アイデンティティ・ポリティクスより(各国・各地域の事例)
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Racial and ethnocultural
Further information: Ethnocultural politics in the United States
Ethnic, religious and racial identity politics dominated American
politics in the 19th century, during the Second Party System
(1830s–1850s)[33] as well as the Third Party System (1850s–1890s).[34]
Racial identity has been the central theme in Southern politics since
slavery was abolished.[35]
Similar patterns which have appeared in the 21st century are commonly
referenced in popular culture,[36] and are increasingly analyzed in
media and social commentary as an interconnected part of politics and
society.[37][38] Both a majority and minority group phenomenon, racial
identity politics can develop as a reaction to the historical legacy of
race-based oppression of a people[39] as well as a general group
identity issue, as "racial identity politics utilizes racial
consciousness or the group's collective memory and experiences as the
essential framework for interpreting the actions and interests of all
other social groups."[40]
Carol M. Swain has argued that non-white ethnic pride and an "emphasis
on racial identity politics" is fomenting the rise of white
nationalism.[41] Anthropologist Michael Messner has suggested that the
Million Man March was an example of racial identity politics in the
United States.[42]
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人種および民族文化
詳細情報:米国における民族文化政治
19世紀のアメリカ政治は、第二党制(1830年代~1850年代)および第三党制(1850年代~1890年代)の時代に、民族、宗教、人種を基盤とす
るアイデンティティ政治が支配的であった。[34]
人種的アイデンティティは、奴隷制度が廃止されて以来、南部の政治の中心的なテーマとなっている。[35]
21世紀に現れた同様のパターンは一般的に大衆文化で言及されており[36]、政治と社会の相互に関連する一部として、メディアや社会評論でますます分析
されるようになっている。[37][38] 人種的アイデンティティ政治は、多数派グループと少数派グループの両方に見られる現象であり、
人種に基づく抑圧の歴史的遺産に対する反応として発展する可能性がある[39]。また、一般的な集団のアイデンティティの問題として発展する可能性もあ
る。「人種的アイデンティティ政治は、人種的意識や集団の集合的記憶や経験を、他のすべての社会集団の行動や利益を解釈するための本質的な枠組みとして利
用する」からである[40]。
キャロル・M・スウェインは、非白人の民族的な誇りと「人種的アイデンティティ政治の強調」が白人ナショナリズムの台頭を煽っていると主張している。
[41] 人類学者のマイケル・メスナーは、100万人行進は米国における人種的アイデンティティ政治の一例であると示唆している。[42]
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Arab identity politics
See also: Arab identity, Arab nationalism, and Pan-Arabism
Arab identity politics concerns the form of identity-based politics
which is derived from the racial or ethnocultural consciousness of the
Arabs. In the regionalism of the Arab world and the Middle East, it has
a particular meaning in relation to the national and cultural
identities of the citizens of non-Arab countries, such as Turkey and
Iran.[43][44] In their 2010 Being Arab: Arabism and the Politics of
Recognition, academics Christopher Wise and Paul James challenged the
view that, in the post-Afghanistan and Iraq invasion era, Arab
identity-driven politics were ending. Refuting the view that had "drawn
many analysts to conclude that the era of Arab identity politics has
passed", Wise and James examined its development as a viable
alternative to Islamic fundamentalism in the Arab world.[45]
According to Marc Lynch, the post-Arab Spring era has seen increasing
Arab identity politics, which is "marked by state-state rivalries as
well as state-society conflicts". Lynch believes this is creating a new
Arab Cold War, no longer characterized by Sunni-Shia sectarian divides
but by a reemergent Arab identity in the region.[46] Najla Said has
explored her lifelong experience with Arab identity politics in her
book Looking for Palestine.[47]
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アラブのアイデンティティ政治
関連項目:アラブのアイデンティティ、アラブ民族主義、汎アラブ主義
アラブのアイデンティティ・ポリティクスは、アラブ人の人種的または民族的文化的な意識から派生したアイデンティティに基づく政治の形態を指す。アラブ世
界や中東の地域主義においては、トルコやイランなどの非アラブ諸国の国民の国家や文化的なアイデンティティとの関連において、特に意味を持つ。2010年
の著書『Being Arab:
アラブ主義と承認の政治」という著書の中で、学者のクリストファー・ワイズとポール・ジェームズは、アフガニスタンとイラク侵攻後の時代において、アラブ
のアイデンティティを基盤とする政治は終焉を迎えているという見解に異議を唱えた。
アラブのアイデンティティ政治の時代は過ぎ去ったと結論づける多くのアナリストの意見に反論し、ワイズとジェームズは、アラブ世界におけるイスラム原理主
義の代替案として、その発展を検証した。
マーク・リンチによると、アラブの春後の時代にはアラブのアイデンティティ・ポリティクスが増加しており、それは「国家間の対立や国家と社会の対立を特徴
とする」ものである。リンチは、これは新たなアラブの冷戦を生み出しており、それはもはやスンニ派とシーア派の宗派間の対立ではなく、地域におけるアラブ
のアイデンティティの再出現によって特徴づけられると考える。ナジャ・サイードは、著書『パレスチナを求めて』で、アラブのアイデンティティ・ポリティク
スに関する生涯にわたる経験を掘り下げている。
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Asian-American identity politics
See also: Pan-Asianism, Asian American activism, Asian American movement, and Asian Americans
In the political realm of the United States, according to Jane Junn and
Natalie Masuoka, the possibilities which exist for an Asian American
vote are built upon the assumption that those Americans who are broadly
categorized as Asians share a sense of racial identity, and this group
consciousness has political consequences. However, the belief in the
existence of a monolithic Asian American bloc has been challenged
because populations are diverse in terms of national origin and
language—no one group is predominant—and scholars suggest that these
many diverse groups favor groups which share their distinctive national
origin over any belief in the existence of a pan-ethnic racial
identity.[48] According to the 2000 Consensus, more than six national
origin groups are classified collectively as Asian American, and these
include: Chinese (23%), Filipino (18%), Asian Indian (17%), Vietnamese
(11%), Korean (11%), and Japanese (8%), along with an "other Asian"
category (12%). In addition, the definitions which are applied to
racial categories in the United States are uniquely American constructs
that Asian American immigrants may not adhere to upon entry to the
United States.
Junn and Masuoka find that in comparison to blacks, the Asian American
identity is more latent, and racial group consciousness is more
susceptible to the surrounding context.
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アジア系アメリカ人のアイデンティティ政治
関連項目:汎アジア主義、アジア系アメリカ人の活動、アジア系アメリカ人運動、アジア系アメリカ人
ジェーン・ジュンとナタリー・マスオカによると、米国の政治領域において、アジア系アメリカ人の投票が持つ可能性は、アジア人と大まかに分類されるアメリ
カ人が人種的アイデンティティの感覚を共有するという前提に基づいており、この集団意識が政治的な結果をもたらす。しかし、アジア系アメリカ人という単一
の集団の存在を信じる考え方は、人口が出身国や言語の面で多様であり、特定のグループが優勢であるわけではないことから、疑問視されている。学者たちは、
こうした多様なグループは、単一の民族としての人種的アイデンティティの存在を信じるよりも、自分たちと同じ特定の出身国を共有するグループを支持する傾
向にあると指摘している。[48]
2000年のコンセンサスによると、6つ以上の出身国グループがアジア系アメリカ人として一括りにされており、その中には、
中国系(23%)、フィリピン系(18%)、インド系(17%)、ベトナム系(11%)、韓国系(11%)、日系(8%)、「その他のアジア系」
(12%)である。さらに、米国で人種カテゴリーに適用される定義は、米国独特の概念であり、アジア系アメリカ人移民が米国に入国した際に、それに従う必
要はない。
ジュンとマスオカは、黒人と比較した場合、アジア系アメリカ人のアイデンティティはより潜在的なものであり、人種集団の意識は周囲の状況に影響されやすいことを発見した。
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Black and Black feminist identity politics
See also: Black nationalism, Black power, Black feminism, Combahee River Collective, and Black women in American politics
Black feminist identity politics are the identity-based politics
derived from the lived experiences of struggles and oppression faced by
Black women.
In 1977, the Combahee River Collective (CRC) argued that Black women
struggled with facing their oppression due to the sexism present within
the Civil Rights Movement and the racism present within second-wave
feminism. The CRC coined the term "identity politics", and in their
opinion, naming the unique struggle and oppression Black women faced,
aided Black women in the U.S. within radical movements and at large.
The term "identity politics", in the opinion of those within the CRC,
gave Black women a tool, from which they could use to confront the
oppression they were facing. The CRC also claimed to expand upon the
prior feminist adage that "the personal is political," pointing to
their own consciousness-raising sessions, centering of Black speech,
and communal sharing of experiences of oppression as practices that
expanded the phrase's scope. As mentioned earlier K. Crenshaw, claimed
that the oppression of Black women is illustrated in two different
directions: race and sex.
In 1988, Deborah K. King coined the term multiple jeopardy, theory that
expands on how factors of oppression are all interconnected. King
suggested that the identities of gender, class, and race each have an
individual prejudicial connotation, which has an incremental effect on
the inequity of which one experiences.
In 1991, Nancie Caraway explained from a white feminist perspective
that the politics of Black women had to be comprehended by broader
feminist movements in the understanding that the different forms of
oppression that Black women face (via race and gender) are
interconnected, presenting a compound of oppression (Intersectionality).
#BlackLivesMatter
A contemporary example of Black identity politics is #BlackLivesMatter
which began with a hashtag. In 2013, Alicia Garza, Patrisse Cullors and
Opal Tometi created the hashtag in response to the acquittal of George
Zimmerman, the officer who killed Trayvon Martin in 2012.[49]
Michael Brown and Eric Garner were killed by police in 2014, which
propelled the #BlackLivesMatter movement forward, first nationally, and
then globally.[50] The intention of #BlackLivesMatter was to create
more widespread awareness of the way law enforcement engages with the
black community and individuals, including claims of excessive force
and issues with accountability within law enforcement agencies.[51] The
hashtag and proceeding movement garnered a lot of attention from all
sides of the political sphere. A counter movement formed the hashtag,
#AllLivesMatter, in response to #BlackLivesMatter.[52]
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黒人と黒人フェミニストのアイデンティティ・ポリティクス
関連項目:黒人ナショナリズム、ブラックパワー、黒人フェミニズム、コンバヒー・リバー・コレクティブ、アメリカ政治における黒人女性
黒人フェミニストのアイデンティティ・ポリティクスは、黒人女性が直面する闘争と抑圧の経験から派生したアイデンティティに基づく政治である。
1977年、コンバヒー・リバー・コレクティブ(CRC)は、黒人女性は、公民権運動における性差別と、第二波フェミニズムにおける人種差別という、2つ
の差別と闘うために苦闘していると主張した。CRCは「アイデンティティ・ポリティクス」という用語を考案し、彼らの意見では、黒人女性が直面する独特の
闘争と抑圧を「アイデンティティ・ポリティクス」と呼ぶことで、米国の急進的な運動や大規模な運動における黒人女性を支援できると考えた。CRCのメン
バーは、「アイデンティティ・ポリティクス」という用語は、黒人女性が直面する抑圧と立ち向かうための手段を与えるものだと考えた。また、CRCは「個人
的なことは政治的なことである」という従来のフェミニストの格言を拡大し、黒人女性のスピーチを中心とした意識向上セッションや、抑圧の経験を共有するコ
ミュニティの取り組みが、この格言の適用範囲を拡大する実践であると主張した。前述の通り、K.
クレンショーは、黒人女性の抑圧は人種と性別という2つの異なる方向から示されると主張した。
1988年、デボラ・K・キングは、抑圧の要因がすべて相互に結びついていることを説明する理論として、「多重の危機(multiple
jeopardy)」という用語を考案した。キングは、ジェンダー、階級、人種というアイデンティティはそれぞれに偏見的な含みを持ち、それが経験する不
公平さに増幅効果をもたらすことを示唆した。
1991年、ナンシー・キャラウェイは、白人フェミニストの視点から、黒人女性が直面するさまざまな形態の抑圧(人種やジェンダーを通じて)は相互に結び
ついており、複合的な抑圧(Intersectionality)を生み出しているという理解のもと、黒人女性の政治はより広範なフェミニスト運動によっ
て理解されなければならないと説明した。
#BlackLivesMatter
黒人アイデンティティ政治の現代的な例としては、ハッシュタグから始まった#BlackLivesMatterがある。2013年、アリシア・ガルザ、パ
トリス・カルース、オパル・トメティの3人は、2012年にトレイボン・マーティンを殺害した警官ジョージ・ジマーマンの無罪判決を受けて、このハッシュ
タグを作成した。[49] 2014年にはマイケル・ブラウンとエリック・ガーナーが警察に殺害され、これが#BlackLivesM
運動はまず国内で、そして世界的に広がった。[50] #BlackLivesMatter
の目的は、法執行機関が黒人コミュニティや個人と関わる方法について、より広範な認識を生み出すことであり、その中には法執行機関による過剰な力の行使や
説明責任の問題に関する主張も含まれていた。[51]
このハッシュタグとそれに続く運動は、政治のあらゆる分野から多くの注目を集めた。#BlackLivesMatter
への反発として、#AllLivesMatter というハッシュタグを用いたカウンター運動も起こった。[52] |
White identity politics
See also: White identity, White nationalism, White supremacy, White defensiveness, White backlash, and Identitarian movement
In 1998, political scientists Jeffrey Kaplan and Leonard Weinberg
predicted that, by the late 20th-century, a "Euro-American radical
right" would promote a trans-national white identity politics, which
would invoke populist grievance narratives and encourage hostility
against non-white peoples and multiculturalism. In the United States,
mainstream news has identified Donald Trump's presidency as a signal of
increasing and widespread utilization of white identity politics within
the Republican Party and political landscape. Journalists Michael
Scherer and David Smith have reported on its development since the
mid-2010s.
Ron Brownstein believed that President Trump uses "White Identity
Politics" to bolster his base and that this would ultimately limit his
ability to reach out to non-White American voters for the 2020 United
States presidential election. A four-year Reuters and Ipsos analysis
concurred that "Trump's brand of white identity politics may be less
effective in the 2020 election campaign." Alternatively, examining the
same poll, David Smith has written that "Trump’s embrace of white
identity politics may work to his advantage" in 2020. During the
Democratic primaries, presidential candidate Pete Buttigieg publicly
warned that the president and his administration were using white
identity politics, which he said was the most divisive form of identity
politics. Columnist Reihan Salam writes that he is not convinced that
Trump uses "white identity politics" given the fact that he still has
significant support from liberal and moderate Republicans—who are more
favorable toward immigration and the legalization of undocumented
immigrants—but believes that it could become a bigger issue as whites
become a minority and assert their rights like other minority groups.
Salam also states that an increase in "white identity" politics is far
from certain given the very high rates of intermarriage and the
historical example of the once Anglo-Protestant cultural majority
embracing a more inclusive white cultural majority which included Jews,
Italians, Poles, Arabs, and Irish.[undue weight? – discuss]
Proud Boys
A contemporary example of "White identity politics" is the right-wing
group Proud Boys. Proud Boys was formed by Gavin McInnes in 2016.
Members are males who identify as right-wing conservatives. They take
part in political protests with the most infamous being January 6,
2021, at the U.S. Capitol, which became violent and led to the arrest
of their leader, Henry "Enrique" Tarrio and many others.[53] Proud Boys
identify as supporters of Donald Trump for President and are outspoken
supporters of Americans having unfettered access to firearms by way of
the 2nd amendment of the US constitution, having expressed the belief
that gun law reform is a “sinister authoritarian plot” to disarm law
abiding citizens.[54] According to an article published by Southern
Poverty Law Group, Proud Boys members are regularly affiliated with
white nationalist extremists and are known for sharing white
nationalist content across social media platforms.[55]
#AllLivesMatter
Another contemporary example is the hashtag movement #AllLivesMatter.
#AllLivesMatter began as a counter narrative to #BlackLivesMatter.
People who identify with this countermovement use this hashtag to
represent what they call “anti-identity” identity politics, which is
supposed to symbolize a movement against racial identities, but they've
been criticized as being a white nationalist movement.[56] Created,
adopted and circulated beginning in 2016, #WhiteLivesMatter exalted
themselves as an anti-racist movement, while identifying
#BlackLivesMatter as the opposite.[56]
Columnist Ross Douthat has argued that white identity politics have
been important to American politics since the Richard Nixon-era of the
Republican Party. Historian Nell Irvin Painter has analyzed Eric
Kaufmann's thesis that the phenomenon of white identity politics is
caused by immigration-derived racial diversity, which reduces the white
majority, and an "anti-majority adversary culture". Writing in Vox,
political commentator Ezra Klein believes that demographic change has
fueled the emergence of white identity politics.
Viet Thanh Nguyen says that "to have no identity at all is the
privilege of whiteness, which is the identity that pretends not to have
an identity, that denies how it is tied to capitalism, to race, and to
war".
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白人アイデンティティ政治
関連項目:白人アイデンティティ、白人ナショナリズム、白人至上主義、白人防衛、白人逆襲、アイデンティタリアン運動
1998年、政治学者のジェフリー・カプランとレナード・ワインバーグは、20世紀後半までに「欧米の急進右派」が超国家的な白人アイデンティティ政治を
推進し、大衆の不満を煽り、非白人や多文化主義に対する敵意を助長するだろうと予測した。米国では、主流のニュースはドナルド・トランプの大統領就任を、
共和党や政治情勢における白人アイデンティティ政治の増加と広範な利用の兆候として捉えている。ジャーナリストのマイケル・シェア氏とデビッド・スミス氏
は、2010年代半ば以降のその発展について報告している。
ロン・ブラウンスタインは、トランプ大統領が「白人アイデンティティ政治」を自らの支持基盤を強化するために利用しており、それが2020年の米国大統領
選挙において白人以外の米国人有権者にアピールする能力を最終的に制限することになると考えていた。ロイターとイプソスによる4年間の分析でも、「トラン
プ大統領の白人アイデンティティ政治は、2020年の選挙キャンペーンでは効果が薄い可能性がある」という見解で一致した。また、同じ世論調査を分析した
デイビッド・スミスは、「トランプ大統領が白人アイデンティティ政治を受け入れることは、2020年の選挙戦で有利に働く可能性がある」と書いている。民
主党予備選挙中、大統領候補のピート・ブティジェッジは、大統領とその政権が白人アイデンティティ政治を利用していると公に警告した。同氏は、白人アイデ
ンティティ政治はアイデンティティ政治の中でも最も分裂的な形態であると述べた。コラムニストのレイハン・サラムは、トランプが「白人アイデンティティ政
治」を利用しているとは確信できないと述べている。なぜなら、移民や不法移民の合法化に好意的なリベラル派や穏健派の共和党員から今でも多くの支持を得て
いるからだ。しかし、白人人口が少数派となり、他のマイノリティグループと同様に権利を主張するようになれば、より大きな問題となる可能性があるとサラム
は考えている。また、サラームは、異人種間の結婚率が非常に高いことや、かつてはアングロ・プロテスタント文化が多数派であったが、ユダヤ人、イタリア
人、ポーランド人、アラブ人、アイルランド人などを含むより包括的な白人文化が多数派となった歴史的事例を踏まえると、「白人アイデンティティ」政治の増
加は確実とは言えないと述べている。[不当な重み? – 議論する]
プラウド・ボーイズ
「白人アイデンティティ政治」の現代の例としては、右翼グループのプラウド・ボーイズがある。プラウド・ボーイズは2016年にギャビン・マクネスによっ
て結成された。メンバーは右翼保守派を自認する男性である。彼らは政治的な抗議活動に参加しており、最も悪名高いのは2021年1月6日に米国議会議事堂
で発生したもので、暴力的な抗議活動となり、リーダーのヘンリー・「エンリケ」・タリオをはじめ、多数が逮捕された。[53]
プラウドボーイズはドナルド・トランプ大統領の支持者であり、米国憲法修正第2条に基づき、アメリカ人が自由に銃器を所持することを公然と支持している
合衆国憲法修正第2条により、銃器に自由なアクセスを持つことを支持しており、銃規制改革は「悪意のある権威主義的な陰謀」であり、法律を遵守する市民の
武装解除を狙ったものであるという信念を表明している。[54]
南部貧困法律グループが発表した記事によると、プラウドボーイズのメンバーは白人ナショナリストの過激派と定期的に連携しており、白人ナショナリストのコ
ンテンツをソーシャルメディアプラットフォームで共有することで知られている。[55]
#AllLivesMatter
もう一つの現代的な例として、ハッシュタグ運動 #AllLivesMatter がある。#AllLivesMatter
は、#BlackLivesMatter
に対するカウンター・ナラティブとして始まった。この反対運動に共感する人々は、このハッシュタグを使用して「反アイデンティティ」アイデンティティ政治
を表現している。これは人種的アイデンティティに対する運動を象徴するものと考えられているが、白人至上主義の運動であるとの批判を受けている。[56]
2016年から作成、採用、拡散されている#WhiteLivesMatterは、反人種差別運動であると主張し、#BlackLivesMatterと
は対極にあると位置づけている。[56]
コラムニストのロス・ドゥーサットは、白人アイデンティティ・ポリティクスは共和党のリチャード・ニクソン時代以来、アメリカの政治にとって重要であった
と主張している。歴史家のネル・アーヴィン・ペインターは、白人アイデンティティ・ポリティクスの現象は移民による人種的多様性によって引き起こされ、白
人多数派を減少させ、「反多数派の敵対的文化」によって引き起こされるというエリック・カウフマンの論文を分析している。政治評論家のエズラ・クライン
は、Voxに寄稿した記事で、人口動態の変化が白人アイデンティティ・ポリティクスの出現を煽ったと信じている。
ベト・タイン・ニュエンは、「アイデンティティをまったく持たないことは、白人の特権である。白人は、アイデンティティを持たないふりをし、資本主義や人種、戦争とどう結びついているかを否定するアイデンティティである」と述べている。
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Hispanic/Latino identity politics
See also: Hispanic and Latino Americans in politics
According to Leonie Huddy, Lilliana Mason, and S. Nechama Horwitz, the
majority of Latinos in the United States identity with the Democratic
Party.[57] Latinos' Democratic proclivities can be explained by:
ideological policy preferences and an expressive identity based on the
defense of Latino identity and status, with a strong support for the
latter explanation hinged on an analysis of the 2012 Latino Immigrant
National Election Study and American National Election Study focused on
Latino immigrants and citizens respectively. When perceiving pervasive
discrimination against Latinos and animosity from the Republican party,
a strong partisanship preference further intensified, and in return,
increased Latino political campaign engagement.
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ヒスパニック系/ラテン系アメリカ人のアイデンティティ政治
参照:政治におけるヒスパニック系およびラテン系アメリカ人
レオニー・ハディ、リリアナ・メイソン、S・ネチャマ・ホーウィッツによると、米国のラテン系住民の大半は民主党にアイデンティティを見出している。
[57]
ラテン系住民の民主党への傾倒は、次のように説明できる。傾向と、ラテン系の人々のアイデンティティと地位の擁護に基づく表現力豊かなアイデンティティで
ある。後者の説明については、それぞれラテン系移民と市民に焦点を当てた2012年のラテン系移民全国選挙調査とアメリカ全国選挙調査の分析に強く依存し
ている。ラテン系の人々に対する広範な差別と共和党からの敵意を認識すると、党派性への強い支持がさらに強まり、それに応じてラテン系の人々の政治キャン
ペーンへの関与も増加した。 |
Hispanic/Latino identity politics
See also: Hispanic and Latino Americans in politics
According to Leonie Huddy, Lilliana Mason, and S. Nechama Horwitz, the
majority of Latinos in the United States identity with the Democratic
Party.[57] Latinos' Democratic proclivities can be explained by:
ideological policy preferences and an expressive identity based on the
defense of Latino identity and status, with a strong support for the
latter explanation hinged on an analysis of the 2012 Latino Immigrant
National Election Study and American National Election Study focused on
Latino immigrants and citizens respectively. When perceiving pervasive
discrimination against Latinos and animosity from the Republican party,
a strong partisanship preference further intensified, and in return,
increased Latino political campaign engagement.
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ヒスパニック系/ラテン系アメリカ人のアイデンティティ政治
参照:政治におけるヒスパニック系およびラテン系アメリカ人
レオニー・ハディ、リリアナ・メイソン、S・ネチャマ・ホーウィッツによると、米国のラテン系住民の大半は民主党にアイデンティティを見出している。
[57]
ラテン系住民の民主党への傾倒は、次のように説明できる。傾向と、ラテン系の人々のアイデンティティと地位の擁護に基づく表現力豊かなアイデンティティで
ある。後者の説明については、それぞれラテン系移民と市民に焦点を当てた2012年のラテン系移民全国選挙調査とアメリカ全国選挙調査の分析に強く依存し
ている。ラテン系の人々に対する広範な差別と共和党からの敵意を認識すると、党派性への強い支持がさらに強まり、それに応じてラテン系の人々の政治キャン
ペーンへの関与も増加した。 |
Indian politics
In India, caste, religion, tribe, ethnicity play a role in electoral
politics, government jobs and affirmative actions, development
projects.[58]
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インドの政治
インドでは、カースト、宗教、部族、民族が選挙政治、政府の仕事、積極的差別是正措置、開発プロジェクトに影響を与えている。[58]
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Māori identity politics
See also: Māori identity and Māori nationalism
Due to somewhat competing tribe-based versus pan-Māori concepts, there
is both an internal and external utilization of Māori identity politics
in New Zealand.[59] Projected outwards, Māori identity politics has
been a disrupting force in the politics of New Zealand and
post-colonial conceptions of nationhood.[60] Its development has also
been explored as causing parallel ethnic identity developments in
non-Māori populations.[61] Academic Alison Jones, in her co-written
Tuai: A Traveller in Two Worlds, suggests that a form of Māori identity
politics, directly oppositional to Pākehā (white New Zealanders), has
helped provide a "basis for internal collaboration and a politics of
strength".[62]
A 2009, Ministry of Social Development journal identified Māori
identity politics, and societal reactions to it, as the most prominent
factor behind significant changes in self-identification from the 2006
New Zealand census.[63]
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マオリ族のアイデンティティ政治
関連情報:マオリ族のアイデンティティとマオリ族ナショナリズム
部族ベースの概念と全マオリ族ベースの概念が競合しているため、ニュージーランドではマオリ族のアイデンティティ政治が内部および外部で利用されている。
[59] 外に向かって展開されるマオリ族のアイデンティティ政治は、
ニュージーランドの政治や、ポストコロニアルの国家観に混乱をもたらしてきた。[60]
また、その発展は、マオリ族以外の民族における並行する民族アイデンティティの発展の原因ともなっている。[61]
アリソン・ジョーンズ教授は、共著『トゥアイ:
2つの世界の旅人』の中で、マオリのアイデンティティ政治の一形態が、パケハ(白人ニュージーランド人)と直接対立する形で、「内部の協力と強さの政治の
基盤」を提供してきたと示唆している。[62]
2009年の社会開発省の機関誌は、2006年のニュージーランド国勢調査における自己認識の大幅な変化の背景には、マオリのアイデンティティ政治とそれに対する社会の反応が最も顕著な要因であったと指摘している。[63] |
Muslim identity politics
Since the 1970s, the interaction of religion and politics has been
associated with the rise of Islamist movements in the Middle East.
Salwa Ismail posits that the Muslim identity is related to social
dimensions such as gender, class, and lifestyles (Intersectionality),
thus, different Muslims occupy different social positions in relation
to the processes of globalization. Not all uniformly engage in the
construction of Muslim identity, and they do not all apply to a
monolithic Muslim identity.
The construction of British Muslim identity politics is marked with
Islamophobia; Jonathan Brit suggests that political hostility toward
the Muslim "other" and the reification of an overarching identity that
obscures and denies cross-cutting collective identities or existential
individuality are charges made against an assertive Muslim identity
politics in Britain.[64] In addition, because Muslim identity politics
is seen as internally/externally divisive and therefore
counterproductive, as well as the result of manipulation by religious
conservatives and local/national politicians, the progressive policies
of the anti-racist left have been outflanked. Brit sees the
segmentation that divided British Muslims amongst themselves and with
the anti-racist alliance in Britain as a consequence of patriarchal,
conservative mosque-centered leadership.
A Le Monde/IFOP poll in January 2011 conducted in France and Germany
found that a majority felt Muslims are "scattered improperly"; an
analyst for IFOP said the results indicated something "beyond linking
immigration with security or immigration with unemployment, to linking
Islam with a threat to identity".[65]
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イスラム教徒のアイデンティティ政治
1970年代以降、宗教と政治の相互作用は中東におけるイスラム主義運動の高まりと関連付けられてきた。サルワ・イスマイルは、イスラム教徒としてのアイ
デンティティはジェンダー、階級、ライフスタイルといった社会的次元(交差性)と関連していると主張している。そのため、グローバル化のプロセスに関連し
て、異なるイスラム教徒は異なる社会的立場を占めることになる。
すべてのイスラム教徒が均一にイスラム教徒としてのアイデンティティの構築に関与しているわけではなく、また、そのアイデンティティは一枚岩的なものでは
ない。
英国のイスラム教徒のアイデンティティ政治の構築は、イスラム恐怖症の傾向が顕著である。ジョナサン・ブリットは、イスラム教徒という「他者」に対する政
治的な敵意と、横断的な集団的アイデンティティや実存的な個性を覆い隠し否定する包括的なアイデンティティの固定化が、英国における主張の強いイスラム教
徒のアイデンティティ政治に対する非難であると指摘している。 64]
さらに、イスラム系アイデンティティ政治は、内部または外部で不和を生み出し、非生産的であると見なされている。また、宗教保守派や地方・中央の政治家に
よる操作の結果であるとも考えられているため、反人種差別左派の進歩的政策は後手に回っている。ブリットは、英国のイスラム教徒を分裂させ、反人種差別同
盟との間に亀裂を生じさせた分断は、家父長的で保守的なモスク中心の指導体制の結果であると見ている。
2011年1月にフランスとドイツで実施されたルモンド紙とIFOPの世論調査では、大多数が「ムスリムは不適切に散らばっている」と感じていることが判
明した。IFOPのアナリストは、この結果は「移民と安全、移民と失業の関連性を超え、イスラム教とアイデンティティの脅威の関連性を示すもの」であると
述べた。[65]
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Gender
Gender identity politics is an approach that views politics, both in
practice and as an academic discipline, as having a gendered nature and
that gender is an identity that influences how people think.[66]
Politics has become increasingly gender political as formal structures
and informal 'rules of the game' have become gendered. How institutions
affect men and women differently are starting to be analysed in more
depth as gender will affect institutional innovation.[67]
A key element of studying electoral behavior in all democracies is
political partisanship. In 1996, Eric Plutzer and John F. Zipp examined
the election of 1992 election, also commonly referred to as "Year of
the Woman", where a then-record- breaking fourteen women ran for
governor or U.S. senator, four of whom were successfully elected into
office. In analyzing the possibility that male and female voters react
differently to the opportunity to cast a vote for a woman, the study
provided lent support to the idea that women tend to vote for women and
men tend to vote against them.[68] For example, among Republican voters
in California, Barbara Boxer ran 10 points behind Bill Clinton among
men and about even among women, while Dianne Feinstein ran about 6
points among men but 11 points ahead among women. This gender effect
was further amplified for Democratic female candidates who were rated
as feminist. These results demonstrate that gender identity has and can
function as a cue for voting behavior.
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ジェンダー
ジェンダー・アイデンティティ政治とは、政治を実践面でも学問分野としてもジェンダーの性質を持つものと見なし、ジェンダーは人々の考え方に影響を与える
アイデンティティであるとするアプローチである。[66]
政治は、公式の構造と非公式の「ゲームのルール」がジェンダー化されるにつれ、ますますジェンダー政治化している。ジェンダーが制度の革新に影響を与える
ため、制度が男性と女性に異なる影響を与える仕組みがより深く分析され始めている。[67]
すべての民主主義国家における選挙行動を研究する上で重要な要素は、政治的党派性である。1996年、エリック・プルッツァーとジョン・F・ジップは、一
般的に「女性の年」とも呼ばれる1992年の選挙を調査した。この年は、当時記録を塗り替える14人の女性が州知事や連邦上院議員に立候補し、そのうち4
人が当選を果たした。女性候補に投票する機会に対して、男性有権者と女性有権者が異なる反応を示す可能性を分析したこの研究は、女性は女性候補に投票し、
男性は女性候補に反対票を投じる傾向にあるという考えを裏付けるものとなった。[68]
例えば、カリフォルニア州の共和党有権者では、ビル・クリントン候補に対して、バーバラ・ボクサー候補は男性では10ポイント、女性ではほぼ同数という結
果であった。一方、ダイアン・ファインスタイン候補は、男性では6ポイント、女性では11ポイントの差をつけた。この性差は、フェミニストと評価された民
主党の女性候補者においてはさらに拡大した。これらの結果は、性自認が投票行動の指標として機能していること、また、機能しうることを示している。
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Women's identity politics in the United States
Scholars of social movements and democratic theorists disagree on
whether identity politics weaken women's social movements and undermine
their influence on public policy or have reverse effects. S. Laurel
Weldon argues that when marginalized groups organize around an
intersectional social location, knowledge about the social group is
generated, feelings of affiliation between group members are
strengthened, and the movement's agenda becomes more representative.
Specifically for the United States, Weldon suggests that organizing
women by race strengthens these movements and improves government
responsiveness to both violence against women of color and women in
general.[69]
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米国における女性のアイデンティティ・ポリティクス
社会運動の研究者や民主主義理論家は、アイデンティティ・ポリティクスが女性の社会運動を弱体化させ、公共政策への影響力を損なうか、あるいは逆の効果を
もたらすかについて意見が分かれている。S. Laurel
Weldonは、周縁化された集団が交差する社会的立場を中心に組織化されると、その社会的集団に関する知識が生まれ、集団メンバー間の帰属意識が強ま
り、運動の議題がより代表的なものになる、と主張している。特に米国に関して、ウェルドンは、人種別に女性を組織化することがこれらの運動を強化し、有色
人女性に対する暴力や女性一般に対する政府の対応を改善すると提案している。[69]
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LGBT
See also: LGBT social movements, Anti-LGBT rhetoric, Violence against
LGBT people, Queer nationalism, Political lesbianism, and Bisexual
politics
A man in a blue shirt wearing glasses and a flower garland waves to a crowd.
Frank Kameny
By the early-1960s, lesbian, gay, bisexual, and transgender people in
the United States were forming more visible communities, and this was
reflected in the political strategies of American homophile groups.
Frank Kameny, an American astronomer and gay rights activist, had
co-founded the Mattachine Society of Washington in 1961. While the
society did not take much political activism to the streets at first,
Kameny and several members attended the 1963 March on Washington, where
having seen the methods used by Black civil rights activists, they then
applied them to the homophile movement. Kameny had also been inspired
by the black power movements slogan "Black is Beautiful", coining his
own term "Gay is Good".[70]
The gay liberation movement of the late-1960s urged lesbians and gay
men to engage in radical direct action, and to counter societal shame
with gay pride.[71] In the feminist spirit of the personal being
political, the most basic form of activism was an emphasis on coming
out to family, friends and colleagues, and living life as an openly
lesbian or gay person.[71]
By the mid-1970s, an "ethnic model of identity" had surpassed the
popularity of both the homophile movement and gay liberation.[72]
Proponents operated through a sexual minority framework and advocated
either reformism or separatism (notably lesbian separatism).[72]
While the 1970s were the peak of "gay liberation" in New York City and
other urban areas in the United States, "gay liberation" was the term
still used instead of "gay pride" in more oppressive areas into the
mid-1980s, with some organizations opting for the more inclusive
"lesbian and gay liberation".[71][73] Women and transgender activists
had lobbied for more inclusive names from the beginning of the
movement, but the initialism LGBT, or "queer" as a counterculture
shorthand for LGBT, did not gain much acceptance as an umbrella term
until much later in the 1980s, and in some areas not until the '90s or
even '00s.[71][73][74] During this period in the United States,
identity politics were largely seen in these communities in the
definitions espoused by writers such as self-identified, "black, dyke,
feminist, poet, mother" Audre Lorde's view, that lived experience
matters, defines us, and is the only thing that grants authority to
speak on these topics; that, "If I didn't define myself for myself, I
would be crunched into other people's fantasies for me and eaten
alive."[75][76][77]
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LGBT
関連項目:LGBT社会運動、反LGBT的レトリック、LGBTに対する暴力、クィア・ナショナリズム、政治的レズビアニズム、両性愛者の政治
青いシャツを着て眼鏡をかけ花輪をつけた男性が群衆に手を振っている。
フランク・カメン
1960年代初頭までに、米国のレズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トランスジェンダーの人々は、より目に見えるコミュニティを形成するようになってお
り、それは米国の同性愛者グループの政治戦略にも反映されていた。米国の天文学者でゲイの権利活動家であるフランク・カメンイは、1961年にワシント
ン・マタチネ協会を共同設立した。当初はあまり政治的な活動は行なっていなかったが、1963年のワシントン大行進にはカメンと数人の会員が参加し、そこ
で黒人公民権運動の活動家たちが用いていた方法を目の当たりにしたことで、それを同性愛者運動に適用するようになった。カメンは黒人解放運動のスローガン
「ブラック・イズ・ビューティフル」に触発され、自身の造語「ゲイ・イズ・グッド」を考案した。
1960年代後半のゲイ解放運動は、レズビアンやゲイ男性に急進的な直接行動を促し、社会的な恥をゲイプライドで打ち消すことを求めた。[71]
フェミニズムの「個人的なことは政治的なこと」という精神に基づき、最も基本的な活動形態は、家族や友人、同僚にカミングアウトし、オープンなレズビアン
またはゲイとして生活することに重点を置いたものだった。[71]
1970年代半ばには、「民族的アイデンティティ」がホモフォイル運動とゲイ解放運動の両方の人気を上回っていた。[72] 推進派は性的少数派の枠組みで活動し、改革主義または分離主義(特にレズビアン分離主義)を提唱した。[72]
1970年代は、ニューヨーク市や米国の他の都市部では「ゲイ解放」のピークであったが、1980年代半ばまでは、より抑圧的な地域では「ゲイ解放」とい
う用語が依然として「ゲイ・プライド」の代わりに使用されていた。一部の団体は、より包括的な「レズビアンおよびゲイ解放」という用語を選んでいた。
[71][73] 女性やトランスジェンダーの活動家は、運動の初期からより包括的な名称を求めてロビー活動を行っていたが、
運動の初期から女性やトランスジェンダーの活動家たちはより包括的な名称を求めていたが、LGBTの頭文字をとったLGBTや、カウンターカルチャーの略
語として使われた「クィア」が包括的な用語として広く受け入れられるようになったのは、1980年代もかなり経ってからであり、地域によっては1990年
代、あるいは2000年代に入ってからであった。[71][73][74]
この時期の米国では、アイデンティティ・ポリティクスは主にこれらのコミュニティにおいて
作家のオードラ・ローデが提唱した定義、すなわち「黒人、レズビアン、フェミニスト、詩人、母親」という自己認識、生きている経験こそが重要であり、それ
が私たちを定義し、これらのトピックについて発言する権限を付与する唯一のものであるという見解が、これらのコミュニティで広く受け入れられた。「もし私
が自分自身のために自分を定義しなければ、私は他人の私に対する空想に押しつぶされて、生きながら食い殺されてしまうだろう」[75][76][77]
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