、 俺たちは誘拐が一番うまいんだ 俺たちはいつも防弾チョッキを着たポッセで、実行する準備ができている[15]。 この傾向の曲は次のようなラベルも貼られている[16][17][18]。 corridos arremangados(巻き上げられた袖のバラード) corridos alterados(警戒心バラード) corridos progresivos (プログレッシブ・バラード) corridos enfermos(病気や狂気のバラード) |
Narcocorrido and crime Narcocorrido as money laundering scheme In Mexico, parts of South America and some regions of the US[19] south border it is common to hear the sudden appearance of "new artists", mainly in folk radio stations, who are not known in the music industry, have no previous career and with no explanation of where they come from. These music groups and singers start to appear consistently on radio, television and public broadcasts with a strong promotion of their concerts. This happens for a fixed amount of time, and in the same sudden way they appear, they stop their promotion and disappear from the music scene, or change their stage name. Such artists are commonly manufactured by producers of dubious origin, who pay payola and do events in order to launder money from drug trafficking, prostitution or other illegal operations.[20][21] |
ナルココリドーと犯罪 マネーロンダリングとしてのナルココリド メキシコ、南米の一部、アメリカ[19]の南国境の一部地域では、主に民謡ラジオ局で、音楽業界で知られておらず、これまでのキャリアもなく、出身地も説 明できない「新しいアーティスト」が突然登場するのをよく耳にするようになった。これらの音楽グループや歌手は、ラジオやテレビ、公共放送で、コンサート の強力な宣伝とともにコンスタントに登場するようになります。これは一定期間起こり、同じように突然現れると、プロモーションをやめて音楽シーンから姿を 消したり、芸名を変えたりします。このようなアーティストは、一般的に出自の怪しいプロデューサーによって製造され、麻薬密売や売春などの違法行為から得 た資金を洗浄するために、パヨクを雇い、イベントを行う[20][21]。 |
Violence in narcocorrido industry Between 2006 and 2008, over a dozen prominent Mexican musicians, many of them connected to the narcocorrido genre, were murdered. The violence came in the midst of the Mexican drug war. The most popular musicians killed were Valentín Elizalde and Sergio Gómez, the lead singer of Chicago-based Duranguense band K-Paz de la Sierra. In December 2007, both men were nominated posthumously for Grammy Awards in the banda category.[22] On June 26, 2010, Sergio Vega, known as El Shaka, was gunned down in Sinaloa state. He was shot dead only hours after he had denied reports of his own murder.[23] Ramiro Caro, Gerardo Ortiz's manager and cousin, was also killed when Ortiz's Chevy Suburban was attacked by men with AK-47's in an attempt to kill Ortiz. Ortiz escaped unhurt.[24] Other murdered music industry figures include Javier Morales Gómez (a singer for Los Implacables del Norte), four members of Tecno Banda Fugaz, four members of Los Padrinos de la Sierra, Zayda Peña (a singer for Zayda Y Los Culpables), trumpeter José Luis Aquino of Los Conde, record producer Marco Abdalá, manager Roberto del Fierro Lugo, Jorge Antonio Sepúlveda, Jesús Rey David Alfaro Pulido, Nicolás Villanueva of tropical group Brisas del Mar, four members of Los Herederos de Sinaloa, and the singer Fabian Ortega Pinon (El Halcon de la Sierra), who was executed along with two other victims in Guerrero, Chihuahua, in August 2006. Additionally, three members of Explosión Norteña were shot and wounded in Tijuana, in August 2006.[25][26][27] While few, if any, arrests have been made in these cases, experts and musicians themselves say that the murders can be explained by many Mexican musicians’ proximity to drug traffickers.[28] Some speculate the killings could be related to romantic disputes and jealousy.[29] Others cite cases in which a musician has written a song praising or criticizing a drug trafficker; many assert that Valentín Elizalde's murder, for example, was related to his song, "A Mis Enemigos", which some interpreted as an attack on the Gulf Cartel following its appearance in a widespread YouTube video.[30] There has been debate about the motives behind the killings and about whether or not the media has exaggerated the trend. Narcocorrido expert Elijah Wald has disputed the assumption that any of the murders were related or that musicians on the whole are targets for drug traffickers.[31] But given the grisly nature of the murders, some of which were accompanied by torture and disfigurement, few[who?] doubt that drug cartel hitmen are to blame. In the wake of the high-profile murders of Elizalde and Gómez, among others, some prominent corrido musicians postponed concert dates in certain parts of Mexico.[32] Narcocorrido singers travel with relative ease and security inside the United States, but many Mexican American narcocorrido singers take extra precautions while venturing into Mexico by hiring extra security, traveling in well-guarded caravans, not being as open to the public in larger concerts, and limiting their tours in high violence cities in Mexico. Others have said they are afraid to sing narcocorridos in public for fear of offending the wrong person.[28] Likewise, some vendors of narcocorrido CDs have reported low sales, citing fear among listeners of buying a CD featuring songs favoring one group of traffickers over another.[28] The Zetas cartel has been known to torture and kill online and social media bloggers who speak about them. In one incident, the tortured and mutilated bodies of a man and a woman who had posted about cartels on social media were found hanging off a bridge in the city of Nuevo León, in September 2011. A sign stating, "This is going to happen to all the Internet busybodies", was found next to them signed with the letter Z.[33] Growing popularity in the United States Recently[when?], many of the new narco corridos music is being aimed directly at the American market, and produced mainly by Mexican-American entrepreneurs. Like many other concerts or sport events, many corrido artists are choosing American cities as venues for the ability to fill the concert halls at higher ticket prices than would be affordable by the average Mexican citizen. Many of the music and CDs are distributed by American labels as well as videos intended solely to be sold in the United States. The growing popularity of the music in the U.S. is correlated with Mexican immigration. Over a quarter of the residents of the Los Angeles area are now Mexican, and they have brought this folk music style with them. Narcocorridos are now played in L.A. clubs, on radio stations, and do not have the negative stigma attached to them by some in Mexico, this is mainly because the Spanish lyrics are only understood by Hispanophones, and the distance American society has with the reality of Mexico, makes them feel they are only listening to works of art and fiction.[34] El Komander - La Corona (En Vivo 2017) |
ナルコドリド業界における暴力事件 2006年から2008年にかけて、メキシコの著名なミュージシャン、その多くはナルココリドというジャンルに関係する人たちが十数人殺害されました。こ の暴力事件は、メキシコの麻薬戦争の真っ只中に起こったものです。最も人気のあるミュージシャンが殺されたのは、Valentín Elizaldeと、シカゴを拠点とするデュランゲンスバンドK-Paz de la Sierraのリードシンガー、Sergio Gómezです。2007年12月、2人は死後グラミー賞のバンダ部門にノミネートされた[22]。 2010年6月26日、エル・シャカとして知られるセルジオ・ベガがシナロア州で銃殺された。彼は自身の殺害報道を否定したわずか数時間後に射殺された [23] ジェラルド・オルティスのマネージャーでいとこのラミロ・カロも、オルティスを殺害しようとしてAK-47を持った男たちにオルティスのシボレー・サバー バンが襲われ、殺された。オルティスは無傷で脱出した[24]。 その他の殺害された音楽業界の人物には、ハビエル・モラレス・ゴメス(ロス・インプラカブルズ・デル・ノルテの歌手)、テクノ・バンダ・フガスのメンバー 4人、ロス・パドリノス・デ・ラ・シエラのメンバー4人、ザイダ・ペニャ(ザイダ・イ・ロス・カルパブレスの歌手)、ロス・コンデのトランペッター、ホ ゼ・ルイス・アキーノ、レコードプロデューサーのマルコ・アブダラ、 マネージャーのRoberto del Fierro Lugo、Jorge Antonio Sepúlveda、Jesús Rey David Alfaro Pulido、熱帯グループBrisas del MarのNicolás Villanueva、Los Herederos de Sinaloaのメンバー4人、歌手のFabian Ortega Pinon (El Halcon de la Sierra) は、2006年の8月にChihuahua州のゲレロで他の2人と一緒に死刑にされました。さらに、2006年8月にはティフアナでエクスプロシオン・ノ ルテーニャのメンバー3人が撃たれて負傷した[25][26][27]。 これらの事件で逮捕者はほとんど出ていないが、専門家やミュージシャン自身は、多くのメキシコのミュージシャンが麻薬密売人に近かったことで殺人事件が説 明できると述べている[28]。また、殺人事件が恋愛関係の争いや嫉妬に関連しているのではないかと推測する者もいる[29]。 [29]また、ミュージシャンが麻薬密売人を賞賛または批判する曲を書いたケースを挙げる者もいる。例えば、バレンティン・エリザルデの殺害は、彼の曲 「A Mis Enemigos」に関連していると主張する者も多く、この曲は、YouTubeの動画に広く登場したことから、ガルフカルテルへの攻撃と解釈する者もい る[30]。 殺害の動機について、またメディアがこの傾向を誇張しているかどうかについては、議論があるところである。ナルココリドの専門家であるElijah Waldは、すべての殺人が関連しているという仮定や、ミュージシャン全体が麻薬密売人のターゲットになっているという仮定に異議を唱えている[31]。 しかし、殺人の悲惨な性質、そのいくつかは拷問や醜い姿を伴っていたことから、麻薬カルテルのヒットマンが原因であると疑う人は[誰ですか]、少ない。 エリサルデやゴメスなどの有名な殺人事件の後、いくつかの著名なコリドのミュージシャンはメキシコの特定の地域でのコンサートの日程を延期した[32] ナルココリドの歌手は、米国内では比較的簡単で安全に旅行できるが、多くのメキシコ系アメリカ人のナルココリドの歌手は、メキシコに進出する際に、追加の セキュリティを雇い、よく警備されたキャラバンで旅行し、大きなコンサートでは一般人にそれほど公開せず、メキシコで暴力の強い都市のツアーを制限するこ となどの特別な予防策をとる。同様に、ナルココリドのCDを販売する業者の中には、ある人身売買グループの曲を他のグループより優先して収録したCDを購 入することをリスナーが恐れているとして、売上が低いことを報告しているところもある[28]。 セタス・カルテルは、彼らについて語るオンラインやソーシャルメディアのブロガーを拷問して殺すことが知られています。ある事件では、2011年9月にヌ エボ・レオン市の橋の上から、ソーシャルメディアにカルテルについて投稿していた男女の拷問・切断された死体が吊るされているのが発見されました。二人の 横には「ネットの暇人どもにはこうなる」と書かれた看板が発見され、Zの文字でサインされていた[33]。 米国で高まる人気 最近[いつ]、新しいナルコ・コリドスの音楽の多くは、直接アメリカ市場に向けられ、主にメキシコ系アメリカ人の起業家によって制作されています。他の多 くのコンサートやスポーツイベントと同様に、多くのコリド・アーティストは、メキシコの一般市民が購入できる価格よりも高いチケット価格でコンサートホー ルを埋めることができるため、アメリカの都市を会場に選んでいます。音楽とCDの多くはアメリカのレーベルから発売され、アメリカ国内での販売のみを目的 としたビデオも発売されている。 アメリカでの音楽人気の高まりは、メキシコからの移民と相関している。ロサンゼルス周辺の住民の4分の1以上がメキシコ人であり、彼らはこの民族音楽のス タイルを持ち込んだのである。ナルココリドスは現在、ロサンゼルスのクラブやラジオ局で演奏されており、メキシコの一部から付けられた負のスティグマはな い。これは主に、スペイン語の歌詞がヒスパノフォン(=スペイン語話者)にしか理解されず、アメリカ社会がメキシコの現実と距離を置いているため、芸術作品やフィクションを聞 いているようにしか感じないためである[34]。 |
In art, entertainment
and media |
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https://en.wikipedia.org/wiki/Narcocorrido |
※ギャングスタ・ラップやナルコリードが、犯罪や麻薬、セックスなどを描いており、それに対する「賛美」がみられたとしてもなお、それらの歌詞内容には、その話者の階層や世代やジェンダーなどが、かれらの状況や政治経済的状態(status quo)を表現する「文化」やその状況からみた「夢や現実」である可能性は否定できない。問題は、はたして、同時代に生きてる我々が「文化相対主義」者づらして、客観的に分析できるのかということであり、「彼/彼女ら個人的なことは(価値判断の決定を常に求められる)政治的なことだ」という彼らの声にどのように答えることができるかなのである。
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