13. Symbols, Structures, and the "Web of Significance" -- Answer True or False to each statement.
Answer True or False to each statement. | F/T
? |
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1. Like Marvin Harris, Clifford
Geertz defines culture as human behavior and the shared traditions that
guide it. |
マービン・ハリスと同様に、クリフォー
ド・ギアーツも「文化」を「人間の行動と、それを導く共有の伝統」と定義しています。 |
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2.
Geertz argues that generalizations about human thought and behavior
(for example, that "all people have supernatural beliefs") are
basically meaningless in that they fail to help us understand the
belief systems of specific cultures. |
ギアーツは、人間の思考や行動に関する一
般論(例えば「すべての人は超自然的な信念を持っている」など)は、特定の文化の信念体系を理解する助けにならないという点で、基本的に意味がないと主張
している。 |
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3. According to Victor Turner,
all symbols are multivocal in that they present multiple meanings to
the members of society. |
ヴィクター・ターナーによれば、すべての
シンボルは、社会の構成員に複数の意味を提示するという多義的なものである。 |
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4.
The task of anthropology, according to Geertz, is to produce a single,
authoritative interpretation of culture that all readers would agree
with. |
人類学の課題は、すべての読者が納得する
ような、権威ある単一の文化解釈を生み出すことだと、ギアーツは言います。 |
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5.
Anthropologist William Roseberry criticizes Geertz's article on the
Balinese cockfight for ignoring the broader gender, historical, and
political context of Balinese (Indonesian) society. |
人類学者のウィリアム・ローズベリーは、
バリの闘鶏に関するギアーツの論文は、バリ(インドネシア)社会のより広範なジェンダー、歴史、政治的背景を無視していると批判している。 |
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6.
According to Claude Levi-Strauss, the "structure" that underlies all
cultural behavior is a mental process involving binary oppositions. |
クロード・レヴィ=ストロースによると、
すべての文化的行動を支える「構造」とは、二項対立を伴うこころのプロセスであるとしている。 |
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7.
According to anthropologist Sherry Ortner, "men" are on the side
of"nature" because of their work outside the home, while women are on
the side of"culture" because of their role in raising (enculturating)
children . |
人類学者のシェリー・オトナーは、「男
性」は外で働くことで「自然」の側に立ち、「女性」は子供を育てる——文化化する——ことで「文化」の側に立つとしている。 |
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8.
Levi-Strauss originally derived his ideas about cannibalism from
observing dietary patterns in France, where guests were served roasted
chicken and family was served boiled chicken. |
そもそもレヴィ=ストロースがカニバリズ
ムについて考えたのは、フランスでの食生活を観察したからで、そこではゲストにはローストチキン(=野生の領域)が、家族には茹でたチキン(=文化の領
域)が出されるからである。 |
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9.
Daniel Ingersoll argues that advertisers in the US promote their
products by invoking the attributes of family, love, cooperation , and
security, all of which fall on the "culture" side of the culture-nature
opposition. |
ダニエル・インガーソルは、アメリカの広
告主が、家族、愛、協力、安全といった、文化と自然の対立軸である「文化」の属性を呼び起こすことで、商品を宣伝していると主張している。 |
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10.
One criticism of cognitive anthropology is that, while our knowledge
may be organized taxonomically, the taxonomies of different people are
probably organized in different ways. |
認知人類学への批判の一つに、我々の知識
は分類学的に整理されているかもしれないが、異なる人々の分類学はおそらく異なる方法で整理されているだろうというものがある。 |
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