じめによ んでください

CIAの誕生について

On Birth of the CIA, Central Intelligence Agency


池田光穂

米国中央情報局(CIA)の 歴史は、1947年9月18日、ハリー・S・トルーマン大統領が1947年国家安全保障法に署名したときにさかのぼる。真珠湾攻撃がどのような役割を果た したにせよ、第二次世界大戦終結時、政府は諜報活動を調整するグループの必要性を認識した。連邦捜査局(FBI)、国務省、陸軍省、さらには郵便局までも が、その新しい権力をめぐって競い合っていた。戦略サービス局(OSS)長官ウィリアム・「ワイルド・ビル」・ドノバン将軍は、1944 年 11 月 18 日、フランクリン・D・ルーズベルト大統領に書簡を送り、平時の「中央情報局(Central Intelligence Service)...表立った方法と秘密裏の方法の両方によって情報を調達し、同時に情報指導を提供し、国民情報目標を決定し、すべての政府機関によっ て収集された情報資料を関連付ける」[3]、「海外における破壊活動」を実施する権限を持つが、「国内外を問わず、警察または法執行機能を持たない」必要 性を述べた。[ドノヴァンの書簡は、ドワイト・アイゼンハワー将軍の参謀総長から、軍組織におけるOSSの役割の性質について問い合わせを受けたことに端 を発していた[7]。これに続いて、ルーズベルトは首席軍事補佐官に対し、OSSの第二次世界大戦中の活動について秘密裏に調査を行うよう命じた。この 頃、OSSに関する記事が主要紙に出回り始め、その中にはこのOSSの後続組織が「アメリカのゲシュタポ」であるという言及も含まれていた[7]: 5 [8] この報告書は、自らをアメリカの対外諜報活動の将来を担うものと考えていたFBIの影響を強く受けたもので、墜落した飛行士の救出や破壊工作、机上の調 査・分析スタッフを称賛するのみで、極めて否定的で鮮明なものであった; OSSを)戦後の世界で秘密諜報機関として利用することは(考えられない)」というのが報告書の宣言であったが、報告書が完成する前にもかかわらず、大統 領は(おそらく報道記事からの圧力で)統合参謀本部に対し、4月の報告書発表前にもかかわらず、中央情報局(Central Intelligence Service)の計画を棚上げするよう命じていた。[7]945年9月20日、トルーマンによる第二次世界大戦の戦争機構解体の一環として、一時は13,000人近くいたOSSは10日間で消去法による廃止と なった。しかし、その6日後、陸軍次官補によって猶予が与えられ、ピーク時の約15%の人員にまで削減され、多くの海外事務所を閉鎖せざるを得なくなっ た。同時に、OSSの名称は戦略事業部(Strategic Services Unit)に変更された。

The United States Central Intelligence Agency (CIA) dates back to September 18, 1947, when President Harry S. Truman signed the National Security Act of 1947 into law. A major impetus that has been cited over the years[1] for the creation of the CIA was the unforeseen attack on Pearl Harbor.[2] Whatever Pearl Harbor's role, at the close of World War II, government identified a need for a group to coordinate intelligence efforts. The Federal Bureau of Investigation (FBI), the State Department, the War Department, and even the Post Office were all jockeying for that new power.

General William "Wild Bill" Donovan, head of the Office of Strategic Services (OSS), wrote to President Franklin D. Roosevelt on November 18, 1944, stating the need for a peacetime "Central Intelligence Service ... which will procure intelligence both by overt and covert methods and will at the same time provide intelligence guidance, determine national intelligence objectives, and correlate the intelligence material collected by all government agencies",[3] and have authority to conduct "subversive operations abroad", but "no police or law enforcement functions, either at home or abroad".[4][5][6] Donovan's letter was prompted by a query from General Dwight Eisenhower's Chief of Staff about the nature of the role of the OSS in the military establishment.[7] Following this, Roosevelt ordered his chief military aide to conduct a secret investigation of the OSS's World War II operations. Around this time, stories about the OSS began circulating in major papers, including references to this OSS follow-on being an "American Gestapo".[7]: 5 [8] The report, heavily influenced by an FBI that saw itself as the future of American foreign intelligence, was starkly and vividly negative, only praising a few rescues of downed airmen, sabotage operations, and its desk-bound research- and analysis-staff; the pronouncement of the report was that any "use [of the OSS] as a secret intelligence agency in the postwar world [would be] inconceivable", but even before the report was finished the President– presumably under pressure from the press articles–had ordered the Joint Chiefs to shelve their plans for a Central Intelligence Service even before the April release of the report.[7]

On September 20, 1945, as part of Truman's dismantling of the World War II war machine, the OSS, at one time numbering almost 13,000 staff, was eliminated over the span of ten days. A reprieve, though, was granted six days later by the Assistant Secretary of War, reducing it to a skeleton crew of roughly 15% of its peak force level, forcing it to close many of its foreign offices; at the same time, the name of the service was changed from the OSS to the Strategic Services Unit.
米国中央情報局(CIA)の 歴史は、1947年9月18日、ハリー・S・トルーマン大統領が1947年国家安全保障法に署名したときにさかのぼる。真珠湾攻撃がどのような役割を果た したにせよ、第二次世界大戦終結時、政府は諜報活動を調整するグループの必要性を認識した。連邦捜査局(FBI)、国務省、陸軍省、さらには郵便局までも が、その新しい権力をめぐって競い合っていた。

戦略サービス局(OSS)長官ウィリアム・「ワイルド・ビル」・ドノバン将軍は、1944 年 11 月 18 日、フランクリン・D・ルーズベルト大統領に書簡を送り、平時の「中央情報局(Central Intelligence Service)...表立った方法と秘密裏の方法の両方によって情報を調達し、同時に情報指導を提供し、国民情報目標を決定し、すべての政府機関によっ て収集された情報資料を関連付ける」[3]、「海外における破壊活動」を実施する権限を持つが、「国内外を問わず、警察または法執行機能を持たない」必要 性を述べた。[ドノヴァンの書簡は、ドワイト・アイゼンハワー将軍の参謀総長から、軍組織におけるOSSの役割の性質について問い合わせを受けたことに端 を発していた[7]。これに続いて、ルーズベルトは首席軍事補佐官に対し、OSSの第二次世界大戦中の活動について秘密裏に調査を行うよう命じた。この 頃、OSSに関する記事が主要紙に出回り始め、その中にはこのOSSの後続組織が「アメリカのゲシュタポ」であるという言及も含まれていた[7]: 5 [8] この報告書は、自らをアメリカの対外諜報活動の将来を担うものと考えていたFBIの影響を強く受けたもので、墜落した飛行士の救出や破壊工作、机上の調 査・分析スタッフを称賛するのみで、極めて否定的で鮮明なものであった; OSSを)戦後の世界で秘密諜報機関として利用することは(考えられない)」というのが報告書の宣言であったが、報告書が完成する前にもかかわらず、大統 領は(おそらく報道記事からの圧力で)統合参謀本部に対し、4月の報告書発表前にもかかわらず、中央情報局(Central Intelligence Service)の計画を棚上げするよう命じていた。[7]

1945年9月20日、トルーマンによる第二次世界大戦の戦争機構解体の一環として、一時は13,000人近くいたOSSは10日間で消去法による廃止と なった。しかし、その6日後、陸軍次官補によって猶予が与えられ、ピーク時の約15%の人員にまで削減され、多くの海外事務所を閉鎖せざるを得なくなっ た。同時に、OSSの名称は戦略事業部に変更された。
Immediate predecessors, 1946–1947
During World War II, President Roosevelt was concerned about American covert intelligence capabilities, particularly in the light of the success of Churchill's Commandos. On the suggestion of a senior British intelligence officer, he asked Colonel William "Wild Bill" Donovan to devise a combined intelligence service modeled on the British Secret Intelligence Service (MI6), and Special Operations Executive, centralizing, for instance, the separate cryptanalysis programs of the Army and Navy. This resulted in the creation of the Office of Strategic Services. On September 20, 1945, shortly after the end of World War II, President Harry S. Truman signed Executive Order 9621, dissolving the OSS by October 1, 1945.[9] The rapid reorganizations that followed reflected not only routine bureaucratic competition for resources but also exploration of the proper relationships between clandestine intelligence collection and covert action (i.e., paramilitary and psychological operations). In October 1945, the functions of the OSS were split between the Departments of State and War:

The three-way division lasted only a few months. The first public mention of the "Central Intelligence Agency" concept and term appeared on a U.S. Army and Navy command-restructuring proposal presented by James Forrestal and Arthur Radford to the U.S. Senate Military Affairs Committee at the end of 1945.[10] Despite opposition from the military establishment, the United States Department of State and the Federal Bureau of Investigation (FBI),[3] President Truman established the National Intelligence Authority[11] on January 22, 1946 by presidential directive;[12] it was the direct predecessor to the CIA.[13] The National Intelligence Authority and its operational extension, the Central Intelligence Group (CIG), was disestablished after twenty months.[14] The assets of the SSU, which now constituted a streamlined "nucleus" of clandestine intelligence, were transferred to the CIG in mid-1946 and reconstituted as the Office of Special Operations (OSO).
直属の前任者、1946-1947年
第二次世界大戦中、ルーズベルト大統領は、特にチャーチルのコマンドスの成功に照らして、アメリカの諜報能力について懸念していた。ルーズベルト大統領 は、英国の諜報部幹部の提案で、ウィリアム・「ワイルド・ビル」・ドノバン大佐に、英国の秘密情報部(MI6)と特殊作戦実行部をモデルにした統合諜報機 関を考案し、たとえば陸海軍の個別の暗号解読プログラムを一元化するよう依頼した。その結果、戦略局が創設された。第二次世界大戦終結直後の 1945 年 9 月 20 日、ハリー・S・トルーマン大統領は大統領令 9621 号に署名し、1945 年 10 月 1 日までに OSS を解散させた[9]。その後の急速な再編成は、日常的な官僚的資源獲得競争だけでなく、秘密情報収集と秘密活動(準軍事活動や心理作戦など)の適切な関係 を探ることも反映していた。1945年10月、OSSの機能は国務省と陸軍省に分割された:

この三つ巴の分裂は数ヶ月しか続かなかった。中央情報局(Central Intelligence Agency)」という概念と用語が初めて公に言及されたのは、1945年末にジェームズ・フォレスタル(James Forrestal)とアーサー・ラドフォード(Arthur Radford)が米上院軍事委員会に提出した米陸海軍の司令部再編案であった[10]。軍機構、米国務省、連邦捜査局(FBI)の反対にもかかわらず [3]、トルーマン大統領は1946年1月22日、大統領令によって国家情報局(National Intelligence Authority)を設立した[11]。[国家情報局とその運営組織である中央情報部(Central Intelligence Group, CIG)は、20か月後に解体された[14]。現在では秘密情報の合理化された「核」を構成するSSUの資産は、1946年半ばにCIGに移管され、特殊 作戦室(Office of Special Operations, OSO)として再編成された。)
Legislative foundation
Lawrence Houston, the first General Counsel of the CIG, and, later, the CIA, had many concerns about the lack of a congressional mandate. With the support of Director Hoyt Vandenberg, he became a principle draftsman of the National Security Act of 1947[15] which, on September 18, established both the National Security Council and the Central Intelligence Agency.[16] In 1949, Lawrence Houston, along with his two assistant general counsels, helped draft the Central Intelligence Agency Act, (Public law 81-110) which authorized the agency to use confidential fiscal and administrative procedures and exempted it from most of the usual limitations on the use of Federal funds. It also exempted the CIA from having to disclose its "organization, functions, names, official titles, salaries, or numbers of personnel employed." It also created the program "PL-110" to handle defectors and other "essential aliens" who fall outside normal immigration procedures, as well as giving those persons cover stories and economic support.[17][18]
立法基盤
CIGの初代顧問弁護士であり、後にCIAの顧問弁護士となるローレンス・ヒューストンは、議会の権限がないことに多くの懸念を抱いていた。ローレンス・ ヒューストンはホイト・ヴァンデンバーグ長官の支援を受けて、1947年9月18日に国家安全保障会議と中央情報局を設立した国家安全保障法[15]の主 要な起草者となった[16]。1949年、ローレンス・ヒューストンは2人の法務次官補とともに中央情報局法(公法81-110)の起草に携わり、この法 律はCIAに機密の会計および行政手続きを使用することを認め、連邦資金の使用に関する通常の制限のほとんどを免除した。また、CIAは「組織、機能、名 前、役職、給与、雇用されている職員の数」を開示する必要がない。また、通常の入国手続きから外れた脱北者やその他の「必要不可欠な外国人」を扱うための プログラム「PL-110」を創設し、それらの人格に偽装工作や経済的支援を与えた[17][18]。
New director
In July 1946, Vandenberg reorganized the Central Reports staff into the larger Office of Reports and Estimates. The ORE drew its reports from a daily take of State Department telegrams, military dispatches, and internal CIG reports that went to specialized analysts. The ORE's main products quickly became popular, they were the "Daily Summary" and the "Weekly Summary". The ORE also produced "Intelligence Highlights" for internal consumption and "Intelligence Memorandums" for the DCI, who could distribute them at his discretion.[19] These reports dominated the work of the ORE at the expense of its work on Estimates.

Vandenberg quickly moved to the position as Commander of the newly formed Air Force that he had been waiting for. He was replaced by Roscoe Hillenkoetter. Under Hillenkoetter, the ORE split into Global Survey, Current Intelligence, and Estimates.[19] The sharp focus on the grind of Current Intelligence, with its popular, widely distributed products continued to dominate the ORE leaving little room for the other sections to grow, but it did lead to slow improvements, and the ORE increased the number of products it offered, adding "Situation Reports" that would be used as handbooks for individual countries, and the monthly "Review of the World Situation".

Like other organs of the CIA, the ORE received a regular stream of requests from the rest of the Government, including the NSC, Joint Chiefs of Staff (JCS), Department of State, and branches of the military. Problems with the early ORE recognized within the CIA itself were that, of its eleven regular publications, only one of them addressed strategic, or national intelligence questions, and that most of the sources of information relied on to produce ORE products were "open source", the CIA itself had little capability to produce intelligence on which to base its own reports and estimates. "The CIA had only a few officers in Korea before the June 1950 invasion, and none reported to Agency analytical branches."[19] Shortly after the invasion of South Korea Truman, on 21 August 1950, announced Walter Bedell Smith as the new Director of the CIA to correct what was seen as a grave failure of Intelligence.[19]
新局長
1946年7月、ヴァンデンバーグは中央報告スタッフを、より大規模な報告・見積もり局に改組した。OREの報告書は、国務省の電報、軍の通信、CIGの 内部報告書から毎日作成され、専門アナリストに送られた。OREの主要製品はすぐに評判となり、「日次サマリー」と「週次サマリー」であった。OREはま た、内部消費用の「インテリジェンス・ハイライト」と、DCIの裁量で配布できるDCI用の「インテリジェンス・メモランダム」を作成した[19]。これ らのレポートはOREの仕事を支配し、見積もりに関する仕事を犠牲にした。

ヴァンデンバーグは、待ち望んでいた新編空軍司令官の地位へすぐに移った。彼の後任はロスコー・ヒレンコエッターであった。ヒレンコエッターの下で、 OREはグローバル・サーベイ、カレント・インテリジェンス、エスティメイトに分割された[19] 。カレント・インテリジェンスの挽回に重点を置き、人気の高い、広く配布される製品は、他のセクションが成長する余地をほとんど残さず、OREを支配し続 けたが、それは緩やかな改善につながり、OREは提供する製品の数を増やし、個々の国のハンドブックとして使用される「状況報告書」や、月刊の「世界情勢 のレビュー」を追加した。

CIAの他の機関と同様、OREもNSC、統合参謀本部(JCS)、国務省、軍の各部署など、政府の他の機関から定期的に依頼を受けた。CIA内部で認識 されていた初期のOREの問題点は、11の定期刊行物のうち、戦略的な、つまりナショナリズムに関する問題を扱ったものは1つしかなかったこと、OREの 成果物を作成するために依拠した情報源のほとんどが「オープンソース」であったこと、CIA自身が独自の報告書や推定に基づく情報を作成する能力をほとん ど持っていなかったことである。「1950年6月の侵攻前、CIAの韓国駐在将校はわずか数人であり、CIAの分析部門に報告した者は一人もいなかった」 [19] 。トルーマンは韓国侵攻直後の1950年8月21日、インテリジェンスの重大な失敗と見なされた事態を是正するため、ウォルター・ベデル・スミスをCIA の新長官として発表した[19]。
Intelligence vs. action
In the beginning, Central Intelligence was the beast of three masters: Truman, who, from his position under a mountain of state, DOD, and FBI reports (the FBI having jurisdiction in Latin America)[20][21] quickly saw the need for a centralized outlet to organize the information that would reach his desk; Defense, who wanted CI to both know everything about military adversaries, perform military sabotage, and foment partisans that would fight with the US if war came; and the State Department, that wanted CI to bring global political change positive to the ends of the US. Organizationally, this gave CI two areas of responsibility; Covert Action and Covert Intelligence.

Office of Special Operations (Covert Intelligence)
Sidney Souers (formerly Deputy Chief of Naval Intelligence), after a little more than a hundred days in his position as the first Director of the Central Intelligence Group during which "The Pentagon and the State Department refused to talk to [the CIG]" and "the FBI treated [the CIG] with the deepest disdain", left a top secret note simply stating "There is an urgent need to develop the highest possible quality of information on the USSR in the shortest possible time" before he completed the goal he set out in his first days of office... "[going] home".[20][21][22]

General Hoyt Vandenberg, Eisenhower's commander of air operations in Europe, and, later, his Intelligence Chief, became the CIG's second director while waiting to be appointed the first Commander of the United States Air Force. One of his first actions was creating the Office of Special Operations and the Office of Reports and Estimates.[21] In the beginning the OSO was tasked with spying and subversion overseas with a budget of $15 million, the largesse of a small number of patrons in congress. Vandenberg's goals were much like the ones set out by his predecessor in the note he left leaving office, finding out "everything about the Soviet forces in Eastern and Central Europe – their movements, their capabilities, and their intentions"[23] in the shortest possible time. This task fell to the 228 overseas personnel covering Germany, Austria, Switzerland, Poland, Czechoslovakia, and Hungary. These men were plagued by a problem that always plagued the CIA: distinguishing the accurate from the inaccurate. Richard Helms, the man in charge, would later find that at least half of the information that made it into CIA files was inaccurate. In its early years, the CIA was caught flatfooted by several world events critical to the nation, blinded by, among other things, its inability to separate truth from fiction.


インテリジェンス対アクション
当初、中央情報部は3人の主人の獣だった: トルーマンは、国務省、国防総省、FBI(FBIはラテンアメリカを管轄していた)[20][21]の報告書の山に囲まれた立場から、自分のデスクに届く 情報を一元的に整理する必要があることをすぐに察知し、国防総省はCIに軍事敵国のすべてを把握させ、軍事破壊工作を実行させ、戦争が起これば米国ととも に戦うパルチザンを煽動させることを望み、国務省はCIに米国の末端にとってプラスになるような世界的な政治的変化をもたらすことを望んだ。組織上、CI は隠密行動と隠密情報という2つの担当分野を与えられた。

特殊作戦部(秘密情報部)
シドニー・ソワーズ(元海軍情報部副部長)は、中央情報部(CIA)初代部長として100日余りを過ごした後、「国防総省と国務省は(CIGとの)対話を 拒否」し、「FBIは(CIGを)最も軽蔑して扱った」というが、就任当初に掲げた目標を達成する前に、「ソ連に関する最高品質の情報を可能な限り短期間 で開発することが急務である」とだけ記した極秘メモを残した。「帰国する」のである[20][21][22]。

アイゼンハワーのヨーロッパにおける航空作戦司令官であり、後に諜報部長となったホイト・ヴァンデンバーグ大将は、アメリカ空軍の初代司令官に任命される のを待っている間に、CIGの2代目長官となった。彼の最初の行動のひとつは、特殊作戦局と報告・見積もり局の創設であった[21]。当初、OSOは海外 でのスパイ活動と破壊工作を任務とし、予算は1500万ドルで、議会の少数の後援者の大盤振る舞いであった。ヴァンデンバーグの目標は、前任者が退任の際 に書き残したメモに記されていたものとほぼ同じで、「東欧と中欧のソ連軍について、その動き、能力、意図主義など、あらゆることを」[23]、可能な限り 短期間で突き止めることだった。この任務は、ドイツ、オーストリア、スイス、ポーランド、チェコスロバキア、ハンガリーを担当する228人の海外要員に課 せられた。これらの人員は、CIAを常に悩ませる問題、つまり正確なものと不正確なものを見分けるという問題に悩まされていた。責任者であったリチャー ド・ヘルムズは、CIAのファイルに入った情報の少なくとも半分が不正確であったことを後に知ることになる。初期のCIAは、国民にとって重大な世界的出 来事の数々に足元をすくわれ、とりわけ真実と虚構の区別がつかなかった。


Office of Policy Coordination (Covert Action)

The history of CI covert action had an ignominious start when, before the creation of the Office of Policy Coordination, The New York Times reported on CI's first covert action, noting the arrest of a CI agent in connection with his meeting with the Romanian National Peasants' Party, along with the arrest of the party's leaders on the charge of treason.

On June 18, 1948, the National Security Council issued Directive 10/2[24] "[calling] for covert operations to attack the Soviets around the world,"[25] and giving the CIA the authority to carry out covert operations "against hostile foreign states or groups or in support of friendly foreign states or groups but which are so planned and conducted that any U.S. government responsibility for them is not evident to unauthorized persons and that if uncovered the US Government can plausibly disclaim any responsibility for them." To this end, the Office of Policy Coordination was created inside the new CIA. It is important to note, though, that the OPC was quite unique. Frank Wisner, the head of the OPC, answered not to the DI, but to the secretaries of defense, state, and the NSC, and the OPC's actions were a secret even from the head of the CIA. Most CIA stations had two station chiefs, one working for the OSO and one working for the OPC.[26] Their relationship was competitive, even poaching each other's agents; a lopsided competition, the better funded OPC often claiming victory.


政策調整室(隠密行動)

CIの諜報活動の歴史は、政策調整室が創設される前に、ニューヨーク・タイムズ紙がCIの最初の諜報活動について報じ、ルーマニアの国民農民党との会合に関連してCIの諜報員が逮捕され、党の指導者が反逆罪で逮捕されたことを指摘したときに、不名誉なスタートを切った。

1948年6月18日、国民安全保障会議は指令10/2[24]を発し、「世界中でソビエトを攻撃するための秘密作戦を呼びかけ」[25]、CIAに「敵 対的な外国の国家や集団に対して、あるいは友好的な外国の国家や集団を支援するための秘密作戦であって、米国政府のいかなる責任も無許可の人格には明らか にならないように計画され、実施され、発覚しても米国政府がもっともらしくその責任を否認できるようなもの」を実施する権限を与えた。この目的のために、 新生CIAの中に政策調整室が作られた。しかし、このOPCが非常にユニークなものであったことは重要である。OPCのトップであるフランク・ウィスナー はDIではなく、国防長官、国務長官、NSCに答えており、OPCの行動はCIAのトップにも秘密だった。ほとんどのCIA支局には2人の支局長がおり、 1人はOSOのために、もう1人はOPCのために働いていた[26]。両者の関係は競争的で、互いの諜報員を奪い合うことさえあった。
Early successes and failures
In the early days of the cold war, successes for the CIA were few and far between. The gradual Soviet takeover of Romania, the Soviet takeover of Czechoslovakia, the Soviet blockade of Berlin, CIA assessments of the Soviet atomic bomb project, the Korean War,[27] and then, when the 300,000 Chinese troops waiting at the Korean border entered the war,[28] all, arguably, failures of Central intelligence of the highest profile imaginable. The famous double agent Kim Philby was the British liaison to American Central Intelligence. Through him the CIA coordinated hundreds of airdrop operations inside the iron curtain, all compromised by Philby. American intelligence suffered from almost countless compromises of the networks it tried to set up. There were spies in the Manhattan project, and even Arlington Hall, the nerve center of CIA cryptanalysis was compromised by William Weisband, a Russian translator and Soviet spy.[29] The CIA reused the tactic of dropping plant agents behind enemy lines by parachute again on China and North Korea. This too was fruitless.

Cryptanalysis was not the CIA's sole success story. In the 1948 Italian election the CIA quietly backed the Christian Democrats.[30] James Forrestal and Allen Dulles collected donations from around Wall Street and Washington, D.C., then Forrestal went to the Secretary of the Treasury, John W. Snyder, a Truman stalwart. He allowed them to tap the $200 million Exchange Stabilization Fund which had been designed during the Depression to shore up the value of the dollar overseas, but was used during World War II as a depository for captured Axis Loot, and was, at that time, earmarked for the reconstruction of Europe. Funds moved from the fund into the bank accounts of wealthy Americans, many of whom had Italian heritage. Hard cash was then distributed to Catholic Action, the Vatican's political arm, and directly to Italian politicians. "A long romance between the party and the agency began. The CIA's practice of purchasing elections and politicians with bags of cash was repeated in Italy – and in many other nations – for the next twenty-five years."[31]


初期の成功と失敗
冷戦の初期には、CIAの成功はほとんどなかった。ソ連によるルーマニアの漸進的占領、ソ連によるチェコスロバキアの占領、ソ連によるベルリン封鎖、ソ連 の原爆計画に対するCIAの評価、朝鮮戦争[27]、そして朝鮮国境で待機していた30万の中国軍による参戦[28]はすべて、間違いなく、想像を絶する 中央情報部の失敗であった。有名な二重スパイのキム・フィルビーは、アメリカの中央情報部に対するイギリスの連絡役だった。彼を通じてCIAは鉄のカーテ ン内部での何百もの空輸作戦を調整したが、そのすべてがフィルビーによって危険にさらされた。アメリカの諜報機関は、構築しようとしたネットワークのほと んど無数の危険に苦悩した。マンハッタン計画にもスパイがいたし、CIAの暗号解読の中枢であるアーリントン・ホールでさえ、ロシア人翻訳者でソ連のスパ イであったウィリアム・ワイスバンドによって危険にさらされた[29]。これも実を結ばなかった。

暗号解読はCIAの唯一の成功例ではなかった。ジェームズ・フォレスタルとアレン・ダレスは、ウォール街やワシントンD.C.周辺から献金を集め、フォレ スタルはトルーマンの重鎮であった財務長官ジョン・W・スナイダーのもとへ赴いた。スナイダーは、2億ドルの為替安定化基金を利用することを許可した。こ の基金は、大恐慌時代に海外でのドルの価値を補強するために作られたものだったが、第二次世界大戦中は枢軸国の戦利品の保管庫として使われ、当時はヨー ロッパの復興に充てられることになっていた。資金はこの基金から、イタリアの血を引くアメリカ人富裕層の銀行口座に移された。そして、バチカンの政治部門 であるカトリック・アクションや、イタリアの政治家たちに直接分配された。「政党とCIAの長いロマンスが始まった。現金の入った袋で選挙と政治家を買収 するというCIAのやり方は、その後25年間、イタリアで、そして他の多くの国民で繰り返された」[31]。


https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Central_Intelligence_Agency


ウィキペディア(日本語)を中心にCIA (アメリカ中央情報局) の歴史について解説する。

CIA(アメリカ中央情報局)は、「第二次世界大戦中の1942 年に改組設立されたOffice of Strategic Services(OSS、戦略事務局)がCentral Intelligence Group(CIG、中央情報グループ)及びOffice of Political Coordination(OPC、政策調整局)を経て1947年に成立した国家安全保障法により改組され誕生した。……第二次世界大戦終了後、アレン・ ダレスはドイツから多数のナチス将校を招聘して、CIAのソ連東欧での情報収集と工作活動の本格化を図った。1950年代 から1960年代にかけては、社会主義・共産主義化しつつあったイラン、グアテマラ、コンゴ、キューバなどに対してクーデター・要人暗殺などを含んだ工作 活動を積極的に展開した。(https://bit.ly/3a91ymq)」 また、日本に対しては「日本占領期、占領終了後に岸信介、賀屋興宣、正力松太郎、児玉誉士夫、笹川良一、田中清玄、笠信太郎、緒方竹虎、野村吉三郎などを CIAの協力者として、 揺籃期の自由民主党に活動資金を提供し、心理戦略委員会(en:Psychological Strategy Board。のちの作戦調整委員会)などの方針に沿って政治及びマスメディアを利用し、国内のアメリカニゼーションと政府の親米化に一役買った(https://bit.ly/3a91ymq)」

1941年7月1日アメリカが、世界初と なるテレビ放送を開始。

7月1日関東軍特種演習(関東軍、対ソ戦を準備、 - 8月)。

7月16日 - 第2次近衛内閣総辞職(松岡洋右外相更迭)2日後に第3次近衛内閣成立(外相豊田貞次郎)

7月25-27日 - 米が在米対日資産を凍結。英が在英日本資産を凍結。極東アメリカ軍をフィリピンに創設(司令官ダグラス・マッカーサー中将)。蘭印が在蘭印日本資産を凍結

7月28日 - 日本軍、フランス領インドシナ南部進駐

8月1日 - 米、石油の対日輸出全面禁止を発表

8月12日 - フランクリン・ルーズベルトとウィンストン・チャーチルが大西洋憲章に調印。

8月25日 - イギリス・ソビエト連邦がイラン進駐を開始

9月6日 - 御前会議にて帝国国策遂行要領を決定。

10月16日 - 近衛首相、内閣を総辞職。2日後、 東條英機が内閣総理大臣となり、東條内閣を組閣。

11月26日ハル国務長官が日本側乙案を拒否し中国撤兵要求を提議(ハル・ノート)

1941年12月6日 - ルーズベルト大統領が日米交渉の中で、昭和天皇に対し「平和を志向し関係改善を目指す」との親電を送る。イギリスがフィンランド・ハンガリー王国・ルーマ ニア王国に対して宣戦布告。

12月8日 - 日本軍のマレー半島上陸および真珠湾攻撃で太平洋戦争(大東亜戦争)が開戦

12月9日 - 中華民国(重慶政府、蔣介石政権)、日独伊に宣戦布告。

1941年7月11日に情報調整局(COI, OCIとも, Office of the Coordinator of Information)ができる。「それまで国務省、陸軍省、海軍省などが別々に重複して行っていた情報活動の調整を担当する情報調整官 (Coordinator of Information)の部局として、フランクリン・ルーズベルト大統領が設置したアメリカ合衆国の諜報・プロパガンダ機関であり、現行のCIAなどの 前身の1つ」といわれる。その沿革は、こうである。「フランクリン・ルーズベルト大統領はニューヨークの弁護士ウィリアム・ドノバンや劇作家・映画脚本家でルーズベルト大統領のスピーチライ ターであったロバート・シャーウッド(Robert E. Sherwood, 1896-1955)からの説得でOCIの設立を決定した[4]。イギリス海軍情報部部長ジョン・ヘンリー・ゴドフリー(John Henry Godfrey, 1888-1970)やニューヨークのイギリス秘密情報部直属の英国安全調整機関British Security Coordination(BSC)のウィリアム・スティーブンソン(Sir William Samuel Stephenson, 1897-1989)らも大統領に設立を促していた。」

1941年7月1日アメリカが、世界初と なるテレビ放送を開始。
7月1日関東軍特種演習(関東軍、対ソ戦を準備、 - 8月)。
7月16日 - 第2次近衛内閣総辞職(松岡洋右外相更迭)2日後に第3次近衛内閣成立(外相豊田貞次郎)
7月25-27日 - 米が在米対日資産を凍結。英が在英日本資産を凍結。極東アメリカ軍をフィリピンに創設(司令官ダグラス・マッカーサー中将)。蘭印が在蘭印日本資産を凍結
7月28日 - 日本軍、フランス領インドシナ南部進駐
8月1日 - 米、石油の対日輸出全面禁止を発表
8月12日 - フランクリン・ルーズベルトとウィンストン・チャーチルが大西洋憲章に調印。
8月25日 - イギリス・ソビエト連邦がイラン進駐を開始
9月6日 - 御前会議にて帝国国策遂行要領を決定。
10月16日 - 近衛首相、内閣を総辞職。2日後、 東條英機が内閣総理大臣となり、東條内閣を組閣。
11月26日ハル国務長官が日本側乙案を拒否し中国撤兵要求を提議(ハル・ノート)
ドノバンは軍事的インテリジェンスと秘密作戦を担当し、シャーウッドは米国内の情 報宣伝と外国でのプロパガンダを担当した。設立に伴い、海外情報サービス(FIS)が運用され、国際ラジオ放送(VOAの前身)が開始され、1941年 12月の日本の真珠湾攻撃以後は日本に向けた戦争のプロパガンダの手段として利用された[5]。シャーウッドは、ラジオプロデューサーでルーマニア出身の ジョン・ハウスマンを雇い、枢軸国側に向けたプロパガンダ放送局ボイス・オブ・アメリカを運営した[6]。ナチス・ドイツに向けた最初の放送は1942年 2月1日に放送され、「わたしたちはこれから真実を放送する」と告げた[7]。ドノバ ンの構想では、プロパガンダ(広報)を軍事戦略として用い、シャーウッドはのちにパブリックディプロマシー(政府と民間が連携して広報や文化交流 を通じて外国の国民や世論に直接働きかける外交活動[8])として知られる手法を主張し、両者はしばしば方針をめぐって対立した[9]。
1941年12月6日 - ルーズベルト大統領が日米交渉の中で、昭和天皇に対し「平和を志向し関係改善を目指す」との親電を送る。イギリスがフィンランド・ハンガリー王国・ルーマ ニア王国に対して宣戦布告。
12月8日 - 日本軍のマレー半島上陸および真珠湾攻撃で太平洋戦争(大東亜戦争)が開戦
12月9日 - 中華民国(重慶政府、蔣介石政権)、日独伊に宣戦布告。
1942年6月13日、ルーズベルトは (大統領令9182に基づいて)情 報調査局を、戦略情報局, OSS(Office of Strategic Services、現在の中央情報局)と戦時情 報局 OWI(Office of War Information、のち国務省隷下となりアメリカ合衆国情報庁 United States Information Agency (USIA))とに分割した。

戦略情報局, OSS(Office of Strategic Services)は情報調整局(COI)の後身の1つとして、設置された1942年6月13日から解散された 1945年9月20日まで活動し、長官を前身の情報調整官(Coordinator of Information)だったウィリアム・ドノバン少将が続投して解散まで一貫して務め[2]、その後に曲折を経て現在のアメリカ中央情報局(CIA)の前身と なった。

MO作戦:「1942 年4月23日の機密南洋部隊命令作第一三号において、ポートモレスビー及びツラギ攻略の作戦命令が発せられた。作戦の骨子は次の通り。4月25日ごろから 第五空襲部隊は航空攻撃を実施する。5月3日未明ツラギを攻略し、大艇を進出させ、さらにデボイネに水偵を進出させる。これらの警戒の下に攻略部隊はジョ マード水道から珊瑚海に出てポートモレスビーに進出し、5月10日未明同地に上陸する。攻略後直ちに第五空襲部隊の一部が進出する。また一部兵力をもって 5月12日サマライを攻略し、補給の中継基地とし、ツラギを攻略した部隊をもって5月15日ナウル、オーシャンを攻略する。機動部隊はポートモレスビー攻 略に先立ち、敵爆撃機の基地とみられる豪州北東部を奇襲して敵大中型機を制圧するとともに敵水上部隊の出現に備えて攻略部隊の間接支援に任じ、更に引き揚 げを利用してナウル、オーシャンの攻略を支援する[2]。(しかし、実際は5月、珊瑚海海戦が発生。 5月10日13時30分、珊瑚海海戦の結果を受けて連合艦隊は「ポートモレスビー攻略作戦を第三期に延期す」と発令した[8]。5月18日、軍令部はFS 作戦間に再び実施することに改め、FS作戦と第二次MO作戦を指示した。しかし、6月にミッドウェー作戦で空母4隻を失い、ミッドウェー島の攻略も失敗し たため、6月11日、軍令部はFS作戦の延期とポートモレスビー陸路攻略のための作戦路の探索を命じた[9]。)7月11日、FS作戦の中止が発令され た。」
OSS proved especially useful in providing a worldwide overview of the German war effort, its strengths and weaknesses. In direct operations it was successful in supporting Operation Torch in French North Africa in 1942, where it identified pro-Allied potential supporters and located landing sites. OSS operations in neutral countries, especially Stockholm, Sweden, provided in-depth information on German advanced technology. The Madrid station set up agent networks in France that supported the Allied invasion of southern France in 1944. Most famous were the operations in Switzerland run by Allen Dulles that provided extensive information on German strength, air defenses, submarine production, and the V-1 and V-2 weapons. It revealed some of the secret German efforts in chemical and biological warfare. Switzerland's station also supported resistance fighters in France and Italy, and helped with the surrender of German forces in Italy in 1945.[7]
OSS は、ドイツの戦争努力、その強みと弱みを世界規模で把握する上で特に有用でした。直接的な作戦では、1942年のフランス北アフリカにおける「トーチ作 戦」を支援し、連合国支持の潜在的支持者を特定し、上陸地点を探知するなどの成果を挙げました。OSSの中立国における作戦、特にスウェーデンのストック ホルムでの活動は、ドイツの先端技術に関する詳細な情報を提供した。マドリードの拠点はフランスにエージェントネットワークを構築し、1944年の連合軍 の南フランス侵攻を支援した。最も有名なのは、アレン・ダレスが指揮したスイスでの作戦で、ドイツの軍事力、防空体制、潜水艦生産、V-1とV-2兵器に 関する広範な情報を提供した。また、ドイツの化学兵器と生物兵器に関する秘密の努力の一部を暴露した。スイスの拠点は、フランスとイタリアのレジスタンス 戦闘員を支援し、1945年のイタリアでのドイツ軍の降伏にも協力した。[7]
"For the duration of World War II, the Office of Strategic Services was conducting multiple activities and missions, including collecting intelligence by spying, performing acts of sabotage, waging propaganda war, organizing and coordinating anti-Nazi resistance groups in Europe, and providing military training for anti-Japanese guerrilla movements in Asia, among other things.[8] At the height of its influence during World War II, the OSS employed almost 24,000 people.[9]"
***
"The success of the British Commandos during World War II prompted U.S. President Franklin D. Roosevelt to authorize the creation of an intelligence service modeled after the British Secret Intelligence Service (MI6), and Special Operations Executive. This led to the creation of the Office of Strategic Services (OSS) established by a Presidential military order issued by President Roosevelt on June 13, 1942."- History of the CIA
++++++++++++++++++++++
OWIには、海外戦意分析課(Foreign Morale Analysis Division, FMAD)
第 二次世界大戦中、戦略情報局は、スパイによる情報収集、破壊工作、宣伝戦、ヨーロッパにおける反ナチス抵抗組織の組織化および調整、アジアにおける反日ゲ リラ運動への軍事訓練など、さまざまな活動や任務を行っていた[8]。第二次世界大戦中の影響力の絶頂期には、OSS は 24,000 人近くの人民を雇用していた。[9]」
***
「第二次世界大戦中のイギリス特殊部隊の成功を受けて、フランクリン・D・ルーズベルト米国大統領は、イギリス秘密情報部(MI6)をモデルとした諜報機 関、および特殊作戦執行部の創設を承認した。これにより、1942年6月13日にルーズベルト大統領が軍事命令を発し、戦略情報局(OSS)が設立され た。」- CIAの歴史

From 1943–1945, the OSS played a major role in training Kuomintang troops in China and Burma, and recruited Kachin and other indigenous irregular forces for sabotage as well as guides for Allied forces in Burma fighting the Japanese Army. Among other activities, the OSS helped arm, train, and supply resistance movements in areas occupied by the Axis powers during World War II, including Mao Zedong's Red Army in China (known as the Dixie Mission) and the Viet Minh in French Indochina. OSS officer Archimedes Patti played a central role in OSS operations in French Indochina and met frequently with Ho Chi Minh in 1945.[10]
(→ビルマ・キャンペーン
1943年から1945年にかけて、OSSは中国とビルマで国民党軍兵士の訓練に重要な役割を果たし、ビルマで日本軍と戦う連合軍部隊のための破壊工作要 員や案内役として、カチン族を含む先住民の非正規部隊を募集した。その他の活動として、OSSは第二次世界大戦中に軸心国に占領された地域における抵抗運 動の武装、訓練、補給を支援した。これには、中国における毛沢東の紅軍(ディクシー・ミッションとして知られる)やフランス領インドシナのベトナム独立同 盟(ヴィエトミン)が含まれる。OSSのアーキメデス・パッティ大佐は、フランス領インドシナにおけるOSSの作戦で中心的な役割を果たし、1945年に ホー・チ・ミンと頻繁に会談した。[10]

One of the greatest accomplishments of the OSS during World War II was its penetration of Nazi Germany by OSS operatives. The OSS was responsible for training German and Austrian individuals for missions inside Germany. Some of these agents included exiled communists and Socialist party members, labor activists, anti-Nazi prisoners-of-war, and German and Jewish refugees. The OSS also recruited and ran one of the war's most important spies, the German diplomat Fritz Kolbe.
第 二次世界大戦中の OSS の最大の功績のひとつは、OSS の工作員によるナチス・ドイツへの潜入だった。OSS は、ドイツ国内での任務のためにドイツ人とオーストリア人を訓練した。これらの工作員の中には、亡命した共産主義者や社会党員、労働運動家、反ナチスの戦 争捕虜、ドイツ人とユダヤ人の難民などがいた。OSS はまた、この戦争で最も重要なスパイの一人であるドイツ外交官フリッツ・コルベを勧誘し、指揮した。

From 1943 the OSS was in contact with the Austrian resistance group around Kaplan Heinrich Maier. As a result, plans and production facilities for V-2 rockets, Tiger tanks and aircraft (Messerschmitt Bf 109, Messerschmitt Me 163 Komet, etc.) were passed on to Allied general staffs in order to enable Allied bombers to get accurate air strikes. The Maier group informed very early about the mass murder of Jews through its contacts with the Semperit factory near Auschwitz. The group was gradually dismantled by the German authorities because of a double agent who worked for both the OSS and the Gestapo. This uncovered a transfer of money from the Americans to Vienna via Istanbul and Budapest, and most of the members were executed after a People's Court hearing.[11][12]
ナチスのロケット開発情報の収集(→「ペーパークリップ作戦」)
1943年から、OSSはカプラン・ハインリヒ・マイヤーをリーダーとするオーストリアのレジスタンスグループと接触していた。その結果、V-2ロケッ ト、タイガー戦車、航空機(メッサーシュミット Bf 109、メッサーシュミット Me 163 コメットなど)の計画と製造施設に関する情報が連合軍総司令部に伝えられ、連合軍の爆撃機が正確な空爆を行うことが可能になった。マイヤーのグループは、 アウシュヴィッツ近郊のセンペリット工場との連絡を通じて、ユダヤ人の大量殺戮について非常に早い段階で情報を得ていた。このグループは、OSS とゲシュタポの両方に二重スパイがいたため、ドイツ当局によって徐々に解体された。これにより、アメリカからイスタンブール、ブダペストを経由してウィー ンへ資金が送金されていたことが発覚し、メンバーのほとんどは人民裁判で処刑された。[11][12]


FBI Fingerprint Archive, 1944
MO, X-2
***
"On September 20, 1945, shortly after the end of World War II, Harry S. Truman signed an executive order dissolving the OSS, and by October 1945 its functions had been divided between the Departments of State and War. The division lasted only a few months. The first public mention of the "Central Intelligence Agency" appeared on a command-restructuring proposal presented by Jim Forrestal and Arthur Radford to the U.S. Senate Military Affairs Committee at the end of 1945.[55] Army Intelligence agent Colonel Sidney Mashbir and Commander Ellis M. Zacharias worked together for four months at the direction of Fleet Admiral Joseph Ernest King, and prepared the first draft and implementing directives for the creation of what would become the Central Intelligence Agency.[56][57][58] Despite opposition from the military establishment, the United States Department of State and the Federal Bureau of Investigation (FBI),[59] Truman established the National Intelligence Authority[60] in January 1946. Its operational extension was known as the Central Intelligence Group (CIG),[61] which was the direct predecessor of the CIA.[62]"- History of the CIA

FBI Fingerprint Archive, 1944
MO、X-2
***
「1945年9月20日、第二次世界大戦の終結直後、ハリー・S・トルーマンはOSSを解散する大統領令に署名し、1945年10月までにその機能は国務 省と陸軍省に分割された。この分割は数ヶ月しか続かなかった。中央情報局(CIA)という名称が初めて公に言及されたのは、1945年末にジム・フォレス タルとアーサー・ラドフォードが米国上院軍事委員会に提出した指揮系統再編案だった。[55] 陸軍情報部員シドニー・マシュビル大佐とエリス・M. ザカリアス大佐は、ジョセフ・アーネスト・キング艦隊大将の指示により 4 か月間にわたって協力し、後に中央情報局となる機関の創設に向けた最初の草案と実施指令を準備した[56][57][58]。軍部、米国国務省、連邦捜査 局(FBI)の反対にもかかわらず[59]、トルーマンは 1946 年 1 月、国家情報局(National Intelligence Authority)を設立した[60]。その運用部門は中央情報グループ(CIG)と呼ばれ[61]、CIAの直接の前身となった。[62]"- CIAの歴史


The Strategic Services Unit (SSU) was an intelligence agency of the United States government that existed in the immediate post–World War II period. It was created from the Secret Intelligence and Counter-Espionage branches of the wartime Office of Strategic Services. Assistant Secretary of War John J. McCloy was instrumental in preserving the two branches of the OSS as a going-concern with a view to forming a permanent peace-time intelligence agency. The unit was established on October 1, 1945 through Executive Order 9621, which simultaneously abolished the OSS.[1] The SSU was headed by General John Magruder.[2][3][4] In January 1946, a new National Intelligence Authority was established along with a small Central Intelligence Group (CIG). On April 2, 1946 the Strategic Services Unit was transferred to the new group as the Office of Special Operations and a transfer of personnel began immediately. In 1947, the Central Intelligence Agency was established under the 1947 National Security Act, incorporating the Central Intelligence Group. In August 1952, the Office of Special Operations was combined with the Office of Policy Coordination to form the Directorate of Plans.
戦 略サービス局(Strategic Services Unit、SSU)は、第二次世界大戦直後の期間に存在したアメリカ合衆国の諜報機関だ。これは、戦時中の戦略サービス局(Office of Strategic Services、OSS)の秘密諜報部門と対諜報部門から設立された。戦争次官のジョン・J・マックロイは、恒久的な平時諜報機関を設立する目的で、 OSS の 2 つの部門を存続させることに尽力した。この機関は、OSS を同時に廃止する大統領令 9621 号により、1945 年 10 月 1 日に設立された。[1] SSU は、ジョン・マグルーダー将軍が指揮を執った。[2][3][4] 1946 年 1 月、小規模な中央情報グループ (CIG) とともに、新しい国家情報局が設立された。1946年4月2日、戦略情報局は特別作戦局として新組織に移管され、人員の移動が直ちに開始された。1947 年、1947年国家安全保障法に基づき、中央情報局が設立され、中央情報グループが統合された。1952年8月、特別作戦局は政策調整局と統合され、計画 局が設立された。

The National Intelligence Authority (NIA) was the United States Government authority responsible for monitoring the Central Intelligence Group (CIG), the successor intelligence agency of the Office of Strategic Services established by President Harry S. Truman's presidential directive of 22 January 1946[1] in the aftermath of World War II. The National Intelligence Authority and Central Intelligence Group were both replaced respectively by the National Security Council (国家安全保障会議) and the Central Intelligence Agency under the National Security Act of 1947, which was implemented on 18 September 1947.[2]
***
"Lawrence Houston, head counsel of the SSU, CIG, and, later CIA, was principal draftsman of the National Security Act of 1947,[63][64][65] which dissolved the NIA and the CIG, and established both the National Security Council and the Central Intelligence Agency.[61][66] In 1949 Houston helped to draft the Central Intelligence Agency Act (Pub.L. 81–110), which authorized the agency to use confidential fiscal and administrative procedures, and exempted it from most limitations on the use of Federal funds. It also exempted the CIA from having to disclose its "organization, functions, officials, titles, salaries, or numbers of personnel employed." It created the program "PL-110" to handle defectors and other "essential aliens" who fell outside normal immigration procedures.[67][68]"- History of the CIA
国 家情報局(NIA)は、第二次世界大戦後にハリー・S・トルーマン大統領の1946年1月22日の大統領令[1]により設立された、戦略情報局 (Office of Strategic Services)の後継機関である中央情報グループ(CIG)を監督する米国政府機関だった。国家情報局と中央情報グループは、1947年9月18日に 施行された1947年国家安全保障法[2]により、それぞれ国家安全保障会議(国家安全保障会議)と中央情報局(CIA)に置き換えられた。
***
「SSU、CIG、そして後にCIAの首席顧問であったローレンス・ヒューストンは、NIAとCIGを解散し、国家安全保障会議と中央情報局を設立した 1947年国家安全保障法の主な起草者だった[63][64][65]。[61][66] 1949 年、ヒューストンは、CIA に機密の財政および行政手続きの使用を許可し、連邦資金の使用に関するほとんどの制限を免除する「中央情報局法(Pub.L. 81–110)」の起草を支援した。また、この法律は、CIA が「組織、機能、職員、役職、給与、または雇用人員数」を開示する義務を免除した。また、通常の移民手続きの対象外となる脱走者やその他の「重要な外国 人」を扱うプログラム「PL-110」を設立した。[67][68]"- CIAの歴史

"At the outset of the Korean War the CIA still only had a few thousand employees, around one thousand of whom worked in analysis. Intelligence primarily came from the Office of Reports and Estimates, which drew its reports from a daily take of State Department telegrams, military dispatches, and other public documents. The CIA still lacked its intelligence gathering abilities.[69] On August 21, 1950, shortly after the invasion of South Korea, Truman announced Walter Bedell Smith as the new Director of the CIA to correct what was seen as a grave failure of Intelligence.[clarification needed][69]"- History of the CIA 冷戦構造とCIA
朝鮮戦争の開始当初、CIAの職員数はまだ数千人に過ぎず、そのうち約1,000人が分析業務に従事していた。情報の大部分は、国務省の電報、軍事報告、 その他の公開文書から収集した情報を基に作成される報告書を提出する「報告書・推計局」から提供されていた。CIAは依然として情報収集能力に欠けてい た。[69] 1950年8月21日、韓国侵攻直後、トルーマンは、情報機関の重大な失敗を是正するため、ウォルター・ベデル・スミスをCIAの新長官に任命した。[説 明が必要][69]」- CIAの歴史

National Security Act of 1947 (国家安全保障法); The National Security Act of 1947 was a law enacting major restructuring of the United States government's military and intelligence agencies following World War II. The majority of the provisions of the Act took effect on September 18, 1947, the day after the Senate confirmed James Forrestal as the first Secretary of Defense. The immediate predecessor to the National Security Council was the National Intelligence Authority (NIA), which was established by President Harry S. Truman's Executive Letter of January 22, 1946, to oversee the Central Intelligence Group, the CIA's predecessor. The NIA was composed of the Secretary of State, the Secretary of War, the Secretary of the Navy, and the Chief of Staff to the Commander in Chief. 1947 年国家安全保障法(National Security Act of 1947)は、第二次世界大戦後に米国政府の軍事および情報機関の大幅な再編を行う法律。同法の規定の大部分は、上院がジェームズ・フォレスタルを初代国 防長官に承認した翌日の1947年9月18日に施行された。国家安全保障会議の直前の機関は、1946年1月22日にハリー・S・トルーマン大統領の大統 領令により、CIAの前身である中央情報局を監督するために設立された国家情報局(NIA)だった。NIA は、国務長官、陸軍長官、海軍長官、および最高司令官の参謀長で構成されていた。



リンク

文献

その他の情報

Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1996-2099

★★★


Do not paste, but [Re]Think our message for all undergraduate students!!!

+++

Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1996-2099

Mitzub'ixi Quq Chi'j