11. Evolution Redux -- Answer True or False to each statement.
Answer True or False to each statement. | F/T
? |
|
1.
During the 1950s and 60s, the FBI maintained surveillance records on
dozens of anthropologists suspected of leftwing political leanings. |
1950年代から60年代にかけて、
FBIは、左翼的な政治傾向があると疑われる数十人の人類学者の監視記録を保持していた。 |
|
2.
Boas argued that geographical regions were associated with certain
types of cultures only because the boundaries of those regions
(mountains, rivers, coasts) limited the ability of cultural practices
to diffuse from one region to another. |
ボアズは、地理的な地域がある種の文化と
結びついているのは、その地域の境界線(山、川、海岸)によって、文化的慣習がある地域から別の地域へと拡散することが制限されているからだと主張した。 |
|
3.
Boas acquired the idea of culture areas from museum displays, which had
always organized cultural artifacts by geographical regions. |
ボアズは、文化遺産を地域ごとに整理して
いた博物館の展示から、文化圏という考え方を得た。 |
|
4.
A.L. Kroeber's doctrine of possibilism suggested that within a given
region only a single kind of cultura l adaptation was possible. |
A.L.クローバーの「可能性主義」は、
ある地域では単一の文化的適応しかありえないという考え方である。 |
|
5.
Julian Steward's 1936 article on Great Basin hunter -gatherers was the
first application of a materialist theory to explain the
characteristics of a specific culture, although it is now recognized as
having reached erroneous conclusions about hunter -gatherer kinship and
social organization. |
ジュリアン・スチュワードが1936年に
発表したグレート・ベイスンの狩猟採集民に関する論文は、特定の文化の特徴を説明するために唯物論を適用した最初の論文であったが、現在では狩猟採集民の
親族関係や社会組織について誤った結論を出していることが認識されている。 |
|
6.
Anthropologists now recognize that the nutritional hardship that
Steward attributed to hunter - gatherers like the Shoshone was largely
the result of white contact and resulting loss of territory. |
スチュワードがショショーニ族のような狩
猟採集民の栄養状態の悪さを指摘したのは、白人との接触とその結果としての領土の喪失によるところが大きいと、今日の人類学者たちは認識している。 |
|
7.
Although hunter-gatherers work less than people in the United States,
the advent of "labor saving" technology since the 1950s has reduced the
work week for Americans by nearly one full day. |
狩猟採集民の労働時間はアメリカ人よりも
短いが、1950年代以降の「省力化」技術の登場により、アメリカ人の1週間の労働時間は丸1日近く短縮されている。 |
|
8.
Leslie White divided cultures into "technological," "sociological," and
"ideological" levels that basically corresponded to Marx's three-part
division of societies. |
レスリー・ホワイトは、文化を「技術的」
「社会的」「思想的」の3つのレベルに分けており、これはマルクスの社会の3分割に基本的に対応している。 |
|
9.
Leslie White's contention that "culture evolves as the efficiency of
energy capture increases" is borne out by Johnson's data on the
relationship between energy input and output in hunter -gatherer,
horticultural, and intensive agricultural societies. |
レスリー・ホワイトが主張した「エネル
ギー獲得の効率が上がると文化が進化する」というのは、ジョンソンが示した狩猟採集社会、園芸社会、集約農業社会におけるエネルギー投入量と生産量の関係
のデータが証明している。 |
|
10.
Economist Ester Boserup argued that people would only opt for
intensified food production if they were forced to - either by
increasing population or the demands of a dominant class of tribute -
takers. |
経済学者のエスター・ボズラップは、人び
とは人口の増加や支配的な貢納受領層の要求などにより、強制的に食料生産の強化を選択しなければならないと主張した。 |
リンク
文献
その他の情報
Copyleft, CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1997-2099