read_this_first

クリステンセン・イノベーションのジレンマ・解体新書

Understanding for “dilenmma” of innovation, Co-Design Lecture

池田光穂・黒田聡・松浦博一

※このページはクレイトン・クリステンセンの名著『イノベーションのジレンマ(原題:The innovator's dilemma)』 を文献的に読み込むトレーニングのための自学自習書である。

0- 2020年
The innovator's dilemma : the revolutionary book that will change the way you do business / Clayton M. Christensen
0. Index and Introduction.
クリステンセン「イノベーションのジレン マ : 技術革新が巨大企業を滅ぼすとき」(ウェブページ)
0. 序章:イノベーターのジレンマ
pdfファイル

0_chrisensen_ID.pdf
1 04月09日
1. How Can Great Firms Fail? Insights from the Hard Disk Drive Industry
1. なぜ優良企業が失敗するのか
01-innov_dilemma_jap.pdf
2 04月16日
2. Value Networks and the Impetus to Innovate
2. バリュー・ネットワークとイノベーションへの刺激
02-innov_dilemma_jap-3.pdf
3 04月23日
3. Disruptive Technological Change in the Mechanical Excavator Industry
3. 掘削機業界における破壊的イノベーション
03-innov_dilemma_jap-4.pdf
4 05月07日
4. What Goes Up, Can't Go Down
4. 登れるが、降りられない
04-innov_dilemma_jap-5.pdf
5 05月14日
5. Give Responsibility for Disruptive Technologies to Organizations Whose Customers Need Them
5. 破壊的技術それを求める顧客を持つ組織に任せる
05-innov_dilemma_jap-6.pdf
6 05月21日
6. Match the Size of the Organization to the Size of the Market
6. 組織の規模を市場の規模に合わせる
06-innov_dilemma_jap-7.pdf
7 05月28日
7. Discovering New and Emerging Markets
7. 新しい成長市場を見出す
07-innov_dilemma_jap-8.pdf
8 06月04日
8. How to Appraise Your Organization's Capabilities and Disabilities
8. 組織のできること、できないことを評価する方法
08-innov_dilemma_jap-9.pdf
9 06月18日
9. Performance Provided, Market Demand, and the Product Life Cycle
9. 供給される性能、市場の需要、製品のライフサイクル
09-innov_dilemma_jap-10.pdf
10 06月25日
10. Managing Disruptive Technological Change: A Case Study
10. 破壊的イノベーションのマネジメント
10-innov_dilemma_jap-11.pdf
11 07月02日
11. The Dilemmas of Innovation: A Summary The Innovator's Dilemma Book Group Guide
11. イノベーションのジレンマ
11-innov_dilemma_jap-12.pdf
12 07月09日



13 07月16日



14 07月30日



15






序章

第1部 優良企業が失敗する理由

    第1章 なぜ優良企業が失敗するのか-ハードディスク業界に見るその理由-

    第2章 バリュー・ネットワークとイノベーションへの刺激

    第3章 掘削機業界における破壊的イノベーショ ン

    第4章 登れるが、降りられない

第2部 破壊的イノベーションへの対応

    第5章 破壊的技術それを求める顧客を持つ組織に任せる

    第6章 組織の規模を市場の規模に合わせる

    第7章 新しい成長市場を見出す

    第8章 組織のできること、できないことを評価する方法

    第9章 供給される性能、市場の需要、製品のライフサイクル

    第10章 破壊的イノベーションのマネジメント-事例研究-

    第11章 イノベーションのジレンマ-まとめ-

    『イノベーションのジレンマ』グループ討論の手引き

    Part One: Why Great companies can fail
    1. How Can Great Firms Fail? Insights from the Hard Disk Drive Industry
    2. Value Networks and the Impetus to Innovate
    3. Disruptive Technological Change in the Mechanical Excavator Industry
    4. What Goes Up, Can't Go Down
    Part Two Managinig Disruptive Technological Change
    5. Give Responsibility for Disruptive Technologies to Organizations Whose Customers Need Them
    6. Match the Size of the Organization to the Size of the Market
    7. Discovering New and Emerging Markets
    8. How to Appraise Your Organization's Capabilities and Disabilities
    9. Performance Provided, Market Demand, and the Product Life Cycle
    10. Managing Disruptive Technological Change: A Case Study
    11 The Dilemmas of Innovation: A Summary The Innovator's Dilemma Book Group Guide
    Index

****

Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1997-2099

���[���A�h���X

�����l�ފw