バイカルチュラル・アイデンティティ
Bicultural identity
写真は同化(Assimilation among human being)より
★バイカルチュラル・アイデンティティー(Bicultural identity)
Bicultural identity
is the condition of being oneself regarding the combination of two
cultures. The term can also be defined as biculturalism, which is the
presence of two different cultures in the same country or region. As a
general term, culture involves the behaviors and belief characteristics
of a particular social, ethnic, or age group. Within culture, we have
cultural effects, which are the shared behaviors and customs we learn
from the institutions around us. An example of a cultural effect would
be how an individual's personality is strongly influenced by the
biological and social norms he is exposed to. Another cultural effect
would be that in some societies it would be more acceptable to dress or
act in a certain way. In regards to bicultural identity, an individual may face conflict assimilating into both cultures or finding a balance between both. An individual may face challenges assimilating into the whole, collective culture. Similarly, an individual may face difficulty balancing their identity within themselves due to the influence of both of their cultures. Being an individual with identity plurality can be hard mentally and emotionally. The different levels of biculturalism can be defined through the way people are able to simultaneously manage their two selves. The more they alternate between them, the more cognitive complexity they face, since they avoid cultural duality and do not practice handling both cultures at the same time. It is through identity integration that they will be able to solve the problem and alleviate the tolls that come with identity plurality.[1][2] Bicultural identity also may have positive effects on the individual, in terms of the additional knowledge they acquire from belonging to more than one culture. Furthermore, with the growing number of racial minorities in American society, individuals that identify with more than one culture may have more linguistic ability. |
バイカルチュラル・アイデンティティーとは、2つの文化の組み合わせに
関して自分自身であるという状態のことである。この用語は、同じ国や地域に2つの異なる文化が存在することを意味するバイカルチュラリズム
(biculturalism)とも定義できる。一般的な用語として、文化には、特定の社会的、民族的、または年齢的集団の行動や信念の特徴が含まれる。
文化の中には文化的効果があり、これは私たちが周囲の制度から学んだ共通の行動や習慣である。文化的効果の例としては、個人の人格が、その人が接している
生物学的・社会的規範に強く影響されることが挙げられる。もう一つの文化的影響とは、ある社会では特定の服装や行動がより受け入れられるということであ
る。 両文化的アイデンティティに関して、個人は両方の文化に同化すること、あるいは両方のバランスを見つけることの葛藤に直面するかもしれない。個人は全体 的、集団的な文化に同化することの難しさに直面するかもしれない。同様に、両方の文化の影響を受けて、自分のアイデンティティを自分の中でバランスさせる ことの難しさに直面する場合もある。アイデンティティの複数性を持つ個人であることは、精神的にも感情的にもつらいことである。バイカルチュラリズムの異 なるレベルは、人民が2つの自己を同時に管理する方法を通して定義することができる。文化的な二重性を避け、両方の文化を同時に扱う練習をしないため、両 者を交互に扱えば扱うほど、認知的な複雑さに直面することになる。アイデンティティの統合によって、問題を解決し、アイデンティティの複数性に伴う負担を 軽減することができるようになるのである。さらに、アメリカ社会では人種的マイノリティの数が増加しているため、複数の文化に帰属する個人はより多くの言 語能力を有している可能性がある。 |
Biculturalism and personality Culture affects the personality of an individual because the individual may react in a way that is reflective of the knowledge one acquires from one or more culture(s). Problems may arise when ideals in one culture are not connected to another culture, which may cause generalizations about personality. Personality is shaped by both cultures and thus generalizations should not be made based on one single culture.[3] One's culture also influences one's hormonal changes, one's interaction with violence and one's family values. For example, Hispanic culture often requires older children to take care and/or help raise younger siblings, while mainstream American culture interprets parents as the sole caregivers. Another example of this difference would be religious preference and or practice. Cultures other than the American culture may often identify more with certain religions and are often more in tune with their religious beliefs. |
バイカルチュラル主義と人格 文化が個人の人格に影響を与えるのは、個人が1つまたは複数の文化から得た知識を反映するような反応を示すことがあるからである。ある文化における理想が 他の文化と結びついていない場合、人格に関する一般化を引き起こす可能性があり、問題が生じることがある。人格は両方の文化によって形成されるため、一つ の文化に基づいて一般化すべきではない。例えば、ヒスパニック系の文化では、年上の子どもが弟妹の面倒を見たり、育児を手伝ったりすることが求められるこ とが多いが、アメリカの主流文化では、両親が唯一の養育者であると解釈されている。この違いのもう一つの例は、宗教的嗜好や習慣である。アメリカ文化以外 の文化圏では、特定の宗教に共感することが多く、その宗教的信念に同調することが多い。 |
Measuring bicultural identity Bicultural Identity Integration One construct to measure bicultural identity is the Bicultural Identity Integration (BII) construct. It is a relatively new construct and was proposed in 2002 by Benet-Martínez, Leu, Lee & Morris. The BII looks at how the bicultural individual perceives his bicultural identities and whether they are compatible or oppositional. It also seeks to identify the big five aspects of an individual's personality, including aspects such as sociability, activity and emotionality.[4] The BII seeks to find whether an individual has a cultural distance or conflict within one's cultures, which in turn helps indicate how biculturally competent we are. Low BII bicultural individuals have difficulties in incorporating both cultures into a cohesive identity and tend to see both cultures as highly dissimilar. Bicultural individuals with high BII on the other hand, see their identities as complementary and themselves as part of a “third” culture, which integrates elements from both their cultures. According to Margaret Mead, a cultural anthropologist, individuals respond in a more stable fashion when their cultural contexts are understood. Researchers wanted to examine how these differences could relate to other factors and the results are insightful. BII is significantly associated with the psychological and social adjustments of the bicultural. Low BII bicultural individuals are found to have inferior bilingual proficiency, experience more anxiety, depression and are more neurotic and less open than bicultural individuals with high BII. More importantly, low BII bicultural individuals are not chameleon-like. They resist the frame switching and are more likely to respond in ways inconsistent with the cultural cues. In other words, when low BII Chinese-Americans are presented with American cues, unlike high BII bicultural individuals, they would not behave like Americans but instead, more like a Chinese. However, the identity struggle for bicultural individuals can be made less arduous. It is important to note that like other personality traits, BII is malleable to contextual factors. BII can be increased by asking bicultural individuals to recall positive cross-cultural exchanges or like in another study, make high-level construals. These findings can be useful in for example, helping immigrants to cope with their new environment. |
バイカルチュラル・アイデンティティを測定する バイカルチュラル・アイデンティティの統合 バイカルチュラル・アイデンティティを測定するための1つの構成概念として、バイカルチュラル・アイデンティティ統合(BII)構成概念がある。これは比 較的新しい構成概念で、2002年にBenet-Martínez、Leu、Lee、Morrisによって提唱された。BIIは、バイカルチュラルな個人 が自分のバイカルチュラル・アイデンティティーをどのように認識しているか、またそれらが互換的であるか対立的であるかに注目するものである。BIIはま た、社交性、活動性、感情性など、個人の人格の5大側面を特定しようとするものである。 BIIの低いバイカルチュラルは、両方の文化をまとまりのあるアイデンティティに取り入れることが困難で、両方の文化を非常に異質なものとみなす傾向があ る。一方、BIIの高いバイカルチュラルな人は、自分たちのアイデンティティは補完的であり、自分たちは両方の文化の要素を統合した「第三の」文化の一部 であると考える。文化人類学者のマーガレット・ミードによれば、自分の文化的文脈が理解されたとき、個人はより安定した反応を示すという。研究者たちは、 このような差異が他の要因とどのように関連しているかを調べようとしたが、その結果は洞察に満ちたものであった。BIIはバイカルチュラルな人の心理的・ 社会的適応と有意に関連している。BIIの低いバイカルチュラルは、BIIの高いバイカルチュラルに比べ、バイリンガル能力が劣り、不安や抑うつを経験 し、神経症的で開放的でないことがわかった。さらに重要なことは、BIIの低いバイカルチュラルはカメレオンのような性格ではないということである。彼ら はフレーム・スイッチングに抵抗し、文化的手がかりと矛盾した反応をする可能性が高い。言い換えれば、低BIIの中国系アメリカ人は、高BIIのバイカル チュラルとは異なり、アメリカ人のような振る舞いをせず、むしろ中国人のような振る舞いをする。しかし、バイカルチュラルな個人のアイデンティティ闘争 は、より困難なものでなくすることができる。他の人格特性と同様、BIIは文脈的要因に左右されやすいことに注意することが重要である。BIIは、バイカ ルチュラルな人にポジティブな異文化交流を思い出してもらったり、別の研究のようにハイレベルな解釈をすることで高めることができる。これらの知見は、例 えば、移民が新しい環境に対処するのを助けるのに有用である。 |
Bicultural identity and language Language is an essential aspect of any culture. Individuals are able to maintain key aspects of their culture by maintaining their culture's language. Language is important because it is an oral form of how people interact with other people within a society. Language reinforces the ties among the people who speak the same language, and thus encourages cultural bonding.[5] Thus, by preserving the language within both of one's cultures, one can maintain one's integration within each culture. However, this can result in a difficulty in integrating one's cultures if each has a distinct, different language as it can prevent outsiders from understanding that particular culture. Cultural frame switching See also: code-switching The concept of cultural frame switching (CFS) or double consciousness made popular by W.E.B Du Bois addresses how an individual switches between cultural frames or systems in response to their environment. The presence of culture-specific peers can elicit culture-specific values.[6] CFS can be used to describe the switching of different language use depending on the context. Thus, CFS can be connected to cultural accommodation, which is seen when bilinguals respond to situations with the language that applies best to the situation present. It is evident that language can have an effect on an individual's thinking process. This is because the language itself primes the individual's cultural values,[7] cognitive style,[8] attitudes and memory,[9] which in turn affect behavior. For example, researchers randomly assigned participants in India to complete a work task in English or Hindi.[10] Participants received either extra pay for working harder or a social norm message about how hard other people tended to work. The extra pay was more motivating in English than in Hindi, which mirrors results from when the researchers tested people in the US and UK. |
バイカルチュラルなアイデンティティと言語 言語はあらゆる文化にとって不可欠な側面である。個人は、その文化の言語を維持することによって、その文化の重要な側面を維持することができる。言語が重 要なのは、それが社会の中で人民が他の人民とどのように交流するかを示す口承形式だからである。言語は、同じ言語を話す人民の絆を強め、文化的な結びつき を促進する。しかし、それぞれの文化が明確で異なる言語を持っている場合、部外者がその個別主義を理解することを妨げてしまうため、結果的に自分の文化を 統合することが困難になることがある。 文化的フレーム・スイッチング コードスイッチングも参照のこと。 W.E.B.デュボワが提唱した「文化的フレーム・スイッチング(CFS)」または「二重意識」という概念は、個人が環境に応じて文化的フレームやシステ ムをどのように切り替えるかを扱うものである。文化に特化した仲間の存在は、文化に特化した価 値観を引き出すことができる。したがって、CFSは、バイリンガルが現在の状況に最も適した言語で状況に対応するときに見られる文化的適応と関連づけるこ とができる。 言語が個人の思考プロセスに影響を与えることは明らかである。なぜなら、言語そのものが個人の文化的価値観[7]、認知スタイル[8]、態度、記憶[9] を形成し、それが行動に影響を与えるからである。例えば、研究者はインドの参加者を無作為に割り当て、英語またはヒンディー語で仕事のタスクを完了させた [10]。追加報酬はヒンディー語よりも英語の方がやる気を起こさせたが、これは研究者が米国と英国の人民をテストしたときの結果と同じである。 |
Cultural perspectives African American culture African American culture is also known as black culture in the United States and the identity of African American culture is rooted in the historical experience of the African American people. It is rooted in Africa, and is a blend of sub-Saharan African and Sahelean cultures. Due to aspects of African American culture that were accentuated by the slavery period, African American culture is dynamic. Within the African American culture, race or physical differences led to mass murder, and violence against racial groups. These occurrences may affect an individual's perception of their African American culture. In America, Black and White differences are the most significant groupings largely because of American history. The US was founded on the principle of “all men are equal” and yet slavery existed. This is what resulted in the American Dilemma. Thus, due to historical reasons, and because they are often stereotyped, African Americans have difficulty assimilating with their culture and American culture.[11] Asian culture Individuals having origins within the Far East, Southeast Asia or the Indian subcontinent are referred to as Asian under the U.S. Census Bureau. Asians complete 4.8% of the U.S. population alone. Asians have had the highest educational attainment level and median household income of any racial demographic in the USA and attain the highest median personal income overall, as of 2008. Thus, Asian culture is often depicted as the most similar culture to American Culture. Asians often communicate non-verbally and/or indirectly, and often are not as bold or upfront as other cultures in terms of their communication. The Asian way of life is much more group-oriented or holistic and thus the way in which they interpret the world is systematically different from American Culture in terms of thought process and lifestyle. This may make it difficult for Asian in the USA to assimilate easily into American culture.[citation needed] Hispanic culture Hispanics and Latinos have origins in the countries of Latin America and the Iberian Peninsula consisting of Spain and Portugal. Hispanics are very racially diverse. Hispanics often are very religiously oriented and focus on family values and the importance of intergenerational connections. This may cause difficulty in integration with American culture, as the Hispanic community often emphasizes the importance of helping one's family and advancing as a family rather than simply individual success, which is more prominent within American Culture.[12] Similarly, Hispanics may have difficulty associating with American Culture because of the language culture, as most Hispanics can speak Spanish. The ability to speak Spanish is valued greatly within Hispanic culture, as it is greatly used during social gatherings and amongst extended family. The Spanish language is a significant part of Hispanic culture, and because of the vast amount of racial differences within Hispanics, the way in which Spanish is spoken within the different racial groups is often different. This makes it not only difficult to assimilate into American culture but to often assimilate with the different races in Hispanic communities. European culture Europeans in the United States have a different culture from American culture. For example, Irish culture is different from American culture. |
文化的視点 アフリカ系アメリカ人の文化 アフリカ系アメリカ人文化は、アメリカでは黒人文化とも呼ばれ、アフリカ系アメリカ人文化のアイデンティティはアフリカ系アメリカ人の歴史的経験に根ざし ている。アフリカに根ざしており、サハラ以南のアフリカ文化とサヘル文化の融合である。アフリカ系アメリカ人文化は、奴隷制度時代によって強調された側面 があるため、アフリカ系アメリカ人文化はダイナミックである。アフリカ系アメリカ人文化の中では、人種や身体的差異が大量殺人や人種集団に対する暴力につ ながった。これらの出来事は、アフリカ系アメリカ人の文化に対する個人の認識に影響を与えるかもしれない。アメリカでは、黒人と白人の違いが最も重要なグ ループ分けである。アメリカは「すべての人間は平等である」という原則のもとに建国されたが、奴隷制度が存在した。これがアメリカのジレンマを生んだ。こ のように、歴史的な理由と、しばしばステレオタイプ化されることから、アフリカ系アメリカ人は自分たちの文化とアメリカ文化との同化が難しいのである [11]。 アジア文化 極東、東南アジア、インディアン亜大陸に起源を持つ個人は、米国国勢調査局ではアジア人と呼ばれている。アジア人だけでアメリカの人口の4.8%を占め る。アジア人の教育水準と世帯収入の中央値は、2008年現在、アメリカのどの人種層よりも高く、全体として最も高い人格所得中央値を達成している。した がって、アジア文化はしばしばアメリカ文化に最も類似した文化として描かれる。アジア人は非言語的、間接的にコミュニケーションをとることが多く、他の文 化ほど大胆でも率直でもないことが多い。アジア人の生活様式は、より集団志向的または全体主義的であり、したがって、世界を解釈する方法は、思考プロセス やライフスタイルの点で、アメリカ文化とは体系的に異なる。このため、在米アジア人がアメリカ文化に簡単に同化するのは難しいかもしれない[要出典]。 ヒスパニック文化 ヒスパニックとラテン系は、ラテンアメリカ諸国とスペインとポルトガルからなるイベリア半島に起源を持つ。ヒスパニック系は人種的に非常に多様である。ヒ スパニック系は宗教志向が強く、家族の価値観や世代間のつながりの重要性を重視することが多い。ヒスパニック系社会では、アメリカ文化の中でより顕著であ る、単に個人の成功よりも、家族の助け合いや家族としての前進が重要視されることが多いため、このことがアメリカ文化との融合を困難にすることがある [12]。同様に、ヒスパニック系住民の多くはスペイン語を話すことができるため、言語文化のためにアメリカ文化との結びつきを困難にすることがある。ス ペイン語を話す能力はヒスパニック文化の中で非常に重視され、社交の場や親戚の間で大いに使われるからである。スペイン語はヒスパニック文化の重要な一部 であり、ヒスパニック系には人種の違いが大きいため、スペイン語の話し方も人種によって異なることが多い。このため、アメリカ文化に同化するのが難しいだ けでなく、ヒスパニック系コミュニティで異なる人種と同化することもしばしばである。 ヨーロッパ文化 在米ヨーロッパ人は、アメリカ文化とは異なる文化を持っている。例えば、アイルランド文化はアメリカ文化とは異なる。 |
Immigrant experience Immigrants particularly find it difficult to assimilate both their cultural contexts. Immigrants need to reconcile both their current host cultures and their culture of origin, which is where they grew up. Immigrants culturally evolve through a process of adaptation and assimilation. Immigrants are usually influenced by more dominant values that they have learned in their native cultures. Immigrants encounter a major upheaval by moving far away from home and sometimes may never find themselves connected to either culture. Immigrants face many stresses, which can raise their risk for substance abuse and other psychological stressors.[13] Developing a bicultural identity involves blending two cultures together and learning to be competent within their two cultures. Immigrants and children of these individuals may be more at risk for victimization, poverty, and the need for assistance from the government. Immigrant parents for example may struggle to find a balance in their new lives and may be so busy keeping up with the demands that may be less involved in the community and in turn less involved with their child's education. With immigrants, language barriers may also bring hardship in terms of communication with natives of their less dominant culture. Immigrants may not adapt fully because of the language barriers holding them back from even simple conversation. Acculturation is the process in which a bicultural individual or immigrant adopts the social norms of the mainstream society. The cultural gap between immigrant parents and their children may widen due to acculturation because younger generations find it easier to adapt to the new culture. Family relations may be strained due to this issue. Children of immigrant parents may enjoy more mainstream culture, but may also want to stick to their families’ roots in order to please their caregivers. Immigrants and bicultural families do have more positive roles as well. They have strong commitments to family and have a dream for a better life. This in turns gives families a sense of purpose and connection and makes the family unit stronger. Native customs such as holidays and religious affiliations may also support the family unit and promote unity all around. |
移民の経験 移民は特に、それぞれの文化的背景の両方に同化することが難しいと感じる。移民は、現在受け入れている文化と、生まれ育った土地の文化の両方を調和させる 必要がある。移民は適応と同化のプロセスを経て文化的に進化する。移民は通常、母国の文化で学んだより支配的な価値観の影響を受ける。移民は故郷から遠く 離れることで大きな激変に遭遇し、時にはどちらの文化ともつながりが持てなくなることもある。移民は多くのストレスに直面し、薬物乱用やその他の心理的ス トレス要因のリスクを高める可能性がある[13]。バイカルチュラル・アイデンティティを育むには、2つの文化を融合させ、2つの文化の中で有能であるこ とを学ぶことが必要である。移民やその子どもは、被害や貧困、政府からの援助を必要とするリスクが高い。例えば、移民の親は、新しい生活のバランスをとる のに苦労し、要求についていくのに精一杯で、地域社会との関わりが希薄になり、ひいては子供の教育との関わりも希薄になるかもしれない。 移民の場合、言葉の壁が、支配的でない文化の原住民とのコミュニケーションに困難をもたらすこともある。言葉の壁があるために、移民は簡単な会話でさえも 十分に適応できないかもしれない。文化順応とは、バイタルカルチュラルな個人または移民が主流社会の社会規範を採用するプロセスである。若い世代の方が新 しい文化に適応しやすいため、移民の親とその子どもとの間の文化的ギャップは、文化順化によって広がる可能性がある。この問題のために家族関係が緊張する かもしれない。移民の両親を持つ子どもは、より主流の文化を楽しむかもしれないが、養育者を喜ばせるために家族のルーツにこだわりたいと思うかもしれな い。移民やバイカルチュラル家族には、より積極的な役割もある。彼らは家族への強いコミットメントを持ち、より良い生活への夢を持っている。このことがひ いては家族に目的意識とつながりを与え、家族単位をより強固なものにしている。祝祭日や宗教的な所属といった先住民の習慣も、家族単位を支え、全体の結束 を促進するかもしれない。 |
Integration Social and workplace interactions Individuals with bicultural identity face issues around stereotype threat. Others may be perceived negatively, or their judgments may in turn alter the way that one behaves in certain situations. For example, with standardized testing, African American students in low-income areas often do worse on a given test due to the expectations for them to do worse. Stereotype threat is so powerful that it may extend on to different areas of life, such as the workplace.[14] It is a multidimensional concept that may affect an individual on many levels. Stereotype threat makes it harder for individuals to integrate successfully with their peers if they feel judged or feel pressures to exceed in certain ways especially if their dual cultural roles may be in conflict with one another. These scenarios are contingent on an individual's success with acculturation strategies. A bicultural individual's integration into a workplace also depends on the cultural makeup of his or her team. A team can be categorized as culturally homogenous, culturally diverse, or possessing a cultural faultline.[15] A bicultural is more likely to integrate with a team, possessing the skills to form a cultural attachment with homogenous or heterogenous teams by traversing cultural barriers. Family dynamics and integration Caregivers also face a dilemma with their children who have bicultural identities; they want to instill pride in their children, but also must prepare their children for prejudice without making them feel inferior to other cultural groups. For example, African-American parents must socialize their children in such a manner where they will be prepared to face discrimination in society, but they also must preserve their culture in such a way that makes them feel prideful. This dilemma that parents face makes it harder for individuals to feel comfortable within social groups and may minimize the different cultures that individuals surround themselves with.[16] Some individuals can develop a more multicultural outlook and feel confident being around many kinds of people, whereas others may have an issue with this and may stick to their own cultural group. |
統合 社会的・職場的交流 バイカルチュラルなアイデンティティを持つ人は、ステレオタイプ脅威をめぐる問題に直面する。他人は否定的に受け止められるかもしれないし、他人がそう判 断することで、特定の状況下での行動が変わってしまうかもしれない。例えば、標準化されたテストでは、低所得地域に住むアフリカ系アメリカ人の生徒の方 が、成績が悪いと予想されるため、あるテストでは成績が悪くなることが多い。ステレオタイプの脅威は非常に強力であるため、職場な ど生活の異なる領域にまで及ぶ可能性がある[14]。ステレオタイプ脅威は、個人が批判されていると感じたり、特に二重の文化的役割が互いに対立する可能 性がある場合、特定の方法を超えなければならないという圧力を感じたりすると、仲間とうまく統合することを難しくする。このようなシナリオは、個人が適応 戦略で成功するかどうかにかかっている。 バイカルチュラルな個人が職場に溶け込めるかどうかは、チームの文化的構成にも左右される。バイカルチュラルは、文化的障壁を越えて、同質的または異質的なチームと文化的愛着を形成するスキルを持ち、チームと統合する可能性が高い。 家族の力学と統合 養育者もまた、バイカルチュラルなアイデンティティを持つ子どもたちとの間でジレンマに直面する。子どもたちに誇りを植え付けたいと思う一方で、子どもた ちに他の文化グループに対する劣等感を抱かせることなく、偏見に備える準備をさせなければならない。例えば、アフリカ系アメリカ人の親は、子どもたちが社 会で差別に直面しても大丈夫なように社会性を身につけさせなければならないが、同時に子どもたちが誇りを感じられるように自分たちの文化を守らなければな らない。親が直面するこのジレンマは、個人が社会集団の中で快適に感じることを難しくし、個人が自分の周りにある異なる文化を最小限にする可能性がある [16]。ある人はより多文化的な考え方を身につけ、多くの種類の人々と一緒にいることに自信を持つことができるが、ある人はこのことに問題があり、自分 の文化的集団に固執するかもしれない。 |
Academics and attitudes towards education Academics within individuals with bicultural identity may also be aversely affected in terms of stereotype threat. An individual may lose motivation in a scholastic setting due to the negative expectations placed on them. Attitudes may change within academics if a student feels as though he cannot do well due to societal constraints on his particular culture. Although this may discourage some, specific tests have been made in order to integrate culture within standardized testing. A system created by Jane Mercer, assumes that test results cannot be distanced from the culture and it focuses on comparisons among people within particular culture groups rather than between culture groups. This system has been applied to intelligence and ability examinations in order to combat the concern of disadvantaged minorities doing poorly due to their incapacity to do as well as their counterparts. |
学業と教育に対する態度 バイカルチュラル・アイデンティティを持つ個人の学業も、ステレオタイプの脅威という点から不利な影響を受ける可能性がある。自分に対する否定的な期待の ために、学業に対する意欲を失うかもしれない。個別主義文化に対する社会的な制約のせいでうまくできないと感じれば、学業における態度が変わるかもしれな い。これは一部の生徒を落胆させるかもしれないが、標準化されたテストの中に文化を統合するために特定のテストが作られている。 ジェーン・マーサーによって作られたシステムは、テスト結果を文化から切り離すことはできないと仮定しており、文化グループ間ではなく、特定の文化グルー プ内の人民の比較に焦点を当てている。このシステムは、不利な立場にあるマイノリティが、同世代の人たちと同じようにできないために成績が悪くなるという 懸念に対抗するために、知能試験や能力試験に適用されている。 |
Culture Cultural assimilation Multiculturalism Cultural psychology Cultural identity Identity Identity politics Language Bilingualism Plurilingualism |
文化 文化的同化 多文化主義 文化心理学 文化的アイデンティティ アイデンティティ アイデンティティ政治 言語 バイリンガリズム 多言語主義 |
Assimilation and Contrast Effects in Cultural Frame Switching". Journal of Cross-Cultural Psychology. "Multiracial Identity Integration: Perceptions of Conflict and Distance among Multiracial Individuals". Journal of Social Issues. |
文化的フレーム切り替えにおける同化効果と対照効果」。異文化心理学ジャーナル 「多民族アイデンティティの統合: 多人種間の葛藤と距離の認識". 社会問題研究』。 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicultural_identity |
+++
Links
リンク
文献
その他の情報
☆☆